Conversation in 2. The mystery of repentance - The life and wisdom of Saint Porfyrios, Wounded by love, 10-2-2025, Hieromonk Savvas Agioreitis Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
❈ Ὁ γάμος δέν πρέπει νά ἔχει ἄλλο σκοπό, ἀλλά τήν θέωση τοῦ ἀνθρώπου. Αὐτός εἶναι ὁ σκοπός τοῦ γάμου. Νά ὑπηρετήσει δηλαδή τήν ὁμοίωση τοῦ ἀνθρώπου μέ τόν Θεό. Αὐτός εἶναι ὁ πρῶτος καί κύριος σκοπός.
Βεβαίως, οἱ Ἅγιοι Πατέρες καί οἱ σύγχρονοι Πατέρες καί ὁ π. Ἀθανάσιος ὁ Μυτιληναῖος, μᾶς μιλᾶνε γιά δύο ἀκόμα σκοπούς, οἱ οποῖοι ὁπωσδήποτε βέβαια ἐντάσσονται σ’ αὐτόν τόν σκοπό τόν γενικότερο, πού εἴπαμε, τῆς θεώσεως.
❈ Ὁ Διάβολος δέν μπορεῖ νά ἀσκήσει ἐξουσία σέ κανέναν παρά μόνο σ’ αὐτούς πού ἑκούσια πηγαίνουν καί τόν προσκυνοῦν. Νά πῶ ἕνα παράδειγμα, ἕνας πού πηγαίνει στόν μάγο, προσκυνᾶ τόν Διάβολο καί φυσικά μετά ὁ Διάβολος ἔχει ἐξουσία πάνω του. Γι’ αὐτό ἔχουμε πάρα πολλές περιπτώσεις δαιμονικῶν ἐνεργειῶν στούς ἀνθρώπους σήμερα, γιατί δυστυχῶς σάν νά μή συμβαίνει τίποτα, οἱ ἄνθρωποι πᾶνε στούς μάγους, προσκυνοῦν δηλαδή τόν Διάβολο. Διότι ὁ μάγος εἶναι ἡ καθέδρα τοῦ Σατανᾶ.
«Ὁ συνεορτασμός τοῦ Πάσχα . ὀφείλει νά γίνῃ μόνον μετά ἀπό ἀπόλυτη δογματική ἑνότητα εἰς τήν βάσιν τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως καί ὄχι εἰς τήν βάσιν θεολογικῶν συμβιβασμῶν, τύπου συμφωνίας Balamand (Μπαλαμάντ 1993), Ἐκκλησιαστικῆς ἑνώσεως, δηλαδή χωρίς ταυτότητα Πίστεως».Ἐν Κυθήροις τῇ 5ῃ Φεβρουαρίου 2025Ἀριθ. Πρωτ.: 30ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΙΕΡΟΥ ΤΡΙῼΔΙΟΥ(ὑπ’ ἀριθ. 244/2025)ΠρόςΤόν Ἱερόν Κλῆρον καίτόν Χριστώνυμον Λαόντῆς καθ΄ἡμᾶς Ἱερᾶς ΜητροπόλεωςΚυθήρων καί Ἀντικυθήρων«Μή προσευξώμεθα φαρισαϊκῶς ἀδελφοί· ὁ γάρ ὑψῶν ἑαυτόν ταπεινωθήσεται , ταπεινωθῶμεν ἐναντίον τοῦ Θεοῦ τελωνικῶς διά νηστείας κράζοντες· Ἱλάθητι ἡμῖν ὁ Θεός, τοῖς ἁμαρτωλοῖς»(Ἰδιόμελον Ἑσπερινοῦ τοῦ Τριῳδίου)Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,Ἀδελφοί μου Χριστιανοί, Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά·Εὐλογημένη, εἰρηνική, χαριτοφόρα καί καλλίκαρπη ἄς εἶναι ἡ ἀρχόμενη ἀπό σήμερα ἱερά περίοδος τοῦ Τριῳδίου καί περατουμένη τήν ἁγίαν ἡμέρα τοῦ Μεγάλου Σαββάτου. Ἑβδομήντα ἡμέρες καί ἑβδομήντα πνευματικοί ἀναβαθμοί (σκαλιά) διά νά φθάσωμεν εἰς τήν «κλητήν ἁγίαν καί λαμπροφόρον ἡμέραν» τῆς κοσμοσωτηρίου ἑορτῆς τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ.Ἀρχίζομεν τήν εὐλογημένην αὐτήν περίοδον τοῦ Ἱεροῦ Τριῳδίου μέ τό πρῶτο ἰδιόμελο τροπάριο τῆς πρώτης Κυριακῆς , τῆς Κυριακῆς τοῦ Τελώνου καί τοῦ Φαρισαίου. Ἀναφέρεται στόν τρόπο, μέ τόν ὁποῖο ἐνδείκνυται νά διενεργῆται ἡ προσευχή, ἡ οὐράνια ἐπικοινωνία καί συνομιλία μας μέ τόν Πανάγιο Τριαδικό Θεό. Δύο χαρακτηριστικά ἐπιρρήματα χρησιμοποιεῖ ἐδῶ ὁ ἱερός ὑμνῳδός·τό «φαρισαϊκῶς» καί τό «τελωνικῶς», τῶν ὁποίων οἱ ἔννοιες εἶναι διαμετρικά ἀντίθετες. Ὑπερηφάνεια, ὑψηγορία, ἔπαρσις, ἀλαζονεία καί καταφρόνησις τῶν συνανθρώπων χαρακτηρίζουν τόν Φαρισαῖο. Ταπείνωσις, τό ταπεινόν ἐν στεναγμοῖς , αὐτομεμψία , συντριβή τῆς καρδίας καί ὁλόψυχη προσευχή περικοσμοῦν τόν Τελώνη.
Ὅταν σκέφτεσαι συνέχεια τόν Χριστό, μπορεῖς νά ἁμαρτήσεις; Δέν μπορεῖς νά ἁμαρτήσεις, γιατί ἡ ἁμαρτία ξεκινάει ἀπό τήν σκέψη, ἀπό τόν λογισμό.Νά τό πῶ καί σ’ ἕνα πεζό - ἀνθρώπινο ἐπίπεδο: Ἕνας πού εἶναι ἐρωτευμένος, δέν εἶναι ἀλλοῦ; Ἀλλοῦ εἶναι. Τοῦ μιλᾶς.. αὐτός σκέφτεται τό ἐρώμενο πρόσωπο. Σοῦ λέει, «ἄστον αὐτόν». Ἔτσι δέν λέμε; Μπορεῖ νά περπατάει στό κέντρο τῆς πόλης, νά ἔχει ἕνα σωρό ἐρεθίσματα. Ἀκούει τίποτα; Βλέπει τίποτα; Τίποτα! Αὐτός εἶναι στόν κόσμο του, ἔτσι δέν εἶναι; Ἔτσι εἶναι καί ὁ Θεῖος Ἔρωτας.
Αγρίνιο 02 – 02 – 2025ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΙΣΤΩΝ ΑΓΙΑΣ ΒΑΡΑΒΑΡΑΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ«όπλον κατά του διαβόλου τον Σταυρό Σου ημίν δέδοκας» Κύριε,Πορευόμεθα τελικά προς νέα εικονομαχία;Αυτός θα μπορούσε να είναι ένας άλλος τίτλος του παρόντος άρθρου,Αποσβολωμένοι οι ορθόδοξοι πιστοί παρακολουθούμε το παγκόσμιο φαινόμενο της αντικαταστάσεως του Εσταυρωμένου μέσα στο ιερό των εκκλησιών από μια…¨πολυθρόνα¨!!! Εξοβελίζεται ο Εσταυρωμένος από την Αγία τράπεζα, το ιερό θυσιαστήριο, «διότι επ’ αυτής τελείται η θυσία του Αμνού του Θεού υπέρ πάντων των πιστών, ζώντων και τεθνεώτων» την κατά φύσιν θέση του δηλαδή, και είτε τυλίγεται σε ένα σεντόνι και τοποθετείται σε κάποια αποθήκη του ναού, ή για να σωθούν τα προσχήματα τοποθετείται όπισθεν της κεντρικής πολυθρόνας του συνθρόνου… ποιος;;; ο Κύριος και Θεός Σωτήρ Ημών Ιησούς Χρίστος ….στην πλάτη του εκάστοτε Επισκόπου!!!
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τρίτης λδ΄ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Β΄ Πέτρου β΄ 9-22).
Β Πε. 2,9 οἶδε Κύριος εὐσεβεῖς ἐκ πειρασμοῦ ῥύεσθαι, ἀδίκους δὲ εἰς ἡμέραν κρίσεως κολαζομένους τηρεῖν,
Β Πε. 2,9 Ολα αυτά μαρτυρούν, ότι γνωρίζει ο Κυριος τους μεν ευσεβείς να τους γλυτώνη και να τους σώζη από δοκιμασίας και περιπετείας, τους δε αδίκους, οι οποίοι και κατά την παρούσαν ζωήν βασανίζονται από την αμαρτωλότητά των, να τους φυλάττη δια την μεγάλην εκείνην ημέραν της Κρίσεως (οπότε και θα τους επιβάλη πλήρη την τιμωρίαν).
Συνεχίζουν ακάθεκτοι την αποϊεροποίηση των Ναών. Γιορτή των Τριών Ιεραρχών στη Λάρνακα. Με τα μουσικά τους όργανα τραγουδούν μέσα στον Ιερό Ναό των Τριών Ιεραρχών στα Λιβάδια.
❈ Εἶχαν πάει ἕναν δαιμονισμένο σέ ἕναν Παπικό «ἱερέα» καί ὁ Δαίμονας φυσικά οὔτε κουνήθηκε ἀπό τούς ἐξορκισμούς καί ἀναγκάστηκε ὁ Πάπας νά βγάλει μία ἐντολή νά μήν ξανακάνουν ἐξορκισμούς οἱ Παπικοί «ἱερεῖς».