Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Πέμπτη 18 Απριλίου 2024

π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης: "Ἡ ὀρθόδοξη ἄσκηση στὴν καθημερινότητά μας "

 

Ἐκπομπὴ μὲ τὸν π. Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη
[Κυριακή, 14 Ἀπριλίου 2024]

http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2024/04/blog-post_50.html#more

Ἀρχιμ. Εἰρηναῖος Βαϊόπουλος: πατρικὲς παραινέσεις γιὰ σταυρικὴ ζωή

 

Ομιλία του Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Πυργετού Λαρίσης, Αρχιμανδρίτου Ειρηναίου Βαϊοπούλου στο τέλος της Θείας Λειτουργίας της Κυριακής της Σταυροπροσκυνήσεως (7/4/24).

 

(youtube.com)

https://aktines.blogspot.com/2024/04/blog-post_27.html#more

Λόγος τοῦ Γέροντος Παρθενίου, Ἡγουμένου τῆς Ι.Μ. Ἁγίου Παύλου, εἰς τὴν πανήγυρη τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου καὶ εἰς τὴν Κυριακὴν τῆς Σταυροπροσκυνήσεως

 

Ψυχωφέλιμος λόγος τοῦ Γέροντος Παρθενίου Ἡγουμένου τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίου Παύλου Ἁγίου Ὅρους, τὴν Γ' Κυριακή τῶν νηστειῶν, εἰς τὴν πανήγυρη τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου καὶ εἰς τὴν Κυριακὴν τῆς Σταυροπροσκυνήσεως ὅπου φέτος συνέπεσαν μὲ τὸ παλαιὸ ἡμερολόγιο

(25/3/2024 π.η. 7/4/2024 ν.η.)

http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2024/04/blog-post_28.html

Ἡ μετάνοια καί ἡ ἐξομολόγηση-Τά θεραπευτικά μέσα τῆς Ἐκκλησίας κατά τόν Ἅγιο Πορφύριο, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ μετάνοια καί ἡ ἐξομολόγηση-Τά θεραπευτικά μέσα τῆς Ἐκκλησίας κατά τόν Ἅγιο Πορφύριο, 17-4-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἡ κοσμική μόρφωση καί γνώση Γ΄- Ὀ ἐξαγιασμός, Ἀγ. Παϊσίου, 19-4-2024, Ἀρ...

«Γι αὐτὸ καὶ ὑπάρχουμε σὲ αὐτὸ τὸν κόσμο, διὰ νὰ πράττουμε ὅσο τὸ δυνατὸν περισσότερο καλὸ» Οἱ ἀναμνήσεις τῶν μοναχῶν γιὰ τὸν ἅγιο Γαβριὴλ (Οὐργκεμπάτζε)

«Γι αυτό και υπάρχουμε σε αυτό τον κόσμο, δια να πράττουμε όσο το δυνατόν περισσότερο καλό»

Οι αναμνήσεις των μοναχών για τον άγιο Γαβριήλ (Ουργκεμπάτζε)

Τη δεύτερη του μηνός Νοεμβρίου, ο μοναχός Γαβριήλ (Ουργκεμπάτζε) αναχώρησε για τον Κύριο. Στις 20 Δεκεμβρίου του 2012, ο Άγιος Γαβριήλ αγιοποιήθηκε από την Ιερά Σύνοδο της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Γεωργίας. Δύο χρόνια μετά την αγιοκατάταξή του, ο Άγιος Γαβριήλ, δοξάστηκε και στη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία. Την ημέρα αυτή, εφιστούμε την προσοχή των αναγνωστών στις αναμνήσεις των μοναχών που γνώριζαν προσωπικά τον γέροντα Γαβριήλ.

Μοναχή Θέκλα (Ονιάνι):

— Το 1994, ήρθα στο μοναστήρι Σαμτάβρο. Εργαζόταν εκεί η φίλη μου. Με οδήγησε στον πύργο της μονής και μου είπε σιωπηρά: «ένας προορατικός γέροντας ζει εδώ». Νόμισα, ότι θα βρίσκεται σε πλάνη. Λίγες μέρες αργότερα, η καλόγρια Παρασκευή με έφερε στον γέροντα (εκείνη την εποχή δεν έβγαινε από το κελλί λόγω ενός κατάγματος του ποδιού). Ανησυχούσα πολύ. Όταν τον είδα, συνειδητοποίησα αμέσως ότι γνωρίζει τα πάντα για μένα και δεν μπορούσα να το εξηγήσω. Καθίσαμε σιωπηλοί για λίγο. Τη σιωπή έσπασε η μοναχή Παρασκευή, η οποία με ρώτησε αν θα παρέμενα στο μοναστήρι. Ο γέροντας με πρόσταξε αυστηρά να έρθω και να γονατίσω. Υπάκουσα, κοίταξα στο πρόσωπό του — και πάγωσα από τον κλονισμό: μια λάμψη εξήλθε από τον γέροντα. Με ρώτησε: «θέλεις να γίνεις καλόγρια;» Με δυσκολία απάντησα: «όχι».

Ποτέ δεν σκεφτόμουν σοβαρά τον μοναχισμό, αν και μου άρεσε η μοναστική ζωή. Ο πατέρας Γαβριήλ κούνησε το κεφάλι του πικραμένος και είπε: «η γη έχει γίνει μισή κόλαση, ολόκληρος ο κόσμος καίγεται...». Αυτές οι λέξεις έμειναν για πάντα χαραγμένες στη μνήμη μου. Η μοναχή Παρασκευή επανέλαβε την ερώτησή. Ο γέροντας Γαβριήλ με κοίταξε για πολύ ώρα και μετά από λίγο είπε: «δεν είναι πάντα απαραίτητο για ένα άτομο να γνωρίζει εκ των προτέρων τι θα του συμβεί».

Τώρα καταλαβαίνω την έννοια αυτών των λέξεων. Αν μου είχε πει να μείνω τότε, όντας εντελώς απροετοίμαστη για τον μοναχισμό, πιθανότατα θα είχα φύγει από το μοναστήρι την επόμενη μέρα. Μου έδωσε την ευκαιρία να πάρω τη δική μου απόφαση και να αναλάβω την ευθύνη για την επιλογή που έκανα.

Κάποτε, κατά τη διάρκεια της νυχτερινής προσευχής, με κυρίευσαν οι σκέψεις: «αν θέλεις πραγματικά να ζήσεις όλη σου τη ζωή έτσι, πρέπει να σηκώνεσαι τα μεσάνυχτα, να προσεύχεσαι μέχρι το πρωί και μετά να δουλεύεις ακούραστα όλη μέρα; Είσαι νέα και καταστρέφεις τον εαυτό σου, έχεις χάσει εντελώς το μυαλό σου;»

Ὁ ἅγιος πατὴρ ἡμῶν Ἰωάννης Καλαΐδης συλλειτουργεῖ στὴν Ἁγία Τράπεζα τοῦ Ι.Ν. τοῦ ἁγίου Ραφαήλ, τέσσερα χρόνια μετὰ τὴν κοίμησή του!

Ο άγιος πατήρ ημών Ιωάννης Καλαΐδης συλλειτουργεί στην Αγία Τράπεζα του Ι.Ν. του αγίου Ραφαήλ, τέσσερα χρόνια μετά την κοίμησή του!

Από την πνευματική μας αδερφή Θεοδώρα Καλαΐδου, κόρη του αγίου πατρός μας Ιωάννη, λάβαμε την παρακάτω επιστολή, την οποία και δημοσιεύουμε.
" Την Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως που μας πέρασε, είχαμε θ. λειτουργία στον Ι. Ν. των αγίων Ραφαήλ, Νικολάου και Ειρήνης, στο Νεοχώρι Σιντικής. Είχε πολύ κόσμο και μεγάλη ευλογία από την ολοζώντανη παρουσία των Αγίων μας και του πατέρα! Έτσι θυμήθηκα τι έγινε στην ίδια γιορτή το 2013 και θέλω να το μοιραστώ μαζί σας.
Μία εν Χριστώ αδελφή από τις Σέρρες είχε ανάγκη θείας βοήθειας για την κόρη της, που είχε πολύ πόνο στο χέρι της. Κάποια γνωστή της, της μίλησε για την ευχή του Ευχελαίου που συνιστούσε ο π. Ιωάννης. Έτσι έκανε ευχέλαιο και στην συνέχεια την συγκεκριμένη προσευχή, σταυρώνοντας την κόρη της για 40 ημέρες.

Παραλειπόμενα – Εἰδήσεις – Σχόλια (Β΄ Μέρος)


Παραλειπόμενα – Ειδήσεις – Σχόλια (Β΄ Μέρος)

Του Γιώργου Ν. Παπαθανασόπουλου

1. Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου για τους ομοφυλόφιλους

Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος με τα όσα έγραψε περί των ομοφυλόφιλων και του «γάμου» τους προκαλεί σύγχυση στο πλήρωμα της Εκκλησίας. Συγκεκριμένα έγραψε: « Πάνω από όλα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι δεν έχουμε απέναντί μας εχθρούς, αλλά μέλη της Εκκλησίας μας, τα οποία έχουν τις δικές τους απόψεις, οι οποίες διαμορφώθηκαν με την επίδραση φιλοσοφικών και κοινωνικών ρευμάτων και χρειάζονται ειδική αντιμετώπιση. Δεν μπορούμε να διδάσκουμε ότι η Εκκλησία είναι πνευματικό θεραπευτήριο, ότι ο Χριστός ήλθε στον κόσμο ως ιατρός και όχι ως δικαστής και εμείς να ενεργούμε εισαγγελικά. Επομένως δεν έχουμε απέναντί μας εχθρούς, αλλά μέλη με τις δικές τους απόψεις και μάλιστα “εντός των πυλών”, δηλαδή μπορεί να είναι θεολόγοι και κληρικοί». Και συνεχίζει: «Αυτό σημαίνει ότι είναι ανάγκη να μελετηθή από τα Συνοδικά όργανα της Εκκλησίας το μεγάλο πρόβλημα της εκκοσμίκευσης…».

Ο Σεβασμιώτατος παλαιότερα σε ψήφισμα που εισήγαγε και ομοφώνως εγκρίθηκε από τους ιερείς της Μητροπόλεως Ναυπάκτου υπογράμμισε το προφανές: «Η Εκκλησία δεν μπορεί να δεχθή άλλη μορφή γάμου και οικογενείας, πολλώ δε μάλλον την μορφή γάμου των ομοφυλοφίλων, αφού η Εκκλησία με την όλη αγωγή της, θεραπεύει τα πάθη και δεν τα καλύπτει, ούτε τα εγκρίνει, διότι, πέραν των άλλων, με τη νομοθέτηση γάμου ομοφυλοφίλων αλλάζει ριζικά το πνευματικό και πολιτιστικό πρότυπο της οικογενείας».

Περὶ Θλίψεων, Πόνων καὶ Κόπων Μέρος 1ο


Ἡ ἀγάπη τοῦ οὐρανίου Πατρός ἡμῶν εἴη μετά τῶν ὑμετέρων ψυχῶν, ἵνα διά ταύτης ζωογονούμενοι ποιήσητε καρπόν ὑπακοῆς εἰς τά ζωοπαρόχους Αὐτοῦ ἐντολάς. “Οἱ θέλοντες εὐσεβῶς ζῆν ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ διωχθήσονται” (Τιμ. 3,12). Ἐφ᾿ ὅσον δι᾿ ἀφοσιώσεώς σας εἰς τό ἀγγελικόν πολίτευμα ἀκολουθήσατε τόν Σωτῆρα Χριστόν, καθῆκον μέγιστόν ἐστιν τό ὑπομεῖναι τάς θλίψεις εἴτε ἐκ φύσεως προέρχονται εἴτε ἐκ ραθυμίας εἴτε ἐξ ἁμαρτημάτων εἴτε ἐξ ἀνθρώπων. Ἐφ᾿ ὅσον θέλομεν ζῆσαι τήν κατά Χριστόν ζωήν, ὀφείλομεν ὑποταγῆναι τῷ θείῳ θελήματι· διότι τά πάντα ἐκ Θεοῦ ἔρχονται· καί ἐφ᾿ ὅσον ἐκ Θεοῦ, ἄρα θεῖον θέλημα, ὁ Πατήρ ὁ οὐράνιος διατάζει· οὐχ ὑπακούσωμεν; Δέν θά ἀναφωνήσωμεν μετά τοῦ μακαρίου Ἰώβ· “ὡς ἔδοξε τῷ Κυρίῳ, οὕτω καί ἐγένετο· εἴη τό ὄνομα Κυρίου εὐλογημένον”; (Ἰώβ 1,21).

Διά τῆς ὑπομονῆς λοιπόν καί τῆς εὐχαριστίας τῆς πρός τόν Θεόν δεικνύομεν ὑπακοήν εἰς τό θεῖον θέλημα· καί ὁ ὑπακούων οὐκ ἀξιωθήσεται ἀποκτῆσαι ἀπ᾿ ἐντεῦθεν τήν αἰώνιον ζωήν ἐν ἑαυτῷ; Ναί, ζήσεται εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων!

Λοιπόν ἀγωνισθῶμεν· ἀκονίσωμεν τάς ψυχάς μας εἰς τό ἀκόνι τῆς ὑπομονῆς, ὅπως ἐκφέρωμεν ἔργον εὐάρεστον τῷ Θεῷ· θλίψεις, ἀρρώστειαι, στενοχωρίαι, πειρασμοί, οὐδέν τῶν τοιούτων θά χωρίσῃ ἡμᾶς ἀπό τῆς ἀγάπης τοῦ Χριστοῦ· διότι ἐκ τῶν προτέρων ἔχομεν διδαχθῆ καί λάβει γνῶσιν, ὅτι στενή καί τεθλιμμένη ἡ ὁδός, ἡ ὁδηγοῦσα τούς βαδίζοντας αὐτήν εἰς τήν ἄλυπον ζωήν. Ἄκανθοι καί τρίβολοι δεξιά καί ἀριστερά τέθεινται εἰς τήν ὁδόν· ἄρα ἔχομεν ἀνάγκην προσοχῆς πολλῆς.

Εἰς τήν τεθλιμμένην ὁδόν, τήν δοκιμασίαν τῆς ἀσθενείας κ.λπ., ἔρχεται τό ἀγκάθι τῆς ὀλιγοπιστίας, τῆς ἀνυπομονησίας, τῆς δειλίας, νά ξεσχίσῃ τό ἔνδυμα τῆς ψυχῆς· χρεία λοιπόν ἐξαγκυλῶσαι τοῦτο διά τῆς πίστεως καί τῆς ἐλπίδος καί τῆς ὑπομονῆς, ἔχοντας ὡς πρότυπον τόν Ἰησοῦν Χριστόν, ὁ Ὁποῖος εἰς ὅλην τήν ἐπίγειον ζωήν Του εἶχε πολλάς θλίψεις καί πολλά ἀγκάθια κατέθλιψαν τήν παναγίαν ψυχήν Του· διό ἀνεφώνει· “Ἐν τῇ ὑπομονῇ ὑμῶν κτήσασθε τάς ψυχάς ὑμῶν” (Λουκ. 21, 19).

Ἔξω ἠχοῦν σειρῆνες


ΈΞΩ ΗΧΟΎΝ ΣΕΙΡΉΝΕΣ..
Ακούμε τις αναχαιτίσεις των βομβών
Την ίδια ώρα μέσα στον Ναό της Αναστάσεως ευχόμαστε να παύσει το κακό …

π. Κωνσταντίνος Ιωακείμ Κοντοβάς

Ψαλμός 131 Για να λυπηθεί ο Θεός τον κόσμο, όταν εξ αμαρτιών μας γίνονται συνεχείς πόλεμοι.
Κατά τον Άγιο Αρσένιο τον Καππαδόκη κάθε ψαλμός από το Ψαλτήριο είχε την δική του σημασία και χρήση κάθε φορά.
Αυτός ο Ψαλμός είναι για να συγχωρέσει ο Χριστός τους ανθρώπους και να μην γίνει παγκόσμιος πόλεμος.

ΜΝΗΣΘΗΤΙ, Κύριε, τοῦ Δαυΐδ καὶ πάσης τῆς πρᾳότητος αὐτοῦ,

2 ὡς ὤμοσε τῷ Κυρίῳ, ηὔξατο τῷ Θεῷ ᾿Ιακώβ

3 εἰ εἰσελεύσομαι εἰς σκήνωμα οἴκου μου, εἰ ἀναβήσομαι ἐπὶ κλίνης στρωμνῆς μου,

4 εἰ δώσω ὕπνον τοῖς ὀφθαλμοῖς μου καὶ τοῖς βλεφάροις μου νυσταγμὸν καὶ ἀνάπαυσιν τοῖς κροτάφοις μου,

5 ἕως οὗ εὕρω τόπον τῷ Κυρίῳ, σκήνωμα τῷ Θεῷ ᾿Ιακώβ.

6 ἰδοὺ ἠκούσαμεν αὐτὴν ἐν ᾿Εφραθᾷ, εὕρομεν αὐτὴν ἐν τοῖς πεδίοις τοῦ δρυμοῦ

7 εἰσελευσόμεθα εἰς τὰ σκηνώματα αὐτοῦ, προσκυνήσομεν εἰς τὸν τόπον, οὗ ἔστησαν οἱ πόδες αὐτοῦ.

8 ἀνάστηθι, Κύριε, εἰς τὴν ἀνάπαυσίν σου, σὺ καὶ ἡ κιβωτὸς τοῦ ἁγιάσματός σου

Γράφει ὁ Ἅγ. Ἰγνάτιος Μπριαντσιανίνωφ!!!


Γράφει ὁ Ἅγ. Ἰγνάτιος Μπριαντσιανίνωφ

«Κατευθυνόμενος πρός τήν Ἱερουσαλήμ ὁ Κύριος, μᾶς λέει τό Εὐαγγέλιο, πείνασε. Καί πῆγε σέ μία συκιά. Μά δέν βρῆκε σ᾽ αὐτήν καρπό. Καί δίκαια δέν βρῆκε. Διότι τόν ζητοῦσε παράκαιρα. Παράκαιρα εἶχε ἀφήσει τόν Εαυτό Του ὁ Κύριος καί νά αἰσθανθή την πεῖνα (Θεοφυλάκτου Βουλγαρίας, στό: Μρ 11, 13- 14).

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ/ΑΓ. ΣΑΒΒΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΛΑΤΟΥ, 18-4-2024

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ/ΑΓ. ΣΑΒΒΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΛΑΤΟΥ, 18-4-2024 
https://www.youtube.com/live/i8iXJdI_Zro?si=JpfDJ6dI_l3QTLN1

ΣΠΑΝΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΊΑ ΜΑΚΑΡΙΣΤΌΣ ΓΈΡΩΝ ΕΦΡΑΊΜ ΣΚΉΤΗ ΑΓΊΟΥ ΑΝΔΡΈΑ


https://apantaortodoxias.blogspot.com/2024/04/blog-post_61.html

18 Ἀπριλίου. Τοῦ Μεγάλου Κανόνος. Ἰωάννου ὁσίου. Σάββα τοῦ στρατηλάτου καὶ μάρτυρος, Ἀθανασίας ὁσίας τῆς ἐξ Αἰγίνης. Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα. Τριθέκτης (Ἡσαΐας ΜΒ´ 5-16).

Ησ. 42,5            οὕτω λέγει Κύριος ὁ Θεὸς ὁ ποιήσας τὸν οὐρανὸν καὶ πήξας αὐτόν, ὁ στερεώσας τὴν γῆν καὶ τὰ ἐν αὐτῇ καὶ διδοὺς πνοὴν τῷ λαῷ τῷ ἐπ᾿ αὐτῆς καὶ πνεῦμα τοῖς πατοῦσιν αὐτήν·

Ησ. 42,5                    Αυτά λέγει Κυριος ο Θεός, ο οποίος εδημιούργησε και εθεμελίωσε τον ουρανόν, εστερέωσε την γην και όλα όσα υπάρχουν εις αυτήν. Αυτός ο οποίος δίδει ζωήν στον λαόν, που κατοικεί εις την γην, και πνοήν ζωής εις όλα, όσα περιπατούν επάνω εις αυτήν.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible