Μαρτυρία Μοναχοῦ Ἰωσήφ γιὰ τὴν ἀφαίρεση τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπό τό Ἱερό Βῆμα. Κελί Ἁγίου Μηνᾶ Βίγλα Ἁγίου Ὅρους – Νοέμβριος 2024
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Μαρτυρία Μοναχοῦ Ἰωσήφ γιὰ τὴν ἀφαίρεση τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπό τό Ἱερό Βῆμα. Κελί Ἁγίου Μηνᾶ Βίγλα Ἁγίου Ὅρους – Νοέμβριος 2024
ΛΖ΄ ΠΑΤΡΙΑ 20.10.24 Ἀφιέρωμα: «Φῶς Ἀρχαῖον»
ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙἩ κατάκρισις εἶναι γεμάτη ἀπὸ ἀδικίαν«Μηκέτι οὖν ἀλλήλους κρίνοµεν, ἀλλὰ τοῦτο κρίνατε µᾶλλον, τὸ µὴ τιθέναι πρόσκοµµα τῷ ἀδελφῷ ἢ σκάνδαλον» (Ρωμ. ιδ΄, 13). (Δηλ: Ἂς µὴ κατακρίνωµεν λοιπὸν εἰς τὸ ἑξῆς ὁ ἕνας τὸν ἄλλον, ἀλλὰ τοῦτο προτιµήσατε, τὸ νὰ µὴ θέτετε εἰς τὸν ἀδελφὸν ἐµπόδιον, ὥστε νὰ σκοντάψῃ ποτὲ καὶ νὰ παρασυρθῇ εἰς κατάκρισιν ἢ καὶ νὰ κλονισθῇ εἰς τὴν πίστιν).• Ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος τονίζει:«Μήπως ἐπιθυμεῖς νὰ δικάζης; Ὑπάρχει δικαστήριο γιὰ σένα, ποὺ σοῦ προσφέρει κέρδος, χωρὶς νὰ σοῦ προσάπτη καμιὰ κατηγορία. Τοποθέτησε στὴν συνείδησή σου ὡς δικαστὴ τὴν λογικὴ καὶ φέρε στὸ μέσο ὅλα τὰ ἁμαρτήματά σου. Ἐξέταζε τὰ ἁμαρτήματα τῆς ψυχῆς σου καὶ ζήτησε μὲ ἀκρίβεια εὐθύνες καὶ λέγε: Γιατί ἐπιχείρησες νὰ πράξης αὐτὸ κι αὐτό; Κι ἂν αὐτὰ μὲν τὰ ἀποφεύγη, ἐξετάζη ὅμως τὰ σφάλματα τῶν ἄλλων, νὰ τῆς λές: Δὲν σὲ κρίνω γι’ αὐτὰ οὔτε ἦλθες ἐδῶ γιὰ νὰ ἀπολογηθῆς γι’ αὐτά. Γιατί τί σ’ ἐνδιαφέρει ἂν ὁ τάδε εἶναι πονηρός; Ἐσὺ γιατί διέπραξες αὐτὴ καὶ τὴν ἄλλη ἁμαρτία; Ἀπολογήσου καὶ μὴ κατηγορῆς. Ἐξέταζε τὰ δικά σου καὶ ὄχι τὰ τῶν ἄλλων».• Ἀπὸ τὸ βιβλίο Πάθη καὶ Ἀρετές, Γέροντος Παϊσίου Ἁγιορείτου Λόγοι Ε΄, σταχυολογοῦμε τὰ ἀκόλουθα γιὰ τὴν κατάκριση:«Γέροντα, εὔκολα κρίνω καὶ κατακρίνω.
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΕΙΣ ΩΦΕΛΙΜΩ ΔΙΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟ ΤΟΥ ΣΙΝΑ.ΘΕΜΑ: ΓΙΑΤΙ Ο ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ ΒΓΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΙΕΡΟ ΒΗΜΑ ΤΟΝ ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟ, ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΗΜΕΡΑ ΕΟΡΤΑΖΟΜΕΝΟ ΑΓΙΟ ΜΑΣ;ΩΦΕΛΙΜΩΣ ΔΙΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟ ΤΟΥ ΣΙΝΑ.ΑΒΒΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΣΑΒΒΑΪΤΗΣ (Η΄)« Ο ίδιος ο αββάς Ιωάννης ο Σαββαΐτης διηγήθηκε τα εξής: « Όταν καθόμουν στην πιο μακρινή έρημο, μού ήλθε κάποιος αδελφός από το μοναστήρι να με επισκεφθεί. Τον ρώτησα λοιπόν· < Πώς είναι οι πατέρες; >. Και λέγει· < Με τις ευχές σου, καλά >. Τον ρώτησα λοιπόν και για κάποιον αδελφό, που είχε κακή φήμη και όνομα. Και μου απαντά αυτός· < Πίστεψέ με, πάτερ, ακόμη δεν έχει απαλλαγεί απ' εκείνη τη φήμη >. Όταν το άκουσα αυτό είπα. < Ούφ >. Και μόλις είπα το < Ούφ > έπεσα σαν σε μιά έκσταση ύπνου και βλέπω τον εαυτό μου να στέκεται μπροστά στον άγιο Κρανίου τόπο και έβλεπα τον Κύριο εσταυρωμένο ανάμεσα στους δύο ληστές.Όρμησα λοιπόν να προσκυνήσω και να τον πλησιάσω. Και μόλις το είδε αυτό ο Χριστός, διέταξε με δυνατή φωνή τους αγγέλους που ήταν εκεί, λέγοντας· «Πετάξτε τον έξω, γιατί μού είναι αντίχριστος, γιατί πριν εγώ κρίνω αυτός κατέκρινε τον αδελφό του».
Παρανοϊκοὶ νόμοι ποὺ ἔχουν σκοπὸ νὰ καταστρέψουν τὶς μικρὲς φάρμες καὶ νὰ δώσουν τὸν ἔλεγχο τῆς τροφῆς στὶς πολυεθνικές!Γράφει ὁ Ἐλευθέριος ἈνδρώνηςΑὐτὴ ἡ παρανοϊκὴ εἴδηση μᾶς ἔρχεται μὲ κάθε ἐπισημότητα ἀπὸ τὴ Δανία καὶ ἀφορᾶ τὸ ἑξῆς: ἡ Δανία γίνεται ἡ πρώτη χώρα παγκοσμίως ποὺ ἐπιβάλλει φόρο στὰ γαστρεντερικά... ἀέρια τῶν ἀγελάδων καὶ τῶν γουρουνιῶν. Στὸ ὄνομα τῆς «κλιματικῆς κρίσης» προφανῶς.Οἱ ἀρχικοὶ φορολογικοὶ συντελεστὲς ποὺ θὰ ἰσχύσουν θὰ εἶναι 300 DKK (περίπου 40€) ἀνὰ τόνο CO2 ἀπὸ τὸ 2030, ἐνῷ θὰ αὐξηθοῦν σὲ 750 DKK (περίπου 100€) τὸ 2035.Ὁ ὑπεύθυνος γιὰ τὴ φορολόγηση στὴ Δανία Γίπε Μπροὺς Κρίστενσεν, δήλωσε ὅτι: «Εἶναι ἕνα τεράστιο ἔργο ποὺ βρίσκεται τώρα σὲ ἐξέλιξη: νὰ μετατρέψουμε μεγάλα τμήματα τῆς γῆς μας ἀπὸ ἀγροτικὴ παραγωγὴ σὲ δασοκομία, σὲ φυσικοὺς χώρους, γιὰ νὰ διασφαλίσουμε ὅτι μποροῦμε νὰ ἐπαναφέρουμε τὴ ζωὴ στὰ φιόρδ μας».Προφανῶς οἱ Δανοὶ ἡγέτες θεωροῦν κατάκτηση τὸ νὰ τρῶνε... δέντρα. Καὶ ὅτι τὰ φιὸρδ δὲν μποροῦν νὰ ζωντανέψουν, ἂν δὲν φορολογηθεῖ ὁ... ἀερισμὸς τῆς ἀγελάδας.Πέρα ὅμως ἀπὸ τὸ φαιδρὸ τῆς ὑπόθεσης, ὁ πραγματικὸς στόχος εἶναι νὰ συρρικνωθεῖ ἡ κτηνοτροφία στὰ χέρια ἐλάχιστων πολυεθνικῶν καὶ νὰ προωθηθεῖ ἡ βιομηχανία τοῦ ἐργαστηριακοῦ «κρέατος» καὶ τῆς ἐντομοφαγίας. Δὲν τὸ κρύβουν ἄλλωστε στὴ Δανία ὅτι ἡ πρόθεσή τους εἶναι ἡ σταδιακὴ μετάβαση πρὸς μιὰ πιὸ «φιλικὴ γιὰ τὸ κλίμα» βιομηχανία τροφίμων.
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Θ. ΚΟΚΟΡΗΣ (+)
ΠΕΡΙ ΑΙΡΕΣΕΩΝ
Γενικά
Ανέκαθεν υπήρχαν και τώρα υπάρχουν πολλές θρησκείες και πολλά θρησκεύματα. Όλα ανεξαιρέτως είναι ανθρώπινα κατασκευάσματα κομμένα στα μέτρα των ανθρωπίνων αδυναμιών. Υπάρχει όμως μια εξ αποκαλύψεως πίστις η οποία δεν είναι παράγωγο ανθρωπίνης επινοίας, σκέψεως ή νοησιαρχικό προϊόν, αλλ’ αυτός ο Θεός απεκάλυψε παλαιότατα δι’ αγγέλων και προφητών, κατά δε τους εσχάτους καιρούς δια του Υιού του Ιησού Χριστού. Τούτο δε αναφέρει ο απ. Παύλος στην προς Εβραίους κεφ.α’ 1-2.
Αυτή η πίστις είναι η Χριστιανική. Ο χρόνος, ο τόπος, ο τρόπος συγγραφής της Αγ. Γραφής, οι περιεχόμενες προφητείες και η εκπλήρωσίς των μας το επιβεβαιούν.
Για να σωθή ο άνθρωπος, απαιτείται να κατέχη και να βιώνη αυτήν την πίστι. Ο Διάβολος έχοντας εμπειρία από την δική του πτώσι, επιτυγχάνει και την πτώσι του Αδάμ με το να διαστρεβλώνη το περιεχόμενο των λόγων του Θεού. Έτσι λοιπόν ανέκαθεν προσπαθεί να νοθεύση την ορθή πίστι. Διότι γνωρίζει ότι τούτο οδηγεί μακράν του Θεού. Επιστρατεύει αφελή θύματα, θα λέγαμε νέες Εύες, τα οποία χρησιμοποιεί για την διαστροφή αυτής της αποκαλυφθείσης πίστεως. Η διαστροφή αυτή καλείται αίρεσις.
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ «μας», ἀφοῦ βεβήλωσε τὸν ἱερὸ θεσμὸ τοῦ Γάμου μὲ τὴν θέσπιση τοῦ ἐπαίσχυντου «γάμου» τῶν «στέρφων» σοδομιστῶν καὶ λεσβιῶν, δίχασε τὴν συντριπτικὴ πλειοψηφία τῆς ἑλληνικῆς κοινωνίας, ἔρχεται τώρα νὰ σπείρει καταλυτικὸ διχασμὸ καὶ στὸ ὀρθόδοξο πλήρωμα.Μὲ ποιὸ τρόπο; Μὲ τὴν κυβερνητικὴ προώθηση τοῦ κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα μὲ τοὺς αἱρετικούς! Ὅπως ἀποκάλυψε ὁ «Μέτοικος», «Στὶς 8 Μαΐου 2024, ὁ Ἕλληνας ὑπουργὸς Παιδείας καὶ Θρησκευμάτων Κυριάκος Πιερρακάκης πιασμένος ἀλαμπρατσέτα μὲ τὸν Ἀρχιεπίσκοπο Καθολικῶν Ἀθηνῶν Θεόδωρο Κοντίδη καὶ τὸν Γενικὸ Γραμματέα Θρησκευμάτων Γεώργιο Καλαντζὴ ἐπισκέφθηκαν στὴ Ρώμη τὸν Πάπα καὶ ὁ Ἕλληνας Ὑπουργὸς διαβεβαίωσε τὸν «Vicarius Christi» ὅτι ἡ κυβέρνηση τῆς Ν.Δ εἶναι ἐνθουσιασμένη!! Μὲ τὴν προοπτικὴ τοῦ κοινοῦ ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα μὲ τοὺς παπικοὺς πού, προωθεῖ ὁ δυσσεβὴς Πατρ. Βαρθολομαῖος»!
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τρίτης κε΄ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Β΄ Θεσ. α΄ 10 - β΄ 2).
Β Θεσ. 1,10 ὅταν ἔλθῃ ἐνδοξασθῆναι ἐν τοῖς ἁγίοις αὐτοῦ καὶ θαυμασθῆναι ἐν πᾶσι τοῖς πιστεύσασιν, ὅτι ἐπιστεύθη τὸ μαρτύριον ἡμῶν ἐφ᾿ ὑμᾶς, ἐν τῇ ἡμέρᾳ ἐκείνῃ.
Β Θεσ. 1,10 όταν θα έλθη να δοξασθή μαζή με όλους τους αγίους του και να θαυμασθή ανάμεσα εις όλους όσοι επίστευσαν εις αυτόν. Και τούτο, διότι έγινε πιστευτόν και παραδεκτόν από αυτούς το κήρυγμά μας και η μαρτυρία μας περί του Ιησού Χριστού, αυτή ακριβώς που εδώκαμεν και εις σας. Και αυτή η δόξα και μακαριότης των αγίων θα πραγματοποιηθή κατά την μεγάλην και επίσημον εκείνην ημέραν.
Προσεύχεσθε, Χριστιανοί, προσεύχεσθε!
❈ Ἔλεγε ὁ Γέροντας Παΐσιος, ὅτι βγαίνει καλό καί ἀπό τήν ἁμαρτία. Καί ἐμεῖς τό λέμε, γιατί ὅταν ὁ ἄνθρωπος ἔχει πολλή κοπριά καί τήν βάλει στό δέντρο τῆς μετάνοιας, τό δέντρο τῆς μετάνοιας θά φουντώσει.