Η ΘΕΟΣΟΦΙΑ
ΚΑΙ Η ΣΧΕΣΗ ΤΗΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΓΟΜΕΝΕΣ
«ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ»
Η Αποστολή και το Έργο της Ε.Π.Μπλαβάτσκυ
Αποστολή της Ε.Π.Μπλαβάτσκυ ήταν να αποκαταστήσει τον δεσμό με τη σοφία της αρχαιότητας και να βοηθήσει την αναβίωση της προγενέστερης καταγεγραμμένης γνώσης της αρχαίας σοφίας της Ανατολής.
Έστησε μια γέφυρα κατανόησης ανάμεσα στη σύγχρονη σκέψη, βασισμένη στην
παρατήρηση του φυσικού και ψυχικού μας περιβάλλοντος και στις αρχαίες
πηγές επιστημονικής σκέψης, μελέτης και έργων που είχαν διατηρηθεί στην
Ανατολή.
«Να καταπολεμήσει τον υλισμό και τον θεολογικό δογματισμό με κάθε δυνατό τρόπο, καταδεικνύοντας την ύπαρξη απόκρυφων δυνάμεων που είναι άγνωστες στην Επιστήμη, ενώ υπάρχουν στη Φύση, καθώς και την παρουσία ψυχικών και πνευματικών δυνάμεων στον Άνθρωπο». 1
«Η ιδρύτρια (Σημ: η Έλενα Π. Μπλαβάτσκυ) διαβεβαίωσε ότι το έργο είναι μια έκφραση από τον πυρήνα της Αρχαίας Σοφίας, που διαφυλάσσεται από την Ιεραρχία των Μαχάτμας, δηλαδή των Πνευματικών Όντων
που προηγούνται της ανθρώπινης εξέλιξης, καθώς έχουν κατακτήσει
πνευματική αυτοσυνειδητότητα. Διαβεβαίωσε ότι το σύγχρονο Θεοσοφικό έργο
ήταν η γραμμή που δόθηκε από την Πνευματική Ιεραρχία ενώ η ίδια ανέλαβε να το εκφράσει και να το πραγματοποιήσει με τον δικό της τρόπο». 2
Σχόλιο: Η
διδασκαλία της Θεοσοφίας υπαγορεύτηκε από την λεγόμενη Πνευματική
Ιεραρχία, οντότητες «εξελιγμένες» που κατέχουν την Αρχαία Σοφία. Αυτό
από μόνο του προϊδεάζει τον αναγνώστη πως ό,τι πρόκειται να ακούσει
είναι διδασκαλία όχι ανθρώπινη αλλά άλλων οντοτήτων.
«Η αθανασία της ψυχής και η ύπαρξη του Θείου Σπινθήρα σε κάθε άτομο ζωής, είναι οι θεμελιώδεις αρχές της».
«‘Η Μυστική Δοξασία' αφορά μια σειρά κειμένων τα οποία αναφέρονται στη διαδικασία της εμφάνισης της ζωής από τη Μία Θεία Αρχή έως το ελάχιστο άτομο,
στους νόμους που κυβερνούν τον Κόσμο και ιδιαίτερα το πλανητικό μας
σύμπαν, στην απόκρυφη εξέλιξη του πλανήτη και της ανθρωπότητας και στην
Πνευματική Ιεραρχία που επιστατεί στη νοητική και πνευματική μας
εξέλιξη. Οι θέσεις της μυστικής αυτής διδασκαλίας τεκμηριώνονται
με έναν συγκερασμό θρησκειών, μυστήριων συστημάτων, μεταφυσικών
διδασκαλιών και επιστημονικών απόψεων».
«...η Ριζική Αιτία του Σύμπαντος. Βρίσκεται κρυμμένη σε κάθε άτομο στο Σύμπαν και είναι το ίδιο το Σύμπαν».
«Το καθετί μέσα στο Σύμπαν όντας απόρροια της Μίας Θείας Ουσίας, είναι συνειδητό, δηλαδή προικισμένο με μια συνείδηση του δικού του είδους και πάνω στο δικό του πεδίο αντίληψης. Κάθε Μονάδα είναι ένα απειροελάχιστο τμήμα αυτής της Θείας Ουσίας».
«Το Σύμπαν είναι Μία Ενιαία Ύπαρξη, στην οποία όλες
οι Μονάδες είναι τμήματα και απόρροιές της, βρίσκονται σε συνένωση αλλά
όχι στην ίδια κατάσταση ουσίας, δηλαδή δεν βρίσκονται όλες στην ίδια
συχνότητα, επομένως δεν εκφράζουν ίδιες δυνάμεις και ποιότητες». 3
«...η ουσία και το συστατικό κάθε εκδήλωσης μέσα στη δημιουργία από το ελάχιστο ανόργανο τμήμα της φύσης και τον μικρότατο οργανισμό έως τους Αρχαγγέλους και τους Θεούς στον ουρανό».
«Αυτή, λοιπόν, η Δύναμη είναι η Πρώτη Αρχή και η Ουσία από την οποία πηγάζουν όλα και η οποία βρίσκεται μέσα σε όλα». 4
«Κι όμως, ο Άρχατ, για τον οποίο κάθε άτομο σκόνης είναι το ίδιο γεμάτο από Σβαμπχαβάτ (εύπλαστη ουσία, αιώνια και νοήμονα, αν και απρόσωπη) με αυτόν...».
«...Μία Παγκόσμια Ουσία που συνδέει, περιορίζει και εμπεριέχει τα πάντα και περιέχεται στα πάντα...». 5
Η ΣΧΕΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ:
«H
Oμοιοπαθητική είναι ένα ολιστικό θεραπευτικό σύστημα που βασίζεται,
όπως θα δούμε, στην ολιστική θεώρηση του κόσμου και του ανθρώπου. O
ιδρυτής της Σαμουήλ Xάνεμαν, γερμανός γιατρός, στο βασικό σύγγραμμά του «Όργανον της Θεραπευτικής Tέχνης», υποστηρίζει την εξής θέση: «Mεγάλη ποικιλία δύναμης βρίσκεται κρυμμένη σ' αυτά τα ίδια τα φυτά, των οποίων τα εξωτερικά χαρακτηριστικά γνωρίζουμε από καιρό, αλλά των οποίων τις ψυχές - εσωτερικότητες όπως ήταν, και οποιοδήποτε θείο στοιχείο
έχουν αυτά, δεν έχουμε αντιληφθεί ακόμα». Aυτή την ύπαρξη «θείου
στοιχείου» σε όλη την κτίση αναλύει και ένας συνεχιστής του Xάνεμαν, ο
James Tyler Kent, που γράφει ότι «...η ίδια η ενέργεια δεν είναι
ενέργεια αλλά μιά δυναμική ουσία... υπάρχει ένας υπέρτατος Θεός, που
είναι ουσιώδης και είναι μία ουσία. Tα πάντα προέρχονται, απορρέουν από
Aυτόν, όλα από το ανώτερο μέχρι και το τελευταίο υλικό σώμα με αυτόν τον τρόπο συνδέονται. Aν βέβαια υπάρχει διαχωρισμός και όχι συνεχής "εισροή" απ' το πρώτο στο τελευταίο, τα τελευταία θα πάψουν να υπάρχουν». 6
Η ΜΠΛΑΒΑΤΣΚΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΡΑΚΕΛΣΟ
ΣΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΥΧΝΑ ΟΙ «ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ»
«Επί
αιώνες η επιλογή των Μαθητών – εκτός της κληρονομικής ομάδας εντός του
γκον- πα (ναού) – γινόταν από τους ίδιους τους Μαχάτμα των Ιμαλαΐων μέσα
από την τάξη των φυσικών μυστικιστών - που στο Θιβέτ είναι σημαντική σε
αριθμό μελών. Οι μόνες εξαιρέσεις έγιναν για την περίπτωση των Δυτικών όπως ο Φλαντ, ο Τόμας Βον, ο Παράκελσος, ο Πίκο ντε Μιραντόλα, ο Κόμης Σαιν-Ζερμέν κ.λ.π. των
οποίων η συνάφεια της ιδιοσυγκρασίας προς την ουράνια αυτή επιστήμη
λίγο – πολύ ανάγκασε τους απόμακρους Μύστες- Αντέπτ να έρθουν σε
προσωπική επαφή μαζί τους και τους έδωσε τη δυνατότητα να πάρουν όσο
μικρό ή μεγάλο μέρος της καθολικής αλήθειας ήταν δυνατόν στο κοινωνικό
τους περιβάλλον». 7
Σχόλιο: Οι Μύστες-Αντέπ παρέδωσαν τις γνώσεις και στον Παράκελσο.
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ Η ΑΠΟΚΡΥΦΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΓΝΩΣΗ
ΒΟΤΑΝΩΝ & ΟΡΥΚΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΜΟ.
«η
Απόκρυφη γνώση βοτάνων και ορυκτών και η θεραπευτική δύναμη ορισμένων
ειδών στη Φύση» είναι πολύ πιο σημαντική και χρήσιμη από τον μεταφυσικό
και ψυχολογικό Αποκρυφισμό ή τα Θεοφάνεια. Για αυτό το λόγο, θα ήταν
καλύτερο να μελετήσει και να προσπαθήσει να κατανοήσει τον Παράκελσο ή τους δύο Βαν Χέλμοντς παρά να αφομοιώσει τον Πατάνζαλι και τις μεθόδους της Ταράκα Ράτζια Γιόγκα. [Περιοδικό ΛΟΥΣΙΦΕΡ, Απρίλιος, Μάιος 1888] 8
ΓΙΑ ΤΟΝ «ΟΡΑΜΑΤΙΣΜΟ»
«Βασικά, η δύναμη της δημιουργίας εικόνων ισοδυναμεί με τη γνώση. …Η
πράξη της δημιουργίας εικόνων είναι και αυτή πράξη γνώσης όπως και κάθε
αντίληψη αισθητικών δεδομένων αλλά λαμβάνει χώρα σε ένα λεπτοφυέστερο
επίπεδο από το φυσικό…..και το γεγονός ότι οι κοινοί άνθρωποι
δεν μπορούν να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά αυτό το μέσο γνώσης
οφείλεται στο ότι, όπως συμβαίνει και με κάθε άλλη ιδιότητα που
δεν χρησιμοποιείται και δεν εξασκείται αρκετά, η δύναμή τους για
δημιουργία εικόνων παραμένει σε μια παιδαριώδη κατάσταση αχρηστίας». 9
Σχόλιο:
Ο Οραματισμός (δημιουργικός ή θεραπευτικός) μαζί με την λεγόμενη
«θετική σκέψη», είναι τεχνικές που διδάσκονται ακόμη και σε σεμινάρια
εκπαίδευσης στελεχών επιχειρήσεων. Το αποκρυφιστικό του υπόβαθρο
περιγράφεται από την ίδια την Μπλαβάτσκυ στο παραπάνω κείμενο. Σύμφωνα
με την διδασκαλία του αποκρυφισμού κάθε μας σκέψη αποκτά «λεπτή» υλική
μορφή στον Αστρικό κόσμο όπου εκεί μπορεί να είναι προσιτή σε όλα τα
αστρικά σώματα.
Γράφει ο αποκρυφιστής Ουΐλλιαμ Τζατζ: «κάθε
σκέψη οποιουδήποτε δημιουργεί μια εικόνα. Και η σκέψη μιας
συγκεκριμένης εικόνας δημιουργεί μια συγκεκριμένη φόρμα στο αστρικό φως
όπου το αστρικό σώμα υπάρχει και λειτουργεί, αλληλοδιαπερνώντας
παράλληλα κάθε μέρος του φυσικού σώματος». 10
Κάπως έτσι θεμελιώνεται και η λεγόμενη «θετική σκέψη»
όπου επιβάλει ΜΟΝΟ καλές (θετικές) σκέψεις επειδή οι κακές (αρνητικές)
έχουν αρνητική επίδραση στην αρμονία του αστρικού κόσμου και κατ’
επέκταση του φυσικού. Στον μυημένο μαθητή του αποκρυφισμού όλες οι
σκέψεις – παραστάσεις που έχει δημιουργήσει είναι εμπόδιο: «Γιατί,
παλιά στο παρελθόν, δημιουργήσαμε έναν ολόκληρο στρατό από προσωπικές
σκέψεις -παραστάσεις. Με τον τρόπο μας δημιουργήσαμε ένα σωρό
ελαττώματα. Με τη νοητική μας ανοχή διαπράξαμε πολλές αμαρτίες. Πρέπει
να τις φονεύσουμε μία προς μία. Ο δημιουργικός νους είναι η δυνατότητα
της σκέψης να σχηματίζει άμεσα εικόνες στον αστρικό κόσμο, του οποίου η
ύλη διαθέτει μεγάλη πλαστουργική ικανότητα. Αυτό είναι ένας μεγάλος
πειρασμός για τον Μαθητή». 11
«Όταν
αυτή η ιδιότητα πραγματοποιείται ή εξωθείται σε ευρύτερο πεδίο, τότε
αναγκάζει τη Φαντασία να αναπτύξει στην Αστρική ύλη μια πραγματική
μορφή, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν καλούπι για να δώσει σχήμα
σε κάποιο άκαμπτο υλικό. Επομένως είναι η Κυρίαρχη ιδιότητα, καθόσον η
Θέληση δεν μπορεί να ολοκληρώσει το έργο της εάν η Φαντασία είναι ισχνή
και ανεκπαίδευτη. Για παράδειγμα, αν κάποιος επιθυμεί να κατεβάσει από
τη λεπτότερη αστρική ύλη μια εικόνα (αν είναι η εικονοποιητική δύναμη
ασθενική) το αντίγραφο στον φυσικό κόσμο εμφανίζεται κυματιστό και
σκόρπιο. Εφαρμόζοντας τις ίδιες δυνάμεις, ο
εκπαιδευμένος Μύστης μπορεί να πλάσει μπροστά στα μάτια μας, προσιτό
στο άγγιγμά μας, ένα υλικό, σε οποιοδήποτε επιθυμητό σχήμα που δεν ήταν
ορατό προηγουμένως. Από τους αδαείς θα μπορούσε να ονομασθεί αυτό
‘δημιουργία’». 12
ΑΣΤΡΙΚΟ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΟΙ (;)
«Όπως
ακριβώς το εξωτερικό σώμα διαθέτει μια σπονδυλική στήλη που είναι η
κολώνα πάνω στην οποία στηρίζεται το ον και στην κορυφή της οποίας
υπάρχει ο εγκέφαλος, έτσι και το αστρικό σώμα έχει τη σπονδυλική του στήλη και τον εγκέφαλό
του. Είναι υλική, αφού είναι φτιαγμένη από ύλη, όσο και αν είναι κατά
λεπτό τρόπο διαιρεμένη και δεν έχει σχέση με τη φύση του πνεύματος».
«Έτσι,
λοιπόν, όπως στη φυσική μας μορφή ο εγκέφαλος και η σπονδυλική στήλη
αποτελούν το κέντρο των νεύρων, κατά τον ίδιο τρόπο στην άλλη μορφή
υπάρχουν τα νεύρα που διακλαδώνονται από τον εσώτερο εγκέφαλο και τη
σπονδυλική στήλη προς όλο το σύστημα. Όλα αυτά έχουν σχέση με κάθε
όργανο του εξωτερικού ορατού σώματος. Προσομοιάζουν
περισσότερο προς τη φύση των ρευμάτων παρά των νεύρων, έτσι όπως
αντιλαμβανόμαστε τον όρο, και μπορούν να αποκαλούνται αστρο-νεύρα.
Κινούνται συναφώς προς τα μεγάλα κέντρα του εξωτερικού σώματος, όπως
είναι η καρδιά, η λαρυγγική κοιλότητα, το ομφάλιο κέντρο, ο σπλήνας και
το ιερό πλέγμα.
Η αστρο-σπονδυλική στήλη διαθέτει τρία σημαντικά νεύρα της ιδίας σύστασης. Μπορούν να ονομασθούν
οδοί ή δίαυλοι δια μέσου των οποίων ενεργούν οι δυνάμεις προς τα πάνω
και προς τα κάτω, που επιτρέπουν στον άνθρωπο τόσο εσωτερικά όσο και
εξωτερικά να στέκεται όρθιος, να κινείται, να αισθάνεται και να ενεργεί.
Περιγραφόμενα ανταποκρίνονται, ακριβώς, προς τα μαγνητικά υγρά, δηλαδή,
είναι αντιστοίχως θετικά, αρνητικά και ουδέτερα ενώ η σταθερή ισορροπία
τους είναι βασική για την πνευματική υγεία». 13
Ο ΣΥΣΧΕΤΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΒΕΛΟΝΙΣΜΟ:
«Σύμφωνα
με την κινέζικη ιατρική παράδοση, η κινητήρια ενέργεια ενός ζώντος
οργανισμού (chi) κυκλοφορεί μέσα σ' αυτόν ακολουθώντας κάποιες
συγκεκριμένες πορείες (κανάλια ενέργειας), τους
μεσημβρινούς. Τέτοιοι μεσημβρινοί υπάρχουν 12 στο ανθρώπινο σώμα και
αντιστοιχούν στα ζωτικά όργανα (καρδιά, ήπαρ, πνεύμονες, κ.λ.π.). Αυτοί αποτελούνται από ένα κεντρικό τμήμα (colateral) που αντιστοιχεί στο εσωτερικό όργανο κάθε μεσημβρινού, και από ένα περιφερικό τμήμα, το οποίο βρίσκεται πιο επιφανειακά κι έτσι μπορεί να ερεθιστεί.»14
ΜΕΣΜΕΡΙΣΟΣ ΚΑΙ ΡΕΪΚΙ
«ο
Μέσμερ πραγματοποιούσε περάσματα των χεριών του πάνω από τα σώματα των
ασθενών, με σκοπό το ξεμπλοκάρισμα της κυκλοφορίας των μαγνητικών
ρευστών...»
«Γενικά οι θεραπείες του Μέσμερ ήταν απλές. Ο
θεραπευτής είτε επιθέτει τα χέρια του επάνω στο σώμα του ασθενούς
(επαφή μέσω δακτύλων ή παλάμης), είτε τα κινεί ανάλαφρα, χωρίς φυσικό
άγγιγμα, και σε μικρή απόσταση από αυτό, πράγμα που αποδεικνύεται συχνά
πολύ πιο ισχυρό μαγνητικά από το φυσικό άγγιγμα». 15
Νομίζουμε
ότι τα παραπάνω στοιχεία αν και ενδεικτικά, αποκωδικοποιούν βασικές
έννοιες των λεγομένων εναλλακτικών ή ενεργειακών «θεραπειών». Ο ορθός
όρος αυτών των μεθόδων είναι εκκλησιαστικά αποδεκτός ως Ιατρική της Νέας Εποχής ακριβώς επειδή χρησιμοποιεί ως βάση τις θεωρίες και πρακτικές αυτής.
Υπενθυμίζουμε
στον αναγνώστη τα πορίσματα τριών (3) Πανορθοδόξων Συνδιασκέψεων τα
οποία κατατάσσουν τις «θεραπευτικές» αυτές μεθόδους στο χώρο του
Αποκρυφισμού.16
Σημείωση:
Το παρόν άρθρο έχει θεολογικό χαρακτήρα και σκοπό να παρουσιάσει το
ασυμβίβαστο των μεθόδων αυτών με την Ορθόδοξη Χριστιανική διδασκαλία και
όχι να θίξει την τιμή και την υπόληψη όποιων εμπλέκονται με αυτές.
Κωνσταντίνος Ναυπλιώτης
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ - ΠΗΓΕΣ:
1
Σύγχρονο Θεοσοφικό Κίνημα: οι Πηγές του, η Ουσιαστική Φύση του και το
Μέλλον
του http://www.blavatsky.gr/el/varius/the-theosophical-movement-articles/325-modern-theosophical-movement-its-sources-its-essential-nature-and-its-future.html
2
Θεοσοφία και Επιστήμη - Ασπασία Παπαδομιχελάκη
http://www.esoterica.gr/articles/contributions/esoteric/science_theosophy/science_theosophy.htm43
3
Θεοσοφία και Επιστήμη - Ασπασία Παπαδομιχελάκη
http://www.esoterica.gr/articles/contributions/esoteric/science_theosophy/science_theosophy.htm
4
Τα Μεταφυσικά Κίνητρα της Παγκοσμιοποίησης - Ασπασία Παπαδομιχελάκη
http://www.blavatsky.gr/el/articles/47-various/252-metafisika-kinitra.html
5 Ο Νέος Κύκλος Ε.Π. Μπλαβάτσκυ http://www.blavatsky.gr/el/articles/37-e-p-blavatsky/148-the-new-cycle.htm
6 H OMOIOΠAΘHTIKH AΣYMBIBAΣTH ME THN OPΘOΔOΞH ΠIΣTH - Δεν αποτελεί ιατρική ειδικότητα Ολόκληρο εδώ
7 Μαθητές και Δόκιμοι Ε.Π.Μπλαβάτσκυ http://www.blavatsky.gr/el/articles/32-masters-of-wisdom/78-chelas-and-lay-chelas.html
8
Πρακτικός Αποκρυφισμός Ε.Π.Μπλαβάτσκυ
http://www.blavatsky.gr/el/hpblavatsky-category/e-p-blavatsky/150-practical-occultism.html
9
Διάγραμμα της Ε. Π. Μπλαβάτσκυ για τον Διαλογισμό και τη Διαδικασία της
Πνευματικής Μεταμόρφωσης Ρότζερ Πράϊς
http://www.blavatsky.gr/el/articles/28-self-knowledge-a-meditation/69-hpbs-diagram-of-meditation-and-the-process-of-spiritual-transformation.html
10 Ο Υπνωτισμός Ουϊλλιαμ Κ. Τζατζ http://www.blavatsky.gr/el/articles/38-william-judge/168-hypnotism.html
11
Διαλογισμός - Ο Νους είναι ο καταστροφέας του Πραγματικού Μπ. Π.
Ουάντια
http://www.blavatsky.gr/el/articles/28-self-knowledge-a-meditation/71-meditation-parti.html
12
Για τον Πνευματισμό και τα Ψυχικά Φαινόμενα Ντάλλας Τένμπρεκ
http://www.blavatsky.gr/el/articles/47-various/253-pneumatismos-psixika-fainomena.html
13 Μεσμερισμός Ουϊλλιαμ Τζατζ http://www.blavatsky.gr/el/articles/38-william-judge/172-mesmerism.html
14 ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΒΕΛΟΝΙΣΜΌΣ http://alttherapy.blogspot.gr/2012/11/blog-post_8185.html#axzz33W0oPupw
15 Μεσμερισμός ή Ζωικός Μαγνητισμός http://thesecretrealtruth.blogspot.com/2012/03/blog-post_4081.html
Αντιαιρετικόν Εγκόλπιον www.egolpion.com
9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2014
Read more: http://www.egolpion.com/theosophy_alternative.el.aspx#ixzz3DMPMUz9T
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου