Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Δευτέρα 26 Απριλίου 2021

Ἡ φιλαργυρία καί ἡ πλεονεξία Γ'- Ἡ θεραπευτική τῶν πνευματικῶν νοσημάτων, τομ. Α΄, Jean Claude Larchet, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Ἡ φιλαργυρια καί η πλεονεξια Γ'- Ἡ θεραπευτική τῶν πνευματικῶν νοσημάτων, τομ. Α΄, Jean Claude Larchet, 25-4-2021, Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου

Συν Θεω αν υπάρχουν ερωτήσεις παρακαλούμε στείλτε τες μας στο: AgiaTrias.erotiseis@gmail.com Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com Κάνετε ἐγγραφή στό κανάλι μας "Κύριος Ἰησοῦς Χριστός Kyrios Ihsous Hristos" τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://www.youtube.com/channel/UCEtO...

«Ὡσαννά Χριστός εὐλογημένος Θεός», Ἐορτοδρόμιον, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

 Κήρυγμα_

~Ἀκροστιχίς κανόνος Βαΐων- Ἐορτοδρόμιον, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com​​, http://hristospanagia.gr​​ καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

《Ἡ εἰρήνη τοῦ Θεοῦ...φρουρήσει τάς καρδίας υμών, 25-4-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

 Κήρυγμα_

~(Φιλιπ. 4, 4-9), Ἐπ. Σταυρουπόλεως Νικηφ. Θεοτόκη, Ἑρμ. ἀποστολικῆς περικοπῆς Κυριακῆς των Βαΐων, 25-4-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com​, http://hristospanagia.gr​ καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Ὁ Κύριος ἀναστήθηκε μετά ἀπό τρεῖς ἡμέρες, τριαντά τρεῖς ὧρες κατά τούς ἑρμηνευτές, δώδεκα μεσάνυχτα Κυριακῆς

 π. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ:

Ο ΚΥΡΙΟΣ ΑΝΑΣΤΗΘΗΚΕ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ΗΜΕΡΕΣ - 33 ΩΡΕΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΕΡΜΗΝΕΥΤΕΣ-12 ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

Ἑρμηνεία τῶν εὐαγγελικῶν περικοπῶν τῆς Μ. Τρίτης ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο:α)Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν Παραβολή τῶν Βασιλικῶν Γάμων,β)Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν πονηρή ἐρώτηση τῶν Φαρισαίων σχετικά μέ τήν καταβολή φόρων στόν Καίσαρα καί τή θαυμαστή ἀπόκριση τοῦ Κυρίου,γ)Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος σχετικά μέ τό πονηρό ἐρώτημα τῶν Σαδδουκαίων γιά τήν ἀνάσταση τῶν νεκρῶν καί τή θαυμαστή ἀπόκριση τοῦ Κυρίου,δ)Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τόν ἔλεγχο τοῦ Κυρίου πρός τούς Γραμματεῖς καί τούς Φαρισαίους,ε)Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν παραβολή τῶν Δέκα Παρθένων,στ)Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν παραβολή τῶν ταλάντων


α)Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν Παραβολή τῶν Βασιλικῶν Γάμων

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΛΙΚΩΝ ΓΑΜΩΝ

[Υπομνηματισμός των εδαφίων Ματθ.22,1-14]

Αντιλήφθηκες και στην προηγούμενη παραβολή του υιού του νοικοκύρη εκείνου που, εκτός από τους απεσταλμένους δούλους του για τη συγκομιδή τω καρπών στο αμπέλι που τους εμπιστεύτηκε να καλλιεργούν, θανάτωσαν οι κακοί γεωργοί[βλ. Ματθ.21,33-46]και σε αυτήν εδώ την παραβολή του υιού και των απεσταλμένων δούλων, το ενδιάμεσο κεντρικό νόημα; Αντιλήφθηκες ότι υπάρχει βέβαια μεγάλη συγγένεια ανάμεσα στις δύο αυτές παραβολές, αλλά και πολύ μεγάλη διαφορά ταυτόχρονα; Καθόσον και αυτή δείχνει και του Θεού τη μεγάλη μακροθυμία και την πρόνοια, αλλά και την ιουδαϊκή αγνωμοσύνη.
Αυτή όμως η παραβολή, η παραβολή των βασιλικών γάμων, έχει και κάτι επιπλέον από την παραβολή των κακών γεωργών· διότι προλέγει βέβαια και την έκπτωση των Ιουδαίων ως περιούσιου λαού του Θεού και την κλήση των εθνικών, αλλά μαζί με αυτά δείχνει και την ορθότητα του βίου και πόση τιμωρία επιφυλάσσεται για εκείνους που θα επιδείξουν αδιαφορία. Και πολύ ορθά αυτή η παραβολή αναφέρεται μετά από εκείνη των κακών γεωργών· διότι, επειδή μετά από εκείνη την παραβολή τούς είπε ότι «ἀρθήσεται ἀφ᾿ ὑμῶν ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ καὶ δοθήσεται ἔθνει ποιοῦντι τοὺς καρποὺς αὐτῆς(: θα αφαιρεθεί από εσάς η βασιλεία και η ιδιαίτερη προστασία του Θεού, και θα δοθεί σε έθνος το οποίο θα παράγει τα αγαθά έργα, που είναι οι καρποί της βασιλείας αυτής)»[Ματθ.21,43], αποκαλύπτει λοιπόν εδώ και σε ποιο έθνος θα δοθεί.
Και όχι μόνο αυτό, αλλά δείχνει και πάλι την απερίγραπτη πρόνοια του Θεού προς τους Ιουδαίους· διότι σε εκείνη μεν την παραβολή φαίνεται να τους καλεί πριν από την σταύρωση Του, ενώ σε αυτήν και μετά τη σφαγή Του φροντίζει να τους προσκαλεί κοντά Του. Και τότε που έπρεπε αυτοί να υποστούν την πιο φοβερή τιμωρία, ακριβώς τότε και στους γάμους τούς προσκαλεί και τους τιμά με την ανωτάτη τιμή. Και πρόσεχε ότι και στην παραβολή των κακών γεωργών δεν προσκαλεί πρώτα τους εθνικούς, αλλά τους Ιουδαίους για να Του αποδώσουν τους καρπούς του αμπελώνα και να τους ανταμείψει, το ίδιο επίσης κάνει και εδώ με την πρόσκληση στους βασιλικούς γάμους πρώτα σε αυτούς. Αλλά όπως ακριβώς εκεί τότε έδωσε τον αμπελώνα στους άλλους, όταν δεν θέλησαν να Τον δεχθούν αλλά και Τον σφαγίασαν όταν ήλθε, έτσι και εδώ, τότε κάλεσε άλλους στους γάμους, όταν δεν θέλησαν αυτοί να έλθουν. Τι λοιπόν θα μπορούσε να θεωρηθεί μεγαλύτερο από αυτήν την αχαριστία τους, από τη στιγμή που αποσκιρτούν την ώρα που προσκαλούνται στους γάμους; Διότι ποιος δεν θα προτιμούσε να έλθει σε γάμους βασιλέως και μάλιστα σε γάμους του υιού του βασιλέως;

Πότε ἔγινε ἡ Ἀνάσταση

Τα Ευαγγέλια δεν αναφέρουν πότε έγινε η ανάσταση του Χριστού. Το μόνο που μας πληροφορούν είναι ότι το πρωί «της μίας σαββάτων», δηλαδή το πρωί της δίκης μας Κυριακής ημέρας, οι μυροφόρες βρήκαν κενό το μνήμα και οι άγγελοι τις απηύ­θυναν το μήνυμα ότι ο Χριστός ηγέρθη.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της ευαγγελικής ιστορίας ο Χριστός πρέπει να αναστήθηκε το πρωί της Κυριακής, την 4η φυλακή της νύχτας, δηλαδή μεταξύ 3 και 6 η ώρα. Πράγματι, ο Κύριος πέθανε πάνω στο σταυρό στις 3 περίπου το απόγευμα της Παρασκευής. Αφού έμεινε τρεις μέρες στον άδη, όπως λένε οι προφητείες, πρέπει η παραμονή του στο τάφο να πήρε και ώρες από την Κυριακή· οπότε έχουμε Παρασκευή, Σάββατο και μέρος της Κυριακής στον άδη με τους νεκρούς, και Κυριακή χαράματα η Ανάσταση.

Πριν ακόμη oι μυροφόρες φθάσουν στο μνήμα, ο Ιησούς Χριστός είχε αναστηθεί, ενώ οι ρωμαίοι στρατιώτες φύλαγαν έναν άδειο τάφο! Ο σεισμός, που έγινε αργότερα και αποκύλισε το λίθο του τάφου, δεν ήταν για να αναστηθεί ο Κύριος, αλλά για να διαπιστωθεί η Ανάσταση.

ΏΡΕΣ-Μ. ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ 226-4-2021

https://youtu.be/DFPEGYeJwuY
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα ΏΡΕΣ-Μ. ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ

23. Ἡ φιλαργυρια καί η πλεονεξια Δ'- Ἡ θεραπευτική τῶν πνευματικῶν νοσημάτων, τομ. Α΄, Jean Claude Larchet, 26-4-2021, Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου

https://youtu.be/Gh5u6LmBx-A
Συν Θεω Διαδικτυακή ομιλία στίς 9.00 απόψε

" Ἡ Θεία Κοινωνία τῆς Μεγάλης Πέμπτης, σκεπάζει τόν Χριστιανό ὅλον τόν χρόνο "!

Ο άγιος πατήρ ημών Ιωάννης Καλαΐδης: " Η Θεία Κοινωνία της Μεγάλης Πέμπτης, σκεπάζει τον Χριστιανό όλον τον χρόνο "!
Την Μεγάλη Πέμπτη του 2002 είχα την μεγάλη ευλογία να μεταφέρω τον άγιο Πατέρα, από το Νοσοκομείο Σερρών όπου νοσηλευόταν, στην Θεσσαλονίκη, στο σπίτι της κόρης του. Ήταν μαζί μας και η ευλογημένη πρεσβυτέρα του Πολυξένη. Στην διάρκεια της διαδρομής, ο π. Ιωάννης μού είπε: «Η Θεία Κοινωνία της Μεγάλης Πέμπτης σκεπάζει τον χριστιανό όλον τον χρόνο, γιατί είναι η Κοινωνία του μαρτυρίου του Χριστού. Εάν δεν έχουμε την ευλογία από τον πνευματικό να κοινωνούμε και την Μεγάλη Πέμπτη και την Ανάσταση, τότε να προτιμούμε να κοινωνούμε την Μεγάλη Πέμπτη"!
Σκεπτόμενος τους λόγους αυτούς του Γέροντος, ενθυμήθηκα ότι και η Εκκλησία μας την ημέρα αυτή κρατάει, για όλη την χρονιά, Σώμα και Αίμα Χριστού για να μεταλαμβάνουν οι πιστοί, σε έκτακτες περιπτώσεις!

Ἐρωτήσεις – ἀπαντήσεις γιά την καρδιακή προσευχή, γιά τήν ἐνδυνάμωση τῆς πίστης μας καί γιά τήν συχνότητα ἐξομολόγησης


Απόσπασμα από την ομιλία:

«Ἡ ἁγνότητα (Ἁγ. Ἰωάννου τῆς Κλίμακος) καί ἡ θεραπευτική τῆς πορνείας Ε' - Ἡ θεραπευτική τῶν πνευματικῶν νοσημάτων, τομ. Α΄, Jean Claude Larchet, 21-4-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου»

Ακούστε όλη την ομιλία εδώ:




Για την καρδιακή προσευχή

Ερώτηση: Πάτερ, όταν λέμε να κάνουμε καρδιακή προσευχή, αν πούμε το «Βασιλεῦ οὐράνιε Παράκλητε» ή το «Πάτερ ἡμῶν» είναι καρδιακή προσευχή; Αν μιλήσουμε με δικά μας λόγια στον Θεό είναι καρδιακή προσευχή;

Απάντηση: Κατεξοχήν καρδιακή προσευχή είναι αυτή που συμμετέχει όλος ο άνθρωπος, δηλαδή και η καρδιά μας και ο νους μας και η διάνοιά μας και, θα έλεγα, και όλο το σώμα μας, όλο το είναι μας κινείται προς τον Θεό, απευθύνεται προς τον Θεό. Τότε ο άνθρωπος κάνει σωστή καρδιακή προσευχή, όταν ολόκληρος δηλαδή είναι στραμμένος προς τον Θεό και μιλάει προς τον Θεό, με όλες του τις δυνάμεις τις ψυχικές. Δεν είναι κάτι εξωτερικό, κάτι μηχανικό, να το πούμε να τελειώνουμε. Και μετά αναρωτιέσαι το είπα το «Πιστεύω» ή δεν το είπα; Το είπα το «Βασιλεῦ οὐράνιε»; Δηλαδή ο άνθρωπος παρακολουθεί αυτά που λέει με την διάνοια, συμμετέχει και με τα λεγόμενα συναισθήματα, με όλο το θυμικό του και το επιθυμητικό του στα λόγια που λέει στην προσευχή που κάνει. Τότε θα λέγαμε ο άνθρωπος κάνει καρδιακή προσευχή. Με την καρδιά του όπως λέμε απλά, μιλάει με τν καρδιά του, με τον όλο άνθρωπο.


Για την ενδυνάμωση της πίστης μας

Ερώτηση: Πάτερ πώς μπορούμε να αποκτήσουμε ακλόνητη πίστη; Πολλές φορές μάς έρχονται λογισμοί απιστίας (δεν υπάρχει ο Θεός), και μετά μάς έρχονται κατευθείαν και λογισμοί πορνείας.

Απάντηση: Οι λογισμοί της απιστίας που ρωτάτε κατεξοχήν είναι από τον διάβολο. Θυμόμαστε τους Αποστόλους που είπαν στον Κύριο «Πρόσθεσέ μας πίστη». Και εμείς λοιπόν μπορούμε να παρακαλάμε τον Κύριο να μας προσθέτει πίστη.

Τό θαῦμα τῆς ξηρανθείσης συκῆς π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου

 Ομιλία του Μακαριστού Γέροντος (1927 – 2006) πατρός Αθανασίου Μυτιληναίου. (Κύρ. τῶν Βαΐων ἑσπέρας) ημερομηνία πού διεξήχθη ἡ ὁμιλία 8-04-01

Ὄρθρος Μεγάλης Δευτέρας:α)Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν ἄκαρπη συκιά πού ξεράθηκε,β)Ἀποστωμοτικές ἀπαντήσεις τοῦ Κυρίου πρός τούς Φαρισαίους.Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος,γ) Ἡ παραβολή γιά τούς δύο γιούς.Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος,δ) Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν παραβολή τῶν κακῶν γεωργῶν.

α)Ὄρθρος Μεγάλης Δευτέρας:Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν ἄκαρπη συκιά πού ξεράθηκε. Μέρος Πρῶτο

ΟΡΘΡΟΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ[:Ματθ.21,18-43]

O IEΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΑΡΠΗ ΣΥΚΙΑ ΠΟΥ ΞΕΡΑΘΗΚΕ

[Μέρος πρώτο: υπομνηματισμός των εδαφίων Ματθ.21,18-22]


«Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἐπανάγων ὁ ᾿Ιησοῦς εἰς τὴν πόλιν, ἐπείνασε(:κι όταν το πρωί επέστρεφε στην πόλη, πείνασε)»[Ματθ.21,18]. Μα πώς πεινά ο Κύριος πρωί-πρωί; Όταν το επέτρεψε στη σάρκα, τότε αυτή φανερώνει και το πάθος της.
«Καὶ ἰδὼν συκῆν μίαν ἐπὶ τῆς ὁδοῦ, ἦλθεν ἐπ᾿ αὐτήν, καὶ οὐδὲν εὗρεν ἐν αὐτῇ, εἰ μὴ φύλλα μόνον καὶ λέγει αὐτῇ· Μηκέτι ἐκ σοῦ καρπὸς γένηται εἰς τὸν αἰῶνα. Καὶ ἐξηράνθη παραχρῆμα ἡ συκῆ(:και μόλις είδε κάποια συκιά στο δρόμο, ήλθε κοντά της, αλλά δεν βρήκε τίποτε επάνω της παρά μόνο φύλλα, ακριβώς όπως και η συναγωγή των Ιουδαίων τότε είχε να επιδείξει μόνο φύλλα και εξωτερικούς τύπους, όχι όμως και καρπούς αρετής. Και για να δώσει μάθημα για το ποια θα είναι η κατάληξη κάθε ανθρώπου άκαρπου σαν τη συκιά, λέει σε αυτήν: “Να μην ξαναβγάλεις ποτέ πια καρπό”. Κι αμέσως ξεράθηκε η συκιά)»[Ματθ.21,19].
Άλλος ευαγγελιστής λέει ότι δεν ήταν ακόμη η εποχή των καρπών[Μάρκ.11,13: «οὐ γὰρ ἦν καιρὸς σύκων(:διότι δεν ήταν η εποχή των σύκων. Αλλά η συκιά εκείνη ούτε άγουρα σύκα είχε πάνω της)»]· εάν όμως δεν ήταν καιρός των καρπών, πώς ο ευαγγελιστής Μάρκος λέγει ότι ο Ιησούς πείνασε, είδε από μακριά τη συκιά και «ἦλθεν εἰ ἄρα τι εὑρήσει ἐν αὐτῇ(:ήλθε μήπως βρει τίποτε να φάει)»[Μάρκ.11,13]; Άρα γίνεται φανερό ότι αυτό ήταν σκέψη των μαθητών Του, αφού ακόμη πνευματικά ήσαν ατελείς, καθόσον σε πολλές περιπτώσεις οι ευαγγελιστές γράφουν τις σκέψεις των μαθητών Του. Όπως ακριβώς λοιπόν αυτό ήταν σκέψη των μαθητών Του, έτσι και ήταν δική τους σκέψη το να νομίζουν ότι γι΄αυτόν τον λόγο την καταράστηκε,επειδή δηλαδή δεν είχε καρπό.
Για ποιο λόγο, λοιπόν, την καταράστηκε; Εξαιτίας των μαθητών Του, ώστε να λάβουν θάρρος. Επειδή δηλαδή παντού ευεργετούσε και δεν τιμωρούσε κανένα, αλλά έπρεπε και την τιμωρητική Του δύναμη να δείξει, για να γνωρίσουν και οι μαθητές Του και οι Ιουδαίοι, ότι μπορεί να ξηράνει και αυτούς που θα Τον σταυρώσουν, αλλά με τη θέλησή Του τους συγχωρεί και δεν τους ξηραίνει, και επειδή αυτό δεν ήθελε να το φανερώσει στους ανθρώπους, απέδειξε την τιμωρητική ενέργειά Του στο φυτό.
Όταν λοιπόν κάτι παρόμοιο συμβαίνει σε τόπους ή σε φυτά ή σε άλογα ζώα, μην εξετάζεις με λεπτομέρεια τα πράγματα, ούτε να λες: «Πώς λοιπόν ήταν δικαιολογημένη η ξήρανση της συκιάς, εάν δεν ήταν καιρός των καρπών»; Διότι αυτό είναι δείγμα της χειρότερης μωρολογίας· αλλά πρόσεχε το θαύμα και θαύμαζε και δόξαζε τον θαυματουργό Κύριό μας· διότι και για τους χοίρους που πνίγηκαν πολλοί το είπαν αυτό, εξετάζοντας εάν αυτό ήταν δίκαιο, αλλά ούτε και στην περίπτωση αυτή πρέπει να προσέξουμε τα λόγια τους, καθόσον και αυτά ήταν άλογα ζώα, όπως ακριβώς και εκείνο φυτό άψυχο.

26 Ἀπριλίου. ♰ Μεγάλη Δευτέρα: Ἐν ᾗ μνείαν ποιούμεθα Ἰωσήφ τοῦ Παγκάλου καί τῆς ὑπό τοῦ Κυρίου, διά τήν ἀκαρπίαν αὐτῆς, καταρασθείσης καί ξηρανθείσης συκῆς. Βασιλέως ἐπισκόπου Ἀμασείας ἰερομάρτ (332), Γλαφύρας καὶ ᾿Ιούστας ὁσίων (322). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΙΕΖΕΚΙΗΛ Α΄ 1-20.

Ιεζ. 1,1              Καὶ ἐγένετο ἐν τῷ τριακοστῷ ἔτει, ἐν τῷ τετάρτῳ μηνὶ πέμπτῃ τοῦ μηνὸς καὶ ἐγὼ ἤμην ἐν μέσῳ τῆς αἰχμαλωσίας ἐπὶ τοῦ ποταμοῦ τοῦ Χοβάρ, καὶ ἠνοίχθησαν οἱ οὐρανοί, καὶ εἶδον ὁράσεις Θεοῦ.

Ιεζ. 1,1                        Κατά το τριακοστόν έτος, την πέμπτην ημέραν του τετάρτου μηνός, καθώς ευρισκόμην μεταξύ των Ιουδαίων συναιχμαλώτων μου, πλησίον στον ποταμόν Χοβάρ, εκεί ηνοίχθησαν οι ουρανοί και είδον οράματα παρά Θεού.

Ὁ ἑορτασμός τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ τήν δεύτερη ἡμέρα σημαίνει ἄρνηση τῆς Ἀναστάσεως, ὅπως πιστεύουν οἱ Ἑβραῖοι.


Ιερέως Α. Μ.

Πάντοτε η Αγία Εκκλησία, σεβαστή Γερόντισσα, αγαπητοί μου αδελφοί, μας προνοεί ώστε να μας δίδει ακριβή στοιχεία αυτού ακριβώς του ύμνου που ψάλλει τόσο ωραία ο ψάλτης μας, δηλαδή, Γεύσασθε καὶ ἴδετε ὅτι χρηστὸς ὁ Κύριος. Και κάθε φορά που ομιλούμε, έχοντας υπόψιν μας αυτόν τον ύμνο που ψάλλεται τώρα στην Θεία Προηγιασμένη Λειτουργία μας, σκεφτόμαστε και δίδουμε αυτό ακριβώς που η Αγία μας Εκκλησία προνοεί και ενώπιόν μας τίθεται εν Αγίω Πνεύματι, ώστε να κατανοούμε καλύτερα τί είναι αυτό ακριβώς που αναφέρει ο ιερός Υμνωδός και ποιο είναι το κριτήριο το ακριβές και αλάθητο, ώστε η γεύσις αυτή του Κυρίου να είναι πραγματική, αληθινή, Ορθόδοξη.

Σήμερα η Αγία μας Εκκλησία μας τονίζει στο πρώτο ανάγνωσμα που ακούσαμε πριν από λίγο και στην συνάντηση του Αγίου Ιωσήφ του Παγκάλου με τα αδέλφια του. Τί βλέπουμε δηλαδή εδώ στον άνθρωπον αυτόν; Ότι δεν έχει μέσα του κακία και δόλο, όπως είχαν οι αδελφοί του. Αυτό είναι μία γεύσις της χρηστότητος του Κυρίου. Κοιτάχτε πως ανταποκρίνεται αυτός στην κακία και τον δόλο των αδελφών του, όταν εκείνοι πλέον τον αναγνώρισαν, τους φανερώθηκαν και φοβήθηκαν. Τους πιάνει έτσι με αγάπη και χωρίς κακία και τους λέγει

-Μην στενοχωριέστε, δεν με πουλήσατε εσείς.

-Μα εμείς σε πουλήσαμε. Εμείς σε πετάξαμε στο λάκκο και είπαμε ψέμματα στους Αιγυπτίους ότι δεν είσαι αδελφός μας και σε πουλήσαμε και σε πήγαν στην Αίγυπτο.

-Όχι δεν το κάνατε εσείς αυτό.

Τί ωραίο ανάγνωσμα είναι αυτό!

-Ο Κύριος. Ο Κύριος, ο Θεός μου επέτρεψε αυτό το πράγμα και δεν σας εμπόδισε στην κακία σας, διότι έπρεπε να έλθω εδώ στην Αίγυπτο και να προετοιμάσω το έδαφος ούτως ώστε όταν θα έλθει ο πατέρας μου μαζί με εσάς να μπορείτε να ζήσετε τα εφτά εκείνα χρόνια της ασιτίας. Δηλαδή εκείνα τα εφτά χρόνια που θα είναι οι φτωχές αγελάδες, που δεν θα υπάρχει σοδειά, που θα υπάρχει ξηρασία και που θα πεθαίνουν οι άνθρωποι από την πείνα στην πατρίδα μας, στο Ισραήλ, στην Παλαιστίνη. Ο Θεός λοιπόν με κάλεσε εδώ στην Αίγυπτο για να γίνω άρχοντας και Βασιλέας και να προετοιμάσω το έδαφος για να μπορείτε και εσείς τα αδέλφια μου και ο πατέρας μου να ζήσετε. Είναι άλλα πέντε χρόνια ακόμη, γι’ αυτό να πάτε να φέρετε τον πατέρα μου εδώ.

Μή φοβᾶσαι τούς πειρασμούς...

Μη φοβάσαι τους πειρασμούς.
Κι αν πέσεις πολλάκις, ανάστα.
Μη χάνεις την ψυχραιμία σου. Μην απογοητεύεσαι. Σύννεφα είναι και θα περάσουν.
Ας πολεμά ο διάβολος, ας μας ρίχνει κάτω.
Πάλι και πολλάκις ας σηκωθούμε, ας τρέξουμε στην εικόνα της Παναγίας και του Χριστού και κυρίως στην Παράδοση της του Χριστού Εκκλησίας: στον πνευματικό μας, στην εξομολόγηση, στην Θεία Κοινωνία.

Ὁ Χριστός ἤξερε ὅτι ἐβαδίζει πρός τόν Σταυρό ἀλλά δέν ἔκανε διπλωματία.

Ο Χριστός ήξερε ότι εβαδίζει προς τον Σταυρό αλλά δεν έκανε διπλωματία. Ο Χριστιανός δεν έχει διγλωσσία, δεν έχει διψυχία, δεν έχει διπλωματία, λέει το σωστό κι αν δεν πει το σωστό, είτε από φόβο είτε από άλλες σκοπιμότητες, είναι προδότης της αλήθειας.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ Μ. ΔΕΥΤΈΡΑΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ

https://youtu.be/wcnd5RWxXGg
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα: ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ Μ. ΔΕΥΤΈΡΑΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible