Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2025

Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης, τὰ Εὐαγγέλια γιὰ τὴν Γέννηση τοῦ Χριστοῦ.

https://tasthyras.wordpress.com/2025/01/02/πρωτοπρ-θεόδωρος-ζήσης-τα-ευαγγέλια-γ/

 

Κυριακή μετά τά Φῶτα. Ἑρμηνεια τῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ[:Ματθ. 4, 12 - 17]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Ἀκούσας δὲ ὁ Ἰησοῦς ὅτι Ἰωάννης παρεδόθη, ἀνεχώρησεν εἰς τὴν Γαλιλαίαν(:Όταν άκουσε ο Ιησούς ότι ο Ιωάννης συνελήφθη κατά διαταγή του βασιλιά Ηρώδη Αντύπα και οδηγήθηκε στη φυλακή, αναχώρησε από την Ιουδαία και πήγε στη Γαλιλαία)»[Ματθ.4,12].

Για ποιον λόγο ο Ιησούς αναχωρεί από την Ιουδαία μόλις άκουσε για τη σύλληψη του Ιωάννη του Βαπτιστή; Επειδή πάλι θέλει να μας διδάξει να μη σπεύδουμε να αντιμετωπίσουμε κατά μέτωπο τους πειρασμούς, αλλά να υποχωρούμε και να απομακρυνόμαστε από αυτούς· διότι αξιοκατάκριτο δεν είναι το να μη ρίχνεις τον εαυτό σου στον κίνδυνο, αλλά το να μην αντισταθείς με γενναιότητα, όταν πέσεις σε αυτόν. Αυτό λοιπόν θέλοντας να διδάξει και προσπαθώντας να περιορίσει τον φθόνο των Ιουδαίων, αναχωρεί για την Καπερναούμ. Έτσι, αφενός και την προφητεία εκπληρώνει και αφετέρου σπεύδει για να αλιεύσει τους μελλοντικούς διδασκάλους της οικουμένης, επειδή βέβαια διέμεναν εκεί, ασχολούμενοι βιοποριστικά με το ψάρεμα.

Εσύ, όμως, πρόσεξε, σε παρακαλώ, με ποιον τρόπο, σε όλες τις περιπτώσεις κατά τις οποίες σκοπεύει να στραφεί στους εθνικούς, από τους Ιουδαίους λαμβάνει τις αιτίες και τις αφορμές. Πραγματικά, και στην προκειμένη περίπτωση, αυτοί είναι που, επειδή επιβουλεύτηκαν τον Πρόδρομο και τον έριξαν στο δεσμωτήριο, ωθούν τον Ιησού προς την ειδωλολατρική Γαλιλαία[:Η Γαλιλαία είναι η βόρεια από τις τέσσερις επαρχίες της Παλαιστίνης(Σαμάρεια, Ιουδαία, Περαία, είναι οι άλλες τρεις). Οι πρώτοι κάτοικοί της από τις φυλές Ισαχάρ, Ζαβουλών, Νεφθαλείμ και Ασήρ αναμίχθηκαν με αλλόφυλους και για αυτό και την αποκαλούσαν περιφρονητικά ως «Γαλιλαία των εθνών». Παρά ταύτα, οι Γαλιλαίοι είχαν πνευματικότερη αντίληψη για τον Μεσσία, γι' αυτό και εξέλεξε ο Χριστός από εκεί τους μαθητές Του].

Ότι, από την άλλη, δεν εννοεί ένα μέρος του ιουδαϊκού έθνους, ούτε υπαινίσσεται όλες τις φυλές, πρόσεξε με ποιον τρόπο προσδιορίζει την περιοχή εκείνη ο προφήτης, λέγοντας τα εξής: «Γῆ Ζαβουλὼν καὶ γῆ Νεφθαλεὶμ, ὁδὸν θαλάσσης πέραν τοῦ Ἰορδάνου,Γαλιλαία τῶν ἐθνῶν· ὁ λαὸς ὁ καθήμενος ἐν σκότει, εἶδε φῶς μέγα (:Η περιοχή της φυλής Ζαβουλών και η περιοχή της φυλής Νεφθαλείμ, που εκτείνεται πλησίον της θάλασσας της Γενησαρέτ και ανατολικά του Ιορδάνη ποταμού, η Γαλιλαία η γεμάτη από ειδωλολάτρες· ο λαός που καθόταν στο σκοτάδι της θρησκευτικής άγνοιας και πλάνης, είδε πνευματικό φως μέγα, τον Χριστό)»[Ησαΐας,9,1· Ματθ.4,15]. «Σκοτάδι» εδώ εννοεί όχι το αισθητό, αλλά την πλανημένη πίστη και ασέβεια, γι’ αυτό και πρόσθεσε: «Τοῖς καθημένοις ἐν χώρᾳ καὶ σκιᾷ θανάτου, φῶς ἀνέτειλεν αὐτοῖς(:Και σε αυτούς που κάθονταν ψυχικά υπόδουλοι στη χώρα, που τη σκεπάζει καταθλιπτικό το πυκνότατο σκοτάδι της αμαρτίας και του θανάτου, ανέτειλε και έλαμψε φως από τον ουρανό)»[Ησαΐας 9,2, Ματθ.4,16].

Πρωτοχρονιὰ 2025: Καλὴ χρονιὰ μόνο μὲ καλὴ μετάνοια – Δὲν ἀρκοῦν οἱ ξεκρέμαστες εὐχές – Θέλουμε γόνιμες προσευχές!


Πρωτοχρονιά 2025: Καλή χρονιά μόνο με καλή μετάνοια – Δεν αρκούν οι ξεκρέμαστες ευχές – Θέλουμε γόνιμες προσευχές!

Μια ψυχή που μετανοεί αξίζει όλα τα πυροτεχνήματα του κόσμου - Ευχή μας για αυτήν την Πρωτοχρονιά να βάλουμε αρχή πνευματική, για όλα τα δύσκολα μπροστά μας

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Ανασκόπηση του χρόνου ή ενδοσκόπηση του απατεώνα εαυτού; «Χρόνια πολλά» ή χρόνια ψυχωφελή και αναστάσιμα; «Καλή χρονιά» ή καλή μετάνοια στο νέο χρόνο; Θα μείνουμε μόνο στις ξεκρέμαστες ευχές ή θα καταφύγουμε επιτέλους στις γόνιμες προσευχές; Θα σβήσει η προκοπή μας σαν τα πυροτεχνήματα που χαζεύουμε στο νυχτερινό ουρανό ή θα γίνουμε «ως λέοντες πυρ πνέοντες» για τους δύσκολους καιρούς που έρχονται;
Θα σπάσουμε το… ρόδι για «καλή τύχη» ή μήπως καλύτερα να σπάσουμε το σκληρό καβούκι του εγωισμού μας, που μας κρατά ξέχωρα από τον Χριστό και δεν μας αφήνει να αγιάσουμε; Θα κάνουμε… ποδαρικό με το… δεξί, ή θα φροντίσουμε τη ζωή μας έτσι ώστε να σταθούμε σαν αμνοί στα δεξιά του Κυρίου για να ακούσουμε κατά εκείνη την ύστατη μέρα το «δεύτε οι ευλογημένοι του πατρός μου, κληρονομήσατε την ητοιμασμένην υμίν βασιλείαν από καταβολής κόσμου»;

Κυθήρων Σεραφείμ: Νά ἑορτάσωμεν τήν ἐπέτειον τῶν 1700 χρόνων ἀπό τῆς συγκλήσεως τῆς πρώτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου, «ἑπόμενοι τοῖς Ἁγίοις Πατράσιν αὐτῆς» καί «μή μεταίροντες ὅρια αἰώνια, ἅ οἱ Πατέρες ἔθεντο».


Ἐν Κυθήροις τῇ 1ῃ Ἰανουαρίου 2025

Ἀριθ. Πρωτ.: 1

ΠΟΙΜΑΝΤΟΡΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΠΙ Τῼ ΝΕῼ ΕΤΕΙ

(ὑπ’ ἀριθ. 243/2025)

Πρός

Τόν Ἱερόν Κλῆρον καί

τόν Χριστώνυμον Λαόν

τῆς καθ΄ἡμᾶς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων


«Οὐ τοῦτο ζητῶ χρόνου πλῆθος,

ἀλλά ψυχῆς διόρθωσιν»

(Ἅγιος Ἰωάννης Χρυσόστομος Ε.Π.Ε. 19, 398)


Ἀγαπητοί μου Ἀδελφοί καί Συλλειτουργοί,

Ἀδελφοί μου Χριστιανοί, Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά.

Εὐλογημένο, εἰρηνικό, δημιουργικό κατά Θεόν, χαριτοφόρο καί καλλίκαρπο τό νέο σωτήριο ἔτος 2025.

«Καί νέον ἔτος ἀριθμεῖ, ἡ τοῦ Χριστοῦ Περιτομή,

καί ἡ μνήμη τοῦ Ἁγίου, Ἱεράρχου Βασιλείου.

Τοῦ χρόνου μας ἀρχή καλή, καί ὁ Χριστός μᾶς προσκαλεῖ,

τήν κακία ν’ ἀρνηθῶμεν, μ’ ἀρετάς νά στολισθῶμεν»

μᾶς διαμηνύουν τά πρωτοχρονιάτικα ἐκκλησιαστικά κάλαντα.

Ὁ μελίρρυτος Ἅγιος Πατήρ τῆς Ἁγίας μας Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας, Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, γράφων διά τήν ταχεῖα καί ἀνεπίστροφο ροή τοῦ χρόνου, ὁ ὁποῖος εἶναι πολύτιμος, σημειώνει τά ἑξῆς περισπούδαστα: «Δέν ξέρεις, ὅτι πρέπει νά λυπούμεθα τόν χρόνο περισσότερο ἀπό ὁ,τιδήποτε ἄλλο; Ἄν ἐξοδεύσῃς χρήματα, θά ἠμπορέσῃς πάλιν νά τά ἀποκτήσῃς. Ἄν ὅμως χάσῃς χρόνο, δύσκολα θά τόν ἀνακτήσῃς. Διότι ὀλίγος χρόνος μᾶς ἔχει ἐπιφυλαχθῇ εἰς τήν παροῦσαν ζωήν» (Ε.Π.Ε. 14, 86).

«Κανένας ἄς μήν ἀπελπίζεται, ἐπειδή ἐξόδευσε μέχρι τώρα τόν χρόνο του καί δέν ἔκαμε τίποτε σπουδαῖο. Εἶναι δυνατόν καί σέ ἐλάχιστο χρόνο νά κάμῃ πολλά, ὅσα δέν ἔκαμε εἰς τόν προηγούμενο χρόνο» (Ε.Π.Ε. 22, 364).

«Τρέχουν αἱ ἡμέρες καί παρέρχονται. Γεμίζουν τά χρόνια. Ἔχουμε διανύσει μεγάλο μέρος τοῦ δρόμου. Τό κριτήριο τοῦ Θεοῦ εἶναι πλησίον μας. Ἡ ζωή μας ἐπείγεται διά τόν καιρόν τοῦ γήρατος». (Ε.Π.Ε. 31, 474).

«Δέν ζητῶ αὐτό, τό “χρόνια πολλά”, ἀλλά ζητῶ τῆς ψυχῆς μου τήν διόρθωσιν» (Ε.Π.Ε. 19, 398).

Ἔπειτα ἀπό τά σοφά κατά Θεόν ρητά καί ἀποφθέγματα τοῦ Ἱεροῦ Χρυσοστόμου περί τοῦ χρόνου τῆς ζωῆς μας καί διά τήν καλυτέραν καί ἐπωφελεστέραν ἀξιοποίησίν του, ἄς ἀκούσωμεν καί τόν γλυκύτατον λόγον, τοῦ νεοφανοῦς συμπαθοῦς Ἁγίου Καλλινίκου, Ἐπισκόπου Ἐδέσσης, τήν ἀπάντησιν εἰς ἕνα καυτό ἐρώτημα τῆς ἐποχῆς του καί τῆς τεταραγμένης καί συγκεχυμένης ἐποχῆς μας˙ «πῶς θά ἀντιμετωπίσωμεν τήν ἀβεβαιότητα τοῦ νέου ἔτους»;

Κυριακή μετά τά Φῶτα. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο

 ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ [:Εφ.4,7-13]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

[Υπομνηματισμός των εδαφίων Εφ.4,4-16]

«Ἕν σῶμα καὶ ἓν Πνεῦμα, καθὼς καὶ ἐκλήθητε ἐν μιᾷ ἐλπίδι τῆς κλήσεως ὑμῶν· εἷς Κύριος, μία πίστις, ἓν βάπτισμα· εἷς Θεὸς καὶ πατὴρ πάντων, ὁ ἐπὶ πάντων, καὶ διὰ πάντων, καὶ ἐν πᾶσιν ἡμῖν. ῾Ενὶ δὲ ἑκάστῳ ἡμῶν ἐδόθη ἡ χάρις κατὰ τὸ μέτρον τῆς δωρεᾶς τοῦ Χριστοῦ(:Αποτελείτε ένα σώμα, την Εκκλησία, και ένα Πνεύμα ζωοποιεί το σώμα αυτό, αφού και όλοι σας κληθήκατε με μία κοινή ελπίδα της κλήσεώς σας· διότι ο Θεός για μία και την ίδια βασιλεία και για τα ίδια αγαθά σάς κάλεσε όλους. Ένας και μόνος Κύριος υπάρχει, μία πίστη έχουν όλοι οι Χριστιανοί, ένα βάπτισμα έλαβαν όλοι. Ένας και μόνος Θεός και Πατέρας όλων υπάρχει. Αυτός κυριαρχεί πάνω από όλους ως Δεσπότης. Η δική Του δύναμη διαχύνεται και ενεργεί διαμέσου όλων των μελών της Εκκλησίας, σε ολόκληρο το σώμα της. Αυτός κατοικεί μέσα σε όλους μας. Πρέπει λοιπόν να είμαστε όλοι ένα. Βέβαια όλοι οι πιστοί δεν έχουμε λάβει τα ίδια χαρίσματα, αλλά διάφορα και ποικίλα. Αυτή όμως η διανομή για κανένα λόγο δεν επιτρέπεται να γίνεται αιτία χωρισμού μεταξύ των πιστών· διότι η διανομή αυτή δεν είναι τυχαία, αλλά γίνεται από τον ίδιο τον Χριστό. Αυτός δηλαδή στον καθένα ξεχωριστά από εμάς, έδωσε τη θεία χάρη, σύμφωνα με το μέτρο που με σοφία και δικαιοσύνη χρησιμοποιεί στη διανομή της δωρεάς Του)»[Εφ.4,4-7].

Αγάπη ζητεί από εμάς ο Παύλος, όχι οποιανδήποτε, αλλά αυτήν η οποία μας συνενώνει μεταξύ μας αδιάσπαστα, και μας συνενώνει κατά τέτοιο τρόπο και τόσο τέλεια, σαν να είμαστε μέλη προς μέλη. Αυτή λοιπόν είναι εκείνη η οποία κατορθώνει τα μεγάλα καλά. Για τον λόγο αυτόν λέγει «ἓν σῶμα(:ένα σώμα)»· για να δείξει και τη συμπάθεια και το να μην επιδιώκουμε να αρπάξουμε τα αγαθά των άλλων και το να χαιρόμαστε μαζί με αυτούς, και όλα γενικώς να είναι κοινά. Και καλώς είπε «ένα πνεύμα» για να δείξει ότι στο ένα σώμα, ένα πνεύμα θα υπάρχει, ή ότι είναι μεν δυνατόν να υπάρχει ένα σώμα, όχι όμως ένα πνεύμα, όπως εάν κάποιος γίνει φίλος αιρετικών· ή εννοεί ότι από εκείνο προτρέπει, δηλαδή «εσείς οι οποίοι λάβατε ένα Πνεύμα και ποτιστήκατε από μία πηγή, οφείλετε να μην έχετε διχόνοια»· ή ίσως «πνεῦμα» εδώ να ονομάζει την προθυμία.

Ύστερα λέγει «καθὼς καὶ ἐκλήθητε ἐν μιᾷ ἐλπίδι τῆς κλήσεως ὑμῶν(:αφού και όλοι σας κληθήκατε με μία ελπίδα της κλήσεώς σας)». «Ο Θεός», λέγει, «στα ίδια σάς κάλεσε· τίποτε περισσότερο δεν μοίρασε στον ένα από τον άλλο· σε όλους χάρισε αθανασία, σε όλους ζωή αιώνια, σε όλους δόξα αθάνατη, σε όλους αδελφότητα, σε όλους κληρονομία· κοινή κεφαλή έγινε σε όλους· όλους συνανέστησε και κάθισε μαζί Του. Εσείς λοιπόν οι οποίοι στα πνευματικά έχετε τόση ισοτιμία, από πού ορμώμενοι μεγαλοφρονείτε; Από το ότι ο τάδε είναι πλούσιος και ο τάδε ισχυρός; Και πώς δεν θα ήταν αυτό αξιογέλαστο;». Διότι πες μου· εάν κάποτε ο βασιλιάς, αφού λάμβανε δέκα ανθρώπους και τους έντυνε όλους με πορφύρα και τους κάθιζε στον βασιλικό θρόνο και έδινε σε όλους την ίδια τιμή, άραγε θα είχε την τόλμη κάποιος από αυτούς να κατηγορήσει τον άλλο ότι είναι πλουσιότερος ή λαμπρότερος; Καθόλου. Και ακόμη δεν τα είπα όλα· διότι δεν είναι τόση η διαφορά στους ουρανούς, όσο κάτω στη γη.

11 Ἰανουαρίου. Σάββατον μετὰ τὰ Φῶτα. Θεοδοσίου ὁσίου τοῦ κοινοβιάρχου (†529). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Τοῦ ὁσίου, Κυριακῆς ιε´ ἐπιστολῶν (Β´ Κορ. δ´ 6-15).

Β Κορ. 4,6          ὅτι ὁ Θεὸς ὁ εἰπὼν ἐκ σκότους φῶς λάμψαι, ὃς ἔλαμψεν ἐν ταῖς καρδίαις ἡμῶν πρὸς φωτισμὸν τῆς γνώσεως τῆς δόξης τοῦ Θεοῦ ἐν προσώπῳ Ἰησοῦ Χριστοῦ.

Β Κορ. 4,6                Και τούτο, διότι ο Θεός, ο οποίος κατά τους χρόνους της δημιουργίας διέταξε να λάμψη φως αντί του σκότους που υπήρχε τότε, αυτός έλαμψεν εις τας καρδίας μας και τας εφώτισεν, όχι μόνον δια να γνωρίσωμεν ημείς, αλλά δια να μεταδώσωμεν και στους άλλους φωτεινήν και καθαράν την γνώσιν της δόξης του Θεού, η οποία δόξα εφανερώθη δια του Ιησού Χριστού.

Πατριάρχης Βουλγαρίας Δανιὴλ γιὰ τὴν Οὐκρανία: Ὅσοι καταλαμβάνουν ἐκκλησίες δὲν εἶναι Ὀρθόδοξοι

Ο Προκαθήμενος της Βουλγαρικής Εκκλησίας μίλησε για τον διωγμό της UOC στην Ουκρανία.
Ο Βούλγαρος Πατριάρχης Δανιήλ σχολίασε τη συνεχιζόμενη δίωξη των Ορθοδόξων Χριστιανών στην Ουκρανία, συμπεριλαμβανομένης της κατάληψης εκκλησιών και της δολοφονίας ιερέων, αναφέρει η Eurocom Television .

Τόνισε ότι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί στην Ουκρανία υφίστανται βία από εκείνους που, κατά την άποψή του, δεν αποτελούν μέρος της αληθινής Ορθόδοξης πίστης.

Συμπληρωματική θέση Γέροντος Γαβριήλ.

Ἐνημερώθηκα ἀπό εὐλαβεῖς ἀδελφούς γιά τήν ἀντίδρασιν καί τίς ἀντιπαραθέεις πού δημιούργησε ἡ ἐπιστολή περί τῶν νέων ταυτοτήτων ἡ ὁποία κυκλοφορήθηκε μέ τήν εὐλογία καί τό ὄνομά μου πρό ὀλίγων ἡμερῶν καί θά ἤθελα νά γράψω τά ἑξῆς, ὥστε νά μετριάσω ὀλίγον, ὅπως ὀφείλω, ἐνδεχόμενη στενοχωρίαν καί νά δώσω κάποιες διευκρινήσεις.
Δέν ἦταν πρώτιστη πρόθεσίς μου μήτε νά ἐλέγξω μήτε νά στενοχωρήσω κανένα. Μοῦ μετεφέρθησαν πληροφορίες γιά τίς νέες ἐξελίξεις στό θέμα αὐτό, καί προσέθεσε καί ἡ ταπεινότητά μου μερικές προφορικές σκέψεις, καί ἔτσι ἀπηρτίσθη τό ἐν λόγῳ κείμενο.

Οἱ σκέψεις μου, μέ τό ἔλεος του Κυρίου, εἶναι οἱ ἑξῆς:

1. Γιά ἐμᾶς τούς πιστούς, τό πρῶτο καί κυριώτερο πού θά πρέπη νά βαρύνη στήν ἄρνησί μας νά παραλάβουμε τίς νέες ταυτότητες, μέ τόν προσωπικόν ἀριθμόν κ.λπ. εἶναι ὁ θεολογικός λόγος: ἡ ὕπαρξις, δηλαδή, ἀντιχρίστων συμβόλων καί δή τοῦ ἀριθμοῦ τοῦ ἀντιχρίστου σέ αὐτές. Αὐτό ἐτόνιζε καί ὁ Ὅσιος Παΐσιος καί ἄλλοι σύγχρονοι Γέροντες. Ἡ ὕπαρξις αὐτή εἶχε ὁμολογηθῆ στό παρελθόν ἀπό ἀρκετούς ἀνωτάτους κρατικούς λειτουργούς. Τό ὑπάρχον ἐπαναπρογραμματιζόμενον τσιπάκι στίς νέες ταυτότητες δίδει τήν δυνατότητα, ἀκόμη καί ἐάν δέν ἔχη τεθῆ ἤδη ὁ ἐν λόγῳ ἀριθμός, νά τεθῆ ἀνά πᾶσαν στιγμήν, χωρίς κἄν τήν ἐνημέρωσιν τοῦ δικαιούχου. Οἱ ἀνωτέρω ἐπισημάνσεις θά ἔπρεπε ὁπωσδήποτε νά ἀναφέρωνται στήν συγκεκριμένη συλλογήν ὑπογραφῶν. Αὐτό, φυσικά, δέν σημαίνει ὅτι ὑποτιμᾶται ὡς λόγος ἀντιδράσεως καί ἡ ἐξαφάνισις τῆς προσωπικῆς ἐλευθερίας.

Ὁ τόπος ὅπου ἔλαβε χώρα τὸ τελετουργικὸ τῆς περιτομῆς τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ

Ἡ κατὰ σάρκα περιτομὴ καὶ ὀνοματοδοσία τοῦ Ἰησοὺ Χριστοῦ, κατὰ τὴν ὄγδοη ἡμέρα ἀπὸ τὴν γέννησή Του, ἀποτελεῖ τὴν βεβαίωση τῆς σαρκώσεως καὶ τῆς προσλήψεως ἀπὸ τὸν Θεὸ Λόγο τῆς τέλειας ἀνθρώπινης φύσεως ἀναλλοιώτως καὶ τῆς εἰσόδου Του στὸ λαὸ τοῦ Θεοῦ.
Παραμένει αναπάντητο το αναφυόμενο ερώτημα: την 8η ημέρα που βρισκόταν η Αγία Οικογένεια;

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΟΣΙΟΥ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΒΙΑΡΧΟΥ,11-1-2025

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΟΣΙΟΥ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΒΙΑΡΧΟΥ,11-1-2025 
https://www.youtube.com/live/oBephiUaePs?si=f0407WnLtXdyG2Oy

Ἀπὸ τὸ 800 π.Χ. ὅταν λέμε Μακεδονία ἐννοοῦμε λίγο-πολὺ αὐτὸν τὸν χάρτη


Από το 800 π.Χ. όταν λέμε Μακεδονία εννοούμε λίγο-πολύ αυτόν τον χάρτη.
Αυτό κατέγραψε άλλωστε και ο Ηρόδοτος γύρω στο 450 π.Χ.
Δεν θα αλλάξουμε τα γεωγραφικά όρια της Μακεδονίας επειδή κάτι Σλαβοβούλγαροι γύρω στο 1900 μ.Χ. (δηλαδή 2700 χρόνια αργότερα!) αποφάσισαν ξαφνικά ότι θέλουν κι αυτοί να λέγονται Μακεδόνες.Αυτά τα απλά.


https://proskynitis.blogspot.com/2024/12/800.html

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible