Οἱ δαίμονες καί ἡ ἀντιμετώπιση τους, Ἁγ. Ἰωάννου Καρπαθίου-Κεφάλαια παραμυθητικά, Κεφ. 95, Φιλοκαλία Α' τόμος, 3-7-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Η μέθοδος και κυρίως το φρόνημα του ησυχασμού είναι γνωστά σ’ αυτόν που ζει μέσα στην ορθόδοξη πραγματικότητα και μόνο ο ησυχαστής μπορεί να τα κατανοήσει. [π. Γεώργιος Μεταλληνός]σ.σ. Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς απέναντι στον λόγιο μοναχό Βαρλαάμ απέδειξε ότι οι Ησυχαστές είναι οι συνεχιστές της Ορθοδόξου Παραδόσεως. Έχοντας αποκτήσει εμπειρία στην αυθεντική ασκητική παράδοση, κατατρόπωσε τον αντίπαλο Βαρλαάμ αποκαλύπτοντας το αντιορθόδοξο φρόνημά του. Ο Βαρλαάμ, όλος έπαρση, περιγελούσε τους Ησυχαστές αποκαλώντας τους «ομφαλοψύχους», θυμίζοντάς μας τους σημερινούς χλευαστές της Ορθοδόξου Παραδόσεως, οι οποίοι πολύ χειρότερα και από τον Βαρλάμ, έχουνε ανοίξει ολομέτωπο πόλεμο ενάντια στην Ανατολική του Χριστού Εκκλησία. Φιλοσοδομίται, υπονομευταί του Αειπάρθενου της Παναγίας, ενστερνισταί δαιμονικών οικουμενιστικών θεωριών περί αοράτου Εκκλησίας και κατακερματισμένης Αληθείας, μπαχαλάκηδες των Ιερών Ναών, ερωτοθολολόγοι νε(ρ)ορθόδοξοι, μαζεύτηκαν στο προαύλιο του Ι. Ναού της Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη για να μας μιλήσουν για την Ησυχαστική Έριδα και το Κίνημα των Ζηλωτών του 14ου αιώνα! [1]Εμείς εδώ προτιμούμε το νερό της καθαρής πηγής και όχι τα απόνερα της Δύσης. Για εγχείριση ανοιχτής καρδιάς δεν πάμε σε χασάπηδες. Δεν πάμε σε «λατινέλληνες». Για να μάθουμε για την «ησυχαστική έριδα» δροσίζοντας την ψυχή μας, θα αγνοήσουμε παντελώς (κοινώς θα πετάξουμε κατευθείαν στα σκουπίδια) την χαζο-τραγουδοπανήγυρη της Θεσσαλονίκης που διοργάνωσε η ιμιτασιόν Α.Μ.Κ.Ε. «Βυζαντινή Θεσσαλονίκη» του Μητροπολίτη Φιλοθέου σε συνεργασία με τον άθεο Δήμο Θεσσαλονίκης, και θα βουτήξουμε στα ασφαλή καθαρά νερά της μελέτης του π. Γεωργίου Μεταλληνού.Πρωτ. Γεώργιος Μεταλληνός: Ένας «μοιραίος» άνθρωπος ο μοναχός Βαρλαάμ και ο υπερασπιστής του «Ησυχασμού» Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς
τοῦ Νεκτάριου ΔαπέργολαΣέ παλαιότερες ἀναρτήσεις ἔχω ἤδη γράψει πολλά γιά τήν διαστρέβλωση ὅσων εἶπε κάποτε ὁ Ἅγιος Παΐσιος ἐπί τοῦ μείζονος θέματος τῶν ταυτοτήτων καί τῆς ψηφιακῆς ἀριθμοποίησης τοῦ ἀνθρώπου. Εἴτε μιλᾶμε γιά μητροπολῖτες καί λοιπούς θολοθεολογοῦντες πού ὑποβαθμίζουν τήν πνευματική διάσταση τοῦ ζητήματος καί κάνουν λόγο ἁπλῶς γιά ρύθμιση πού ἀφορᾶ στίς σχέσεις κράτους καί πολίτη καί συνεπῶς «δέν πειράζει» καί νά τήν ἀποδεχθοῦμε, εἴτε μιλᾶμε γιά ἐπίσημες ἁγιορείτικες ἐπιστολές καί ἐξίσου ἐπίσημες θέσεις κομματιδίων πού στέκονται μόνο στό θέμα τῆς ὑποχρεωτικότητας (ἐνῷ στήν πραγματικότητα ὀφείλουμε νά πολεμήσουμε τήν ἴδια τήν ὕπαρξη τοῦ δαιμονικοῦ νόμου καί ὄχι ἁπλῶς νά συμβιβαστοῦμε μέ τό μήν εἶναι ὑποχρεωτικός). Μέσα στό πλαίσιο λοιπόν τοῦ νά ξεκαθαριστεῖ τί ὄντως εἶπε ὁ Ἅγιος Παΐσιος (σέ πεῖσμα τῶν κάθε λογῆς παραχαρακτῶν) ἔχει μεταξύ ἄλλων μεγάλη σημασία καί τό παρακάτω ἠχητικό, πού διασώζει τήν φωνή τοῦ ἐν ἁγίοις γέροντος Γρηγορίου Παπασωτηρίου, κτίτορος καί πνευματικοῦ τοῦ Ἱεροῦ Ἠυχαστηρίου Τιμίου Προδρόμου στήν Μεταμόρφωση Χαλκιδικῆς. Τό ἴδιο καί ἡ ἰδιόχειρη ἐπιστολή του (3η φωτογραφία), γραμμένη τό 2015, ὅπου ἀναφέρει κάτι πού τοῦ εἶχε πεῖ γιά τήν λεγόμενη «ἔξυπνη κάρτα» ὁ Ἅγιος Παΐσιος περί τά μέσα τῆς δεκαετίας τοῦ ’80.
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΚΥΘΗΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΩΝΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝἘν Κυθήροις τῆ 27η Ἰουνίου 2025Ἀρχ. Παύλου ΔημητρακοπούλουὙπευθύνου του Γρ. Αἱρέσεων καί παραθρησκειῶνΜέ βαθιά ἀνησυχία καί πόνο ψυχῆς παρακολουθοῦμε νά συνεχίζεται, (καί μάλιστα μέ συνεχῶς αὐξανόμενο ρυθμό καί ἔνταση), ὁ ἀνελέητος διωγμός, τόν ὁποῖο ἐξαπέλυσε ἐδῶ καί μερικά χρόνια τό νῦν ὑφιστάμενο πολιτικό καθεστώς τῆς Οὐκρανίας κατά τῆς κανονικῆς, (ὑπό τόν Μητροπολίτη Ὀνούφριο), Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς πολύπαθης αὐτῆς χώρας. Πρόκειται, χωρίς ἀμφιβολία, γιά ἕναν διωγμό παρόμοιο, ἴσως καί χειρότερο, μέ ἐκεῖνον πού ἐφάρμοσαν κατά τῆς Ἐκκλησίας ἐπί 70 ὁλόκληρα χρόνια, (1917-1987), τά ἀθεϊστικά καί μαρξιστικά καθεστῶτα τῆς πάλαι ποτέ Σοβιετικῆς Ἑνώσεως.Οἱ σκοτεινές δυνάμεις τοῦ Διεθνοῦς Σιωνισμοῦ καί τῆς Νέας Τάξεως Πραγμάτων, μέ τήν ἀρωγή δυστυχῶς καί ἐκκλησιαστικῶν ἀνδρῶν, ἐπενόησαν καί ἔθεσαν σέ ἐφαρμογή ἕνα ὄντως σατανικό σχέδιο, τό ὁποῖο ἐξυπηρετεῖ δύο κυρίως στόχους: Ὁ πρῶτος στόχος, νά χρησιμοποιήσουν τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ὡς ὄργανο γιά νά ἐπιτύχουν γεωπολιτικούς στόχους καί σκοπιμότητες. Νά ἐπιτύχουν τήν πλήρη ἐκκλησιαστική ἀποδέσμευση καί ἀποξένωση τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας ἀπό τό Πατριαρχεῖο τῆς Ρωσίας, στήν ὁποία ὑπάγεται ἐκκλησιαστικά ἐδῶ καί αἰῶνες. Ὅπως εἶναι γνωστό, ἡ Οὐκρανία μετά τήν ἀνακήρυξή της σέ ἀνεξάρτητο κράτος, ἔπαυσε πλέον νά βρίσκεται κάτω ἀπό τήν σφαίρα ἐπιρροῆς τῆς πάλαι ποτέ Σοβιετικῆς Ἑνώσεως καί σήμερα ἤδη βρίσκεται στήν σφαίρα ἐπιρροῆς τῆς Δύσεως, (ΝΑΤΟ, Ε.Ε.). Ἐκεῖνο πού ὑπολείπεται τώρα, μετά τήν πολιτική ἀποξένωση, εἶναι νά ἐπακολουθήσει καί ἡ ἐκκλησιαστική. Ὁ δεύτερος στόχος νά διασπαστεῖ ἡ ἑνότητα τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ὁ ἄραφος χιτώνας τοῦ Χριστοῦ, ἔτσι ὥστε νά ἀποδυναμωθεῖ ὁ παγκόσμιος ρόλος της. Ἡ δημιουργία σχίσματος στήν παγκόσμια Ὀρθοδοξία μέ ἀφορμή τό οὐκρανικό Αὐτοκέφαλο εἶναι πλέον γεγονός ἀναντίρρητο, ἀφοῦ ἀπό τίς 14 τοπικές Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες καί Πατριαρχεῖα μόνον 4 τό ἀποδέχθηκαν, (Οἰκουμενικό πατριαρχεῖο, Πατριαρχεῖο Ἀλεξανδρείας, Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος καί Ἐκκλησία τῆς Κύπρου), ἐνῶ οἱ ὑπόλοιπες 10 τό ἀπέρριψαν. Ἐπί πλέον ὁ Πατριάρχης τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ρωσίας κ. Κύριλλος διέγραψε ἀπό τά δίπτυχα καί ἔπαυσε νά μνημονεύει τόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαῖο.
σ.σ. Άκρως επίκαιρος, προφητικός λόγος του π. Αυγουστίνου Καντιώτη«Ἀφνω δὲ σεισμὸς ἐγένετο μέγας, ὥστε σαλευθῆναι τὰ θεμέλια τοῦ δεσμωτηρίου…» (Πράξ. 16,26)Ἕνα, ἀγαπητοί μου, ἀπὸ τὰ πιὸ σημαντικὰ γεγονότα τῆς ζωῆς τοῦ ἀποστόλου Παύλου, τὸν ὁποῖο τιμοῦμε σήμερα, ἦταν ἡ ἔναρξις τοῦ κηρύγματός του ἐπὶ Εὐρωπαϊκοῦ ἐδάφους, ποὺ ἔγινε στοὺς Φιλίππους τῆς Μακεδονίας. Ἐκεῖ κατήχησε καὶ βάπτισε τὴ Λυδία καὶ τὸ δεσμοφύλακα μαζὶ μὲ τὶς οἰκογένειές τους καὶ θεμελίωσε τὴν ἐκκλησία τῶν Φιλίππων. Ἡ μεγάλη αὐτὴ εὐλογία ὅμως ἦρθε μέσα ἀπὸ θλῖψι, ἀπὸ διωγμό, τραύματα καὶ φυλάκισι. Τότε ὅμως «μίλησε» ὁ οὐρανὸς μὲ ἕνα μεγάλο σεισμό, ποὺ ἔφερε σὲ πολλοὺς τὸ φῶς τῆς πίστεως καὶ τὴ σωτηρία.Τρομερὸ πρᾶγμα ὁ σεισμός· ἔρχεται νὰ μᾶς φοβίσῃ, νὰ ταράξῃ τὴν ἀμελῆ μακαριότητά μας νὰ ἀπειλήσῃ τὴν ἁμαρτωλὴ εὐτυχία μας. Παρέχει ὅμως σ᾽ ἐμᾶς καὶ σπουδαῖο δίδαγμα, γιατὶ τὸ ἐπεισόδιο ἐκεῖνο τῶν Φιλίππων εἶνε μιὰ μικρογραφία τῆς δικῆς μας σημερινῆς καταστάσεως.Μὲ τὸ σεισμό, ποὺ ἔγινε ἐκεῖ τότε, ξύπνησε ἡ σκληρὴ καρδιὰ τοῦ δεσμοφύλακα καὶ πίστεψε. Καὶ σήμερα, ἀγαπητοί μου, πάλι σείεται ὁ κόσμος, σείεται ἡ γῆ μας, γιὰ νὰ ξυπνήσουμε. Μὴν πάῃ τὸ μυαλό σας μόνο στὸν φυσικὸ σεισμό. Ὅταν τὸ Εὐαγγέλιο λέῃ ὅτι θὰ γίνουν σεισμοὶ μεγάλοι ἐπὶ τῆς γῆς (βλ. Ματθ. 24,7. Μᾶρκ. 13,8. Λουκ. 21,11), δὲν ἐννοεῖ μόνο σεισμοὺς φυσικούς. Θὰ γίνουν καὶ φυσικοὶ σεισμοί, ὅπως ἔγιναν στὴν Κεφαλονιά, στὰ νησιὰ τοῦ Αἰγαίου, στὴ Σαντορίνη καὶ ἀλλοῦ. Φοβᾶστε τοὺς σεισμοὺς αὐτούς; Ἐγὼ φοβοῦμαι περισσότερο ἄλλους σεισμούς. Τί ἐννοῶ· σεισμοὺς κοινωνικούς. Ὅπως σείστηκε τὸ δεσμωτήριο τῶν Φιλίππων, παρομοίως σείονται ἐκ θεμελίων οἱ κοινωνίες.
Ἂν οἱ Χριστιανοὶ δὲν ὁμολογήσουν, δὲν ἀντιδράσουν, αὐτοὶ θὰ κάνουν χειρότερα. Ἐνῶ, ἂν ἀντιδράσουν, θὰ τὸ σκεφθοῦν. Ἀλλὰ καὶ οἱ σημερινοὶ Χριστιανοὶ δὲν εἶναι γιὰ μάχες. Οἱ πρῶτοι Χριστιανοὶ ἦταν γερὰ καρύδια· ἄλλαξαν ὅλο τὸν κόσμο. Καὶ στὴν βυζαντινὴ ἐποχὴ μιὰ εἰκόνα ἔβγαζαν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία καὶ ἀντιδροῦσε ὁ κόσμος. Ἐδῶ ὁ Χριστὸς σταυρώθηκε, γιὰ νὰ ἀναστηθοῦμε ἐμεῖς, καὶ ἐμεῖς νὰ ἀδιαφοροῦμε!Ἂν ἡ Ἐκκλησία δὲν μιλάη, γιὰ νὰ μὴν ἔρθη σὲ ρήξη μὲ τὸ κράτος, ἂν οἱ μητροπολίτες δὲν μιλοῦν, γιὰ νὰ τὰ ἔχουν καλὰ μὲ ὅλους, γιατὶ τοὺς βοηθᾶνε στὰ Ἱδρύματα κ.λπ., οἱ Ἁγιορεῖτες πάλι ἂν δὲν μιλοῦν, γιὰ νὰ μὴν τοὺς κόψουν τὰ ἐπιδόματα (4), τότε ποιός θὰ μιλήση; Εἶπα σὲ κάποιον ἡγούμενο: «Ἂν σᾶς ποῦν ὅτι θὰ σᾶς κόψουν τὰ ἐπιδόματα, νὰ πῆτε: ʺΘὰ κόψουμε καὶ ἐμεῖς τὴν φιλοξενίαʺ, γιὰ νὰ προβληματισθοῦν». Οἱ καθηγητὲς τῆς Θεολογίας κ.λπ. δὲν φωνάζουν, γιατὶ λένε: «Εἴμαστε ὑπάλληλοι· θὰ χάσουμε τὸν μισθό μας, καὶ μετὰ πῶς θὰ ζήσουμε;».
❈ Ἡ ψυχή, ἡ ὁποία δέν γεύτηκε τόν οὐρανό καί τά ἀγαθά τοῦ οὐρανοῦ, ζητάει πάλι τά γήινα καί τά ρυπαρά.«Ὁ γευσάμενος τῶν ἄνω, εὐχερῶς τῶν κάτω καταφρονεῖ», θά μᾶς πεῖ ὁ Ἅγιος Ἰωάννης τῆς Κλίμακος. Αὐτός δηλαδή πού γεύτηκε τά οὐράνια, τό πῦρ τῆς Θεότητος, αὐτός μέ πολύ εὐκολία καταφρονεῖ τά γήινα καί πολύ περισσότερο τά βρώμικα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Πέμπτης δ´ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Ῥωμ. ια´ 13-24).
Ρωμ. 11,13 Ὑμῖν γὰρ λέγω τοῖς ἔθνεσιν. ἐφ᾿ ὅσον μέν εἰμι ἐγὼ ἐθνῶν ἀπόστολος, τὴν διακονίαν μου δοξάζω,
Ρωμ. 11,13 Εις σας τους εθνικούς τα λέγω αυτά, δια να μη υψηλοφρονήσετε και περιφρονήσετε τους Ιουδαίους. Εφ' όσον άλλωστε εγώ είμαι Απόστολος των εθνών, εργάζομαι με κάθε αυταπάρνησιν να σας μεταδώσω το Ευαγγέλιον, να εκπληρώσω την αποστολήν μου και να σας οδηγήσω εις την δόξαν του Θεού.