ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
- ΑΡΧΙΚΗ
- ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ-ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ
- ΑΓΙΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ
- ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ-ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ
- ΘΑΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΟΥΝ
- ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ
- ΟΣΙΟΣ ΓΕΡΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ- ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ
- ΘΛΙΨΕΙΣ-ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ
- ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ
- ΑΓΧΟΣ-ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ-ΘΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ
- ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ-ΔΩΡΕΑ ΟΡΓΑΝΩΝ-ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΟΙ- ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ- ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΑ
- ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ-ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ
- Μ. ΕΒΔΟΜΑΔΑ-ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ
- ENGLISH- ROMANESC-FRANCAIS-DEUTSCH-EN ESPANOL
- ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΣ- ΕΤΙΚΕΤΤΕΣ-ΟΜΙΛΙΕΣ- ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΑ- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- ΑΓΩΓΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ - ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ : ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ (ΚΕΙΜΕΝΟ)
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
- ΩΡΑΙΟΤΑΤΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΩΝ
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
- ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ-ΓΙΟΓΚΑ-ΒΕΛΟΝΙΣΜΟΣ-ΡΕΪΚΙ-ΠΙΛΑΤΕΣ
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2015
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2013 ΚΑΙ 2014
- ΘΕΜΑΤΑ-ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
- ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ-ΘΛΙΨΕΙΣ
- ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ π.ΣΑΒΒΑ ΑΓ.
- ΣΥΝ ΘΕῼ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ι.Μ. ΑΓ. ΤΡΙΑΔΟΣ (ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΞΕΩΝ)
ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ
ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:
Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.
Παρασκευή 4 Ιουλίου 2025
Ἔχουμε εὐθύνη (Ἅγιος Παΐσιος)
Ἔχουμε εὐθύνηἍγιος Γέροντας Παΐσιος (1992) (2)Εἶχε ἔρθει στὸ Καλύβι ἕνας ἄθεος μέχρι τὸ κόκκαλο. Ἀφοῦ εἶπε διάφορα, μετὰ μοῦ λέει: «Ἐγὼ εἶμαι εἰκονομάχος». Ἀπὸ ἐκεῖ ποὺ δὲν πίστευε τίποτε, ὕστερα ἔλεγε ὅτι εἶναι εἰκονομάχος. «Βρὲ ἀθεόφοβε, τοῦ λέω, ἐσὺ ἀφοῦ δὲν πιστεύεις σὲ τίποτε, τί μοῦ λὲς ὅτι εἶσαι εἰκονομάχος; Τότε, τὸν καιρὸ τῆς Εἰκονομαχίας (3), μερικοὶ Χριστιανοὶ ἀπὸ ὑπερβολικὸ ζῆλο ἔπεσαν σὲ πλάνη, ἔφθασαν στὴν ἄλλη ἄκρη, καὶ μετὰ ἡ Ἐκκλησία τοποθέτησε τὸ θέμα· δὲν εἶναι ὅτι δὲν πίστευαν».Ὑποστήριζε ἐν τῷ μεταξὺ ὅλη τὴν σημερινὴ κατάσταση. Μαλώσαμε ἐκεῖ πέρα. «Καλά, τοῦ λέω, κατάσταση εἶναι αὐτή; Δικαστικοὶ νὰ φοβοῦνται νὰ δικάσουν, νὰ κάνουν μηνύσεις γιὰ ἐγκληματίες καὶ νὰ τοὺς ἀπειλοῦν ὁ ἕνας καὶ ὁ ἄλλος καὶ νὰ ἀναγκάζωνται νὰ τὶς ἀποσύρουν; Καὶ τελικὰ ποιοί κυβερνοῦν; Σὲ ἀναπαύει αὐτὴ ἡ κατάσταση; Ὑποστηρίζεις αὐτούς; Ἐσὺ εἶσαι ἐγκληματίας. Γι᾿ αὐτὸ ἦρθες; Ἄντε, φύγε ἀπὸ ἐδῶ!». Τὸν ἔδιωξα.– Γέροντα, δὲν φοβᾶστε ἔτσι ποὺ μιλᾶτε;– Τί νὰ φοβηθῶ; Τὸν τάφο μου τὸν ἔχω ἀνοίξει. Ἂν δὲν τὸν εἶχα ἀνοίξει, θὰ μὲ ἀπασχολοῦσε ποὺ θὰ κουραζόταν ὁ ἄλλος νὰ σκάψη. Τώρα θὰ χρειασθῆ νὰ ρίξη μόνο λίγους τενεκέδες χῶμα...
Ἁγιορειτική Ἀνοικτή Ἐπιστολή περί τῆς ἐπικειμένης ἐπισκέψεως στόν Ἄθωνα τοῦ Πρωθυπουργοῦ τῆς Ἑλλάδος Κυριάκου Μητσοτάκη.
Του αγαπημένου μας Γέροντος Γαβριήλ και Αγιορειτών Πατέρων με τις συνοδείες αυτών.Κοινοποίησις:Ἱεράν Κοινότητα Ἁγίου ὌρουςἹεράς Μητροπόλεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς ἙλλάδοςἩμερήσιον τύπον, ἔντυπον καί ψηφιακόνἘπίκειται λοιπόν, κατά θεία παραχώρηση, ἐπίσκεψη τοῦ Πρωθυπουργοῦ τῆς φιλτάτης Πατρίδος μας Ἑλλάδος Κυριάκου Μητσοτάκη, στό Ἅγιον Ὄρος, τό Περιβόλι τῆς Παναγίας μας! Ἆραγε μέ ποιό φρόνημα ἀφικνεῖται τίς προσεχεῖς ἡμέρες ὁ Πρωθυπουργός μας στό Ἁγιώνυμον Ὄρος; Ἔρχεται ὡς προσκυνητής, γιά νά ἐκζητήσει τό ἔλεος τοῦ Θεοῦ, ὅπως κάθε Ὀρθόδοξος Χριστιανός; Ἔρχεται ὡς προσκυνητής τῆς Θεομήτορος, τῆς Ὑπερμάχου Στρατηγοῦ, γιά νά Τῆς «ἀναγράψει», νά Τῆς ἀποδώσει, «τά νικητήρια» γιά τίς παρελθοῦσες ἐπιτυχίες καί νά ζητήσειταπεινῶς Ἐκείνη νά λυτρώσει καί τόν ἴδιο καί τό Κράτος ἀπό τίς παγίδες τῶν ἐχθρῶν, «ὡς Ἔχουσα τό κράτος ἀπροσμάχητον»;Μήπως, ἀντιθέτως, ἔρχεται ἐν μέσῳ δεινῶν ἀποτυχιῶν καί ἡττῶν τῆς ὑπ’ αὐτόν Ἑλληνικῆς Κυβερνήσεως, σκανδάλων διαφθορᾶς, γεωπολιτικῶν ὑποχωρήσεων καί ἐπωδύνων εὐτελισμῶν τῆς Πατρίδος μας, μεταξύ τῶν ὁποίων κατέχει θλιβερή πρωτιά τό θέμα τῆς Ἱ. Μονῆς τοῦ Θεοβαδίστου Ὄρους Σινᾶ, ὥστε ὁ Πρωθυπουργός νά «ἐκπλυθεῖ» ἐπικοινωνιακῶς ἐνώπιον τῆς – κατά παράδοσιν – συντηρητικῆς βάσεως τῶν ψηφοφόρων τῆς παρατάξεώς του;Δυστυχῶς, ὁ κ. Πρωθυπουργός δέν «μετέβαλε νοῦν» μετά τόν πρό ἐτῶν δίκαιο (καί διά τοῦτο πάντοτε ἔγκυρο) ἀφορισμό του ἀπό Ἱεράρχη τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ὥστε νά εὐλογηθεῖ καί ὁ ἴδιος καί τά ἔργα τῆς Κυβερνήσεως· ἡ παροῦσα Κυβέρνηση ἀντιμάχεται ὅσα συνιστοῦν ἱερόν ἀξίωμα πού ἡ Ἁγία Τριάς, ὁ Θεός ἡμῶν, χάρισε ἰδιαιτέρως σέ ἐμᾶς τούς Ἕλληνες, τά ὁποῖα καί διαφυλάττει «ὡς κόρην ὀφθαλμοῦ» ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας, γαλουχοῦσα μέχρι πρό ἐτῶν καί τήν εὐλογημένη αὐτή ἐπίγεια Πατρίδα, τήν Ἑλλάδα.Ἀντιθέτως ὁ κ. Μητσοτάκης, προσθέτων «ἁμαρτίας ἐφ’ ἁμαρτίας» (Ἠσ. 30, 1) καί ἔχων ὡς ἀνεπίγνωστον (;) προορισμόν «πληρῶσαι τό μέτρον τῶν πατέρων αὐτοῦ» (Ματθ. 23, 32), δηλαδή τῶν προηγουμένων ἀντιθέων καί ἐκκλησιομαχικῶν ἑλληνικῶν κυβερνήσεων, ἀπεργάζεται τήν κατάργηση τῆς ἱερότητος καί μοναδικότητος τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου, τήν μετατροπή του ἀπό πρόσωπο, ἀπό εἰκόνα τοῦ Χριστοῦ καί Θεοῦ, σέ ἕνα ἁπλό κρίκο μιᾶς ἀλυσίδος σειριακῶν ἀριθμῶν· μέσω αὐτῆς ἀπειλεῖται νά ὑποδουλωθοῦν οἱ ἄνθρωποι καί στόν ἀναποφεύκτως ἐρχόμενο Ἀντίχριστο, τόν Μεσσία τῶν ἀντιχρίστων νεοταξικῶν δυνάμεων (Ἀποκ. 13, 15-18).1.Ἡ Κυβέρνηση τοῦ Κυριάκου Μητσοτάκη ἐπέβαλε τούς ὑποχρεωτικούς ἐμβολιασμούς σέ ὅλη τήν Ἑλλάδα, ὑπό τό κράτος ποικίλου ἐκφοβισμοῦ τῶν δημοσίων ὑπαλλήλων καί ἰδίως τῶν ὑγειονομικῶν, τῶν ἀνημπόρων ἀσθενῶν, τῶν ἡλικιωμένων κ.ἄ. Καί τόν ἴδιο καιρό Ὑπουργοί τῆς κυβερνήσεώς του ἀπαγόρευαν διαφημιστική ἐκστρατεία κατά τῶν ἐκτρώσεων, «ὑπέρ τῆς ζωῆς», προφασιζόμενοι τό δικαίωμα τῶν γυναικῶν στήν «αὐτοδιάθεση τοῦ σώματός τους». Λοιπόν, ἡ «σωματική αὐτοδιάθεση» ἰσχύει στήν κυβερνητική ἰδεολογία, ὅταν προκαλεῖ φόνο ἀνυπεράσπιστου ἐμβρύου, ἀλλά ὄχι ὅταν ὑπερασπίζεται τό δικαίωμα τοῦ ἀνθρώπου νά ἀρνηθεῖ νά γίνει πειραματόζωο δυνητικά θανατηφόρων δοκιμαστικῶν ἐμβολίων! Ἡ καταστρατήγηση τοῦ θεμελιώδους αὐτοῦ ἀνθρωπίνου δικαιώματος, θεμελιωμένου στό κοινό Διεθνές Δίκαιο, καί ὁ ἀνυπολόγιστος ἀριθμός θυμάτων βαρύνει τήν Κυβέρνηση τοῦ Κυριάκου Μητσοτάκη καί τόν ἴδιο. Τό ἴδιο βαρύνουσα εἶναι καί ἡ ἀσχημοσύνη τῆς Κυβερνήσεως πρός τά σκηνώματα τόσων χιλιάδων συνανθρώπων μας, Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν, πού ἐτάφησαν μέ συνοπτικές διαδικασίες, μέ ἀπρεπῆ περιβολή καί μέσα σέ πλαστικά περιτυλίγματα, γιά νά τηρηθοῦν τά ἐπαίσχυντα καί ἀμφιβόλου ἀξίας «ἰατρικά πρωτόκολλα» … Τώρα πού οἱ μή ἀναστρέψιμες ἤ καί θανατηφόρες συνέπειες τῶν πειραματικῶν, γενετικῆς τροποποιήσεως, ἐμβολίων ἀποκαλύπτονται σέ ὅλη τους τήν ἔκταση στίς Η.Π.Α. καί ἀλλοῦ, τί θά ποῦν ἆραγε οἱ συμμετασχόντες στό μαζικό αὐτό ἔγκλημα;
Δρομολογοῦν την «φυλοματέβαση» καὶ σὲ ἀνήλικα παιδιά! (Προβληματισμὸς σὲ ἀνησυχητικὴ σχετικὴ εἰδησεογραφία)
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝΕν Πειραιεί τη 30η Ιουνίου 2025ΔΡΟΜΟΛΟΓΟΥΝ ΤΗΝ «ΦΥΛΟΜΕΤΑΒΑΣΗ» ΚΑΙ ΣΕ ΑΝΗΛΙΚΑ ΠΑΙΔΙΑ!(Προβληματισμός σε ανησυχητική σχετική ειδησεογραφία)Ένα ιδιότυπο έγκλημα, σε παγκόσμιο επίπεδο, βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και μάλιστα δρα με την σφραγίδα της νομιμότητας. Πρόκειται για την λεγόμενη «φυλοματέβαση», δηλαδή την «αλλαγή φύλου», σε όσους (υποτίθεται) «δυσφορούν» με το φύλο που γεννήθηκαν!Το πάθος της ομοφυλοφιλίας, όπως έχουν αποφανθεί διαπρεπείς επιστήμονες και έχουμε παραθέσει τις γνώμες τους σε πολλές ανακοινώσεις, προσβάλλει κυρίως το νοητικό πεδίο του ανθρώπου. Όπως όλα τα πάθη, υποδουλώνει το νου και δεν αφήνει τον άνθρωπο να σκεφτεί λογικά και το σπουδαιότερο να κατανοήσει την οντολογική του πραγματικότητα, δεν θέλει να αποδεχτεί την φυσική του υπόσταση, αλλά αποζητά να γίνει αυτό που του υπαγορεύει η ικανοποίηση του πάθους του, να «μεταβεί» στο άλλο φύλο, κάτι βεβαίως που δεν είναι σε καμιά περίπτωση εφικτό και που κάθε επέμβαση, όχι μόνο δεν λύνει προβλήματα, αλλά δημιουργεί μείζονα άλλα και δυστυχώς μη αναστρέψιμα προβλήματα!Για την πραγματοποίηση αυτής της ουτοπικής κατάστασης έχει «επιστρατευτεί» και η επιστήμη. Επιστήμονες ενταγμένοι στο «κλίμα» της Woke Agenda, κυρίως επαγγελματίες υγείας (ιατροί, ψυχολόγοι, κλπ), επαγγέλλονται ότι μπορούν να πραγματοποιήσουν την «φυλομετάβαση», μεταχειριζόμενοι μεθόδους συχνά ανορθόδοξους, όπως βίαιη ορμονοθεραπεία και εγχειρίσεις «αλλαγής φύλου».Η διαδικασία «φυλομετάβασης» άρχισε εδώ και χρόνια σε ενήλικα άτομα, τα οποία, ένεκα «δυσφορίας φύλου», κατέφευγαν σε αυτές τις μεθόδους για «θεραπεία». Αλλά συν τω χρόνω άρχισαν να οδηγούνται σε αυτή την διαδικασία και ανήλικα άτομα, με την συγκατάθεση των γονέων και κηδεμόνων τους. Για να φτάσουμε πρόσφατα στο σημείο να γίνεται «φυλομετάβαση» και σε μικρά παιδιά, τα οποία, βεβαίως, δεν έχουν εκδηλώσει ακόμα καμιά μορφή ερωτισμού, στηριζόμενοι σε ενδείξεις και συχνά υποκειμενικές εκτιμήσεις!Αφορμή για την παρούσα ανακοίνωσή μας πήραμε από πρόσφατο δημοσίευμα της εγκρίτου δημοσιογράφου κ. Μαρίας Δεναξά, με τίτλο: «Φυλομετάβαση από το… νηπιαγωγείο!». Σε ένα πλούσιο ρεπορτάζ, παρουσιάζει και αναλύει μια όντως εφιαλτική κατάσταση, η οποία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη αυτή τη στιγμή στην Μ. Βρετανία και τείνει να εφαρμοστεί σε όλη την Ευρώπη και τα δυτικά κράτη.Μελετήσαμε με προσοχή το δημοσίευμα και θεωρήσαμε σκόπιμο να ενημερώσουμε, δια της παρούσης, τους πιστούς της μητροπολιτικής μας περιφέρειας και τους αναγνώστες μας για το πολύ ανησυχητικό αυτό πρόβλημα.
Ἡ ἀντιμετώπιση τῶν ἀρειανοφρόνων ἀπὸ τὸν Ἐπιφάνιο Σαλαμῖνος
Αρχιμ. Θεοφίλου Λεμοντζή Δρ.Θ.Η αντιμετώπιση των αρειανοφρόνων από τον Επιφάνιο ΣαλαμίνοςΕισήγησις εις το Συνέδριον των ΛΑ΄ Παυλείων της Ι.Μ.Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας:«Ο απόστολος Παύλος και η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος»Ο απόστολος Παύλος, απευθυνόμενος στους μαθητές του Τιμόθεο(1) και Τίτο(2), τονίζει την ανάγκη για προφύλαξη του ποιμνίου από τους ψευδοδιδασκάλους. Πράγματι, διά μέσου των αιώνων η Εκκλησία αντιπαρατέθηκε απέναντι στην αίρεση(3), με την διδαχή, το κήρυγμα και την συγγραφή αντιρρητικών κειμένων.Αντιρρητικός συγγραφέας του 4ου αιώνα, ο άγιος Επιφάνιος(4) (περ. 315-403 μ.Χ.), επίσκοπος Σαλαμίνος Κύπρου (367-403 μ.Χ.),(5) ανασκευάζει στα έργα του(6) την αιρετική κακοδοξία(7) και προσδιορίζει τα όρια της αποστολικής παράδοσης απέναντι στην αίρεση(8).Ζει σε μια ταραγμένη θεολογικά και εκκλησιαστικά εποχή καθώς η εμφάνιση της αίρεσης του Αρειανισμού κλονίζει συθέμελα την Εκκλησία.Ο πρεσβύτερος της Αλεξάνδρειας Άρειος(9), υποστήριζε ότι ο Υιός του Θεού δεν είναι ομοούσιος με τον Θεό Πατέρα αλλά κτίσμα, δημιούργημα του Θεού και αρνούνταν την τριαδικότητα του Θεού. Όλα αυτά ήχησαν στην καρδιά και το μυαλό των Πατέρων της Εκκλησίας ως αλλότρια της αποστολικής παραδόσεως και για αυτό η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος (325) η οποία «απετέλεσε την αναντίρρητη εκκλησιολογική έκφραση της αυθεντίας της Καθολικής Εκκλησίας σε θέματα κανονικής τάξεως και κανονικής παραδόσεως», όπως επισημαίνει ο σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος(10), καταδίκασε αυτές τις καινοφανείς δοξασίες και συνέταξε το ομώνυμο Σύμβολο(11).Όμως η λαίλαπα του Αρειανισμού δεν σταμάτησε και οι κακοδοξίες του διαδίδονταν με μεγάλη ταχύτητα. «Καί ἀνάπτεται ἀπό μικροῦ σπινθῆρος μέγα πῦρ», μας λέγει ο ιστορικός Σωκράτης(12). Και αυτό συνέβη διότι αφενός η αρειανική αίρεση δεν οργανώθηκε παρασυναγωγικά, όπως άλλες αιρέσεις, αλλά προσηλύτισε επισκόπους μέσα από την Εκκλησία και απείλησε να καταλάβει όλον τον εκκλησιαστικό οργανισμό(13) απομακρύνοντας βίαια τους αντιπάλους(14). Αφετέρου, διέθετε πολιτικά ερείσματα στην αυτοκρατορική αυλή και αυτοκράτορες όπως ο Κωνστάντιος και ο Ουάλης την ευνόησαν(15).Aν και το αρειανικό οικοδόμημα σε ορισμένες περιόδους φαινόταν μεγαλοπρεπές όμως ήταν επισφαλούς κατασκευής, και αυτό διότι είτε αντλούσε τη δύναμη του από πολιτικούς παράγοντες, είτε οι αρειανικές φατρίες (Ανόμοιοι, Όμοιοι και Ομοιουσιανοί) δεν παρουσίαζαν ένα ενιαίο θεολογικό μέτωπο αλλά είχαν πολλές θεολογικές διαφορές μεταξύ τους(16) ούτως ώστε όλο αυτό το οικοδόμημα να καταρρεύσει παταγωδώς μετά τον θρίαμβο της νικαιϊκής Θεολογίας στην Β΄ Οικουμενική Σύνοδο(381).Ο άγιος Επιφάνιος κατά τον χρόνο σύγκλησης της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου ήταν ακόμη σε νεαρή ηλικία όμως όταν ανέλαβε την επισκοπή της Σαλαμίνος, το 367, βρέθηκε μέσα στη δίνη των αρειανικών ερίδων. Από τον Μέγα Αθανάσιο, υιοθετεί το σύνολο σχεδόν των θεολογικών του προϋποθέσεων. Ταυτόχρονα επηρεάζεται από τους συγχρόνους του Καππαδόκες Πατέρες. Η σύγκρουση με τον Αρειανισμό και τους επιγόνους του αμείλικτη και αδυσώπητη, και η προσήλωσή του στην θεολογία της Α’ Οικουμενικής Συνόδου αμετακίνητη.Το επίμαχο αγιογραφικό χωρίο το οποίο πυροδότησε την έναρξη της αρειανικής έριδας, ήταν η ερμηνεία του Παροιμιών 8, 22: «Κύριος ἔκτισέ με ἀρχήν ὁδῶν αύτοῦ εἰς ἔργα αὐτοῦ»(17). Επίσης, και άλλα χωρία που έκαναν λόγο για την χρίση του Λόγου(18), τη δημιουργία του αρχιερέα Ιησού(19) και την υπερύψωση Του(20), προσκομίζονταν από τον Άρειο ως τρανή απόδειξη ότι ο Υιός του Θεού είναι κτίσμα. Μάλιστα, αρνούνταν την πληρότητα της ανθρώπινης φύσεως του Χριστού, υποστηρίζοντας ότι ο Υιός του Θεού δεν προσέλαβε ψυχή κατά την ενσάρκωση με σκοπό να αποδώσει όλες τις ψυχικές ιδιότητες της ανθρωπίνης φύσεως στον Υιό του Θεού (αγωνία, άγνοια, κ.ο.κ.) ώστε να αποδείξει την κτιστότητά Του(21).Φαινομενικά τα συγκεκριμένα χωρία έδιναν την εντύπωση ότι ο Άρειος είχε δίκιο, όμως οι αρειανόφρονες έπεφταν σε ένα βασικό λάθος θεολογικής μεθοδολογίας: δεν διέκριναν τη Θεολογία από την Οικονομία, την αΐδια από την οικονομική Τριάδα(22). Ως εκ τούτου, εσφαλμένα υποστήριζαν ότι τα παραπάνω χωρία αναφέρονται στον άσαρκο και προαιώνιο Λόγο, διότι αυτά τα χωρία αναφέρονται στον ενσαρκωμένο Λόγο(23).
Ἔκκληση Ζαπορόζιε Λουκᾶ στοὺς Ἱεράρχες τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησίων
Εκκληση Ζαπορόζιε Λουκά στους Ιεράρχες των Ορθοδόξων ΕκκλησίωνΓράφει ο Θάνος Θανόπουλος στη RomfeaΣε μια δραματική έκκληση προς τους Ιεράρχες των Τοπικών Ορθοδόξων Εκκλησιών, ο Μητροπολίτης Ζαπορόζιε κ. Λουκάς καταγγέλλει τη βαθιά κρίση που βιώνει η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία, έπειτα από την παραχώρηση αυτοκεφαλίας στον σχηματισμό της «Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας» από το Οικουμενικό Πατριαρχείο.Μέσα από σκληρές περιγραφές διωγμών, βίας και καταλήψεων ναών, ο Μητροπολίτης καλεί την παγκόσμια Ορθοδοξία να αντιδράσει συντονισμένα, τόσο εντός εκκλησιαστικών κύκλων όσο και σε διεθνή φόρα, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η πρωτοφανής κρίση ενότητας και να προστατευθεί η κανονική Ουκρανική Εκκλησία.Τέλος, ο Μητροπολίτης Λουκάς θέτει ζήτημα ευρύτερου διαλόγου και συστράτευσης μεταξύ των Ορθοδόξων Εκκλησιών αλλά και με άλλες παραδοσιακές θρησκείες σε διεθνές επίπεδο, με σκοπό την υπεράσπιση των θρησκευτικών δικαιωμάτων και την αντιμετώπιση της αυξανόμενης πίεσης από κρατικούς φορείς και μηχανισμούς.Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΛΟΥΚΑ ΣΕ ΑΠΛΗ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΑγαπητοί αδελφοί εν ΧριστώΤον Ιανουάριο του 2019, ο Πατριάρχης της Κωνσταντινούπολης, Βαρθολομαίος υπέγραψε τον Τόμο για την αυτοκεφαλία του νεοδημιουργημένου οργανισμού, τον οποίον ονόμασε «Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας» (ΟΕΟ).Με μία μόνο υπογραφή νομιμοποιήθηκαν οι δομές που αναγνωρίζονταν από ολόκληρη την οικογένεια των Ορθοδόξων Εκκλησιών, συμπεριλαμβανομένης και της Κωνσταντινούπολης, ως μη κανονικές.Αυτό έγινε αντίθετα με τη θέληση και την επιθυμία εκατομμυρίων ορθόδοξων ουκρανών, των πιστών τέκνων της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, οι οποίοι επανειλημμένα ζητούσαν από τον Πρώτο της Ορθοδοξίας να μην προχωρήσει σε αυτό το βήμα, καθώς αυτές οι ενέργειες θα οδηγήσουν αναπόφευκτα σε μια ακόμη μεγαλύτερη διάσπαση της Ορθοδοξίας στην Ουκρανία, καθώς και σε ευθεία επίθεση κατά της κανονικής Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.
4 Ἰουλίου. Ἀνδρέου ἐπισκ. Κρήτης, ποιητοῦ τοῦ μεγάλου κανόνος. Μιχαὴλ Χωνιάτη ἐπισκόπου Ἀθηνῶν (†1220). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Παρασκευῆς δ´ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Ῥωμ. ια´ 25-36).
Ρωμ. 11,25 Οὐ γὰρ θέλω ὑμᾶς ἀγνοεῖν, ἀδελφοί, τὸ μυστήριον τοῦτο, ἵνα μὴ ἦτε παρ᾿ ἑαυτοῖς φρόνιμοι, ὅτι πώρωσις ἀπὸ μέρους τῷ Ἰσραὴλ γέγονεν ἄχρις οὗ τὸ πλήρωμα τῶν ἐθνῶν εἰσέλθῃ,
Ρωμ. 11,25 Σας τα λέγω αυτά, αδελφοί, διότι δεν θέλω να αγνοήτε αυτήν την κρυμμένην μέχρι σήμερον αλήθειαν, δια να μη θεωρήτε σστον ευατόν σας συνετόν και άγιον και περιφρονήτε τους Ισραηλίτας. Η αλήθεια δε αυτή είναι ότι εις ένα μεγάλο μέρος του Ισραηλιτικού λαού έχει γίνει σκλήρυνσις, μέχρις ότου το πλήθος των εθνικών, που έχει προγνωρίσει ο Θεός, εισέλθουν εις την βασιλείαν του Χριστού.
Οἱ ''περιπέτειες''' τῆς θαυματουργῆς εἰκόνας τῆς ''Παναγίας τῆς Λήδδας ἢ Ρωμαίας''
Στην φωτογραφία η Σκήτη Icoana Veche(Παλαιά Εικόνα) η οποία βρίσκεται σ'ένα ξέφωτο στο Κόκκινο Όρος στην Β.Α.Ρουμανία.Κατά την Επανάσταση του 1821,και συγκεκριμένα από τον Ιούνιο του 1821 μέχρι τον Οκτώβριο του 1822,εδώ έθαψαν την θαυματουργή εικόνα της ''Παναγίας της Λήδδας ή Ρωμαίας'' για να την προφυλάξουν από τους Τούρκους.
Ὁ νοῦς τοῦ ἀνθρώπου, θὰ πρέπει γενικὰ μὲ δύο ἔργα νὰ ἀσχολεῖται
Λέγουν οι Άγιοι Πατέρες, ότι ο νους του ανθρώπου, θα πρέπει γενικά με δύο έργα να ασχολείται: Με την ανάγνωση και την προσευχή.Αυτά βοηθούν πάντοτε, το ένα το άλλο.
Εγγραφή σε:
Σχόλια (Atom)
ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)
2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.
3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς
4.Ἐπικοινωνία: Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό Kyria.theotokos@gmail.com .
2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.
3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς
4.Ἐπικοινωνία: Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό Kyria.theotokos@gmail.com .








