ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
- ΑΡΧΙΚΗ
- ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ-ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ
- ΑΓΙΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ
- ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ-ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ
- ΘΑΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΟΥΝ
- ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ
- ΟΣΙΟΣ ΓΕΡΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ- ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ
- ΘΛΙΨΕΙΣ-ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ
- ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ
- ΑΓΧΟΣ-ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ-ΘΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ
- ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ-ΔΩΡΕΑ ΟΡΓΑΝΩΝ-ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΟΙ- ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ- ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΑ
- ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ-ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ
- Μ. ΕΒΔΟΜΑΔΑ-ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ
- ENGLISH- ROMANESC-FRANCAIS-DEUTSCH-EN ESPANOL
- ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΣ- ΕΤΙΚΕΤΤΕΣ-ΟΜΙΛΙΕΣ- ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΑ- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- ΑΓΩΓΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ - ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ : ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ (ΚΕΙΜΕΝΟ)
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
- ΩΡΑΙΟΤΑΤΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΩΝ
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
- ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ-ΓΙΟΓΚΑ-ΒΕΛΟΝΙΣΜΟΣ-ΡΕΪΚΙ-ΠΙΛΑΤΕΣ
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2015
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2013 ΚΑΙ 2014
- ΘΕΜΑΤΑ-ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
- ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ-ΘΛΙΨΕΙΣ
- ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ π.ΣΑΒΒΑ ΑΓ.
- ΣΥΝ ΘΕῼ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ι.Μ. ΑΓ. ΤΡΙΑΔΟΣ (ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΞΕΩΝ)
ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ
Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2025
Ἡ ὕψωση τοῦ νοῦ πάνω ἀπό τά γήινα, Ἁγ. Γρηγορίου Παλαμᾶ, Λόγος 3ος Εἰς τά Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἡ ἡσυχία ὡς εὕρημα τῆς Θεοτόκου γιά τήν ἕνωση Τῆς μέ τόν Θεό χάριν ὅλου τοῦ κόσμου, Ἁγ. Γρηγορίου Παλαμᾶ, Λόγος 3ος Εἰς τά Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου
Γένεσις Κέφ. 4 καί 5 καί 6, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου
Γένεσις Κέφ. 4 καί 5 , Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἡ Ὑπεραγία Θεοτόκος εἶναι ἡ ταμιοῦχος ὅλων τῶν χαρίτων γιά ὅλη τήν κτίση, Ἁγ. Γρηγορίου Παλαμᾶ, Λόγος 3ος Εἰς τά Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ὁ Κύριος μᾶς Ἰησοῦς Χριστός εἶναι ὁ κατ' ἐξοχήν πλησίον, Ἁγ. Νικολάου Ἀχρίδος, Ἡ παραβολή τοῦ Καλοῦ Σαμαρείτου, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου
''Τίς ἐστί μοῦ πλησίον;'', Ἁγ. Νικολάου Ἀχρίδος, Ἡ παραβολή τοῦ Καλοῦ Σαμαρείτου, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου
Κυριακή Θ Λουκᾶ. Ὁ Ἄγιος Κύριλλος Ἀλεξανδρείας γιά τήν παραβολή τοῦ ἄφρονος πλουσίου
ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ΛΟΥΚΑ [:Λουκά 12,16-21]Ο ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΑΦΡΟΝΟΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥ«Εἶπεν δὲ πρὸς αὐτούς, ῾Ορᾶτε καὶ φυλάσσεσθε ἀπὸ πάσης πλεονεξίας, ὅτι οὐκ ἐν τῷ περισσεύειν τινὶ ἡ ζωὴ αὐτοῦ ἐστιν ἐκ τῶν ὑπαρχόντων αὐτῷ(:Και είπε σε όσους τον άκουγαν: ‘’Να προσέχετε και να προφυλάγεστε από κάθε είδος πλεονεξίας. Η πλεονεξία δεν μπορεί καθόλου να κάνει τη ζωή σας άνετη και χαρούμενη· διότι η ζωή του ανθρώπου δεν εξαρτάται από τα περίσσια πλούτη του και δεν διατηρείται από τα υπάρχοντά του. Τα πολλά του πλούτη δεν μπορούν να του εξασφαλίσουν τη μακροζωία και την ευχάριστη ζωή’’)»[Λουκ.12,16].Μας παρουσίασε ο Κύριος την πλεονεξία ως βόθρο διαβολικό, την οποία ο σοφός απόστολος Παύλος, όπως είπαμε, την ονομάζει και ειδωλολατρία: «Νεκρώσατε οὖν τὰ μέλη ὑμῶν τὰ ἐπὶ τῆς γῆς, πορνείαν, ἀκαθαρσίαν, πάθος, ἐπιθυμίαν κακήν, καὶ τὴν πλεονεξίαν, ἥτις ἐστὶν εἰδωλολατρία(:Νεκρώστε λοιπόν τα μέλη σας που επιθυμούν τις γήινες απολαύσεις και ηδονές. Νεκρώστε την πορνεία, την ακαθαρσία, κάθε πάθος και υποδούλωση στο κακό, κάθε κακή επιθυμία και την πλεονεξία, η οποία είναι λατρεία στο είδωλο του χρήματος)»[Κολ.3,5], επειδή αυτή ταιριάζει μόνο σε εκείνους που δε γνωρίζουν τον Θεό, ή και είναι ισοβαρείς σε βεβήλωση με εκείνους που λατρεύουν ξύλα και πέτρες. Γι’ αυτό λέγει ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός: «῾Ορᾶτε καὶ φυλάσσεσθε ἀπὸ πάσης πλεονεξίας(:Να προσέχετε και να προφυλάγεστε από κάθε είδος πλεονεξίας)», δηλαδή και μικρή και μεγάλη· γιατί ο πλεονέκτης είναι ασθενής, και σηκώνει τα μάτια του παρακλητικά μόνο σε Εκείνον που με όσα έπαθε μπορεί να τον αγανακτήσει.
Γιὰ τὴν πτώση τῶν ἀγγέλων
Ἅγιος Ἰγνάτιος Brianchaninov Ἐπίσκοπος Καυκάσου καί Μαύρης Θάλασσας
Τί εἶναι τὰ πονηρὰ πνεύματα;Πονηρὰ πνεύματα εἶναι οἱ ἐκπεσόντες ἄγγελοι. Ὁ Θεός τους δημιούργησε μαζὶ μὲ ὅλους τοὺς ἄλλους ἀγγέλους. Τοὺς δημιούργησε καὶ αὐτοὺς ἀμώμητους, ἀγαθούς, ἁγίους. Καὶ τοὺς ἔδωσε ἄφθονα φυσικὰ καὶ πνευματικὰ χαρίσματα. Ὅμως οἱ ἄγγελοι αὐτοὶ ἔπεσαν σὲ ἔπαρση. Καὶ σκοτίσθηκαν! Θεώρησαν τὶς ἱκανότητες, ποὺ τοὺς εἶχε δώσει ἡ ἀγαθότητα τοῦ Θεοῦ, ἰδιότητες δικές τους! Προτερήματα προσωπικὰ, δικά τους! Ἔτσι ξεχώρισαν τὸν ἑαυτό τους ἀπὸ τὰ ἄλλα πλάσματα τοῦ Θεοῦ. Φαντάσθηκαν, ὅτι δὲν ἔχουν καμιὰ σχέση μὲ τὸ Θεό, ὅτι εἶναι αὐθύπαρκτοι.Ξέχασαν, ὅτι ἦσαν δημιουργήματα! Καὶ μὲ τὸ ἄθλιο αὐτὸ σκεπτικὸ, ποδοπάτησαν τὶς ἱερὲς ὑποχρεώσεις τους ἔναντι τοῦ Δημιουργοῦ Θεοῦ.
π. Ἰωάννης Φωτόπουλος: «Κράτει ὅ ἔχεις». «Κρατῶμεν τῆς ὁμολογίας»
Εἰσήγηση τοῦ π. Ἰωάννου Φωτόπουλου στὸ ΟΤΕ academy γιὰ προσωπικό ἀριθμό 1-11-25.
Ἕνας παγκόσμιος κυκλώνας σαρώνει ἡλεκτρονικὰ τὴν οἰκουμένη μὲ ἀπαίτηση πλήρους ὑποταγῆς τῶν πάντων χωρὶς συζητήσεις καὶ δημοκρατικὲς εὐαισθησίες. Ὅλες οἱ ανθρώπινες ἀντιστάσεις καταρρέουν, οἱ διαμαρτυρίες δὲν βρίσκουν ἀπήχηση, οἱ θεσμοὶ ποδοπατοῦνται, ἡ δικαιοσύνη παραλύει. Δὲν εἶναι τώρα ἡ πρώτη φορὰ ποὺ αὐταρχικὰ καθεστῶτα ἐπιβουλεύονται τὴν ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου. Εἶναι γεμάτη ἡ παγκόσμια ἱστορία ἀπὸ τέτοιες ἀνίερες προσπάθειες. Ἀλλὰ σήμερα ἡ ἡλεκτρονικὴ τεχνολογία παρέχει τὴν δυνατότητα στοὺς κατεχοντες τὴν ἐξουσία πλήρους ἐλέγχου τῆς ζωῆς τοῦ κάθε ἀνθρώπου, τῆς προσωπικῆς του ἱστορίας, ἀλλὰ καὶ παρεμβάσεως στὶς ἐπιλογές του. Τὰ ἀνθρώπινα δικαιώματα ἐξανεμίστηκαν.Ποῦ εἶναι ἡ ἰδιωτικότητα, τὀ ἰατρικὸ ἀπόρρητο, ἡ ἐλευθερία στὶς συναλλαγές; Ὅλα βρίσκονται ὑπὸ αὐστηρὴ ἐπιτήρηση Πρόκειται γιὰ διαρκῶς καὶ... μεθοδικῶς ἐξελισσόμενη τυραννία. Πρῶτα τὸ ΑΜΚΑ, ὕστερα ἡ «πανδημία», ἕνα δυνατὸ τέστ πειθαρχίας σύμφωνα μὲ ἁγιορείτη γέροντα, καὶ τώρα ταυτότητες-προσωπικός ἀριθμός. Σ’αὐτὴν τὴν τυραννία πού βεβηλώνει τὸ πρόσωπο τοῦ ἀνθρώπου ἐναντιώνεται καὶ ἡ ΕΞΟΔΟΣ καὶ προσκαλεῖ ὅλους ἀνεξαρτήτως τοὺς Ἕλληνες νὰ ἐνημερωθοῦν ὀρθὰ καὶ νά συστρατευθοῦν σ’αὐτὴ τὴ μάχη γιὰ τὴν ἐλευθερία. Ὁ στόχος τοῦ διεθνοῦς συστήματος εἶναι ὁ περιορισμὸς τῆς ἐλευθερίας. Ἀλλὰ ποιὰ εἶναι ἡ ἐλευθερία; ὁπωσδήποτε δὲν εἶναι ἁπλῶς καὶ μόνο τὰ ἀνθρώπινα δικαιώματα, ἡ δυνατότητα καὶ ἡ ἀπαίτησή μου νὰ κάνω τοῦτο ἢ τὸ ἄλλο, νὰ συμμετέχω σὲ τοῦτο ἢ ἐκεῖνο. «Ἡ ἔννοια τοῦ αὐτεξουσίου» γράφει ὁ γέροντας Ἀθανάσιος προηγούμενος Ἱ. Μ. Μεγάλου Μετεώρου, Ἁγίων Μετεώρων «ὅπως αὐτή διατυπώνεται στήν ὀρθόδοξη θεολογία, συνιστᾶ θεμέλιο τῆς ἀνθρώπινης ἐλευθερίας. Τό αὐτεξούσιο εἶναι πραγματικά μοναδική καί μεγαλειώδης δωρεά τοῦ Παναγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ μας πρός τόν ἄνθρωπο. Εἶναι ἡ δυνατότητα τοῦ ἀνθρώπου νά ἐξουσιάζει τόν ἑαυτό του, νά ἐπιλέγει ἐλεύθερα καί ἀβίαστα τόν τρόπο τῆς ζωῆς του καί τῆς δραστηριότητάς του».
Ἅγιος Ἰουστῖνος Πόποβιτς: Δὲν ὑπάρχει μεγαλυτέρα φρίκη ἀπὸ τὴν αἰωνιότητα ἄνευ τοῦ Χριστοῦ!
Ἀπὸ τὸ βιβλίο "Φιλοσοφικοὶ Κρημνοί", Ἱερὰ Μονὴ Χιλανδαρίου Ἁγίου Ὄρους
Δὲν ὑπάρχει μεγαλυτέρα φρίκη ἀπὸ τὴν αἰωνιότητα ἄνευ τοῦ Χριστοῦ. Θὰ προτιμοῦσα νὰ εἶμαι εἰς τὴν κόλασιν εἰς τὴν ὁποίαν εἶναι ὁ Χριστὸς (μὲ συγχωρεῖτε διὰ τὸ παραδοξολόγημα!) παρὰ εἰς τὸν παράδεισον ποὺ δὲν ἔχει τὸν Χριστόν.Διότι ὅπου δὲν εἶναι παρὼν ὁ Χριστός, ἐκεῖ τὰ πάντα μετατρέπονται εἰς κατάραν, εἰς πικρίαν, εἰς φρίκην· ἐκεῖ ἐπάνω εἰς τὴν μισοσβησμένην σπίθαν τῆς ἀνθρωπίνης αὐτοσυνειδησίας ἁπλώνεται τὸ ἀτελείωτον σκότος καὶ τὸ μαῦρον ἔρεβος, ἐκεῖ τὸ σῶμα μεταβάλλεται εἰς βαρὺ φορτίον καὶ ἡ ψυχὴ εἰς καταραμένον ζυγόν.Ἐκεῖνος τὸν ὁποῖον ἐβασάνισε, καὶ ἐλάχιστα, τὸ μαρτύριον τοῦ ἀνθρώπου, πρέπει νὰ ἔχη αἰσθανθῇ τὴν ἀλήθειαν τῶν λόγων τοῦ Ἀποστόλου: «Ὁ Θεὸς εὐλόγησεν ἡμᾶς ἐν πάσῃ εὐλογίᾳ ἐν Χριστῷ» (Ἐφ. 1,3). Ἄνευ καὶ ἐκτὸς τοῦ Θεανθρώπου Χριστοῦ τὸν ἄνθρωπον παρασύρουν οἱ σκοτεινοὶ ποταμοὶ τῆς κατάρας καὶ τοῦ κακοῦ.Μόνον μέσα εἰς τὸν Γλυκύτατον Κύριον ἠσθάνθημεν καὶ ἐμάθαμεν, ὅτι αὐτὸς ὁ κόσμος εἶναι ἕνας πρόλογος διὰ τὸν ἄλλον· ὁ χρόνος εἶναι ἕνα προοίμιον διὰ τὴν αἰωνιότητα· ἡ ἐπίγειος ζωὴ εἶναι μία προετοιμασία διὰ τὴν αἰώνιον ζωὴν· τὸ ἐπίγειον ἀγαθὸν εἶναι ἡ ἀπαρχὴ τοῦ αἰωνίου ἀγαθοῦ.«Δοῦλε ἀγαθὲ καὶ πιστέ, ἐπὶ ὀλίγα ᾖς πιστός, ἐπὶ πολλῶν σὲ καταστήσω· εἴσελθε εἰς τὴν χαρὰν τοῦ κυρίου σου» (Μάτθ. 25, 21, 23).
Κυριακή Θ Λουκᾶ. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο
ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ΛΟΥΚΑ [: Eφ. 2, 14-22]ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ«Νυνὶ δὲ ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ ὑμεῖς οἱ ποτὲ ὄντες μακρὰν ἐγγὺς ἐγενήθητε ἐν τῷ αἵματι τοῦ Χριστοῦ. Αὐτὸς γάρ ἐστιν ἡ εἰρήνη ἡμῶν, ὁ ποιήσας τὰ ἀμφότερα ἓν καὶ τὸ μεσότοιχον τοῦ φραγμοῦ λύσας, τὴν ἔχθραν, ἐν τῇ σαρκὶ αὐτοῦ τὸν νόμον τῶν ἐντολῶν ἐν δόγμασι καταργήσας(:Αλλά κι εσείς που ήσασταν κάποτε ειδωλολάτρες, με την ένωση και κοινωνία σας με τον Χριστό, αφού ακούσατε τον λόγο του κηρύγματος που είναι η ίδια η αλήθεια, δηλαδή το χαρμόσυνο κήρυγμα της σωτηρίας σας, κι αφού πιστέψατε σε αυτό, σφραγισθήκατε με τη σφραγίδα του Αγίου Πνεύματος, σύμφωνα με τις υποσχέσεις του Θεού. Πλησιάσατε και τον Θεό και τις διαθήκες Του με το αίμα του Χριστού, διότι Αυτός είναι η ειρήνη μας. Αυτός έκανε και τους δύο αντιμαχόμενους κόσμους, τον Ιουδαϊσμό και τον Εθνισμό, ένα. Αυτός γκρέμισε και κατέλυσε τον τοίχο που δημιουργούσε ο φραγμός του νόμου που ορθωνόταν ανάμεσα στους δύο λαούς και τους χώριζε. Κατέλυσε δηλαδή την έχθρα των δύο λαών, αφού κατάργησε με το αίμα Του τον νόμο των εντολών, ο οποίος, ενώ περιείχε επιβλητικές προσταγές, δεν έδινε όμως και τη χάρη για την εφαρμογή και την τήρηση των προσταγμάτων αυτών)» [Εφ.2,13-15].«Αυτό είναι λοιπόν το μεγάλο», λέγει, «το ότι ήλθαμε δηλαδή στην πολιτεία των Εβραίων;». Τι λες; Ανακεφαλαίωσε τα πάντα, όσα είναι στον ουρανό και στη γη, και μιλάς για τους Ισραηλίτες τώρα; «Ναι», λέγει· «διότι εκείνα μεν πρέπει να παραλαμβάνουμε με την πίστη, ενώ αυτά και με τα ίδια μας τα έργα». «Νυνὶ δὲ (:Τώρα όμως», λέγει, «ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ ὑμεῖς οἱ ποτὲ ὄντες μακρὰν ἐγγὺς ἐγενήθητε ἐν τῷ αἵματι τοῦ Χριστοῦ(: δια του Ιησού Χριστού εσείς που κάποτε ήσασταν μακριά, ήλθατε πλησίον)», προς την πολιτεία· διότι το μακριά και το πλησίον εξαρτάται μόνο από την προαίρεση.
Ἔργα τῆς ἀπιστίας
Ὀρθόδοξον Σημειωματάριον – Ἔργα τῆς ἀπιστίαςΤοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου ΤάτσηΣτὴν ἐποχή μας εἶναι δύσκολο νὰ δηλώνεις ὅτι εἶσαι χριστιανὸς καὶ ἀκόμα πιὸ δύσκολο νὰ τὸ ἀποδεικνύεις στοὺς σύγχρονους ἀνθρώπους, οἱ ὁποῖοι στὴν πλειονότητά τους περιφρονοῦν τὴν πίστη στὸν Θεὸ ἢ τὴ δέχονται χωρὶς νὰ ἀποδέχονται τὶς ὑποχρεώσεις τους, ποὺ ἀπορρέουν ἀπ’ αὐτή. Πιστεύουν χωρὶς νὰ ἐπηρεάζονται στὴ ζωή τους, χωρὶς νὰ τηροῦν τὶς ἐντολές. Βλέπουν τὸ ναὸ ὡς πολιτιστικὸ κέντρο καὶ τὴ λατρεία τοῦ Θεοῦ ὡς ἐκδήλωση, ποὺ κάποτε τοὺς ἐντυπωσιάζει, ἀλλὰ τοὺς ἀφήνει τελικὰ ἀμετάβλητους. Μὲ ἄλλα λόγια τὴ θρησκεία τὴν ἔχουν τοποθετήσει στὸ περιθώριο, μακριὰ ἀπὸ τὰ καθημερινά τους ἐνδιαφέροντα. Καὶ ὅταν σὲ σπάνιες περιπτώσεις βρεθοῦν στὸ ναό, ἐκτελοῦν κάποια κοινωνική τους ὑποχρεώση, παρόμοια μὲ ἐκείνη, ὅταν πηγαίνουν στὸ δημαρχεῖο, γιὰ νὰ παρακολουθήσουν ἕνα πολιτικὸ γάμο!Ἡ ἀμφισβήτηση τῆς ὕπαρξης τοῦ Θεοῦ εἶναι εὐρέως διαδεδομένη στοὺς ἀνθρώπους, ποὺ ἀσχολοῦνται μὲ τὰ γράμματα, τὶς τέχνες, τὶς ἐπιστῆμες καὶ τὸν πολιτισμό.
Μετεωρίτικοι Στοχασμοί - Ἡ Μοναξιὰ τοῦ Κυρ Νικόδημου
Μετεωρίτικοι Στοχασμοί*"Ἡ Μοναξιὰ τοῦ Κυρ Νικόδημου"*τοῦ Ἀρχιμ. Βαρλαὰμ ΜετεωρίτουἩ βροχὴ χτυποῦσε ἀσταμάτητα τὴ στέγη τῆς καλύβας. Τὰ φύλλα τοῦ δάσους λύγιζαν ὑπὸ τὸ βάρος τῶν σταγόνων, σὰν προσευχόμενοι μοναχοί. Ὁ κυρ Νικόδημος κοιτοῦσε ἀπὸ τὸ παράθυρο, καθὼς ἡ φωτιὰ στὸ τζάκι ζωγράφιζε χρυσαφένιες σκιὲς στὸ ξύλινο δάπεδο.«Πενῆντα χρόνια μόνος ἐδῶ,» μουρμούρισε, «καὶ ἀκόμα δὲν ἔμαθα τὸ μυστικό.»
Μιὰ μέρα, στὸν πατέρα Γαβριὴλ δόθηκε μιὰ προσφορὰ τριάντα αὐγῶν.
Μια μέρα, στον πατέρα Γαβριήλ δόθηκε μια προσφορά τριάντα αυγών. Ζήτησε από τον άνθρωπο που είχε φέρει την προσφορά να πάρει πίσω δεκαπέντε. Ο άνθρωπος αρνήθηκε, λέγοντας:«Άφησέ τα!»Ο πατέρας Γαβριήλ πέταξε τα δεκαπέντε αυγά.«Αυτά τα αυγά ήταν καρποί της ανυπακοής· δεν θα τα έτρωγα», είπε με λύπη.https://apantaortodoxias.blogspot.com/2025/11/blog-post_41.html
22 Νοεμβρίου. Ἀρχίππου, Φιλήμονος, ᾿Ονησίμου ἀποστόλων· Κικιλίας μάρτυρος καὶ τῶν σὺν αὐτῇ (†230). Κλήμεντος καὶ Σισινίου ἱερομαρτύρων. Ἰακώβου ὁσίου τοῦ ἐν Εὐβοίᾳ νέου ἀσκητοῦ (†1991). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἀποστόλων, 22 Νοεμβρίου (Φιλήμ. 1-25).
Φιλημ. 1,1 Παῦλος, δέσμιος Χριστοῦ Ἰησοῦ, καὶ Τιμόθεος ὁ ἀδελφός, Φιλήμονι τῷ ἀγαπητῷ καὶ συνεργῷ ἡμῶν
Φιλημ. 1,1 Εγώ ο Παύλος, δέσμιος και φυλακισμένος εις την Ρωμην δια το Ευαγγέλιον του Ιησού Χριστού και Τιμόθεος ο αδελφός, προς τον Φιλήμονα, τον αγαπητόν δια την αρετήν του και συνεργάτην μας στο κήρυγμα
Φιλημ. 1,2 καὶ Ἀπφίᾳ τῇ ἀγαπητῇ καὶ Ἀρχίππῳ τῷ συστρατιώτῃ ἡμῶν καὶ τῇ κατ᾿ οἶκόν σου ἐκκλησίᾳ·
Φιλημ. 1,2 και προς την Απφιάν την αγαπητήν, και τον Αρχιππον, τον συστρατιώτην μας και συναγωνιστήν στους πνευματικούς αγώνας, και εις όλην την συνάθροισιν των πιστών, που γίνεται στο σπίτι σου·
Φιλημ. 1,3 χάρις ὑμῖν καὶ εἰρήνη ἀπὸ Θεοῦ πατρὸς ἡμῶν καὶ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ.
Φιλημ. 1,3 είθε να είναι μαζή σας η χάρις και η ειρήνη από τον Θεόν και Πατέρα ημών και από τον Κυριον Ιησούν Χριστόν.
ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.
3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς
4.Ἐπικοινωνία: Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό Kyria.theotokos@gmail.com .





