Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Δευτέρα 2 Οκτωβρίου 2023

The Sayings of The Desert Fathers- St Anthony the Great, Fr. Savvas the Agiorite

 The Sayings of The Desert Fathers- St Anthony the Great, Fr. Savvas the Agiorite, 1-10-2023

Ἡ ψυχὴ μὲ τὴν εὐχὴ τοῦ Ἰησοῦ ἀποβάλλει τοὺς πονηροὺς λογισμούς, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_538. Ἡ ψυχὴ μὲ τὴν ἔντονη εὐχὴ τοῦ Ἰησοῦ ἀποβάλλει τοὺς πονηροὺς λογισμούς, Ἀββᾶ Ἠσύχιου τοῦ Πρεσβύτερου - Πρὸς τὸν Θεόδουλο, Λόγος περὶ νήψεως καὶ ἀρετῆς χωρισμένος σὲ 203 κεφάλαια (τὰ λεγόμενα ἀντιρρητικὰ καὶ εὐκτικά), Φιλοκαλία τόμος Α' /Κὲφ 188,

 Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 1-10-2023 

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

«Ἀλλοίμονό σας, ὅταν ὅλοι οἱ ἄνθρωποι σᾶς ἐπαινοῦν» (ἀπόσπασμα) , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

"Αὐτὸν ποὺ ἀγαπᾶ ὁ Κύριος τὸν παιδαγωγεῖ" (ἀπόσπασμα) , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 "Αὐτὸν ποὺ ἀγαπᾶ ὁ Κύριος τὸν παιδαγωγεῖ" (ἀπόσπασμα) , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου , 1-10-2023

Ἡ ἀληθινὴ Σοφία- Ποιά εἶναι καὶ πὼς μετέχουμε σ' Αὐτήν, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_537. Ἡ ἀληθινὴ Σοφία- Ποιά εἶναι καὶ πὼς μετέχουμε σ' Αὐτήν, Ἀββᾶ Ἠσύχιου τοῦ Πρεσβύτερου - Πρὸς τὸν Θεόδουλο, Λόγος περὶ νήψεως καὶ ἀρετῆς χωρισμένος σὲ 203 κεφάλαια (τὰ λεγόμενα ἀντιρρητικὰ καὶ εὐκτικά), Φιλοκαλία τόμος Α' /Κὲφ 187, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 1-10-2023 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

Ἡ ἀρχικὴ μετάνοια εἰναι δική μας, ἡ τέλεια μετάνοια δίνεται ἀπὸ τὸν Θεό , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ἡ ὕπουλη καὶ δυσδιάκριτη κενοδοξία (ἀπόσπασμα) , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Γιά τούς ἀσκητές τῶν ἐσχάτων καιρῶν

Στις 27 Ιουλίου του 1980, εκδήμησε εις Κύριον ένας δημοφιλής πνευματικός και ασκητής, ο μεγαλόσχημος Ηγούμενος Σάββας  (κατά κόσμον Νικόλαος Οσταπένκο). Ο πατήρ Σάββας υπήρξε πνευματικός του Αρχιμανδρίτη Ραφαήλ. Τη συνάντηση με αυτόν ο πατήρ Ραφαήλ την θεωρούσε ως «το πιο σπουδαίο γεγονός της ζωής του».

Ο Κύριος αξίωσε τον πατέρα Ραφαήλ να γνωρίσει και άλλους γέροντες και ανθρώπους υψηλής πνευματικής ζωής, τόσο στη Γεωργία, όσο και στη Ρωσία. Στο βιβλίο του «Στο δρόμο από το χρόνο στην αιωνιότητα» μιλάει για αυτούς. Απευθύναμε στον πατέρα Ραφαήλ την εξής ερώτηση: ποιος από αυτούς θα μπορούσε να αποτελέσει παράδειγμα στους σύγχρονους χριστιανούς;

Στο Ψαλτήρι βρίσκουμε τα ακόλουθα λόγια: «Παρέστη ἡ Βασίλισσα ἐκ δεξιῶν Σου ἐν ἱματισμῷ διαχρύσῳ (πολύχρωμους) περιβεβλημένη, πεποικιλμένη». Σύμφωνα με την πατερική ερμηνεία, η Βασίλισσα είναι η Εκκλησία, οι πολύχρωμοι ιματισμοί είναι τα διάφορα είδη διακονίας, και το «περιβεβλημένη» σημαίνει ότι αυτή λάμπει από την ομορφιά του Αγίου Πνεύματος. Η χάρη είναι μια, αλλά εκδηλώνεται με διαφορετικές ενέργειες και με διαφορετικά χαρίσματα. Οι ασκητές των καιρών μας, για τους οποίους γράφω στα απομνημονεύματά μου, ήταν ενιαίοι ως προς το κυριότερο: την ακλόνητη αφοσίωσή τους στην Ορθοδοξία, την αυτοδιάθεσή τους στους ανθρώπους, τη θυσία και τη συνεχή προσπάθειά τους να αποκτήσουν και να διαφυλάξουν στην καρδιά τους τη Θεία Χάρη ως το πιο μεγάλο θησαυρό. Όμως, ο καθένας από αυτούς είχε δικά του ιδιαίτερα χαρίσματα, τη δική του ιδιαιτερότητα, γι΄αυτό, μου είναι δύσκολο να τους συγκρίνω και να απαντήσω ποιον από αυτούς θεωρώ καλύτερο παράδειγμα για τους χριστιανούς των καιρών μας.

Ὁ πολίτης πού ἀρνήθηκε τή νέα ταυτότητα καί δικαιώθηκε


Ο πολίτης που αρνήθηκε τη νέα ταυτότητα και δικαιώθηκε

Ο αρχιφύλακας που δεν πήρε τη νέα ταυτότητα αποτάχθηκε από το σώμα, έδωσε δικαστικό αγώνα, τον κέρδισε και επανήλθε στην ΕΛ.ΑΣ.

Πλήθος κόσμου συγκεντρώθηκε την περασμένη Κυριακή στην Αθήνα διαδηλώνοντας κατά των νέων ταυτοτήτων, την κάρτα του πολίτη, όπως θα λέγεται.

Από τον Βαγγέλη Καράλη

Με αφορμή τις έντονες αντιδράσεις σημαντικής μερίδας πολιτών σε όλη την Ελλάδα, η «Εspresso» φέρνει στο φως την πρώτη υπόθεση πολίτη που δικαιώθηκε νομικά αντιδρώντας στις νέες ταυτότητες. Συγκεκριμένα, ο Δημήτρης Ανδρεάκος, πρώην αστυνομικός, το 2009 αρνήθηκε να πάρει τη νέα ταυτότητα, με αποτέλεσμα να τον αποτάξουν από την Aστυνομία. Με δικαστικούς αγώνες που κράτησαν χρόνια δικαιώθηκε και επανήλθε στο αστυνομικό σώμα.

Το σχέδιο

Ο Γιάννης Ζωγράφος, δικηγόρος που είχε αναλάβει την υπόθεσή του, εξηγεί τι συνέβη: «Επειτα από περίπου μία δεκαετία και πλέον από την εφαρμογή της Κάρτας του Πολίτη στην ΕΛ.ΑΣ. και στα Σώματα Ασφαλείας, ακόμα μία φορά η κυβέρνηση της Ν.Δ. προωθεί τα παγκοσμιοποιητικά σχέδιά της και εκτελεί τις εντολές που λαμβάνει από το εξωτερικό για την καθολική εφαρμογή της ταυτότητας με RFID, σε όλους τους πολίτες. Το σχέδιο είναι απλό: Διανέμεις πρώτα στα πιο πειθήνια όργανά σου τις ταυτότητες για να δεις αντιδράσεις και όταν αυτό έχει πλέον ξεχαστεί, τις φέρνεις και για το σύνολο του πληθυσμού. Ο Δημήτρης Ανδρεάκος, την υπόθεση του οποίου χειρίστηκα ήδη από το έτος 2009, ήταν τότε αρχιφύλακας της ΕΛ.ΑΣ. και αρνήθηκε να παραλάβει την ταυτότητα, που έγινε υποχρεωτική με μια απόφαση του τότε Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. Ο Ανδρεάκος απετάχθη για “απείθεια”, επειδή αρνήθηκε να παραλάβει την ταυτότητα, πέρασε δύο πειθαρχικά, έμεινε εκτός υπηρεσίας (και χωρίς καθόλου μισθό) για πέντε ολόκληρα χρόνια, δικαιώθηκε, επανήλθε στην ΕΛ.ΑΣ., πήρε πίσω αναδρομικά όλους τους μισθούς του, ξαναπέρασε πειθαρχικά, γιατί αρνήθηκε πάλι να την παραλάβει μετά την αποκατάστασή του και τη δεύτερη φορά “τη γλίτωσε” με μια ολιγοήμερη αργία, ενώ προηγουμένως είχε μηνύσει όλους τους επίορκους αξιωματικούς των πειθαρχικών, που, αντί να είναι αμερόληπτοι απέναντί του, εκτελούσαν, όπως πάντα, εντολές της “πολιτικής ηγεσίας”, με σκοπό να τον εξοντώσουν.

Ψηφιακή ταυτότητα – Ἀχρήματη κοινωνία: Τό δίδυμο τῆς ἀνελευθερίας


Η κάτωθι ομιλία του Υπ. Διδάκτορος Δημοσίου Δικαίου Καλλιντέρη Νικόδημου εκφωνήθηκε στην εκδήλωση που διοργάνωσε η «Εστία Πατερικών Μελετών» στο Πολεμικό Μουσείο των Αθηνών στις 24 Σεπτεμβρίου του 2023 με θέμα: «Ηλεκτρονική ταυτότητα: η πιo κομβική “διευκόλυνσή” μας πρoς τo αντίχριστο σφράγισμα”.
Σεβαστοί Πατέρες,

Κυρίες και Κύριοι,

Ο προβληματισμός περί των ταυτοτήτων στην Πατρίδα μας υπάρχει εδώ και σχεδόν τέσσερις δεκαετίες με την προσπάθεια θέσπισης ήδη από το 1986 του Ενιαίου Κωδικού Αριθμού Μητρώου (Ε.Κ.Α.Μ.)! Επρόκειτο για την πρώτη συγκροτημένη απόπειρα εκ μέρους του κράτους συστηματικής αριθμοποίησης των πολιτών, καθώς επιχειρήθηκε η συμπερίληψη σε έναν μοναδικό αριθμό δεκατριών (13) ψηφίων, όλων των επιμέρους κωδικών αριθμών (όπως είναι ο αριθμός της αστυνομικής ταυτότητας, του εκλογικού βιβλιαρίου, του διαβατηρίου, του ασφαλιστικού και φορολογικού μητρώου, κ.λπ.) που ταυτοποιούν τον πολίτη στις συναλλαγές του με την δημόσια διοίκηση.

Λίγα χρόνια αργότερα, στις αρχές του 2000, το ζήτημα των ταυτοτήτων θα λάβει τεράστιες διαστάσεις με τις προσπάθειες της τότε κυβέρνησης, κατόπιν απόφασης της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, να απαλείψει από τα δελτία ταυτότητας την αναγραφή του θρησκεύματος ως μη συνάδουσα με το δίκαιο των προσωπικών δεδομένων!

Αλλά η πρώτη προσπάθεια επιβολής των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων με την προέκτασή τους και ως καρτών άσκησης δικαιωμάτων στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης ξεκινά το 2010 με την προαναγγελία τους από τον τότε πρωθυπουργό στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) ενώ αργότερα θα γίνουν και πάλι ανεπιτυχείς ενέργειες εκ μέρους του ελληνικού κράτους για την προώθησή τους!

Και φτάνουμε στο σήμερα! Από αύριο 25 Σεπτεμβρίου του 2023, ως γνωστόν, οι νέες ηλεκτρονικές ταυτότητες θα διανέμονται ανά την επικράτεια στους Έλληνες πολίτες ενώ τον τελευταίο καιρό το ζήτημα των νέων ταυτοτήτων έχει αναχθεί ως ένα από τα πρώτα στην ατζέντα της επικαιρότητας.

Κομβικό ρόλο στη σχετική συζήτηση αποτελεί η υπ’ αριθμόν 2388/2019 απόφαση του Δ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας, κατά την οποία δεν επετράπη η αποθήκευση στο ενσωματωμένο ηλεκτρονικό μέσο – τσιπ – του δελτίου ταυτότητας των στοιχείων που απαιτούνται για τις υπηρεσίες της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης! Το Δικαστήριο νομολόγησε, με άλλα λόγια, ότι η ταυτότητα επιτελεί μόνο την ταυτοποίηση του κατόχου της και είναι έκνομη η περαιτέρω λειτουργία της ως κάρτας άσκησης δικαιωμάτων. Πρόκειται για κρίσιμης σημασίας απόφανση η οποία το τελευταίο διάστημα θάφτηκε επιμελώς από τα ΜΜΕ και τους δημοσιολογούντες περί των νέων ταυτοτήτων ενώ από την επίμαχη απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου επελέγησαν να αναδειχτούν στην αγωνιούσα ελληνική κοινωνία μόνο άλλα σημεία της.

Θα ήταν τραγικό λάθος αν προσεγγίζαμε το θέμα των νέων ταυτοτήτων απομονωμένα και μονολιθικά, χωρίς να έχουμε μπροστά μας την μεγάλη εικόνα: τι συμβαίνει πανευρωπαϊκώς και διεθνώς με τον λεγόμενο ψηφιακό ανασχηματισμό των κρατών, τις εξελίξεις της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης και την δημιουργία ενός διευρυμένου ψηφιακού οικοσυστήματος που τείνει να αγγίζει κάθε πτυχή της ζωής του σύγχρονου ανθρώπου!

Από τα τέλη του 20ου και ακόμα πιο έντονα στον 21ο αιώνα που βαδίζουμε, η πληροφορία και δη η προσωποποιημένη πληροφορία, δηλ. τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, έχουν αποκτήσει δυσθεώρητή αξία και γι’ αυτό προσφυώς χαρακτηρίζονται ως το «πετρέλαιο του 21ου αιώνα»! Η πληροφορία είναι ισχύς και όποιος την κατέχει και μπορεί να την επεξεργαστεί με ταχύτητα, αποκτά τη δυνατότητα να ελέγξει κράτη και κοινωνίες! Η παγκοσμιοποιημένη κυριαρχία των γιγαντιαίων ψηφιακών κολοσσών και των μηχανισμών επιτήρησης έχει σχετικοποιήσει στις μέρες μας την έννοια της συνταγματικά κατοχυρωμένης λαϊκής κυριαρχίας στο πλαίσιο του δημοκρατικού έθνους-κράτους!

Διδαχή στά λόγια: «Ἡ κακή φήμη τῶν Σοδόμων καί τῶν Γομόρρων διαδόθηκε πολύ, φτάνοντας ὡς ἐμένα, καί οἱ ἁμαρτίες τους εἶναι πάρα πολύ μεγάλες. Θά κατέβω, λοιπόν, νά διαπιστώσω, ἄν πράγματι διαπράττονται ἐκεῖ αὐτά πού φημολογοῦνται καί πού ἐφτασαν ὡς ἐμένα» (Ἅγιος Ἰγνάτιος Μπριαντσανίνωφ)

Πόσοι άνθρωποι παρασύρονται από κακές φήμες που κυκλοφορούνται για συνανθρώπους τους, πόσοι άνθρωποι παρασύρονται από τη συκοφαντία! Πολλοί εξαιρετικά καλοσυνάτοι, εξαιρετικά καλοπροαίρετοι και εξαιρετικά ευφυείς άνθρωποι διέπραξαν μεγάλα κακουργήματα, επειδή απατήθηκαν από κάποια κακή φήμη, πίστεψαν κάποια συκοφαντία, έγιναν ακούσια όργανα κάποιας κακοβουλίας. Από τι αυτό; Από το ότι άφησαν το θεμέλιο όλων των αρετών, την ορθή και δίκαιη κρίση2. Η εγκατάλειψη της κρίσεως οδηγεί σε ενέργειες άκριτες, ασυλλόγιστες. Η ιστορία της ανθρωπότητας μαρτυρεί αναμφισβήτητα ότι τα κακουργήματα ενάρετων ανθρώπων ήταν ενέργειες άκριτες ή αλλιώς ενέργειες που δεν τις πρόλαβε η κρίση.

Οι άγιοι πατέρες, για να μας αποτρέψουν από τέτοιες ενέργειες, μας καλούν να δώσουμε μεγάλη προσοχή στα λόγια του Θεού: «Η κακή φήμη των Σοδόμων και των Γομόρρων διαδόθηκε πολύ, φτάνοντας ως εμένα, και οι αμαρτίες τους είναι πάρα πολύ μεγάλες. Θα κατέβω, λοιπόν, να διαπιστώσω, αν πράγματι διαπράττονται εκεί αυτά που φημολογούνται και που έφτασαν ως εμένα»3. Ας εξετάσουμε, λοιπόν, τα λόγια που ειπώθηκαν από τον Κύριο και Θεό μας, και ας καθοδηγούμαστε απ’ αυτά στη ζωή μας, ώστε ν’ αποφεύγουμε όχι μόνο τα μεγάλα κακουργήματα αλλά και τα μικρά σφάλματα, που διαπράττονται συχνά μόνο από ακρισία.

Οι πόλεις Σόδομα και Γόμορρα ήταν χτισμένες σε μια πολύ εύφορη κοιλάδα κάτω από τον μακάριο ουρανό της Παλαιστίνης. Η Γραφή παρομοιάζει την κοιλάδα αυτή με την Αίγυπτο ως προς την καρποφορία και με τον παράδεισο ως προς την απαράμιλλη ομορφιά της φύσεως4. Οι κάτοικοι των δύο πόλεων, έχοντας άφθονα επίγεια αγαθά, είχαν παραδοθεί στο πάθος της γαστριμαργίας. Σήμερα, βέβαια, δεν μπορούμε να καταλάβουμε σε ποιο βαθμό είχε αναπτυχθεί το πάθος αυτό στους αρχαίους λαούς, που ήταν προικισμένοι με άγνωστη σ’ εμάς σωματική ρώμη και υγεία. «Η ανομία των Σοδόμων», λέει ο προφήτης Ιεζεκιήλ, ήταν «η υπερηφάνεια» και η σπάταλη ζωή «με περίσσιο ψωμί και άφθονο κρασί»5.

Από τον χορτασμό δημιουργείται συνήθως κατάσταση σαρκική στον άνθρωπο, ο οποίος «γίνεται σαν τα άλογα ζώα και εξομοιώνεται μ’ αυτά»6. Η κατάσταση αυτή είναι αδιαχώριστη από τη σαρκική σοφία7, τον σαρκικό τρόπο σκέψεως, το σαρκικό φρόνημα. Το κύριο και ουσιώδες χαρακτηριστικό του σαρκικού φρονήματος είναι η υπερηφάνεια, η θύρα όλων των αμαρτιών και όλων των κακιών. Ο υπερήφανος είναι ξένος προς τη λατρεία του Θεού, ξένος προς τον φόβο του Θεού, ξένος προς τον νόμο του Θεού, ξένος προς τον πλησίον και τις ανάγκες του, ξένος προς την αυτογνωσία, ξένος προς την αρετή. Ο υπερήφανος είναι εχθρός και καταστροφέας τόσο των άλλων ανθρώπων όσο και του ίδιου του εαυτού του. Ο υπερήφανος είναι ικανός για όλες τις παρανομίες, έχοντας, θαρρείς, το προνόμιο να τις διαπράττει ελεύθερα. Ο υπερήφανος είναι άνθρωπος με καρδιά πετρωμένη και με νου δαιμονικό.

Από τον χορτασμό, λοιπόν, οι Σοδομίτες είχαν ξεπέσει σε κατάσταση σαρκική. Και ψυχή της σαρκικής καταστάσεώς τους ήταν η υπερηφάνεια8. Από τη σύζευξη της τυφλής υπερηφάνειας και της σαρκικής καταστάσεως γεννήθηκε ο συνηθισμένος καρπός τους, η ακόρεστη και αχαλίνωτη ακολασία. Δεν αρκέστηκε αυτή η ακολασία στην κατά φύση ικανοποίηση. Πόθησε και την παρά φύση, στην οποία όρμησε με λύσσα.

Ρήσεις καί Διηγήσεις Ἁγίου Παϊσίου (σς-σιγ). Ἀπό τήν Ἀσκητική καί Ἡσυχαστική Ἁγιορείτικη Παράδοση


σς’

«Τό Κοι­νό­βιο πο­λύ βο­η­θᾶ νά δοῦ­με τόν ἑ­αυ­τό μας. Κά­θε ἀ­δελ­φός εἶ­ναι καί ἕ­νας κα­θρέ­φτης γιά μᾶς. Βλέ­πεις τίς ἀ­ρε­τές του (σ᾿ ὅ­λα τά παι­διά του ὁ Θε­ός ἔ­χει δώ­σει καί κά­ποι­α ἀ­ρε­τή, ὅ­λα τά ἔ­χει ντύ­σει μέ κά­ποι­α ἀ­ρε­τή), καί προ­σπα­θεῖς νά τόν μι­μη­θῆς. Βλέ­πεις πά­λι τά ἐ­λατ­τώ­μα­τά του, κοι­τά­ζεις τόν ἑ­αυ­τό σου καί βλέ­πεις ὅ­τι τό ἴ­διο ἐ­λάτ­τω­μα τό ἔ­χεις σέ με­γα­λύ­τε­ρο βαθ­μό, καί ἔ­τσι τα­πει­νώ­νε­σαι καί ὠ­φε­λεῖ­σαι».

σζ’

«Ὁ τα­πει­νός ὅ,­τι κα­λό κά­νει, τό ξε­χνᾶ ἀ­μέ­σως, ἐ­νῶ τό πα­ρα­μι­κρό κα­λό πού τοῦ κά­νουν, τό θε­ω­ρεῖ πο­λύ με­γά­λο, νι­ώ­θει εὐ­γνω­μο­σύ­νη. Δέν τό ξε­χνᾶ πο­τέ, νι­ώ­θει ὅ­τι εἶ­ναι ἀ­χά­ρι­στος. Ὑ­πάρ­χουν τέ­τοι­ες ψυ­χές».

ση’

«Πρό­ο­δος πνευ­μα­τι­κή εἶ­ναι νά μή θυ­μᾶ­ται ὁ μο­να­χός κα­νέ­να κα­λό του. Φθά­νει σέ εὐ­αι­σθη­σί­α, ξε­χνᾶ ὅ­λα τά κα­λά καί λέ­ει: “δέν ἔ­κα­να τί­πο­τα”».

σθ’

«Πρέ­πει νά προ­σευ­χώ­μα­στε γιά τούς ἄλ­λους μέ τήν καρ­διά μας. Ἕ­νας ἀ­να­στε­ναγ­μός μέ­σα ἀ­πό τήν καρ­διά μας ἰ­σο­δυ­να­μεῖ μέ προ­σευ­χή· μέ ὧ­ρες προσ­ευ­χῆς μπο­ρῶ νά πῶ».

2 Ὀκτωβρίου. Κυπριανοῦ ἱερομάρτυρος καί Ἰουστίνης μάρτυρος († 304). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Τοῦ ἁγίου, Ὀκτωβρίου 2 (Α΄ Τιμ. α΄ 12-17).

Α Τιμ. 1,12         Καὶ χάριν ἔχω τῷ ἐνδυναμώσαντί με Χριστῷ Ἰησοῦ τῷ Κυρίῳ ἡμῶν, ὅτι πιστόν με ἡγήσατο, θέμενος εἰς διακονίαν,

Α Τιμ. 1,12                Και ευχαριστώ τον Ιησούν Χριστόν, τον Κυριον μας, που με ενίσχυσε και εδυνάμωσεν στο έργον του Ευαγγελίου, διότι με ενέκρινεν άξιον της εμπιστοσύνης του και με έθεσεν εις την ιεράν αυτήν υπηρεσίαν του κηρύγματος

Α Τιμ. 1,13         τὸν πρότερον ὄντα βλάσφημον καὶ διώκτην καί ὑβριστήν· ἀλλ᾿ ἠλεήθην, ὅτι ἀγνοῶν ἐποίησα ἐν ἀπιστίᾳ,

Α Τιμ. 1,13                 εμέ, που ήμουν προηγουμένως βλάσφημος του αγίου ονόματός του, διώκτης και υβριστής του έργου του και της Εκκλησίας του. Αλλ' ελεήθην από τον Θεόν, διότι όσα τότε έκαμνα, τα έκαμνα εξ αγνοίας, ευρισκόμενος εις την κατάστασιν της απιστίας.

Ἀπό τό Συναξάρι –Ἡ Σύλληψη τοῦ Τιμίου Προδρόμου


Όταν ο Κύριος και Θεός ημών, ο μονογενής Υιός και Λόγος του Πατρός επρόκειτο να κατέλθει από τους ουρανούς, για να συλληφθεί στην παρθενική κοιλία της παναμώμου Μητρός Του, θέλησε να προμηνύσει την δική Του άσπορο σύλληψη με ένα άλλο παρόμοιο θαύμα. Έξι μήνες πριν από τον Ευαγγελισμό της Κυρίας Θεοτόκου, ο Αρχάγγελος Γαβριήλ εμφανίσθηκε στον προφήτη και ιερέα Ζαχαρία [5 Σεπτ.], κατά την ώρα που εκείνος προσέφερε το θυμίαμα στο θυσιαστήριο των θυμιαμάτων, και του ευηγγελίσθηκε την σύλληψη του Τιμίου Προδρόμου:

«Μη φοβάσαι, Ζαχαρία! Γιατί η προσευχή σου εισακούσθηκε· η γυναίκα σου, η Ελισάβετ, θα σου γεννήσει γιο και θα του δώσεις το όνομα “Ιωάννης”. Θα νιώσεις χαρά και αγαλλίαση και πολλοί θα είναι εκείνοι που θα χαρούν με την γέννησή του.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ /ΑΓ. ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ ΚΑΙ ΑΓ. ΠΑΡΘΕΝΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΗΣ, 2-10-2023

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ /ΑΓ. ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΚΥΠΡΙΑΝΟΥ ΚΑΙ ΑΓ. ΠΑΡΘΕΝΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΙΟΥΣΤΙΝΗΣ, 2-10-2023
https://www.youtube.com/live/uCiGxf2tlVc?si=jBYTLpIb-Wscgab0

Ὁ Ἅγ.Καλλίνικος Ἐδέσσης κρατᾶ τήν κάρα τοῦ Ἁγ.Ἀνδρέα

-Στήν παρακάτω ιστορική φωτογραφία, διακρίνεται ο Αγιος Καλλίνικος,μητροπολίτης Εδέσσης, ως Πρωτοσύγκελλος -τότε- της Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας (πρώτος από αριστερά) να κρατά ευλαβικά στα τίμια χέρια του ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΡΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΛΗΤΟΥ κατά την Επαναφορά και Μετακομιδή Της (26/9/1964) από τη Ρώμη στην Πάτρα της Αχαίας!

[Η φωτογραφία από τη Σελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου)


https://proskynitis.blogspot.com/2023/09/blog-post_757.html

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible