Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Τρίτη 7 Απριλίου 2020

Ἡ καθαρότητα ὡς προϋπόθεση γιά νά δοῦμε τόν Θεό. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Π. Σάββας 2011-02-05_Η ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑ ΩΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΟ ΘΕΟ_(ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ ΥΠΑΠΑΝΤΗΣ)
https://www.youtube.com/watch?v=cCYW8qtq2f4

Ἐπιστολή Ι.Σ.Κ.Ε. πρός τόν Πρωθυπουργό τῆς Ἑλλάδος κ. Κυριάκο Μητσοτάκη



Αθήνα, 31 Μαρτίου 2020 

Αρ. Πρωτ.: 11 

Προς τον Εξοχώτατο Πρωθυπουργό της Ελλάδος 
κ. Κυριάκο Μητσοτάκη 

Κοινοποίηση: 

1) Υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως 

2) Διαρκή Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος 

Εξοχώτατε κύριε Πρωθυπουργέ,

Τα μέλη του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος, ευπειθή στις προσταγές του κράτους και ιδίως στην κοινή υπουργική απόφαση 2867/Υ1 που δημοσιεύτηκε στο Φ.Ε.Κ. 872/Β/16-3-2020, το οποίο αφορούσε την αναστολή, για λόγους προστασίας του πληθυσμού από την πανδημία, της λατρείας όλων των θρησκευμάτων, απείχαν των λειτουργικών τους καθηκόντων. Άλλωστε σε πρώιμο χρόνο ο ΙΣΚΕ, με ανακοίνωσή του, είχε συνταχθεί με της κατευθύνεις της Επιστήμης και του Κράτους, χωρίς να απεμπολή την διδασκαλία της Αγίας μας Εκκλησίας. 
Όποιος είναι άγευστος της λειτουργικής ζωής δεν μπορεί να εννοήσει το μέγεθος της πικρίας -που καταντά αγανάκτηση- όσων λειτουργούν εις το Ιερό Θυσιαστήριο, αλλά και των πιστών των οποίων διερήχθη ο δεσμός με την πηγή της Ζωής, που είναι το Σώμα και το Αίμα του ίδιου του Χριστού στην Θεία Κοινωνία. 
Από όλες τις γωνιές της Ελλάδος, έχουμε καθημερινά μηνύματα για την διαμορφωθείσα κατάσταση, γενόμενοι δέκτες παραπόνων από Κληρικούς και Λαϊκούς για ενεργότερη παρέμβαση του ΙΣΚΕ στα τεκταινόμενα. 
Με την παρούσα επιστολή αιτούμεθα όπως επιτραπεί εις τους Ιερείς της Ορθοδόξου Εκκλησίας, εντός της Ελληνικής επικράτειας, να λειτουργούν με τους ιεροψάλτες των Ιερών Ναών (έναν ή δύο) και ενός νεωκόρου, κυρίως τις άγιες ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδος και έως ότου ξεπεραστεί ο κίνδυνος από την ενσκήψασα πανδημία. 

Θεωρούμε πως σύμφωνα με τις οδηγίες της Πολιτείας: 

Ἡ ὑπακοή Α΄, Ἁγ. Ἰωάννου τῆς Κλίμακος Δ΄ λόγος Περί ὑπακοῆς, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου


Ἡ ὑπακοή Α΄, Ἁγ. Ἰωάννου τῆς Κλίμακος Δ΄ λόγος Περί ὑπακοῆς, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com
https://www.youtube.com/watch?v=gTULqdTCjkw&feature=em-uploademail

7. Ἡ ξενιτεία, Ἁγ Ἰωάννου τῆς Κλίμακος Γ΄ λόγος Περί ξενιτείας, Ἀρχιμ. ...


7. Ἡ ξενιτεία, Ἁγ. Ἰωάννου τῆς Κλίμακος Γ΄ λόγος Περί ξενιτείας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr
καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com
Κάνε ἐγγραφή στό κανάλι τοῦ "Κύριος Ἰησοῦς Χριστός Kyrios Ihsous Hristos" τοῦ Youtube
πατώντας ἐδῶ: https://www.youtube.com/channel/UCEtO...

Ἱστορία τῆς Φιλοκαλίας καί ἀναίρεση συκοφαντιῶν της, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου




Μελέτες στήν Φιλοκαλία 


Ποιὰ εἶναι ἡ ἱστορία τῆς «Φιλοκαλίας»; 

«Ὅπως προκύπτει ἀπὸ τὸ βίο τοῦ ἁγίου Νικοδήμου», γράφει ὁ π. Θεόκλητος Διονυσιάτης, «ὕστερα ἀπὸ διετή παραμονὴ στὴ μονὴ τοῦ ἁγίου Διονυσίου (ὁ ἅγιος Νικόδημος), ἀναχώρησε τὸ 1777 γιὰ τὶς Καρυὲς τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ὅπου συναντήθηκε μὲ τὸν ἅγιο Μακάριο ἐπίσκοπο Κορίνθου, ἐκθρονισθέντα ἀπὸ τοὺς Τούρκους γιὰ τὴ συμμετοχὴ τῆς βυζαντινῆς προελεύσεως οἰκογενείας του τῶν Νοταράδων, στὴν ἐξέγερση τοῦ 1770. Ἐκεῖ τοῦ παρέδωσε χειρόγραφα ἀπὸ ἀνθολογίες πατερικῶν κειμένων (μοναστικῶν, ἀσκητικῶν, ἡσυχαστικῶν, θεολογικῶν) γιὰ νὰ τὰ ἐπεξεργαστεῖ πρὸς ἔκδοση. 
Τὰ κείμενα ἀντεγράφησαν προφανῶς ἀπὸ χειρόγραφους κώδικες τῶν μοναστηριῶν τοῦ Ἁγίου Ὅρους, ἀλλὰ δὲν ὑπάρχουν στοιχεῖα ποὺ νὰ διαφωτίζουν, ἂν ἀπὸ τὰ ἐπιλεγέντα ἀφαιρέθησαν ἢ προσετέθησαν ἀπὸ τὸν ἅγιο Νικόδημο. Πάντως, ὁ θεῖος Νικόδημος, ἀφοῦ διόρθωσε φιλολογικῶς τὰ κείμενα, τὰ παρέβαλλε κριτικῶς μὲ ἄλλους κώδικες, παρέθεσε στὰ παρασέλιδα μερικὲς παρατηρήσεις του, ἔγραψε τὸ Προοίμιο καὶ τὶς σύντομες βιογραφίες τῶν συγγραφέων καὶ παρέδωσε τὸ ὅλο ἔργο ὕστερα ἀπὸ μία διετία στὸν ἅγιο Μακάριο. Αὐτὸς στὴν συνέχεια, κατέφυγε στὸν γνωστὸ «καλὸ κἀγαθὸν» πρίγκιπα τῆς Μολδοβλοχίας Ἰωάννη Μαυρογορδάτο, ποὺ συνάντησε στὴν Σμύρνη, ὁ ὁποῖος ἀνέλαβε τὶς δαπάνες τῆς ἐκδόσεως. 
Στὰ κείμενα αὐτά, ποὺ στὸ σύνολό τους ἐκφράζουν τὴν ἀγάπη τοῦ καλοῦ μὲ πνευματικὴ ἔννοια, ποὺ ταυτίζεται μὲ τὸ ἀγαθό, δόθηκε ὁ τίτλος «Φιλοκαλία», μὲ τὴν ἐπεξηγηματικὴ δήλωση, ὅτι ἡ φιλία αὐτὴ τοῦ καλοῦ, εἰς αὐτὰ τὰ ὑψηλὰ πνευματικὰ ἐπίπεδα, ἀνήκει στοὺς «Ἱεροὺς Νηπτικούς», δηλαδὴ στοὺς ἀσκητικοὺς ἐκείνους ἁγίους Πατέρες, ποὺ ἔφτασαν στὴν θεία κατάσταση τῆς ἀδιάλειπτης νήψεως καὶ ἐγρηγόρσεως τοῦ θεωθέντος νοῦ τους. Καὶ σὲ ἕνα τόμο μεγάλου σχήματος εἶδε ἡ Φιλοκαλία τὸ φῶς τῆς δημοσιότητος στὴν Βενετία τὸ 1782, ποὺ ἔλαμψε σὰν τηλαυγὴς πνευματικὸς φάρος σὲ ὅλη τὴν ἑλληνόφωνη Ὀρθοδοξία»[1]. 
Ἡ Φιλοκαλία «ἐπανεκδίδεται τὸ 1893 στὴν Ἀθήνα. Τὸ 1793, ἕνδεκα χρόνια μετὰ τὴν πρώτη ἔντυπη ἐμφάνισή της, ἐκδίδεται καὶ σὲ σλαβονικὴ μετάφραση»[2] ἀπὸ τὸν ὅσιο μοναχὸ Παΐσιο Βελιτσκόφσκι (1722-1794). Ἡ σλαβονικὴ μετάφραση τῆς Φιλοκαλίας δημιούργησε στή Ρωσία τήν «Φιλοκαλική ἀναγέννηση» καί τήν ἀναζωπύρωση τοῦ ἡσυχασμοῦ. Ὁ ἀπόηχος τῆς «Φιλοκαλικῆς ἀναγέννησης ἔφθασε καί στήν Δύση μέσῳ τῶν Ρώσων τῆς διασπορᾶς ἰδιαίτερα μετά τήν ἐπικράτηση τῶν Μπολσεβίκων τό 1917 στή Ρωσία. 
«Τρίτη ἔκδοση τῆς Φιλοκαλίας γίνεται στὴν Ἑλλάδα τὸ 1957, πεντάτομη[3], μὲ ἐπανειλημμένες ἐπανεκτυπώσεις. 
Ρουμανικὴ μετάφραση, ἀπὸ τὸν καθηγητὴ π. Dimitru Staniloae, ἀρχίζει νὰ ἐκδίδεται τὸ 1946 καὶ ὁλοκληρώνεται σὲ δέκα τόμους τὸ 1981. Ἀλλὰ ἡ μεγάλη ἔκπληξη ἀρχίζει μὲ τὴν πρώτη ἐκδοτικὴ ἐμφάνιση τῆς Φιλοκαλίας στὶς δυτικὲς κοινωνίες καὶ τὴν ἐνθουσιώδη ὑποδοχή της ἀπὸ εὐρύτατο ἀναγνωστικὸ κοινὸ κάθε χριστιανικῆς «ὁμολογίας»: Πραγματικά, τὸ 1951 ὁ ἔγκυρος στὴν Ἀγγλία Ἐκδοτικὸς Οἶκος Faber and Faber ἐκδίδει δίτομη ἀνθολόγηση τῆς Φιλοκαλίας σὲ μετάφραση τῶν E. Kadloubovsky καὶ G.E.H. Palmer... Ἔγκαιρα συμπληρώνεται ἡ μετάφραση καὶ τῶν ὑπόλοιπων τόμων τοῦ ἑλληνικοῦ πρωτοτύπου σὲ συνεργασία τοῦ G.E.H. Palmer μὲ τοὺς Philip Sherrard καὶ Kallistos Ware καὶ ἐκδίδεται σὲ εὐπώλητη ἔκδοση (Paperback).

Ἅγιος Χαράλαμπος: «Σὲ ὅποιον τόπο βρεθεῖ τεμάχιο ἀπὸ τὸ λείψανό μου καὶ σ’ ὅποια χώρα γιορτάζουν τὸ μαρτύριό μου, νὰ μὴν γίνει ἐκεῖ ποτὲ πείνα οὔτε πανώλης ποὺ θὰ θανατώνει τοὺς ἀνθρώπους»

«Σὲ ὅποιον τόπο βρεθεῖ τεμάχιο ἀπὸ τὸ λείψανό μου καὶ σ’ ὅποια χώρα γιορτάζουν τὸ μαρτύριό μου, νὰ μὴν γίνει ἐκεῖ ποτὲ πείνα οὔτε πανώλης ποὺ θὰ θανατώνει τοὺς ἀνθρώπους πρόωρα οὔτε πονηρὸς ἄνθρωπος ποὺ νὰ βλάπτει τοὺς καρποὺς , ἀλλὰ νὰ εἶναι σ’ αὐτὸν τὸν τόπον εἰρήνη σταθερὴ , ψυχῶν σωτηρία καὶ σωμάτων θεραπεία. Νὰ εἶναι ἀφθονία σίτου, οἴνου, ἐλαίου, τετραπόδων καὶ ἄλλων χρησίμων πραγμάτων.»

Γράφει ὁ Βαγγέλης Μητράκος 

1753: O Ἅγιος Χαράλαμπος σώζει τὴν Τρύπη ἀπὸ τὴν πανούκλα 

ΘΕΟΣ ΥΨΙΣΤΟΣ ΑΓΙΩ ΧΑΡΑΛΑΜΠΩ 
ΕΠΑΤΑΞΕΝ ΕΝΘΑΔΕ ΕΤΕΙ 1753 
ΠΑΝΩΛΗΝ ΧΩΡΟΥΣΑΝ ΤΡΥΠΗΝ 
ΜΟΡΦΗ ΓΡΑΙΑΣ ΕΠΙΤΑΓΗ ΠΡΟΓΟΝΩΝ 
ΤΗΝ ΔΕ ΑΝΑΤΙΘΕΜΕΝ ΕΥΓΝΩΜΟΝΟΥΝΤΕΣ 

Τὰ λόγια αὐτὰ εἶναι χαραγμένα πάνω στὴ βάση τοῦ μαρμάρινου Σταυροῦ ποὺ συντροφεύει τὸ εἰκονοστάσι τοῦ Α. Χαραλάμπους , πλάι στὴν ἐκκλησία τῆς Α. Τριάδος, στὴν εἴσοδο τοῦ καταπράσινου χωριοῦ τῆς Τρύπης Λακωνίας , ἐκεῖ ποὺ ἀρχίζει ἡ περίφημη Λαγκάδα τοῦ Ταϋγέτου.
Ἡ ἐπιγραφὴ μνημονεύει ἕνα πραγματικὸ περιστατικὸ , τὸ ὁποῖο - ὡς παράδοση - ἔχει διασωθεῖ στὴν Τρύπη , στόμα μὲ στόμα καὶ ἀπὸ γενιὰ σὲ γενιὰ , κι ἔχει σχέση μὲ τὴ φοβερὴ ἀρρώστια τῆς πανώλης (πανούκλας) , ἡ ὁποία ὑπῆρξε ὁ φόβος καὶ ὁ τρόμος τῶν ἀνθρώπων κατὰ τὶς παλιὲς ἐποχὲς , ἀφοῦ δὲν ὑπῆρχε τρόπος νὰ ἀντιμετωπιστεῖ, μεταδιδόταν εὔκολα, δημιουργοῦσε μεγάλες ἐπιδημίες καὶ ὁδηγοῦσε στὸ θάνατο , μαζικὰ , χιλιάδες ἀνθρώπους.
Ἡ πανώλη (τὸ ὄνομά της σημαίνει : «ἡ ἀσθένεια ποὺ καταστρέφει τὰ πάντα») εἶναι λοιμώδης νόσος , ἀνήκει στὶς πέντε σοβαρότερες μεταδιδόμενες ἀσθένειες καὶ μεταδίδεται στὸν ἄνθρωπο ἀπὸ τὸ τσίμπημα ψύλλων ποὺ παρασιτοῦν σὲ ἄρρωστο μαῦρο ἀρουραῖο . Εἶναι βαριᾶς μορφῆς ἀσθένεια , γνωστὴ ἀπὸ τὴν ἀρχαιότητα. Ὁ λοιμὸς τῶν Ἀθηνῶν ((430 – 426 π.Χ) , κατὰ τὸν πελοποννησιακὸ πόλεμο , ποὺ ἀναφέρει ὁ Θουκυδίδης , μᾶλλον ἦταν ἡ πανώλη. Ἀπὸ τὸν 6ο αἵ. μ.Χ. καὶ σὲ ὅλον τὸν Μεσαίωνα ἐκδηλώνονταν μεγάλες ἐπιδημίες πανώλης, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ παραμείνουν μόνιμα ἐνδημικὲς ἑστίες . Γνωστὴ εἶναι ἡ μεγάλη ἐπιδημία τοῦ 14ου αἰώνα , ἡ ὁποία ὀνομάστηκε Μαῦρος Θάνατος. Μετὰ τὸν 14ο αἰώνα, ἡ νόσος ἔγινε ἐνδημικὴ καὶ γιὰ 300 χρόνια ὑπῆρχαν ἐπιδημικὲς ἐξάρσεις. Στὰ τέλη τοῦ 19ου αἰώνα, σημειώθηκε πανδημία. 

Ξέρεις τί λέει ἡ Ἐκκλησία γιά τήν νηστεία… Ξέρεις καί τά μέτρα σου καί πᾶς νά ζήσεις μία ταπείνωση. Μιλᾶς μέ τόν πνευματικό σου καί σέ συμβουλεύει τί νά κάνεις!


Ξέρεις τι λέει η Εκκλησία για την νηστεία… 
*
Ξέρεις και τα μέτρα σου 
και πας να ζήσεις μία ταπείνωση. 
*
Μιλάς με τον πνευματικό σου 
και σε συμβουλεύει τι να κάνεις!

Προσέξτε αυτά τα δύο. 
Η Εκκλησία έταξε η νηστεία να είναι τόσες μέρες. Τόσες μέρες. Κανείς δεν μπορεί να το ξεπεράσει θα πέσει σε εγωισμό. Τα προσωπικά σου μεγέθη δεν είναι ούτε για τόσες μέρες; Έ θα κάνεις αυτό που είναι ευλογία να κάνεις. 
Βλέπετε δύο όρια υπάρχουν. Τα όρια που θέτει εκ παραδόσεως η Εκκλησία. Γιατί τα θέτει τα όρια; Γιατί δεν θέλει να εξοντώσει τον άνθρωπο, θέλει να τον βοηθήσει με αυτό που κάνει. Και το δεύτερο όριο είναι οι δικές σου δυνατότητες. Βλέπετε! Η παράδοση όπως συμπυκνώνεται πάνω στο πρόσωπο σου. 
Και τα δύο πράγματα είναι σπουδαία. Και με τα δύο πρέπει να αναμετρηθείς. Και να γνωρίζεις πού είναι το όριο της ορθοδοξίας, της παραδόσεως της, αλλά να γνωρίσεις και το δικό σου το όριο, μέσα από την υπακοή που έχεις. 
Ποτέ μην πάρεις ένα από τα δύο. Και τα δύο να ξέρεις. Και τα δυό αν τα πάρεις μεμονωμένα θα σε οδηγήσουν σε πόλωση.

Ρωσικό Γενικό Ἐπιτελεῖο: «Ἡ πανδημία εἶναι φτιαχτή - Στόχος ἡ οἰκονομία καί ὁ ἔλεγχος τῆς ἀνθρωπότητας»


Γράφει: Θεόφραστος Ανδρεόπουλος

Το Russian Center for Military-Strategic Research of the General Staff το οποίο υπάγεται απευθείας στο ρωσικό Γενικό Επιτελείο θεωρεί πως «η πανδημία του κορωνοϊού είναι ένα ψέμα και πρέπει να ειδωθεί υπό το πρίσμα θρησκευτικών, οικονομικών, πολιτικών και εθνικών σκοπών.
Φυσικά πρόκειται για το διανοητικό «εργαλείο» του ρωσικού Γενικού Επιτελείου (το οποίο φυσικά εκφράζει τις θέσεις του Κρεμλίνου δεν δρα από μόνο του).
Ο συνταγματάρχης Vladimir Kwachkov αναλύει τις θέσεις του και συνεχίζει λέγοντας πως «η πανδημία είναι μια παγκόσμια στρατηγική επιχείρηση, πρόκειται για μια άσκηση διοίκησης και ελέγχου πίσω από τις κουρτίνες, με τελικό στόχο τον έλεγχο της Ανθρωπότητας.
Στόχος είναι η μείωση του ανθρώπινου πληθυσμού στην Γη. Σύμφωνα με αυτούς (που την δημιούργησαν) είμαστε πάρα πολλοί πάνω στον πλανήτη, θα έπρεπει να υπάχουν το πολύ 100 εκατομμύρια και οι περισσότεροι να είναι υπηρέτες, το μέγιστο που θα μπορούσαμε να φτάσουμε είναι το ένα δισεκατομμύριο, γιαυτό και συνδέεται άμεσα και με την οικονομική κρίση που θα ακολουθήσει.»
«Θέλουν να αναγκάσουν τον κόσμο να μην κινείται και να παραδώσει τις πολιτικές του ελευθερίες με πολιτικά μέσα το οποίο πρακτικά είναι αδύνατο. Υπάρχουν διάφορα συντάγματα και ο κόσμος έχει συνηθίσει σε ορισμένα πολιτικά δικαιώματα και πιστεύει ότι αυτό θα κρατήσει για πάντα.

ΑΓΡΥΠΝΙΑ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ)

ΤΡΙΤΗ 7-4-2020

ΑΓΡΥΠΝΙΑ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ) ΕΣΠΕΡΙΝΟΣ -ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ 19.30-01.00 

Τίτλος κηρύγματος : 

31. Βίος Ἁγ. Μακρίνας, Ἁγ. Γρηγορίου Νύσσης Στ΄ μέρος, Μητερικόν Α΄ τόμος (Δ. Τσάμη), 8-4-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

https://www.youtube.com/channel/UCEtOr176QWbyqK_H3ZZoJJw (Πατῆστε ΕΓΓΡΑΦΗ καί μετά τό καμπανάκι)

Ὅταν (τηλε)αποφασίζει ἡ Ἱεραρχία β’




ΣΙΩΠΗ ΘΑΝΑΤΟΥ

Γεώργιος Τζανάκης

Ἀλοίμονό μου ἄν καλύψω μὲ τὴν σιωπὴ τὴν ἀλήθεια … ποὺ ἔχω προσταχθῇ νὰ μεταδώσω καὶ νὰ διδάξω στὸν χριστιανικό λαό.

Πάπας Ἀγάθων. ἐν: Δοσιθέου Ἰεροσολύμων.

Τόμος Χαρᾶς. ἐκδ. Ρηγόπουλου. 1985 σελ 152

(Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος) δεν επιτρέπει πλέον σε κανέναν απολύτως, Αρχιερέα, Ιερέα, Διάκονο, Μοναχό ή άλλον εργάτη της Εκκλησίας, να προβαίνει σε δημόσιες δηλώσεις ή εμφανίσεις στα μέσα της Γενικής Ενημερώσεως και το Διαδίκτυο και προτρέπει όλους να ησυχάζουν, να ασκούνται στην σιωπή και την εντονότερη προσευχή.

Ἀνακοίνωσις ΔΙΣ 1/4/2020

Ἄν ἀναλογισθη κανεὶς τί ἐκστομίζουν καθημερινῶς ὁρισμένοι Ἀρχιερεῖς, Ἱερεῖς Διάκονοι Μοναχοὶ ἤ ἄλλοι ἐργάτες τῆς Ἐκκλησίας θὰ πεῖ ὅτι χρειαζόταν κάποιος νὰ τοὺς πεῖ ἐπιτέλους νὰ σταματήσουν, μιὰ ποὺ οἱ ἴδιοι δὲν φαίνεται νὰ συναισθάνονται τὶ λένε, ὅπως καὶ τὶ πράττουν.

Παράδειγμα: «Θα έρθει η στιγμή για να γιορτάσουμε το αληθινό Πάσχα, που θα είναι το πέρασμα στην κανονικότητα». ( https://www.romfea.gr/ieres-mitropoleis/36208-dimitriados-ignatios-den-dioketai-o-xristianismos-kai-i-ekklisia) Τώρα δὲν θὰ ἑορτάσουμε τὸ Πάσχα, ἀλλὰ δὲν πειράζει. Ἄς κάνουμε αὐτὰ ποὺ μᾶς λένε καὶ θὰ ἔρθει στιγμὴ νὰ ἑορτάσουμε τὸ ἀληθινὸ Πάσχα. Καὶ ποιὸ εἶναι τὸ ἀληθινὸ Πάσχα; Ἡ ἐπιστροφὴ στὴν κανονικότητα. Δὲν εἶναι ὁ Χριστὸς τὸ Πάσχα μας, εἶναι ἡκανονικότης. Καὶ ποιὰ εἶναι ἡ κανονικότης; Ὑποθέτω τὰ φαγοπότια, τὰ ξεσαλώματα, οἱ πομπὲς καὶ οἱ ἐπισημότητες τῶν δεσποτάδων, τὸ πέρα-δῶθε ἀδελφῶν καὶ πατέρων, εἰκόνων καὶ λειψάνων, τὸ ἔγκλημα τῶν ἐκτρώσεων, τὸ ξεπούλημα τῆς πατρῖδος ἀπὸ τοὺς ἀνθέλληνες κυβερνῆτες μὲ τὴν σύμπραξι τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἡγεσίας, ὁ ἐποικισμὸς τῆς χώρας καὶ ἡ σιωπηλὴ ἄλωσί της, τὰ ἀντίθεα θρησκευτικὰ, ἡ διαστρέβλωσις τῆς ἱστορίας, ἡ ἀποχαύνωσις τοῦ λαοῦ καὶ ἡ μετατροπή του σὲ εὔπλαστη μάζα στὰ χέρια τῶν μαγείρων τῆς πλάνης. Καὶ ποιός τὰ λέει αὐτὰ; Ὁ Ἰγνάτιος Γεωργακόπουλος, ἐπίσκοπος Δημητριάδος. Κατὰ τὴν γνώμη μου καλό θὰ ἦταν νὰ τοῦ πῇ κανεὶς νὰ σταματήσῃ. Ἀλλὰ ἐκεὶ εἶναι καὶ ἡ Ἀκαδημία Βόλου… Αὐτὸς στέλνει καὶ χειροτονοῦνται ἀπὸ τοὺς σχισματικοαιρετικοὺς τῆς Οὐκρανίας πρόσωπα ἀπὸ τὴν Μητρόπολή του καὶ ἐπιστρέφουν «ἐπίσκοποι» καὶ συλλειτουργεῖ μαζί τους καὶ κανεὶς δὲν μιλᾶ, ὁπότε μᾶς μάρανε ὅτι ἀληθινὸ Πάσχα θεωρεῖ τὴν κανονικότητα; Ναὶ, ἀλλὰ εἶναι ἐπίσκοπος… Ὅμως, σίγουρα «Τοιοῦτος ἔπρεπε ἡμῖν ἀρχιερεύς» τέτοιοι ποὺ εἴμαστε, ὁπότε τί παραπονοῦμαι;

Ἄς γυρίσουμε ὅμως στοὺς ἁγίους ἀρχιερεῖς καὶ τὴν ἀπόφασί τους περὶ σιωπῆς.

Σὲ μιὰ στιγμὴ ποὺ ὁ ἄνθρωπος δέχεται ἕναν καταιγισμὸ λόγων καὶ εἰκόνων μὲ σκοπὸ νὰ ἐξαφανιστῇ κάθε λογικὴ σκέψι καὶ ἀντίστασι, νὰ κυριευτεῖ ἀπὸ τὸν φόβο τοῦ θανάτου, νὰ χάσῃ κάθε ἐλπίδα, νὰ κλείσῃ κάθε ἀκτίνα φωτὸς, νὰ νοιώσῃ μόνος, ἀδύναμος, ἐγκαταλελειμένος, χωρὶς στήριγμα, χωρὶς μέλλον, χωρὶς δυνατότητα διαφυγῆς μὲ μόνη ἐπιλογὴ νὰ ἀφεθῇ στὰ χέρια τῶν εἰδικῶν, τῶν κρατούντων, τῶν σχεδιαστῶν τοῦ νέου κόσμου, τῶν εἰσηγητῶν τῆς παγκόσμιας διακυβερνήσεως· σὲ μιὰ στιγμὴ ποὺ δὲν τοῦ ἐπιτρέπουν οὔτε στὴν ἐκκλησία νὰ πάῃ νὰ κοινωνήσει, δηλαδὴ τοῦ στεροῦν τὸ μόνο σίγουρο φάρμακο ἀπὸ κάθε ἱὸ καὶ ἀπὸ κάθε θάνατο –καὶ αὐτὸ τὸ κάνουν οἱ ἴδιοι ποὺ ἔχουν κληρωθεῖ νὰ εἶναι ὁδηγοὶ καὶ βοηθοὶ καὶ συμπαραστάτες, ἐμψυχωτὲς καὶ πρωτοπόροι μαχητὲς ἐναντίον τοῦ σκότους καὶ τοῦ φόβου- αὐτὴ τὴν στιγμὴ ἐπιβάλλουν σιωπή.

Τό δηλητήριο τοῦ φθόνου (Ἐπίσκ. Εἰρηναῖος, Αἰκατερίνμπουργκ καί Ἰρμπίτσκ)

Ο φθόνος είναι το τρίτο και αρκετά συνηθισμένο στα παιδιά ελάττωμα, που για το ξερίζωμά του οι γονείς πρέπει να δείξουν έγκαιρα μεγάλο ενδιαφέρον και ζήλο.
Για το φθονερό άνθρωπο είναι ανυπόφορη η ευτυχία του άλλου. Ξεσκίζεται η καρδιά του από θλίψη, όταν ο συνάνθρωπός του είναι ευτυχισμένος, ενώ νιώθει χαρά και ικανοποίηση όταν εκείνος δοκιμάζεται και υποφέρει. Εύχομαι, αγαπητοί, να μη βρίσκεται ανάμεσά σας ούτε ένας τέτοιος άνθρωπος. Εδώ θ’ απαντήσουμε στο ερώτημα: Τι πρέπει να κάνουν οι γονείς, για να μην αφήσουν ν’ αναπτυχθεί στις καρδιές των παιδιών η ζήλεια, ο φθόνος;
Σημειώστε τους πέντε επόμενους κανόνες:
Πρώτος κανόνας: Να καταστέλλετε έγκαιρα κάθε εμφάνιση ζήλειας στα παιδιά.
Το ελάττωμα αυτό εμφανίζεται με ποικίλες μορφές στην παιδική ψυχή. Θα τις δούμε με ορισμένα παραδείγματα, γιατί οι γενικές παρατηρήσεις πολύ λίγο μπορούν να βοηθήσουν στην προκειμένη περίπτωση.
Αν τα παιδιά στο τραπέζι προτείνουν βιαστικά τα πιάτα τους, γιατί φοβούνται ότι, μέχρι να έρθει η σειρά τους, το καλύτερο φαγητό θα έχει μοιραστεί στους άλλους· αν τρώνε γρήγορα, ρίχνοντας γύρω ανήσυχες ματιές, για να προλάβουν να πάρουν κι άλλο φαγητό· αν κοιτάζουν σκυθρωπά τα πιάτα των άλλων, παραβάλλοντας τις μερίδες· αν συγκρίνουν τα σχολικά είδη, τα ρούχα ή τα παιχνίδια που τους χαρίζετε, για να δουν ποιος πήρε τα καλύτερα, όλ’ αυτά είναι σημάδια ζήλειας, που πρέπει να ξεριζώσετε, όπου και όποτε εμφανιστεί.
Αν μάλιστα το παιδί δεν δέχεται κάτι που του προσφέρετε, επειδή και το άλλο παιδί πήρε το ίδιο πράγμα, αυτό αποδεικνύει ότι η ζήλεια ρίζωσε γερά μέσα του. Για μια τέτοια συμπεριφορά πρέπει να νουθετείται με επιμέλεια και, σε περίπτωση υποτροπής, να τιμωρείται αυστηρά.
Μια άλλη μορφή φθόνου, πολύ συχνή στα παιδιά, είναι η χαιρεκακία. Εμφανίζεται κι αυτή με ποικίλες μορφές.
Έτσι, αν τα παιδιά χαμογελούν με μίσος, όταν κάποιος τιμωρείται, ή ειρωνεύονται τον τιμωρημένο, πρέπει να υποστούν κι αυτά την ίδια τιμωρία. Αν συκοφαντούν το ένα το άλλο, πρέπει πάντα να τιμωρούνται με μεγάλη αυστηρότητα. Αλλά κι όταν αποκαλύπτουν τα πραγματικά παραπτώματα των φίλων ή των συμμαθητών τους, με μοναδικό σκοπό να τιμωρηθούν εκείνοι, και τότε ακόμα δεν θα τ’ αφήνουμε χωρίς παρατήρηση. Γενικά, τις μαρτυρίες ή “καταγγελίες” των παιδιών μπορούμε να τις δεχθούμε, μόνο όταν ο πατέρας, η μητέρα ή ο δάσκαλος τους αναθέτουν την τήρηση της τάξεως και απαιτούν σωστές απαντήσεις.
Και στην περίπτωση όμως αυτή πρέπει να νουθετείτε τα παιδιά, ώστε να σας πληροφορούν για τη διαγωγή των άλλων όχι από χαιρεκακία, αλλά, σαν τον πάγκαλο Ιωσήφ, μόνο για να προληφθεί η αμαρτία.
Δεύτερος κανόνας: Μην προκαλείτε οι ίδιοι το φθόνο στις καρδιές των παιδιών.

Διαβήματα πρός τήν Ἱεραρχία καί τήν κυβέρνηση ἀπό τήν Μητρόπολη Κυθήρων. Ψήφισμα Ἱεροῦ Κλήρου



Η ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΑΞΙΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΚΥΘΗΡΩΝ & ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ 
ΔΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΝ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΑΤΡΕΙΑΣ

ΔΙΑΒΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΙΕΡΑΝ ΣΥΝΟΔΟΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ


ΨΗΦΙΣΜΑ
ΙΕΡΟΥ ΚΛΗΡΟΥ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
ΚΥΘΗΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝ

Ἡμεῖς οἱ Κληρικοί καί Ἐφημέριοι τῶν Ἐνοριῶν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων, συναχθέντες σήμερον τήν 18ην Μαρτίου 2020, ἡμέραν Τετάρτην καί ὥραν 11ην π.μ., εἰς τό Ἐπισκοπεῖον Χώρας – Κυθήρων, κατόπιν προσκλήσεως τοῦ Σεβ. Ποιμενάρχου ἡμῶν Μητροπολίτου Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων κ.Σεραφείμ, εἰς τήν καθιερωμένην κατά μῆνα Ἱερατικήν ἡμῶν Σύναξιν, καί ἔχοντες ὑπ’ ὄψιν :

α) Τήν ὑπ’ ἀριθ. 3013/10-3-2020 Ἐγκύκλιον τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου μέ θέμα : «Ἐνημέρωσις τοῦ Χριστεπωνύμου Πληρώματος περί τοῦ νέου κορωνοϊοῦ (Covid-19)» τήν ὁποίαν καί ἀνεγνώσαμεν τήν προλαβοῦσαν Β’ Κυριακήν τῶν Νηστειῶν εἰς τούς Ἱερούς Ναούς μας,
β) Τό ἀπό 16ης Μαρτίου 2020 Ἀνακοινωθέν τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου, ἐκτάκτως συγκληθείσης, μέ θέμα : «Ἀνοιχτές οἱ Ἐκκλησίες γιά κατ’ ἰδίαν προσευχή καί λιτή τέλεση Θείας Λειτουργίας»
γ) Τό ὑπ’ ἀριθ. 1371/619/17-3-2020 Ἐγκύκλιον Σημείωμα τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου μέ θέμα : «Ἀποστολή ΦΕΚ Β’ 872/16-3-2020»,
καί
δ) Τό ὑπ’ ἀριθ.130/28-2-2020 ἔγγραφον τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων κ.Σεραφείμ, πρός τήν Ἱεράν Σύνοδον τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, σχετικῶς μέ τήν ἀντιμετώπισιν τοῦ προβλήματος τοῦ κορωνοϊοῦ, καί κατόπιν τῆς γενομένης διεξοδικῆς συζητήσεως ἐπί τοῦ ὡς ἄνω λίαν σοβαροῦ καί φλέγοντος ζητήματος,

Ἀποφασίζομεν

Δουλεύω σὲ ΜΚΟ. Νὰ γιατί θέλω νὰ φύγουν οἱ πρόσφυγες ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα.


Γράφει ὁ Σπύρος Κουβούσσης

Γιὰ ὅσους δὲν μὲ γνωρίζουν προσωπικὰ ἢ γιὰ ὅσους ἔχουμε χαθεῖ τὰ τελευταία χρόνια, ἀπὸ τὸ 2016 ἐργάζομαι στὸ προσφυγικὸ σὲ Μὴ Κυβερνητικὲς Ὀργανώσεις. Ἔχω ὑπάρξει ἐθελοντὴς καὶ ἐργαζόμενος, ἔχω ἐργαστεῖ στὴν Μόρια, στὰ κὰμπ γύρω ἀπὸ τὴν Θεσσαλονίκη ὅταν ἔκλεισε ἡ Εἰδομένη, ἔχω βγάλει ἀπὸ τὴν θάλασσα στὴν Λέσβο ἀνθρώπους ποὺ πνιγόντουσαν, μὲ ἔχει πυροβολήσει διακινητὴς γιατί μὲ πέρασε γιὰ ἀστυνομικό, ἔχω ἐργαστεῖ στοὺς -8 μὲ χιόνι νὰ πέφτει γύρω μας, ἔχω δουλέψει οὐκ ὀλίγες φορὲς 14ώρα στὸ κρύο, σὲ συνεχόμενες βάρδιες μὲ ἐλάχιστο ὕπνο καὶ νὰ πρέπει νὰ εἶσαι συνέχεια ἤρεμος, ψύχραιμος γιατί οἱ ἄνθρωποι στὴν ἀπόγνωση τοὺς ψάχνονται ἀπὸ ὅσους φοροῦν ἕνα γιλέκο νὰ πάρουν τὴν διαβεβαίωση ὅτι ὅλα θὰ πᾶνε καλά.
Καὶ θέλω νὰ φύγουν οἱ πρόσφυγες ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα. Ὄχι γιατί εἶμαι ρατσιστής, γιατί τοὺς ἀντιπαθῶ ἢ ὁτιδήποτε τέτοιο. Ἀλλὰ γιατί ἡ Ἑλλάδα δὲν ἔχει πιὰ νὰ καυχηθεῖ ὅτι εἶναι τόπος ποὺ οἱ ἄνθρωποι ἐπιλέγουν νὰ φτιάξουν μία καλύτερη ζωή. Ἡ Ἑλλάδα εἶναι μία ἀποθήκη ψυχῶν καὶ ὅλοι ὅσοι δὲν ἔχουν τὸ σπίτι τοὺς ἐδῶ προσπαθοῦν νὰ φύγουν ὅσο πιὸ γρήγορα μποροῦν. Τὸ μονοπάτι κάθε πρόσφυγα εἶναι ἕνα: αἴτημα γιὰ ἄσυλο, θετικὴ ἀπόφαση, διαβατήριο, Γερμανία, Σουηδία, Γαλλία, Ὀλλανδία ἢ κάποια ἄλλη δυτικοευρωπαικὴ χώρα.

Ἡ Ὕβρις


Η ΥΒΡΙΣ 

ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΜΗΝΑ 


Ἐξητάσθησαν, ἐζυγίσθησαν καί ἐβρέθησαν ἐλλειπεῖς. 
Τρομακτική ἡ ὕβρις. Κύριος δώῃ κατά τάς καρδίας αὑτῶν. 
Ὅταν οἱ ἀνθρώπινες ἀρετές, ἑνωθοῦν μέ τή δαιμονική ὑπερηφάνεια, ἀχρηστεύονται. 
Ἡ δαιμονική ὑψηλοφροσύνη συγκαταρρίπτει τήν ἐξυπνάδα ἀκόμη κι’ ἄν εἶναι ἀληθινή. Πόσο μᾶλλον ἄν εἶναι ἀπατηλή. 
Πραγματικά, ὅπως ὁ διάβολος εἶναι ἡ ἴδια ἡ ὑπεροψία, καί ἡ ὑπερηφάνεια εἶναι τό ἰδιαίτερο κακό πρόσωπό του, γι’αὐτό καί συναπτόμενη -ἡ ὑπερηφάνεια- μέ ὁποιαδήποτε ἀνθρώπινη ἀρετή, τήν νικᾶ καί τήν καταρρίπτει. 

Ἀπορία φλέγουσα..


Οι Ιεράρχες καλούν «...όλοι μαζί (Κλήρος και λαός) να αξιωθούμε να εορτάσουμε την Λαμπροφόρο Ανάσταση του Κυρίου μας με πανηγυρική Αναστάσιμη Παννυχίδα, κατά την Απόδοση της Μεγάλης Εορτής του Πάσχα, δηλαδή κατά το μεσονύκτιο μεταξύ Τρίτης 26 προς Τετάρτη 27 Μαΐου 2020.)»
Απορία: Η Τετάρτη 27 Μαΐου είναι εργάσιμη ημέρα. Αν έχει παρέλθει το ζήτημα της πανδημίας (που είναι πολύ δύσκολο να έχει παρέλθει εντελώς μέχρι τότε) όλοι θα έχουν επιστρέψει στις εργασίες τους ενώ στις (άπειρες στη Χώρα μας) τουριστικές περιοχές θα έχουν αρχίσει πυρετώδεις προετοιμασίες για να σώσουν ό,τι προλάβουν από την τουριστική περίοδο...

Ἡ εἰκόνα τῆς Παναγίας κλαίει σέ ἐκκλησία στό Βουκουρέστι κατά τόν Ἀκάθιστο Ὕμνο


Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΚΛΑΙΕΙ ΣΕ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΤΟ ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ . ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΚΑΘΙΣΤΟ ΥΜΝΟ.

https://www.youtube.com/watch?v=9ayoRKPfP5s&feature=youtu.be

Ἔχει ἀνάγκη ἀπό δύο φτερά

Όπως το πτηνό δεν μπορεί να πετάξει με ένα φτερό, αλλά χρειάζεται δύο, έτσι και ο άνθρωπος για να πετάξει από τη γη στον ουρανό, έχει ανάγκη από δύο φτερά.
Το ένα φτερό είναι δικό του και το αποκτά όταν έχει θερμή πίστη και τέλεια αγάπη και το άλλο του το δίνει η Χάρη του Θεού, όταν έχει μετάνοια και ταπείνωση.

Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος
https://proskynitis.blogspot.com/2020/03/blog-post_21.html

7 Ἀπριλίου. Τρίτη πρό τῶν Βαΐων. Τοῦ ἁγίου μάρτυρος Καλλιοπίου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα Τριθέκτης. (Ἡσαΐου ΜΘ΄ 6-10).
Ησ. 49,6            καὶ εἶπέ μοι· μέγα σοί ἐστι τοῦ κληθῆναί σε παῖδά μου τοῦ στῆσαι τὰς φυλὰς Ἰακὼβ καὶ τὴν διασπορὰν τοῦ Ἰσραὴλ ἐπιστρέψαι· ἰδοὺ δέδωκά σε εἰς διαθήκην γένους, εἰς φῶς ἐθνῶν τοῦ εἶναί σε εἰς σωτηρίαν ἕως ἐσχάτου τῆς γῆς. -
Ησ. 49,6                   Ο Κυριος μου είπεν ακόμη· Είναι μεγάλη δια σε τιμή, να ονομασθής δούλος και υπηρέτης μου. Να αποκαταστήσης ελευθέρας τας φυλάς του Ιακώβ και να επαναφέρης τους ανά τα διάφορα έθνη διεσκορπισμένους Ισραηλίτας. Ιδού, εγώ σε έχω δώσει εις εκπλήρωσιν της διαθήκης μου προς το γένος το Ισραηλιτικόν. Ως φως δι' όλα τα έθνη. Να είσαι συ ο σωτήρ εις όλους τους λαούς, μέχρι και των περάτων της γης.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible