Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2021

Περί σκανδάλων Εὐεργετινός -Χρηστοήθεια, Ἁγ. Νικοδήμου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΟΜΙΛΙΑ

182. Περί σκανδάλων καί πῶς οἱ ἀξιωματοῦχοι δέν θά σκανδαλίζουν τούς ὑφισταμένους τους, Εὐεργετινός (Γ΄ τόμος, Ὑπόθεσις Γ΄)-Χρηστοήθεια, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, 16-1-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Ὁ Θεός θέλει τήν ψυχή ἀναμάρτητη, Γεροντικό, 14-1-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

  Ὁ Θεός θέλει τήν ψυχή ἀναμάρτητη, Γεροντικό, 14-1-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

Κυριακή ΙΒ Λουκᾶ. Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς γιά τή θεραπεία τῶν δέκα λεπρῶν. Μέρος Δεύτερο

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΒ΄ΛΟΥΚΑ[:Λουκ.17,11-19] 

Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΩΝ ΔΕΚΑ ΛΕΠΡΩΝ 

[Μέρος δεύτερο] 

Μοιάζουν βέβαια οι δέκα αυτοί λεπροί με ολόκληρο το γένος των ανθρώπων γιατί όλοι μας ήμασταν λεπρωμένοι, αφού όλοι υποπέσαμε στην αμαρτία, όπως λέγει ο θείος Παύλος, «πάντες γὰρ ἥμαρτον καὶ ὑστεροῦνται τῆς δόξης τοῦ Θεοῦ,δικαιούμενοι δωρεὰν τῇ αὐτοῦ χάριτι διὰ τῆς ἀπολυτρώσεως τῆς ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ(: και δεν υπάρχει διάκριση, διότι όλοι ανεξαιρέτως αμάρτησαν και έχουν στερηθεί από τη δόξα, που έχει και μεταδίδει ο Θεός. Και συνεπώς γίνονται όλοι δίκαιοι και σώζονται δωρεάν με τη χάρη που δίνει σε μας τους καταδίκους ο Θεός ως πανάγαθος βασιλιάς. Μας απελευθέρωσε ο Θεός από την αμαρτία με την εξαγορά που έκανε ο Ιησούς Χριστός, με το λύτρο του αίματός Του)»[Ρωμ.3,23-24]. 

Όλοι λοιπόν ήμασταν έτσι πνευματικά λεπροί, αφού όμως κατέβηκε ο Κύριος από τους ουρανούς και έλαβε τη φύση μας, την ελευθέρωσε από την καταδίκη για την αμαρ­τία. Αλλά οι Ιουδαίοι βέβαια φάνηκαν αγνώμονες απέναντι σε αυτήν την ευεργεσία, όσοι όμως από τους εθνικούς επέστρεψαν από τον μάταιο δρόμο τους και από τα προηγούμενα πονηρά ήθη τους και πρόσφεραν δόξα στον Θεό, όχι ομολογώντας απλώς τη σωτηρία και ανακηρύσσοντας το μέγα έλεος Εκείνου που από το απέραντο πέλαγος φιλανθρωπίας κένωσε τον εαυτό Του μέχρι σε μας, αλλά και πείθονται στις εντολές Του και ζουν σύμφωνα με αυτές και με τη διαγωγή αυτή βαδίζουν προς ειρή­νη, δηλαδή ειρηνεύουν προς τους εαυτούς τους και μεταξύ τους και προς τον Θεό. 

Και ειρηνεύουμε προς τον Θεό, εκτελώντας τα ευάρεστα σε Αυτόν, ζώντας με σωφροσύνη, λέγοντας την αλήθεια, και πράττοντας τα δίκαια, «επιδιδόμενοι σε προσευχές και δεήσεις», και όπως προτρέπει ο απόστολος Παύλος: «λαλοῦντες ἑαυτοῖς ψαλμοῖς καὶ ὕμνοις καὶ ᾠδαῖς πνευματικαῖς, ᾄδοντες καὶ ψάλλοντες ἐν τῇ καρδίᾳ ὑμῶν τῷ Κυρίῳ(:λαλώντας μεταξύ σας με ψαλμούς και ύμνους και ωδές πνευματικές, άδοντας και ψάλλοντας στον Κύριο με όλη σας την καρδιά)»[Εφ.5,19], και όχι μόνο με τα χείλη. 

Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο http:// hristospanagia3.blogspot.gr γιά τίς 1-1-2021 ἕως 3-1-2021.

 
Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ Πατέρες καί ἀδελφοί

Δόξα τῇ Ἁγίᾳ καί ὁμουσίῳ καί ζωοποιῷ καί ἀδιαιρέτῳ Τριάδι πάντοτε νῦν καί ἀεί καί εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων

Εἴθε ὁ Πανάγιος Τριαδικός Θεός μας, ὁ Πατήρ, ὁ Υἱός καί τό Ἅγιον Πνεῦμα, νά εὐλογεῖ τήν ζωή μας.

Εἴθε καί ἐμεῖς νά ἀγωνιζόμαστε ζώντας ἀσκητικά καί μυστηριακά μέσα στήν μόνη ἀληθινή Ἐκκλησία, τήν Μία, Ἅγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.

Ἔτσι θά μετέχουμε στήν θεία Του εὐλογία σ' ὅλη τήν διάρκεια τοῦ νέου ἔτους, ἀλλά καί στήν αἰωνιότητα.

 

Λαμβάνετε αὐτό τό μήνυμα ὡς ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο 

http://hristospanagia3.blogspot.gr, την ἱστοσελίδα https://www.hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr γιά τίς 1-1-2021 ἕως 3-1-2021.

 

1) Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο: http://hristospanagia3.blogspot.gr

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΩΝ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΕΔΕΣΣΗΣ, ἀπό 16-1-2021 ἔως καί 18-1-2021

ΣΑΒΒΑΤΟ 16-1-2021

ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ -ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ-Κήρυγμα (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) 18.00-19.30

ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ: https://www.youtube.com/channel/UCEtOr176QWbyqK_H3ZZoJJw (Πατῆστε ΕΓΓΡΑΦΗ καί μετά τό καμπανάκι καί τήν ἐπιλογή ΟΛΕΣ τίς εἰδοποιήσεις).

Τίτλος κηρύγματος : «Πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν...», (Ἑβρ. ιγ΄, 17), Ἑρμ. Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, 17-1-2021, Ἁρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου


ΚΥΡΙΑΚΗ 17-1-2021 (Μ. ΑΝΤΩΝΙΟΥ)

ΟΡΘΡΟΣ- Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  (ΖΩΝΤΑΝΗ -ΛΑΪΒ ΜΕΤΑΔΟΣΗ)

ZΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ: https://www.youtube.com/channel/UCEtOr176QWbyqK_H3ZZoJJw (Πατῆστε ΕΓΓΡΑΦΗ καί μετά τό καμπανάκι καί τήν ἐπιλογή ΟΛΕΣ τίς εἰδοποιήσεις)

Τίτλος κηρύγματος στήν Θ. Λειτουργία: «Προσεύχεσθε ὑπέρ ἡμῶν...», (Ἑβρ. ιγ΄, 18-21), Ἑρμ. Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, 17-1-2021, Ἁρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΟΜΙΛΙΑ (ΖΩΝΤΑΝΗ-ΛΑΪΒ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) 09.00-10.00

 ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ: https://www.youtube.com/channel/UCEtOr176QWbyqK_H3ZZoJJw

(Πατῆστε ΕΓΓΡΑΦΗ καί μετά τό καμπανάκι καί τήν ἐπιλογή ΟΛΕΣ τίς εἰδοποιήσεις). 

Τίτλος ὁμιλίας:  38. Περί τῶν εἰδωλοθύτων-Ἡ γνῶσις καί ἡ ἀγάπη (Α΄ Κορ. 8, 1-7), Ἑρμ. Ἁγ. Νικοδήμου, 17-1-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἔπρεπε νὰ ἔρθω σὲ αὐτὸ τὸ αὐλάκι (!) νὰ βυθιστῶ;

Ἂν θέλετε νὰ δεῖτε τί ἐστὶ ὀρθοδοξία, μελετῆστε τὰ περιστατικὰ τῆς ἐπισκέψεως τοῦ Νεεμᾶν τοῦ Σύρου ποὺ ἀναφέρονται στὴν Παλαιὰ Διαθήκη, ἐκεῖ κάτω στὶς ὄχθες τοῦ Ἰορδάνου ποταμοῦ.
Ὁ Νεεμᾶν ἦταν ἕνας Βασιλιὰς καὶ στρατηγὸς τῆς Συρίας, ὁ ὁποῖος λεπρώθηκε καὶ πείστηκε ἀπὸ τὴν ὑπηρέτριά του, ποὺ ἦταν Ἑβραία, νὰ πάει στὴν πατρίδα καὶ νὰ ἐπισκεφτεῖ στὸν Ἰορδάνη ποταμό, τὸν Προφήτη Ἐλισσαῖο. 
Πράγματι ὁ Νεεμᾶν πῆγε καὶ ὅταν ἔφτασε στὸν Ἰορδάνη ποταμό, ὁ Ἐλισσαῖος χωρὶς νὰ βγεῖ καὶ νὰ τὸν δεῖ καθόλου, λέει στὸν ὑποτακτικό του, νὰ τοῦ πεῖ νὰ βυθιστεῖ στὸ Ἰορδάνη ποταμὸ 7 φορές. 
Ὁ στρατηγὸς νόμιζε, ὅτι ὁ Προφήτης θὰ ἔβγαινε ἔξω καὶ θὰ προσεύχονταν μὲ τὰ χέρια πάνω, γιὰ νὰ τὸν κάνει καλά, ἀλλὰ τὸ νὰ βυθιστεῖ 7 φορὲς στὸν Ἰορδάνη, αὐτὸ δὲν μπόρεσε νὰ τί καταλάβει. Πῆρε τὰ πράγματα ἐγωιστικὰ καὶ εἶπε:
- Ἐγὼ ἔχω στὴν πατρίδα μου τὸν Ἀβανὰ καὶ τὸν Φαρφᾶν. Μεγάλα ποτάμια. Δὲν μποροῦσα νὰ βυθιστῶ σὲ ἐκεῖνα τὰ ποτάμια γιὰ νὰ γίνω καλά; Ἔπρεπε νὰ ἔρθω σὲ αὐτὸ τὸ αὐλάκι (!) νὰ βυθιστῶ; 
Καὶ γυρίζει, γιὰ νὰ ἐπιστρέψει στὴν πατρίδα του. Κάποιος ὅμως μυαλωμένος ὑπήκοός του μπῆκε στὴ μέση καὶ τοῦ εἶπε:

Γιατί πρέπει νά κάνουμε τό σταυρό μας τήν ὥρα τοῦ φαγητοῦ;

Λένε οι Πατέρες, ότι όσοι δεν κάνουν το σταυρό τους, πριν και μετά το φαγητό, ομοιάζουν με τα ζώα. Πάρα πολλοί άνθρωποι, κάνοντας την προσευχή τους πριν φάνε τρόφιμα, που ήταν χαλασμένα και δηλητηριασμένα, δεν έπαθαν απολύτως τίποτα! Κάναντας το σταυρό τους με πίστη, ενήργησε η Χάρη του Αγίου Πνεύματος στα τρόφιμα αυτά και τα κατέστησε βρώσιμα και μη βλαβερά! 

Όταν όμως δεν κάνει κανείς το σταυρό του πριν φάει και υγιεινά να είναι, μπορούν να τον βλάψουν, γιατί μπορεί στην ύλη της τροφής, να κρύβεται ένα δαιμόνιο!

Ὁ κόσμος καίγεται καί ὁ κ. Μόσιαλος τό ἀντιχριστιανικό… βιολί του!

Ελευθέριος Ανδρώνης

Τι δεν θα μπορούσε με τίποτα να λείπει από τα δημόσια δρώμενα, μετά από μια μεγάλη εορτή της Ορθοδοξίας;

Μα φυσικά μια τοποθέτηση του κ. Μόσιαλου κατά της Θείας Κοινωνίας!

Θα μπορούσαμε να πούμε πως στον καιρό της πανδημίας, τείνει να γίνει πλέον… έθιμο!

Φαίνεται πως ο κ. Μόσιαλος συνεχίζει ακάθεκτος με κάθε ευκαιρία που του δίνεται, να αποκαλύπτει την εμπάθεια που τον διακατέχει απέναντι στο Μυστήριο της Θείας Κοινωνίας, επανερχόμενος ξανά και ξανά στο θέμα, σαν κολλημένη βελόνα στο πικάπ.

Αυτή τη φορά διάλεξε να εκφράσει τα… φιλοχριστιανικά του αισθήματα μέσω μιας ανάρτησης στα social media. Ένα κείμενο που βρίθει ανακριβειών και πλήρους άγνοιας της Ορθόδοξης Χριστιανικής διδασκαλίας.

Ας εξετάσουμε όμως μερικά σημεία του.

Ο κ. Μόσιαλος ξεκινά την τοποθέτηση του, γράφοντας πως : «Η θεία ευχαριστία είναι κυρίαρχο ταυτοτικό χαρακτηριστικό της Ορθόδοξης εκκλησίας. Είναι η διαδικασία ανανέωσης της πίστης των πιστών. Κανείς πιστός, αλλά και η μεγάλη πλειοψηφία όσων δεν πιστεύουν, δεν αμφισβήτησαν το μυστήριο της ευχαριστίας ως ταυτοτικό χαρακτηριστικό της εκκλησίας».

Κυριακή ΙΒ Λουκᾶ. Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς γιά τή θεραπεία τῶν δέκα λεπρῶν. Μέρος Πρῶτο


ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΒ΄ΛΟΥΚΑ[:Λουκ.17,11-19] 

Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ 

ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΩΝ ΔΕΚΑ ΛΕΠΡΩΝ 

[Μέρος πρώτο] 

Όλα όσα όριζε ο παλαιός νόμος(ο μωσαϊκός) ήταν συμβολικά και τυπικά και σκιώδη· γι’ αυτό ο μωσαϊκός νόμος θεωρούσε και τη λέπρα εφάμαρτη και μιαρή και αποτρόπαια και ονόμαζε ακάθαρτους τους λεπρούς και όσους έπασχαν από βλεννόρροια και γενικά εκείνους που τους άγγιζαν[βλ. Λευίτ. 13,15: «καὶ ὄψεται ὁ ἱερεὺς τὸν χρῶτα τὸν ὑγιῆ, καὶ μιανεῖ αὐτὸν ὁ χρὼς ὁ ὑγιής, ὅτι ἀκάθαρτός ἐστι· λέπρα ἐστί (: ο ιερέας θα δει τα υγιή μέρη του δέρματος σε αντιπαραβολή προς τα ασθενή και θα κηρύξει αυτόν ακάθαρτο, διότι πρόκειται περί λέπρας)», καθώς και εκείνους που άγγιζαν κάθε νεκρό σώμα [Αριθ.19,11: «Ὁ ἁπτόμενος τοῦ τεθνηκότος πάσης ψυχῆς ἀνθρώπου ἀκάθαρτος ἔσται ἑπτὰ ἡμέρας(: εκείνος που θα αγγίξει το σώμα νεκρού ανθρώπου, θα είναι ακάθαρτος για επτά ημέρες)»], υποδεικνύοντας με γριφώδη και ασαφή τρόπο την ακαθαρσία εκείνων που αμάρταναν απέναντι στον Θεό και αυτών που συνέπρατταν με αυτούς και συναναστρέφονταν αυτούς. 

Και μέσω της αποστροφής που όριζε προς τους λεπρούς, ο μωσαϊκός νόμος βέβαια υπαινισσόταν την αποστροφή προς τους ύπουλους και πανούργους, τους θυμώδεις και μνησίκακους· γιατί όπως η λέπρα καθιστά τραχύ και ποικιλόχρωμο το δέρμα του σώματος, έτσι η δολιότητα και η πονηριά και ο θυμός και η οργή καθιστούν ασταθές και τραχύ το λογιστικό μέρος της ψυχής. Μέσω των λεπρών λοιπόν υποδήλωνε τα αντίστοιχα πάθη της ψυχής που ήταν πολύ βαρύτερα από τη λέπρα· μέσω αυτού δηλαδή που έπασχε από βλεννόρροια υποδήλωνε τον ασελγή, ενώ μέσω εκείνων που άγγιζαν κάποιο νεκρό σώμα ο νόμος εκείνος ονόμα­ζε «ακάθαρτους» εκείνους που με οποιονδήποτε τρόπο επικοινωνούσαν ή και συναναστρέφονταν με τους αμαρτωλούς. 

Ἔχει χάσει πιά τόν ἔλεγχο ὁ κόσμος...Θά πάρει σκούπα ὁ Θεός...

Ο Άγιος Παΐσιος με το διορατικό του χάρισμα έβλεπε που πηγαίνει ο κόσμος και γι’ αυτό προσπαθούσε να μας συμβουλέψει να ενισχυθούμε πνευματικά, για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τις όποιες δυσκολίες παρουσιαστούν στο μέλλον. Χαρακτηριστικά είχε πει:
~ «Τώρα έχουμε πόλεμο, πνευματικό πόλεμο. Πρέπει να είμαι στην πρώτη γραμμή».
~ «Κοιτάξτε να ανδρωθείτε. Σφιχτείτε λιγάκι. Βλέπω τι μας περιμένει, γι’αυτό πονάω. Μην αφήνετε τον εαυτό σας χαλαρό».
~ «Είναι μεγάλη αχαριστία αυτό το χαλαρό πνεύμα που υπάρχει στην Ελλάδα».
~ Έχει χάσει πια τον έλεγχο ο κόσμος. Έχει φύγει το φιλότιμο, η θυσία από τους ανθρώπους».

Δέν φεύγει, ὅμως, ἔτσι τό σκοτάδι...

Βρίσκεσαι μέσα σ’ ένα σκοτεινό δωμάτιο και κουνάς τα χέρια σου και προσπαθείς μ’ αυτό τον τρόπο να διώξεις το σκοτάδι.
Δεν φεύγει, όμως, έτσι το σκοτάδι. Άνοιξε το παράθυρο για να μπει το φως και μόνο τότε θα φύγει το σκοτάδι. 

Ἡ σάρκα δέν θέλει τήν προσευχή, ἀλλἀ....

«Λένε μερικοί ότι αν δεν νοιώθουμε διάθεση για προσευχή, καλύτερα να μην προσευχηθούμε. Είναι μία σοφιστεία της σαρκός. Η σάρκα δεν θέλει την προσευχή. Αλλά η βασιλεία των ουρανών βιάζεται. Δεν μπορούμε να εργασθούμε τη σωτηρία χωρίς να εκβιάσουμε τον εαυτό μας.»


Αγ. Ιώαννης Κροστάνδης

16 Ἰανουαρίου. Ἡ προσκύνησις τῆς τιμίας Ἁλύσεως τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Πέτρου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἀποστόλου. Σαβ. δ΄ ἑβδ. Πράξ. (Πρξ. ιβ΄ 1-11).

Πραξ. 12,1         Κατ᾿ ἐκεῖνον δὲ τὸν καιρὸν ἐπέβαλεν Ἡρῴδης ὁ βασιλεὺς τὰς χεῖρας κακῶσαί τινας τῶν ἀπὸ τῆς ἐκκλησίας.

Πραξ. 12,1                Κατά τον καιρόν εκείνον, ο βασιλεύς Ηρώδης Αγρίππας, άπλωσε τα χέρια και επιασε μερικούς από τους πιστούς της Εκκλησίας, δια να τους κακοποιήση.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible