Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2024

α. Ἑρμηνεία τῆς παραβολῆς τοῦ ἀσώτου, β. Λόγος στήν παραβολή τοῦ ἀσώτου, Ἁγ. Γενναδίου Κων/πολεως, Οἱ δύο κατηγορίες τῶν ἀνθρώπων, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου,

α. Ἑρμηνεία τῆς παραβολῆς τοῦ ἀσώτου, β. Λόγος στήν παραβολή τοῦ ἀσώτου, Ἁγ. Γενναδίου Κων/πολεως, Οἱ δύο κατηγορίες τῶν ἀνθρώπων, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 20-02-2011 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Περί τῆς Πεντηκοστῆς καί τῆς πρώτης Ἐκκλησίας (Ἁγίου Πορφυρίου), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Περί τῆς Πεντηκοστῆς καί τῆς πρώτης Ἐκκλησίας (Ἁγίου Πορφυρίου), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 12-06-2011

 

α. Ὁμιλία εἰς τόν ἐκ γενετῆς τυφλό, , β. Οἱ ἅγ. Πατέρες τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου καί ὁ Μέγας Κωνσταντίνος, , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

α. Ὁμιλία εἰς τόν ἐκ γενετῆς τυφλό, 29-03-2011, β. Οἱ ἅγ. Πατέρες τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου καί ὁ Μέγας Κωνσταντίνος, 05-06-2011, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

α. Ἡ μετάνοια ὡς προϋπόθεση γιά τήν αἰώνια ζωή, β. Περί τῶν τριῶν Ἱεραρχῶν, , γ. Ἡ πίστη τῆς Χαναναίας, , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

α. Ἡ μετάνοια ὡς προϋπόθεση γιά τήν αἰώνια ζωή, 09-01-2011 β. Περί τῶν τριῶν Ἱεραρχῶν, 30-01-2011, γ. Ἡ πίστη τῆς Χαναναίας, 06-02-2011, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Β. Ἀποδείξεις γιά τήν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου μέσα ἀπό τίς προφητεῖες (14η κατήχηση στούς φωτιζομένους, Ἁγ. Κυρίλλου Ἱεροσολύμων), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Β. Ἀποδείξεις γιά τήν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου μέσα ἀπό τίς προφητεῖες (14η κατήχηση στούς φωτιζομένους, Ἁγ. Κυρίλλου Ἱεροσολύμων), 14-5-2011, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Α. Ἀποδείξεις γιά τήν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου μέσα ἀπό τίς προφητεῖες (14η κατήχηση στούς φωτιζομένους, Ἁγ. Κυρίλλου Ἱεροσολύμων), , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Α. Ἀποδείξεις γιά τήν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου μέσα ἀπό τίς προφητεῖες (14η κατήχηση στούς φωτιζομένους, Ἁγ. Κυρίλλου Ἱεροσολύμων), 7-5-2011, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Λόγος στήν παραβολή τοῦ Τελώνου καί Φαρισαίου (Ἁγίου Ἀνδρέα ἀρχ Κρήτης), Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

Λόγος στήν παραβολή τοῦ Τελώνου καί Φαρισαίου (Ἁγίου Ἀνδρέα ἀρχ Κρήτης), Ἀρχ. Σάββα Ἁγ., 13-02-2011

 

Πότε πρέπει νὰ πηγαίνουμε στὸν γιατρὸ καὶ πότε νὰ ὑπομένουμε μιὰ ἀσθένεια; Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ὅταν ἀντιδροῦμε στούς πειρασμούς εἶναι ἁμαρτία; Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

α. Ἡ δόξα τοῦ παραδείσου, β. Οἱ τιμωρίες τοῦ ἅδη (Πνευματικά Γυμνάσματα Ἁγ. Νικοδήμου) Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

α. Ἡ δόξα τοῦ παραδείσου, β. Οἱ τιμωρίες τοῦ ἅδη (Πνευματικά Γυμνάσματα Ἁγ. Νικοδήμου), 21-2-2010

 

α. Ποιά εἶναι ἡ ἀληθινή ἐλευθερία, β. Ὅπως θέλετε νά σᾶς συμπεριφέρονται νά συμπεριφέρεστε καί ἐσεῖς. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 

α.Περί τοῦ Τιμίου Σταυροῦ, β.Τό χάλκινο φίδι ὡς προτύπωση τοῦ Ἐσταυρωμέου Κυρίου . Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

α.Περί τοῦ Τιμίου Σταυροῦ, 12-9-2010 β.Τό χάλκινο φίδι ὡς προτύπωση τοῦ Ἐσταυρωμέου Κυρίου 19-9-2010

 

Ὁ πλούσιος καί ὁ φτωχός Λάζαρος (Ἀστερίου Ἀμασείας), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ὁ πλούσιος καί ὁ φτωχός Λάζαρος (Ἀστερίου Ἀμασείας), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 30-10-2011

 

Λόγος εἰς τήν πλεονεξίαν (Μεγάλου Βασιλείου), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Λόγος εἰς τήν πλεονεξίαν (Μεγάλου Βασιλείου), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 20-11-2011

 

α. Λόγος εἰς τήν ἀνάσταση τοῦ υἱοῦ τῆς χήρας τῆς Ναΐν (πατρ. 'Ιωάν. Ξυφιλίνου) , β. Ἡ παραβολή τοῦ σπορέως (Ἁγ. Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ) , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

α. Λόγος εἰς τήν ἀνάσταση τοῦ υἱοῦ τῆς χήρας τῆς Ναΐν (πατρ. 'Ιωάν. Ξυφιλίνου) 09-10-2011, β. Ἡ παραβολή τοῦ σπορέως (Ἁγ. Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ) 16-10-2011, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
 http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ὅταν ὁ ἄνθρωπος νιώθει ὅτι ὁ Θεός δέν εἰσακούει τήν προσευχή του..., Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Στόν Τίμιο καί Ζωοποιό Σταυρό. Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ

Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά

ΣΤΟΝ ΤΙΜΙΟ ΚΑΙ ΖΩΟΠΟΙΟ ΣΤΑΥΡΟ

Ο Σταυρός του Χριστού προαναγγελλόταν και προτυπωνόταν μυστικά από παλαιές γενεές, και κανείς ποτέ δεν συμφιλιώθηκε με τον Θεό χωρίς τη δύναμη του Σταυρού. Πραγματικά μετά την προγονική εκείνη παράβαση στον παράδεισο του Θεού δια του δέντρου, η μεν αμαρτία αναπτύχθηκε, εμείς δε πεθάναμε, έχοντας υποστεί και πριν από τον σωματικό θάνατο, τον θάνατο της ψυχής, όπως προκύπτει από τον χωρισμό της από τον Θεό. Όσο ζούσαμε μετά την παράβαση, ζούσαμε στην αμαρτία και τη σαρκική ζωή· η δε αμαρτία «τῷ γὰρ νόμῳ τοῦ Θεοῦ οὐχ ὑποτάσσεται· οὐδὲ γὰρ δύναται· οἱ δὲ ἐν σαρκὶ ὄντες Θεῷ ἀρέσαι οὐ δύνανται (:δεν υποτάσσεται στον νόμο του Θεού, επειδή ούτε έχει και τη δύναμη να υποταχθεί. Όσοι λοιπόν είναι παραδομένοι σε σαρκική και κοσμική ζωή δεν μπορούν να αρέσουν στον Θεό)»[Ρωμ. 8, 7-8].

Επειδή λοιπόν, όπως λέγει ο απόστολος: «Ἡ γὰρ σὰρξ ἐπιθυμεῖ κατὰ τοῦ πνεύματος, τὸ δὲ πνεῦμα κατὰ τῆς σαρκός· ταῦτα δὲ ἀντίκειται ἀλλήλοις, ἵνα μὴ ἃ ἂν θέλητε ταῦτα ποιῆτε(: Η κατώτερη φύση μας, που υπηρετεί τις επιθυμίες της σάρκας, επιθυμεί εναντίον της ανώτερης πνευματικής φύσεώς μας, που εμπνέεται από το Άγιο Πνεύμα. Αλλά και η ανώτερη αυτή φύση μας επιθυμεί εναντίον της κατώτερης φύσεώς μας.

13 Σεπτεμβρίου. Τὰ ἐγκαίνια τοῦ ναοῦ τῆς ἀναστάσεως (335) καὶ προεόρτιος τῆς ὑψώσεως τοῦ τιμίου Σταυροῦ. Κορνηλίου ἑκατοντάρχου (α΄ αἰ.). Ἀριστείδου μάρτυρος τοῦ Ἀθηναίου. Ἱεροθέου ὁσίου τοῦ ἐκ Καλαμάτας (†1745). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Τῶν ἐγκαινίων, Σεπτεμβρίου 13 (Ἑβρ. γ´ 1-4).

Εβρ. 3,1            Ὅθεν, ἀδελφοὶ ἅγιοι, κλήσεως ἐπουρανίου μέτοχοι, κατανοήσατε τὸν ἀπόστολον καὶ ἀρχιερέα τῆς ὁμολογίας ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν,

Εβρ. 3,1                     Κατά συνέπειαν, αδελφοί άγιοι, που συμμετέχετε εις την επουρανίαν κλήσιν του Θεού, κατανοήσατε βαθειά και μάθετε καλά αυτόν, που ο επουράνιος Θεός μας απέστειλε, τον Αρχιερέα της πίστεώς μας, τον Ιησούν Χριστόν.

Ἡ Παναγία ἡ Προυσιώτισσα στὴν Λαμία: Ὁ ναὸς ποὺ εἶναι σκαμμένος μέσα στὸν βράχο καὶ τὸ θαῦμα τῆς Παναγίας ποὺ ἔσωσε τρένο ἀπὸ ἐκτροχιασμό.

Ο ναός της Παναγίας Προυσιώτισσας στη Λαμία, κρυμμένος στον βράχο, είναι γνωστός για το θαύμα που προσέφερε προστασία στους σιδηροδρομικούς υπαλλήλους.

Στη Λαμία, οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν έναν εντυπωσιακό σπηλαιώδη ναό, αφιερωμένο στην Παναγία την Προυσιώτισσα, που βρίσκεται κρυμμένος μέσα σε βράχο στους πρόποδες της Οίτης, όχι μακριά από την πόλη.

«...ἔχοντας τὴν ἀλήθεια μαζὶ μὲ τὴν ἀγάπη, ἂς αὐξηθοῦμε σὲ ὅλα χάριν αὐτοῦ, ὁ ὁποῖος εἶναι ἡ Κεφαλή, ὁ Χριστός»


«...ἔχοντας τὴν ἀλήθεια μαζὶ μὲ τὴν ἀγάπη, ἂς αὐξηθοῦμε σὲ ὅλα χάριν αὐτοῦ, ὁ ὁποῖος εἶναι ἡ Κεφαλή, ὁ Χριστός»[1]

Πορφυρίτης

Εὐχαριστῶ τόν κ. Πρίντεζη πού ἔσπευσε ἀμέσως νά ἀπαντήσει στό πρόσφατο ἄρθρο μου. Βέβαια, ἀπ’ ὅσα κατέθεσα, τίποτε δέν εἶναι δικό μου. Ἴσως γι’ αὐτό, δέν πίστευα ὅτι μετά ἀπό αὐτά τά ἁγιοπατερικά θησαυρίσματα, θά ὑπῆρχε ἀντίλογος. Ἔκανα ἁπλῶς μία προσπάθεια, μέσα ἀπ’ τό ἀπέραντο πέλαγος τῆς Πίστεως καί Ἱερᾶς Παραδόσεως, νά ἁλιεύσω λίγα μαργαριτάρια καί νά τοῦ τά χαρίσω. Ἀπ’ ὅ,τι ὅμως καταλαβαίνω, ὁ κ. Πρίντεζης δέν ἔχει ἀνάγκη ἀπό ἁγιογραφικά καί ἁγιοπατερικά κοσμήματα (τά ἀποκάλεσε «φανταστικές κακοδοξίες»;[2]) καθώς φαίνεται νά προτιμᾶ τά κίβδηλα. Ξεκαθαρίζω ὅτι τίποτε προσωπικό δέν ἔχω μέ τόν κ. Πρίντεζη καί ζητῶ ἐκ τῶν προτέρων συγγνώμη, ἐάν φανεῖ σκληρός ὁ λόγος πού θ’ ἀκολουθήσει.

Γιά νά μήν τόν κουράζω, θά σταθῶ μόνο σέ ἐλάχιστα σημεῖα.

1ον. «Δέν ἀμφισβητεῖ»[3], γράφει ὁ κ. Πρίντεζης, ὅτι «ἡ Ἐκκλησία εἶναι ὁ Θεάνθρωπος Χριστός παρατεινόμενος εἰς ὅλους τούς αἰῶνας». Οὐσιαστικά ὅμως τό ἀμφισβητεῖ, διότι σέ προηγούμενο κείμενό του ἔμεινε ἔκπληκτος γιά τό γεγονός ὅτι, ἐνῷ βρισκόμαστε στόν 21ο αἰῶνα, τόν αἰῶνα τῶν ἐκσυγχρονισμῶν, στόν ὁποῖο δυό ἄνθρωποι (ὁ Πάπας καί ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης) «αἰσθάνονται μεταξύ τους Ἀδελφοί»[4] καί θέλουν νά ἑνώσουν τήν Αἵρεση μέ τήν Ἐκκλησία, κάποιοι ἐπιμένουν νά εἶναι πιστοί στήν Παράδοση, νά εἶναι «ὀργανικῶς συνδεδεμένοι» μέ τούς Ἁγίους!

2ον. Ἡ «Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία» τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως, δέν εἶναι αὐτή πού θέλει καί ὅπως θέλει ὁ καθένας μας. Εἶναι Αὐτή στήν ὁποία ὑπάρχουν τά Ἅγια Μυστήρια, εἶναι τό θεραπευτήριο ψυχῶν καί σωμάτων, τό ἀσφαλές ἐργαστήριο Ἁγιότητος. Ἡ Μόνη πού ὁδηγεῖ τά μέλη Της στήν θέωση! Ἀναμφισβήτητο χάρισμα καί κριτήριο πού συναντᾶται ΜΟΝΟ στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Ὁ Παπισμός δέν ἀνήκει στήν Ἐκκλησία, εἶναι αἵρεσις καί δέν ἔχει Μυστήρια. Ἑπομένως δέν ἔχει καί Ἱερωσύνη!

Ἡ παγκόσμια Ὕψωση τοῦ Τιμίου Σταυροῦ. Ἐρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο


Η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΥΨΩΣΗ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ[: Α΄Κορ. 1,18-25]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«῾Ο λόγος γὰρ ὁ τοῦ σταυροῦ τοῖς μὲν ἀπολλυμένοις μωρία ἐστί, τοῖς δὲ σῳζομένοις ἡμῖν δύναμις Θεοῦ ἐστι. Γέγραπται γάρ· ἀπολῶ τὴν σοφίαν τῶν σοφῶν, καὶ τὴν σύνεσιν τῶν συνετῶν ἀθετήσω. Ποῦ σοφός; Ποῦ γραμματεύς; Ποῦ συζητητὴς τοῦ αἰῶνος τούτου; Οὐχὶ ἐμώρανεν ὁ Θεὸς τὴν σοφίαν τοῦ κόσμου τούτου;(:Πράγματι λοιπόν η διάδοση του κηρύγματος αυτού οφείλεται στην θεία του δύναμη· διότι το κήρυγμα για τον σταυρό σε εκείνους βέβαια που βαδίζουν τον δρόμο της απώλειας φαίνεται μωρία και κουταμάρα˙ σε μας όμως που είμαστε στον δρόμο της σωτηρίας είναι δύναμη Θεού που σώζει. Ναι. Τους φαίνεται μωρία και δεν μπορούν να νιώσουν τη δύναμη του Ευαγγελίου, αν και παρουσιάζονται με την αξίωση ότι είναι σοφοί. Διότι έχει γραφεί από τον Ησαΐα, που μίλησε εκ μέρους του Θεού: ‘’Θα εξαφανίσω την σοφία αυτών που παρουσιάζονται ως σοφοί, και θα παραμερίσω ως ανώφελη και άχρηστη τη φρόνηση εκείνων που κομπάζουν με την ιδέα ότι είναι συνετοί ’’. Πού υπάρχει τώρα σοφός; Πού υπάρχει έμπειρος διδάσκαλος του Μωσαϊκού νόμου; Πού επιδέξιος συζητητής της άπιστης και άθεης αυτής εποχής; Δεν απέδειξε ο Θεός ανόητη τη σοφία των ανθρώπων που έχουν τα κοσμικά φρονήματα της εποχής μας;)»[Α΄Κορ.1,18-20]

Για τους ασθενείς και για όσους ψυχορραγούν, ακόμη και οι υγιεινές τροφές είναι αηδιαστικές και οι φίλοι και οι συγγενείς φορτικοί και πολλές φορές ούτε καν αναγνωρίζονται, αλλά επιπλέον φαίνονται ενοχλητικοί. Το ίδιο λοιπόν συνήθως συμβαίνει και με όσους έχουν χάσει τις ψυχές τους· αγνοούν δηλαδή όσα τους φέρνουν τη σωτηρία και νομίζουν ότι τους ενοχλούν όσοι ενδιαφέρονται γι’ αυτούς. Αυτό συμβαίνει όχι λόγω της φύσεως του πράγματος, αλλά λόγω της νόσου εκείνων. Και ό,τι ακριβώς κάνουν όσοι παραπαίουν, που αποστρέφονται δηλαδή και υβρίζουν συνεχώς όσους φροντίζουν γι’ αυτούς, αυτό παθαίνουν και οι άπιστοι. Αλλά όπως ακριβώς όσοι υβρίζονται από εκείνους, δεν ανταποδίδουν τις ύβρεις, αλλά τότε πολύ περισσότερο τους ελεούν και δακρύζουν –και είναι τούτο η τελευταία απόδειξη της δύναμης της ασθένειάς τους, όταν αγνοούν τα πλέον αγαπημένα τους πρόσωπα – έτσι και εμείς ας πράττουμε για τους ειδωλολάτρες και ας θρηνούμε γι’ αυτούς περισσότερο από τις γυναίκες, διότι αγνοούν την κοινή σωτηρία. Δεν πρέπει δηλαδή γυναίκα να αγαπά τόσο πολύ έναν άντρα όσο εμείς πρέπει να αγαπάμε όλους τους ανθρώπους και να τους προσελκύουμε προς τη σωτηρία είτε κάποιος είναι ειδωλολάτρης, είτε οποιοσδήποτε άλλος.

Προαναγγέλλουν ἀπαλλοτρίωση τῆς περιουσίας τῆς Οὐκρανικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας


Θρησκειολόγος προανήγγειλε πρόωρη λύση συμβάσεων και απαλλοτρίωση της περιουσίας της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας

Ο λομπίστας της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας (ΟΕΟ) στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ανεξάρτητος εμπειρογνώμονας της Κρατικής Υπηρεσίας Εθνοπολιτικής και Ελευθερίας της Συνείδησης και θρησκειολόγος Αντρέϊ Σμιρνόβ προανήγγειλε επιμέρους βήματα που θα κάνει το κράτος απέναντι στην Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία μετά την ψήφιση του σκανδαλώδους νόμου αριθ. 8371. Μεταξύ άλλων, ο Σμιρνόβ σημείωσε ότι σε σχέση με τον νέο νόμο, το κράτος θα προχωράει σε πρόωρες λύσεις των συμβάσεων που έχει συνάψει με την Εκκλησία για τη χρήση θρησκευτικών κτιρίων που αποτελούν αρχιτεκτονικά μνημεία. Αυτά ανέφερε ο ίδιος στον λογαριασμό του στο Facebook.

Έγραψε συγκεκριμένα:
«Σήμερα η Βερχόβνα Ράντα της Ουκρανίας ψήφισε τον νόμο «Για την προστασία της συνταγματικής τάξης στον τομέα των δραστηριοτήτων των θρησκευτικών οργανώσεων» (αριθ. 8371). Στη δεύτερη ανάγνωση ΥΠΕΡ ψήφισαν 265 βουλευτές. Τι προβλέπει ο νόμος:

Ἡ λατρευτικὴ εἰκόνα τῆς Ἀποτομῆς τοῦ Προδρόμου


Η Μονή του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου «ἐν τοῖς Στουδίου» της Κωνσταντινούπολης ήταν η πρωτεύουσα Μονή της Πόλης και ο Ηγούμενός της ο Πρώτος των Ηγουμένων.
Γνωρίζουμε ότι στην πανήγυρη της Μονής στις 29 Αυγούστου πήγαινε ο ίδιος ο Αυτοκράτορας με το «βασιλικόν ἀκάτιον» μέσω θαλάσσης και τον υποδέχονταν οι περίπου 700 μοναχοί με αναμμένα κεριά.

Η Μονή Στουδίου επηρέασε όλες τις μονές της Ανατολής στα Τυπικά, στην υμνολογία, στην καθημερινή ζωή και στην λατρεία. Η καθιέρωση της νηστείας την 29η Αυγούστου είναι προφανώς έργο των μοναχών της.

Παρόλη την λάμψη της Μονής των Στουδιτών, δεν διασώθηκε καμία μαρτυρία για κάποια ιδιαίτερη λατρευτική εικόνα της Αποτομής του Προδρόμου.
Φαίνεται πως ο τύπος αυτός άργησε πολύ να διαμορφωθεί.

..ὀταν ὁ τύραννος προσπαθεῖ"να τὸν πάρει μὲ τὸ καλό"...

Η αυθεντική εικόνα ευρέσεως τού Αγίου Φανουρίου• Ρόδος, μεταξύ 1355 καί 1369.
Από τα 12 μαρτύρια που εικονίζονται, το πιό επικίνδυνο είναι σ'αυτό που ο τύραννος προσπαθεί"να τον πάρει με το καλό".

https://proskynitis.blogspot.com/2024/08/blog-post_423.html

Πρέπει νά χαροῦμε μέ τόν Ἰησοῦ τήν Ἀνάστασή Του (Πνευματικά Γυμνάσματα Ἁγ. Νικοδήμου),'Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 Πρέπει νά χαροῦμε μέ τόν Ἰησοῦ τήν Ἀνάστασή Του (Πνευματικά Γυμνάσματα Ἁγ. Νικοδήμου), 30-04-2011

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible