ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΗ ΖΗΣΟΥΜΕ
ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ:
ΠΩΣ ΘΑ
ΕΧΟΥΜΕ ΓΝΗΣΙΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΤΟΥ
ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ
ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ:
ΙΙ.
ΣΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
θ)Τέλεια
«παράθεση»-«ἐγκατάλειψη» ὅλων στό
Θεό:
«Ἐαυτούς καί ἀλλήλους καί πάσαν τήν
ζωήν ὑμῶν Χριστῷ τῷ Θεῷ παραθώμεθα».
Πίστη
καί ὄχι ἄγχος. Τελεία ἐμπιστοσύνη στή
Θεία Πρόνοια. Νά τί εἶναι ἀπαραίτητο
κάθε στιγμή καί μάλιστα στήν διάρκεια
τῆς Θείας Λειτουργίας νά κάνουμε.
Ἐκεῖνος μᾶς εἶπε: «ζητεῖτε δέ πρῶτον
τήν βασιλείαν καί τήν δικαιοσύνην αὐτοῦ,
καί ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν·
μή οὖν μεριμνήσητε εἰς τήν αὔριον»
(Μτ. 6, 34). Ποτέ ὁ Χριστιανός δέν πρέπει
νά ἄγχεται, νά ἀπελπίζεται καί νά
φοβᾶται ὅ,τιδήποτε. Τό ἄγχος φανερώνει
ὀλιγοπιστία, ἐνῶ ἡ εἰρήνη τῆς ψυχῆς
ἔρχεται μέ τήν Θεία Χάρη, πού ἐπισκιάζει
τούς πιστούς, τούς ταπεινούς, «τούς
φοβουμένους τόν Κύριο», τούς ἐμπιστευομένους
τήν ζωή τους καθώς καί τά πάντα σ’ Αὐτόν.
ι)
Συμμετέχουμε στή Θεία Λειτουργία καί
γενικά στήν προσευχή ὄχι μόνο μέ τήν
ψυχή ἀλλά καί μέ τό σῶμα :
Πρέπει
νά στεκόμαστε ὄρθιοι, τό κατά δύναμη
καθώς καί νά κάνουμε μετάνοιες ὅταν
ἁρμόζει (π.χ. στό σημεῖο πού ψάλλουμε
: «Τήν ὄντως Θεοτόκον»). Πολύ ὠφέλιμο
εἶναι νά κλίνουμε γόνυ (γονυκλισία)
ὅταν πρέπει, καί νά σκύβουμε (κλίσις
τῆς κεφαλῆς) ὅταν προτρεπόμαστε ἀπό
τόν ἱερέα μέ τό: «τάς κεφαλάς ἡμῶν τῷ
Κυρίῳ κλίνωμεν».
Ἡ ὅλη
μας στάση ἄς εἶναι εὐλαβική, κατανυκτική.
Ἐπίσης ἄς στεκόμαστε μέ σιωπή καί ἄς
ἔχουμε ἀκίνητο τό βλέμμα μας. Δέν πρέπει
νά βλέπουμε ἐδῶ και ἐκεῖ. Ἄς προσηλώνουμε
τό βλέμμα εἴτε σέ μιά εἰκόνα, εἴτε κάτω
(τελωνικῶς). Πολύ βοηθᾶ στό νά
συγκεντρωθοῦμε τό νά ἔχουμε τό ἐγκόλπιο
τῆς Θεία ς Λειτουργίας ἤ καί τήν πλήρη
ἀκολουθία τοῦ ὄρθρου (λειτουργική
«φυλλάδα» μέ τόν ἑορταζόμενο ἅγιο) ἄν
ὑπάρχει δυνατότητα, ὥστε νά παρακολουθοῦμε
ἀνετώτερα τά λεγόμενα καί τελούμενα.
ια)Ἀπαραίτητη
εἶναι ἡ συναίσθηση καί ἡ πίστη ὅτι τά
Ἅγια Μυστήρια εἶναι τό Σῶμα καί τό
Αἷμα τοῦ Χριστοῦ.
Λέγει
ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος: «Μή
νομίσεις ὅτι
εἶναι
ψωμί καί κρασί. Οὔτε
ὅπως
τά ἄλλα
φαγητά πηγαίνει στόν ἀφεδρῶνα.
Ἀλλά
ὅπως
τό κερί ὅταν
πλησιάσει στήν φωτιά, τίποτε δέν
περισσεύει καί ὅλο
γίνεται φωτιά, ἔτσι
καί ἐδῶ
νά πιστεύεις ὅτι
τά μυστήρια γίνονται ἕνα
μέ τήν οὐσία
τοῦ
σώματος. Γι΄ αὐτό
καί ὅταν
προσέρχεσθε, μή νομίζετε ὅτι
ἀπό
ἄνθρωπο
μεταλαμβάνετε τό Θεῖο
Σῶμα,
ἀλλά
σάν ἀπό
αὐτά
τά Σεραφείμ μέ τή λαβίδα τοῦ
πυρός, τήν ὁποία
εἶδε
ὁ
Ἡσαΐας
νά νομίζετε ὅτι
μεταλαμβάνετε τοῦ
Θείου Σώματος. Καί σά νά ἀκουμπᾶμε
μέ τά χείλη τή Θεία καί ἄχραντη
πλευρά, ἔτσι
νά μεταλαμβάνουμε τοῦ
Σωτηρίου Αἵματος»8.
Προδημοσίευση στό διαδίκτυο Γ΄ἔκδοσης (ἐπηυξημένης) τοῦ βιβλίου: (Ἱερομονάχου Σάββα Ἁγιορείτου)-Τί εἶναι ἡ Θεία Λειτουργία καί πῶς θά τή ζήσουμε
Σχῆμα μικρό ,Σελίδες: 162, Τιμή:5€, Παραγγελίες στό τηλέφωνο 6944577885 ἤ στό e- mail: hristospanagia@yahoo.gr
8
Ἁγ. Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου: «Μὴ ὅτι
ἄρτος ἐστὶν ἴδῃς͵ μηδ΄ ὅτι οἶνός
ἐστι νομίσῃς· οὐ γὰρ ὡς αἱ λοιπαὶ
βρώσεις εἰς ἀφεδρῶνα χωρεῖ· ἄπαγε
μὴ τοῦτο νόει· ἀλλὰ ὥσπερ κηρὸς
πυρὶ προσομιλήσας οὐδὲν ἀπουσιάζει͵
οὐδὲν περισσεύει· οὕτω καὶ ὧδε
νόμιζε συναναλίσκεσθαι τὰ μυστήρια
τῇ τοῦ σώματος οὐσίᾳ. Διὸ καὶ
προσερχόμενοι͵ μὴ ὡς ἐξ ἀνθρώπου
νομίσητε μεταλαμβάνειν τοῦ θείου
σώματος͵ ἀλλ΄ ὡς ἐξ αὐτῶν τῶν Σεραφὶμ
τῇ λαβίδι τοῦ πυρὸς͵ ἥνπερ Ἡσαΐας
εἶδε͵ τοῦ θείου σώματος μεταλαμβάνειν
νομίζετε͵ καὶ ὡς τῆς θείας καὶ
ἀχράντου πλευρᾶς ἐφαπτόμενοι τοῖς
χείλεσιν͵ οὕτω τοῦ σωτηρίου αἵματος
μεταλάβωμεν». (Work
#027 49.345.41)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου