Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Τρίτη 10 Απριλίου 2012

Μεγάλη Δευτέρα βράδυ. Ἀποστομωτικές ἀπαντήσεις


Ομιλία
Επισκόπου Αυγουστίνου

Χθες, αγαπητοί μου, μιλήσαμε για το θαύμα της ξηρανθείσης συκής, που είναι σύμβολο του ανθρώπου ή του λαού που δεν έχει να παρουσιάση καρπούς. Συνεχίζουμε τώρα.
Ο Χριστός τη νύχτα της Μεγάλης Δευτέρας βγήκε πάλι έξω από τα Ιεροσόλυμα, βρήκε ένα τόπο έρημο, κ’ εκεί διανυκτέρευσε με τους μαθητάς του. Το πρωί της Τρίτης επέστρεψε στην πόλη. Ανέβηκε στο ναό του Σολομώντος και στάθηκε στο προαύλιο. Εκεί τον περίμενε λαός, που διψούσε ν’ ακούσει τα θεϊκά του λόγια. Τον περίμεναν όμως και εχθροί. Εχθροί του Χριστού ήταν τα τρία μεγάλα κόμματα που κυριαρχούσαν τότε στην δημοσία ζωή• το ένα κόμμα ήταν οι Ηρωδιανοί, το δεύτερο οι Σαδδουκαίοι, και το τρίτο οι Φαρισαίοι.
Όπως σήμερα έχουμε κόμματα που διαιρούν το λαό, έτσι και την εποχή εκείνη και δυστυχώς τα κόμματα δεν θα εκλείψουν όσο διαρκεί αυτή η ζωή.
Οι Ηρωδιανοί ήταν οι άνθρωποι του Ηρώδου, του βασιλέως της Ιουδαίας, τον όποιο είχε εγκαταστήσει η ρωμαϊκή εξουσία- ήταν φίλοι του καίσαρας.

Οι Σαδδουκαίοι ήταν τρόπον τινά οι υλιστές της εποχής εκείνης δεν παρεδέχοντο αθανασία ψυχής και ανάσταση νεκρών, έλεγαν ότι ο άνθρωπος ψοφάει όπως το ζώο.
Οι δε Φαρισαίοι καυχώντο για τις αρετές τους θεωρούσαν τον εαυτό τους ως την αφρόκρεμα της κοινωνίας, και περιφρονούσαν τους άλλους ως αμαρτωλούς.
Τρία κόμματα. Είχαν διαφωνίες, μισούσε το ένα το άλλο, αλλά —περίεργο πράγμα— σ’ ένα σημείο συμφωνούσαν. Όπως και σήμερα τα κόμματα διαφωνούν μέσα στη βουλή, αλλά σ’ ένα σημείο είναι όλα σύμφωνα, από την άκρα δεξιά μέχρι την άκρα αριστερά• συμφωνούν στο να βάλλουν εναντίον της αγίας μας πίστεως.
Έτσι και τότε τα τρία κόμματα συμφωνούσαν στο να εξοντώσουν το Χριστό. και ναι μεν δεν μπορούσαν να τον συλλάβουν απ’ ευθείας, γιατί ήταν αγαπητός στο λαό, συμμάχησαν όμως αυτή τη φορά κατ’ άλλο τρόπο. Προσπάθησαν να τον συλλάβουν στο λόγο.
Τι έκαναν δηλαδή. Ετοίμασαν ερωτήσεις, στις οποίες νόμιζαν ότι ο Χριστός δεν θα μπορέση ν’ απαντήση, θα τον μπλέξουν και θα κλονίσουν το κύρος του ως διδασκάλου, ως ραβί του Ισραήλ.
Έκαναν ό,τι κάνουν στα δικαστήρια οι δικηγόροι, που νύχτες ολόκληρες ετοιμάζουν ερωτήσεις, και την ώρα της δίκης περιπλέκουν μ’ αυτές τον αθώο και τον εξευτελίζουν, ότι τάχα δεν έχει το δίκαιο.
Έτσι σχεδίαζαν κι αυτοί να κάνουν στο Χριστό. Ποιοι;
Οι νάνοι! Ήθελαν οι νάνοι να τα βάλουν με το γίγαντα —Τι λέω γίγαντα—, με το Θεό, με τον Υιό και Λόγο του Θεού. Ήθελαν οι πυγολαμπίδες να τα βάλουν με τον ήλιο, τον άδυτο ήλιο, που είπε ότι «Εγώ ειμί η οδός και η αλήθεια και η ζωή» (Ίωάν. 14,6).
Απ’ όλο το ευαγγέλιο πού ακούσαμε (Ματθ. 22,15-23,39) ας στρέψουμε την προσοχή μας στις ερωτήσεις τους. Θέλετε να μάθετε τις ερωτήσεις; Μία, δύο, τρεις.
Η πρώτη ερώτησης είναι των Ηρωδιανών.
Τι λένε οι Ηρωδιανοί; Πλησίασαν με πονηρία και του λένε• —Διδάσκαλε, ξέρουμε ότι λες πάντα την αλήθεια του Θεού και δεν υπολογίζεις κανένα. Πες μας λοιπόν, πρέπει να πληρώνουμε φόρους στο δημόσιο;
Πονηρά η ερώτησις. Πάντοτε οι λαοί αναστενάζουν κάτω από φόρους. Εάν καταργηθούν οι φόροι, μεγάλη ανακούφιση θα αισθανθούν οι άνθρωποι. Είναι βαρύτατοι οι φόροι που επιβάλλουν όλα τα κράτη, και μάλιστα τα σημερινά για τους εξοπλισμούς. Αυτοί λοιπόν ερωτούν πονηρά, «Να πληρώνουμε φόρους στη Ρώμη;», και θέτουν τον Κύριο προ διλήμματος.
Αν ο Χριστός απαντούσε ότι πρέπει να πληρώνουν, θα έλεγαν Αυτός είναι εναντίον του έθνους, θέλει να δουλεύει ο λαός μας σαν σκλάβος στο κατεστημένο, στους Ρωμαίους αυτοκράτορες• εμείς περιμέναμε απ’ αυτόν μεγάλα συνθήματα, και τώρα βλέπουμε να συμβιβάζεται- μην τον ακούτε λοιπόν. ..
"Αν πάλι έλεγε να μην πληρώνουν, τότε θα έτρεχαν στον Ηρώδη και στον Πιλάτο και θα τους έλεγαν Αυτός είναι εναντίον του κράτους, κάνει ανταρσία• συλλάβετε τον… Δύσκολη η απάντησης.
Ο Χριστός τι απήντησε; —Δείξτε μου, λέει, ένα νόμισμα απ’ αυτά που κυκλοφορούν. Του έδειξαν ένα δηνάριο. Τους ερωτά• —Τίνος είναι η εικόνα και η επιγραφή που φέρει; (πάντοτε πάνω στα νομίσματα, όπως και σήμερα στις χρυσές λίρες Αγγλίας, υπάρχουν σκαλισμένες οι εικόνες των βασιλέων και τα γράμματα του κράτους). Του απαντούν —Του Καίσαρος. —Ε λοιπόν, τους λέει, χρησιμοποιώντας το νόμισμα αναγνωρίζετε την εξουσία του καίσαρος• συνεπώς, δώστε στον καίσαρα ότι του χρωστάτε, και στο Θεό δώστε ό,τι του χρωστάτε. «Απόδοτε ουν τα καίσαρος καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ» (έ.ά. 22,21). Δεν είναι του παρόντος ν’ αναπτύξουμε Τι μεγάλα νοήματα περικλείει αυτή η απάντηση του Χριστού για τις σχέσεις Εκκλησίας και κράτους.
• Έτσι οι Ηρωδιανοί αποστομώθηκαν.
Έρχονται τώρα οι Σαδδουκαίοι, που δεν πίστευαν σε άλλη ζωή και σε ύπαρξη πνεύματος. Αυτοί με την ερώτησή τους κάνουν μία φανταστική υπόθεση της αισχράς διανοίας τους. —Διδάσκαλε, λένε, θέλουμε να μας λύσης ένα πρόβλημα. Ένας άντρας πήρε μια γυναίκα, αλλά πέθανε άτεκνος. Σύμφωνα με μια διάταξη του μωσαϊκού νόμου, επιτρέπετο τότε η γυναίκα να πάρη τον αδελφό του ατέκνου. Παντρεύτηκε λοιπόν το δεύτερο αδελφό του, αλλά τίποτα• πεθαίνει και αυτός άτεκνος. Παίρνει τον τρίτο αδελφό• κι αυτός άτεκνος. Παίρνει τον τέταρτο• τίποτα. Παίρνει τον πέμπτο, παίρνει τον έκτο, παίρνει τον έβδομο• τίποτα. Όλοι πέθαναν άτεκνοι.
Στον άλλο κόσμο τώρα, που πιστεύετε εσείς, Τι θα γίνει; τίνος γυναίκα θα είναι; Αυτά τα εφτά αδέρφια θα μαλώνουν για αυτή τη μια γυναίκα; Γιατί όλοι την είχαν σύζυγο. Κι ο Χριστός τους απαντά• —«Πλανάσθε μη ειδότες τας γραφάς μηδέ την δύναμιν του Θεού» (έ.ά. 22,29). Στον άλλο κόσμο, εκεί πλέον θα δημιουργηθούν νέες συνθήκες• εκεί δεν θα υπάρχει αρσενικό και θηλυκό γένος, εκεί δεν θα υπάρχει άντρας και γυναίκα. Εκεί θα είναι κάτι άλλο, θα υποστούν αλλοίωση, μια μεταμόρφωση τα πρόσωπα των ανθρώπων, και θα ζούνε πλέον ζωή πνευματική• θα ζουν όπως οι άγγελοι στον ουρανό. Γάμοι, συνοικέσια και διαζύγια δεν θα υπάρχουν εκεί. Όλα αυτά, οι αδυναμίες αυτές που παρουσιάζονται εδώ στη γη, δεν θα υπάρχουν εκεί.
• αποστομώθηκαν και αυτοί.
Τέλος έρχεται η σειρά των Φαρισαίων. Αυτοί τι έκαναν; Κάθονταν και ψιλοκοσκίνιζαν το νόμο του Μωϋσέως και λεπτολογούσαν γύρω από τις διατάξεις των ραβίνων. Έτσι είχαν φτιάξη εκατοντάδες εντολές, ένα πλήθος διατάξεις, ολόκληρο κατάλογο εντολών, 618 και πλέον εντολές! Η πολυνομία όμως, όπως είναι φυσικό, επιφέρει σύγχυση. Διεπληκτίζοντο λοιπόν μεταξύ τους, ποια από τις αμέτρητες αυτές εντολές είναι η μεγαλύτερη και σπουδαιότερη. Και αυτό ήταν το ερώτημα πού υπέβαλε ένας απ’ αυτούς στο Χριστό•
—Διδάσκαλε, ποια είναι η μεγαλύτερη εντολή του νόμου; και ο Χριστός του απήντησε•
—Μεγαλύτερη εντολή είναι η εντολή της αγάπης προς τον Θεό και αγάπης προς τον πλησίον. Έτσι αποστομώθηκαν και αυτοί.
‘Αφού ο Χριστός τους αποστόμωσε, στη συνέχεια περνάει στην αντεπίθεση και ρωτάει τους Φαρισαίους•
—Δεν μου λέτε, ο Χριστός τίνος υιός είναι;
—Ο Χριστός, λένε, είναι υιός του Δαβίδ, κατάγεται απ’ το Δαβίδ.
—Ναι, αλλ’ αφού είναι απόγονος του Δαβίδ, πώς ο Δαβίδ τον λέει Κύριο και μάλιστα «εν Πνεύματι», φωτιζόμενος δηλαδή από το άγιο Πνεύμα; (έ.ά. 22,43) Τον έχει απόγονο, και τον ονομάζει Κύριο• πώς είναι δυνατόν;
Πώς μπορεί να είναι και απόγονος και Κύριος; Πάνε μαζί αυτά τα πράγματα;…
Κανένας τους δεν μπορούσε ν’ απαντήση. Αποστομώθηκαν, κι από την ημέρα εκείνη δεν τόλμησε πλέον κανείς να του θέση τέτοια ερωτήματα. Αποστομώθηκαν και δεν μπορούσαν ν’ απαντήσουν, διότι το πρόβλημα αυτό λύνεται μόνο αν παραδεχθούμε ότι ο Χριστός είναι Θεός.
Αυτοί όμως επ’ ουδενί λόγω μπορούσαν να δεχθούν ότι ο Χριστός είναι Θεός. Έτσι έπαψαν να τον ενοχλούν.
Ο Χριστός, αδελφοί μου, απεστόμωσε τους εχθρούς του.
Δεν θα μπορούσε λοιπόν, με τη θεία δύναμή Του, ν’ αποφύγη και την σύλληψη και το σταυρό; Ασφαλώς.
Παρ’ όλα αυτά δεν αποφεύγει το ποτήριο.
Ενσυνειδήτως και εκουσίως βαδίζει προς τη θυσία υπέρ ημών.

Επίσκοπος Αυγουστίνος
Α’ μέρος απομαγνητοφωνημένης ομιλίας, η οποία έγινε ι. ναό Αγ. Παντελεήμονος Φλωρίνης την 2-5-1963 με άλλο τίτλο. Καταγραφή, διαίρεσης και μικρά σύντμησης 25-4-2005.
Πηγή: εδώ
 http://iliaxtida.wordpress.com/2012/04/09/apantiseis/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible