«Προσκαλέσεται τόν οὐρανόν ἄνω καί τήν γῆν τοῦ διακρίναι τόν λαόν αὐτοῦ». Ψαλμός 49, στίχος 4. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 10-3-2017(Κήρυγμα)
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
http://hristospanagia3.blogspot.com
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Ὑπέρ βωμῶν καί ἑστιῶν: «Κοινόν Πασχάλιον, Σύμπτωση ἤ Πρόκληση»;Τίτλος Ἐκπομπῆς: «Κοινόν Πασχάλιον, Σύμπτωση ἤ Πρόκληση»;ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΣ: Λέων Μπράνκ - Διδάκτωρ Θεολογίας, Ἀντιπρόεδρος ΠΕΘ
ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ του ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ της DESS ἐναντίον τῆς Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας.Πρεσβύτεροςπ. Ἀναστάσιος ΓκοτσόπουλοςἘφημέριος Ἱ. Ν. Ἁγ. Νικολάου ΠατρῶνΠάτρα 9.01.25Ἡ «Κρατική Ὑπηρεσία τῆς Οὐκρανίας γιά τήν Ἐθνοπολιτική καί τήν Ἐλευθερία τῆς Συνείδησης» (DESS) δημοσίευσε Διάταγμα μέ ἀριθμ. Η-8/11/27.1.2023 καί τίτλο: «ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ θρησκευτικῆς ἐξέτασης τοῦ Καταστατικοῦ Λειτουργίας τῆς Οὐκρανικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας γιά τήν παρουσία ἐκκλησιαστικῆς καί κανονικῆς σύνδεσης μέ τό Πατριαρχεῖο Μόσχας» [1].Τό Διάταγμα ἀποδέχεται τά πορίσματα τῆς Ὁμάδας Ἐμπειρογνωμόνων πού συστάθηκε μέ σκοπό νά ἐρευνήσει τή σχέση τῆς κανονικῆς Οὐκρανικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας (UOC) ὑπό τόν Μακαριώτατο Μητροπολίτη Κιέβου Ὀνούφριο μέ τήν Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας. Ἡ κρατική Ὑπηρεσία τῆς Οὐκρανίας μέ τό Διάταγμα αὐτό θέλησε νά ἀποδείξει ὅτι ἡ κανονική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας ἐξαρτᾶται ἀπό τό Πατριαρχεῖο Μόσχας, παρά τή διακηρυχθεῖσα ἀνεξαρτητοποίησή της.A. Γενικές παρατηρήσεις:1. Τονίζουμε μέ ἰδιαίτερη ἔμφαση ὅτι ἡ Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας ὑπό τόν κανονικό Μητροπολίτη Κιέβου Ὀνούφριο χαρακτηρίζεται ὡς κανονική, διότι εἶναι ἀποδεκτή καί ἀπό τίς 14 Τοπικές Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες, ἀκόμα καί ἀπό τίς τέσσερες (Πατριαρχεῖα Οἰκουμενικό καί Ἀλεξανδρείας, Ἐκκλησίες Ἑλλάδος καί Κύπρου) πού ἔχουν ἀποδεχθεῖ τήν “αὐτοκεφαλία”. Ἐπίσης, ἐπισημαίνουμε ὅτι δέν ἔχει ὑπάρξει καμία κανονική διαδικασία ἤ ποινή εἰς βάρος τοῦ Μητροπολίτου Κιέβου Ὀνουφρίου ὥστε νά ἐκπέσει ἀπό τό ἀξίωμά του, τό ὁποῖο κατέχει ἀπό τίς 17.8.2014, καί ἔχει ἀναγνωριστεῖ ἀπό ὅλες, καί τίς δεκατέσσερες τοπικές Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες. Συνεπῶς, ὁ Μητροπολίτης Ὀνούφριος ἐλλείψει κανονικῆς εἰς βάρος του ποινῆς ἦταν καί συνεχίζει νά παραμένει ὁ κανονικός Μητροπολίτης Κιέβου καί πάσης Οὐκρανίας.
ΚΥΡΙΑΚΗ IB΄ΛΟΥΚΑ[:Λουκά 17, 12-19]Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίουμε θέμα:«Η ΑΧΑΡΙΣΤΙΑ»[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 17-1-1999](Β 390) [β΄έκδοσις]Σήμερα, αγαπητοί μου, η Εκκλησία μας προβάλλει τη θεραπεία των δέκα λεπρών. Την διήγηση την ακούσατε από το ιερό Ευαγγέλιον. Είναι γεμάτη περιεχομένου, με πολλά διδάγματα και συμπεράσματα. Θα μείνομε ωστόσο σε ένα. Εκείνο που έκανε εντύπωση και εις Αυτόν τον Κύριον. Η αχαριστία των εννέα λεπρών, αλλά και η ευγνωμοσύνη μόνον του ενός λεπρού που εθεραπεύθη και γύρισε να πει το «ευχαριστώ» του εις τον Κύριον. Κι αν πρέπει να δούμε το πράγμα επί τοις εκατό -μας προκαλεί ο αριθμός «δέκα λεπροί»- θα λέγαμε ότι το 90% είναι αχάριστοι οι άνθρωποι μέσα σε μία κοινωνία. Και μόνον το 10% είναι ευγνώμονες. Είναι απογοητευτικό. Και φαίνεται ότι είναι μία πραγματικότητα, την οποία ομολογουμένως ζούμε. Σε κάθε εποχή. Και στην εποχή μας.Και δικαιολογημένα, λοιπόν, ο Κύριος εξέφρασε το παράπονό Του, όταν είπε: «Οὐχὶ οἱ δέκα ἐκαθαρίσθησαν; Οἱ δὲ ἐννέα ποῦ;». «Μπα, δεν θεραπεύτηκαν οι δέκα; Οι άλλοι εννιά πού είναι;». «Οὐχ εὑρέθησαν ὑποστρέψαντες δοῦναι δόξαν τῷ Θεῷ εἰ μὴ ὁ ἀλλογενὴς οὗτος;». «Δεν βρέθηκε κανείς απ’ αυτούς να γυρίσουν και να δοξάσουν και να ευχαριστήσουν τον Θεό; Παρά ήρθε να επιστρέψει και να δοξάσει τον Θεό αυτός ο αλλογενής;». Διότι αυτός ήταν Σαμαρείτης. Βλέπετε, πολλές φορές η δυστυχία ενώνει τους ανθρώπους. Αλλά η ευτυχία πάλι τους χωρίζει. Αν κάποιος στην Γη αυτή ήπιε όλο το ποτήρι της αχαριστίας, Αυτός είναι ο Ενανθρωπήσας Υιός του Θεού. Και η αχαριστία εκδηλώνεται τόσο στον Θεό, όσο και εις τους συνανθρώπους μας. Ας δούμε λοιπόν το θέμα αυτό της αχαριστίας λίγο πιο κοντά· ώστε πληροφορούμενοι το τι θα πει αχαριστία, να πάψομε να είμεθα, αγαπητοί μου, αχάριστοι και εις τον Θεό και εις τους ανθρώπους.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΒ΄ΛΟΥΚΑ[: Κολ.3,4-11]ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ[Υπομνηματισμός των εδαφίων Κολ.3,4-15]«Ὃταν ὁ Χριστὸς φανερωθῇ, ἡ ζωὴ ἡμῶν(:Όταν ο Χριστός φανερωθεί ο αίτιος και χορηγός της πνευματικής αυτής ζωής μας)», τότε να ζητείτε τη δόξα, τότε τη ζωή, τότε την απόλαυση. Αυτά είναι προπαρασκευαστικά για να απομακρύνει αυτούς από τις απολαύσεις και τις ανέσεις. Έτσι συνηθίζει ο απόστολος Παύλος, ενώ ομιλεί για άλλα, μεταπηδά σε άλλα· για παράδειγμα, ομιλώντας για εκείνους που τρέχουν έγκαιρα στα δείπνα[Κολ.2.16-23], μεταπήδησε αμέσως στην παρατήρηση των μυστηρίων· διότι έχει μεγάλη δύναμη ο έλεγχος, όταν γίνει σε ανύποπτο χρόνο. «Είναι κρυμμένη», λέγει, «από εσάς». «Τότε καὶ ὑμεῖς σὺν αὐτῷ φανερωθήσεσθε(:Τότε κι εσείς μαζί με Αυτόν θα φανερωθείτε)». Συνεπώς τώρα δεν φαίνεστε. Πρόσεχε με ποιον τρόπο μετέθεσε αυτούς στον ουρανό. Όπως δηλαδή προανέφερα, πάντοτε προσπαθεί να δείξει ότι έχουν τα ίδια που έχει και ο Χριστός και σε όλες τις επιστολές του το ίδιο θέμα υπάρχει, να δείξει δηλαδή ότι σε όλα είναι μέτοχοι με τον Χριστό. Γι' αυτό και κεφαλή και σώμα Τον ονομάζει και τα πάντα κάνει για να παρουσιάσει αυτό το πράγμα.Εάν λοιπόν φανερωθούμε τότε, ας μη στενοχωρούμαστε, όταν τώρα δεν απολαμβάνουμε την τιμή. Εάν η ζωή αυτή δεν είναι ζωή, αλλά είναι κρυμμένη, οφείλουμε να ζούμε αυτή τη ζωή σαν νεκροί. «Τότε καὶ ὑμεῖς σὺν αὐτῷ φανερωθήσεσθε ἐν δόξῃ(:Τότε κι εσείς μαζί με Αυτόν θα φανερωθείτε δοξασμένοι)», λέγει. «Δοξασμένοι» είπε, όχι έτσι απλώς, αφού και το μαργαριτάρι είναι κρυμμένο, έως ότου είναι μέσα στο στρείδι. Και αν λοιπόν μας υβρίσουν, ας μη θλιβόμαστε, και αν ακόμη παθαίνουμε οτιδήποτε· διότι δεν είναι δική μας ζωή αυτή η ζωή, είμαστε ξένοι και προσωρινοί. «Διότι πεθάνατε», λέγει. Ποιος είναι τόσο ανόητος, ώστε στο νεκρό σώμα που έχει ταφεί ή δούλους να αγοράζει ή σπίτια να κτίζει ή να κάνει πολυτελή ενδύματα; Κανείς. Ας μην είστε λοιπόν ούτε και εσείς, αλλά όπως ακριβώς ένα μόνο ζητούμε, να μη γυμνωθούμε δηλαδή, έτσι και εδώ ας ζητούμε μόνο ένα.
Οι Τσιγγάνοι της Φλώρινας, και ο Αυγουστίνος ΚαντιώτηςΓράφει ο Κώστας ΜπομπόταςΤην 5η Μαΐου 1968 ο Αυγουστίνος Καντιώτης βάπτισε χριστιανούς τους Τσιγγάνους της Φλώρινας, που μέχρι τότε ήταν μουσουλμάνοι και το 1970 τους παρέδωσε έτοιμα σπίτια, τον Συνοικισμό των Νεοφωτίστων!Όπως έλεγε τότε, του έκανε εντύπωση ότι προσευχόταν στο προαύλιο του Ι.Ναού Αγίας Παρασκευής Φλώρινας, σύμφωνα με μουσουλμανικό έθιμο" όπου δεν έχει τζαμί προσευχήσου έξω από ορθόδοξη εκκλησία", κι επίσης ότι ποτέ δεν βλαστημούσαν τα Θεία!Ήμουν μικρός, σαν σε όνειρο θυμάμαι που ερχόταν καβάλα σε άλογα στο ποτάμι πίσω από τον Άγιο Νικόλαο Φλώρινας για να βαπτιστούν! Το έθιμο με τα άλογα το τηρούν ακόμα, έρχονται κάθε χρόνο καβάλα για να πιάσουν το Σταυρό στα Θεοφάνεια, στο ποτάμι μπροστά από τη Μητρόπολη Φλώρινας!
Στο Facebook δεν ξέρω, αλλά στο Τουήτερ είδαν την ανάρτησή μου για τον Σημίτη 15.500 χρήστες σε 22 ώρες. Και συνεχίζουν.Κανείς δεν σχολίασε ούτε εδώ, ούτε εκεί το σημείο ότι ο Σημίτης στα 150 σχολικά βιβλία που παρήγγειλε, με σκοπό να αλλάξει την παιδεία της χώρας, έβαλε μέσα και δικό του κείμενο.
Εκείνος που γεννήθηκε τυφλός, δεν βλέπει το φως του ήλιου. Και εκείνος που δεν ζει με τη νήψη, δεν βλέπει τις πλούσιες ακτινοβολίες της χάρης που έρχεται από τον ουρανό.