Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2019

Ἔκκληση Μητροπολίτη Κυθήρων Σεραφείμ πρός τόν Ἀρχιεπίσκοπο Ἱερώνυμο


Ἐν Κυθήροις τῇ 18ῃ Ὀκτωβρίου 2019
Ἀριθ. Πρωτ.: 525

Μακαριώτατον Ἀρχιεπίσκοπον
Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος
Κύριον κ.ΙΕΡΩΝΥΜΟΝ
Ἱεράν Ἀρχιεπισκοπήν Ἀθηνῶν
Ἁγίας Φιλοθέης 19
Ἀθήνας

Μακαριώτατε ἅγιε Προκαθήμενε, Εὐλογεῖτε˙
Εὐσεβάστως προάγομαι μετά τοῦ προσήκοντος σεβασμοῦ καί τῆς τιμῆς πρός τήν Μακαριότητα Σας
νά ἀπευθύνω πρός Ὑμᾶς τήν ὑστάτην αὐτήν ὥραν θερμοτάτην παράκλησιν καί ἔκκλησιν, ἐν ὄψει τῶν ραγδαίως ἐξελισσομένων γεγονότων εἰς τόν Πανορθόδοξον ἐκκλησιαστικόν χῶρον, ἐξ ἀφορμῆς τοῦ ἀνυπερθέτου καί ἀνοικονομήτου πλέον κανονικοῦ καί ἐκκλησιολογικοῦ προβλήματος -διά τήν ὅλως ἰδιάζουσαν μορφήν του- τοῦ Οὐκρανικοῦ «Αὐτοκεφάλου», τό ὁποῖον ζητήματα ἐπί ζητημάτων καί ἀναταράξεις ἐπί ἀναταράξεων προκαλεῖ εἰς παγκόσμιον κλίμακα.
Διχασμοί, διαιρέσεις, διαφωνίαι, διχοστασίαι, διαπληκτισμοί, σχίσματα ἐμφανῆ καί ἀφανῆ καί μύρια κακά ἕπονται αὐτῆς τῆς ὀγκηρᾶς κανονικο-ἐκκλησιολογικῆς ἐκτροπῆς. Δέν τό βλέπετε, Μακαριώτατε, δέν τό ζῆτε, δέν τό αἰσθάνεσθε, δέν τό εἰσπράττετε;
Νομίζω ὅτι τό ἀντιλαμβάνεσθε καλῶς ὅτι τά πράγματα ὠξύνθησαν ἐπικινδύνως καί λίαν ἀνησυχητικῶς καί δέν βαίνουν ὁμαλῶς, ἰδιαιτέρως μετά τήν Ἔκτακτον Σύγκλησιν τῆς Σεπτῆς Ἱεραρχίας μας τήν 12ην Ὀκτωβρίου ἐ.ἔ. διά τό πολύκροτον καί πολύπλοκον αὐτό ζήτημα.
Μετά τήν Εἰσήγησίν Σας εἰς τήν Ι.Σ.Ι. ἐγένοντο εἰς τεταμένην ἀτμόσφαιραν αἱ ἐπ’ αὐτῆς τοποθετήσεις 33 Σεβ. Συνέδρων καί μή ληφθείσης κανονικῶς Ἀποφάσεως, κατά τά καθιερωμένα (διεξαγωγή ψηφοφορίας), πάλιν σύγχυσις ἐπεκράτησε.
Ἡ χθεσινή Σύγκλησις τῆς Πατριαρχικῆς Συνόδου τοῦ Ὀρθοδόξου Πατριαρχείου τῆς Ρωσίας, μέ τάς καταγραφείσας ἐν τοῖς Πρακτικοῖς διαβουλεύσεις τοῦ Ἱεροῦ Σώματος, ἀπεικονίζει τήν παρατεταμένην ἀγωνίαν τῶν ἁγίων Συνέδρων διά τό τί μέλλει γενέσθαι μετά τήν εἰρημένην Σύγκλησιν τῆς Ἱεραρχίας τῆς ἡμετέρας Ἐκκλησίας.

Τί σέ στενοχωρεῖ; «Θλιβόμενοι ἀλλ' οὐ στενοχωρούμενοι Β΄», 30-9-2019, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

Τί σέ στενοχωρεῖ; «Θλιβόμενοι ἀλλ' οὐ στενοχωρούμενοι Β΄», 30-9-2019, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης Ἱ. Ν. Ἁγίας Παρασκευῆς-Λευκάδια Ναούσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

Κυριακή ΣΤ Λουκᾶ. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο. Μέρος Πρῶτο


ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤ΄ΛΟΥΚΑ[:Β΄Κορ. 9,6-11]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

Μέρος πρώτο: υπομνηματισμός στα χωρία Β΄Κορ. 9, 6-9

«Τοῦτο δέ, ὁ σπείρων φειδομένως φειδομένως καὶ θερίσει, καὶ ὁ σπείρων ἐπ᾿ εὐλογίαις ἐπ᾿ εὐλογίαις καὶ θερίσει (:Και πρέπει να γνωρίζετε και αυτό, ότι εκείνος που στο χωράφι του σπέρνει με τσιγκουνιά λιγοστό σπόρο, θα θερίσει και λίγο σιτάρι, ενώ εκείνος που σπέρνει άφθονο σπόρο, άφθονα και θα θερίσει)»[Β΄Κορ. 9,6].

[…] Ο απόστολος Παύλος, μιλώντας στο σημείο αυτό για τους καρπούς της ελεημοσύνης δεν χρησιμοποίησε για εκείνον που διστάζει να δώσει απλόχερα σε όσους έχουν ανάγκη, τη φράση «εκείνος που με μικροπρέπεια σπέρνει στο χωράφι του λιγοστό σπόρο», αλλά χρησιμοποίησε εντονότερη και ηχηρότερη έκφραση, αναφέροντας τη φράση «εκείνος που με τσιγκουνιά σπέρνει στο χωράφι του λιγοστό σπόρο». Και ονόμασε «σπόρο» την πράξη της ελεημοσύνης, για να πάει αμέσως ο νους σου στην ανταπόδοση και αφού κατανοήσεις το ποια είναι η συγκομιδή, θα μάθεις ότι παίρνεις περισσότερα από όσα δίνεις. Γι’ αυτό δεν είπε «εκείνος που δίνει», αλλά «εκείνος που σπέρνει» και δεν είπε «εσείς αν σπείρετε», αλλά χρησιμοποιεί λόγο που αναφέρεται σε όλους γενικά που «σπέρνουν» με αυτόν τον τρόπο. Και δεν είπε ότι θα λάβει «με αφθονία», αλλά «σαν ευλογία» που είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό. 
Και πάλι στο προηγούμενο που είχε πει καταφεύγει, στο να δίνεται ως ελεημοσύνη στους φτωχούς ό,τι ευχαριστεί τον καθένα, λέγοντας «ἕκαστος καθὼς προαιρεῖται τῇ καρδία(:ο καθένας ας δίνει ελεύθερα ό,τι έχει διάθεση η καρδιά του να δώσει)»· γιατί καθένας κάνει κάτι πολύ περισσότερο όταν είναι ελεύθερος, παρά όταν αναγκάζεται. Γι' αυτό ασχολείται αρκετά με αυτό· γιατί, αφού είπε «ας δίνει ελεύθερα ό,τι έχει διάθεση η καρδιά του», πρόσθεσε: «μὴ ἐκ λύπης ἢ ἐξ ἀνάγκης (:χωρίς να στενοχωριέται ή να εξαναγκάζεται)». Και δεν αρκέστηκε σε αυτό, αλλά παρουσιάζει και μαρτυρία από τη Γραφή, λέγοντας: «ἱλαρὸν γὰρ δότην ἀγαπᾷ ὁ Θεός(:γιατί ο Θεός αγαπά εκείνον που δίνει με προθυμία και με χαρούμενο πρόσωπο»[Πρμ.22,8].

Tά λόγια σου θά σέ δικαιώσουν καί τά λόγια σου θά σέ καταδικάσουν…

Από το Γεροντικό

Ό αββάς Ποιμήν είπε: Αν ο άνθρωπος θυμηθεί το ρητό πού είναι γραμμένο (στο Ευαγγέλιο), «εκ των λόγων σον δικαίωθήση και εκ των λόγων σου καταδικασθήση» (Ματθ. 12:37), θα προτιμήσει μάλλον τη σιωπή.
Ό ίδιος (Αββάς) είπε: Ένας αδελφός ρώτησε τον Αββά Παμβώ, αν είναι καλό να επαινούμε τον πλησίον. Και του είπε: «Καλύτερα είναι να σωπαίνουμε».
Ό Αββάς Σισώης είπε: Έχω τριάντα χρόνια τώρα, πού δεν παρακαλώ το Θεό για αμαρτία, δηλαδή για οποιαδήποτε άλλη, παρά για τούτο μόνο προσεύχομαι: «Κύριε Ιησού», λέω, «φύλαξε με από τη γλώσσα μου». Και όμως, μέχρι σήμερα, καθημερινά πέφτω και αμαρτάνω με τη γλώσσα.
Του αγίου Έφραίμ. Εκείνος πού λέει πολλά λόγια, (όταν βρίσκεται) ανάμεσα σε αδελφούς, θα προκαλέσει πολλές φιλονικίες και πολλή αντιπάθεια εναντίον του.

Ὁ πλοῦτος καί τά χρήματα ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΤΣΑ ΑΡΝΙΣΣΑΣ

ΣΑΒΒΑΤΟ 19-10-2019 
ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΤΣΑ ΑΡΝΙΣΣΑΣ 17.00-18.00
Τίτλος ὁμιλίας: Ὁ πλοῦτος καί τά χρήματα, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτη, 19-10-2019

Αὐτά πού ξέρουμε εἶναι μία σταγόνα στόν ὠκεανό



Στην προσπάθεια του αγίου Αυγουστίνου να εξηγήσει με τον ανθρώπινο, πεπερασμένο και φτωχό νου τα πάνω από τη νόηση Θεολογικά μυστήρια και ιδιαιτέρως το περί Αγίας Τριάδος, στηρίζεται και ο γνωστός θρύλος με το παιδάκι δίπλα στη θάλασσα.
Περπατούσε δηλαδή ως επίσκοπος Ιππώνος ο Αυγουστίνος μία ημέρα στην ακρογιαλιά απορροφημένος από τα μεγάλα θεολογικά του προβλήματα. Εκεί παρατήρησε ένα μικρό παιδάκι, που έπαιζε.
Το αθώο παιδί είχε ανοίξει μικρό λάκκο και μετέφερε με το δοχείο του νερό από τη θάλασσα στο λάκκο. Παραξενεύτηκε ο Επίσκοπος με το παιχνίδι του μικρού και κουρασμένος από τους βαθείς του στοχασμούς διέκοψε προς στιγμήν τον περίπατο και το ρώτησε τι προσπαθεί να κάνει.
«Θα αδειάσω, απάντησε εκείνο, τη θάλασσα σε αυτόν εδώ τον λάκκο».
Η αφέλεια του παιδιού φάνηκε αστεία στον Επίσκοπο. Για αυτό με το χαμόγελο της καλοσύνης του και με τη σύνεση του ωρίμου το βεβαίωσε:

Τσελεγγίδης: «Μὲ τὴν ἴδια λογική τῆς αὐθαιρεσίας τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο μπορεῖ νὰ δώσει τόμο αὐτοκεφαλίας καὶ στὴν λεγόμενη "Μακεδονικὴ Ἐκκλησία" γιὰ νὰ ἐνισχύσει τὸ προφίλ του»

Γιὰ «ἐκκλησιαστικὸ μόρφωμα» κάνει λόγο ὁ τέως καθηγητὴς Δογματικῆς Θεολογίας τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ ΑΠΘ, κ. Δημήτρης Τσελεγγίδης σχολιάζοντας τὴν ἀπόφαση τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδας νὰ ἀναγνωρίσει τὴν αὐτοκεφαλία στὴν Οὐκρανικὴ μὴ κανονικὴ Ἐκκλησία.
Ὁ κ. Τσελεγγίδης μιλώντας στὸ Sputnik ἀναφέρεται στὴν ἀπόφαση τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη να ἀναγνωρίσει ὄχι μία σχισματικὴ ἐκκλησία αλλα ἕνα ἐκκλησιαστικὸ μόρφωμα, ποὺ ὁ ἴδιος εἶχε καταδικάσει πρὶν ἀπὸ χρόνια ἀλλὰ καὶ ὅτι μὲ τὴν πράξη του αὐτὴ εἰσπήδησε σὲ περιοχὴ ποὺ ἀνήκει στὸ Πατριαρχεῖο τῆς Μόσχας τὸ ὁποῖο εἶναι ὅπως ἀναφέρει τὸ ἁρμόδιο γιὰ νὰ εἶχε ζητηθεῖ ὁ τόμος τῆς αὐτοκεφαλίας.
Μάλιστα, ὁ τέως καθηγητὴς στὶς ἀρχὲς Σεπτεμβρίου ἔστειλε ἐπιστολὴ στὸν Ἀρχιεπίσκοπο...
Ἀθηνῶν, Ἱερώνυμο, ἀλλὰ καὶ σὲ ὄλα τα μέλη τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος διατυπωνοντας τὶς θέσεις του καὶ τὶς ἐνστάσεις τοῦ προκειμένου νὰ ληφθοῦν ὑπόψη στὴν Ἱερὰ Σύνοδο.
«Πρῶτα, δηλαδή, θά πρέπει νά ἐξεταστεῖ, ἄν τό "μόρφωμα" αὐτό πληροῖ τίς προϋποθέσεις τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Κοινότητας. Ἄν, ἀντίθετα, ἀναγνωριστεῖ τό "Αὐτοκέφαλό" του, τότε αὐτομάτως ἀναγνωρίζεται καί ἡ ἐκκλησιαστική «νομιμότητα» τῆς Σχισματικῆς Ἐκκλησίας.

Ἐπεῖγον! Πρός ὅλους τούς Σεβ. Μητροπολίτες γιά τό Οὐκρανικό.



Επείγον! Προς όλους τους Σεβ. Μητροπολίτες* για το Ουκρανικό: Ο Αρχιεπίσκοπος εισηγήθηκε την αυθαίρετη ερμηνεία καθηγητού για το θέμα «εκκλήτου προσφυγής»! Κινδυνεύει η ενότητα!

Νικόλαος Γ. Σαββόπουλος
Θεολόγος

17 Οκτωβρίου 2019

Ο Καθηγητής Βλ. Φειδάς έκανε μια εσφαλμένη, αυθαίρετη και τελείως απαράδεκτη ερμηνεία στους Θ’ και ΙΖ’ Κανόνες τῆς Δ’ Οικουμενικῆς Συνόδου. Ισχυρίζεται ότι στο θέμα τῆς «εκκλήτου προσφυγῆς» ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως «ἔχει πάντοτε τό ἀποκλειστικό κανονικό δικαίωμα νά δέχεται τό Ἔκκλητον ἀρχιερέων ὄχι μόνο τῆς κανονικῆς δικαιοδοσίας του, ἀλλά καί ἀπό τήν κανονική δικαιοδοσία τῶν ἄλλων Πατριαρχικῶν θρόνων ἤ αὐτοκεφάλων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν». 
Η αυθαίρετη αυτή ερμηνεία υιοθετήθηκε από την Συνοδική Επιτροπή Δογματικῶν και Νομοκανονικῶν Ζητημάτων και την Συνοδική Επιτροπή Διορθοδόξων και Διαχριστιανικῶν Σχέσεων τῆς Εκκλησίας τῆς Ελλάδος. Στη συνέχεια την περιέλαβε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος στην Εισήγησή του η οποία, ως γνωστόν, ΔΕΝ ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ κατά την διάρκεια τῆς Εκτάκτου Συνεδρίασης για το Ουκρανικό Ζήτημα το Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2019.
Παραθέτουμε όλα τα στοιχεῖα που αποδεικνύουν την αυθαιρεσία τοῦ Καθηγητοῦ καθώς και όλων αυτῶν που συνήργησαν στο μεγάλο αυτό έγκλημα και έθεσαν τον εαυτό τους – με παπική υπερηφάνεια – παραπάνω από την πατερική ερμηνεία τοῦ Θεοπνεύστου Αγίου Νικοδήμου τοῦ Αγιορείτου, με αποτέλεσμα να διασαλεύεται η ενότητα τῶν Ορθοδόξων Εκκλησιῶν. Περισσότερη ευθύνη πάντως έχουν οι δύο Συνοδικές Επιτροπές τῆς Εκκλησίας τῆς Ελλάδος. Τι έπρατταν οι Μητροπολίτες αυτοί; Δεν έλεγξαν τις ερμηνείες τῶν Ιερῶν Κανόνων;
Θα ξεκινήσουμε με την σωστή ερμηνεία τῶν εν λόγω Ιερῶν Κανόνων, τῶν κανονολόγων Ι. Ζωναρά και Αγ. Νικοδήμου παραθέτοντας τα σχετικά αποσπάσματα.
Στον ΙΖ’ Κανόνα τῆς Δ’ Οικουμενικής Συνόδου ο Ι. Ζωναράς αναφέρει:

Στήν προσευχή χρειάζεται ἐπιμονή καί ὑπομονή


Γέροντος Παΐσίου Αγιορείτου

– Γέροντα, μερικές φορές, όταν παρακαλώ τον Θεό να γίνει κάτι και δεν γίνεται, αναρωτιέμαι: «Άραγε ο Θεός ακούει την προσευχή μου;».
– Το «άραγε» σημαίνει ότι αμφιβάλλεις για την αγάπη του Θεού, κι ετσι ακυρώνεις την αίτηση σου την ίδια στιγμή που την καταθέτεις, οπότε χάνεις και την σειρά προτεραιότητας .
– Όταν ζητώ, Γέροντα, κάτι από τον Θεό και δεν μου το δίνει αμέσως, να επιμένω;
-Nαι ,να επιμένεις. Βλέπεις, και όταν πάμε σε μια υπηρεσία και απευθυνόμαστε σε κάποιο αρμόδιο πρόσωπο, για να μας εξυπηρετήσει. «Σε παρακαλώ, λέμε κάνε μου αυτήν την χάρη. Δεν θα φύγω, αν δεν με εξυπηρετήσεις».
Έτσι και στη προσευχή χρειάζεται να επιμένουμε, όπως επέμενε η Χαναναία στον Χριστό και η χήρα στον άδικο κριτή.

Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Τουρκολέκας


Βιογραφία

Ο νεομάρτυρας και παιδομάρτυρας Άγιος Ιωάννης ο Τουρκολέκας γεννήθηκε το 1805 μ.Χ. στο χωριό Τουρκολέκα Αρκαδίας. Η οικογένεια του διακρινόταν για την ευλάβεια τον Θεό, για την αγάπη προς την πατρίδα και για τον ηρωισμό της. Πατέρας του ήταν ο Σταματέλος Σταματελόπουλος-Τουρκολέκας, ονομαστός αγωνιστής της περιοχής Λεονταρίου και μητέρα του, η αδελφή της συζύγου του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, Σοφία. Μεταξύ των τεσσάρων του αδελφών διακρινόταν ο γνωστός οπλαρχηγός Νικήτας, γνωστός ως Νικηταράς (ο τουρκοφάγος) και ο διδάσκαλος της πολεμικής τακτικής ευπαίδευτος λοχαγός Νικόλαος.
Το 1816 μ.Χ. ο Ιωάννης, 11 χρονών τότε, μαζί με τον πατέρα του και τον Αναγνώστη, γιό του αγωνιστή του Πάρνωνα Ζαχαριά , ενώ ταξίδευαν για τα Κύθηρα, λόγω θαλασσοταραχής βρέθηκαν στη Νεάπολη της Λακωνίας. Ο Αγάς της περιοχής Χουσεΐν, με δόλο τους συνέλαβε και τους έστειλε στην ανωτέρα Τουρκική αρχή της Μονεμβασίας. Εκεί οι συλληφθέντες φυλακίστηκαν στο κάστρο της.
Στη συνέχεια ο άρχοντας της Μονεμβασίας ζήτησε οδηγίες από τον Βοεβόδα του Μυστρά, ο οποίος διέταξε να αποκεφαλιστούν και οι τρεις φυλακισμένοι. Πρώτα αποκεφαλίστηκαν ο Αναγνώστης και ο πατέρας του Αγίου.
Για την ομολογία, το μαρτυρικό τέλος και το θαυμαστό σημείο, που έδωσε ο Θεός, μετά τον αποκεφαλισμό του παιδομάρτυρα, γράφει, σχετικά ο αδελφός του Αγίου, ο Νικηταράς: «Στον αδελφό μου πρότειναν ν’ αλλάξει την πίστη του.

Ἡ κύρια αἰτία τῶν λογισμῶν εἶναι ὁ διάβολος. Ἐλαχιστότατοι εἶναι δικοί μας


Απόσπασμα απο την ομιλία Ἡ δύναμη τοῦ καλοῦ λογισμοῦ (Ἁγ. Παϊσίου), 11-10-2019, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

Ἐπαναστατική δήλωση τοῦ Σεβ. Κυθήρων: Οὔτε ψηφοφορια ἔγινε οὔτε ἀπόφαση ἐλήφθη!




Ἡ πρωτοφανής ἀλλοίωσις συνοδικῆς ἀποφάσεως

ἀποτελεῖ βλασφημία κατά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος

Βαθυσεβάστως προάγομαι, ἐξ ἀφορμῆς τῆς χθεσινῆς διευκρινιστικῆς ἀνακοινώσεως τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου, δημοσιευθείσης εἰς ἀπάντησιν τῶν δηλώσεών μου διά τήν ἐν τῇ Ἐκτάκτῳ Συγκλήσει τῆς Σεπτῆς Ἱεραρχίας (12-10-2019) γενομένην Συνεδρίασιν περί τοῦ Οὐκρανικοῦ «Αὐτοκεφάλου», νά ἀναφέρω τά ἑξῆς :

1. Ἀπόφασις, κατά τά ἰσχύοντα εἰς τήν ἐκκλησιαστικήν καί τήν πολιτειακήν νομοθεσίαν, λαμβάνεται μετά τήν εἰσήγησιν τοῦ ὁρισθέντος εἰσηγητοῦ (καί ἐν προκειμένῳ τοῦ Μακ. Προέδρου), τήν ἐπ’ αὐτῆς διεξοδικήν συζήτησιν καί τήν ἐπακολουθοῦσαν ψηφοφορίαν (φανεράν, μυστικήν ἤ δι’ ἀνατάσεως τῆς χειρός). Μή γενομένης ψηφοφορίας καθ’ ἕνα ἐκ τῶν ὡς ἄνω τριῶν τρόπων, τήν ὁποίαν εὐτόνως ἐζήτησε ὁ Σεβ. Ἀδελφός Μητροπολίτης Καισαριανῆς κ.Δανιήλ (καί ἐπεσήμανε τήν ἔλλειψίν της εἰς συνέντευξίν του ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Μεσογαίας κ.Νικόλαος), καί προφανῶς ἐξέφρασε τήν βούλησιν ἐμοῦ καί ἄλλων Σεβ. Ἀδελφῶν, εἰπών μετά παρρησίας : ἐάν θέλετε ἀπόφασιν θά πρέπει νά γίνῃ ψηφοφορία, καί μάλιστα φανερή, μέ ποῖον τρόπον δύναται νά ἀποκρυσταλλωθῇ μέ ἀκρίβεια μία ἀπόφασις, ὅταν ἔχωμεν ἕνα πλῆθος ἑπτά καί πλέον δεκάδων ἀνθρώπων; καί

2. Μέ αὐτή τήν διαδικασία λαμβάνεται καί ἀποτυπώνεται παγκοίνως μία ἀπόφασις, καί δή ἐπί ἑνός τόσον σοβαροῦ, κρισίμου καί φλέγοντος ζητήματος. Ἐτηρήθη μήπως ἡ προβλεπομένη τοιαύτη διαδικασία, ὅσον ἀφορᾶ εἰς τό τρίτον μέρος της, καί δέν ὑπέπεσεν εἰς τήν ἀντίληψίν μου; Εἰς τό Δελτίον Τύπου (τό ὁποῖον εἰρήσθω ἐν παρόδῳ ἀνεγνώσθη ὑπό τοῦ ἀρχαιοτέρου τῆς Ἐπιτροπῆς Τύπου Σεβ. Ναυπάκτου κ.Ἱεροθέου μετά τό «Δι’ εὐχῶν», τό ὁποῖον εἶπε ὁ Μακαριώτατος Πρόεδρος -ἔπειτα ἀπό τήν λῆξιν τῆς Συνεδρίας- καί ἐνῷ ἀρκετοί Σεβ. Σύνεδροι εἶχαν ἀναχωρήσει) δέν λαμβάνονται αἱ ἀποφάσεις, ἀλλά ἀνακοινώνονται καί ἐπιφέρονται διορθώσεις τινες ἐπ’ αὐτῶν ὡς πρός τήν ἔκφρασιν καί διατύπωσίν των.

Δέν χάνεται

Να μη βάζουμε ποτέ κακό στον νου μας. Να μη φοβούμαστε.
Να μη νοιαζόμαστε. Να μην αγωνιούμε. Μα και όταν δέχεσθε αδικίες, πάθη, συκοφαντίες εκ μέρους άλλων, μην ταράσσεστε, μην ασχολείσθε. 

18 Όκτωβρίου. ♰ Λουκᾶ τοῦ ἀποστόλου καί εὐαγγελιστοῦ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ. Τοῦ εὐαγγελιστοῦ. 18 Ὀκτ. (Κλσ. δ´ 5 - 11, 14 - 18).
Κολ. 4,5             Ἐν σοφίᾳ περιπατεῖτε πρὸς τοὺς ἔξω, τὸν καιρὸν ἐξαγοραζόμενοι.
Κολ. 4,5                     Να συμπεριφέρεσθε με σύνεσιν και φρόνησιν προς τους ανθρώπους που ευρίσκονται έξω από την Εκκλησίαν του Χριστού, εκμεταλλευόμενοι κάθε ευκαιρίαν, δια να πράττετε το αγαθόν, κερδίζοντες έτσι τον καιρόν σας. 

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία: hristospanagia@yahoo.gr
.
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό hristospanagia@yahoo.gr

ΕΤΙΚΕΤΕΣ - ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ