Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022

Ἐάν κανείς κάνει κάτι σύμφωνα μέ τό θέλημα τοῦ Θεοῦ, ὁπωσδήποτε θά συναντήσεις πειρασμό (ἀπόσπασμα)

 Ἀπόσπασμα ἀπό τήν ὁμιλία 30. Μήν θέλεις τίποτε γιά νά σοῦ γίνονται ὅλα ὅπως θέλεις, 6-11-2022, Ἀρχιμ. Σάββα ἁγιορείτου

Bίος καί διδασκαλία Ἁγίας Σοφίας Κλεισούρας -Σχόλια σέ ρητά τῆς Ὁσίας (γ), Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ὁμιλία .Bίος καί διδασκαλία Ἁγίας Σοφίας Κλεισούρας -Σχόλια σέ ρητά τῆς Ὁσίας (γ), 12-11-2022 Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

Πώς διώχνουμε τούς πονηρούς λογισμούς μέ τήν εὐχή τοῦ Ἴησοΰ, Ἀββᾶ Ἠσύχιου τοῦ Πρεσβύτερου.Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Κήρυγμα 478. Πώς διώχνουμε τούς πονηρούς λογισμούς μέ τήν εὐχή τοῦ Ἴησοΰ, Ἀββᾶ Ἠσύχιου τοῦ Πρεσβύτερου - Πρός τόν Θεόδουλο, Λόγος περί νήψεως καί ἀρετῆς χωρισμένος σέ 203 κεφάλαια (τά λεγόμενα ἀντιρρητικά καί εὐκτικά), Φιλοκαλία τόμος Α', Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 17-11-2022

Πρόγραμμα Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

Σάββατο 19-11-2022

Σύν Θεῷ ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ στήν ἱερά μονή Ἁγίας Τριάδος 06.00- 10.30 π.μ.
Ἡ πύλη τῆς Ἱερᾶς Μονῆς θά εἶναι ἀνοικτή ἀπό τίς 06.00 ἔως 08.30 π.μ.

11.30 π.μ. ὁμιλία


Κυριακή 20-11-2022

Σύν Θεῷ ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ στήν ἱερά μονή Ἁγίας Τριάδος 06.00- 10.30 π.μ.
Ἡ πύλη τῆς Ἱερᾶς Μονῆς θά εἶναι ἀνοικτή ἀπό τίς 06.00 ἔως 08.30 π.μ.

11.30 π.μ. ὁμιλία

Ἅγιος Νέος Ἱερομάρτυς καί Ὁμολογητής Νικόλαος Προμπάτωφ.

Άγιος Νέος Ιερομάρτυς και Ομολογητής Νικόλαος Προμπάτωφ.

11 Νοεμβρίου.

Ο Ιερομάρτυς Νικόλαος γεννήθηκε το 1874 στο χωριό Ίγνάκεβο, κοντά στην πόλη Κάντομα της επαρχίας Ταμπώφ. Ήταν ό μικρότερος γιός του ιερέα π. Αλεξάνδρου Προμπάτωφ καί της πρεσβυτέρας Έλικωνίδας.
Σπούδασε στο Εκκλησιαστικό Σχολείο Κασιμόφσκι και στο Εκκλησιαστικό Σεμινάριο του Ταμπώφ υπό συνθήκες μεγάλης ανέχειας. Τά ρούχα του ήταν τόσο φθαρμένα, πού οι συμμαθητές του τον κορόιδευαν και οι καθηγητές του τον μάλωναν.
Τελειώνοντας το σεμινάριο, νυμφεύθηκε τη Βαρβάρα Άλγκεμπράίστοβα, κόρη του ιερέα του χωριού Τεμίρεβο. Μετά τον γάμο τους ό Νικόλαος και ή Βαρβάρα, σύμφωνα μέ ευσεβή συνήθεια της εποχής, έκαναν ένα προσκύνημα στη Μονή του Σάρωφ.
Σε ηλικία είκοσι πέντε χρόνων ό Νικόλαος χειροτονήθηκε πρεσβύτερος και διορίστηκε στο χωριό Τεμίρεβο, όπου επί μία επταετία άσκησε τά έφημεριακά του καθήκοντα μέ προσοχή και ακρίβεια. Στη συνέχεια, το 1906, μετατέθηκε στο χωριό Άγκλομάζωφ, του οποίου ό ωραίος ξύλινος Ναός των Θεοφανείων είχε κατασκευαστεί στα 1779.
Ώς λειτουργός ό π. Νικόλαος ήταν υποδειγματικός. Πριν από κάθε Λειτουργία προσευχόταν θερμά για πολλή ώρα. Τελούσε τις ιερές ακολουθίες μέ μεγάλη ευλάβεια και κατάνυξη.

Ὁ πατέρας Gherontie Puiu «Ἔμεινα κυριολεκτικά ἄναυδος, γιατί δεν εἶχα ξαναδεῖ τή Μητέρα τοῦ Θεοῦ τόσο κοντά, μέ κοίταξε γιά πολλή ὥρα καί εἶπε:

Ο πατέρας Gherontie Puiu

«Έμεινα κυριολεκτικά άναυδος, γιατί δεν είχα ξαναδεί τη Μητέρα του Θεού τόσο κοντά, με κοίταξε για πολλή ώρα και είπε:
«Σε έφερα εδώ με αποστολή... Θυμήσου!...»
Πώς να το εκπληρώσω, μητέρα του Θεού, μόλις τώρα που έχω παραλύσει;, απάντησα.
«Ξύπνα, δεν είσαι άρρωστος», άκουσα την απαλή φωνή του Παναγίας. Μου επανέλαβε αυτά τα λόγια τρεις φορές. Έπειτα μίλησε πιο δυνατά, σαν να έπρεπε να θυμηθω με όλη του την καρδιά αυτές τις τελευταίες λέξεις:
"Θα βρεις ένα έλατο με έξι κλαδιά, δίπλα σε ένα τρεχούμενο νερό, σε μια πεδιάδα που μπορείς να δεις τον μεγάλο σταυρό που φυτεψες. Κτίσε το μοναστήρι εκεί!"

Κονίτσης Ἀνδρέας: «Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος ἦταν καὶ ἀγωνιστὴς γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία. Καὶ ἐμεῖς νὰ μὴν πλανώμεθα μὲ τὰ “σεῖρε κι ἔλα” στὴ Ρώμη»

Κήρυγμα Μητροπολίτου Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς κ. Κονίτσης κ. ΑΝΔΡΕΟΥ, στὸν Ἱερὸ Προσκυνηματικὸ Ναὸ τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ Κονίτσης, ἐκφωνήθηκε 09-11-2022.


Ὁ Ἅγιος Νεκτάριος εἶναι ἕνας ἀπὸ τοὺς πιὸ δημοφιλεῖς καὶ ἀγαπητοὺς Ἁγίους τῆς Ἐκκλησίας μας. Πέρασε πολλὲς πίκρες, θλίψεις καὶ στεναχώριες στὴ ζωή του. Ἐπειδὴ ὅμως εἶχε τὴν καρδιά του στραμμένη πρὸς τὰ ἄνω, πρὸς τὸν Θεὸ δηλαδή, κατάφερε νὰ ξεπεράσει καὶ τὴν φτώχεια καὶ τὶς συκοφαντίες ποὺ δέχθηκε. Καὶ ἦταν πολλὲς οἱ συκοφαντίες ἐναντίον του. Ξεπερνῶντας, λοιπόν, καὶ ἄλλες δυσκολίες ποὺ ὑπῆρχαν ἐκεῖνα τὰ χρόνια, κατάφερε, μὲ τὴν χάρη τοῦ Θεοῦ, νὰ γίνει καὶ ἱερεύς, ἀλλὰ κατόπιν καὶ Ἐπίσκοπος Πενταπόλεως καὶ νὰ ὠφελήσει τὴν Ἐκκλησία. Γι’ αὐτὸ καὶ οἱ... πιστοὶ τὸν τιμοῦν καὶ τὸν δοξάζουν.
Θὰ πεῖ, ὅμως, κανείς, ἐμεῖς πῶς νὰ μιμηθοῦμε τὸν Ἅγιο Νεκτάριο, ὅταν γύρω μας ὑπάρχει τὸ ἔγκλημα, ἡ διαφθορά, ἡ κακία, οἱ διαβολὲς τοῦ κόσμου; Αὐτό, ἀδελφοί μου, θὰ μᾶς τὸ πεῖ ὁ Ἀπόστολος Παῦλος. Λέει λοιπόν στὴν Ἐπιστολή του πρὸς τοὺς Κολασσαεῖς: “Τὰ ἄνω ζητεῖτε, τὰ ἄνω φρονεῖτε, μὴ τὰ ἐπὶ τῆς γῆς” (Κολ. Γ΄1,2). Δηλαδή, νὰ ἔχουμε στραμμένη τὴν καρδιά μας, τὴν προσοχή μας, τὸ νοῦν μας πρὸς τὸν Θεό, καὶ ὄχι στὰ γήινα καὶ στὰ χωματένια τὰ ὁποῖα ἔρχονται καὶ περνᾶνε πάρα πολὺ γρήγορα καὶ χάνονται. Καὶ πάλι ὁ ἴδιος Ἀπόστολος θὰ γράψει στοὺς χριστιανοὺς τῆς Κορίνθου: “μὴ σκοποῦντων ἡμῶν (νὰ μὴν προσηλώνουμε τὸ βλέμμα μας) τὰ βλεπόμενα, ἀλλὰ τὰ μὴ βλεπόμενα· τὰ γὰρ βλεπόμενα πρόσκαιρα, τὰ δὲ μὴ βλεπόμενα αἰώνια”(Β΄ Κορ. Δ΄ 18). Ἕνα δὲ κείμενο τῶν παλαιῶν ἐκείνων χρόνων, ἡ πρὸς Διόγνητον Ἐπιστολή, σημειώνει ὅτι οἱ Χριστιανοὶ “ἐπὶ γῆς διατρίβουσι, ἀλλ’ ἐν οὐρανῷ πολιτεύουσι” (Διογν. V΄, 9). Δηλαδή, ἐνῷ ζοῦνε στὴ γῆ, ζοῦνε σὰν νὰ βρίσκονται στὸν οὐρανό. Αὐτό, λοιπόν, ἀδελφοί μου, εἶναι τὸ μυστικὸ τῆς ἁγιότητος καὶ τῆς ἀρετῆς, τὸ ὁποῖο τόσο ἀνάγκη ἔχει σήμερα ὁ κόσμος μας.

Τό μέγα φῶς τοῦ Χριστοῦ, Βίος καί λόγοι Ἁγίου Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου


«Γρηγορεῖτε οὖν· ὅτι οὐκ οἴδατε πότε ὁ κύριος ἔρχεται»[1]. Ὁ Κύριος πάρα πολλές φορές μας παρακινεῖ σέ ἐγρήγορση. Νά εἴμαστε δηλαδή ξύπνιοι πνευματικά, προσευχόμενοι καί προσέχοντες, ἀναμένοντες τήν Δευτέρα Του Παρουσία. Ὁ Κύριος, πού εἶναι τό Φῶς τοῦ κόσμου, αὐτός θέλει τό φῶς Του νά λάμπει καί σέ μᾶς, καί νά ζοῦμε μέσα σέ αὐτό τό φῶς στήν αἰωνιότητα, νά μετέχουμε στήν ἄπειρη μακαριότητά Του. Ὁ Κύριος ἦρθε στή γῆ καί τό φῶς Του ἔλαμψε καί «ὁ λαός ὁ καθήμενος ἐν σκότει, εἶδε φῶς μέγα»[2]. Οἱ Γραμματεῖς καί οἱ Φαρισαῖοι πού ἤθελαν νά συλλάβουν τόν Κύριο, ὅπως λέγει τό Ἱερό Εὐαγγέλιο σήμερα, ὅπως τό ἀκούσαμε, ἤθελαν νά Τόν συλλάβουν σέ τέτοια ὥρα πού νά μήν προκαλέσουν τόν λαό. Δέν τούς ἔνοιαζε ποιά εἶναι ἡ ἀλήθεια, ποῦ εἶναι τό φῶς, ποῦ εἶναι ἡ πραγματικότητα, ἀλλά ἤτανε ὑποδουλωμένοι στό πάθος τοῦ φθόνου. Καί γι' αὐτό θέλησαν νά σβήσουν τό Φῶς τοῦ κόσμου. Ἀλλά ἐκεῖ πού φάνηκε ὅτι νίκησαν καί ἐφόνευσαν τόν λυτρωτή τοῦ κόσμου, ἐκεῖ ἡττήθηκαν, καί πίσω ἀπό αὐτούς βέβαια ὁ ὑποκινητής τους, ὁ διάβολος.

«Σᾶς τό εἶπα πολλές φορές», λέει ὁ Ἅγιος Πορφύριος, «νά δοθεῖτε στήν μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς, τῶν ψαλμῶν, τῶν πατερικῶν κειμένων», γιατί ὅλα αὐτά τί εἶναι, ἀλλά τό φῶς τοῦ κόσμου. Εἶναι τά κείμενα αὐτά, πού μᾶς φανερώνουν, μᾶς περιγράφουν αὐτό πού εἶναι ὁ Θεός, μᾶς φανερώνουν τίς ἄκτιστες ἐνέργειές Του. Καί μιά ἀπό αὐτές εἶναι τό φῶς. Ὁ Θεός εἶναι Φῶς. Δέν εἶναι ἡ οὐσία τοῦ Θεοῦ τό φῶς, ἀλλά μιά ἀπό τίς ἄκτιστες ἐνέργειές Του καί αὐτό τό φῶς εἶναι πού «φωτίζει πάντα ἄνθρωπο ἐρχόμενο εἰς τόν κόσμο. «Νά ἐπιδοθεῖτε», λέει ὁ Ἅγιος Πορφύριος, «στήν μελέτη μέ ἔρωτα θεῖο». Ὅταν ὁ ἄνθρωπος ἐντρυφᾶ μέσα στά ἱερά κείμενα, στήν Ἁγία Γραφή, στούς Πατέρες, στούς ψαλμούς, στήν Παλαιά Διαθήκη καί στήν Καινή Διαθήκη τότε αἰσθάνεται - μετέχει σέ αὐτό τό φῶς τοῦ Θεοῦ καί προχωρᾶ στήν Θεογνωσία. Γνωρίζει τόν Θεό, γνωρίζει καί τόν ἑαυτό του, γνωρίζει καί τήν ἀληθινή ἱστορία ὅλου τοῦ κόσμου[3].

Χαίρετε ἐν Κυρίω πάντοτε...!!!


Χαίρετε εν Κυρίω πάντοτε...!!!

Στις 8/21 Νοεμβρίου, τιμούμε την μνήμη της Συνάξεως Των Τιμίων Επουρανίων Θείων Αϋλων Νοερών Δυνάμεων Ασωμάτων.

Σύμφωνα με Τον Άγιο Διονύσιο τον Αρεοπαγίτη, τα Αγγελικά Τάγματα είναι 9 και αποτελούνται από τρεις τρίχορες Ιεραρχίες.

Η ανώτερη τάξη περιλαμβάνει τα :
1)ΧΕΡΟΥΒΕΊΜ 2)ΣΕΡΑΦΕΊΜ 3)ΘΡΟΝΟΙ.
Η μεσαία τάξη περιλαμβάνει :
4)ΕΞΟΥΣΊΕΣ 5)ΔΥΝΑΜΕΙΣ 6)ΚΥΡΙΟΤΗΤΕΣ.
Η κατώτερη τάξη περιλαμβάνει :
7)ΑΡΧΈΣ 8)ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΙ 9)ΆΓΓΕΛΟΙ.
Τα Xερουβείμ είναι υψηλόβαθμα αγγελικά ή πνευματικά πλάσματα άνευ φύλου στην υπηρεσία του Θεού. Περιγράφονται ως τάγμα ασωμάτων, το οποίο πλαισιώνει το Θρόνο του Θεού.
Αναφέρονται και ως «πολυόμματα-πυρίμορφα Χερουβείμ», γι' αυτό στην Ορθόδοξη εικονογραφία, τα Χερουβείμ εμφανίζονται ως αγγελικές μορφές με πολλά μάτια. Στην ορθόδοξη υμνολογία, είναι γνωστός και ο χερουβεικός ύμνος ή «Χερουβεικό» η σημαντικότερη στιγμή Της Θείας Λειτουργίας...!!!

Στην Αγία Γραφή τα Χερουβείμ:

α) Είναι οι αγγελιοφόροι του Κυρίου.

β) Υπήρξαν οι φύλακες του Κήπου της Εδέμ μετά την εκδίωξη του Αδάμ και της Εύας, προασπίζοντας το θεϊκό θέλημα (Γένεση 3,24).

Γιά τό τέλος τοῦ κόσμου. Ἀρχιμανδρίτης Sofian Boghiu

Πιστεύω ότι όσο προχωράμε προς το τέλος του κόσμου, τόσο περισσότερο ο Θεός θα παρεμβαίνει σε αυτό το κομμάτι, όπου λίγοι θα παραμείνουν μαζί Του. Στην αρχή θα υπάρχουν πολλοί άνθρωποι και πολλοί νέοι που θα Τον πλησιάσουν, αλλά στο τέλος ελάχιστοι θα παραμείνουν στο πλευρό του Χριστού. Όσοι θα παραμείνουν Χριστιανοί μέχρι τέλους θα είναι λίγοι, αλλά θα είναι πιο αποφασισμένοι και σταθεροί στην πίστη τους. Θα υπάρξουν πολλές διαφωνίες, πολλές αμφιβολίες, πολλή ανασφάλεια και απόρριψη του Θεού.

Ἅγ. Μηνᾶς Θεσσαλονίκης 1912.Ὁ Ἴων Δραγούμης ὑψώνει τήν Ἑλληνική Σημαία

Στον Αγ. Μηνά Θεσσαλονίκης,τελέστηκε για πρώτη φορά, το 1912, η δοξολογία, για την απελευθέρωση της πόλης και ο Ίων Δραγούμης, ανέβηκε στο ψηλό κωδωνοστάσιο και ύψωσε την Ελληνική Σημαία!!


https://proskynitis.blogspot.com/2022/11/1912.html

18 Νοεμβρίου. Πλάτωνος μεγαλομάρτυρος. (†306). ̔Ρωμανοῦ μάρτυρος (†308), Ζακχαίου διακόνου (†307), Ἀναστασίου νεομάρτυρος ἐκ Παραμυθίας (†1743). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Παρ. κγ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Θεσ. β΄ 14-20).

Α Θεσ. 2,14        ὑμεῖς γὰρ μιμηταὶ ἐγενήθητε, ἀδελφοί, τῶν ἐκκλησιῶν τοῦ Θεοῦ τῶν οὐσῶν ἐν τῇ Ἰουδαίᾳ ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ, ὅτι τὰ αὐτὰ ἐπάθετε καὶ ὑμεῖς ὑπὸ τῶν ἰδίων συμφυλετῶν καθὼς καὶ αὐτοὶ ὑπὸ τῶν Ἰουδαίων,

Α Θεσ. 2,14               Διότι σεις, αδελφοί, εγίνατε μιμηταί των Εκκλησιών του Θεού, που ευρίσκονται εις την Ιουδαίαν και είναι θεμελιωμέναι εν τω ονόματι του Χριστού· επειδή και σεις επάθατε από τους ομοεθνείς σας τα ίδια, τα οποία έπαθαν και αυτοί από τους απίστους Ιουδαίους.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible