
Ο π.Θεόδωρος Ζήσης σχολιάζει τις εκκλησιαστικές εξελίξεις στην Κύπρο στον Βασ. Κοντογουλίδη - Fm100
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ

Ο π.Θεόδωρος Ζήσης σχολιάζει τις εκκλησιαστικές εξελίξεις στην Κύπρο στον Βασ. Κοντογουλίδη - Fm100
Ἡ θαυματουργή εἰκόνα τοῦ ’’ΧΑΙΡΟΒΟ’’Βρισκόμαστε στά 1274. Αὐτοκράτορας στήν Πόλη εἶναι ὁ Μιχαήλ Παλαιολόγος καί πατριάρχης ὁ ἀμείλικτος διώκτης τῶν Ὀρθοδόξων Ἁγιορειτῶν πατέρων, ὁ λατινόφρων Ἰωάννης Βέκκος. Μόλις ἔχει ὑπογραφεῖ στήν Λυών ἡ ψευδοένωση Ὀρθοδόξων και παπικῶν, και ἀπεσταλμένοι τοῦ πάπα μαζί με ’’δικούς μας’’ ἑνωτικούς καταφθάνουν στο Ἅγιον Ὄρος, γιά νά ἐπιβάλλουν την ἐφαρμογή τῆς προδοτικῆς συμφωνίας.Σέ ἔνα κελλί, πού βρίσκεται σέ ἀπόσταση ἀπό την Ἱερά Μονή Ζωγράφου, ἀσκήτευε τότε ἕνας γέροντας πολύ μεγάλης ἀρετῆς.Κάποια ἡμέρα και ἐνῷ βίωνε ὑψηλές πνευματικές καταστάσεις λέγοντας μέ λαχτάρα τό ’’Χαῖρε Νύμφη ἀνύμφευτε’’, ἄκουσε τήν Παναγία ἀπό την ἱερή Της εἰκόνα νά τοῦ λέει: ’’Χαῖρε και σύ, Γέρων τοῦ Θεοῦ. Μή φοβοῦ, ἀλλά ἀπελθών ταχέως εἰς την Μονήν, ἀνάγγειλον τοῖς ἀδελφοῖς και τῷ Καθηγουμένῳ, ὅτι οἱ ἐχθροί ἐμοῦ τε και τοῦ Υἱοῦ μου ἐπλησίασαν. Ὅστις οὖν ὑπάρχει ἀσθενής τῷ πνεύματι, ἐν ὑπομονῇ κρυβήτω, ἕως παρελθεῖν τον πειρασμόν. Οἱ δέ στεφάνων μαρτυρικῶν ἐφιέμενοι, παραμενέτωσαν ἐν τῇ Μονῇ. Ἄπελθε οὖν ταχέως…’’.
Κωνσταντίνος ΚυριακούΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΟΥ ΧΟΤΖΑΗ ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΚΟΛΑΣΗ, Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΙΟ άγριος χειμώνας έδιωξε πρόωρα το μελαγχολικό φθινόπωρο του 1944. Ο πόλεμος στην Αλβανία τελείωσε. Τούς λαούς τού Ανατολικού μπλόκ, για 50 χρόνια, θα τούς πλακώσει η βαριά κόκκινη κάπα τού δράκουλα της κομμουνιστικής δικτατορίας.Η ζωή θα κυλήσει ανάποδα. Ο αιώνιος γλαυκός ήχος της καμπάνας, πού μάς θύμιζε ότι ο θάνατος δεν είναι το τέλος της ζωής· άρχισε να σβήνει. Οι άνθρωποι πού ζούσαν σ’ αυτή την άβυσσο έμειναν και δίχως αυτή την παρηγοριά. Η πίστη στο Θεό πληγώθηκε και ο κόσμος άρχισε να στρέφει τη ματιά του προς τον Φαραώ δικτάτορα Ενβέρ Χότζα. Αυτός με την χειρότερη μορφή της τρομοκρατίας προσπάθησε να μάς σκοτώσει και την ελπίδα, για να γινόταν ο Σωτήρας μας.Στην αλβανική επικράτεια ζούσαν Αλβανοί, Έλληνες, Σλάβοι, Αθίγγανοι κ.λπ. Σ’ όλους αυτούς τούς λαούς οι κομμουνιστές, αντί τού φωτός πού τούς είχαν τάξει τούς έφεραν το σκοτάδι, αντί της χαράς τη λύπη, αντί της ομόνοιας τη διχόνοια, αντί της αγάπης το μίσος.Αυτοί οι φεουδάρχες ούτε σήμερα δεν βρήκαν το κουράγιο να δηλώσουν φανερά, ότι όχι μόνο δεν μπόρεσαν να χτίσουν τον παράδεισο πάνω στη γη, αλλά δεν μπόρεσαν να διαφυλάξουν ούτε τις ανθρώπινες άξιες. Και όταν μιά πολιτική κίνηση αδυνατεί να φυλάξει αυτές τις αξίες, αυτής της ίδιας και όχι των αντιπάλων της, η μοίρα της φυλάει το χειρότερο, όπως και αποδείχτηκε.Η μαύρη προοπτική στην Αλβανία έγινε αισθητή από τις πρώτες μέρες. Η ανασφάλεια για το σήμερα και για το αύριο ήταν έντονη. Οι νύχτες ήταν φορτισμένες με φόβο. Οι πόρτες των σπιτιών, μέσα στο βαθύ σκοτάδι, φορές χτυπούσαν δυνατά μέχρι πού σπάζαν και φορές πολιτισμένα. Σε κάθε περίπτωση, τα θύματα ακολουθούσουν τούς χασάπηδες και όλοι τους είχαν την ίδια τύχη, δεν ξαναγύριζαν πίσω. Ή τούς δίκαζαν ισόβια ή τούς εξόντωναν.
σ.σ. Το να προβάλουμε την προαιρετικότητα ως «αυτονόητο» την ώρα που για εμάς τους Ορθοδόξους το ΟΧΙ είναι απόλυτο, είναι παράλογο και οξύμωρο. Ως το άλας της ζωής εμείς οι Ορθόδοξοι οφείλουμε να πείσουμε και τους άλλους, λόγω και έργω, να μην πάρουν την κάρτα του πολίτη και τον Προσωπικό Αριθμό, και όχι να χανόμαστε στις ψευτοεπιλογές και στα ψευτοδικαιώματα. Όταν με το καλημέρα ξεκινάμε με την «προαιρετικότητα» που αποτελεί δυσοίωνο συμβιβασμό, ο οποίος ήδη ξέρουμε ότι καταλήγει σε υποχρεωτικότητα, το θέμα το ΣΚΟΤΩΣΑΜΕ πριν καν το ξεκινήσουμε. Και το σκοτώσαμε, όχι μόνο μεταξύ εκείνων που δεν ξέρανε και θα μπορούσανε να μάθουν, αλλά και μεταξύ των Ορθοδόξων οι οποίοι τώρα αρχίζουν να έχουνε δεύτερες σκέψεις. Διότι πως θα με πείσεις αδελφέ να μην δεχθώ τίποτα όταν ξεκινάς με την «προαιρετικότητα»; «Εύγε» στο κόμμα ΝΙΚΗ που με σοφιστείες κατάφερε να εξοικειώσει τον οργουελικό αριθμό στις συνειδήσεις των χριστιανών ως «προαιρετικότητα», και ακόμη πιο πέρα, να αποδυναμώσει την ορμή της αντίστασης και να σπείρει το μικρόβιο της αμφιβολίας.Ἁγιορείτικη Κελλιώτικη Φωνή.Χ ρ ι σ τ ὸ ς Ἀ ν έ σ τ η. Ἀ λ η θ ῶ ς Ἀ ν έ σ τ η.Εὐχόμενος διὰ τὴν ὑπὲρ φωτίσεως καὶ σωτηρίας τῶν ἀθανάτων ψυχῶν μας μὲ τὸ χαρμόσυνο μήνυμα τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Θεανθρώπου Ἰησοῦ Χριστοῦ Κυρίου καὶ Δημιουργοῦ μας.Παροτρυνόμενος ἀπὸ εὐλαβεῖς ἐν Χριστῷ ἀδελφοὺς νὰ ἀναφερθῶ σχετικά μέ τὸ μεῖζον ζήτημα τοῦ προσωπικοῦ ἀριθμοῦ (Π.Α.), ποὺ ἐν νυκτὶ πέρασαν μὲ ντροπολογία (Φ.Ε.Κ. 67/Α΄/Πρ.Δ.40/5-5-2025), ἡ ἐπιβεβαιωμένη πλέον γιὰ πολλοστὴ φορὰ ἀντιεθνικὴ καὶ ἀντίχριστη κυβέρνηση ποὺ μᾶς σβερκώθηκε γιὰ τὰ καλά … (βλέπε τὴν ἐπανατοποθέτηση τῶν βλάσφημων καρικατούρων στὴν ἐθνικὴ πινακοθήκη… –μᾶλλον ἀντὶ-ἐθνικὴ ἀποπατοθήκη …).Καθότι τὸ ζήτημα εἶναι σωτηριολογικὸ-πνευματικὸ, ἀφοῦ ὁ κάθε ἄνθρωπος γεννᾶται μὲ τὸ θεόσδοτον δῶρον – χάρισμα τὸ αὐτεξούσιον. Ἡ ἐλευθερία ἐπιλογῆς εἶναι δικαίωμα τοῦ κάθε συνανθρώπου μας.Πολλὲς πολιτικὲς καὶ ἐκκλησιαστικὲς ὁμάδες προβάλλουν ὡς λύση τὴν προαιρετικότητα καὶ ὄχι τὴν ὑποχρεωτικότητα τῆς παραλαβῆς τοῦ προσωπικοῦ ἀριθμοῦ (Π.Α.).Αὐτὸ εἶναι αὐτονόητο γιὰ κάθε ἐλεύθερο ἄνθρωπο-πρόσωπο, εἰδικὰ γιὰ τόν κάθε Ἑλληνορθόδοξο ποὺ γαλουχήθηκε μὲ πνεῦμα ἐλευθερίας ἀνὰ τοὺς αἰῶνας ἀπὸ τοὺς ἔνδοξους προγόνους μας….
Ἐν Κυθήροις τη 29η Μαΐου 2025Ἀρχ. Παύλου ΔημητρακοπούλουΘεολόγου- συγγραφέωςΙ. Μ. Κυθήρων και ΑντικυθήρωνἩ ἐν δόξη ἀνάληψις τοῦ Κυρίου καὶ ἡ ἐν δεξιά τοῦ Θεοῦ καὶ Πατρὸς καθέδρα, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, εἶναι τὸ τελευταῖο γεγονὸς στὴν ἐπὶ γῆς ζωὴ καὶ δράση του, εἶναι τὸ τέρμα τῆς συγκαταβάσεώς Του καὶ τῆς ἐνσάρκου Του θείας οἰκονομίας. Ἀποτελεῖ ὅμως ταυτόχρονα καὶ τὴν ἀπαρχὴ τῆς ἀνυψώσεώς Του, τῆς ἀνυψώσεως τῆς ἀνθρωπίνης φύσεώς Του σὲ θεία ἐξουσία καὶ δόξα καὶ βασιλεία. Ἐὰν ἡ ἐξ’ οὐρανοῦ κατάβασίς Του ἦταν κένωσις καὶ πτώχευσις καὶ ἄκρα ταπείνωσις, ἡ ἀνάληψίς Του στοὺς οὐρανοὺς ἐσήμανε τὴν ἐκ δεξιῶν τοῦ Θεοῦ καὶ Πατρὸς καθέδρα καὶ σ’ αὐτὴν βρίσκουν τὴν πλήρη πραγματοποίησή τους οἱ λόγοι τοῦ Κυρίου, τοὺς ὁποίους εἶπε κατὰ τὴν ἀρχιερατική Του προσευχὴ ὀλίγον πρὸ τοῦ πάθους: «Καὶ νῦν δόξασόν με Σὺ Πάτερ παρὰ σεαυτῶ τὴ δόξη ἢ εἶχον προτοῦ τὸν κόσμον εἶναι παρὰ σοῖ» (Ἰω. 17,5).Τὴν ἔνδοξη αὐτὴ ἄνοδο τοῦ Κυρίου προφητικῶς προανήγγειλε ὁ προφήτης Δαυὶδ στοὺς ψαλμούς του: «Ἀνέβη ὁ Θεὸς ἐν ἀλαλαγμῶ, Κύριος ἐν φωνὴ σάλπιγγος» (46,6). Ὁ Κύριος, μετὰ τὴν ἔνδοξη νίκη του κατὰ τοῦ θανάτου καὶ τοῦ διαβόλου ἀνέβη στοὺς οὐρανοὺς ἐν μέσω ἀλαλαγμῶν χαρᾶς καὶ ἀγαλλιάσεως ἐκ μέρους τῶν ἀγγελικῶν δυνάμεων, ὑμνούμενος καὶ δοξαζόμενος ὑπ’ αὐτῶν. Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος σχολιάζοντας τὸν παρὰ πάνω στίχο, παρατηρεῖ, ὅτι «οὐκ εἶπεν ἀνεβιβάσθη, ἀλλ’ ἀνέβη, δεικνύς, ὅτι οὒχ ἑτέρου τινὸς χειραγωγοῦντος ἀνέβη, ἀλλ’ αὐτὸς ταύτην ὁδεύων τὴν ὁδόν». Ὁ Ἰησοῦς δὲν ἀνέβη στοὺς οὐρανοὺς χειραγωγούμενος ἀπὸ κάποιον ἄλλον, ἀλλὰ μὲ τὴν ἰδικὴ τοῦ θεϊκὴ δύναμη καὶ ἐξουσία, ἀποδεικνύοντας ἔτσι, ὅτι αὐτὸς ὁ ἴδιος ὑπῆρξε ὁ αὐτουργὸς τῆς ἀναβάσεως. Τὴν χαρὰ καὶ ἀγαλλίαση τῶν ἀγγελικῶν δυνάμεων ἐπὶ τῇ ἐνδόξω ἀναλήψει τοῦ Κυρίου ἐκφράζει ὁ Δαυΐδ σὲ ἄλλο ψαλμὸ σαφέστερα:
«Ξεκινώντας ξανὰ ἀπὸ τὴν Νίκαια…»Συμφώνως πρὸς τὸ ἱστολόγιον «orthodoxianewsagency.gr» τῆς 6ης Μαΐου 2025 ὁ Πατριάρχης Κων/πόλεως Βαρθολομαῖος ἐκήρυξε τὴν 6ην Μαΐου τὸ πρωὶ τὴν ἔναρξιν τοῦ Διεθνοῦς Ἐπιστημονικοῦ Συνεδρίου μὲ θέμα «Ξεκινώντας ξανὰ ἀπὸ τὴ Νίκαια: Ἡ Σημασία τῆς Ἐνσάρκωσης στὴ Σύγχρονη Θεολογία» εἰς τό ξενοδοχεῖον Akra εἰς τὴν Ἀττάλειαν. Ὅπως ἐτόνισεν ὁ Πατριάρχης, «ἡ Νίκαια παρέχει στὴ σύγχρονη Ἐκκλησία ἄφθονες πηγὲς ἔμπνευσης. … Εἶναι τὸ κοινὸ ἔδαφος καὶ ἡ κοινὴ ἐμπειρία σχεδὸν ὅλων τῶν Χριστιανῶν στὸν πλανήτη Γῆ – σχεδὸν δυόμισι δισεκατομμύρια ἀπὸ ἐμᾶς. Αὐτὸ καὶ μόνο τὸ γεγονὸς μᾶς καλεῖ νὰ ἀναζητήσουμε ἀπαντήσεις ποὺ θυμίζουν μία ἐποχὴ ποὺ τηρούσαμε σταθερὰ μία κοινὴ κατανόηση τῆς Πίστης μας … Ὅταν ἐξετάζουμε τὴν κατάσταση τοῦ κόσμου σήμερα καὶ τὶς ποικίλες καὶ ἀποκλίνουσες τάσεις ποὺ ἔχουν ἀναδυθεῖ στὸν Χριστιανισμὸ – εἰδικὰ τὰ τελευταῖα ἑκατὸ χρόνια – πραγματικὰ δὲν ἔχουμε ἄλλη ἐπιλογή. Πρέπει νὰ ἐκμεταλλευτοῦμε αὐτὸ τὸ ὁρόσημο στὴν χριστιανικὴ ἱστορία, γιὰ νὰ μᾶς βοηθήσει νὰ ἐπικοινωνήσουμε πιὸ ἀποτελεσματικὰ καὶ πιὸ ρεαλιστικὰ μὲ τὸν Λαὸ τοῦ Θεοῦ, ὅπου κι ἂν βρίσκεται. … Τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο, ἡ Ἐκκλησία τῆς Κωνσταντινουπόλεως, ἡ Μητέρα Ἐκκλησία τοῦ μεγαλύτερου μέρους τῆς Ἀνατολικῆς Ὀρθοδοξίας καὶ οἱ Προκαθήμενοι τῶν ὑπόλοιπων τεσσάρων Πρεσβυγενῶν Ἑδρῶν τῆς Ἀρχαίας Πενταρχίας, ἔχει τόσο τὴ χαρὰ ὅσο καὶ τὴν εὐθύνη νὰ ἡγηθεῖ αὐτῶν τῶν προσπαθειῶν. …Ἡ ἐπιστροφὴ στὴ σοφία της, στὴ δόξα της, στὴ λογική της καὶ στὴν ἀπόλυτη ἔμπνευσή της εἶναι ἐξίσου ἐπίκαιρη σήμερα, δεκαεπτὰ αἰῶνες μετά, ὅπως ἦταν σὲ κάθε ἑπόμενη Σύνοδο μετὰ τὴ Νίκαια”, κατέληξε ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης».
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Παρασκευῆς ς΄ ἑβδ. Πράξεων (Πρξ. ιθ΄ 1-8).
Πραξ. 19,1 Ἐγένετο δὲ ἐν τῷ τὸν Ἀπολλὼ εἶναι ἐν Κορίνθῳ Παῦλον διελθόντα τὰ ἀνωτερικὰ μέρη ἐλθεῖν εἰς Ἔφεσον· καὶ εὑρὼν μαθητάς τινας
Πραξ. 19,1 Οταν δε ο Απολλώς ευρίσκετο εις την Κορινθον, ο Παύλος, αφού επέρασε τα βαρειότερα μέρη της Μ. Ασίας, ήλθε εις την Εφεσον, όπου και ευρήκε μερικούς μαθητάς.
ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΠΑΡΑΝΟΜΑ. Χρειάζονταν τουλάχιστον 12 ψήφοι και ο Κύπρου Γεώργιος ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑΤΙΚΑ με 10 ψήφους χώρισε τον Μητροπολίτη Τυχικό από την νύμφη του την Πάφο και τον απειλεί με λίβελους.https://tasthyras.wordpress.com/2025/05/24/παραβιάστηκε-ο-καταστατικός-χάρτης-τ/
Τί εἶναι ἡ γιόγκα; Ἡ Νέα Ἐποχή ἔχει περάσει στον κόσμο, ὅτι ἡ γιόγκα εἶναι μιά ἁπλή γυμναστική. Ὄχι! Ἡ γιόγκα παρακαλῶ εἶναι θρησκεία, εἶναι προσευχή στούς Δαίμονες! Εἶναι πρακτική τῶν ἀνατολικῶν θρησκειῶν ἡ γιόγκα. Καί ὅμως τό περνᾶνε ἔτσι...Ἱερομονάχου Σάββα Ἁγιορείτου (Ὁμιλία 20 – 5 – 2017)