Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ

Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου 2020

Quotations from the writings of our Father Among the Saints, the great Hierarch and Confessor, MARK OF EPHESUS, whose memory we keep on this day (Jan. 19):

''Κανεὶς δὲν ἐξουσιάζει τὴν πίστη μας, οὔτε βασιλιάς, οὔτε ἀρχιερέας, οὔτε ψευδοσύνοδος, οὔτε κανένας ἄλλος, παρὰ μόνο ὁ Θεὸς...''

~ Ἅγιος Μάρκος o Εὐγενικός
________________________
“‘But if,’ they say, ‘we had devised some middle ground between the dogmas (of the Papists and the Orthodox), then thanks to this we would have united with them and accomplished our business superbly, without at all having been forced to say anything except what corresponds to custom and has been handed down (by the Fathers).’ This is precisely the means by which many, from of old, have been deceived and persuaded to follow those who have led them off the steep precipice of impiety; believing that there is some middle ground between the two teachings that can reconcile obvious contradictions, they have been exposed to peril.”

+ St. Mark of Ephesus, “Encyclical Letter, July 1440”
From Orthodox Word , March-April-May, 1967

———-

“All the teachers of the Church, all the Councils, and all the Divine Scriptures, exhort us to flee those who uphold other doctrines and to separate from communion with them.”

— St. Mark of Ephesus, Confession of Faith, XII, 304
————
“These people admit with the Latins that the Holy Spirit proceeds and derives His existence from the Son. Yet, with us, they say the Spirit proceeds from the Father. The Latins imagine that this addition to the Creed is lawful and just, but we will not so much as pronounce it. They state that unleavened bread is the body of Christ, but we dare not communicate it. Is this not sufficient to exhibit that they came to the Latin council not to investigate the truth, which they once possessed and then betrayed, but simply to earn some gold and attain a false union? Behold, they read two Creeds as they did before. They perform two different liturgies – one on leavened and the other on unleavened bread. They perform two baptisms – one by triple immersion and the other by aspersion; one with Holy Chrism and the other without it. All our Orthodox customs are different from those of the Latins, including our fasts, Church rites, icons, and many other things. What sort of union is this then, when it has no external sign? How could they come together, each retaining his own?”

Κατήχηση γιά τό Σάββατο τῶν Ψυχῶν (ὁμιλία σέ κορίτσια), 25-5-2010, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου


Ὀρθόδοξη Θεραπευτική http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

Οἱ Ἅγιοι τῆς Κίνας-τό θαῦμα τοῦ Ἄξιον Ἐστί- ὁ Ὅσιος Πέτρος ὁ Ἀθωνίτης (ὁμιλία σέ παιδιά),12-6-2010, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

Οἱ Ἅγιοι τῆς Κίνας-τό θαῦμα τοῦ Ἄξιον Ἐστί- ὁ Ὅσιος Πέτρος ὁ Ἀθωνίτης (ὁμιλία σέ παιδιά),12-6-2010, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης Ὀρθόδοξη Θεραπευτική ORTHODOXI THERAPEYTIKI http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

Ὁ Ἥλιος τῆς Ἐρήμου, ὁ Μέγας Εὐθύμιος


Φώτης Κόντογλου


Ἀληθινὰ κράζει ὁ προφήτης: "Ἀγαλλιάσθω ἡ ἔρημος καὶ ἀνθήτω ὡς κρίνον". Μὲ τὴ θρησκεία τοῦ Χριστοῦ γεμίσανε οἱ ἐρημιὲς ἀπὸ ἁγίους ἀνθρώπους, ἀπὸ ἄνθη πνευματικά. "Καὶ ἀντὶ τῆς στιβῆς, ἀναβήσεται κυπάρισσος, ἀντὶ δὲ τῆς κονίζης, ἀναβήσεται μυρσίνη". Καὶ ὁ ὑμνῳδὸς γιὰ τὸν καθένα ἀπ' αὐτοὺς τοὺς ἀγγελικοὺς κατοίκους τῆς ἐρήμου, ποὺ εἴχανε τὸ δάκρυ καθημερινό, ἀλλὰ ὄχι τὸ δάκρυ τῆς ἀπελπισίας, ἀλλὰ τῆς κατανύξεως τὸ "χαροποιὸν δάκρυον" ψέλνει παθητικά: "Ταῖς τῶν δακρύων σου ροαῖς τῆς ἐρήμου τὸ ἄγονον ἐγεώργησας, καὶ τοῖς ἐκ βάθους στεναγμοῖς εἰς ἑκατὸν τοὺς πόνους ἐκαρποφόρησας, καὶ γέγονας φωστήρ, τῇ οἰκουμένῃ λάμπων τοῖς θαύμασι, Εὐθύμιε πατὴρ ἡμῶν ὅσιε. Πρέσβευε Χριστῷ τῷ Θεῷ σωθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν." 
Ὅ ἅγιος Εὐθύμιος ὁ Μέγας, ποὺ ἑορτάζει τὴ μνήμη του ἡ Ἐκκλησία στὶς 20 τοῦ Ἰανουαρίου, ἐστάθηκε ἕνας ἀπὸ τοὺς φωστῆρες τῆς ἀσκητικῆς πολιτείας. Γεννήθηκε στὴ Μελιτηνὴ τῆς Ἀρμενίας στὰ 377 μ.X. Ἀληθινὰ ἐκ κοιλίας μητρὸς ἤτανε ἁγιασμένος, γιατί ἀφοσιώθηκε στὸ Θεὸ ἀπὸ τριῶν χρονῶν παιδί. Ὁ Κύριλλος ὁ Σκυθοπολίτης, ποὺ μόνασε στὸ κοινόβιο τοῦ ἁγίου Εὐθυμίου ὕστερα ἀπὸ τὴν κοίμηση τοῦ ἁγίου, γράφει πὼς ἀπὸ τὰ πρῶτα χρόνια τῆς ἡλικίας του τὸ στόμα του ἀενάως δοξολογοῦσε τὸ Θεό, ἡ χαρὰ του ἤτανε νὰ πηγαίνει στὴν ἐκκλησία καὶ νὰ ἀκούγει τὰ ἅγια γράμματα μὲ φόβο καὶ κατάνυξη. "Τὸν δὲ μεταξὺ χρόνον, οἴκοι ἐσχόλαζεν ἐν τε τῇ προσευχῃ καὶ τὴ ψαλμῳδίᾳ καὶ ταῖς τῶν θείων λόγων ἀναγνώσεσι, διανυκτερεύων τε καὶ ἡμερεύων, εἰδὼς ὅτι ὁ μελετῶν ἐν νόμῳ Κυρίου ἡμέρας τε καὶ νυκτὸς ἔσται ὡς καὶ τὸ ξύλον τὸ πεφυτευμένον παρὰ τὰς διεξόδους τῶν ὑδάτων, ὅ τὸν καρπὸν αὐτοῦ δώσει ἐν καιρῷ αὐτοῦ". 
Σὰν ἔγινε 29 χρονῶν, πῆγε στὰ Ἱεροσόλυμα καὶ προσκύνησε τοὺς ἁγίους Τόπους, ἔπειτα ἐπισκέφθηκε τοὺς πατέρας τῆς ἐρήμου καὶ τέλος κατοίκησε σ' ἕνα σπήλαιο τῆς λαύρας τοῦ Φαρᾶν, κ' ἐζοῦσε μὲ τέλεια ἀκτημοσύνη, πλέκοντας ψάθες γιὰ τὴ συντήρησή του. Ἐκεῖ κάθισε πέντε χρόνια, μ' ἕναν ἄλλον ἀσκητὴ Θεόκτιστο. Μετὰ τὰ πέντε χρόνια πήγανε ἀπὸ τὸ Φαρᾶν καὶ ἤβρανε μέσα σ' ἕνα ξεροπόταμο, ποὺ τὸ λένε τώρα Οὐάντι Δαμπόρ, ἕνα σπήλαιο ἀπόγκρεμνο, κ' ἐκεῖ κατοικήσανε. Μὲ τὸν καιρὸ πληθύνανε οἱ ἀδελφοί, καὶ στὸ τέλος κάνανε ἕνα μοναστῆρι κοινόβιο, τὸ πρῶτο ποὺ γίνηκε στὴν Παλαιστίνη, καὶ μέσα σ' αὐτὸ οἱ μοναχοὶ ζούσανε μὲ ἄκραν αὐστηρότητα. Ὁ μέγας Εὐθύμιος, ὁ ἡγούμενός του, ἔλεγε: "Ὀφείλει εἶναι ὁ μοναχὸς ὅλος ὀφθαλμός, πάντοθεν ἑαυτὸν περισκέπην ἀκοίμητον ἔχων πρὸς τὴν αὐτοῦ φυλακὴν τὸ τῆς ψυχῆς ὄμμα, ὡς ἐν μέσῳ παγίδων διοδεύων ἀεί". Ἀπὸ τὴν αὐστηρότητα τοῦ βίου κάποιοι μοναχοὶ ἀπαυδήσανε καὶ θέλανε νὰ φύγουνε. "Τὰ κελλία στενὰ λίαν καὶ ἀπαραμύθητα ἦσαν, οὕτως αὐτὰ τοῦ Μεγάλου Εὐθυμίου κελεύσαντος".
Χρειάζεται πολὺ χαρτὶ καὶ μελάνι γιὰ νὰ γράψει κανένας καταλεπτῶς τὴν πολιτεία τοῦ ἁγίου Εὐθυμίου, τὰ λόγια του ποὺ σωθήκανε στὸ βίο του, τὰ θαύματά του καὶ τὴν κοίμησή του. H ἁγιότητά του ἀκούσθηκε σ' ὅλη τὴ χριστιανοσύνη. Ὀνομάσθηκε "μέγας φωστὴρ καὶ ἥλιος τῆς ἐρήμου". Ἀνεπαύθη ἐν Κυρίῳ στὶς 20 Ἰανουαρίου τοῦ ἔτους 473 μ.X., ἡμέρα Σάββατο, σὲ ἡλικία 97 χρονῶν. "Ἦν δὲ τὸ εἶδος αὐτοῦ ἀγγελικόν, ἡ ἕξις ἄπλαστος (ἀφελής, ἀπροσποίητη), τὸ ἦθος πραΰτατον, ἡ δὲ φαινομένη τοῦ σώματος αὐτοῦ ὄψις στρογγυλοειδὴς τε ὑπῆρχε καὶ φαιδρὰ καὶ λευκὴ καὶ εὐόμματος. Ἦν δὲ ὑποκόλοβος τὴν ἡλικίαν καὶ ὁλοπόλιος, ἔχων τὸν πώγωνα μέγαν, φθάνοντα ἕως τῆς κοιλίας, καὶ ἀσινῆ πάντα τὰ μέλη• οὔτε γὰρ οἱ ὀφθαλμοὶ αὐτοῦ ἢ οἱ ὀδόντες ἢ ἕτερον μέλος τὸ παράπαν ἐβλάβη ἀλλὰ στερρὸς τε καὶ πρόθυμος ὤν ἐτελειώθη".

Καπερναούμ 2020, 21-1-2020, Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου

Καπερναούμ 2020, 21-1-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

Ἅγιος Ἀντύπας ὁ Ἀθωνίτης (ἄφθαρτο λείψανο)

Ἐκοιμήθη 10 Ἰανουαρίου 1882
Ὃ ἱερομόναχος μεγαλόσχημος Ἀντύπας γεννήθηκε στὸ χωριὸ Καλαποντέστι τοῦ νόμου Μπακάου Μολδαβίας τὸ 1816. Οἱ γονεῖς τοῦ ἦταν ὀρθόδοξοι καὶ πολὺ εὐλαβεῖς. Ὃ πατέρας του, Λουκιανός, ἦταν διάκονος στὴν ἐκκλησία τοῦ χωρίου του, ἐνῶ ἢ μητέρα τοῦ Αἰκατερίνη, ἀργότερα,ὅταν ὁ Ἄγ.Ἀντύπας ἔφυγε γιὰ τὸ μοναστήρι ἔγινε μοναχὴ μὲ τὸ ὄνομα Ἐλισάβετ. Γιὰ πολὺ καιρὸ δὲν εἶχαν παιδιά. Μετὰ τὶς ἐπίμονες ὅμως προσευχὲς τοὺς γεννήθηκε ἕνα παιδί,ποῦ τὸ ὤνομασαν Ἀλέξανδρο.
Ἢ γέννησις τοῦ παιδιοῦ ποῦ ἐπρόκειτο νὰ ἀναδειχθῆ στὸ μέλλον πνευματικὸς μαχητὴς σημαδεύτηκε μὲ τὴν θεία εὐαρέσκεια, διότι ἢ μητέρα τοῦ τὸν ἐγέννησε χωρὶς πόνους ἢ κάποια ἀσθένεια.Ἦταν ἕνας χαρακτήρας κλειστὸς καὶ μοναχικὸς .Λέγεται ὅτι ὅταν ἦταν παιδὶ καὶ ἔβοσκε τὰ πρόβατα τοῦ σπιτιοῦ τους στὰ γύρω δάση, ἐπίανε τὰ δηλητηριώδη φίδια μὲ τὰ χέρια τοῦ χωρὶς φόβο καὶ χωρὶς νὰ δαγκώνεται ἂπ' αὐτὰ πρὸς κατάπληξη ἀλλὰ καὶ φόβο πολλῶν συντοπιτῶν του.Ἦταν προικισμένος ἀπὸ τὸν Θεὸ μὲ μεγάλα πνευματικὰ δῶρα, ἦταν ὅμως ἁπλὸς καὶ τελείως ἀδέξιος γιὰ γράμματα παρότι προσπαθοῦσε πολύ.
Πρὶν τελειώσει τὸ σχολεῖο πέθανε ὁ πατέρας του .Ἡ μητέρα τοῦ τὸν ἔστειλε νὰ μάθει τὴν τέχνη τῆς βιβλιοδεσίας,τὸ ἀφεντικὸ τοῦ ὅμως τὸν κακομεταχειριζόνταν.Εὐτυχῶς μὲ τὴ βοήθεια τοῦ Θεοῦ γρήγορα ἔμαθε καὶ ἐπέστρεψε στὸ σπίτι του.Ὅταν ἦταν 20 ἐτῶν ὁ Ἀλέξανδρος καὶ ἐνῶ προσευχόνταν, περιβλήθηκε ξαφνικὰ ἀπὸ...
ἕνα θαυμαστὸ καὶ ἐξαίσιο φῶς,τὸ ὅποιον ἐγέμισε τὴν καρδιά του ἀπὸ μία ἀνεκλάλητη χαρα. Ἀπὸ τὰ μάτια τοῦ ἔτρεχαν ὡς ρυάκια τὰ δάκρυα καὶ αἰσθάνθηκε μὲ αὐτὸ τὸ θεῖο φῶς μία πρόσκλησι. Αὐτὸς ἔκραξε μὲ χαρὰ ἀπαντώντας σ' αὐτὴ τὴν πρόσκλησι: «Κύριε, ἐγὼ θέλω νὰ γίνω μοναχός». Ἄλλα ὃ Κύριος μὲ θεία οἰκονομία τὸν ἄφησε νὰ πέραση καὶ διαφόρους πειρασμούς.Γιὰ δύο χρόνια(1836-1837)ἐγκαταστάθηκε στὴ Μονὴ Καλνταρουσάνι εκπληρωνοντας μὲ μεγάλη αὐταπάρνηση ὅλες τὶς ὑπηρεσίες ποὺ τοῦ ἀνέθεταν.
Μὲ τὴν εὐλογία τοῦ πεπειραμένου γέροντος Δημητρίου,ἡγουμένου τῆς Μονῆς Μπράζι,,ἔφυγε γιὰ τὸ Ἅγιον Ὅρος ἀφοῦ πρῶτα ἐκάρη μοναχὸς παιρνωντας τὸ ὄνομα Ἀλύπιος.

Ἡ Ἁγία Σιδωνία καί ὁ Χιτώνας τοῦ Κυρίου



Κάποια μητέρα, κλαίγοντας καὶ ὀδυρομένη, ἔφερε στοὺς δρόμους τῆς πόλης τὸ ἑτοιμοθάνατο παιδί της, ἱκετεύοντας γιὰ βοήθεια. Ἡ Ἁγία Νίνα πῆρε τὸ παιδί, τὸ ἔβαλε στὸ κρεββάτι της ποὺ ἦταν ἀπὸ φυλλώματα καὶ προσευχήθηκε, ἔβαλε πάνω τὸν σταυρό της ποὺ ἦταν ἀπὸ κλήμα ἀμπελιοῦ καὶ τὸ παρέδωσε στὴν θρηνοῦσα μητέρα ζωντανὸ καὶ ὑγιές.

Ἀπὸ ἐκείνη τὴν ἡμέρα ἄρχισε ἡ Ἁγία Νίνα φανερὰ καὶ μὲ δύναμη νὰ κηρύττη τὸ Εὐαγγέλιο καὶ νὰ καλεῖ τοὺς Γεωργιανοὺς εἰδωλολάτρες καὶ Ἑβραίους σὲ μετάνοια καὶ πίστη στὸν Χριστό. Σὲ ὅλους ἔγινε γνωστὴ ἡ εὐσεβὴς δίκαιη καὶ πάνσοφη ζωή της, ἐνῶ ἡ καρδία της, οἱ ὀφθαλμοί της, καὶ ἡ ἀκοή της ἦταν στραμμένη στὸν λαό. 

Πολλὲς γυναῖκες, ἰδιαιτέρως Ἑβραῖες, ἔφθαναν συχνά, γιὰ νὰ ἀκούσουν ἀπὸ τὸ μελίῤῥυτο στόμα της τὴν διδασκαλία γιὰ τὴν βασιλεία τοῦ Θεοῦ καὶ τὴν αἰώνια σωτηρία, καὶ τὸ μυστήριο τῆς πίστης στὸν Χριστό. Αὐτὲς ἦταν: ἡ Σιδωνία, κόρη ἤ ἀδελφή τοῦ ἀρχιερέως τῶν Καταλινῶν Ἀβιάθαρ καὶ ἄλλες ἕξι Ἑβραῖες γυναῖκες. Μετὰ ἀπὸ λίγο καιρό, πίστεψε στὸν Χριστὸ καὶ ὁ ἴδιος ὁ Ἀβιάθαρ, ὅταν ἄκουσε ἀπὸ τὸ στόμα τῆς Ἁγίας Νίνας πὼς στὸ πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ ἐκπληρώθηκαν ὅλες οἱ προφητείες περὶ τοῦ Μεσσία. 
Ὁμολογεῖ ὁ ἴδιος ὁ Ἀβιάθαρ: Ὁ νόμος τοῦ Μωϋσεως καὶ οἱ Προφήτες, ὁμίλησαν γιὰ τὸν Χριστό, τὸν ὁποῖο ἐγὼ κηρύττω· εἶπε ἡ Ἁγία Νίνα. Αὐτὸς εἶναι τὸ πλήρωμα καὶ ὁ ἐκπληρωτὴς τοῦ νόμου. Καὶ ἄρχισε ἀπὸ την δημιουργία τοῦ κόσμου, ὅπως τὰ βιβλία μᾶς ἀναφέρουν, μοῦ ἑρμήνευσε αὐτὴ ἡ θαυμαστὴ γυναίκα ὅλα ὅσα ὁ Θεὸς ἑτοίμασε γιὰ τὴν σωτηρία τῶν ἀνθρώπων, διὰ τῆς ὑπόσχεσης τοῦ Μεσσία, ὁ ὁποῖος πραγματικὰ εἶναι ὁ Ἰησοῦς, ὁ Υἱὸς τῆς Ἀπειράνδρου γυναικός, ὅπως οἱ Προφῆτες προφήτεψαν. Αὐτόν, οἱ πατέρες μας ἀπὸ φθόνο τὸν σταύρωσαν καὶ τὸν θανάτωσαν. Ἀλλὰ Ἐκεῖνος ἀναστήθηκε, ἀνελήφθηκε στοὺς οὐρανούς, καὶ πάλι θὰ ἔλθη στὴν γῆ μετὰ δόξης. Αὐτὸς εἶναι ἡ προσδοκία τῶν ἐθνῶν καὶ ἡ δόξα τοῦ Ἰσραήλ. Στὸ ὄνομα Αὐτοῦ ἡ Ἁγία Νίνα μπροστὰ στὰ μάτια μου ἔκανε πολλὰ θαύματα καὶ σημεῖα, τὰ ὁποῖα μόνο ἡ δύναμη τοῦ Θεοῦ μπορεῖ νὰ κάνει.

Πρωτόγνωρες δωρεὰν παροχὲς στοὺς μετανάστες! Δεύτερης κατηγορίας πολίτες οἱ Ἕλληνες…

Δωρεὰν λοὺξ διαμερίσματα πλήρως ἐπιπλωμένα μὲ 2 ὑπολογιστές, wi-fi, κουζίνες, πλυντήρια, γραφεῖα, καναπέδες, τηλεοράσεις, μοκέτες κ.λπ.
Ἀπίστευτη ἀπόφαση τῆς Δόμνας γιὰ παράνομους μετανάστες ἄνω τῶν 16 ἐτῶν. Τοὺς χαρίζουν ἐπίσης μετρητὰ καὶ εἰσιτήρια γιὰ θέατρα καὶ ἀθλητικὲς ἐκδηλώσεις
Πέρασαν στὰ κρυφὰ παραμονὴ Πρωτοχρονιᾶς τὶς παροχὲς-σκάνδαλο!
Κάθε ὅριο προκλητικότητας ἀπέναντι στὰ ἑκατομμύρια τῶν Ἑλλήνων ποὺ ἐδῶ καὶ χρόνια ὑπομένουν ἀγόγγυστα τὶς ἰσλαμικὲς ὀρδές, οἱ ὁποῖες φτάνουν μὲ ἀμείωτη ἔνταση στὴν πατρίδα τους, ξεπέρασε ἡ ὑφυπουργὸς Ἐργασίας Δόμνα Μηχαηλίδου. Μένοντας μακριὰ ἀπὸ τὸ πρόβλημα καὶ ὑπὸ τὴ ζεστασιὰ τοῦ γραφείου της στὸ κέντρο τῆς Ἀθήνας, φαίνεται ὅτι ἀδιαφορεῖ γιὰ τὸν γολγοθὰ τῶν τοπικῶν κοινωνιῶν, ποὺ ὑποφέρουν ἀπὸ τὸν ὑπερπληθυσμὸ προσφύγων καὶ παράνομων μεταναστῶν στὰ παραμεθόρια νησιὰ τοῦ Αἰγαίου καὶ φέρνει στὶς τοπικὲς κοινωνίες ἕναν νέο βραχνὰ καὶ ἑστία ἀνησυχίας.
Σύμφωνα μὲ τὴν ἀπόφασή της ποὺ δημοσιεύτηκε στὴν Ἐφημερίδα τῆς Κυβερνήσεως στὶς 31 Δεκεμβρίου 2019, ἀπὸ τὸν ἐρχόμενο Μάρτιο ἀνήλικοι ἀσυνόδευτοι ἄνω τῶν 16 ἐτῶν θὰ μποροῦν νά… σουλατσάρουν ἐλεύθερα στὶς πόλεις τῆς χώρας μας καὶ νὰ διαμένουν σὲ διαμερίσματα, ἀπολαμβάνοντας παροχὲς ποὺ πολλοὶ Ἕλληνες θὰ δοῦν μόνο στὰ ὄνειρά τους. Μάλιστα, οἱ ἔφηβοι ἀλλοδαποὶ θὰ παίρνουν σὲ τακτικὴ βάση οἰκονομικὸ βοήθημα μὲ.... μετρητὰ ἢ προπληρωμένη κάρτα καὶ ἔτσι θὰ μποροῦν μὲ ἄνεση νὰ ἀπολαμβάνουν τὴν καθημερινότητά τους χωρὶς τὸ ἄγχος τῆς ἐπιβίωσης ποὺ ἀντιμετωπίζει ἡ συντριπτικὴ πλειοψηφία τῶν πολιτῶν.

Πονηρὴ κίνηση
Ἡ ἐξωκοινοβουλευτικὴ ὑπουργός, τὴν ὁποία δὲν νομιμοποίησε μὲ τὴν ψῆφο τοῦ ὁ ἑλληνικὸς λαός, ὄχι μόνο πῆρε αὐτὴ τὴν ἄκρως προκλητικὴ ἀπόφαση, ἀλλὰ προχώρησε καὶ σὲ μία ἄλλη πονηρὴ κίνηση, καθώς, θέλοντας προφανῶς νὰ μὴν προκαλέσει ἀντιδράσεις, πέρασε στὰ «μουλωχτὰ» τὸ ΦΕΚ τὴν παραμονὴ τῆς Πρωτοχρονιᾶς.
Σύμφωνα λοιπὸν μὲ τὴν ὑπουργικὴ ἀπόφαση, σὲ κάθε ἐποπτευόμενο διαμέρισμα θὰ φιλοξενοῦνται ἕως τέσσερις ἀνήλικοι, ἀπὸ δύο σὲ κάθε δωμάτιο. Ἀνάμεσα στὶς παροχὲς ποὺ θὰ ἀπολαμβάνουν οἱ ἀλλοδαποὶ ἔφηβοι εἶναι οἱ ἠλεκτρονικοὶ ὑπολογιστές, ἡ ἀπεριόριστη σύνδεση στὸ διαδίκτυο, ἡ ἐπαρκὴς ἐπίπλωση, ὁ πλήρης ἐξοπλισμὸς κουζίνας, ὅλες οἱ ἀπαραίτητες ἠλεκτρικὲς συσκευὲς νοικοκυριοῦ, ὅπως πλυντήριο ρούχων, ψυγεῖο, τηλεόραση, ἠλεκτρικὴ κουζίνα, ἀπορροφητήρας, καθὼς καὶ μικρότερες οἰκιακὲς συσκευές, ὅπως βραστήρας νεροῦ.

Πατήρ Κωνσταντῖνος Στρατηγόπουλος: «Τό ποιητικὸ κάλλος τῆς χαρᾶς τοῦ κάθε λεπτοῦ»



απομαγνητοφωνημένη ὁμιλία τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου, ἀπό τήν ἱστοσελίδα floga.gr, ἐπάνω στό χωρίο τοῦ κατά Ματθαῖον Εὐαγγελίου, κεφάλαιο 1ο, στίχοι 1 ἔως 25, στά πλαίσια τῆς ἑρμηνείας πού ἔγινε στό κήρυγμα τῆς Κυριακῆς 19-12-2004.
Ὁ Θεός, μέσα στήν ἀγαπητική Του συγκατάβαση γιά μᾶς, πολλές φορές κάνει ἀπρόβλεπτα πράγματα - κατά τά μέτρα τοῦ δικοῦ μας μυαλοῦ ἀπρόβλεπτα. Ἀπρόβλεπτο, ἐξάλλου, καί σάν ἔκφραση εἶναι τό γεγονός τῆς Σαρκώσεως. Ὁ εὐαγγελιστής Ματθαῖος στήν κυριολεξία μιμεῖται αὐτό τό μέγεθος, γιατί κάνει μιά ἀπρόβλεπτη ἔναρξη τοῦ Εὐαγγελίου του, τοῦ πρώτου κατά σειρά μάλιστα ἐκ τῶν τεσσάρων Εὐαγγελίων τῆς Καινῆς Διαθήκης, τοῦ πρώτου κειμένου...τῆς Καινῆς Διαθήκης.
Ἀπρόβλεπτο, λοιπόν, στήν κυριολεξία καί μάλιστα τό ἀπρόβλεπτο αὐτό τοῦ Ματθαίου ἀποκτᾶ μείζονα, μεγαλύτερη βαρύτητα γιατί δέν εἶναι κάτι πού τό ἄκουσε διδαχθέν ἀπό τόν Χριστό, νά μεταφέρει τά λόγια Του, ὅπως κάνει στήν ἐπί τοῦ Ὄρους Ὁμιλία, [ὅπου] μεταφέρει τά λόγια τοῦ Χριστοῦ. Εἶναι, θά ἔλεγα, μιά δική του σύλληψη, ἀλλά κατά Χάρη σύλληψη, μέσα στήν ἔκφραση τῆς θεοπνευστίας τῶν κειμένων. Κοιτάξτε τί εἶναι αὐτή ἡ σειρά τῶν ὀνομάτων, πού δέν ξέρω πόσοι ἀπό ἐσᾶς πρίν ἀπό λίγο θά εἶπαν, «Κουραστήκαμε, εἶναι πολλά ὀνόματα. Τί μᾶς τά λέει; Τί εἶναι αὐτά τά ὀνόματα; Δέν τά ξέρουμε. Καθυστεροῦμε, νά πᾶμε στό τέλος, νά πᾶμε στό ἀποτέλεσμα. Τί ἔγινε στό τέλος;». Ἀκριβῶς ἐδῶ εἶναι τό κάλλος τοῦ κειμένου, τό ἀπρόβλεπτο, τό μυστήριο καί θά ἔλεγα, ἄν ἐπιτρέπεται νά τό πῶ, ἡ ποιητική μαγεία τοῦ κειμένου.
Ὁ Θεός ὅ,τι κάνει τό κάνει μέ ἕναν διπλό τρόπο. Τό κάνει ἔχοντας ἕναν στόχο, πού εἶναι ἡ σωτηρία τοῦ ἀνθρώπινου γένους, ἀλλά ταυτόχρονα δέν ἐξαντλεῖται στόν στόχο. Ὁ Θεός καθορίζει καί μπαίνει στή λεπτομέρεια τῆς πορείας, λέγοντας «θέλουμε νά γίνουμε ἅγιοι, αὐτό πού θέλει ὁ Θεός». Αὐτό ἔχει μιά λεπτομέρεια τοῦ κάθε λεπτοῦ. Εἶναι ἡ καλλιέργεια, τό κάλλος, ὁ θρίαμβος καί αὐτή ἡ ὀμορφιά τοῦ κάθε λεπτοῦ.

Χοραζίν, Βηθσαϊδά, Γέργεσσα, δαιμονισμός, γύμνωση, Τιβεριάδα 2020, 21-1-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου


Χοραζίν, Βηθσαϊδά, Γέργεσσα, δαιμονισμός, γύμνωση, Τιβεριάδα 2020, 21-1-2020,
Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

Αὐτός εἶναι ὁ σατανάς!

Ένας πλούσιος, ανάμεσα στις τόσες σπατάλες που έκανε, είχε και πολλούς σκύλους, τους οποίους έτρεφε. Είχε έναν ειδικό μάγειρα για τα σκυλιά. Σε ένα μεγάλο καζάνι, μαγείρευε τα εκλεκτά φαγητά. 
Όταν το φαγητό ήταν έτοιμο, έπαιρνε ο μάγειρας το φαγητό από το καζάνι και το έβαζε σε κάτι μεγάλα πιάτα και το σέρβιρε στα σκυλιά, που σαν λυσασμένα περίμεναν την μερίδα τους.
Όμως το φαγητό ήταν ακόμα καυτό και άχνιζε και όταν ο σκύλος πλησίαζε το πιάτο, παρόλο που πεινούσε πολύ, απομακρυνόταν από το πιάτο. Όμως, η κνίσα του φαγητού σε συνδυασμό με την πείνα του, οδηγούσε το σκυλί στο πιάτο, αλλά και πάλι απομακρυνόταν.

Τιβεριάδα, Μάγδαλα, Κιμπουτς Γκινοσάρ, Ἑπτάπηγο, 2020, 21-1-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου


Τιβεριάδα, Μάγδαλα, Κιμπουτς Γκινοσάρ, Ἑπτάπηγο, 2020, 21-1-2020,
 Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

Πρός Ἐμμαούς Ἐμφάνιση τοῦ Κυρίου, Προσκύνημα 2020, 21-1-2020, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου


Πρός Ἐμμαούς Ἐμφάνιση τοῦ Κυρίου, Προσκύνημα 2020, 21-1-2020,
Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου
http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

Ὁ Ἅγιος Θεοδὀσιος ὁ Κοινοβιάρχης καί τό μοναστήρι του, 21-1-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου


Ὁ Ἅγιος Θεοδὀσιος ὁ Κοινοβιάρχης καί τό μοναστήρι του, 21-1-2020,
Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr


Κανᾶ τῆς Γαλιλαίας- θαῦμα, Κανᾶ 2020, 21-1-2020, Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου


Κανᾶ τῆς Γαλιλαίας- θαῦμα, Κανᾶ 2020, 21-1-2020, Ἀρχιμ  Σάββα Ἁγιορείτου
http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

Μοναχοί καί Λαϊκοί στή σωτηρία π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟ (1927- 2006) π.ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟ. Ημερομηνία πού διεξήχθη ἡ ὁμιλία 15-03-91

Τόν φύλαγε προσεκτικά

Όταν η ζωή γεμίζει από μόχθους αναδεύει μέσα στον άνθρωπο το αίσθημα πως βαραίνει πάνω του η κατάρα και η οργή του Θεού. 
Όταν όμως περάσουν αυτές οι δοκιμασίες, τότε θα δει πως η θαυμαστή πρόνοια του Θεού τον φύλαγε προσεκτικά σ’ όλες τις πτυχές της ζωής του. 
Χιλιόχρονη πείρα, που παραδίνεται από γενιά σε γενιά, λέει πως όταν ο Θεός δει την πίστη της ψυχής του αγωνιστή γι’ Αυτόν, όπως είδε την πίστη του Ιώβ, τότε τον οδηγεί σε αβύσσους και ύψη πού είναι απρόσιτα σ’ άλλους. 

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Ἐπί τῇ ἐνάτη ἐπετείῳ τῆς ΕΣΤΙΑΣ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ



Ἐπί τῇ ἐνάτη ἐπετείῳ τῆς ΕΣΤΙΑΣ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ σᾶς προσκαλοῦμε τήν
Παρασκευή 24 Ἰανουαρίου, ὥρα 8.30 μ.μ στήν ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ
στόν Ἱερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Ἀμαρουσίου ἐπί τῇ μνήμη τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου

Σάββατο 25 Ἰανουαρίου, ὥρα 5.30 μ.μ. στό Δημαρχεῖο Ἀμαρουσίου στήν ΟΜΙΛΙΑ

μέ τόν καθηγητή τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς ΑΠΜ Θεσ/νίκης Δημήτριο Τσελεγγίδη μέ θέμα:

«Οἱ θεμελιώδεις προϋποθέσεις ἑτεροδοξίας (αἱρέσεως) καί οἱ ὅροι τῆς ζωντανῆς παραμονῆς μας στήν Ἐκκλησία»


Τήν ἐκδήλωση θά πλαισιώσει ἡ Χορωδία «Ἐν Ψαλτηρίῳ» τοῦ «Σχολείου Ψαλτικῆς».

https://www.orthros.eu

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

«Την ημέρα που θα λυπηθείς κάποιον άνθρωπο ο οποίος πάσχει ψυχικά και σωματικά να θεωρείς την ημέρα εκείνη ότι έπαθες για τον Χριστό, καθότι ο Χριστός για τους αμαρτωλούς πέθανε και όχι για τους δικαίους. Στ' αλήθεια, μεγάλη αρετή είναι να λυπάται κάποιος για τους κακούς και να ευεργετεί τους αμαρτωλούς παρά τους δικαίους.» 

Αγ. Ισαάκ ο Σύρος

https://epanosifi.blogspot.com/2019/12/blog-post_390.ht

22 Ἰανουαρίου. Τιμοθέου ἀποστόλου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ. Ἀποστόλου. 22ας Ἰανουαρίου. (Β΄ Τιμ. α΄ 3-9).
Β Τιμ. 1,3           Χάριν ἔχω τῷ Θεῷ, ᾧ λατρεύω ἀπὸ προγόνων ἐν καθαρᾷ συνειδήσει, ὡς ἀδιάλειπτον ἔχω τὴν περὶ σοῦ μνείαν ἐν ταῖς δεήσεσί μου νυκτὸς καὶ ἡμέρας,
Β Τιμ. 1,3                  Ευχαριστώ τον Θεόν, τον οποίον λατρεύω καθώς έχω διδαχθή από τους προγόνους μου με καθαράν συνείδησιν, τον ευχαριστώ, διότι συνεχώς και ακατάπαυστα σε ενθυμούμαι εις τας δεήσεις μου ημέραν και νύκτα.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία: hristospanagia@yahoo.gr
.
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό hristospanagia@yahoo.gr

ΕΤΙΚΕΤΕΣ - ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ