Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Σάββατο 6 Απριλίου 2024

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΨΑΛΜΩΝ , 72 Ψαλμός , στίχος 25,«Τί γάρ μοι ὑπάρχει ἐν τῷ οὐρανῷ», Ἡ κάθαρση τοῦ νοῦ (Ἁγίου Παϊσίου), Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΨΑΛΜΩΝ , 72 Ψαλμός , στίχος 25,«Τί γάρ μοι ὑπάρχει ἐν τῷ οὐρανῷ», Ἡ κάθαρση τοῦ νοῦ (Ἁγίου Παϊσίου), Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
 Ὁμιλία  τοῦ π. Σάββα  στίς 4-10-2017 (Κήρυγμα) 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
 http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Λαθρομετανάστευση καὶ Ἑλληνοτουρκικές σχέσεις, μὲ τὸν Ἀθανάσιο Τσουγανάτο

 

Τίτλος Ἐκπομπῆς: Λαθρομετανάστευση καὶ Ἑλληνοτουρκικές σχέσεις Καλεσμένoς: Ἀθανάσιος Τσουγανάτος Ὑποστράτηγος ΕΑ. «Ὑπέρ βωμῶν καί ἑστιῶν». Ἡ διαδικτυακή ἐκπομπή τῆς Ἑστίας Πατερικῶν Μελετῶν. Μὲ τὸν Χαράλαμπο Ἂνδραλη, Νομικό-Δικηγόρο. Τακτικές ἐκπομπές μέ θεματολογία γύρω ἀπό τίς μεγάλες προκλήσεις πού βιώνει ἡ Ὀρθοδοξία μας καί ἡ Ἑλλάδα σήμερα. - Σημεῖα τῶν Καιρῶν. - Ἐπικαιρότητα. - Παράδοση καί Διδασκαλεία τῆς Ἐκκλησίας μας. - Σύγχρονες Προκλήσεις. - Ἐθνικά Θέματα.
http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2024/03/blog-post_301.html

72 Ψαλμός , στίχος 26, «Ἐξέλιπεν ἡ καρδία μου », Ἡ ἀγάπη πρός τόν Θεόν (Ἁγίου Παϊσίου), Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

72 Ψαλμός , στίχος 26, «Ἐξέλιπεν ἡ καρδία μου », Ἡ ἀγάπη πρός τόν Θεόν (Ἁγίου Παϊσίου), Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης, Ὁμιλία  τοῦ π. Σάββα  στίς 5-10-2017 (Κήρυγμα)
 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Οἱ γονεῖς μποροῦν νὰ μεταδώσουν δαιμονικὴ ἐνέργεια στὰ παιδιά τους ἂν δὲν εἶχαν σωστὴ ζωή;Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 

Ἡ νοθεία τῶν τροφίμων εἶναι μεγάλη ἁμαρτία , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Ἡ διάκριση ἔρχεται στὸν ταπεινὸ ἄνθρωπο , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Κυριακή τῆς Σταυροπροσκυνήσεως. Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν αὐταπάρνηση στήν ὁποία μᾶς καλεῖ ὁ ¨Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός


ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ[:Μάρκ.8,34-38 και 9,1]


Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΑΠΑΡΝΗΣΗ

ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΜΑΣ ΚΑΛΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ



«Τότε ὁ Ἰησοῦς εἶπε τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ· Εἴ τις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτὸν, καὶ ἀράτω τὸν σταυρὸν αὐτοῦ, καὶ ἀκολουθείτω μοι(:Τότε ο Ιησούς είπε στους μαθητές Του: Εάν κάποιος θέλει να με ακολουθήσει ως μαθητής μου, ας διακόψει κάθε σχέση με τον διεφθαρμένο από την αμαρτία εαυτό του και ας πάρει τη σταθερή απόφαση να υποστεί ακόμη και θάνατο σταυρικό και βίαιο. Και ας με ακολουθήσει μιμούμενος σε όλα το παράδειγμά μου. Και μη διστάσει να προβεί στις αποφάσεις και τις θυσίες αυτές)»[Ματθ.16,24].

«Τότε ο Ιησούς είπε στους μαθητές Του», λέγει ο ιερός Ευαγγελιστής· πότε δηλαδή; Όταν ο Πέτρος προηγουμένως είχε πει: « Ἳλεώς σοι, οὐ μὴ ἔσται σοι τοῦτο(:Ο Θεός να σε φυλάξει από όσα φοβερά μας είπες ότι θα σου συμβούν, Κύριε. Δεν πρέπει σε σένα τον Μεσσία να συμβεί αυτό που είπες)»[Ματθ.16,22]· και άκουσε ως απάντηση από τον Κύριο: «Ὓπαγε ὀπίσω μου, Σατανᾶ(:Πήγαινε πίσω μου και φύγε από μπροστά μου, σατανά˙ μου είσαι εμπόδιο στο δρόμο του καθήκοντός μου και πειρασμός· διότι δεν φρονείς εκείνα που αρέσουν στον Θεό, αλλά εκείνα που αρέσουν στους ανθρώπους)»[ Ματθ. 16,23]· διότι δεν αρκέστηκε στην επιτίμηση μόνο, αλλά θέλοντας να δείξει και με το παραπάνω και το ότι τα λόγια του Πέτρου ήταν άτοπα και ανάρμοστα καθώς επίσης και το κέρδος που θα πήγαζε από το Πάθος, λέγει: «Εσύ μου λέγεις: ‘’Ο Θεός να σε φυλάξει και να σε ευσπλαχνισθεί, ώστε να μη σου συμβεί αυτό’’· εγώ όμως σου λέγω ότι δεν είναι μόνο επιβλαβές για σένα και ολέθριο το να με εμποδίσεις και να δυσφορείς για το επικείμενο Πάθος μου, αλλά ότι ούτε θα μπορέσεις να σωθείς εάν και εσύ ο ίδιος δεν είσαι προετοιμασμένος με κάθε τρόπο να πεθάνεις».

Για να μην νομίσουν δηλαδή ότι είναι ανάξιο Αυτού το να πάθει, διδάσκει σε αυτούς το κέρδος του πράγματος, όχι μόνο με όσα είχαν προηγηθεί, αλλά και με όσα επρόκειτο να ακολουθήσουν. Στο περιστατικό που καταγράφεται από τον ευαγγελιστή Ιωάννη, λοιπόν, λέγει: «Ἐὰν μὴ ὁ κόκκος τοῦ σίτου πεσὼν εἰς τὴν γῆν ἀποθάνῃ, αὐτὸς μόνος μένει· ἐὰν δὲ ἀποθάνῃ, πολὺν καρπὸν φέρει(:Αληθινά σας λέω, εάν το μικρό σπυρί του σιταριού δεν πέσει στη γη και δεν σαπίσει μέσα στο χώμα, μένει απλώς ένας μόνο σπόρος και δεν πολλαπλασιάζεται. Εάν όμως με τη σπορά του στη γη πεθάνει και ταφεί, βγάζει πολύ καρπό. Έτσι κι εγώ, εάν πεθάνω, όπως ο Πατέρας μου όρισε, θα καρποφορήσω τη σωτηρία του ανθρωπίνου γένους)»[Ιω.12,24]. Στην περικοπή του Ματθαίου μάλιστα εδώ[Ματθ.16,24], διδάσκοντας αυτό σε μεγαλύτερο βάθος, δεν περιορίζει τον λόγο μόνο στον Εαυτό Του, περί του ότι πρέπει δηλαδή να πεθάνει, αλλά επεκτείνει αυτόν και προς εκείνους. Είναι δηλαδή τόσο το κέρδος αυτού του πράγματος, ώστε και για σας το να μη θέλετε μεν να πεθάνετε να είναι φοβερό, ενώ το να είστε όμως έτοιμοι προς αυτό να είναι αγαθό.

Τὸ πνεῦμα τῶν παλαιῶν Ἁγιορειτῶν. Ἀπὸ τὴν Ἀσκητικὴ καὶ Ἡσυχαστικὴ Ἁγιορείτικη Παράδοση


Εἶ­πε Γέρων Κα­ρυ­ώ­της: «Σήμερα στό Ἅ­γιον Ὄ­ρος ἔ­χει κό­σμο, δρό­μους, σύγ­χρο­να πράγ­μα­τα πού δέν ὑ­πῆρ­χαν πα­λαιά. Μο­νο­πά­τια καί καλ­ντε­ρί­μια εἶ­χε καί οἱ κα­λό­γε­ροι, ὅ­που πή­γαι­ναν, μέ τά πό­δια βά­δι­ζαν. Οἱ ἐρ­γο­χει­ρά­δες κου­βα­λοῦ­σαν τό ἐρ­γό­χει­ρό τους στήν πλά­τη, γιά νά τό φέρ­νουν στίς Κα­ρυ­ές νά τό που­λή­σουν. Σπά­νια νά εἶ­χε κα­νε­ίς ζῶο.

»Ἐ­πι­κρα­τοῦ­σε ἡ­συ­χί­α καί ἠ­ρε­μί­α. Ἤ­μα­σταν πολ­λοί πα­τέ­ρες καί λί­γοι προ­σκυ­νη­τές. Αὐ­τό πού κυ­ρί­ως μᾶς ἀλ­λο­ί­ω­σε εἶ­ναι ὁ πο­λύς κό­σμος, οἱ πολ­λοί προ­σκυ­νη­τές καί τά σύγ­χρο­να κο­σμι­κά πράγ­μα­τα. Βέβαια ἡ λέ­ξη προ­σκυ­νη­τές δέν ται­ρι­ά­ζει σή­με­ρα. Συ­νή­θως βρί­σκεις λί­γους προ­σκυ­νη­τές, καί οἱ ἄλ­λοι εἶ­ναι του­ρί­στες. Ἔρ­χον­ται τά­χα γιά εὐ­λο­γί­α, ἀλ­λά ἐ­πει­δή εἶ­ναι φθη­νά ἐ­δῶ, σοῦ λέ­ει, πᾶ­με στό Ἅ­γιον Ὄ­ρος.

»Πα­λαιά στό Ἅ­γιον Ὄ­ρος ἀ­πα­γο­ρευ­ό­ταν νά μπῆ ὁ προ­σκυ­νη­τής μέ κον­το­μά­νι­κο ἤ ἀ­μά­νι­κο. Σέ ἔδι­ω­χναν ἔ­ξω. Τό ἴ­διο, ἄν εἶ­χες μα­κρυά μαλ­λιά. Περ­νοῦ­σαν ὅ­λοι ἀ­πό τήν Κοι­νό­τη­τα καί ἄν ἤ­σουν ἀ­νε­πι­θύ­μη­τος, σέ γύ­ρι­ζαν πί­σω στόν κό­σμο μέ τήν δε­ύ­τε­ρη συγ­κοι­νω­νί­α. (Τότε εἶ­χε δύ­ο συγ­κοι­νω­νί­ες). Τώρα μέ­σα στό Πρω­τᾶ­το, μπρο­στά στήν Ἐ­πι­στα­σί­α καί μέ­σα στόν χο­ρό τοῦ Κα­θο­λι­κοῦ εἶ­ναι λα­ϊ­κοί μέ ἀ­μά­νι­κο. Σήμερα οἱ ἐ­πι­σκέ­πτες δέν περ­νοῦν ἀ­πό τήν Ἐ­πι­στα­σί­α καί εἶ­ναι ἀ­νε­ξέ­λε­γκτοι.

»Πα­λαιά ἐ­δῶ στίς Κα­ρυ­ές ὅ­λα τά Κελ­λιά ἦ­ταν ἐ­παν­δρω­μέ­να μέ σπου­δα­ί­ους πα­τέ­ρες. Ὅ­λοι οἱ Ἀντι­πρό­σω­ποι ἔ­με­ναν στά Κο­νά­κια τους καί στό Πρωτᾶ­το γέ­μι­ζαν τά στα­σί­δια ἀ­πό σε­βά­σμιους γε­ρον­τά­δες μέ ἄ­σπρες γε­νει­ά­δες.

Κυριακή Γ Νηστειῶν. «Ὑπάρχει ἀντάλλαγμα τῆς ψυχῆς».π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος


ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ[:Μάρκ.8,34-9,1]

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

με θέμα:

« ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ;»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 30-3-1997]

[ Β 353 ] Έκδοσις Β΄

Σήμερα, Κυριακή Γ΄Νηστειών, αγαπητοί μου, η επιλεγομένη της Σταυροπροσκυνήσεως. Η Εκκλησία μας προβάλλει τον Τίμιον Σταυρόν προς προσκύνησιν. Ο λόγος αυτής της σταυροπροσκυνήσεως είναι πρώτον η ενίσχυσις των πιστών εις το μέσον της Μεγάλης Τεσσαρακοστής και όπως λέγει το Ωρολόγιον ότι συνήθως εις το μέσον ενός έργου υπάρχει φανερή πια η κόπωσις, ώστε κατά τρόπον τέτοιον να βοηθηθεί κανείς από αυτόν τον κάματον· βλέποντας προβαλλόμενον τον Τίμιον Σταυρόν. Και δεύτερον, η προβολή του Σταυρού του Χριστού, που είναι το σύμβολον του εσταυρωμένου βίου. Ο Χριστιανός πρέπει να έχει πάντοτε εσταυρωμένον βίον αν θέλει να είναι γνήσιος μαθητής του μεγάλου διδασκάλου και εσταυρωμένου Ιησού Χριστού. Εάν αυτό το στοιχείο δεν υπάρχει στον Χριστιανόν, τότε είναι παντελώς αδύνατον να θεωρείται Χριστιανός. Και πρέπει το στοιχείο αυτό να το βιώνει. Να έχει, δηλαδή, τη μετοχή του εις τον Σταυρό του Χριστού.

Όμως όλη αυτή η διαδικασία, το να είναι κανείς εκείνος που έχει δεχθεί τον Σταυρόν του Χριστού και είναι μέσα εις τον Σταυρόν του Χριστού και βιώνει τον Σταυρόν του Χριστού, αυτή όλη η διαδικασία, βέβαια, δεν είναι ένα παιχνίδι που μπορείς να δίνεις και να παίρνεις, που μπορείς να καταβάλεις και να αναιρείς. Είναι μία υπόθεση άκρως άκρως σοβαρή, ἐν οὐ παικτοῖς. Σε πράγματα με τα οποία δεν μπορούμε να παίζομε. Πρόκειται για το κέρδισμα ή το χάσιμο της ψυχής, όπως θα δούμε στη συνέχεια. Γι΄αυτό ο Κύριος είπε: «Τί γὰρ ὠφελήσει ἄνθρωπον ἐὰν κερδήσῃ τὸν κόσμον ὅλον, καὶ ζημιωθῇ τὴν ψυχὴν αὐτοῦ;». Δηλαδή: «Τι έχει κανείς να ωφεληθεί, εάν τα πάντα κερδίσει, το σύμπαν ολόκληρο, αλλά ζημιωθεί όμως ως προς την ψυχήν του;». «Ἢ τί δώσει ἄνθρωπος ἀντάλλαγμα τῆς ψυχῆς αὐτοῦ;». Προσέξτε αυτό το σημείο: «Ο άνθρωπος τι αντάλλαγμα, αντάλλαγμα – σ’ αυτό θα μείνω, στο αντάλλαγμα- τι αντάλλαγμα ο άνθρωπος μπορεί να δώσει για την ψυχή του;». Σου δίνω την ψυχή μου και μου δίνεις τι; Αφού η ψυχή δεν έχει κανένα αντάλλαγμα;

Για να το καταλάβομε, αγαπητοί μου, αυτό, πόσο σοβαρό πράγμα είναι, ο Κύριος μίλησε γι΄αυτό το αντάλλαγμα. Και για να γίνει κατανοητό είπε την αξία της ψυχής. Αλλά ας δούμε τα πράγματα στη σειρά τους.

Κυριακή Γ Νηστειῶν. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο


ΚΥΡΙΑΚΗ Γ΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ[:Εβρ.4,14-16 και 5, 1-6]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

[…] Όμως ο απόστολος Παύλος δεν αναθέτει τα πάντα στον ιερέα, αλλά ζητάει και τη δική μας συνδρομή, και εννοώ την ομολογία της πίστης. «Ἒχοντες οὖν ἀρχιερέα μέγαν διεληλυθότα τοὺς οὐρανούς, Ἰησοῦν τὸν υἱὸν τοῦ Θεοῦ, κρατῶμεν τῆς ὁμολογίας (:Αφού λοιπόν, σύμφωνα και με όσα είπαμε, έχουμε μεγάλο Αρχιερέα, ο οποίος έχει πλέον διασχίσει τους ουρανούς και μπήκε στον τόπο της αιώνιας αναπαύσεως, στην ουράνια βασιλεία Του όπου μας περιμένει, τον Ιησού δηλαδή, ο οποίος δεν είναι ένας απλός άνθρωπος αλλά και ο Υιός του Θεού, ας κρατούμε καλά την ομολογία της πίστεώς μας προς Αυτόν)»[Εβρ.4,14].Ποια ομολογία εννοεί; Ότι υπάρχει ανάσταση, ότι υπάρχει ανταπόδοση, ότι υπάρχουν άπειρα αγαθά, ότι ο Χριστός είναι Θεός, ότι η πίστη είναι ορθή. Αυτά ας ομολογήσουμε, αυτά ας κρατάμε σταθερά. Και ότι αυτά είναι αληθινά, φαίνεται από το ότι ο αρχιερέας είναι μέσα. Επομένως ας ομολογήσουμε, αυτά ας κρατάμε σταθερά. Και ότι αυτά είναι αληθινά, φαίνεται από το ότι ο αρχιερέας είναι μέσα. Επομένως ας ομολογήσουμε ότι δεν έχουμε πέσει. Αν και τα πράγματα δεν είναι κοντά, εμείς όμως ας ομολογήσουμε· αν ήταν πριν από λίγο, ήταν ψέμα. Ώστε και αυτό είναι αληθινό, το ότι μετατίθενται.

Καθόσον και ο αρχιερέας μας είναι μέγας: «Οὐ γὰρ ἔχομεν ἀρχιερέα μὴ δυνάμενον συμπαθῆσαι ταῖς ἀσθενείαις ἡμῶν(:Και μην περάσει ποτέ από τον νου μας ότι, αφού Αυτός είναι τώρα στους ουρανούς, δεν θα δείξει ενδιαφέρον για μας· διότι δεν έχουμε αρχιερέα που να μην μπορεί να μας συμπαθήσει στις ηθικές και φυσικές αδυναμίες μας, επειδή τάχα δεν γνωρίζει τα όσα μας συμβαίνουν ή επειδή υψώθηκε τόσο πολύ)»[Εβρ.4,15]. «Δεν αγνοεί», λέγει, «τα δικά μας, όπως πολλοί αρχιερείς, οι οποίοι δεν γνωρίζουν αυτούς από το ποίμνιό τους που βρίσκονται σε θλίψεις, αλλά ούτε ότι υπάρχει ποτέ θλίψη. Γιατί στην περίπτωση των ανθρώπων είναι αδύνατο να γνωρίζει την ταλαιπωρία εκείνου που υποφέρει αυτός που δεν τη δοκίμασε και δεν την αισθάνθηκε. Τα πάντα υπέφερε ο δικός μας αρχιερέας. Γι' αυτό λοιπόν πρώτα υπέφερε και ύστερα ανέβηκε στον ουρανό, για να μπορεί να δείχνει συμπάθεια».

Νέα Ἐποχή: Οἱ «τηλεπλασιὲ» ἐξοικειώνουν τὸν ἁπλὸ κόσμο μὲ τὰ μηχανικὰ ξόανα τεχνητῆς νοημοσύνης

Τεχνητὴ Νοημοσύνη: Τὸ ρομπὸτ «Σοφία» ἔκανε διαθρησκειακὸ διάλογο, πλασαρίστηκε σὲ χιλιάδες παιδιὰ καὶ στὸ τέλος βγῆκε καὶ στό... «γυαλί»

Γράφει ὁ Ἐλευθέριος Ἀνδρώνης

Τὸ 2021 θυμόμαστε ὅτι εἶχε περιοδεύσει στὴ χώρα μας τὸ περιφερόμενο ξόανο τῆς «Ἀμάλ», μιὰ γιγαντιαία κούκλα 3,5 μέτρων ποὺ ἔμοιαζε νὰ εἶναι βγαλμένη ἀπὸ κάποια ταινία τρόμου. Ἦταν τότε ποὺ μεσούσης τῆς πανδημίας, ἡ ἀπολυταρχικὴ κυβέρνηση Μητσοτάκη εἶχε ἀπαγορεύσει τὶς ὀρθόδοξες λιτανεῖες, ἀλλὰ σκανδαλωδῶς ἐπέτρεπε τὴ λιτάνευση τοῦ διεθνιστικοῦ «τοτὲμ» τῆς Ἀμὰλ σὲ διάφορες πόλεις τῆς Ἑλλάδας. Αὐτὴ ἡ κακόγουστη ἰσλαμικὴ κούκλα ποὺ περιόδευσε σὲ 13 εὐρωπαϊκὲς χῶρες, οὐσιαστικὰ προπαγάνδιζε ἰδέες ὑπέρ τοῦ λαθροεποικισμοῦ στὴν Εὐρώπη.
Ἡ Νέα Τάξη Πραγμάτων ὅμως, δὲν παύει ποτὲ νὰ ἔχει ἀνάγκη ἀπὸ «εἴδωλα» ποὺ ἀπαιτοῦν λατρεία καὶ διοχετεύουν ὅλο καὶ νέα νεοταξικὰ δόγματα... στὸ εὐρὺ κοινό. Ἔτσι στὶς μέρες ἦρθε στὴν Ἑλλάδα ἕνα ἄλλο ξόανο, ρομποτικὸ αὐτὴ τὴ φορά: ἡ «Σοφία». Ἕνα ἀπὸ τὰ πιὸ ἐξελιγμένα ρομπὸτ AI στὸν κόσμο. Μὲ μιὰ ἐντυπωσιακὴ σύμπραξη ὀργανωτῶν καὶ χορηγῶν οἱ ὁποῖοι κανόνισαν μιὰ σειρὰ ἀπὸ ἐκδηλώσεις, ἡ «Σοφία» περιόδευσε στὴ χώρα μας σάν... ἐπίτιμο πρόσωπο.

Ὅπως ἀναφέρεται στὸ site τῆς ἑταιρείας ποὺ κατασκεύασε τὸ ρομπότ, Hanson Robotics: «Ἡ Σοφία εἶναι ὁ πρῶτος πολίτης ρομπὸτ στὸν κόσμο καὶ τὸ πρῶτο ρομπότ-Πρέσβης Καινοτομίας γιὰ τὸ Ἀναπτυξιακὸ Πρόγραμμα τῶν Ἡνωμένων Ἐθνῶν. Ἡ Σοφία εἶναι πλέον δημοφιλής, μὲ ἐμφανίσεις στὸ Tonight Show καὶ στὸ Good Morning Britain, ἐκτὸς ἀπὸ τὶς ὁμιλίες σὲ ἑκατοντάδες συνέδρια σὲ ὅλο τὸν κόσμο». Ἱδρυτὴς τῆς Hanson Robotics εἶναι ὁ Ἀμερικανὸς David Hanson καὶ ἡ κατασκευάστρια ἑταιρεία ἔχει ἕδρα στὸ Χὸνγκ Κόνγκ.

Τὸ ψηφιδωτό της Παναγίας καὶ τοῦ Θεὶ́ου Βρὲ́φους στὴν Ἀγιὰ Σοφιὰ( 29 Μαρτίου τοῦ 867)

Στις 29 Μαρτίου του 867, έγιναν τα αποκαλυπτήρια του ψηφιδωτού της Παναγίας και του Θείου Βρέφους στην Αγιά Σοφιά.
Το ψηφιδωτό της Παναγίας και του Θείου Βρέφους είναι το πρώτο, της περιόδου μετά την εικονομαχία.
Βρίσκεται εδώ και αιώνες στην κόγχη της αψίδας και είναι ένα από τα ωραιότερα της Αγια Σοφιάς.

Η Θεοτόκος κάθεται σε έναν θρόνο χωρίς πλάτη, κρατώντας τον Ιησού βρέφος, στα γόνατά Της.
Είναι ενδεδυμένη με ένα χιτώνα χρώματος μπλε, γεμάτο ιεροπρέπεια. Στη μαντήλα Της (όπως και στους δύο ώμους) φέρει 3 αστέρια. Αυτά έχουν συμβολική σημασία. Συμβολίζουν την άσπορο σύλληψη και την αγνεία της Παναγίας (*Παρθένος προ του Τόκου - κατά τον Τόκο - μετά τον Τόκο). Το δεξί χέρι της Παναγίας ακουμπά στον ώμο του Βρέφους ενώ το αριστερό βρίσκεται στο γόνατό Του.

Χωρὶς τὴν μεσιτεία τῆς Θεοτόκου, δὲν μπορεῖ κανένας νὰ πλησιάσει τὸν Θεό

Χωρίς την μεσιτεία της Θεοτόκου, δεν μπορεί κανένας να πλησιάσει τον Θεό, ούτε άνθρωπος, ούτε άγγελος, διότι αυτή μόνη βρίσκεται στο σημείο μεταξύ της Ακτίστου Αγίας Τριάδος και της κτιστής φύσεως των αγγελικών δυνάμεων...!

6 Ἀπριλίου. Σάββατον γ ́ τῶν νηστειῶν. Εὐτυχίου πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως (†582). Τῶν ἐν Περσίδι 120 μαρτύρων (†344-47). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Σαββάτου γ´ ἑβδ. νηστειῶν (Ἑβρ. ι´ 32-38).

Εβρ. 10,32         Ἀναμιμνήσκεσθε δὲ τὰς πρότερον ἡμέρας, ἐν αἷς φωτισθέντες πολλὴν ἄθλησιν ὑπεμείνατε παθημάτων,

Εβρ. 10,32                Να ενθυμήσθε δε τας προηγουμένας ημέρας της ζωής σας, κατά τας οποίας είχατε κατηχηθή την αλήθειαν και είχατε φωτισθή με το Αγιον Βαπτισμα και υπεμείνατε πολύ καρτερικά και ηρωϊκά τον αγώνα των παθημάτων και των διωγμών.

Εβρ. 10,33         τοῦτο μὲν ὀνειδισμοῖς τε καὶ θλίψεσι θεατριζόμενοι, τοῦτο δὲ κοινωνοὶ τῶν οὕτως ἀναστρεφομένων γενηθέντες.

Εβρ. 10,33                Αφ' ενός μεν με χλευασμούς, με ύβρεις και με θλίψεις σαν διεπόμπευαν και σας εθεάτριζαν οι διώκται της πίστεώς μας, αφ' ετέρου δε σεις με συμπάθειαν και στοργήν και με κάθε βοήθειαν συμμετείχατε εις τας θλίψεις και τους διωγμούς εκείνων.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible