Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

Πέμπτη, 6 Ιουνίου 2019

Οἱ τρεῖς δοκιμασίες τοῦ τυφλοῦ, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

Οἱ τρεῖς δοκιμασίες τοῦ τυφλοῦ, Ἁγ. Νικολάου Ἀχρίδος, 2-6-2019, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου, ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

132. Τά ἀγαθά ἀποτελέσματα τῆς πνευματικῆς μελέτης, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

132. Τά ἀγαθά ἀποτελέσματα τῆς πνευματικῆς μελέτης, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, 1-6-2019, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

Ἀνάληψη τοῦ Κυρίου.Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν ἱερό Χρυσόστομο. Μέρος τρίτο


ΑΝΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ (:Πράξ. 1, 1-15)
             ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ
                 ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

[Μέρος τρίτο: υπομνηματισμός των χωρίων Πράξ.1,4-5]

    Γι’ αυτό βέβαια και ο Κύριος σαράντα μέρες έμεινε κοντά τους μετά την Ανάσταση, δίνοντας την δυνατότητα στον μακρό αυτό χρόνο, να ελέγχουν την δική Του παρουσία, για να μη νομίσουν ότι αυτό που βλέπουν είναι φάντασμα. Και δεν αρκέστηκε μόνο σε αυτό, αλλά και τράπεζα πρόσθετε· πράγμα που και συνεχίζοντας λέει: «κα συναλιζόμενος ατος(:και έτρωγε μαζί τους την ίδια τροφή που έτρωγαν κι εκείνοι)»[Πράξ.1,4]. Και αυτό πάντοτε και οι ίδιοι οι Απόστολοι χρησιμοποιούσαν σαν απόδειξη της ανάστασης λέγοντας: «ο παντ τ λα, λλ μάρτυσι τος προκεχειροτονημένοις π το Θεο, μν, οτινες συνεφάγομεν κα συνεπίομεν ατ μετ τ ναστναι ατν κ νεκρν(:όχι πλέον σε όλο τον λαό, αλλά εμφανίστηκε σε μάρτυρες που είχαν εκλεγεί από τον Θεό πολύ πριν σταυρωθεί και αναστηθεί ο Ιησούς. Και οι μάρτυρες αυτοί είμαστε εμείς οι απόστολοι, οι οποίοι φάγαμε και ήπιαμε μαζί του μετά την Ανάστασή Του από τους νεκρούς)»[Πράξ. 10,41]. Και τι έκανε και όταν εμφανιζόταν φανερώνει με εκείνα που πρόσθεσε, λέγοντας: «δι᾿ μερν τεσσαράκοντα πτανόμενος ατος κα λέγων τ περ τς βασιλείας το Θεο(:και επί σαράντα ημέρες εμφανιζόταν σε αυτούς κατά διαστήματα και τους μιλούσε για τις αλήθειες και τα μυστήρια που αναφέρονταν στην βασιλεία του Θεού)».
     Επειδή όμως ήταν καταπονημένοι και  κατατρομαγμένοι με τα όσα ήδη είχαν γίνει, και επρόκειτο στην συνέχεια να εξέλθουν σε μεγάλους αγώνες, τονώνοντας αυτούς με τους λόγους για τα μέλλοντα, «κα συναλιζόμενος παρήγγειλεν ατος π εροσολύμων μ χωρίζεσθαι, λλ περιμένειν τν παγγελίαν το πατρς ν κούσατέ μου(:Κι ενώ έτρωγε μαζί τους την ίδια τροφή που έτρωγαν κι εκείνοι, τους έδωσε την εξής εντολή: “Μην απομακρυνθείτε από τα Ιεροσόλυμα, αλλά να περιμένετε την πραγματοποίηση της υποσχέσεως που ακούσατε από το στόμα μου, ότι δηλαδή ο Πατήρ θα σας στείλει το Άγιο Πνεύμα”)».
    Πρώτα έβγαλε αυτούς στην Γαλιλαία, ενώ ήταν ακόμα φοβισμένοι και έτρεμαν, για να ακούσουν άφοβα αυτά που θα τους έλεγε. Έπειτα, αφού άκουσαν και σαράντα μέρες έζησαν μαζί Του, «παράγγειλε να μην απομακρυνθούν από τα Ιεροσόλυμα, αλλά να περιμένουν την πραγματοποίηση της υποσχέσεως που τους είχε δώσει, ότι δηλαδή ο Πατήρ θα τους έστελνε το Άγιο Πνεύμα». Τι τέλος πάντων; Όπως ακριβώς λίγους στρατιώτες που πρόκειται να επιτεθούν σε πλήθος αντιπάλων, κανένας δεν τους αφήνει να εξέλθουν, μέχρι να εξοπλιστούν, ούτε τα άλογα να περάσουν την αφετηρία μέχρι να δεχτούν επάνω τους τον ιππέα, κατά τον ίδιο τρόπο λοιπόν και αυτούς δεν τους άφηνε να εμφανιστούν σε παράταξη μάχης πριν από την κάθοδο του αγίου Πνεύματος, για να μην καταληφθούν και εύκολα συλληφθούν από τους πολλούς.

Λάμπρος Σκόντζος, «μή καί ἡμεῖς τυφλοί ἐσμεν;» (Θεολογικό σχόλιο στήν Κυριακή τοῦ Τυφλοῦ)

«ΜΗ ΚΑΙ ΗΜΕΙΣ ΤΥΦΛΟΙ ΕΣΜΕΝ;»

(Θεολογικό σχόλιο στην Κυριακή του Τυφλού)

      ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού

      Η έκτη Κυριακή από του Πάσχα είναι αφιερωμένη σε ένα από τα μεγαλύτερα θαύματα του Κυρίου μας, στη θεραπεία του εκ γενετής τυφλού, το οποίο διασώζει ο ευαγγελιστής Ιωάννης στο Ευαγγέλιό του, με κάθε λεπτομέρεια και το οποίο ενέχει μεγάλες αλήθειες.    
      Ένας δυστυχισμένος άνθρωπος, ο οποίος δεν είχε δει ποτέ το φως, δεν γνώριζε το σχήμα του προσώπου των ανθρώπων και δεν αισθάνθηκε ποτέ τη χαρά της θέας, αλλά ένα μαύρο πέπλο σκέπαζε την ύπαρξή του, κείτονταν στην άκρη του δρόμου, ζητώντας ελεημοσύνη για να επιβιώσει. Δεν είχε δει ποτέ το φως και δεν χάρηκε ποτέ τα θεία δημιουργήματα και τα χρώματα. Γεννήθηκε χωρίς οφθαλμούς «τυφλός εκ γενετής» (Ιωάν.9,1), έχοντας τις κόγχες του προσώπου του αδειανές από το πολυτιμότερο δώρο της ζωής. Ζούσε σε πυκνό σκοτάδι βιώνοντας την ανείπωτη μοναξιά του, ώσπου έκαμε τη μεγάλη συνάντηση με τον υπέρτατο ιατρό των ψυχών και των σωμάτων. Με τον Ιησού Χριστό, ο Οποίος πέρασε από μπροστά του, μαζί με τους μαθητές Του.
     Εκείνοι, όταν αντίκρισαν τον τυφλό ρώτησαν από περιέργεια τον Κύριο: «ραββί, τις ήμαρτεν, ούτος ἢ οι γονείς αυτού, ίνα τυφλὸς γεννηθή;» (Ιωάν.9,2). Ως Ιουδαίοι πίστευαν πως η ασθένεια είναι αποτέλεσμα της αμαρτίας, τιμωρία σταλμένη από το Θεό για τις αμαρτίες του. Μάλιστα η τιμωρία αυτή εκτείνονταν και στους απογόνους τους, έως εβδόμης γενεάς. Οι ασθενείς αντιμετωπίζονταν ως καταραμένοι του Θεού και δεν τύχαιναν ιδιαίτερης εκτίμησης και περιποιήσεως. Αλλά ο Χριστός τους διαβεβαίωσε πως «ούτε ούτος ήμαρτεν ούτε οι γονείς αυτού, ἀλλ’ ίνα φανερωθή τα έργα του Θεού εν αυτώ» (Ιωάν.9,3). Να καταλάβουν ότι ο δάσκαλός τους δεν ήταν ένας από τους συνηθισμένους ραβίνους, αλλά ο σαρκωμένος Θεός, ο Οποίος ποιεί θαυμάσια μόνος.
      Ο Χριστός ευσπλαχνίστηκε τον τραγικό και δυστυχή εκείνο άνθρωπο και αποφάσισε να τον θεραπεύσει, και ταυτόχρονα να δείξει τη θεία δύναμή Του, πως Αυτός είναι ο δημιουργός του ανθρώπου και μπορεί να δημιουργήσει ανθρώπινα μέλη από το μηδέν. Αυτός ο Οποίος δημιούργησε τον άνθρωπο στον παράδεισο, αφού «πάντα δι’ αυτού εγένετο, και χωρίς αυτού εγένετο ουδέ εν ο γέγονεν» (Ιωάν.1,3), μπορεί να δημιουργήσει οφθαλμούς στον εκ γενετής τυφλό. Μπροστά στα έκπληκτα μάτια των μαθητών, «έπτυσε χαμαί και εποίησε πηλόν εκ του πτύσματος, και επέχρισε τον πηλόν επί τους οφθαλμούς του τυφλού και είπεν αυτώ, ύπαγε εις την κολυμβήθραν του Σιλωάμ, ο ερμηνεύεται απεσταλμένος. Απήλθε νουν και ενίψατο και ήλθε βλέπων» (Ιωάν.9,6-7). Σημειωτέον ότι ήταν ημέρα Σάββατο.

Ἕνας Ἀθωνίτης πού εἶχε διορατικό χάρισμα ἔβλεπε ὅλα τά στίφη τῶν δαιμόνων , ἀπό τά ὁποία τό ἕνα ἦταν σιχαμερώτερο ἀπό τό ἄλλο .

 

Ένας Αθωνίτης που είχε διορατικό χάρισμα έβλεπε όλα τα στίφη των δαιμόνων , από τα οποία το ένα ήταν σιχαμερώτερο από το άλλο . Ανάμεσα όμως σε όλα , ένα φαινόταν τόσο σιχαμερό που αηδίαζε κανείς μόνον κα μόνο να το βλέπει . Ο ασκητής το κοίταζε και αναρωτιόταν από που να προερχόταν αυτή η φοβερή ασχήμια του.
- Γιατί μας κοιτάζεις τόσο παράξενα ,καλόγηρε; ρώτησε με σατανική ειρωνεία ένας δαίμονας . 'Ολοι αυτοί που βλέπεις είναι εκείνοι που πειράζουν τους καλόγερουςκαι με κάθε τρόπο προσπαθούν να τους εμποδίσουν στη σωτηρία τους προξενώντας ακηδία με τη σκέψη των συγγενών και της πατρίδας και βάζοντας λογισμούς να αφήσουν το Όρος και να γυρίσουν στον κόσμο .

Ἡ συστηματική ἐξόντωση τῶν Χριστιανῶν στήν Μέση Ἀνατολή καί ἡ ἀδιάφορη Χριστιανική Δύση

Αφανίζονται οι χριστιανοί στη Μέση Ανατολή και η χριστιανική Δύση μένει απαθής. Μα παγκοσμίως αυτό που παρατηρείται είναι η ενίσχυση του μουσουλμανικού στοιχείου και η αποχριστανοποίηση των χωρών. 

Γιατί άραγε η Δύση εξοπλίζει τους φανατικούς μουσουλμάνους; Γιατί τους επιτρέπει για πολλά χρόνια να δρούν ανεχλότητοι στη Μέση Ανατολή; Μήπως τελικά η εξάλειψη του χριστιανισμού είναι το σχέδιο που καλείται η Δύση να υλοποιήσει; 
Γράφει ο Ιωάννης Αθ. Μπαλτζώης*
Διαπιστώνεται ότι οι επιπτώσεις από τις τραγικές εξελίξεις στην Μέση Ανατολή και την άνοδο του Ισλαμικού εξτρεμισμού είναι πολλές και σε πολλά θέματα. Μία από τις πλέον σοβαρές, που η «πολιτισμένη» Χριστιανική Δύση θα έπρεπε να είχε εστιάσει και να είχε επιμείνει, είναι το άγνωστο και αδιάφορο για τους «ψευτοπροοδευτικούς διανοητές» και εραστές των πολυπολιτισμικών εθνών και κρατών, δηλαδή το θέμα της τεράστιας μείωσης του χριστιανικού πληθυσμού σε ολόκληρη την Μέση Ανατολή και τους λόγους που το προκαλούν. Στις περιοχές που ζούσαν οι Χριστιανοί, όπως στην Συρία και στο Ιράκ, στην Αίγυπτο, ακόμη και στην Παλαιστίνη, την κοιτίδα του Χριστιανισμού, η κατάσταση είναι δραματική και ανησυχητική για το μέλλον, που για ορισμένους αναλυτές, σε λίγο θα έχουμε μια Μέση Ανατολή, χωρίς ή με ελάχιστους Χριστιανούς!
Ραγδαία Μείωση των Χριστιανών.
To φαινόμενο της ραγδαίας μείωσης των χριστιανών στην Μέση Ανατολή, δεν είναι πρόσφατο. Σε πρόσφατο άρθρο του γράφοντος τον Δεκέμβριο του 2018*, είχαμε επισημάνει το γεγονός. Είχαμε αναφερθεί στο θέμα με στοιχεία που αναφέρθηκαν σε άρθρο του 2015, της εφημερίδος Yedioth Ahronoth, από τον δημοσιογράφο Γκαϊ Μπεσόρ ο οποίος αποκάλυπτε τα εξής:

Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο http:// hristospanagia3.blogspot.gr γιά τίς 1-6-2019 ἕως 3-6-2019.


Χριστός Ἀνελήφθη!
Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ Πατέρες καί ἀδελφοί
Εἴθε ὁ ἐν δόξῃ ἀναληφθείς ἀφ΄ ἡμῶν εἰς τούς ούρανούς καί ἐν δεξιᾷ καθίσας τοῦ Θεοῦ καί Πατρός Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός νά μᾶς ἀξιώσει ὅλους μέ τήν Χάρη Του νά συγκαθίσουμε ἐν τῷ θρόνῳ Του αἰώνια ζώντας μέσα στό Τριαδικό ἄκτιστο φῶς.


Λαμβάνετε ατό τό μήνυμα ς νημέρωση πό τό στολόγιο 
http://hristospanagia3.blogspot.gr, τήν ἱστοσελίδα http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr γιά τίς 1-6-2019 ἕως 3-6-2019.




Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο: http://hristospanagia3.blogspot.gr

▼  2019 (1735)

Ἀνάληψη τοῦ Κυρίου.Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν ἱερό Χρυσόστομο. Μέρος Δεύτερο


ΑΝΑΛΗΨΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ (:Πράξ. 1, 1-15)
             ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ
                 ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

[Μέρος δεύτερο :υπομνηματισμός των χωρίων Πράξ.1,2-3]

    Η μεν λοιπόν υπόθεση και όλος ο κόπος του βιβλίου των Πράξεων των Αποστόλων, όπως θα μπορούσε κανένας να πει σε γενικές γραμμές, είναι κυρίως αυτός για τον οποίο προηγουμένως μιλήσαμε. Ας ακούσουμε και στην συνέχεια αυτήν την εισαγωγή: «Τν μν πρτον λόγον ποιησάμην περ πάντων, Θεόφιλε, ν ρξατο ησος ποιεν τε κα διδάσκειν(:το πρώτο βιβλίο, που ονομάζεται Ευαγγέλιο, το έγραψα, Θεόφιλε, για να εξιστορήσω σε αυτό περιληπτικά όλα όσα έκανε και δίδαξε ο Ιησούς από την αρχή της δημόσιας δράσεώς Του)»[Πράξ. 1,1-2].
    Για ποιο λόγο ο Λουκάς υπενθυμίζει στον Θεόφιλο το ευαγγέλιο που είχε γράψει; Για να αποδείξει την ακρίβεια των λεγόμενων του. Διότι και στην αρχή της πραγματείας εκείνης λέει: «δοξε κμοί, παρηκολουθηκότι νωθεν πσιν κριβς, καθεξς σοι γράψαι, κράτιστε Θεόφιλε(:γι’ αυτό κι εγώ, που έχω εξετάσει και παρακολουθήσει με προσοχή και ακρίβεια από την αρχή όλα όσα σχετίζονται με το ευαγγέλιο, θεώρησα καλό να σου τα γράψω αυτά με τη σειρά τους, εκλαμπρότατε Θεόφιλε)»[Λουκ. 1,3], και δεν αρκείται μόνο στην δική του μαρτυρία αλλά αποδίδει στους αποστόλους το παν, λέγοντας· «καθς παρέδοσαν μν ο π᾿ ρχς ατόπται κα πηρέται γενόμενοι το λόγου(:όπως μας τα παρέδωσαν με την προφορική τους διδασκαλία εκείνοι που από την αρχή του μεσσιακού έργου του Σωτήρος έγιναν αυτόπτες μάρτυρες του Ιησού Χριστού και υπηρέτες του κηρύγματός Του[Λουκ. 1,2]. Γι’ αυτό, αφού έκανε εκεί τον λόγο αξιόπιστο, δεν χρειάζεται εδώ άλλη επιβεβαίωση, αφού τότε ο λόγος πιστεύτηκε και με εκείνον δίδαξε στον Θεόφιλο την ακριβή αλήθεια. Διότι εφόσον έγινε αξιόπιστος αυτός που έλεγε εκείνα που άκουσε και έγινε πιστευτός, πολύ περισσότερο είναι δίκαιο να γίνει πιστευτός αυτός που έγραψε αυτά εδώ που δεν έχει παραλάβει από άλλους, αλλά ο ίδιος τα είδε και τα άκουσε. «Διότι εάν δέχθηκες τα αναφερόμενα στον Χριστό», λέει, «πολύ περισσότερο πρέπει να δεχθείς τα αναφερόμενα στους αποστόλους». 
     Τι λοιπόν; Είναι μόνο ιστορία ή ο λόγος και η υπόθεση είναι αμέτοχος του Αγίου Πνεύματος; Καθόλου. Πώς; Διότι εκείνα που παρέδωσαν σε αυτόν αυτοί, που έγιναν από την αρχή αυτόπτες μάρτυρες και υπηρέτες του λόγου του Χριστού ήταν του Αγίου Πνεύματος.

π. Γεώργιος Μεταλληνός: «Ἡ Ὀρθοδοξία πολεμήθηκε διότι ἐκείνη τόνωνε τήν ἀντίσταση τῶν Ἑλλήνων»


«Η Ορθοδοξία πολεμήθηκε διότι εκείνη τόνωνε την αντίσταση των Ελλήνων»
«Χάρη στην Ορθοδοξία διατηρήσαμε την ελληνικότητα και την ταυτότητά μας μετά την άλωση» τονίζει ο Ομότιμος Καθηγητής Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών πατέρας Γεώργιος Μεταλληνός. Ο π Γεώργιος αναλύει αποκλειστικά στην κάμερα του Πρακτορείου Ορθοδοξία τα γεγονότα που σημάδεψαν τον Ελληνισμό και οδήγησαν στην άλωση της Πόλης.

Όπως εξηγεί ο π. Γεώργιος, Φράγκοι και Τέκτονες δε συγχώρεσαν ποτέ τη μεταφορά της Αυτοκρατορίας από τη Δύση στην Ανατολή, και το στοιχείο που πολέμησαν περισσότερο ήταν η Ορθοδοξία, διότι εκείνη τόνωνε την αντίσταση των Ελλήνων και χάρη σε αυτήν κατάφεραν να κρατήσουν την ταυτότητά τους.  Μάλιστα ο π. Γεώργιος κάνει λόγο και για «σύγχρονη» άλωση του Ελληνισμού μέσω της οικονομίας που είναι σκληρότερη από τα όπλα και δηλώνει πως ελπίζει στην Ελλάδα του Ορθόδοξου Φρονήματος που θα αποτελέσει τη μαγιά αναζωογόνησης του γένους.
Δείτε την συνέντευξη του π. Γεώργιου Μεταλληνού:

Γέροντας Παῦλος Σιναϊτης

Παλιά, ἄν ἕνας εὐλαβής (μοναχός) ἀσχολεῖτο μέ τήν κατάσταση στόν κόσμο......

"Παλιά, αν ένας ευλαβής (μοναχός) ασχολείτο με την κατάσταση στον κόσμο, δεν πρέπει να ήταν καλά· ήταν για κλείσιμο στον Πύργο (της Μονής). Σήμερα αντίθετα, αν ένας ευλαβής δεν ενδιαφέρεται και δεν πονάει για την κατάσταση που επικρατεί στον κόσμο, είναι για κλείσιμο στον "Πύργο".

6 Ιουνίου. ♰ Η ΑΝΑΛΗΨΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΘΕΟΥ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΟΣ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ. Τῆς ἑορτῆς. (Πρξ. α´ 1-12).
Πραξ. 1,1           Τὸν μὲν πρῶτον λόγον ἐποιησάμην περὶ πάντων, ὦ Θεόφιλε, ὧν ἤρξατο ὁ Ἰησοῦς ποιεῖν τε καὶ διδάσκειν, 
Πραξ. 1,1                   Εγώ, ω Θεόφιλε, στο πρώτον βιβλίον που έγραψα, δηλαδή στο Ευαγγέλιον, έκαμα λόγον δι' όλα όσα έπραξε και εδίδαξεν ο Ιησούς από την αχήν 

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία: hristospanagia@yahoo.gr
.
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό hristospanagia@yahoo.gr

ΕΤΙΚΕΤΕΣ - ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ