Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Δευτέρα 3 Αυγούστου 2020

Πεινῶμεν, διψῶμεν, γυμνητεύομεν (Α Κορ. 4, 11-13), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Πεινῶμεν, διψῶμεν, γυμνητεύομεν (Α Κορ. 4, 11-13), 2-8-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Λόγος εἰς τούς ἐκ πέντε ἄρτων τραφέντας πεντακισχιλίους, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Λόγος εἰς τούς ἐκ πέντε ἄρτων τραφέντας πεντακισχιλίους, 2-8-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἀπό τό Συναξάρι – Ὁ ἅγιος νεομάρτυρας Θεόδωρος ὁ ἐν Τσανάκ-καλέ

Καταγόμενος από το χωριό Ερένκιοι του Ελλησπόντου, που βρίσκεται στη θέση της αρχαίας πόλης Οφρύνιον, ο άγιος Θεόδωρος εγκαταστάθηκε εν συνεχεία στην πόλη Τσανάκ-καλέ στην είσοδο των στενών των Δαρδανελλίων, όπου έμαθε την τέχνη του σαμολαδά.
Ένας εύπορος Τούρκος της περιοχής, θέλοντας να τον υποχρεώσει να παντρευτεί την κόρη του, χρησιμοποίησε κάθε είδους επιχειρήματα για να τον πείσει να αρνηθεί την πίστη του. Αντιμέτωπος με την άρνηση του νέου, προσέφυγε στην μαγεία και μία ημέρα που ο Θεόδωρος, είκοσι ετών τότε, έπεσε άρρωστος στο κρεβάτι, κατάφερε να τον γιατρέψει καίγοντας μπροστά του φύλλα ελιάς πάνω στα οποία είχε χαράξει μυστηριώδη γράμματα.
Έκανε ξανά την πρότασή του, αλλά μάταια, κι έτσι κατηγόρησε τον Θεόδωρο ότι ενώ είχε υποσχεθεί να ασπασθεί την μουσουλμανική πίστη σε περίπτωση που θα γινόταν καλά, εν συνεχεία είχε αθετήσει την υπόσχεσή του. Τον έριξαν στην φυλακή και, αφού ο δούλος του Θεού υποβλήθηκε σε φρικτά βασανιστήρια, εγκαταλείφθηκε για μέρες χωρίς τροφή και νερό.
Ένας ευσεβής ιερέας κατάφερε να μπει κρυφά στην φυλακή για να του φέρει την θεία Κοινωνία και ο Θεόδωρος του αποκάλυψε τότε ότι όλες εκείνες τις μέρες είχε συντηρηθεί θαυματουργικά με την εμφάνιση ενός θεϊκού φωτός.

Ψαλμ. 94, 8.«Σήμερον, ἐὰν τῆς φωνῆς αὐτοῦ ἀκούσητε, μὴ σκληρύνητε τὰς καρδίας ὑμῶν, ὡς ἐν τῷ παραπικρασμῷ κατὰ τὴν ἡμέραν τοῦ πειρασμοῦ ἐν τῇ ἐρήμῳ»


Ψαλμ. 94, 8
ΚΕΙΜΕΝΟ
«Σήμερον, ἐὰν τῆς φωνῆς αὐτοῦ ἀκούσητε, μὴ σκληρύνητε τὰς καρδίας ὑμῶν, ὡς ἐν τῷ παραπικρασμῷ κατὰ τὴν ἡμέραν τοῦ πειρασμοῦ ἐν τῇ ἐρήμῳ»

ΕΡΜΗΝΕΙΑ

«Σήμερον ὁπότε ὁ θεός λαλεῖ εἰς τόν καθένα μας καί μᾶς προσκαλεῖ, εἴθε νά ἀκούσετε τήν φωνήν αὐτοῦ, ἡ ὀποία λέγει: Μή κάνετε διά τῆς ἀπειθείας σκληράς τάς καρδίας σας, ὅπως ἔγινε εἰς Ραφιδείν καί Κάδης, κατά τόν καιρόν πού μέ ἐπίκραναν οἱ προπάτορές σας, κατά τήν ἠμέραν πού ἐδοκίμαζαν καί ἐπροκαλοῦσαν τήν δύναμίν μου καί τήν δικαιοσύνην μου εἰς τήν ἔρημον» (Ἀπό τήν "ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ μετά συντόμου ἑρμηνείας", τ. 10ος, ἔκδοση "Ο ΣΩΤΗΡ")

ΣΧΟΛΙΟ (α)

"Ἕνας ἀπό τούς Ψαλμούς, ποὺ ψάλλονταν τακτικὰ στὸν Ναὸ τοῦ Σολομῶντος, εἶναι καὶ ὁ ἐνενηκοστός τέταρτος. Τὸν ἔψαλλαν κάθε Παρασκευὴ βράδυ, ὁπότε ἄρχιζε ἡ λατρεία τοῦ Σαββάτου.
Μὲ αὐτὸν τὸν Ψαλμὸ παρακινεῖται ὁ λαὸς νὰ ἐκφράζη τὴν εὐγνωμοσύνη του πρὸς τὸν Κύριο γιὰ τὶς πολλές Του εὐεργεσίες καὶ καλεῖται νὰ προσέχη καὶ νὰ ὑπακούη στὸ θέλημά Του, γιὰ νὰ μὴ τιμωρηθῆ ὅπως οἱ προγονοί του στὴν ἔρημο.
Τονίζει μάλιστα ὁ θεόπνευστος συγγραφεὺς μὲ ἰδιαίτερη ἔμφασι αὐτή τὴν προτροπὴ πρὸς ἐγρήγορσι μὲ τὰ ἑξῆς λόγια: " Σήμερον, ἐὰν τῆς φωνῆς ααὐτοῦ ἀκούσητε, μὴ σκληρύνητε τάς καρδίας ὑμῶν, ὡς ἐν τῷ παραπικρασμῷ» (Ψαλμ. 94, 8). Σήμερα, τώρα δηλαδὴ ποὺ ἀκοῦτε αὐτὰ πού σᾶς λέγονται, νὰ δείξετε τὴν πρέπουσα προσοχὴ καὶ τὸ ἀνάλογο ἐνδιαφέρον, γιὰ νὰ μὴ σκληρυνθοῦν οἱ καρδιές σας ἐξ αἰτίας τῆς ἁμαρτίας, ὅπως τότε ποὺ μὲ πίκραναν οἱ προπάτορές σας στὴν ἔρημο.

Τό θεωροῦσε ἀταίριαστο νά ὑπάρχει "τό βδέλυγμα τῆς ἀθεΐας ἐν τόπω Ἁγίω".

Ο Γέροντας Παΐσιος ανέβηκε κάποτε με δύο Σιναΐτες πατέρες στην κορυφή της Αγίας Αικατερίνης για να κάνουν Θεία Λειτουργία. Όταν τελείωσαν, άρχισαν να κατεβαίνουν οι άλλοι. Ο Γέροντας έχοντας φέρει μαζί του κοπίδι, πήγε στον βράχο που είχε γράψει το όνομά του ο Καζαντζάκης, και έσβησε το όνομα αυτού του δεδηλωμένου αθέου. Το θεωρούσε αταίριαστο σε εκείνο τον Άγιο τόπο οι προσκυνητές να βλέπουν το όνομα ενός βλασφήμου. Να υπάρχει "το βδέλυγμα της αθεΐας εν τόπω Αγίω".

Τί λόγο θά δώσεις στό Θεό;


« Ξέρετε πόσοι γονείς 
- γιατί με καίει το θέμα, γι’ αυτό το λέω κάθε φορά το ίδιο παράδειγμα - 
γονείς, πατέρες η μητέρες, να στέλνουν το παιδί τους να ξεπορτίσει, δηλαδή να πέσει στην πορνεία, για να μη γίνει τάχα, δήθεν, ανώμαλο, να μην αποκτήσει κόμπλεξ και επιθυμούν, τα αγόρια τους τουλάχιστον, να έχουν φιλενάδα; 

Ὁ Ὅσιος Γεώργιος Καρσλίδης ἔλεγε στά πνευματικά του τέκνα:

 - Θα γίνει πόλεμος. Να κάνετε καταφύγια, γιατί ο πόλεμος θα είναι με πυρηνικά.  Τότε θα περπατάτε τριάντα χιλιόμετρα για να δείτε άνθρωπο. Και όταν τον συναντήσετε θα λέτε: Δόξα τω Θεώ, βρήκα επιτέλους ένα άνθρωπο!

από το βιβλίο του Μοναχού Μωϋσέως Αγιορείτου: ''Ο Όσιος Γεώργιος της Δράμας''.

3 Αὐγούστου. Δαλμάτου, Φαύστου, Ἰσαακίου, Θεοκλήτου Ὁσίων, Σαλώμης Μυροφόρου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας. Δευτ. θ´ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Κορ. ια΄ 31 - ιβ´ 6).


ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α' ΙΑ´ 31 - 34
31 εἰ γὰρ ἑαυτοὺς διεκρίνομεν, οὐκ ἂν ἐκρινόμεθα· 32 κρινόμενοι δὲ ὑπὸ τοῦ Κυρίου παιδευόμεθα, ἵνα μὴ σὺν τῷ κόσμῳ κατακριθῶμεν. 33 Ὥστε, ἀδελφοί μου, συνερχόμενοι εἰς τὸ φαγεῖν ἀλλήλους ἐκδέχεσθε· 34 εἰ δέ τις πεινᾷ, ἐν οἴκῳ ἐσθιέτω, ἵνα μὴ εἰς κρῖμα συνέρχησθε. Τὰ δὲ λοιπὰ ὡς ἂν ἔλθω διατάξομαι.

ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α' ΙΒ´ 1 - 6
1 Περὶ δὲ τῶν πνευματικῶν, ἀδελφοί, οὐ θέλω ὑμᾶς ἀγνοεῖν. 2 οἴδατε ὅτι, ὅτε ἔθνη ἦτε, πρὸς τὰ εἴδωλα τὰ ἄφωνα ὡς ἂν ἤγεσθε ἀπαγόμενοι. 3 διὸ γνωρίζω ὑμῖν ὅτι οὐδεὶς ἐν Πνεύματι Θεοῦ λαλῶν λέγει ἀνάθεμα Ἰησοῦν, καὶ οὐδεὶς δύναται εἰπεῖν Κύριον Ἰησοῦν εἰ μὴ ἐν Πνεύματι ἁγίῳ. 4 Διαιρέσεις δὲ χαρισμάτων εἰσί, τὸ δὲ αὐτὸ Πνεῦμα· 5 καὶ διαιρέσεις διακονιῶν εἰσι, καὶ ὁ αὐτὸς Κύριος· 6 καὶ διαιρέσεις ἐνεργημάτων εἰσίν, ὁ δὲ αὐτός ἐστι Θεός, ὁ ἐνεργῶν τὰ πάντα ἐν πᾶσιν.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible