Σαηεντολογία: Η Σέκτα της Απληστίας (Μέρος Γ΄)
Του Jon Atack
Ομιλία του στην 7η Διορθόδοξη Συνάντηση του Δικτύου Πρωτοβουλιών Μελέτης Θρησκειών
και Καταστροφικών Λατρειών, Αγία Πετρούπολη Ρωσίας, 18-21 Σεπτεμβρίου 2014
Μετάφραση – Επιμέλεια: Ελένη Ζήνωνος
Ύπνωσις
Από την εφηβεία του, ο Χάμπαρντ διάβαζε με μεγάλο ενδιαφέρον ό,τι
αφορούσε την Ύπνωση. Στη βιογραφία του, ο συγγραφέας του μυθιστορήματος «Triton» γράφει ότι «περνούσε τον ελεύθερό του χρόνο
μελετώντας και κάνοντας υπνωτισμό». Είχε γίνει διάσημος υπνωτίζοντας κόσμο σε
κέντρα διασκέδασης, στα τέλη της δεκαετίας του 40’. Όντως, η αρχική μέθοδος που
χρησιμοποίησε στην Νταϊανέτικς ήταν βαθειά έκσταση/ ύπνωση, αλλά όταν
κυκλοφόρησε το βιβλίο του, ο Χάμπαρντ είπε σε κάποιον συνεργάτη του ότι η
βαθειά ύπνωση (deeptrance) δεν ήταν δημοφιλής κι έτσι θα χρησιμοποιούσε ελαφρά ύπνωση ή
χαλάρωση με «ονειροπόληση» (reverie). Παραδέχθηκε ότι η τεχνική της «ελαφράς χαλάρωσης» (reverie) ήταν υπνωτική και
την ακύρωσε το 1951. Το 1970 την επανέφερε σιωπηρά και αποτελεί μέρος του «BookOneCourse» που
χρησιμοποιείται κατά την ένταξη νέων μελών στη Σαηεντολογία.[51]
Ο όρος «ύπνωση» έχει προκαλέσει μεγάλες συζητήσεις. Ο πιο ακριβής
ορισμός, πιθανώς να έχει δοθεί από τον Δρ Milton Erickson, ο οποίος είπε ότι η
ύπνωση είναι μια αλληλεπίδραση μεταξύ ανθρώπων κατά την οποία γίνεται πρόσβαση,
ανάκτηση και επανόρθωση «αλλοιωμένων» καταστάσεων της συνείδησης.
Ο Steven Hassan, ένας κορυφαίος
ειδικός στην ύπνωση και τις σέκτες, έχει αποκαλέσει τις «Τεχνικές Κατάρτισης»
της Σαηεντολογίας, «την πλέον απροκάλυπτη χρήση υπνωτισμού από κάθε άλλη σέκτα».[52] Οι Σαηεντολόγοι έχουν άγνοια των βασικών αρχών ύπνωσης –
επανάληψη, σταθεροποίηση (δέσμευση, προσκόλληση, εμμονή) και μιμητισμός- και
πιστεύουν ότι η κατάσταση ευφορίας την οποία αποκτούν κατά το ώτιτινγκ
(«συμβουλευτικές συναντήσεις» - auditing) είναι ευεργετικές
και όχι παροδικές και επίπλαστες/ υποβολιμαίες καταστάσεις.
Η σύγχρονη ψυχολογία έχει αποδείξει ότι οι περισσότερες ψυχικές
διεργασίες συμβαίνουν στο υποσυνείδητο. Ο «υπνοθεραπευτής» επιτυγχάνει πρόσβαση
στο υποσυνείδητο με σκοπό να εισαγάγει και να τοποθετήσει «ωφέλιμες αναφορές»,
(υποβολές) οι οποίες θα έχουν την ίδια υποκινητική δύναμη πάνω στον άνθρωπο,
όπως οι προσωπικές του αποφάσεις. Στην υπνοθεραπεία, ο ασθενής δίνει τη
συγκατάθεσή του για να υποβληθεί σ’ αυτή τη διαδικασία. Στη Σαηεντολογία, η
διαδικασία γίνεται χωρίς συναίνεση.
Ο Χάμπαρντ ισχυρίστηκε ότι, όλα, όσα υπάρχουν είναι «προϊόν/
κατασκεύασμα» της συνείδησης: «Η πραγματικότητα είναι μια «συμφωνία», μια
«αποδοχή» (reality is an agreement)», σύμφωνα με τον Χάμπαρντ και το σύμπαν
είναι ένα «αποφασισμένο και συμφωνημένο φαινόμενο». Από αυτή την άποψη, η
Σαηεντολογία επιδιώκει ν’ αλλάξει την αντίληψη του ανθρώπου για την
πραγματικότητα και να την αντικαταστήσει με τις έννοιες και αντιλήψεις του
Χάμπαρντ, ενώ υποκριτικά διατείνεται ότι το άτομο γίνεται πιο ενημερωμένο, έχει
επίγνωση και καλύτερη αντίληψη και συναίσθηση των πραγμάτων. Αν και οι
Σαηεντολόγοι σταδιακά εγκαταλείπουν την προσωπική τους σκέψη, γνώμη και άποψη,
υιοθετώντας αυτές του Χάμπαρντ, εντούτοις πιστεύουν ότι γίνονται πιο «αυτεξούσιοι»
(more self-determined).
H Σαηεντολογία ισχυρίζεται ότι είναι επιστημονική (scientific), αλλά εκ των
πραγμάτων, είναι αδύνατον να καταπιαστεί κάποιος με το Σαηεντολογικό ώτιτινγκ (auditing) χωρίς να
υποβληθεί σε δοξασίες και πεποιθήσεις που δεν έχουν επικυρωθεί επιστημονικά,
όπως η μετενσάρκωση, η κατάληψη από πνεύματα (ή «σωματικά θήταν») και η
επίδραση του «τραύματος». Ο Χάμπαρντ καταγράφει μόνο μια προσπάθεια
επιστημονικής επιβεβαίωσης, κατά την ο οποία ένας εθελοντής υποβλήθηκε σε
ύπνωση (‘pain-drug hypnosis’) και στη συνέχεια
του ζητήθηκε να θυμηθεί τα λόγια που ειπώθηκαν κατά τη διάρκεια αυτού του
επεισοδίου. Όπως λέει ο Χάμπαρντ, το πείραμα απέτυχε.
Στους Σαηεντολόγους επιβάλλονται περιορισμοί, ώστε να τους
εμποδίσουν να επιτύχουν μια κριτική κατανόηση της Σαηεντολογίας. Επεξήγηση του
έργου του Χάμπαρντ, απαγορεύεται: Τα θέματα και οι διδασκαλίες πρέπει να
αποστηθίζονται κατά λέξη, ώστε η συζήτηση να είναι εξαιρετικά περιορισμένη.
Οποιαδήποτε αντιγνωμία στις διδασκαλίες, επίσης απαγορεύεται. Τα πεπραγμένα και
οι αντιλήψεις των Σαηεντολόγων στις συνεδρίες - ώτιτινγκ (auditing) πρέπει να
συνάδουν και να ευθυγραμμίζονται με τις δηλώσεις του Χάμπαρντ σχετικά με τη
φύση και το χαρακτήρα της «πραγματικότητας». Οποιαδήποτε διαφωνία με τον
Χάμπαρντ ή τις διδασκαλίες του οδηγεί σε συνέντευξη με τον «Υπεύθυνο για θέματα
δεοντολογίας» (Ethics Officer), ένα αξιωματούχο της εσωτερικής αστυνομίας της
Σαηεντολογίας.
Οι Σαηεντολόγοι δεν πρέπει να μιλούν για την «περίπτωσή» τους, την
«υπόθεσή» τους ή τα προβλήματά τους με κανέναν άλλο, εκτός από τον (auditor) «ώντιτορ» ή
«ελεγκτή» τους, κάτι που εμποδίζει τη δημιουργία στενών σχέσεων. Η διδασκαλία
και μεθοδολογία (technology) της Σαηεντολογίας είναι πάντα σωστή και έχει πάντα
δίκιο (ακόμα και όταν ο Χάμπαρντ την αλλάζει κάθε λίγους μήνες). Η αποτυχία να
επιτύχει κάποιος θεαματική επιτυχία (δηλαδή, μια κατάσταση ψυχικής ευφορίας)
αποδίδεται στο άτομο που δεν έχει γίνει ακόμα «καθαρό», βρίσκεται σε μια
κατάσταση «προ –κάθαρσης» και ονομάζεται «προ-καθαρός» (preclear), και ποτέ δεν
οφείλεται στη μεθοδολογία (technology). Οι Σαηεντολόγοι καταλήγουν να πιστεύουν
ότι η κριτική εναντίον του Χάμπαρντ ή της Σαηεντολογίας προκύπτει πάντοτε από
την ενοχή του επικριτή. Η προσοχή των μελών μετατοπίζεται και εστιάζεται μέσα τους,
αποκλείοντας την εξέταση των σφαλμάτων του Χάμπαρντ ή της Σαηεντολογίας.
Μέσω των έντονων υπνωτικών τεχνικών, καμουφλαρισμένων ως
«συμβουλευτική καθοδήγηση και βοήθεια», όλες οι αντιλήψεις και πεποιθήσεις του
οπαδού «παραμερίζονται» από τη Σαηεντολογία. Δεν επιτρέπεται στους
Σαηεντολόγους να μιλούν για τη δαιμονοληψία (demon possession) η οποία
προσφέρεται και πωλείται ως «θεραπεία» στα σεμινάρια των «ανωτέρων επιπέδων».
Με αυτό τον τρόπο αποκόπτονται ακόμα περισσότερο από τη φυσιολογική
επικοινωνία. Οι Σαηεντολόγοι αποδέχονται μόνο την εκδοχή του Χάμπαρντ για την
πραγματικότητα (reality). Ο Χάμπαρντ ειρωνευόταν και χλεύαζε την υπνοθεραπεία, την
ψυχολογία, την ψυχανάλυση, το διαλογισμό και τη θρησκευτική καθοδήγηση,
ισχυριζόμενος ότι κανένα άλλο σύστημα δεν είναι αποτελεσματικό. Αν και έχει
αναγνωρίσει γραπτώς ένα μεγάλο κατάλογο από προηγούμενους «στοχαστές»,
συμπεριλαμβανομένων του Φρόυντ, του Ιησού και του Βούδα, ο Χάμπαρντ έλεγε ότι
το δικό του έργο αποτελούσε το μοναδικό σημαντικό επίτευγμα – επανάσταση στο
χώρο του νου και του πνεύματος τα τελευταία «50,000 χρόνια».
Ο Χάμπαρντ γνώριζε την επιτηδευμένη χρήση της γλώσσας. Σε μια
εγκύκλιό του, που ονομάζεται «Προπαγάνδα μέσω Επανακαθορισμού της ερμηνείας των
Λέξεων (Propaganda by Redefinition of Words), ο Χάμπαρντ έλεγε:
«Το κόλπο είναι – ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΝΑ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ
ΕΚ ΝΕΟΥ ΩΣΤΕ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΣΤΗ».[53] Αυτό είναι ανησυχητικό, καθώς ο Χάμπαρντ άφησε όχι ένα, αλλά δύο
λεξικά με τους δικούς του επανακαθορισμούς, με 500 σελίδες το καθένα. Ο
Χάμπαρντ μετροφύλλισε επίσης διάφορα εγχειρίδια σχετικά με την έρευνα αγοράς
και ανάπτυξη πωλήσεων (marketing) και τις Δημόσιες Σχέσεις (public relations) και ήταν ένας
άπληστος και μανιώδης χρήστης τέτοιων τεχνικών, παρεμφερών προς τη δική του
στάση και προσέγγιση για πιεστικές πωλήσεων (hard-selling approach).
Το δόγμα περί «Κατασταλτικού Ατόμου» (the Suppressive Person doctrine)
Ο Χάμπαρντ δεν άργησε ν’ αποκαλέσει οποιονδήποτε τον επέκρινε, ως
«έμπορο του χάους» (merchantofchaos). Το 1960, ο όρος αυτός εξελίχθηκε σε «Κατασταλτικό Άτομο» (SuppressivePerson). Σύμφωνα με μια
επίσημη ιστοσελίδα της Σαηεντολογίας, «Κατασταλτικό είναι το άτομο που
προσπαθεί να καταστείλει οποιαδήποτε βελτιωτική δραστηριότητα ή ομάδα. Το
κατασταλτικό άτομο, το οποίο καλείται επίσης «αντικοινωνική προσωπικότητα»,
κινείται με τρόπο που προκαλεί αναστάτωση και ταραχή, διαρκώς υπονομεύει,
διαδίδει κακές ειδήσεις και δυσφημεί και σπιλώνει την υπόληψη και τις ενέργειες
άλλων ανθρώπων».[54] Φυσικά, η αντικοινωνική προσωπικότητα είναι ένας εναλλακτικός όρος
για την «ψυχοπάθεια» (sociopath or psychopath) στην ψυχιατρική ορολογία.
Σύμφωνα με τον Χάμπαρντ, τα Κατασταλτικά Άτομα μιλούν με
γενικότητες («όλοι γνωρίζουν ...»), ασχολούνται κυρίως με τις κακές ειδήσεις, τραγικοποιούν
τις πληροφορίες που μεταφέρουν, δεν ανταποκρίνονται στην ψυχοθεραπεία, (δηλαδή
τη Σαηεντολογία), περιτριγυρίζονται από φοβητσιάρηδες , άρρωστους ή «κακούς»
φίλους και συνεργάτες, συνηθίζουν να επιλέγουν λάθος στόχους ή πηγές, αδυνατούν
να ολοκληρώσουν οτιδήποτε, ομολογούν με απάθεια σοβαρά εγκλήματα χωρίς να έχουν
συναίσθηση της ευθύνης τους γι’ αυτά, είναι οπαδοί καταστροφικών ομάδων,
επικροτούν μόνο καταστροφικές πράξεις, αποστρέφονται τη βοήθεια η οποία δίδεται
σε άλλους και χρησιμοποιούν την «προσφορά βοήθειας» σαν πρόσχημα για να
καταστρέψουν τους άλλους, ενώ πιστεύουν ότι κανένας δεν έχει τίποτε δικό του.
Περισσότεροι από χίλιοι άνθρωποι έχουμε χαρακτηριστεί από τη σέκτα ως
«Κατασταλτικά Άτομα» και στα μέλη έχει απαγορευτεί οποιαδήποτε επικοινωνία μαζί
μας. [ο ομιλητής/συγγραφέας είναι πρώην μέλος / «αποστάτης» της Σαηεντολογίας].
Όταν ο γιος του, L. Ron Hubbard ο νεώτερος αποστάτησε το 1959, ο Χάμπαρντ εισήγαγε
τη διαδικασία των «ελέγχων ασφαλείας» (security checking). Έκτοτε, τα μέλη
είναι υποχρεωμένα ν’ απαντούν σε μια μεγάλη σειρά από ερωτήσεις, πολλές από τις
οποίες είναι άκρως προσωπικές, ενώ είναι συνδεδεμένοι με τα ηλεκτρόδια ενός
ηλεκτρονικού μετρητή (e-meter), τον οποίο ο ίδιος ο Χάμπαρντ περιγράφει σαν ένα είδος
ανιχνευτή ψεύδους (lie detector).
Οι
απαντήσεις καταγράφονται και καταχωρούνται στον «φάκελο δεοντολογίας» του
Σαηεντολόγου. Υπάρχουν άφθονες αποδείξεις τέτοιων ομολογιών (όπως είναι σήμερα
γνωστές) που χρησιμοποιούνται
εναντίον των αποστατών.
Όταν
οι «έλεγχοι ασφαλείας» αποδείχτηκαν αναποτελεσματικοί ν’ ανακόψουν τη ροή των
αποστατών, ο Χάμπαρντ εισήγαγε τον «κανόνα του δίκαιου παιγνιδιού» (fair game law) σύμφωνα με τον
οποίο, όποιος χαρακτηριστεί ως Κατασταλτικός δεν έχει πλέον κανένα ανθρώπινο δικαίωμα.
Με βάση αυτό τον κανονισμό, η Σαηεντολογία έχει κάνει σφοδρές επιθέσεις
εναντίον των επικριτών της.
Μια
άλλη απεχθής πρακτική είναι αυτή της «αποσύνδεσης» (disconnection), όπου οι
Σαηεντολόγοι διατάσσονται να τερματίσουν κάθε είδους επικοινωνία με τους
δηλωθέντες ως «Κατασταλτικούς» (Suppressives). Συχνά, η σέκτα αρνείται ότι
εφαρμόζει αυτή την τακτική, αλλά οι μαρτυρίες εκατοντάδων πρώην μελών και
εσωτερικά έγγραφα πιστοποιούν ότι πρόκειται για μια βασική δοξασία της Σαηεντολογίας.
Μέσω του δόγματος του Κατασταλτικού Ατόμου, του Δίκαιου Παιγνιδιού και της
Αποσύνδεσης, η Σαηεντολογία επιτυγχάνει τη «μόνωση» των μελών της, εμποδίζοντάς
τους να εκφέρουν κριτική εναντίον της ή να λάβουν ακριβείς πληροφορίες.
Οι
Σαηεντολόγοι εξωθούνται να γράφουν «εκθέσεις γνώσεων και πληροφοριών» (knowledge reports) στις οποίες
καταγγέλλουν και αποκηρύττουν οποιαδήποτε κριτική κατά του Χάμπαρντ ή της
Σαηεντολογίας. Αυτές οι εκθέσεις φυλάσσονται σε φακέλους στο «Γραφείο
Δεοντολογίας» (Ethics Office). Μια παρόμοια πρακτική εχρησιμοποιείτο από τη Ναζιστική
Γκεστάπο.[55]
Διείσδυση και Κατασκοπεία
Στη
Γερμανία έχει απαγορευτεί η εργοδότηση Σαηεντολόγων στις Δημόσιες Υπηρεσίες,
επειδή η πρωταρχική τους αφοσίωση είναι προς τη σέκτα. Κατά τη διάρκεια της
δίκης εναντίον έντεκα μελών του Γραφείου του «Φύλακα» στις ΗΠΑ, αποκαλύφθηκε
ότι ένας αστυνομικός ο οποίος ήταν Σαηεντολόγος, χρησιμοποιούσε τα κομπιούτερ
της αστυνομίας για ν’ αποτρέψει τη σύλληψη πρώην Σαηεντολόγου ο οποίος
εκρατείτο όμηρος από τη σέκτα. Ο Χάμπαρντ είπε στους οπαδούς του ότι έπρεπε να
διεισδύσουν μυστικά στην κοινωνική δομή, σε διάφορους οργανισμούς, γραφεία και
υπηρεσίες: «Μην μπείτε στη διαδικασία να εκλεγείτε. Πάρτε μια θέση γραμματέως ή
σωματοφύλακα ... Μην αποζητάτε τη συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας. Μη
ζητάτε έγκριση ή άδεια. Απλά μπείτε μέσα και αρχίστε δουλειά. [56]
Οι
Σαηεντολόγοι που εργάζονται στην υπηρεσία πληροφοριών ή «έρευνας», ενεργούν
βάσει των οδηγιών ενός απόρρητου εγχειριδίου 800 σελίδων, στο οποίο αναφέρονται
λεπτομερώς οι μέθοδοι παρενόχλησης και εξαπάτησης. Οι λίγοι Σαηεντολόγοι που
έχουν εκπαιδευτεί σ ’αυτόν τον τομέα, είναι υποχρεωμένοι να διαβάσουν πολλά
βιβλία σχετικά με τις μυστικές υπηρεσίες και να μάθουν τις τεχνικές τους. Το
«Γραφείο Ερευνών Ειδικών Υποθέσεων» έχει αντικαταστήσει το περιβόητο «Παράρτημα
ένα του Φύλακα». Η μόνη αλλαγή είναι στον τίτλο. Κατά τα άλλα, όλες οι 800
σελίδες αυτής της χυδαίας εκπαίδευσης παραμένουν οι ίδιες, γεμάτες ψέματα,
συκοφαντίες, χρησιμοποιώντας αισχρό λεξιλόγιο και βωμολοχίες, με σκοπό τη
δυσφήμηση.
Ο
Χάμπαρντ συνόψισε τη φιλοσοφία του σ’ αυτές τις λέξεις: «Αν κτυπηθείτε σε
ευάλωτο σημείο από οποιονδήποτε ή οτιδήποτε ή από οποιονδήποτε οργανισμό, πάντα
να βρίσκετε ή να εφευρίσκετε ή να κατασκευάζετε κάποια κατηγορία εναντίον τους
και να τους απειλείτε και να τους εκφοβίζετε ώστε να ... ησυχάσουν ... Ποτέ μην
αμύνεστε. Πάντα να επιτίθεστε ... Ο στόχος του Τμήματος [των Κυβερνητικών
Υποθέσεων Government Affairs] είναι να φέρουμε τις
κυβερνήσεις και τις εχθρικές φιλοσοφίες ή κοινωνικούς κύκλους σε απόλυτη
ευθυγράμμιση και συμμόρφωση με τους στόχους της Σαηεντολογίας. Αυτό
επιτυγχάνεται είτε με την ικανότητα ελέγχου και εξουσίας από τα ανώτερα
στρώματα και σε περίπτωση που αυτό δεν υπάρχει, τότε μπορείτε να το πετύχετε
αχρηστεύοντάς τους από χαμηλότερα επίπεδα. Διεισδύστε σε τέτοιους κυβερνητικούς
οργανισμούς. Πάρτε τον έλεγχο τέτοιων κυβερνητικών οργανισμών ... Θα πρέπει να έχουμε υπό
τον έλεγχό μας ένα σημαντικό μέρος των εξουσιών, σε κυβερνητικό επίπεδο, ώστε να αποκλείσουμε
την πιθανότητα να μείνει ο κόσμος μας χωρίς κυβερνήσεις.[57]
Η
Σαηεντολογία ίδρυσε πολλές άλλες ομάδες, μέσω των οποίων έχουν διοχετεύσει μέλη
στη μητρική οργάνωση. Το 1966, ο Χάμπαρντ έγραφε με κυνισμό: «Να θυμάστε, ΟΙ
ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΕΚΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΩΣ ΑΝΑΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ. Ως εκ τούτου, πρέπει να ενεργούμε
σαν μια ομάδα που μεταμορφώνει τον άνθρωπο».
Η «Νάρκονον
(Narconon)», μια υποτιθέμενη
οργάνωση απεξάρτησης από τα ναρκωτικά, διευθύνετο από το βοηθό του Χάμπαρντ,
Συνταγματάρχη Μάρκ Τζόουνς, υπό την επίβλεψη του γραφείου του «Φύλακα», αλλά
πάντα υποστηριζόταν ότι αποτελούσε έμπνευση και κατασκεύασμα ενός ναρκομανούς,
ο οποίος στην πραγματικότητα επέστρεψε στον εθισμό του στην ηρωίνη μετά που
πέρασε από το Νάρκονον. Η Νάρκονον αντιμετωπίζει σωρεία δικαστικών μηνύσεων
στις ΗΠΑ.
Η
«Επιτροπή Πολιτών για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα» (Citizens’Commissionon Human Rights – CCHR) έχει κηρύξει
πόλεμο εναντίον των Ψυχιάτρων. Πρώην μέλη του «Φύλακα» έχουν αναφέρει ότι,
μεταξύ άλλων δολιοτήτων, έβαζαν LSD (ένα από τα ισχυρότερα ψυχοτρόπα φάρμακα)
στην οδοντόπαστα των ψυχιάτρων σε ιατρικά συνέδρια. Η καθηγήτρια ψυχολογίαςMargaret Singer βρήκε νεκρούς
αρουραίους καρφωμένους στα ξύλινα σκαλοπάτια του σπιτιού της στην Καλιφόρνια. Ο
επικεφαλής της ΕπιτροπήςCCHR, ο «φωστήρας» (για τα ανθρώπινα δικαιώματα) Jan Eastgateκατηγορήθηκε για
παρεμπόδιση της δικαιοσύνης επειδή έπεισε ένα εντεκάχρονο κορίτσι ν’ αποσύρει
τις καταγγελίες της για σεξουαλική κακοποίηση από κάποιο Σαηεντολόγο. Χρόνια
αργότερα, ο Σαηεντολόγος καταδικάστηκε, ύστερα από δική του παραδοχή και
ομολογία. Οι καταγγελίες εναντίον του Eastgate αποσύρθηκαν,
παρόλο που στις μηνύσεις της παρουσιάστηκαν επτά μάρτυρες.
Μεταξύ
των πολλών ομάδων που σχετίζονται με τη Σαηεντολογία είναι το «Παγκόσμιο
Ινστιτούτο Σαηεντολογικών Επιχειρήσεων» (World Institute of Scientology Enterprises), ο «Σύνδεσμος για
Καλύτερη Ζωή και Εκπαίδευση» (Association for Better Livingand Education), η «Κριμινόν» (Criminon), ο «Σύνδεσμος
Ανήσυχων Επιχειρηματιών» (Τhe Concerned Businessmen’s Association) και «Εφαρμοσμένη
Φιλοσοφία» (Applied Scholastics).
Δικαστικές Υποθέσεις
Η
Σαηεντολογία έχει παρουσιαστεί σε χιλιάδες δικαστικές υποθέσεις. Λόγω της
πολιτικής της ότι «ο νόμος μπορεί εύκολα να χρησιμοποιηθεί για εκφοβισμό,
παρενόχληση και πρόκληση ταλαιπωρίας, έχει υποβάλει τις περισσότερες μηνύσεις
από κάθε άλλο οργανισμό. Σε κάποιο σημείο, αποσύρθηκαν περισσότερες από 3000
μηνύσεις. Ο Lawrence Wollersheim, πρώην μέλος της
Σαηεντολογίας, ύστερα από πολύχρονους δικαστικούς αγώνες, πέτυχε τελικά να
πάρει μια αποζημίωση εννέα σχεδόν εκατομμυρίων δολαρίων για την πρόκληση
μανιοκατάθλιψης σ’ αυτόν και τη διάλυση και καταστροφή της οικογένειας και της
επιχείρησής του από τη σέκτα.
Στον
Καναδά, ο Δικαστής Casey Hill κέρδισε μήνυση
για συκοφαντική δυσφήμιση (λίβελλο) κατά της σέκτας, η οποία τον είχε
δυσφημήσει σε μια προσπάθεια ν’ αποφύγει τη δίωξη. Η δικαστική απόφαση σ’ αυτή
την υπόθεση αναφέρει ότι, «η Σαηεντολογία ενεπλάκη σε μια αδιάλειπτη και
εμφανώς ατέρμονη εκστρατεία για να καταστρέψει τον Casey Hill και να σπιλώσει
την υπόληψή του ... Η Σαηεντολογία συνεχίζει να έχει την ίδια διαγωγή χωρίς να
εμποδίζεται, ούτε από μια προηγούμενη δικαστική διαπίστωση ότι οι ισχυρισμοί
της ήσαν αβάσιμοι, ούτε από τη δική της επίγνωση ότι οι αρχικοί της ισχυρισμοί
... ήσαν ψευδείς ... Κάθε πτυχή αυτής της υπόθεσης αποδεικνύει την αληθινή και
επίμονη κακία (malice) της Σαηεντολογίας. Οι ενέργειες της πριν τη δημοσίευση του
λιβέλου, οι συνθήκες της δημοσίευσής του και οι ενέργειές της που ακολούθησαν
τόσο σε σχέση με το ένταλμα έρευνας όσο και με την αγωγή αυτή, επιβεβαιώνουν
πλήρως και τονίζουν τη δολιότητα της Σαηεντολογίας». (amply confirm and emphasize the insidious malice of Scientology).[58]
Η
σέκτα έχει χάσει δίκη για απάτη στη Γαλλία, η οποία επέφερε περιορισμούς στις
πρακτικές της Σαηεντολογίας, ειδικά στην πρακτική του «Εξαγνισμού» (Purification Rundown), μιας διαδικασίας
με συνδυασμό πολυβιταμινών και πολύωρης εφίδρωσης σε σάουνα κάθε μέρα. Μεγάλες
δόσεις βιταμίνης Β πιθανόν να δημιουργήσουν παραισθήσεις, οι οποίες όπως έχουν
μάθει τους Σαηεντολόγους να πιστεύουν, είναι συνέπεια των φαρμάκων που έχουν
σφηνωθεί στο σώμα τους.
Ο
ηγέτης της Σαηεντολογίας Ντέιβιντ Μισκάβιτς θέλει ν’ αποκτήσει θρησκευτική
υπόσταση σε όλο τον κόσμο. Με αυτή την προοπτική, οι παρενοχλήσεις έχουν
μειωθεί σημαντικά. Με το διαδίκτυο και τις φωτογραφικές μηχανές, η παρενόχληση
μπορεί εύκολα να αναφερθεί. Εντούτοις, το 2001, ο Μισκάβιτς είπε ότι «το να
καταρρίψουμε τους εχθρούς της Σαηεντολογίας είναι σαν να πυροβολούμε πάπιες σε
μια λιμνούλα». [59]
Ο
Χάμπαρντ πέθανε το 1986, αφήνοντας 648 εκατομμύρια δολάρια, τα οποία πήρε όλα
από τη Σαηεντολογία. Ήδη είχε ιδιόκτητο στούντιο ηχογράφησης 24 καναλιών,
συλλογή από 2000 φωτογραφικές μηχανές, πίστα για κούρσες ταχύτητας, λίμνη με
μαύρους κύκνους και κοπάδι από ταύρουςAberdeen Angus. Για να συσσωρεύσει αυτή την
περιουσία, ο Χάμπαρντ κατέστρεψε πολλούς από τους οπαδούς του, ενίοτε στερώντας
τους βασικές τους ανάγκες όπως το χαρτί τουαλέτας στη «Θαλάσσια Οργάνωσή» του…
Τέλος Μέρους Γ΄ (Συνεχίζεται...)
ΠΗΓΕΣ
[51] From this author’s paper, Never Believe a Hypnotist
[52] conversation with the author, 1993.
Confirmed in 2014.
[53] HCO PL 5 October 1971,
[55] In Flag Order 2191, 15 Nov 1969,
Hubbard ordered harassment agents to read Curt Reiss’s book, Total Espionage, which
describes the Gestapo system.
[56] Hubbard, HCOB 23 June 1960, Special Zone Plan: The
Scientologist’s Role in Life.
[57] Hubbard HCO PL 15 August 1960, Dept of Govt Affairs. Also, ‘“If we do the above as our
pattern, we will successfully bring the following factsinto public consciousness: (a)
People who attack Scientology are criminals. (b) That if one attacks
Scientology he gets investigated for crimes. (c) If one does not attack
Scientology, despite not being with it, one is safe.’ Hubbard, Executive
Directive 149 International, 2 December 1966, Branch
5 Project: Project Squirrel. For
a more thorough analysis of the Guardian’s Office, see this author’s Let’s sell these people A Piece of
Blue Sky. For an extended discussion of the cult’s harassment techniques,
see this author’s paper,Scientology: the Church of Hate - An Anti-Social
Religion Emerges in the Space Age.
[58] Casey Hill v Church of Scientology,
Canadian Supreme Court, file no. 24216, 20 February and 20 July 1995.
[59] International Association of
Scientologists ‘event’, 2001.http://www.ppu.org.cy
http://aktines.blogspot.gr/2014/11/blog-post_887.html#more
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου