Ο ΜΑΜΩΝΑΣ
Αθανασίου Νεοφώτιστου
Προέδρου της ΠΕΓ
«Αν θέλεις να κερδίσεις ένα δισεκατομμύριο δολλάρια, ίδρυσε μια θρησκεία».
Ρον Χάμπαρτ (Ιδρυτής της Σαηεντολογίας)
Στο Γ' Διεθνές Εξειδικευμένο Σεμινάριο της Πεντέλης (1992) ξένος ομιλητής ρωτήθηκε από ακροατή μετά την εισήγησή του να εξηγήσει που οφείλεται η εμφάνιση στην εποχή μας αυτής της επιδημίας των νεοφανών αιρέσεων με τα ποικίλα ονόματα και προσωπεία. Απάντησε αμέσως χωρίς τον παραμικρό δισταγμό: «Η οικονομική εκμετάλλευση των οπαδών και η δημιουργία ατομικού πλούτου από τους αρχηγούς των σεκτών είναι η εξήγηση αυτού του φαινομένου. Το χρήμα δεν έχει πατρίδα, δεν έχει συναίσθημα, δεν έχει οίκτο και αποθηριώνει το πάθος της πλεονεξίας». Και θύμισε την παροιμιώδη πια φράση του Χάμπαρτ: «Αν θέλεις να κερδίσεις ένα δισεκατομμύριο δολλάρια, ίδρυσε μια θρησκεία».
Βέβαια οι μεγάλοι αιρεσιάρχες με διεθνείς δραστηριότητες και προεκταθείς δεν θεωρούν την απόκτηση ατομικού πλούτου ως αυτοσκοπό της όλης δράσεώς τους. Κάθε ομάδα θέλει την εξουσία αποκλειστικά και μόνο για δικό της όφελος. Τους αρχηγούς των σεκτών τους ενδιαφέρει μόνο η εξουσία, η καθαρή εξουσία. Η εξουσία γι' αυτές δεν είναι μέσο, είναι σκοπός. Το μέσο όμως για την απόκτηση της απόλυτης εξουσίας είναι το χρήμα, είναι η παγκόσμια οικονομική κυριαρχία. Με το «χρήμα» θα κατορθώσει κάθε οργάνωση να «καθαρίσει» ολόκληρο τον πλανήτη, υπέρ του εαυτού της. Γι αυτό έχουν αναγάγει σε πραγματική επιστήμη τη μεθόδευση της οικονομικής εκμετάλλευσης οπαδών και επιχειρήσεων. Ταυτίζουν την οικονομική τους δραστηριότητα με την λατρεία. Την προβάλλουν ως μέρος της «τεχνικής» για «αυτοεξέλιξη» ή «αυτοπραγμάτωση» ή ακόμη και για τη σωτηρία του κόσμου.
Οι τρόποι με τους οποίους οι ομάδες εκμεταλλεύονται οικονομικά τους οπαδούς τους είναι πολλοί. Στο σύντομο αυτό άρθρο θα αναφέρουμε μερικούς απ' αυτούς.
Πρώτη πηγή οικονομικής εισροής στα ταμεία τους είναι η πραγματοποίηση των ακριβοπληρωμένων σεμιναρίων που για τους οπαδούς δεν έχουν τελειωμό. Παράδειγμα τα σεμινάρια του Μαχαρίσι Μαχές Γιόγκι. Αρχίζουν τα σεμινάρια με τις «εισαγωγικές ομιλίες στον Υπερβατικό Διαλογισμό» και κλιμακώνονται συνεχώς. Γίνονται σεμινάρια «Για τους διαλογιζομένους», «WPA σεμινάρια για τους Σίντα και Κυβερνήτες», σεμινάρια «ΥΔ. Σίντι για όσους διαλογίζονται περισσότερο από δύο μήνες». Επίσης γίνονται σειρά σεμιναρίων με το γενικό θέμα «Γνώση για φωτισμό» κ. λ. π, κ. λ. π. Δεν υπάρχει τέλος. Κανείς δεν μπορεί να «εξελιχθεί» σε επόμενο στάδιο, χωρίς οικονομική προσφορά. Η προσφορά σε χρήμα ή απλήρωτη εργασία θεωρείται αναπόσπαστο μέρος της «πνευματικής εργασίας για αυτοπραγμάτωση».
Νεοφανής αίρεση π. Χ. , που δρα στη χώρα μας, διδάσκει ότι η «εξέλιξη» ολοκληρώνεται μόνον όταν ο μυούμενος συμμετέχει οικονομικά στο κάθε στάδιο της εξέλιξης. Πρώην οπαδός της ομάδας αυτής μας διηγήθηκε ότι για κάποιο άτομο, που είχε οικονομικές δυσκολίες, οι γνωστοί του στην ομάδα συγκέντρωσαν το απαιτούμενο ποσό μεταξύ τους, για να παρακολουθήσει σεμινάριο για το επόμενο στάδιο «εξέλιξης» του. Όμως οι ιεραρχικά ανώτεροι δεν δέχτηκαν την προσφορά των «φίλων» (στην ομάδα αυτή τίποτε δεν είναι μυστικό), με το αιτιολογικό ότι δεν είναι δυνατόν να «επιτευχθεί η εξέλιξη», αν ο ίδιος δεν πληρώσει τα χρήματα που απαιτούνται. Το σκεπτικό αυτό το θεώρησαν οι οπαδοί απόλυτα σωστό και πίστευαν, χωρίς καμία αμφιβολία, ότι κάθε εξέλιξη τους για «αυτοπραγμάτωση» απαιτεί θυσίες οικονομικές, απαιτεί προσφορά χρήματος.
«Το χρήμα είναι ο υπέρτατος θεός των νεοφανών αιρέσεων» έγραψε εφημερίδα του Μονάχου στις 14-4-83. Έτσι με τα σεμινάρια επιτυγχάνεται αποτελεσματικά η επιδίωξή τους για απόκτηση πλούτου και συγκεντρώνουν μπόλικο χρήμα στα παγκόσμια κέντρα τους. Ο Μαχαρίσι Μάχες Γιόγκι αύξησε ακόμη περισσότερο την επιχειρηματική του δραστηριότητα δια των σεμιναρίων, ιδρύοντας δορυφορικό κανάλι, το Maharisi Yenda Vision, όπως ανακοίνωσε το 1998 το Ελλην. Κέντρο του Υπερβατικού Διαλογισμού. Η ανακοίνωση λέγει ότι το κανάλι έχει σκοπό «ν’ ανοίξει τις πύλες της φώτισης για εκατομμύρια ανθρώπους». Και συνεχίζει ότι στο κανάλι αυτό θα διατίθενται σεμινάρια του Φυσικού Νόμου για όλες τις ηλικίες και θα απονέμονται διπλώματα σπουδών (πιστοποιητικά σπουδών) από το Μαχαρίσι από τα εξ αποστάσεως εκπαιδευτικά του προγράμματα». Τα διπλώματα αυτά θα είναι ασφαλώς ακριβοπληρωμένα.
Μια άλλη πηγή πλούτου από τις ομάδες είναι η διοργάνωση πολλών και ποικίλων εκδηλώσεων και φεστιβάλ σ’ όλον τον κόσμο. Χρησιμοποιούνται διάφορες ονομασίες όπως «Παγκόσμιες συνελεύσεις», «Ημέρα της γιόγκα», «Ημέρα του αρχηγού», «Φεστιβάλ δημιουργικής διάνοιας», κ. λ. π. Ένα πρώην θύμα του Μαχαράτζι σε εξομολόγησή του στο μακαριστό π. Αντώνιο Αλεβιζόπουλο ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Τα δύστυχα θύματα βλέπουν παντού τη φυσιογνωμία του Μαχαράτζι. Για να το επιτύχει αυτό η κίνηση οργανώνει τα γνωστά φεστιβάλ σε διάφορα σημεία της γης, που αποδεικνύονται μάλιστα πολύ επικερδής επιχείρηση. Όλοι περνούνε μπροστά από το γκουρού κι αφήνουν δώρα και χρήματα. Γίνεται ένας σωρός τεράστιος. Περνάνε μπροστά του 15. 000 άτομα, 20. 000 άτομα, γίνεται τρομερός συνωστισμός».
Η Ενωτική Εκκλησία του Μούν οργανώνει κάθε χρόνο στην Αμερική «Ημέρα γάμων». Άνδρες και γυναίκες άπ όλον τον κόσμο κατακλύζουν το στάδιο Κένεντυ συγκεκριμένη ημέρα για να τελέσουν τους γάμους τους και να πάρουν την «ευχή» του «αιδεσιμώτατου» Μούν. Έρχονται όμως εκείνη την ημέρα και άλλα ζευγάρια ήδη παντρεμένα, για να ανανεώσουν τους δεσμούς τους παίρνοντας την «ευχή» και την «ευλογία» του Μούν. Η «ευλογία» όμως αυτή πληρώνεται ακριβά. Το 1997 κατά τη σχετική ανταπόκριση παραβρέθηκαν 28.000 ζευγάρια. Κάθε ζευγάρι πλήρωσε (εκτός από τα εισιτήρια και άλλα έξοδα) και εισφορά 20.000 δρχ. περίπου. Αν πολλαπλασιάσουμε αυτό το πόσο με το 28. 000 ζευγάρια και προσθέσουμε την υποχρεωτική είσοδο (κάποιων δεκάδων δολλαρίων) των προσκεκλημένων, συγκεντρώνονται μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια υπέρ του αρχηγού της «Ενωτικής Εκκλησίας».
Άλλη πηγή συγκέντρωσης χρημάτων είναι η «δραστηριότητα στους δρόμους». Ο Μούν χρησιμοποιεί την «Κινητή Ομάδα αυξήσεως Κεφαλαίου», δηλαδή συλλογή χρημάτων στους δρόμους, όπου οπαδοί του πουλούν μικροαντικείμενα. Κάθε οπαδός πρέπει να συγκεντρώνει 100 με 300 δολ. ΗΠΑ ημερησίως. Υπολογίστηκε ότι η ετήσια είσπραξη από την Κ. Ο. Α. κεφαλαίου ανέρχεται μόνο στην Ν. Υόρκη στο ποσό των 100. 000. 000 δολλαρίων. Οι Χάρε Κρίσνα εφαρμόζουν τη ζητιανιά στους δρόμους, το λεγόμενο «σανκριτάν». Κορίτσια κι αγόρια ζητιανεύουν στους δρόμους και ιδιαίτερα στα μεγάλα αεροδρόμια, στους σταθμούς τραίνων κ. λ. π. Η οργάνωση επιβάλλει στους οπαδούς της ταρίφα ημερησίας συλλογής χρημάτων 100 με 120 δολλάρια, προτρέποντάς τους μάλιστα να χρησιμοποιούν και ανέντιμους μεθόδους. Οι Κρίσνα έχουν καταδικαστεί από Γερμανικό δικαστήριο για απάτη το 1978, επειδή έλεγαν στους περαστικούς πως τα χρήματα που συγκεντρώνουν προορίζονται «για αντιμετώπιση της πείνας στην Ινδία». Η κίνηση ομιλεί για «υπερβατική αγάπη». Αφού όλα σ' αυτόν τον κόσμο δημιουργήθηκαν από τον Κρίσνα, πρέπει να τα πάρει ο Κρίσνα.
Άλλη πηγή απόκτησης πλούτου από τις ομάδες είναι η διάβρωση και άλωση των διαφόρων επιχειρήσεων, μικρών και μεγάλων, ιδιωτικών και κρατικών. Υπόσχονται εξυγίανση και βελτίωση των εμπορικών τους ανταλλαγών των επιχειρήσεων με το αζημίωτο φυσικά. Ο Μαχαρίσι π. χ. υπόσχεται τη λύση όλων των οικονομικών προβλημάτων με τον Υπερβατικό Διαλογισμό. Η πιο γνωστή μέθοδος διείσδυσης και διάβρωσης εταιρειών και επιχειρήσεων είναι η προσφορά σεμιναρίων «διεύρυνσης της συνείδησης» και «απελευθέρωσης του δυναμικού μέσα στον άνθρωπο». Το δεύτερο στάδιο είναι η «προσφορά τεχνικών επιλογής στελεχών επιχειρήσεων» και στη συνέχεια «η εκπαίδευση στελεχών διοικήσεως». Το 3ο στάδιο είναι «η ανασυγκρότηση» των επιχειρήσεων με στόχο την εξυπηρέτηση των επιδιώξεων των ομάδων. Σε υπεύθυνες θέσεις προωθούνται άνθρωποι των οργανώσεων. Όσοι υπάλληλοι δεν υποτάσσονται στις μεθοδίες τους τίθενται υπό διωγμόν. Πολλοί υπάλληλοι γίνονται οπαδοί των οργανώσεων, ενώ όσοι αντιστέκονται συκοφαντούνται και διώκονται με αποτέλεσμα την απόλυσή τους.
Τελευταία πηγή (χωρίς να είναι τελευταία) οικονομικής εκμετάλλευσης οπαδών θα αναφέρουμε την «προσφορά» των περιουσιών τους στις οργανώσεις. Εάν κάποιο θύμα αποφασίσει την ένταξη του σε κοινόβιο ομάδος πρέπει να παραχωρήσει όλα τα περιουσιακά του στοιχεία σ' αυτή. Κι' αν οι γονείς τους δεν συμφωνούν και φέρνουν εμπόδια, τότε γίνονται εχθροί της οργάνωσης, αλλά και των παιδιών τους που τους σείρουν στα δικαστήρια και τους διασύρουν, δίδοντας συνεντεύξεις με μπόλικη λάσπη και ανομολόγητους χαρακτηρισμούς.
Συμπερασματικά θα τονίσουμε ότι οι «καταστροφικές λατρείες» και οι ομάδες της παραθρησκείας προκαλούν την ανθρώπινη ηθική και θυσιάζουν τον σεβασμό προς την δικαιοσύνη και τα ανθρώπινα δικαιώματα, στο βωμό του Μαμωνά. Για την αντιμετώπιση αυτής της οικονομικής εκμετάλλευσης, αλλά και άλλων βλαβών σε άτομα, δεν υπάρχει δυστυχώς στη χώρα μας επαρκής κοινωνική και νομική προστασία, όπως συμβαίνει στις χώρες της Δύσεως. Αυτό είναι ένα μεγάλο θέμα. Ο Robert Lifton λέγει, ότι «όταν καταπατώνται οι νόμοι με δόλο ή παρατηρούνται συγκεκριμένες βλάβες στα μέλη, η νομική παρεμβολή είναι απαραίτητη». «Πρέπει να βοηθήσουμε τους ανθρώπους, που έχουν φυλακιστεί κι έχουν φθάσει σε αδιέξοδο» συμβουλεύει ο Δανός Καθηγητής Johannes Aagart.
Κλείνουμε το σύντομο μας άρθρο γι' αυτό το μεγάλο θέμα με την υπέροχη ρήση του αείμνηστου πατρός Αντωνίου Αλεβιζοπούλου στο βιβλίο του «Ναζισμός με άλλο πρόσωπο»: «Η ποιμαντική μας μέριμνα αποτελεί εκστρατεία αγάπης προς απελευθέρωση των αιχμαλώτων». Κάθε προσπάθεια λοιπόν παρέμβασης της Εκκλησίας στον τομέα της παραπλάνησης και εκμετάλλευσης ηθικής και οικονομικής μελών της, αποτελεί ποιμαντικό της καθήκον, αφού αποβλέπει στη στήριξη και οικοδομή αδελφών εν Χριστώ και υπηρεσία υπεράσπισης των ατομικών δικαιωμάτων του ανθρώπου.
Από το περιοδικό ΔΙΑΛΟΓΟΣ τεύχος 22
ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ-ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΝ ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ www.egolpion.com
12 ΜΑΪΟΥ 2011
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου