Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024

Οἱ προτυπώσεις τῆς Θεοτόκου στὴν Παλαιὰ Διαθήκη, Κανὼν Εὐαγγελισμοῦ-Ε' ὠδή, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου.Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Οἱ προτυπώσεις τῆς Θεοτόκου στὴν Παλαιὰ Διαθήκη, Κανὼν Εὐαγγελισμοῦ-Ε' ὠδή, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου-Εορτοδρόμιο, 28-3-2024,
 Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Πῶς μποροῦμε νὰ διαπιστώσουμε ἂν εἴμαστε ταπεινοὶ στὶς σχέσεις μας μὲ τὸν πλησίον, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Λογισμοὶ ὑπερηφανείας


ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ

Λογισμοὶ ὑπερηφανείας

Ἀναφέρει ὁ Ἅγιος Ἰωάννης Κλίμακος τὸ ἑξῆς: «Ἕνας πολὺ γνωστικὸς γέροντας συμβούλευσε κάποιον ὑπερήφανο ἀδελφό. Καὶ αὐτὸς τυφλωμένος τοῦ λέγει: «Συγχώρεσέ με, πάτερ, Δὲν εἶμαι ὑπερήφανος». Καὶ ὁ πάνσοφος γέροντας τοῦ ἀπαντᾶ: «Καὶ ποιὰ καλύτερη ἀπόδειξη θὰ μᾶς ἔδινες τοῦ πάθους σου, ἀπὸ αὐτὸ ποὺ εἶπες, τὸ “δὲν εἶμαι ὑπερήφανος”;».

«Παίδευσις τῶν ὑπερηφάνων εἶναι ἡ πτῶσις. Σκόλοψ αὐτῶν εἶναι ὁ δαίμων».Ἔλεγε ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος:

«Ὁ ἄνθρωπος μέ τίς ἀδυναμίες καί τά πάθη πού ἔχει, εἶναι σάν νά φοράη πολλά παλτό. Ἀγωνιζόμενος, ὅμως, ἀρχίζει νά βγάζη ἕνα – ἕνα τά παλτό. Βγάζει τό παλτό τῆς Πορνείας, τοῦ Ψέματος, τῆς Κατάκρισης κ.λπ. Τό τελευταῖο παλτό πού βγάζει, εἶναι τό παλτό τοῦ ἐγωισμοῦ. Τό παλτό αὐτό βγαίνει μαζί μέ τό δέρμα τοῦ ἀνθρώπου, εἶναι κάτι ἐπίπονο, γι’ αὐτό καί πολλοί ἄνθρωποι δέν τό ἔχουν βγάλει ἀκόμα».Ὁ Ὅσιος Ἰωάννης ὁ ἐν Λύκῳ διηγήθηκε τὸ ἑξῆς:

Ἦταν κάποιος Μοναχὸς στὴν ἔρημο καὶ ἡσύχαζε φυλάσσοντας ἐγκράτεια μέχρι τὰ γηρατειά του. Εἶχε τόση καθαρότητα συν­ειδήσεως καὶ τόσο ἐνάρετος ἦταν, ὥστε ζοῦσε στὴν γῆ οὐράνια ζωὴ καὶ κάθε ὥρα σκεπτόταν τὸν Θεό. Ἔτσι βλέποντας ὁ Πανάγαθος Θεὸς τὸν πολὺ πόθο του καὶ τὴν καλὴ προαίρεση, γιὰ νὰ τὸν γλυτώση ἀπὸ τὴν φροντίδα τοῦ σώματος, τοῦ ἔστελνε κάθε μέρα μὲ ἕνα Ἄγγελο ἕνα ἄρτο εὐωδιαστὸ καὶ ὡραιότατο, τὸν ὁποῖον εὕρισκε στὴν Τράπεζα ἕτοιμο μετὰ τὴν ἀνάγνωση τοῦ ἑσπερινοῦ. Ἔτσι, ἀφοῦ ἔτρωγε, πάλι ἐδίδετο στὴν προσευχὴ καὶ στὴν οὐράνια θεωρία καὶ πολλὲς ἀποκαλύψεις εἶδε, σὰν καθαρὸς καὶ ἄμεμπτος.

Περί τῆς τουρκοκρατίας καί τῆς ἑλληνικῆς ἐπαναστάσεως

Ἀπάντησις εἰς τοὺς κατηγόρους τῆς Ἐκκλησίας

Γράφει ὁ κ. Ἀνδρέας Κεφαλληνιάδης, Δάσκαλος Β΄ Ἀρσακείου – Τοσιτσείου Δημοτικοῦ Σχολείου Ἑκάλης

1ον

Ὁ Παλαιῶν Πατρῶν Γερμανὸς καὶ ἡ κήρυξις τῆς Ἐπαναστάσεως εἰς τὴν Ἁγίαν Λαύραν

Ἡ νεώτερη ἱστορικὴ ἔρευνα ὁδηγήθηκε στὸ συμπέρασμα ὅτι ὁ Παλαιῶν Πατρῶν Γερμανὸς δὲν ἦταν στὴν Ἁγία Λαύρα στὶς 25 Μαρτίου. Αὐτὸ ἔδωσε ἀμέσως τὴν εὐκαιρία στοὺς ἐκκλησιομάχους νὰ ἀμφισβητήσουν τὴ συμμετοχὴ τῆς Ἐκκλησίας στὴν ἔναρξη τῆς Ἐπανάστασης, λέγοντας ὅτι ἡ κήρυξη τῆς Ἐπανάστασης στὴ μονὴ αὐτὴ εἶναι μῦθος.

Ὅμως τόσο ἡ συμβολὴ τῆς Μονῆς ὅσο καὶ ἡ συμμετοχὴ τοῦ Π. Πατρῶν Γερμανοῦ στὰ γεγονότα, ποὺ συνδέονται μὲ τὴν ἔναρξη τῆς Ἐπανάστασης ἐξακολουθοῦν νὰ παραμένουν ἰσχυρά. Ἀλλὰ ἂς δοῦμε καλύτερα πῶς ἀκριβῶς ἔχουν τὰ γεγονότα: Ὁ ἐπίσκοπος Π. Πατρῶν Γερμανὸς πῆγε στὴ μονὴ τῆς Ἁγ. Λαύρας στὶς 5 Μαρτίου 1821 μὴ θέλοντας νὰ πάει στὴν Τριπολιτσά, ὅπου οἱ Τοῦρκοι εἶχαν καλέσει τοὺς πρόκριτους καὶ τοὺς δεσπότες τοῦ Μοριᾶ. Ἀπὸ ἐκεῖ πῆγε στὰ Καλάβρυτα καὶ στὶς 10 Μαρτίου ἐπέστρεψε στὴν Ἁγία Λαύρα μαζὶ μὲ τοὺς πρόκριτους γιὰ νὰ ἀποφασίσουν τί πρέπει νὰ κάνουν. Ἐκεῖ ἀποφάσισαν ν’ ἀρχίσουν τὸ ταχύτερο τὴν Ἐπανάσταση. Οἱ παρακάτω στίχοι τοῦ δημοτικοῦ τραγουδιοῦ «Τοῦ πολέμου τοῦ 21», φανερώνουν τὴν εἰκόνα τοῦ ξεσηκωμοῦ ἀλλὰ καὶ τὴ συμμετοχὴ τοῦ μοναστηριοῦ σ’ αὐτὸν τὸν ξεσηκωμό.

«Κρυφὰ τὸ λένε τὰ πουλιά, κρυφὰ τὸ λὲν τ’ ἀηδόνια,

κρυφὰ τὸ λέει κι ὁ γούμενος πάνω στὴν Ἁγία Λαύρα:

Παιδιὰ γιὰ μεταλάβετε γιὰ ξομολογηθεῖτε,

ταχιὰ ἀνοίγει ὁ πόλεμος, ἀνάβει τὸ τουφέκι…»

Στὶς 17 Μαρτίου, ἀνήμερα τοῦ τιμώμενου ἐκεῖ ἁγίου Ἀλεξίου, οἱ ἀγωνιστὲς τῆς περιοχῆς τῶν Καλαβρύτων, σὲ εἰδικὴ δοξολογία στὴ μονὴ τῆς Ἁγίας Λαύρας, ὁρκίστηκαν νὰ ἀρχίσουν τὴν ἐπανάσταση κατὰ τοῦ τουρκικοῦ ζυγοῦ.

Παρερμηνεία εἰς τὰ περὶ ‘’μοναρχίας τοῦ Πατρὸς’’ δίδει ἐπιχειρήματα εἰς τὸν Παπισμόν


Παρερμηνεία εις τα περί ‘’μοναρχίας του Πατρός’’ δίδει επιχειρήματα εις τον Παπισμόν

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

Έχουν δυστυχώς προβληθεί απαράδεκτες δογματικές παρερμηνείες, για να προσδοθεί άλλη χροιά στα πρεσβεία τιμής του Οικουμενικού Θρόνου. Είναι αλήθεια ότι τέτοιες παρερμηνείες είναι πρωτόγνωρες στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Αν οι Παπικοί πρόβαλλαν τέτοιες απαράδεκτες δογματικές παρερμηνείες, η Εκκλησία σίγουρα θα τις ανασκεύαζε.

Μια από τις χαρακτηριστικές περιπτώσεις τέτοιων παρερμηνειών είναι και αυτή που πρόβαλε ο νυν Σεβασμιώτατος Αμερικής Ελπιδοφόρος, τότε Μητροπολίτης Προύσης.

Σε κείμενο ημερομηνίας 8 Ιανουαρίου 2014, που δημοσιεύτηκε στο ιστολόγιο Αναστάσιος, το οποίο τιτλοφορείτο ‘’Primus sine paribus : Απάντησις εις το περί πρωτείου κείμενον του Πατριαρχείου Μόσχας’’, του νυν Αρχιεπισκόπου Αμερικής, τότε Μητροπολίτου Προύσης, Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ., όπου κατεγράφοντο μεταξύ άλλων τα εξής : ‘’Παλαιόθεν και συστηματικώς η Εκκλησία εξέλαβε το πρόσωπον του Πατρός ως τον Πρώτον («η μοναρχία του Πατρός») της κοινωνίας των προσώπων της Αγίας Τριάδος’’.

Και κάτωθεν του εν λόγω κειμένου η παραπομπή με αρ. 9 καταγράφει τα εξής : [‘’Ημίν δε μοναρχία το τιμώμενον‘’, γράφει ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος εις τον Τρίτον Θεολογικόν του Λόγον (ΒΕΠΕΣ,59, σ.239). Η έννοια της μοναρχίας συνάδει προς την «τάξιν θεολογίας» (Θεολογικός Πέμπτος, σ.279). Η Παναγία Τριάς δεν αποτελεί μίαν ομοσπονδίαν προσώπων. Ο Θεολόγος των Πατέρων ομιλεί περί μοναρχίας και πρωτείου του Θεού και Πατρός.

Ἡ θεμελίωση τοῦ νηπιοβαπτισμοῦ


Η θεμελίωση του νηπιοβαπτισμού

Αρχιμ. Αυγουστίνος Μύρου

Κάτω από την επίδραση των προτεσταντικών κυρίως, αλλά και άλλων αιρετικών αντιλήψεων, καθώς επίσης και της έντονης κυριαρχίας της λογοκρατίας, τίθεται συχνά το ερώτημα, εάν ο νηπιοβαπτισμός είναι σύμφωνος με το αποκεκαλυμμένο θέλημα του Θεού. Πίσω από το ερώτημα αυτό κρύβεται η αμφισβήτηση της πρακτικής στην Ορθόδοξη Εκκλησία να βαπτίζονται τα νέα της μέλη στην νηπιακή ηλικία και η ενθάρρυνση να εγκαταλειφθή η μακραίωνη αυτή εκκλησιαστική παράδοση. Ως βασικά επιχειρήματα προβάλλονται η θεωρούμενη έλλειψη αγιογραφικών μαρτυριών, η θεωρούμενη διαπίστωση ότι ο νηπιοβαπτισμός ήταν άγνωστος στους αποστολικούς χρόνους και στους επομένους τρεις αιώνες, και, τέλος, η απουσία της ελεύθερης βούλησης στα νήπια.

Εάν και κατά πόσον ισχύουν τα παραπάνω επιχειρήματα θα το ερευνήσουμε στην συνέχεια.


Η μαρτυρία των Αγίων Γραφών.

Όσο κι αν ερευνήση κάποιος τις άγιες Γραφές είναι αδύνατο να βρη σ’ αυτές ρητή εντολή, με την οποία να απαγορεύεται ο νηπιοβαπτισμός. Δεν υπάρχει βέβαια και ρητή εντολή με την οποία να συστήνεται. Κι αυτό διότι για τους πιστούς της Αποστολικής Εκκλησίας ο νηπιοβαπτισμός δεν αποτελούσε πρόβλημα. Υπήρχε η βεβαιότητα ότι τα νέα της μέλη μπορούσαν να βαπτισθούν σε οποιαδήποτε ηλικία κι αν ευρίσκοντο, ακόμη και στην νηπιακή. Οι αγιογραφικές μαρτυρίες για την αμετακίνητη αυτή πεποίθηση της Αποστολικής Εκκλησίας είναι ποικίλες.

Σεβ. Περιστερίου, Ἀποδομητής τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως


Περιστέρι 11/3/2024

Πρὸς τὸν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Περιστερίου κ. Γρηγόριο

Σεβασμιώτατε,

Παρῆλθε χρόνος πολὺς ἀπὸ τότε ποὺ ἀναστατώσατε καὶ σκανδαλίσατε τοὺς πιστούς τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας μὲ τὴν ἀπόφασή σας νὰ ἀφαιρέσετε τὸν Ἐσταυρωμένο ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα τῶν Ἱερῶν Ναῶν τοῦ Περιστερίου.

Καὶ παρ’ ὅλον ὅτι καὶ ἐπιστολὲς λάβατε ἀπὸ τὸν πιστὸ λαὸ τοῦ Περιστερίου, μὲ σεβασμὸ στὴν ἱερωσύνη σας καὶ πολλὴ εὐγένεια, μὲ τὴν παράκληση νὰ ἀνακαλέσετε τὴν ἀπόφασή σας αὐτὴ καὶ πολλὲς ὑπῆρξαν οἱ δημοσιεύσεις στὸν Ὀρθόδοξο Τύπο ἀπὸ Θεολόγους, ποὺ τοποθετήθηκαν κατὰ τῆς ἐνέργειάς σας αὐτῆς, ἀλλὰ καὶ ἀπὸ δύο συνεπισκόπους σας (ἐφησυχάζοντας), ἐσεῖς ἐπιμένετε στὴν ἀπόφασή σας αὐτὴ -χωρὶς νὰ φαίνεται διάθεση νὰ κάνετε ἕνα βῆμα πίσω- μὲ πεῖσμα (ἀποφεύγουμε νὰ ἀναφερθοῦμε στὸν βαρὺ χαρακτηρισμὸ ποὺ ἔχει δοθεῖ στὸ πεῖσμα σας αὐτό).

Μὴ ὑποτιμᾶτε τὴ νοημοσύνη μας!

Ἔχουμε καταλάβει ποῦ τὸ πάτε…

Ἔχετε ἀναλάβει (ἴσως ἐργολαβικὰ) νὰ δοκιμαστεῖ ἡ ἀντοχὴ (στὴν πίστη) τοῦ πιστοῦ λαοῦ στὴν πόλη μας μὲ τὴν ἀπομάκρυνση , κατ’ ἀρχήν, τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα καὶ στὴ συνέχεια, ἂν πάει καλὰ τὸ πρῶτο ἐγχείρημα μὲ χλιαρὲς ἢ καὶ καθόλου ἀντιδράσεις τῶν πιστῶν, νὰ προχωρήσετε καὶ στὸ δεύτερο, δηλαδὴ τὸ ξήλωμα τῶν τέμπλων, ποὺ ἤδη τὸ ἔχετε προαναγγείλει!!)

«Γιατί; Γιατί ὅλα αὐτά;» ρωτάει ὁ ἁπλὸς πιστὸς λαὸς τοῦ Θεοῦ.

«Γιατί ὁ ἐπίσκοπός μας (ὅπως ἐγράφη καὶ τὸ πεῖσμα του μᾶς πείθει πὼς εἶναι ἀληθὲς) προσπαθεῖ νὰ ὑλοποιήσει τὶς ἐπιταγὲς τῆς ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ καὶ τῶν στοῶν ποὺ τὸν διαφεντεύουν. .. Προσπαθεῖ νὰ προσαρμόσει τὴν Ὀρθοδοξία μας στὰ παπικὰ μέτρα».

-Δὲν ἔχουν ἐκεῖνοι τὸν Ἐσταυρωμένο στὴν Ἁγία Τράπεζα;

• Νὰ τὸν ἀφαιρέσουμε ἐμεῖς!

-Δὲν ἔχουν ἐκεῖνοι τὰ τέμπλα μὲ τὶς εἰκόνες (τοῦ Χριστοῦ μας καὶ τῆς Παναγίας μας καὶ τῶν Ἁγίων μας) ποὺ ἔχουν οἱ δικές μας ἐκκλησίες;

• Νὰ τὰ ξηλώσουμε ἐμεῖς!

Ἅγιος Ἀμφιλόχιος Μακρής: «Πρέπει ἔστω καὶ ἀργὰ νὰ σχηματίσουμε τὴν μερίδα τὴ χριστιανικὴ τῶν ἐξεγερθέντων»

Ἀπὸ τὸ βιβλίο «Ὁ γέροντας Ἀμφιλόχιος Μακρής. Μιὰ σύγχρονη μορφή της Πάτμου», ἔκδοση Ἐπτάλοφος.

Φιλανθρωπία

«Τώρα τὰ λόγια τῶν ἱεροκηρύκων καὶ τῶν πολιτικῶν εἶναι σὰν νὰ ρίχνουν νέφτι στὴ φωτιά. Ὁ πτωχὸς καὶ ἀμόρφωτος λαὸς ἐγκατελείφθηκε καὶ τώρα δὲν ἀκούει, θέλει ἔργα καὶ ζωὴ χριστιανικῆς ἀγάπης, θέλει νὰ συμπάσχουμε ὤς ἀδελφοί. Μόνο μὲ τὴν ἀγάπη πρὸς αὐτούς, μὲ ἔργα φιλανθρωπίας θὰ ἐπαναφέρουμε τοὺς ἀδελφούς μας κοντὰ στὸν Χριστό.

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ/ΑΓ. ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΜΑΡΚΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΡΕΘΟΥΣΙΩΝ, 29-3-2024

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ/ΑΓ. ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΜΑΡΚΟΥ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΡΕΘΟΥΣΙΩΝ, 29-3-2024 
https://www.youtube.com/live/U13RdK6VFvI?si=_HwfImacIf09kbD_

Δὲν μπορεῖ νὰ συλλάβει ἡ σκέψη μας,τι κάνουν οἱ Ἅγιοι γιὰ ἐμᾶς ποὺ ζοῦμε στὴν κοιλάδα τοῦ κλαυθμῶνος...



https://proskynitis.blogspot.com/2024/03/blog-post_59.html

29 Μαρτίου. Μάρκου ἐπισκόπου Ἀρεθουσίων, Κυρίλλου διακόνου καὶ τῶν σὺν αὐτοῖς (†364). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα. Τριθέκτης (Ἡσαΐας Ζ΄ 1-14).

Ησ. 7,1              Καὶ ἐγένετο ἐν ταῖς ἡμέραις Ἄχαζ τοῦ Ἰωάθαμ τοῦ υἱοῦ Ὀζίου βασιλέως Ἰούδα, ἀνέβη Ῥασεὶμ βασιλεὺς Ἀρὰμ καὶ Φακεὲ υἱὸς Ῥομελίου βασιλεὺς Ἰσραὴλ ἐπὶ Ἱερουσαλὴμ πολεμῆσαι αὐτὴν καὶ οὐκ ἠδυνήθησαν πολιορκῆσαι αὐτήν.

Ησ. 7,1                       Κατά τας ημέρας του βασιλέως Αχαζ, υιού του Ιωάθαμ, όστις ήτο υός του Οζίου βασιλέως των Ιουδαίων, επήλθεν ο Ρασείμ, ο βασιλεύς του Αραμαϊκού κράτους, και ο Φακεέ, ο υιός του Ρομελίου, βασιλέως των Ισραηλιτών, εναντίον της Ιερουσαλήμ, δια να πολεμήσουν και την καταλάβουν αλλά δεν ημπόρεσαν να την κυριεύσουν.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible