Β΄ ΜΕΡΟΣ
Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
2) Ὁ θεραπευτικός χαρακτήρας καί οἱ θεραπευτικές ἀρχές τῆς Ἐκκλησίας .
Ἡ ζωή
μέσα στήν Ἐκκλησία δέν εἶναι θεωρητική,
δέν εἶναι μία αἰθέρια πτήση σέ ἰδέες.
Ἀντίθετα εἶναι μία πολύ συγκεκριμένη
πράξη, πού συνίσταται στήν ἐφαρμογή
τῶν ὁδηγιῶν-ἐντολῶν τοῦ
Δημιουργοῦ-Κατασκευαστοῦ μας Θεοῦ
γιά τήν ἐκπλήρωση τοῦ προορισμοῦ μας,
δηλαδή τοῦ «καθ’ ὁμοίωσιν». Ἡ
θεωρητική ἀποδοχή τῆς Ἀλήθειας δέν
θεραπεύει τόν ἄνθρωπο. Ὁ ἄνθρωπος
παραμένει ἀθεράπευτος, μπερδεμένος
καί ἄρρωστος ψυχικά, ἄν δέν προχωρήσει
ἀπό τήν θεωρητική πίστη (τήν ὁποία ἔχει
καί ὁ διάβολος) στήν ἐνδιάθετο καί
ζωντανή πίστη202,
πού δημιουργεῖται διά τῆς μετανοίας
(καθάρσεως καί φωτισμοῦ).
Ὁ Γέροντας τόνιζε, πώς δέν ἀρκεῖ νά μήν ἀρνεῖσαι τήν ἀλήθεια, γιά νά εἶσαι πνευματικά ὑγιής. Ὑπάρχουν κάποιοι, οἱ ὁποῖοι ἐνῶ δέν ἀπορρίπτουν τόν Θεό καί τά τῆς πίστεως, «ἐν τούτοις» παρατηροῦσε ὁ π. Πορφύριος «εἶναι μπερδεμένοι κι’ ἄρρωστοι ψυχικά»203. Ἡ ζωντανή πίστη, ἡ «δι’ ἀγάπης ἐνεργουμένη»204 εἶναι αὐτή, πού θεραπεύει τόν ἄνθρωπο. Ζωντανή πίστη σημαίνει τήρηση ὅλων τῶν ἐντολῶν· ὁπότε φθάνει ὁ ἄνθρωπος στήν ἀγάπη. Τότε θεραπεύεται ὁ ἄνθρωπος.
Ὁ Γέροντας τόνιζε, πώς δέν ἀρκεῖ νά μήν ἀρνεῖσαι τήν ἀλήθεια, γιά νά εἶσαι πνευματικά ὑγιής. Ὑπάρχουν κάποιοι, οἱ ὁποῖοι ἐνῶ δέν ἀπορρίπτουν τόν Θεό καί τά τῆς πίστεως, «ἐν τούτοις» παρατηροῦσε ὁ π. Πορφύριος «εἶναι μπερδεμένοι κι’ ἄρρωστοι ψυχικά»203. Ἡ ζωντανή πίστη, ἡ «δι’ ἀγάπης ἐνεργουμένη»204 εἶναι αὐτή, πού θεραπεύει τόν ἄνθρωπο. Ζωντανή πίστη σημαίνει τήρηση ὅλων τῶν ἐντολῶν· ὁπότε φθάνει ὁ ἄνθρωπος στήν ἀγάπη. Τότε θεραπεύεται ὁ ἄνθρωπος.
203
Βίος καί Λόγοι, Ζ΄, σελ.
208.
204
Γαλ. 5, 6.
Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης
Ἀπόσπασμα ἀπό τό Βιβλίο: (Ἱερομονάχου Σάββα Ἁγιορείτου)-Τό μυστήριο τῆς ἐκκλησίας κατά τόν Γέροντα Πορφύριο τόν Ἁγιορείτη
Σχῆμα 14Χ20.5 ,Σελίδες: 192, Τιμή: 5€, Παραγγελίες στό τηλέφωνο 6944577885 ἤ στό e- mail: hristospanagia@yahoo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου