Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

Τρίτη, 29 Ιανουαρίου 2019

29 Ἰανουαρίου. Ἡ ἀνακομιδή τῶν λειψάνων τοῦ ἱερομάρτυρος Ἰγνατίου τοῦ θεοφόρου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Παραληφθέν. Κυρ. κδ΄ ἐπιστ. (Ἐφεσ. β΄ 14-22).
Εφ. 2,14            αὐτὸς γάρ ἐστιν ἡ εἰρήνη ἡμῶν, ὁ ποιήσας τὰ ἀμφότερα ἓν καὶ τὸ μεσότοιχον τοῦ φραγμοῦ λύσας,
Εφ. 2,14                    Διότι αυτός είναι η ειρήνη όλων μας, ο οποίος τον Ιουδαϊσμόν και τον Εθνισμόν, τα δύο αυτά τα έκαμεν ένα, εκρήμνισε και διέλυσε το μεσότοιχον του Νομου, που σαν ανυπέρβλητος φραγμός εχώριζε τους δύο λαούς·

55. Ἡ καθαρή καρδιά, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

55. Ἡ καθαρή καρδιά, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης, 29-1-2019, ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...

54. Ὁ Κύριος μᾶς διδάσκει τόν τρόπο τῆς προσευχῆς, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

54. Ὁ Κύριος μᾶς διδάσκει τόν τρόπο τῆς προσευχῆς, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης, 28-1-2019, ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...

Ἡ συκοφάντηση τοῦ Ἁγίου Πορφυρίου ἀπό τούς μεταπατερικούς

Ἡ συκοφάντηση τοῦ Ἁγίου Πορφυρίου
ἀπό τούς μεταπατερικούς

Οἱ νεοορθόδοξοι καί οἱ διάδοχοί τους μεταπατερικοί ὑποτιμοῦν, παρερμηνεύουν, διαστρέφουν καί ὑβρίζουν τούς Ἁγίους Πατέρες, παλαιότερους καί σύγχρονους. Οἱ μεταπατερικοί ἀπαξιώνουν ἐπίσης τήν ἠθική καθαρότητα, τήν ἄσκηση, τήν νηστεία, τήν συζυγική καί τήν γενικότερη ἐγκράτεια, τούς ἱερούς κανόνες, τήν καταπολέμηση τῶν σαρκικῶν ἡδονῶν. Δέν θέλουν νά ἀκούγεται κἄν ἡ λέξη διάβολος, οὔτε ἡ λέξη ἁμαρτία, οὔτε ἡ λέξη μετάνοια. «Kηρύσσουν», ὅπως δίδασκε ὁ Ὅσιος Ἀναστάσιος, «τήν χαρά τῆς Ἐκκλησίας, τό βίωμα τῆς Ἀναστάσεως ἀποκομμένο ἀπό τήν ἄσκηση καί τόν σταυρό. Τά δάκρυα τῆς μετανοίας, τό κήρυγμα τῆς μωρίας τοῦ σταυροῦ, ἡ πτωχεία τῶν ἁλιέων, ἡ ἐγκράτεια τῶν ἀναγεννημένων δέν εἶναι κομμένα καί ραμμένα στά μέτρα τους. Ἀπεχθάνονται τήν ἄσκηση, γιατί δέν τρέφει τά πάθη ἀλλά τά σκοτώνει. Θέλουν μέ ἐκκλησιαστικό μανδύα νά περικαλύψουν τόν μουσουλμανικό εὐδαιμονισμό πού πρακτικά ἐνστερνίζονται καί ὀνόμασαν τήν κάθε αἰσθησιακή ἀπόλαυση «ἀναστάσιμη χαρά τῆς Ἐκκλησίας». Ἡ χαρά τῶν Ἁγίων εἶναι καρπός τοῦ σταυροῦ. Αὐτό λέει καί ὁ Γέρων Πορφύριος, τόν ὁποῖο ἐπικαλοῦνται καί βλασφημοῦν μέ τόν τρόπο τους...»[1].
Οἱ μεταπατερικοί, ὅπως ἐπισημαίνει ἀνωτέρω ὁ ἐξαγιασμένος Γέρων Ἀναστάσιος, δέν διστάζουν νά παρερμηνεύουν-συκοφαντοῦν ἀκόμη καί τόν ὀρθοδοξότατο καί πατερικότατο Ἅγιο Πορφύριο, ἐμφανίζοντάς τον ὡς τάχα χαλαρό, τόσο στά ἠθικά θέματα, ὅσο καί στά θέματα τῆς πίστεως. Διακηρύσσουν, εἴτε φανερά εἴτε συσκιασμένα, ὅτι ὁ γάμος ἔχει ἀπόλυτη ἐλευθερία στίς σαρκικές σχέσεις καί ὅτι τάχα ὁ Ἅγιος Γέροντας Πορφύριος, ἀντιτασσόμενος στούς Ἁγίους Πατέρες, ἐπικύρωνε αὐτή τήν θέση!
Ἡ ἀλήθεια εἶναι ἀκριβῶς ἀντίθετη μέ τήν παραπάνω θέση. Ὁ Ὅσιος Πορφύριος ἦταν ἀκριβέστατος ἀκόλουθος τῶν Ἁγίων Πατέρων. Δίδασκε ὅτι προϋπόθεση τῆς κατά Χριστόν ζωῆς εἶναι ἡ σταύρωση-θανάτωση τῶν παθῶν, ἡ νέκρωση ὡς πρός τόν κόσμο, ἡ ἀπάρνηση τοῦ κοσμικοῦ φρονήματος.

Καθ. Γεώργιος Παῦλος: Ἡ συμφωνία τῶν Πρεσπῶν θέτει τίς βάσεις γιά νά ὑποχωρήσει ὅλος ὁ Ἑλληνισμός κάτω ἀπό τόν Ὄλυμπο.


ΕΣΧΑΤΗ ΠΡΟΔΟΣΑ.
Ομιλεί ο κ. Γεώργιος Π. Παύλος, Καθηγητής Φυσικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Δ.Π.Θ.) και Διδάκτωρ Φιλοσοφίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.)
Ήταν όντως μία έκπληξη και για μένα αυτή η απήχηση μιας πολύ σύντομης τοποθέτησής μου για το θέμα της Μακεδονίας στο Σύνταγμα. Πριν απαντήσω στο ερώτημά σας θέλω να εκφράσω τα συγχαρητήριά μου για το LiveMedia που δίνει την δυνατότητα σε ανθρώπους, σε μια στιγμή επιβαλλόμενης αφωνίας, να μιλήσουν και να εκφράσουν ως πολίτες την άποψή τους καταρχάς.
Νομίζω ότι ο Ελληνικός λαός αυτήν την στιγμή καταλαβαίνει ότι γίνεται κάτι πάρα πολύ ύπουλο εναντίον του. Τα μέσα ενημέρωσης σιωπούν. Δεν δίνουν την δυνατότητα να εκφραστεί αυτό από ανθρώπους που γνωρίζουνε, επιστήμονες ή όποιοι άλλοι. Αλλά η ψυχή του λαού μας το καταλαβαίνει αυτό το πράγμα και γι’ αυτό συρρέει στα Συλλαλητήρια με τόσο αγάπη και αποφασιστικότητα.
Εγώ προσωπικά αισθάνομαι ότι η συνθήκη των Πρεσπών είναι ό,τι πιο ύπουλο έχει υπάρξει στους τελευταίους δύο αιώνες στην ιστορία του Ελληνικού Κράτους. Είναι μία συνθήκη που μας ξαναπάει πίσω στην εποχή του ’21, δηλαδήΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΛΥΜΠΟ, κάτω από την Λαμία. Διότι όταν ξέρει κανείς ιστορία καταλαβαίνει ότι η συνθήκη αυτή λέει ένα πράγμα, ότι η Μακεδονία δεν έχει σχέση με την αρχαία Ελλάδα και με τον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό.
Αν διαβάσουμε προσεκτικά την συνθήκη, λένε οι σκοπιανοί ότι κοιτάξτε, εμείς δεν σας παίρνουμε τίποτα από τον αρχαίο Ελληνικό σας πολιτισμό. Άρα διαχωρίζεται η Μακεδονία από την αρχαία Ελλάδα. Αυτό είναι ένα ψέμα το οποίο ξέρουμε ιστορικά και επιστημονικά πώς το προωθούν μεγάλα διπλωματικά κέντρα, διεθνή, για να δημιουργήσουν προϋποθέσεις οι Έλληνες να περιοριστούν κάτω από τον ΌλυμποΆρα οι Έλληνες που ζουν στην Μακεδονία δεν είναι Μακεδόνες, είναι κατακτητές της Μακεδονίας. Άρα θα πρέπει να φύγουν.

«Μακαρισμός ὄγδοος»




π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου
«οὐ γάρ ἔδωκεν ἡμῖν ὁ Θεός πνεῦμα δειλίας,
ἀλλά δυνάμεως καί ἀγάπης καί σωφρονισμοῦ».
Πρός Τιμ. Β΄ α΄: 7
Διότι ὁ Θεός δέν μᾶς ἔδωκε πνεῦμα δειλίας,
ὥστε νά μᾶς φοβίζουν αἱ ἀπειλαί καί οἱ διωγμοί,
ἀλλά μᾶς ἔδωκε πνεῦμα καί
χάρισμα δυνάμεως διά νά ἀντέχουμε εἰς τούς πειρασμούς·
μᾶς ἔδωκε καί πνεῦμα ἀγάπης καί πνεῦμα,
πού μᾶς σωφρονίζει, ὥστε φρόνιμα καί
συνετά νά κυβερνῶμεν καί
τόν ἑαυτόν μας καί τούς ἄλλους.
Μετάφρ. Ν . Τρεμπέλα

Συνεχίζουμε, ἀγαπητοί μου, τό περί μακαρισμῶν θέμα μας. Βρισκόμαστε στόν ὄγδοο μακαρισμό, πού λέει: «μακάριοι οἱ δεδιωγμένοι ἕνεκεν δικαιοσύνης, ὅτι αὐτῶν ἐστιν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν»1. Δηλαδή θά λέγαμε ὅτι εἶναι εὐτυχισμένοι ὅσοι ἐφαρμόσουν τούς ἑπτά προηγούμενους μακαρισμούς. Ὁ Θεός θά τούς εὐλογεῖ, καί οἱ ἄνθρωποι θά τούς τιμοῦν ἰδιαίτερα. Μέσα στή ζωή θά εἶναι ἕνα ὡραῖο, ζωντανό παράδειγμα πρός μίμηση. Ἔτσι βέβαια μποροῦμε νά φανταστοῦμε ἐκείνους πού ἐφάρμοσαν, τουλάζιστον ἕως τώρα, τούς ἑπτά μακαρισμούς.
Ἀλλά δυστυχῶς τά πράγματα δέν εἶναι ἔτσι. Ἐδῶ ὑπάρχει ἡ πιό περίεργη καί ἐκ πρώτης ὄψεως ἀνεξήγητη συμπεριφορά. Μόλις ἀρχίσει ὁ ἄνθρωπος νά ζεῖ μία πνευματική ζωή, ἐνταγμένος ἀκριβῶς μέσα στόν χῶρο καί στό πνεῦμα τῶν μακαρισμῶν, ἀρχίζει ἕνας ἀσταμάτητος πόλεμος, καί ἀπό τόν Διάβολο καί ἀπό τούς ἀνθρώπους ἐκείνους πού ἀνήκουν στόν Διάβολο, καί λειτουργοῦν ὡς ὄργανά του, ὅπως ἀναφέρεται στή Σοφία Σολομῶντος, δηλαδή «τῆς ἐκείνου μερίδος»2.
Ἐδῶ ἀμέσως τώρα θά προσπαθήσουμε νά κατανοήσουμε τό γιατί ξεσπάει αὐτός ὁ πόλεμος ἐναντίον τῶν πνευματικῶν ἀνθρώπων, ἐνῶ θά περιμέναμε νά θεωροῦνται ὑπόδειγμα ζωῆς μέσα στό κοινωνικό μας σύνολο. Αὐτό τό γιατί θά ἐπιχειρήσουμε, ἀγαπητοί μου, νά ἀναλύσουμε ἀπόψε.
Βέβαιο πάντως εἶναι ὅτι ὁ Κύριος αὐτούς τούς «δεδιωγμένους», δηλαδή αὐτούς πού διώκονται, πού ἔχουν διωχθεῖ ἀλλά καί διώκονται, τούς μακαρίζει καί τούς ὑπόσχεται τή δική Του τή Βασιλεία. «Μακάριοι οἱ δεδιωγμένοι ἕνεκεν δικαιοσύνης, ὅτι αὐτῶν ἐστιν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν» λέει ὁ ὄγδοος μακαρισμός. Προσέξτε ὅμως: ὄχι «δεδιωγμένοι» ἐξαιτίας πολιτικῶν φρονημάτων ἤ δέν ξέρω τί ἄλλο, ἀλλά «ἕνεκεν δικαιοσύνης».
Ποιά ὅμως εἶναι ἡ ἔννοια ἐδῶ τῆς δικαιοσύνης, πού γιά χάρη της αὐτοί θά διώκονται;
Ὅπως εἴδαμε στόν τέταρτο μακαρισμό, δικαιοσύνη, μέ τήν εὐρεῖα σημασία τῆς λέξεως, σημαίνει ἁγιότητα. Μέ τή στενή σημασία εἶναι τό νά θέλει κανείς νά ὑποστηρίξει κάτι τό δίκαιο. Καί αὐτό βεβαίως εἶναι, ἀλλά ἐδῶ κυρίως εἶναι μέ τήν ἔννοια τῆς ἁγιότητος. Εἶναι ὅπως καί λέξη δίκαιος, πού στήν Παλαιά Διαθήκη σημαίει ἅγιος, δηλαδή ἐκεῖνος πού ζεῖ καί πολιτεύεται σύμφωνα μέ τόν νόμο τοῦ Θεοῦ. Ἄν στόν τέταρτο μακαρισμό ὁ Κύριος μακαρίζει ἐκείνους πού πεινοῦν καί διψοῦν γιά τήν πνευματική τελειότητα, ἐδῶ μακαρίζει τή σταθερότητα στό φρόνημα αὐτό, δηλαδή στήν ἁγιότητα.Προσέξτε: δέν εἶναι ἁπλῶς τό νά εἶναι κανείς ἅγιος, ἀλλά νά εἶναι καί σταθερός σ᾿ αὐτό, ἔστω καί ἄν ἀσκηθεῖ ἐναντίον του διωγμός.

Πατήρ Εὐσεβίου Βίττη. Οἱ ἀκρίδες καί ἡ ἐποχή μας


ΠΑΤΉΡ ΕΥΣΕΒΊΟΥ ΒΙΤΤΗ. ΟΙ ΑΚΡΙΔΕΣ ΚΑΙ Η ΕΠΟΧΉ ΜΑΣ
 
Οἱ "ἀκρίδες" καί ἡ ἐποχἠ μας.
Ἒχουν ἂραγε καμμία σχέση οἱ "ἀκρίδες" (Ἀποκάλυψη) μέ τήν ἐποχή μας; Δέν εἶναι δυνατή μιά ἀπάντηση μέ βεβαιότητα, ὃτι ναί, ἧρθαν καί ὃτι αὐτές ἢ ἐκεῖνες, αὐτά ἢ ἐκεῖνα τά φαινόμενα.Ὃμως δέν μποροῦμε νά μείνουμε ἀδιάφοροι σέ κάποιες διαπιστώσεις πού κάθε στιγμή κάνουμε καθημερινῶς, ὃσοι ἀσχολούμαστε μέ τόν ἂνθρωπο. Εἷναι π.χ. πολύ διαδεδομένες οἱ ψυχικές διαταραχές καί ἀσθένειες σήμερα. Μένει κανείς κατάπληκτος πῶς σέ μιά κοινωνία εὐμαρείας, πού ὃλοι ἢ σχεδόν ὃλοι τά ἒχουν ὃλα, προσβάλλονται οἱ περισσότεροι ἀπό καταστάσεις πού μαρτυροῦν ὂχι καλή σχέση μέ τήν ὑγεία ἢ αὐτό πού θά μπορούσαμε νά χαρακτηρίσουε ὡς ὁμαλό ψυχισμό στούς συνανθρώπους μας. Παράλληλα ἒχουμε ἀνάπτυξη τῆς μαγείας, τῆς σατανολατρίας, τοῦ ἀποκρυφισμοῦ μέ τρομερές ἐκδηλώσεις, πού ἀσκοῦν πολύ μεγάλη ἐπίδραση πρό πάντων στή νεότητα, τήν ὁποία αἰχμαλωτίζουν καί ὁδηγοῦν σέ ἀποτρόπαιες πράξεις ἢ τήν κάνουν θῦμα τέτοιων πράξεων.

Μόνο ἡ πνευματική ζωή εἶναι ἡ ἀληθινή ζωή, ὅλα τά ὑπόλοιπα εἶναι ὕλη!

 
Μόνο η πνευματική ζωή είναι η αληθινή ζωή, όλα τα υπόλοιπα είναι ύλη!  Και το σώμα μας ύλη είναι, χώμα δανεισμένο από την γη.  Πνευματική ζωή είναι η αδιάλειπτη προσπάθειά μας να καταστούμε άξιοι της Θεϊκής πνοής που βρίσκεται μέσα μας.

Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΦΡΑΙΜ ΑΡΙΖΟΝΙΤΗΣ ΣΤΙΣ 23/01/2019 ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΑΝΤΩΝΊΟΥ ΣΤΗΝ ΑΡΙΖΌΝΑ.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία: hristospanagia@yahoo.gr
.
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό hristospanagia@yahoo.gr

ΕΤΙΚΕΤΕΣ - ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ