Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Πέμπτη 11 Αυγούστου 2022

«Ὑπέρ βωμῶν καί ἑστιῶν» Νο4 : Δημογραφικό πρόβλημα: Ἐθνική αὐτοκτονία

 

4η ΕΚΠΟΜΠΗ: Δημογραφικό πρόβλημα: Ἐθνική αὐτοκτονία
Ἐντοπισμός τῶν αἰτίων, ἐπισημάνσεις καί προτάσεις γιά τήν ἀναστροφή τῆς κατάστασης
Μὲ τὸν Χαράλαμπο Ἂνδραλη
Καλεσμένοι:
1. Πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Κοκολάκης, θεολόγος – ἐκπαιδευτικός, ἐφημέριος Ἱ.Ν. Τιμίου Σταυροῦ Χολαργοῦ, ἱδρυτικό μέλος Ἑστίας Πατερικῶν Μελετῶν
2. κ. Θωμάς Γιαννιώτης, Ἀντιπρόεδρος ΑΣΠΕ, θεολόγος
Περιγραφή: Τό δημογραφικό πρόβλημα στήν Ἑλλάδα ἔχει λάβει τρομακτικές διαστάσεις καί ἡ κατάσταση φαντάζει μή ἀναστρέψιμη. Ὁ π. Βασίλειος Κοκολάκης καί ὁ κ. Θωμάς Γιαννιώτης, πολύτεκνοι ἀμφότεροι, περιγράφουν τό πρόβλημα μέ στοιχεῖα, καί προτείνουν λύσεις γιά τήν ἀνάσχεση τοῦ δημογραφικοῦ κατήφορου, σέ μία πολύ ἐνδιαφέρουσα συζήτηση στό στούντιο τῆς ΕΠΜ.

«Ὑπέρ βωμῶν καί ἑστιῶν». Ἡ νὲα διαδικτυακή ἐκπομπή τῆς Ἑστίας Πατερικῶν Μελετῶν - Μὲ τὸν Χαράλαμπο Ἂνδραλη

Τακτικές ἐκπομπές μέ θεματολογία γύρω ἀπό τίς μεγάλες προκλήσεις πού βιώνει ἡ Ὀρθοδοξία μας καί ἡ Ἑλλάδα σήμερα.
- Σημεῖα τῶν Καιρῶν.
- Ἐπικαιρότητα.
- Παράδοση καί Διδασκαλεία τῆς Ἐκκλησίας μας.
- Σύγχρονες Προκλήσεις.
- Ἐθνικά Θέματα.
ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ:
ΧΟΡΩΔΙΑ «ΕΝ ΨΑΛΤΗΡΙΩ» ΣΧΟΛEIOY ΨΑΛΤΙΚΗΣ


orthros
http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2022/08/4.html#more

π. Ἀρσένιος Βλιαγκόφτης: "6 Σεπτεμβρίου φέρνουν στήν Θάσο τόν ψευδοκιέβου Ἐπιφάνιο"

 


Ἐκπομπή μέ τόν π. Ἀρσένιο Βλιαγκόφτη [Κυριακή, 24 Ἰουλίου 2022]

http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2022/07/6_28.html#more

Ἡ γερόντισσα Γαλακτία ὁμιλεῖ περί θανάτου (ἀποσπάσματα ἀπό τέσσερις ἰδιόχειρες ἐπιστολές τῆς γερόντισσας Γαλακτίας)

Η ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΓΑΛΑΚΤΙΑ ΟΜΙΛΕΙ ΠΕΡΙ ΘΑΝΑΤΟΥ.(ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ ΙΔΙΟΧΕΙΡΕΣ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΤΗΣ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑΣ ΓΑΛΑΚΤΙΑΣ)

•... Φοβούμαστε,τρέμουμε την αιώνια ζωή γιατί δεν γνωρίζουμε πώς είναι ...Όσοι την γνώρισαν ,έχουν ακατανίκητη ορμή στην ψυχή να πάνε εκεί...Πλένε οι δίκαιοι μέσα στο ΑΠΛΕΤΟΝ ΦΩΣ της Αγίας Τριάδας!Δεν αλλάζουν σε τίποτα, διατηρούν απόλυτα το χαρακτήρα τους, θυμούνται τα πάντα από εδώ και ενδιαφέρονται για εμάς...Εκεί έχουν άλλες γνώσεις.Ξέρουν άπειρα πράγματα αλλά πάνσοφος είναι μόνο ο θεός...Για να πάμε εκεί πρέπει να σταυρωθούμε εδώ...Για να νεκρώσουμε την αμαρτία...Οι ηδονές φέρνουν οδύνες.Είναι αναπόφευκτο αυτό.Οι οδύνες πάλι της μετάνοιας και της άσκησης φέρνουν πνευματικές ηδονές.Παράδεισο στην ψυχή απ' αυτή τη ζωή..Αυτό εξελίσσεται εκεί χωρίς σταματημό...Τους βλέπεις... χαίρονται , καλαμπουρίζουν, κουβεντιάζουν, αλλάζουν απόψεις ...Το ίδιο όπως εδώ,μόνο που δεν υπάρχει εκεί πονηριά, κακία, εγωισμός.Βασιλεύει η αγάπη...Όταν προσευχόμαστε για αυτούς,όταν δίνουμε κρυφές ελεημοσύνες και σωστά μνημόσυνα βελτιώνουμε πολύ την κατάστασή τους...Αυτοί περιμένουν από εμάς γιατί μετά θάνατον κανείς δε μπορεί να βοηθήσει τον εαυτό του.Πρέπει να τον σπρώξουν οι ζωντανοί.Εμεις εδώ όσο ζούμε,με την μετάνοια,τον αγώνα εξελισσόμαστε.Αυτοί εκεί περιμένουν από εμάς...Όταν κάποιος χαίρεται στη βασιλεία του Θεού και βλέπει πολύ πόνο στη γη για αυτόν, δεν πλησιάζει γιατί χαλάει η ψυχική του κατάσταση...Λ.χ σαν μια νύφη που έχει χαρά επειδή παντρεύεται και μελαγχολεί που βλέπει τη μάνα της να συρομαδιέται επειδή την χάνει...Όσο ηρεμούν οι ψυχές των πονεμένων που έχασαν δικούς τους ανθρώπους και προσεύχονται, τόσο πλησιάζονται μεταξύ τους οι ψυχές.

Γέροντας Ἐφραίμ τῆς Σκήτης τοῦ Ἀγίου Ἀνδρέα τοῦ Ἁγίου Ὄρους, γιά τήν σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου, γιά τήν ψυχή, τό καντήλι, τήν διατροφή καί γιά τίς ἀρετές.

Ο Γέροντας Εφραίμ της Σκήτης του Αγίου Ανδρέα του Αγίου Όρους, για την σωτηρία του ανθρώπου, για την ψυχή, το καντήλι, την διατροφή και για τις αρετές.

Ποτέ να μην πούμε την φράση, ούτε για αστείο: »Εγώ δεν θα σωθώ!» Αυτή η φράση δίνει χαρά στον εχθρό διάβολο, που λέει: »αμήν και πότε!». Να παίρνουμε πάντα την υγιή τοποθέτηση: »Με τη βοήθεια του Θεού, αν και δεν το αξίζω, ελπίζω ότι θα σωθώ». Είναι πολύ λεπτό το θέμα.
Το ποιός θα σωθεί και ποιός όχι, είναι δουλειά του Χριστού. Όταν λέω: »εγώ θα σωθώ και εκείνος όχι», είμαι αντίχριστος και βρίσκομαι σε πλάνη! Δεν στέλνουμε κανέναν στον Παράδεισο και κανέναν στην Κόλαση. Αυτό είναι δουλειά μόνο του Χριστού!
Η ψυχή έχει 3 ονόματα: Λέγεται καρδία, λέγεται ψυχή, λέγεται και πνεύμα. Το ίδιο πράγμα με 3 ονομασίες.
Όταν μιλούμε για λογισμούς, για συναισθήματα και για πάθη, ονομάζουμε την ψυχή μας ως καρδία (Μακάριοι οι καθαροί τη καρδία…).
Όταν όμως μιλούμε για τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος, που λάβαμε στο Άγιο Βάπτισμα, τότε ομιλούμε περί ψυχής.
Όταν όμως αποχωριστεί η ψυχή από το σώμα (σωματικός θάνατος), τότε η ψυχή ονομάζεται πνεύμα.

Ἅγιος Εὐγένιος ὁ Αἰτωλός : Ὁ μεγάλος διδάσκαλος τοῦ Γένους

ΑΓΙΟΣ ΕΥΓΕΝΙΟΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ: Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού

Πολλοί από τους αγίους της Εκκλησίας μας υπήρξαν στα μαύρα χρόνια της τουρκοκρατίας διδάσκαλοι του Γένους μας. Ένας από αυτούς είναι και ο άγιος Ευγένιος ο Αιτωλός, μια μεγάλη πνευματική και χαρισματική προσωπικότητα, ο οποίος έβαλε τη δική του σφραγίδα στην προάσπιση της Ορθοδοξίας και στην υπόθεση της παιδείας του υπόδουλου ορθοδόξου ελληνικού λαού μας.
Έζησε τον 17ο αιώνα, στην εποχή της πιο σκληρής δουλείας για τους υπόδουλους λαούς της Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Γεννήθηκε στο χωριό Μέγα Δένδρο, κοντά στο Θέρμο της Αιτωλίας το 1597. Στο ξακουστό χωριό που γεννήθηκε αργότερα ο έτερος μεγάλος άνδρας της Αιτωλίας Κοσμάς ο Αιτωλός. Καταγόταν από φτωχούς, αλλά ευσεβείς γονείς, τον Νικόλαο και τη Στάμω, με το επώνυμο Γιαννούλης. Έμεινε ορφανός και ο πατέρας του ξαναπαντρεύτηκε, αλλά η μητριά του τον κακομεταχειρίζονταν. Από μικρός είχε δύο πόθους, τον μοναχικό βίο και την μάθηση. Έτσι πολύ νέος προσήλθε στο μοναστήρι της Παναγίας Βλοχού, κοντά στο Αγρίνιο.

Εκεί έμαθε τα πρώτα γράμματα και εκκλησιαστική μουσική από τον λόγιο Γέροντα Αρσένιο, με τον οποίο συνδέθηκε με φιλία. Μετά ακολούθησε τον Αρσένιο στα Άγραφα. Κατέληξαν στη Μονή Τροβάτου Αγράφων, όπου υπήρχαν δύο ενάρετοι και γραμματισμένοι Γέροντες, ο Αντώνιος και ο Βαρθολομαίος, για να αυξήσει τις γραμματικές του γνώσεις και να μυηθεί στην μοναχική ζωή. Ας σημειωθεί πως η περιοχή των Αγράφων είχαν γίνει εστία πνευματικής αναγεννήσεως της υποδούλου Ελλάδος, λόγω της εκεί χαλαρής τουρκικής δουλείας.

Tό μεγαλεῖο τῆς Θεοτόκου, Ἁγίου Πορφυρίου-Βίος καί Λόγοι, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου



[Λουκ. 17,20: 25]


«Ὥσπερ ἡ ἀστραπή ἡ ἐν τόν οὐρανόν λάμπουσα, οὕτως ἔσται καί ὁ υἱός τοῦ ἀνθρώπου»[1], ἔτσι μεγαλοπρεπῶς θά ἔρθει καί ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, ἀγαπητοί ἀδελφοί, κατά τήν Δευτέρα Του Παρουσία, ὅπως ἡ ἀστραπή ἡ ὁποία λάμπει καί φωτίζει ὅλον τόν ὑπ' οὐρανόν χῶρο. Καί ἀκόμα πιό λαμπρά θά εἶναι ἡ παρουσία τοῦ Κυρίου καί θά εἶναι μέσα στήν λαμπρότητα καί ἡ παρουσία τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου, τῶν Ἁγίων Ἀγγέλων καί ὅλων των Ἁγίων. Οἱ Ἅγιοι βίωσαν αὐτό τό μεγαλεῖο τοῦ Θεοῦ καί αὐτό τό μεγαλεῖο τῆς Θεοτόκου.

Ὁ Ἅγιος Πορφύριος διηγεῖται ὅτι: «εἶχα συνηθίσει στήν μοναξιά κι ἤθελα νά εἶμαι μόνος. Ἤθελα νά ζῶ ἔξω καί πιό πολύ τή νύκτα. Γι' αὐτό τόν λόγο», λέγει, ὅταν ζοῦσε στόν Ἅγιο Χαράλαμπο στήν Εὔβοια, «ἀνέβαινα πάνω σ' ἕναν πρίνο, ψηλά, πάνω ἀπό δυόμισι μέτρα. Ἔφτιαξα ἐκεῖ ἕνα κρεβάτι μέ σχίνους. Ἔκοψα σχίνα καί τά ἔπλεξα μέ τά κλαδιά τοῦ πρίνου. Ἔβαλα ἀπό πάνω μία κουβέρτα καί τυλιγόμουν. Ἦταν πολύ ὡραῖο. Ἀνέβαινα μέ μιά σκάλα, πού τήν εἶχα φτιάξει μόνος μου, κι ὅταν ἔφθανα ἐπάνω, τήν τραβοῦσα καί κανείς δέν μέ ἐνοχλοῦσε. Τό κρεβάτι τό εἶχε ζώσει μιά ἀγράμπελη, πού εὐωδίαζαν πολύ ὡραῖα τά ἄφθονα ἄνθη της. Κάτω ἀπό τόν πρίνο ἦταν ἕνας πλούσιος σχίνος. Ἀπεῖχε ἀπό τόν πρίνο, ἀπό τήν ρίζα τοῦ πρίνου, κανά-δύο μέτρα μέ τρία. Ἀνέβαινα στό κρεβάτι σκαρφαλώνοντας. Ἐκεῖ ἤμουν ὅλο προσευχή. Ἤμουν ἁγιορείτης. Ἤθελα μοναξιά καί Ψαλτήρι. Ἀλλά καί τό «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ...». Προσευχόμουν ὧρες ἐκεῖ στόν πρίνο, μέσα στά λουλούδια τῆς ἀγράμπελης, πάνω στό σχινένιο κρεβάτι μου»[2]. Βλέπουμε πῶς ὁ Ἅγιος, παρόλο πού εἶχε βγεῖ ἔξω ἀπό τό Ἅγιον Ὄρος, συνέχιζε νά ἀσκεῖται, συνέχιζε νά προσεύχεται καί νά ζεῖ μέσα στήν ἁγιασμένη ἀτμόσφαιρα τῆς προσευχῆς, ὅπως καί στό Ἅγιον Ὄρος.

«Ἑλένη,γιατί φοβήθηκες καί τί κακό σοῦ ἔκανα;» (Ἅγ.Ἰωάννης Χοζεβίτης)


«Ἑλένη,γιατί φοβήθηκες καί τί κακό σοῦ ἔκανα;» (Ἅγ.Ἰωάννης Χοζεβίτης)

Το 1981,ένα γκρούπ Ελλήνων προσκυνητών έφτασε στους Αγίους Τόπους και επισκέφτηκαν την Μονή Χοζεβά..Μία πιστή, ονόματι Ελένη, πλησίασε την λάρνακα όπου βρίσκεται το άφθαρτο λείψανο του Αγίου Ιωάννη του Χοζεβίτου (ΕΔΩ) και είπε:«Καλύτερα να μην ερχόμουν να δω αυτό το πτώμα για το οποίο λένε ότι είναι Άγιος...
Αργά το βράδυ, όταν έφτασαν στα Ιεροσόλυμα, δεν μπορούσε να αποκοιμηθεί..Τα ξημερώματα, μόλις έκλεισε λίγο τα μάτια της, ονειρεύτηκε τον Άγιο Ιωάννη, νεαρό και με φωτεινή μορφή, να της λέει:«Ελένη,γιατί φοβήθηκες και τι κακό σου έκανα;»

Μοναχός Θηκαράς. Προσευχές τοῦ 14ου αἰῶνα. Ἕκτη ὥρα


ΜΟΝΑΧΌΣ ΘΗΚΑΡΑΣ ΠΡΟΣΕΥΧΈΣ ΤΟΥ 14 ΑΙΩΝΑ ΈΚΤΗ ΏΡΑ

ΕΚΤΗ ΩΡΑ

Αρξάμενος λέγειν τὴν ἔκ τὴν ὥραν, λέγε πρῶτον· τὸ Τρισάγιον, τὸ Κύριε ἐλέησον
(457). Δόξα. Καὶ νῦν.
Εἶτα τὴν Εὐχὴν ταύτην·
Τράνωσόν μου τὴν γλῶτταν καὶ πλάτυνόν μου τὸ στόμα τῆς καρδίας· καὶ πλήρωσον αὐτὸ τῆς χάριτός σου
ὑπεράγαθε παντοκράτορ Κύριε, ὅπως εἰ καὶ ἁμαρτωλὸςβεἰμὶ καὶ ἀνάξιος, ἀλλὰ τῷ πλήθει τῶν οἰκτιρμῶν σου
θαρρῶν - Δεσπότην γάρ σε οἶδα φιλανθρωπότατον- τολμηρῶς καὶ αὐτὸς ἐν πηλίνῃ γλώσσῃ δοξάσω καὶ αἰνέσω τὴν
ἀκατάληπτόν σου μεγαλειότητα· ὃν ἀκαταπαύστῳ φωνῇ
μετὰ δέους καὶ φρίκης ἀνυμνοῦσι τὰ φοβερὰ Χερουβὶμ καὶ τὰ φρικτὰ Σεραφίμ καὶ πᾶσαι αἱ δυνάμεις τῶν οὐρανῶν.

Γι αὐτά ὅλα ἤθελαν νά τόν κάνουν καί πνευματικό ἀλλά ἀρνήθηκε λέγοντας...


.....Γι αυτά όλα ήθελαν να τον κάνουν και πνευματικό αλλά αρνήθηκε λέγοντας: " Επτά πνευματικούς είδα που βγήκαν άλυωτοι" .

Παπά Κύριλλος Καρυώτης.



https://apantaortodoxias.blogspot.com/2022/07/blog-post_954.html

11 Αὐγούστου. Εὔπλου διακόνου (†304). Νήφωνος ΚΠόλεως (†1502)· ἀνάμνησις θαύματος τοῦ ἁγ. Σπυρίδωνος ἐν Κερκύρᾳ (1716). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας. Πέμ. θ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Κορ. ιδ΄ 6-19).

Α Κορ. 14,6        νυνὶ δέ, ἀδελφοί, ἐὰν ἔλθω πρὸς ὑμᾶς γλώσσαις λαλῶν, τί ὑμᾶς ὠφελήσω, ἐὰν μὴ ὑμῖν λαλήσω ἢ ἐν ἀποκαλύψει ἢ ἐν γνώσει ἢ ἐν προφητείᾳ ἢ ἐν διδαχῇ;

Α Κορ. 14,6              Τωρα όμως αδελφοί, ας υποθέσωμεν ότι έρχομαι προς σας ομιλών ξένας γλώσσας. Τι έχω να σας ωφελήσω, εάν δεν σας ομιλήσω η με αποκάλυψιν Θεού η με γνώσιν που θα γίνη κτήμα σας η με προφητείαν η με διδασκαλίαν οικοδομητικήν;

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible