Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Σάββατο 23 Απριλίου 2022

Νηστεύσαντες καί μή νηστεύσαντες εὐφράνθητε σήμερον, Ἡ παρερμηνεία Β', Ἀρχιμ.Σάββα Ἁγιορείτου

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ_Νηστεύσαντες καί μή νηστεύσαντες εὐφράνθητε σήμερον, Η παρερμηνεία Β', 1-5-2021, Αρχιμ.Σάββα Ἁγιορειτου

«Εἶσαι ἀπό σάρκα, μήν καυχιέσαι»,Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (κήρυγμα)

 ΚΗΡΥΓΜΑ_«Εἶσαι ἀπό σάρκα, μήν καυχιέσαι»-Κανόνας Ἁγίας καί Μ. Παρασκευῆς, Τροπάριο η' ᾠδῆς, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, Ἑορτοδρόμιον, 22-4-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Νηστεύσαντες καί μή νηστεύσαντες εὐφράνθητε σήμερον, Ἡ παρερμηνεία Β', Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ_Νηστεύσαντες καί μή νηστεύσαντες εὐφράνθητε σήμερον, Η παρερμηνεία Α', 1-5-2021, Αρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Τινάξατε ἀπό τά βλέφαρά σας τόν ὕπνο, γρηγορεῖστε στήν προσευχή, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_«Τινάξατε ἀπό τά βλέφαρά σας τόν ὕπνο, γρηγορεῖστε στήν προσευχή»-Κανόνας Ἁγίας καί Μ. Παρασκευῆς, Τροπάριο η' ᾠδῆς, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, Ἑορτοδρόμιον, 22-4-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Εἰς τήν Μεγάλη Πέμπτη († Ἀρχ. Γεώργιος Καψάνης, Προηγούμενος Ἱ. Μ. Γρηγορίου Ἀγίου Ὄρους)

Πρόγραμμα Αναπαραγωγής Ήχου

  

(Πηγή: koinoniaorthodoxias.org)


https://alopsis.gr/εις-την-μεγάλη-πέμπτη-†-αρχ-γεώργιος-κ/

Ἁγίου Κυρίλλου Ἱεροσολύμων, κατήχηση ΙΔ:Οἱ ἐκπληρωμένες προφητεῖες καί γιά τήν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου


ΑΓΙΟΥ ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ

ΚΑΤΗΧΗΣΗ ΙΔ΄:

ΟΙ ΕΚΠΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ


Α´. Είναι καιρός να ευφρανθείς,Ιερουσαλήμ, και να πανηγυρίσετε όλοι όσοι αγαπάτε τον Ιησού [πρβ.Ησ.66,10: «εὐφράνθητι, Ἱερουσαλήμ, καὶ πανηγυρίσατε ἐν αὐτῇ, πάντες οἱ ἀγαπῶντες αὐτήν, χάρητε ἅμα αὐτῇ χαρᾷ, πάντες ὅσοι πενθεῖτε ἐπ᾿ αὐτῇ»], διότι ο Κύριος αναστήθηκε. Χαρείτε όλοι, όσοι προηγουμένως είχατε πένθος, όταν ακούσατε όσα παράνομα και εγκληματικά τόλμησαν να πράξουν οι Ιουδαίοι· διότι Αυτός που εκείνοι ατίμασαν αλαζονικά, ιδού, αναστήθηκε! Και όπως το να ακούει κανείς για τη Σταύρωση είναι κάπως λυπηρό, έτσι η καλή αγγελία της Αναστάσεως ας ευφραίνει τους παρόντες. Το πένθος ας γίνει ευφροσύνη και ο θρήνος ας μεταστραφεί σε χαρά. Και ας γεμίσει το στόμα μας χαρά και αγαλλίαση, γιατί Εκείνος, μετά την Ανάστασή Του, μας είπε: «Χαίρετε(:Νά χαίρεστε)» [Ματθ. 28, 9].

Διότι διεπίστωσα τη λύπη που είχαν τις προηγούμενες ημέρες όσοι αγαπούν τον Ιησού. Επειδή όσα λέγονταν είχαν ως τέλος τον θάνατο και την Ταφή και δεν ακούστηκε η καλή αγγελία της Αναστάσεως, η καρδιά τους περίμενε με ιερή αγωνία να ακούσει εκείνο που ποθούσαν. Αναστήθηκε λοιπόν ο νεκρός, ο «ελεύθερος ανάμεσα στούς νεκρούς»[πρβλ. Ψαλμ.87,5: «προσελογίσθην μετὰ τῶν καταβαινόντων εἰς λάκκον, ἐγενήθην ὡσεὶ ἄνθρωπος ἀβοήθητος ἐν νεκροῖς ἐλεύθερος(:θεωρήθηκα όμοιος με εκείνους, οι οποίοι κατέρχονται στο βαθύ λάκκο του τάφου. Έγινα σαν άνθρωπος που στερείται οποιασδήποτε βοήθειας, εγκαταλελειμμένος ανάμεσα στους νεκρούς, μακριά από κάθε επικοινωνία με τους ζωντανούς)»] και ελευθερωτής των νεκρών. Εκείνος που με υπομονή δέχτηκε να φορέσει το ατιμωτικό ακάνθινο στεφάνι, Αυτός, αφού αναστήθηκε, φόρεσε το διάδημα της νίκης κατά του θανάτου.

Β´ . Αλλά όπως ακριβώς παραθέσαμε τις μαρτυρίες περί του Σταυρού, έτσι και τώρα, έλα να επιβεβαιώσουμε και να παρουσιάσουμε τις αποδείξεις περί της Αναστάσεως. Διότι ο Απόστολος που διαβάσαμε λέει: «καὶ ὅτι ἐτάφη, καὶ ὅτι ἐγήγερται τῇ τρίτη ἡμέρᾳ κατὰ τὰς γραφάς(:και ότι ενταφιάστηκε και αναστήθηκε την τρίτη ημέρα, σύμφωνα με όσα προφητεύτηκαν στις Γραφές)» [Α´ Κορ. 15, 4]. Και εφόσον ο Απόστολος μάς παραπέμπει στις μαρτυρίες των Γραφών, είναι καλό για μας να γνωρίσουμε την ελπίδα της σωτηρίας μας και να μάθουμε πρώτα, αν οι θείες Γραφές μάς λένε ποιος είναι ο καιρός που έγινε η Ανάστασή Του. Άραγε έγινε το καλοκαίρι ή το φθινόπωρο ή μετά το χειμώνα και σε ποιο τόπο έγινε η Ανάστασή Του και ποιο είναι το όνομα του τόπου που διακηρύχτηκε από τους λαμπρούς Προφήτες ως τόπος της Αναστάσεώς Του; Και αν οι γυναίκες που Τον ζητούσαν και δεν Τον εύρισκαν, όταν Τον βρήκαν πάλι, χάρηκαν. Ώστε όταν διαβάζεται το άγιο Ευαγγέλιο, να μη θεωρούνται ότι είναι μύθοι ή επικά πολύλογα και φανταστικά αφηγήματα αυτά που μας εξιστορεί.

Γ΄ Ότι λοιπόν ενταφιάστηκε ο Σωτήρας το ακούσατε σαφώς στην προηγούμενη διάλεξη που ο προφήτης Ησαΐας έλεγε:«ἔσται ἐν εἰρήνῃ ἡ ταφὴ αὐτοῦ(:θα επικρατήσει ειρήνη στην ταφή Του)» [Ησ. 57, 2]· διότι με την ταφή Του έφερε ειρήνη ανάμεσα στον ουρανό και στη γη, οδηγώντας τους αμαρτωλούς στον Θεό· και ότι «ἀπὸ γὰρ προσώπου ἀδικίας ἦρται ὁ δίκαιος(:ο δίκαιος πάρθηκε από τα χέρια των αδίκων)» [Ησ. 57, 1] και «ἔσται ἐν εἰρήνῃ ἡ ταφὴ αὐτοῦ(:θα επικρατήσει ειρήνη στην ταφή Του)» [Ησ. 57, 2] καὶ «δώσω τοὺς πονηροὺς ἀντὶ τῆς ταφῆς αὐτοῦ(:και θα παραδοθούν οι πονηροί ως αντάλλαγμα για τον θάνατό Του)» [Ησ. 53, 9].

Επίσης η προφητεία του Ιακώβ που μας λέει: «ἀναπεσὼν ἐκοιμήθη ὡς λέων καὶ ὡς σκύμνος· τίς ἐγερεῖ αὐτόν;(:έπεσε και κοιμήθηκε όπως κοιμάται το λιοντάρι και το λιονταρόπουλό του· ποιος θα Τον ξυπνήσει;)» [Γέν. 49,9]. Είναι και το παραπλήσιο χωρίο που υπάρχει στο βιβλίο των «Αριθμών»: «Κατακλιθεὶς ἀνεπαύσατο ὡς λέων καὶ ὡς σκύμνος· τίς ἀναστήσει αὐτόν;(:κατακλίθηκε καί αναπαύθηκε, όπως το λιοντάρι και το λιονταρόπουλό του· ποιος θα αναστήσει Αυτόν;)» [Αριθ. 24, 9]. Αλλά και ο Ψαλμός το λέει και το έχετε ακούσει πολλές φορές:«καὶ εἰς χοῦν θανάτου κατήγαγές με(:και επέτρεψες να καταπέσω στο χώμα του τάφου και του θανάτου)» [Ψαλμ. 21, 16]. Για τον τόπο ήδη το επισημάναμε με αυτό που λέει:«Ἀκούσατέ μου, οἱ διώκοντες τὸ δίκαιον καὶ ζητοῦντες τὸν Κύριον, ἐμβλέψατε εἰς τὴν στερεὰν πέτραν, ἣν ἐλατομήσατε(:ακούστε με εσείς που επιδιώκετε το δίκαιο και ζητείτε πάντοτε τον Κύριο και την βοήθειά Του. Παρατηρήστε τον στερεό βράχο, τον οποίο λατομήσατε)» [Ησ. 51, 1]. Τώρα στη συνέχεια, ας παρουσιάσουμε τις μαρτυρίες γι᾿ αυτή την Ανάστασή Του.

Δ´ . Λέει λοιπόν πρώτα-πρώτα στον ενδέκατο Ψαλμό:« ἀπὸ τῆς ταλαιπωρίας τῶν πτωχῶν καὶ ἀπὸ τοῦ στεναγμοῦ τῶν πενήτων, νῦν ἀναστήσομαι, λέγει Κύριος(:εξαιτίας της κακοπάθειας των φτωχών και των στεναγμών των στερημένων και καταπιεζομένων, θα αναστηθώ τώρα, λέει ο Κύριος)»[Ψαλμ. 11,6]. Αλλά αυτό το χωρίο για μερικούς είναι αμφίβολο, επειδή πολλές φορές ο Κύριος ξεσηκώνεται, για να λάβει εκδίκηση από τους εχθρούς.

Πρόγραμμα Ἱερᾶ Μονῆς Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης


ΜΕΓΑ ΣΑΒΒΑΤΟ ΒΡΑΔΥ

00.30 π.μ.: Ἀνάγνωσις Πράξεων Ἀποστόλων

01.30 π.μ.: Ἀκολουθία τῆς Ἀναστάσεως καί Θεία Λειτουργία τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου

Η ΠΥΛΗ ΘΑ ΑΝΟΙΞΕΙ στις 00.30 π.μ.



ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

«Θλιβερή μασκοφορία»

Πορφυρίτης

Ἡ θλιβερή μασκοφορία ἑντός τῶν ἱερῶν, ἁγιασμένων ναῶν μας συνεχίζεται ἀκάθεκτα. Οἱ πιστοί, μέ ὁλιγοπιστία ἤ καί ἀπιστία, εἰσέρχονται στίς ἐκκλησιές μας μέ «κημῷ καί χαλινῷ»! Φοροῦν τή μᾶσκα, αὐτή πού ὁμοιάζει μέ μουσούδα ζώου καί προσφέρει, σύμφωνα μέ τούς «εἰδικούς», ὑπερ-προστασία, καί «ἀσπάζονται» τόν Νυμφίο Χριστό στό πρόσωπο! Εἰκόνα τρομερή, πού... φέρνει στό νοῦ τόν Ἰούδα!
Ἄν ἀναλογισθοῦμε, πόσο ἀναπολόγητοι θά εἴμαστε, ἐάν ὑπάρχει ἔστω καί ἕνας αἱρετικός ἤ ἀλλόθρησκος πού εἰσέρχεται στόν ναό του (παπικό, βουδιστικό, τέμενος, κλπ) ἄνευ μᾶσκας, ἀπό ἐμπιστοσύνη στόν ψευτοθεό του, θά πρέπει νά κλαῖμε ὁλημερίς καί ὁλονυκτίς. Τί θά ἀπαντήσουμε καί πῶς θά δικαιολογηθοῦμε στόν μόνο ἀληθινό καί ζῶντα τριαδικό Θεό πού μᾶς κοιτᾶ ἀπό τόν Σταυρό;

Οἱ ἀπορίες καί οἱ ἀνησυχίες πολλές καθώς καί οἱ ἐνδοιασμοί. Οἱ πραγματικοί ἐργάτες τοῦ Εὐαγγελίου, γιά νά τίς ἀπαντήσουν μέ πίστη, λιγοστοί. Ἐρωτοῦν λαϊκοί καί κληρικοί, ἀναζητῶντας ἐρείσματα: ποῦ τό γράφει αὐτό στήν Καινή Διαθήκη ἤ στήν Ἁγία Γραφή;

Ἡ εἰς Ἅδου κάθοδος τοῦ Κυρίου († Ἀρχ. Γεώργιος Καψάνης, Προηγούμενος Ἱ. Μ. Γρηγορίου Ἁγίου Ὄρους)


Όπως λένε οι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας, ο Κύριος κατά το διάλειμμα της τριημέρου Ταφής Του, την οποία σήμερα εορτάζουμε, έπρεπε να ολοκληρώσει το έργο Του. Έπρεπε να ευαγγελισθεί την σωτηρία και να ελευθερώσει από τα δεσμά του διαβόλου και αυτούς που είναι στον Άδη.

Και γι’ αυτό κατήλθε η παναγία Του ψυχή στον Άδη και «τοις εν φυλακή πνεύμασι πορευθείς εκήρυξεν» (Α’ Πετρ. 3:19), κατά τον άγιο Απόστολο Πέτρο. Και εκεί τον ανέμεναν. Όπως τον ανέμεναν οι ζωντανοί άνθρωποι να τους ελευθερώσει από τον διάβολο και από τον θάνατο, έτσι τον ανέμεναν εκεί και οι πεθαμένοι απ’ αιώνων άνθρωποι, να τους ελευθερώσει και αυτούς.

Και γι’ αυτό ο Κύριος με πολλή φιλανθρωπία, από αγάπη, κατέβηκε προς τον σκοτεινό Άδη και εκεί έλαμψε το φως του Προσώπου Του και φώτισε και παρηγόρησε και αυτούς τους ανθρώπους, που ήσαν αδίκως κρατούμενοι υπό του διαβόλου.


***

Βλέπουμε λοιπόν πάλι την μεγάλη αγάπη του Υιού του Θεού και Θεού μας, ο οποίος κανένα δεν άφησε που να μην ευεργετήσει με τον σταυρικό Του Θάνατο και με την αγία Του Ανάσταση.

«Οἱ ἀσκητές τῆς Οὐκρανίας εἶχαν προειδοποιήσει, πάρα πολλά χρόνια πρίν, γιά αὐτά πού συμβαίνουν τώρα». Ὁ Μητροπολίτης Πσκοβ καί Πορχόβ Τύχων ἀπαντάει σέ ἐρωτήσεις ἐνοριτῶν. Μέρος Α.


(…)

Αποδείχτηκε ότι ασκητές της Ουκρανίας είχαν προειδοποιήσει, πάρα πολλά χρόνια πριν, για αυτά που συμβαίνουν τώρα, μερικές φορές μέχρι και με ακρίβεια στις λεπτομέρειες. Για τον έξω κόσμο αυτές οι μαρτυρίες δεν έχουν σημασία. Όμως, για μας, τους ορθόδοξους, είναι πολύ σημαντικές.
Ο γέροντας Λαυρέντιος του Τσερνίγκοβ που αγιοκατατάχτηκε πρόσφατα (κοιμήθηκε στην πόλη Τσερνίγκοβ, το 1950), έλεγε:
«Οι δικές μας οικείες λέξεις είναι Ρωσία και ρωσικός. Και οπωσδήποτε πρέπει να ξέρουμε, να θυμόμαστε και να μην ξεχνάμε, ότι υπήρξε Βάπτιση της Ρωσίας και όχι Βάπτιση της Ουκρανίας. Το Κίεβο είναι η δεύτερη Ιερουσαλήμ και είναι η μητέρα των ρωσικών πόλεων. Η Ρωσία του Κιέβου ήταν ένα με τη μεγάλη Ρωσία. Το Κίεβο χωρίς τη μεγάλη Ρωσία και εκτός Ρωσίας δε νοείται σε καμία περίπτωση».

Και στη συνέχεια, πολύ δυνατά και παραστατικά:

«Όπως δεν μπορούμε να χωρίσουμε την Παναγία Τριάδα, τον Πατέρα και τον Υιό και το Άγιο Πνεύμα, τον Ένα Θεό, έτσι δεν μπορούμε να χωρίσουμε τη Ρωσία, την Ουκρανία και τη Λευκορωσία. Και οι τρείς μαζί είναι η Αγία Ρωσία. Να ξέρετε, να το θυμάστε και να μην το ξεχνάτε. Στην πόλη του Κίεβου δεν υπήρχε ποτέ Πατριάρχης. Πατριάρχες υπήρχαν και ζούσαν στη Μόσχα. Να φυλάγεστε από την αυτοχειροτόνητη ουκρανική ομάδα (εκκλησία) και την ουνία».

Όταν ο συνομιλητής του γέροντα, καθηγούμενος της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου πατήρ Κρονίδης, εξέφραζε αντιρρήσεις στον παππούλη και έλεγε ότι οι αυτοχειροτόνητοι και οι ουνίτες στην Ουκρανία είχαν εξαλειφτεί, τότε ο παππούλης προφητικά απαντούσε:

«Ο δαίμονας θα μπει μέσα τους, και έτσι θα πολεμούν με σατανική κακία ενάντια στην ορθόδοξη πίστη και την Εκκλησία, μόνο που θα έχουν επαίσχυντο τέλος και οι οπαδοί τους θα έχουν ουράνια τιμωρία από τον Κύριο Βασιλέα των Δυνάμεων».

Και προειδοποιούσε:

Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν ἐμφάνιση τοῦ ἀναστάντος Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ στούς μαθητές Του στό ὄρος τῆς Γαλιλαίας

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΑΝΑΣΤΑΝΤΟΣ ΚΥΡΙΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΤΟ ΟΡΟΣ ΤΗΣ ΓΑΛΙΛΑΙΑΣ

[υπομνηματισμός των εδαφίων Ματθ.28,16-20]


«Οἱ δὲ ἕνδεκα μαθηταὶ ἐπορεύθησαν εἰς τὴν Γαλιλαίαν, εἰς τὸ ὄρος οὗ ἐτάξατο αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς· καὶ ἰδόντες αὐτὸν προσεκύνησαν αὐτῷ, οἱ δὲ ἐδίστασαν(:στο μεταξύ οι έντεκα μαθητές πήγαν στη Γαλιλαία, στο όρος που τους καθόρισε ο Ιησούς. Εκεί Τον είδαν και Τον προσκύνησαν. Μερικοί όμως είχαν κάποια αμφιβολία αν ήταν Αυτός ο Ιησούς)». Αυτή η εμφάνιση στη Γαλιλαία νομίζω ότι είναι η τελευταία[:τις εμφανίσεις του Αναστημένου Κυρίου περιγράφουν διεξοδικότερα οι Ευαγγελιστές Λουκάς και Ιωάννης στα τελευταία χωρία των Ευαγγελίων τους], όταν τους έστειλε να βαπτίζουν. Και αν μερικοί δίστασαν, και από εδώ πάλι θαύμασε την αλήθεια και την ειλικρίνειά τους, ότι δεν αποκρύπτουν ούτε τα μέχρι και την τελευταία ημέρα ελαττώματά τους. Πλην όμως και αυτοί βεβαιώθηκαν για την Ανάσταση δια της εμφανίσεως του Κυρίου.

Τι λέγει, λοιπόν, όταν τους είδε; «Ἐδόθη μοι πᾶσα ἐξουσία ἐν οὐρανῷ καὶ ἐπὶ γῆς(:δόθηκε και στην ανθρώπινη φύση μου κάθε εξουσία στον ουρανό και στη γη)»[Ματθ.28,18]. Πάλι ως άνθρωπος ομιλεί περισσότερο προς αυτούς, διότι δεν είχαν ακόμη λάβει το Άγιο Πνεύμα, το οποίο μπορούσε να τους οδηγήσει σε ανώτερη πνευματική κατάσταση. «Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, διδάσκοντες αὐτοὺς τηρεῖν πάντα ὅσα ἐνετειλάμην ὑμῖν· καὶ ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. Ἀμήν(:Λοιπόν πηγαίνετε και κάνετε μαθητές σας όλα τα έθνη, βαπτίζοντάς τους στο όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, διδάσκοντάς τους να τηρούν και να εφαρμόζουν στη ζωή τους όλα τα παραγγέλματα που σας έδωσα ως εντολές. Και ιδού, εγώ που έλαβα κάθε εξουσία, θα είμαι πάντα μαζί σας βοηθός και συμπαραστάτης σας, μέχρι να τελειώσει ο αιώνας αυτός, μέχρι δηλαδή τη συντέλεια του κόσμου. Αμήν)»[Ματθ.28,19-20].

Αφενός παραγγέλλει για τις δογματικές αλήθειες, αφετέρου για τις εντολές. Από τα έργα των Ιουδαίων δεν υπενθυμίζει τίποτε, ούτε αναφέρει όσα έγιναν, ούτε κατηγορεί του Πέτρου την άρνηση, ούτε κανενός άλλου τη φυγή. Παραγγέλλει επίσης να διαδοθεί σε ολόκληρη την οικουμένη, εμπιστευόμενος στα χέρια τους σύντομη διδασκαλία, εκείνη η οποία επισφραγίζεται με το βάπτισμα.

Έπειτα, επειδή τους έδωσε μεγάλες και σοβαρές εντολές, για τονώσει το φρόνημά τους, λέγει: «Καί ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος(:Και ιδού, εγώ που έλαβα κάθε εξουσία, θα είμαι πάντα μαζί σας βοηθός και συμπαραστάτης σας, μέχρι να τελειώσει ο αιώνας αυτός, μέχρι δηλαδή τη συντέλεια του κόσμου. Αμήν)».Βλέπεις διακριτικότητα εξουσίας πάλι; Βλέπεις ότι και τα προηγούμενα είχαν ειπωθεί από συγκατάβαση; Μάλιστα, δεν είπε ότι θα είναι μόνο μαζί με εκείνους, αλλά και μαζί με όλους οι οποίοι θα πιστέψουν μετά από εκείνους· διότι δεν επρόκειτο βέβαια να παραμείνουν οι απόστολοι στη ζωή έως της συντελείας του κόσμου.

23 Ἀπριλίου. † Μέγα Σάββατον. «Ἡ θεόσωμος ταφὴ καὶ ἡ εἰς ᾅδου κάθοδος τοῦ Κυρίου καὶ Θεοῦ καὶ σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ». Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα (Ῥωμ. ς΄ 3-11).

Ρωμ. 6,3            ἢ ἀγνοεῖτε ὅτι ὅσοι ἐβαπτίσθημεν εἰς Χριστὸν Ἰησοῦν εἰς τὸν θάνατον αὐτοῦ ἐβαπτίσθημεν;

Ρωμ. 6,3                    Η δεν γνωρίζετε, ότι όσοι εβαπτίσθημεν με την πίστιν στον Ιησούν Χριστόν, εβαπτίσθημεν συγχρόνως (εβυθίσθημεν τρόπον τινά και εγίναμεν μέτοχοι) στον θάνατον αυτού; (Δια της σταυρώσεως του παλαιού ανθρώπου).

Ἅγιος Μακάριος Νοταράς: Ὁ πρωτεργάτης τοῦ Κολλυβαδικοῦ Κινήματος (17 Ἀπριλίου †)

ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητοῦ

Τό Κολλυβαδικό Κίνημα εἶναι ἡ συνέχεια τοῦ Ἡσυχαστικοῦ Κινήματος καί ἀποτελεῖ μιά ἀπό τίς πλέον γνήσιες ἐκφάνσεις τῆς ὀρθοδόξου πνευματικότητας. Ταυτόχρονα ἀποτέλεσε καί μιά ἰσχυρή πνευματική ἀναγέννηση, σέ μιά πολύ δύσκολη συγκυρία γιά τήν Ἐκκλησία μας, κατά τήν ὁποία ἀπειλοῦνταν τό ἐκκλησιαστικό πλήρωμα ἀπό τούς ἐξισλαμισμούς καί ἡ σώζουσα ἀλήθεια τῆς Ὀρθοδοξίας μᾶς ἀπό τήν ἅλωση τῆς κακόδοξης δυτικῆς παράδοσης. Ἕνας ἀπό τούς πρωτεργάτες τοῦ κινήματος ὑπῆρξε καί ὁ ἅγιος Μακάριος Νοταράς, μιά μεγάλη πνευματική καί.... ἐκκλησιαστική μορφή τοῦ 18ου αἰῶνα.

Γεννήθηκε στά Τρίκαλα τῆς Κορινθίας στά 1731και τό βαπτιστικό του ὄνομα ἦταν Μιχαήλ. Οἱ γονεῖς του Γεώργιος ἤ Γεωργαντάς Νοταράς καί μητέρα τοῦ Ἀναστασία, ἀνῆκαν στούς ἄρχοντες τῆς περιοχῆς, ἕλκοντας τήν καταγωγή τους ἀπό τήν σπουδαία καί ἐπιφανῆ βυζαντινή οἰκογένεια τῶν Νοταράδων, τῆς ὁποίας πολλοί ἀσκοῦσαν τό ἐπάγγελμα τοῦ νοτάριου, δηλ. τοῦ ταχυγράφου. Ὡς ἀρχηγός τῆς οἰκογένειας ἀναφέρεται ὁ Νικόλαος Νοταράς, ὁ ὁποῖος ὑπηρέτησε στό περιβάλλον τοῦ βυζαντινοῦ αὐτοκράτορα Μανουήλ Παλαιολόγου (1391-1425). Ἡ οἰκογένεια τῶν Νοταράδων ἀνέδειξε καί πολλούς ἐπιφανεῖς ἱεράρχες, ὅπως ὁ Χρύσανθος Νοταράς.

Οἱ εὔποροι γονεῖς του τοῦ ἔδωσαν τή μεγαλύτερη δυνατή μόρφωση. Ἀφοῦ ἀποφοίτησε ἀπό τά σχολεῖα τῆς περιοχῆς του, καί σέ ἡλικία 15 ἐτῶν, μετέβη στήν Κεφαλονιά, ἀνάμεσα στά ἔτη 1746-1750, γιά νά μαθητεύσει στόν ἐκεῖ ὀνομαστό δάσκαλο Εὐστάθιο.
Ἀπό μικρός ἔδειξε κλήση γιά τή μοναχική ζωή. Γι' αὐτό κάποια στιγμή, ἀνάμεσα στά ἔτη 1758-1764, ἔφυγε κρυφά καί πῆγε στή Μονή τοῦ Μεγάλου Σπηλαίου. Ὅμως ὁ πατέρας του τόν ἀνακάλυψε καί τόν γύρισε στό σπίτι του. Ὁ Μιχαήλ μελετοῦσε καί προσευχόταν ἀδιάκοπα.

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ- Θ.ΛΕΙΤΟΥΡΓΊΑ Μ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, 23-4-2022

https://youtu.be/AI6ZROLZpFU
Συν Θεω ζωντανή μετάδοση τώρα: ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ- Θ.ΛΕΙΤΟΥΡΓΊΑ Μ.ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, 23-4-2022

Ἡ ὁδός τοῦ Κυρίου πρέπει νά εἶναι ἡ ὁδός τοῦ καθενός.


Ο δρόμος με τον οποίο μπορούμε επίσης να φτάσουμε στο ύψος της αγίας δόξας είναι ο ίδιος δρόμος με τον οποίο ο Κύριός μας ανέβηκε στη δόξα, δηλαδή ο δρόμος του σταυρού, ο δρόμος της κάθαρσης, της αυταπάρνησης, ο δρόμος της εξωτερικής και εσωτερικής οδύνης. Ας ελέγξουμε, αγαπημένοι μου φίλοι, τον εαυτό μας, θα πάμε στον παράδεισο με τον δρόμο του Χριστού;

Mία σπάνια φωτογραφία ἀπό τή λαμπρή λιτανεία τῆς Κυριακῆς τῶν Βαΐων τοῦ Ἁγίου Σπυρίδωνος τό 1912.


Mία σπάνια φωτογραφία από τη λαμπρή λιτανεία της Κυριακής των Βαΐων του Αγίου Σπυρίδωνος το 1912.

https://proskynitis.blogspot.com/2022/04/m-1912.html

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible