Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2023

Ὁ Γέροντας Γεράσιμος Μικραγιαννανίτης ὁ Ὑμνογράφος (ἀφιέρωμα)

 

Ἀφιέρωμα στό γέροντα Γεράσιμο Μικραγιαννανίτη, ὑμνογράφο τῆς μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας.
Μιλοῦν πατέρες τῆς Σκήτης Μικρᾶς Ἁγίας Ἄννας, ὁ κεκοιμημένος γέρων Σπυρίδων καί ὁ π. Νεκτάριος.
http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2023/01/blog-post_15.html

«Ὅπου Θεός βούλεται, νικᾶται φύσεως τάξις» - (B') , Ἀρχιμ. Σάββα ἁγιορείτου

 «Ὅπου Θεός βούλεται, νικᾶται φύσεως τάξις» - (B') , Ἀρχιμ. Σάββα ἁγιορείτου, 15-1-2023 (ἀπόσπασμα)

Νά ἀποφεύγουμε νά πηγαίνουμε ὅπου γίνονται συμπροσευχές , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Νά ἀποφεύγουμε νά πηγαίνουμε ὅπου γίνονται συμπροσευχές , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου , (ἀπόσπασμα)

Γερόντισσα Ἄννα Μακκαβαίου ἡ Μικρασιάτισσα καί ὁ Ὅσιος Γεώργιος Καρσλίδης


Γερόντισσα Άννα Μακκαβαίου η Μικρασιάτισσα (+12 Ιανουαρίου 1981)

Η Γερόντισσα Άννα Μακκαβαίου (Νέα Έφεσος Μικράς Ασίας, 1893 – Δράμα, 1981) ήταν Μικρασιάτισσα Ορθόδοξη μοναχή που έζησε στη Μονή Αναλήψεως του Σωτήρος Δράμας και αποτέλεσε σημαντική μορφή του γυναικείου ορθόδοξου μοναχισμού.

Η κατά κόσμον Αθηνά Μακκαβαίου γεννήθηκε στη Νέα Έφεσο της Μικράς Ασίας το 1893. Από νεαρή ηλικία διακρίθηκε για την ευλάβεια, την εργατικότητα και την καλοσύνη της. Την περίοδο εκείνη ο φανατισμός των Τούρκων ήταν οξυμένος και γι’ αυτό οι γονείς προσπαθούσαν να αποκαθιστούν σε γάμο τα κορίτσια τους από πολύ μικρή ηλικία. Έτσι και η Αθηνά Μακκαβαίου παντρεύτηκε και απέκτησε δύο κόρες, την Καλλιόπη και την Ελλάδα.

Κατά τη Μικρασιατική Καταστροφή πολλοί Έλληνες της Μικράς Ασίας σφαγιάσθηκαν και όσοι διασώθηκαν έφυγαν ως πρόσφυγες. Ο σύζυγος της Αθηνάς Μακκαβαίου πιάστηκε αιχμάλωτος από τους Τούρκους και ουδέποτε έμαθε κανείς νέα του καθώς έχασε τη ζωή του στα Τάγματα Εργασίας, που ήταν μία από τις μεθόδους εθνοκάθαρσης που χρησιμοποιήθηκαν από τους Τούρκους.

Νεαρή χήρα με τα δύο μικρά παιδιά της και την μητέρα της ήλθε στη Δράμα μαζί με πολλούς άλλους συμπατριώτες της, Μικρασιάτες πρόσφυγες. Εργάστηκε σε καπνομάγαζο (όπως ονομάζονταν τα καπνεργοστάσια). Ύστερα από μικρό χρονικό διάστημα πέθανε η μικρότερη κόρη της Ελλάδα. Βρέθηκε σε μεγάλη οικονομική δυσχέρεια και συμπλήρωνε το εισόδημά της κεντώντας και ράβοντας.

Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Καλυβίτης


ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΚΑΛΥΒΙΤΗΣ

ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ - ΕΔΩ
Ο όσιος Ιωάννης, ο διά Χριστός Πτωχός, γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη επί βασιλείας Λέοντος Α΄ (457–474). Γιος του πλούσιου και ισχυρού συγκλητικού Ευτροπίου, έλαβε εξαιρετική μόρφωση από ονομαστούς διδασκάλους και επέδειξε από παιδί μεγάλη ευλάβεια. Όντας ακόμη δωδεκαετής, συνάντησε μια ημέρα έναν μοναχό της Μονής των Ακοιμήτων, ο οποίος ετοιμαζόταν να αναχωρήσει για προσκύνημα στα Ιεροσόλυμα, και τον καθικέτευε να του μιλήσει για την πολιτεία των μοναχών, την άσκηση, την αδιάλειπτη δοξολογία και την απερίσπαστη προσευχή τους. Τον χαροποίησε τόσο πολύ η περιγραφή της αγγελικής βιοτής που διάγουν θνητοί άνθρωποι, ώστε ζήτησε από τον μοναχό να του υποσχεθεί ότι θα τον έπαιρνε μαζί του όταν θα επέστρεφε στην Βασιλεύουσα. Με πρόφαση ότι το χρειαζόταν για τα μαθήματα στο σχολείο, ζήτησε και έλαβε από τους γονείς του ένα περικαλλές Ευαγγέλιο, με στάχωση, επιχρυσωμένη και κοσμημένη με μαργαριτάρια. Το έφερε πάντα μαζί του ως το πολυτιμότερο αγαθό του και, όταν ο γέροντας επέστρεψε από τα Ιεροσόλυμα, έφυγε κρυφά από την πατρική οικία παίρνοντας μαζί μονάχα αυτό το Ευαγγέλιο.
Όταν ο Ιωάννης έφθασε στην Μονή των Ακοιμήτων, συγκίνησε τον ηγούμενο με την θέρμη του και τα δάκρυά του και κατάφερε να τον πείσει να τον κείρει και να τον ενδύσει το μοναχικό Σχήμα την ίδια κιόλας ημέρα, παρά το νεαρό της ηλικίας του, χωρίς να τον υποβάλλει στην κανονική δοκιμασία. Από τότε, επέδειξε θαυμαστό ζήλο στους ασκητικούς αγώνες και ξεπέρασε γρήγορα στην αρετή τους εμπειρότερους μοναχούς. Επί τρία χρόνια δεν έτρωγε παρά μόνον τις Κυριακές, μετά την θεία Κοινωνία, και είχε τόσο πολύ αδυνατίσει που κανένας δεν αναγνώριζε πλέον τον νεαρό και λεπτεπίλεπτο αριστοκράτη. Ο διάβολος, φθονώντας την πρόοδό του, εξαπέλυσε εναντίον του λυσσαλέο πόλεμο, με αδιάκοπους λογισμούς ανάμνησης των γονέων του, παρακινώντας την νεανική του καρδιά να τους επισκεφθεί. Οι επανειλημμένες εξομολογήσεις, ο πολλαπλασιασμός των νηστειών και τα άφθονα δάκρυα δεν κατάφεραν να τον απαλλάξουν από αυτόν τον ολέθριο λογισμό. Τελικά, έλαβε από τον ηγούμενο ευλογία να επιστρέψει στην οικογενειακή εστία, όχι για να υποταγεί νικημένος στον πειρασμό, αλλά για να αγωνιστεί κατά μέτωπο εναντίον του διαβόλου, με την δύναμη του Χριστού και των αγίων Πατέρων.

Εὐτυχῶς, ὁ Ἀρχηγός καί Πρῶτος τῆς Ἐκκλησίας δέν εἶναι θνητός!


Εὐτυχῶς, ὁ Ἀρχηγός καί Πρῶτος τῆς Ἐκκλησίας δέν εἶναι θνητός!

Πορφυρίτης

Ὁ στόχος πού ἔθεσε γιά τό νέο πολιτικό ἔτος ὁ ἀρχιεπίσκοπος Ἐλπιδοφόρος, εἶναι ὄντως ὁ ὡραιότερος, ἁγιοπνευματικός: «Αὐτὸ τὸ ἔτος, ἂς ὑποσχεθοῦμε στὸν ἑαυτό μας κάτι διαφορετικό, ἀκολουθώντας τὸ παράδειγμα τοῦ μεγάλου Βασιλείου ἀπὸ τὴν Καισάρεια τῆς Καππαδοκίας. Ἂς γίνουμε θεοφόροι, κινούμενοι πρὸς τὴ θέωση, παρὰ τὴν ἀναξιότητα καὶ τὶς ἀδυναμίες μας.»[1]. Προκαλεῖ ἐντύπωση ἡ ρήση αὐτή, ἑνός ἀνθρώπου πού ὅλα αὐτά τά χρόνια ἔχει κατασκανδαλίσει τόν πιστό λαό τοῦ Θεοῦ, φροντίζοντας ἐπιμελλῶς νά πραγματοποιηθοῦν «μέχρι κεραίας» οἱ μιαροί στόχοι τῆς παναιρέσως τοῦ οἰκουμενισμοῦ. Μήπως μετανόησε ἤ εἶναι ἡ συνηθισμένη διγλωσσία τῶν οἰκουμενιστῶν; (Ἄλλωστε, ὁ ἀρχέκακος ὄφις ἔχει διχαλωτή γλῶσσα!)

Τό ἐρώτημα εἶναι: δύναται νά θεωθεῖ ὁ ἄνθρωπος ἐκτός τῆς Ἐκκλησίας; Ὄχι, θά ἀπαντοῦσε ὁ μακαριστός Γέροντας Γεώργιος Καψάνης, Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ὁ χῶρος τῆς θεώσεως τοῦ ἀνθρώπου: «Ὅσοι θέλουν νὰ ἑνωθοῦν μὲ τὸν Χριστὸ καὶ διὰ τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ μὲ τὸν Θεὸ Πατέρα γνωρίζουν ὅτι αὐτὴ ἡ ἕνωσις γίνεται στὸ σῶμα τοῦ Χριστοῦ, ποὺ εἶναι ἡ ἁγία μας Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία. ... Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία μας ὅμως εἶναι ὁ ἀνεπανάληπτος, μοναδικὸς χῶρος τῆς κοινωνίας τοῦ Θεοῦ μὲ τὸν ἄνθρωπο, τῆς θεώσεως τοῦ ἀνθρώπου. Μόνο μέσα στὴν Ἐκκλησία ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ νὰ γίνει θεός, πουθενὰ ἀλλοῦ.»[2]. Τό ἴδιο λέγει καί ὁ Ἅγιος Γέροντας Αὐγουστῖνος μέ ἄλλα λόγια: «ἡ Ἐκ­κλησία εἶνε τὸ ἐργαστήριο τῆς ἁγιότητος»[3]!

Πάντοτε νά ἔχουμε καλούς λογισμούς γιά τούς ἄλλους, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


«Βασκανία γάρ φαυλότητος ἀμαυροῖ τα καλά»[1], λέγει στή Σοφία Σολομῶντος. «Ὁ ἄνθρωπος», λέει ὁ Ἅγιος Πορφύριος, «ἔχει τέτοιες δυνάμεις, ὥστε μπορεῖ νά μεταδώσει τό καλό ἤ τό κακό στό περιβάλλον του». Ἔτσι μία τέτοια κακή δύναμις ἡ ὁποία βγαίνει ἀπό τόν ἄνθρωπο καί μπορεῖ νά βλάψει τόν ἄλλον ἄνθρωπο ἄν δέν εἶναι ἐξομολογημένος καί μετανοημένος καί προσευχόμενος εἶναι ἡ βασκανία. Εἶναι ἡ πονηρή ἐνέργεια τοῦ φθόνου, ἡ ὁποία βγαίνει ἀπό τήν καρδία τοῦ φθονεροῦ ἀνθρώπου, μέσα ἀπό τά μάτια του. Ὁ ἄνθρωπος ἄν δέν προσέχει, μπορεῖ ἔτσι νά βλάψει τούς ἄλλους. «Αὐτά τά θέματα», λέει ὁ Ἅγιος Πορφύριος, «εἶναι πολύ λεπτά. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Πρέπει νά βλέπουμε τό καθετί μέ ἀγαθό τρόπο. Τίποτα τό κακό νά μήν σκεπτόμαστε γιά τούς ἄλλους. Κι ἕνα βλέμμα καί ἕνας στεναγμός ἐπιδρᾶ στούς συνανθρώπους μας. Καί ἡ ἐλάχιστη ἀγανάκτηση κάνει κακό. Νά ἔχουμε μέσα στήν ψυχή μας ἀγαθότητα κι ἀγάπη∙ αὐτά νά μεταδίδομε[2].

Ὅπως ἔλεγε καί ὁ Ἅγιος Παΐσιος, «θά πρέπει νά ἔχουμε μέσα μας καλούς λογισμούς. Ἄν ὁ ἄνθρωπος -ἔλεγε- δέν ἔχει καλό λογισμό καί δέν βγάζει τόν ἑαυτό του ἀπό τίς ἐνέργειές του, ἄν ἐνεργεῖ δηλαδή μέ ἰδιοτέλεια» καί σκέφτεται πῶς ὁ ἴδιος ἔχει νά ὠφεληθεῖ, «δέν βοηθιέται οὔτε κι ἀπό ἕναν Ἅγιο. Ὄχι ἅγιο γέροντα ἤ ἁγία γερόντισσα νά ἔχει, ὄχι τόν Ἅγιο Ἀντώνιο νά εἶχε γέροντα, ἀλλά καί ὅλους τούς ἁγίους, δέν μπορεῖ νά βοηθηθεῖ. Οὔτε ὁ ἴδιος ὁ Θεός δέν μπορεῖ νά βοηθήσει ἕναν τέτοιο ἄνθρωπο, ἄν καί τό θέλει πολύ. Ὅταν κανείς ἀγαπάει τόν ἑαυτό του, ἔχει δηλαδή φιλαυτία, ὅλα τά ἑρμηνεύει ὅπως τά ἀγαπάει ὁ ἑαυτός του. Καί βλέπεις ἄλλοι τά ἑρμηνεύουν ἁμαρτωλά, ἄλλοι ὅπως τούς ἀναπαύει, καί σιγά-σιγά γίνονται φυσιολογικές αὐτές οἱ παράλογες ἑρμηνεῖες τους». Δηλαδή ἐκεῖνοι τίς θεωροῦν φυσιολογικές. «Ὅπως καί ἄν φερθείς σκανδαλίζονται.

Κατάπτυστη ἀπόφαση


Κατάπτυστη ἀπόφαση

Εὐδοξία Αὐγουστίνου, Φιλόλογος - Θεολόγος

Ἀλγεινή ἐντύπωση προκάλεσε ἡ ἀπόφαση τοῦ Πρωτοδικείου τῆς Φλώρινας, μέ τήν ὁποία ἐπικύρωσε τό καταστατικό τῆς Μή Κυβερνητικῆς Ὀργάνωσης «Κέντρο Μακεδονικῆς Γλώσσας»· σκοπός της ἡ διάδοση τῆς σλαβικῆς γλώσσας τῶν Σκοπιανῶν στήν Ἑλλάδα καί ἡ διδασκαλία της ὡς προαιρετικοῦ μαθήματος ἤδη ἀπό τό Δημοτικό. Θυμίζουμε ὅτι τό «Κέντρο Μακεδονικῆς Γλώσσας» στή Φλώρινα ἐγκρίθηκε ἐπίσημα ὡς μή κυβερνητική ὀργάνωση ἀπό τίς δικαστικές Ἀρχές τῆς Ἑλλάδας στίς 28 Ἰουλίου 2022 καί ἡ ἀπόφαση ἀνακοινώθηκε στό Δελτίο Δικαστικῶν Ἐκδόσεων στίς 7 Νοεμβρίου 2022.

Τό ἐν λόγῳ «Κέντρο», σύμφωνα μέ τό καταστατικό του, ἔχει ὡς σκοπό του νά ἐργαστεῖ γιά: τή διδασκαλία τῆς μακεδονικῆς πρότυπης γλώσσας σέ πολίτες τῆς Ἑλλάδας μέσῳ διαδικτυακοῦ ἱστότοπου, τήν ὑποστήριξη εἰσαγωγῆς τῆς μακεδονικῆς πρότυπης γλώσσας ὡς προαιρετικοῦ μαθήματος σέ δημόσια σχολεῖα (πρωτοβάθμια καί δευτεροβάθμια) καί πανεπιστήμια στήν Ἑλλάδα, πού βρίσκονται στίς περιφέρειες Δυτικῆς, Κεντρικῆς καί Ἀνατολικῆς Μακεδονίας καί Θράκης, τήν ὑποστήριξη τῆς ἵδρυσης παιδαγωγικῶν σχολῶν/τμημάτων ἐντός ὑφιστάμενων πανεπιστημίων στήν Ἑλλάδα γιά τήν ἀνάδειξη τοπικῶν καθηγητῶν τῆς μακεδονικῆς γλώσσας, καθώς καί τόν καταρτισμό προγράμματος σπουδῶν καί διδακτικοῦ ὑλικοῦ.

Ὁμολογουμένως ἀποτελεῖ ὄνειδος καί ἄγος γιά τούς δικαστές ἡ ἐπονείδιστη αὐτή ἀπόφαση. Ἀνάλογη προσπάθεια γιά ἀναγνώριση παρόμοιου σωματείου στίς Σέρρες δέν εὐδοκίμησε, καθώς τό Μονομελές Ἐφετεῖο Θεσσαλονίκης, μέ τήν ὑπ’ ἀριθμόν 117/2021 ἀπόφασή του, ἔβαλε φρένο στήν ἰδεολογική διαστροφή καί στά καλοπληρωμένα ὄνειρα ὅσων ὀρέγονται δῆθεν «μακεδονική» μειονότητα ἐντός Ἑλλάδας.

Τότε κατανόησε τό ψαλμικό , " ὁ ποιῶν τούς ἀγγέλους Αὐτοῦ πνεύματα καί τούς λειτουργούς Αὐτοῦ πυρός φλόγα " .

Κάποτε στη μεγάλη είσοδο είδε τον εαυτό του υπερυψωμένο και αισθανόταν ότι πατούσε πάνω σε φλόγες.
Μόλις έφτασε κάτω από τον πολυέλαιο είπε μέσα του "Παναγιά μου, Χριστέ μου" , και σιγά -σιγά πάτησε και μπήκε από την Ωραία Πύλη.

Ἅγιον ὄρος. Καρούλια. ..

Ἅγιον ὄρος. Καρούλια. Ὁ μονάχος Συμεῶν δείχνει μιά φωτογραφία, ὅπου φωτογραφήθηκε πρίν γίνει μοναχός μαζί μέ τόν Ἅγιο Ἰουστῖνο (Πόποβιτς).

http://apantaortodoxias.blogspot.com/2022/11/blog-post_921.html

19 Ἰανουαρίου. Μακαρίου ὁσίου τοῦ Αἰγυπτίου. Ἀρσενίου Κερκύρας, Μάρκου ἀρχιεπ. ᾿Εφέσου τοῦ Εὑγενικοῦ († 23 Ἰουν. 1444), Μακαρίου ὁσ. ἱεροδιακὀνου τοῦ Πατμίου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Πέμ. λβ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Ἰακ. δ΄ 7 - ε΄ 9).

Ιακ. 4,7             Ὑποτάγητε οὖν τῷ Θεῷ. ἀντίστητε τῷ διαβόλῳ, καὶ φεύξεται ἀφ᾿ ὑμῶν·

Ιακ. 4,7                     Υποταχθήτε, λοιπόν, με ταπείνωσιν στον Θεόν. Αντισταθήτε στον διάβολον, που σας δελεάζει και σας φλογίζει με τας αμαρτωλάς ηδονάς του κόσμου, και θα φύγη μακρυά από σας νικημένος και εξευτελισμένος.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible