ΕΧΘΡΟΙ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ
Nικ. Ἰω. Σωτηροπούλου
Την 14η Σεπτεμβρίου ή Εκκλησία εορτάζει την ύψωση του τιμίου
σταυρού, Και οι πιστοί αισθάνονται την ήμερα αυτή σαν δεύτερη Μεγάλη Παρασκευή
και νηστεύουν αυστηρά, όπως τη Μεγάλη Παρασκευή.
Ό σταυρός λέγεται τίμιος, διότι έχει τιμή, άξια, αφού με το βαρύ
τίμημα τού σταυρού, της σταυρικής θυσίας, ό Κύριος μάς εξαγόρασε από την
αμαρτία και μάς έκανε ιδικούς του. Και επειδή ό σταυρός έχει τιμή, άξια, γι’
αυτό οι πιστοί τιμούν το σταυρό ποικιλοτρόπως. Καυχώνται για το σταυρό, όπως ό
Παύλος, κάνουν το σημείο τού σταυρού, ασπάζονται και προσκυνούν το σταυρό,
φορούν το σταυρό σαν φυλακτό και σαν κόσμημα, σταυρώνουν διάφορα πράγματα για
να είναι ευλογημένα, σταυρώνονται και οι ίδιοι για να έχουν χάρη, ενίσχυση,
βοήθεια, προστασία και γενικώς ευλογία. Ό σταυρός από τούς πιστούς
χρησιμοποιείται σε πλείστες εκδηλώσεις και ανάγκες της ζωής τους. Ό σταυρός, θα
λέγαμε, σημαδεύει όλη τη ζωή των πιστών. Και όχι μόνο τη ζωή, αλλά και το
θάνατο. Πάνω στους τάφους είναι σταυρός, ό όποιος σημαίνει, ότι θ’ ακολουθήσει
ανάσταση, ένδοξη ανάσταση για τούς πιστούς.
Άλλ’ ό σταυρός δεν έχει μόνο φίλους, έχει και εχθρούς· δεν έχει μόνο
προσκυνητές, έχει και υβριστές.
Έξω τού Χριστιανισμού εχθροί τού σταυρού είναι οι ’Ιουδαίοι.
Καίτοι ή Παλαιό Διαθήκη σε πολλά σημεία προτύπωνε το σταυρό και προφήτευε το
πάθος τού Μεσσία· καίτοι ό σταυρός έκανε θαύματα και στην εποχή της Παλαιάς
Διαθήκης· καίτοι ό ’Ιησούς προείπε, ότι θα υψωνόταν στο σταυρό, εν τούτοις οι
’Ιουδαίοι δεν πίστευσαν στον Εσταυρωμένο. Γι’ αυτούς ό ’Εσταυρωμένος ήταν «σκάνδαλον»
(Α' Κορ. 1:23). Γι’ αυτούς ό σταυρός γινόταν αιτία να διώκουν τούς ομοεθνείς
τους, πού πίστευαν στο Χριστό (Γαλ. 6:12). Οι ’Ιουδαίοι περίμεναν Μεσσία, ό
όποιος θα ικανοποιούσε τούς εθνικούς και σωβινιστικούς τους πόθους και θα τούς
έκανε κοσμοκράτορες! Τέτοιο Μεσσία οι Εβραίοι περιμένουν μέχρι σήμερα.
Εχθροί τού σταυρού υπάρχουν όχι μόνον έξω τού Χριστιανισμού, αλλά και
έντός τού Χριστιανισμού. Ό σταυρός σημαίνει κακοπάθεια. Ό σταυρός σημαίνει
θυσίες σε κόπο, σε χρόνο, σε χρήμα, σε ονειδισμό, σε διωγμό, σε θλίψεις και
δοκιμασίες. Ό σταυρός σημαίνει πόνο. Ό σταυρός, αν παραστεί ανάγκη, σημαίνει
και αυτοθυσία. Ό ιδικός μας αρχηγός, ό Χριστός, δεν υποσχέθηκε καλοπέραση στους
άκολούθους του σ’ αυτό τον κόσμο. «Έλεγε πρός πάντας1 Ει τις θέλει όπίσω
μου έρχεσθαι, άπαρνησάσθω εαυτόν και αράτω τόν σταυρόν αύτού καθ’ ημέραν και
άκολουθείτω μοι» (Μάρκ. 9:23). ’Ιδιαιτέρως αξιοπρόσεκτο το «καθ’ ημέραν». Ό
Χριστός θέλει καθημερινώς να σηκώνουμε σταυρό. Αλλά δυστυχώς πολλοί,
βαπτισμένοι χριστιανοί, θέλουν καθημερινώς να καλοπερνούν, όπως ό πλούσιος
της παραβολής, ό «ευφραινόμενος καθ’ ήμέραν λαμπρώς» (Λουκ. 16:19). Και αν
τούς βρίσκουν δοκιμασίες, δυσφορούν, γογγύζουν, βλασφημούν. Αυτοί είναι εχθροί
τού σταυρού έντός τού Χριστιανισμού. Γι’ αυτούς ό Παύλος γράφει: «Πολλοί περιπατούσιν, ους πολλάκις
έλεγον ύμίν, νυν δέ και κλαίων λέγω, τούς εχθρούς τού σταυρού τού Χριστού, ών
το τέλος απώλεια, ών ό Θεός ή κοιλία και ή δόξα εν τη αισχύνη αύτών, οι τα
επίγεια φρονούντες» (Φιλιπ. 3:18-19). Μεταφράζουμε: Πολλοί, για τούς
οποίους πολλές φορές σάς έλεγα, τώρα δε και κλαίοντας σάς λέγω, ζουν ως εχθροί
του σταυρού τού Χριστού. Αυτών το τέλος είναι ή απώλεια. Αυτών ό Θεός είναι ή
κοιλιά. Αυτοί θεωρούν δόξα πράγματα αισχύνης. Αυτοί ενδιαφέρονται για τα
επίγεια.
Σήμερα πόσοι λεγόμενοι χριστιανοί ενδιαφέρονται μόνο για το σώμα και όχι για το
πνεύμα! Πόσοι ενδιαφέρονται μόνο για την καθημερινότητα και όχι για την
αιωνιότητα! Πόσοι «έλογίσαντο παίγνιον (= διασκέδασιν) είναι την ζωήν ήμών και
τον βίον πανηγυρισμόν έπικερδή»! (Σοφ. Σολ. 15:12). Κλαίει ό απόστολος και
θρηνεί τούς υλιστές και σαρκολάτρες αυτούς χριστιανούς, οι οποίοι γλεντώντας
και χοροπηδώντας σπεύδουν προς την απώλεια, προς την αιώνια δυστυχία.
Ή
εποχή μας ως κατ’ εξοχήν υλιστική και σαρκολατρική είναι κατ’ εξοχήν
άντισταυρική και κατ’ εξοχήν αξιοθρήνητη.
Εχθροί τού σταυρού έντός τού Χριστιανισμού είναι οι βλάσφημοι οι χυδαίως
βλασφημούντες το σταυρό τού Χριστού. Ό Κύριος και Θεός ανέβηκε στο σταυρό και
υπέστη το φρικτότερο μαρτύριο για να τούς σώσει, και αυτοί, αντί να
συγκινούνται από το σταυρό και να πλημμυρίζει ή καρδιά τους από ευγνωμοσύνη
προς τον ’Εσταυρωμένο, άνοί- γουν το στόμα τους, στόμα βόθρο, στόμα κόλαση,
και υβρίζουν αισχρώς το όργανο της σωτηρίας και αυτόν βεβαίως τον
’Εσταυρωμένο. Διότι, όπως ή τιμή και ή προσκύνηση τού σταυρού από τούς πιστούς
ανεβαίνουν στον ’Εσταυρωμένο, έτσι και ή βλασφημία τού σταυρού από τούς ασεβείς
ανεβαίνει στον ’Εσταυρωμένο και ματαιώνει τη σωτηρία τους.
’Αξιοθρήνητοι
οι ζώντες άντισταυρική ζωή, αξιοθρήνητοι και οι χυδαίοι ύβρισταί τού σταυρού.
"Αν δεν κόψουν τη βλασφημία, θα τούς κόψη ό Θεός, θα τούς θανατώσει με τον
δεύτερο θάνατο, την αιώνια δυστυχία. Μερικές φορές βλάσφημοι τιμωρούνται και
σ’ αυτή τη ζωή με διάφορες τιμωρίες και με πρώτο θάνατο, σωματικό. Ήταν αγία ή
έμπνευση ευσεβούς ιερομονάχου των ’Αθηνών, ό όποιος σε αυτοκόλλητη ταινία έγραψε,
«ΠΡΟΣΟΧΗ! ΜΗ
ΒΛΑΣΦΗΜΕΙΤΕ ΤΑ ΘΕΙΑ! ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΟΣ!», και
ευσεβείς οδηγοί την αυτοκόλλητη ταινία επικόλλησαν στο αύτοκίνητό τους, για να
τη διαβάζουν άλλοι οδηγοί και άλλοι άνθρωποι προς αποφυγή της βλασφημίας.
Οι βλάσφημοι τού σταυρού και των θείων γενικώς οφείλουν να παύσουν να
βλασφημούν, και όσοι δεν βλασφημούν οφείλουν να συντελέσουν στον περιορισμό
και την εξάλειψη της βλασφημίας προσευχόμενοι για τη διόρθωση των βλασφήμων,
συμβουλεύοντες αυτούς, ελέγχοντες αυτούς με καλό τρόπο, και ό,τιδήποτε άλλο
πράττοντες με τον φωτισμό τού Θεού.
’Εχθροί
τού σταυρού είναι και οι Χιλιαστές ή Ψευδο-Μάρτυρες τού ’Ιεχωβά. Διερωτώμεθα:
Αυτοί είναι εχθροί έντός τού Χριστιανισμού ή έξω τού Χριστιανισμού; Μάλλον έξω
τού Χριστιανισμού και έντός τού Σιωνισμού. Είναι τόσο σατανική ή διδασκαλία
τους, ώστε να μη δύνανται να θεωρηθούν ούτε κακοί χριστιανοί, όπως άλλοι
κακόδοξοι, άλλ’ αντίχριστοι. ’Άλλωστε πώς να θεωρηθούν κακοί έστω
χριστιανοί οι αρνητές της θεότητος τού Χριστού;
Οι Χιλιαστές ή Ψευδο-Μάρτυρες τού Ιεχωβά είχαν το σταυρό ως έμβλημα στο περιοδικό
τους «Σκοπιά». Άλλα κατόπιν απέρριψαν το σταυρό, τον παριστάνουν σαν πάσσαλο,
ομιλούν γι’ αυτόν με αισχρά λόγια, και σε μάς, πού τιμούμε το σταυρό, φέρουν
κατ’ αυτού δύο ενστάσεις. Ή μία ένσταση: Πώς τιμάτε και προσκυνείτε το σταυρό,
αφού υπήρξε όργανο εγκλήματος, φρικτής θανατικής εκτελέσεως; Έρωτούμε και εμείς
τούς Ψευδο-Μάρτυρες τού ’Ιεχωβά: Πώς έχετε και χρησιμοποιείτε μαχαίρι, αφού το
μαχαίρι είναι φονικό όργανο και μ’ αυτό έσφάγησαν εκατομμύρια άνθρωποι; Θα μάς
απαντήσουν οι Ψευδο-Μάρτυρες τού ’Ιεχωβά: Εμείς δεν χρησιμοποιούμε το μαχαίρι
ως φονικό όργανο, αλλά για να κόβουμε το ψωμί, τα φρούτα κλπ. 'Ωραία! Και
εμείς, απαντούμε στην ένσταση των ΨευδοΜαρτύρων τού ’Ιεχωβά, δεν χρησιμοποιούμε
το σταυρό ως εγκληματικό όργανο, δεν σταυρώνουμε και δεν θανατώνουμε κανένα,
αλλά χρησιμοποιούμε το σταυρό με καλή έννοια, ως σύμβολο θυσίας και σωτηρίας.
Ή δεύτερη ένσταση: Είναι ειδωλολατρία να προσκυνείτε το σταυρό. Απαντούμε:
Ειδωλολατρία είναι το να λατρεύει κανείς είδωλο. Και είδωλο είναι το να θεωρεί
κανείς ένα αντικείμενο Θεό. Άλλ’ εμείς δεν θεωρούμε το σταυρό
είδωλο,Θεό- τον θεωρούμε απλώς σύμβολο, σύμβολο θυσίας και σωτηρίας.
Συνεπώς δεν είμεθα ειδωλολάτρες. Οι δε Ψευδο-Μάρτυρες τού Ιεχωβά, οι όποιοι θεωρούν
εμάς ειδωλολάτρες, είναι συκοφάντες και αμαθείς. Και ας μάθουν, ότι ή
προσκύνησις τού σταυρού στηρίζεται σε χωρία της Γραφής, όπως το «προσκυνείτε τω
ύποποδίω των ποδών αύτοϋ» και το «προσκυνείτε εις τον τόπον, ού έστησαν οι
πόδες αυτού» (Ψαλμ. 98[99]:5, 131 [132]:7 αντιστοίχως). Ας μάθουν επίσης, ότι
εμείς δεν προσκυνούμε το σταυρό αυτόν καθ’ εαυτόν, άλλ’ εν σχέσει προς τον
’Εσταυρωμένο. Ή τιμή στο σταυρό ανεβαίνει στον ’Εσταυρωμένο. Ας μάθουν δε
ακόμη οι αμαθείς Ίεχωβίτες, ότι διά τού σταυρού ό Θεός έκανε θαύματα ήδη από
τον καιρό της Παλαιάς Διαθήκης, και κάνει θαύματα μέχρι σήμερα.
Αδελφοί ’Ορθόδοξοι! Είμεθα αμαρτωλοί, άλλ’ όχι εχθροί τού σταυρού. Είμεθα φίλοι
και προσκυνητές τού σταυρού. Μαζί με τον απόστολο Παύλο καυχώμεθα για το
σταυρό, καυχώμεθα, διότι ό Χριστός, ό Κύριός μας και ό Θεός μας, τόσο πολύ μάς
αγάπησε, ώστε σταυρώθηκε για μάς. Κάνουμε αγώνα να ζούμε έστω και λίγο τη
σταυρική ζωή. Και ελπίζουμε στο έλεος, το όποιο, δυνάμει τού τιμίου και
ζωοποιού σταυρού, δυνάμει δηλαδή της σταυρικής θυσίας του, θα παράσχει ό ’Εσταυρωμένος
σ’ όσους τιμούν το σταυρό του, αλλά σηκώνουν και ιδικό τους σταυρό.http://aktines.blogspot.gr/2015/09/n.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου