Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

Τετάρτη, 21 Μαρτίου 2018

Τότε τοῦ εἶπα: «Γέροντα βοήθησέ με νά σέ σηκώσω» καί ξαφνικά…

  Του Πρωτοσυγκέλλου της Ι.Μ. Φωκίδος, Γέροντος Νεκταρίου Μουλατσιώτη

Τον Γέροντα Νεκτάριο Βιτάλη τον γνώρισα προ 36 και πλέον ετών. Ήταν, είναι και θα παραμείνει μια σύγχρονη αγία μορφή της Εκκλησίας μας. 
Συχνά τον επισκεπτόμουν στο προσκύνημα του Αγίου Νεκταρίου Καμάριζας Λαυρίου, εκεί όπου σήμερα αναπαύεται και το άγιο σκήνωμά του, το οποίο ξεκίνησε να κτίζει πουλώντας τον επιστήθιο σταυρό του, μη έχοντας άλλα χρήματα.
 
Η αγία ζωή του, η απλότητά του, η αγάπη του, η ελεημοσύνη του, αποτελούν παράδειγμα για κάθε νέο κληρικό. Δοξάζω τον Θεό, διότι αξιώθηκα να γνωρίσω και να συναναστραφώ αγίους ανθρώπους της εποχής μας, κληρικούς, μοναχούς και λαϊκούς που εμείς οι μετέπειτα αυτών κληρικοί, αξίζει να μιμηθούμε την αγία ζωή τους.
Αναφέρω μερικά ονόματα εξ’ αυτών που γνώρισα και συναναστράφηκα πολλάκις εκ νεότητος, όπως τον μακαριστό και όσιο Γέροντα Επίσκοπο Φλωρίνης Αυγουστίνο, τον μακαριστό και όσιο Γέροντα Επίσκοπο Σιατίστης Αντώνιο, τον μακαριστό και όσιο Γέροντα Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο, τον μακαριστό και όσιο Γέροντα Χαράλαμπο Βασιλόπουλο, τον μακαριστό και όσιο Γέροντα Σίμωνα Αρβανίτη, τον μακαριστό και όσιο Γέροντα Μάρκο Μανώλη, τον μακαριστό και όσιο Γέροντα Δημήτριο Παπαντώνη, τον μακαριστό και όσιο Γέροντα Σάββα Αχιλλέως, τον μακαριστό και όσιο Γέροντα Δανιήλ Γούβαλη, τον μακαριστό και όσιο Γέροντα Ευσέβιο Βίττη, την μακαριστή και οσία Γερόντισσα Μακαρία ηγουμένη της Ι.Μ. Οσίου Εφραίμ Νέας Μάκρης, την μακαριστή και σύγχρονη αγία μορφή του λαϊκού ιεροκήρυκος Δημητρίου Παναγόπουλου, την σύγχρονη αγία μορφή του ανεψιού του Αγίου Νεκταρίου Επισκόπου Πενταπόλεως, Αναστάσιου Κεφαλά.
 
Άφησα για το τέλος την γνωριμία μου με τους δύο μεγάλους οσίους της εποχής μας, τον Παΐσιο τον Αγιορείτη και τον Πορφύριο τον Καυσοκαλυβίτη. Αλλά σήμερα μνημονεύω και το όνομα του προσφάτως οσιακώς κοιμηθέντος αγίου Γέροντος Νεκταρίου Βιτάλη. Πολλά είδα, ήκουσα, έζησα και διδάχτηκα παρ’ αυτών. Η ζωή τους φως, που σημάδεψε και τη δική μου προσωπική ζωή. Ας πορευόμεθα όλοι στα ίχνη των αγίων αυτών ανδρών και οσίων γυναικών των οποίων η μνήμη ας είναι Αιωνία.
Θα αναφέρω στην αγάπη σας σήμερα δύο θαυμαστά σημεία αγιότητος της οσίας μορφής του Γέροντος Νεκταρίου Βιτάλη, που βίωσα κατά την κοίμησή του. Το πρώτο είναι η ευκαμψία, η ευλυγισία και η θερμοκρασία που είχε το άγιο σκήνωμά του. Ήδη κυκλοφορεί σε βίντεο στο διαδίκτυο η στιγμή που ασπάζομαι το χέρι του το οποίο το σηκώνω, το κρατώ, το ακουμπώ επί του μετώπου μου για να πάρω χάρη και ευλογία για τελευταία φορά από τον Γέροντα. Αυτή η ευλυγισία και η θερμοκρασία του σώματός του δεν μαρτυρεί νεκρό άνθρωπο, αλλά ζώντα εν Κυρίω.
 
Η Υπεραγία Θεοτόκος υποσχέθηκε ότι αυτή την ευλυγισία θα την έχουν μόνο όσοι μοναχοί κατοικούν εις το Άγιο Όρος. Το ίδιο γνωρίζουμε ότι έχει υποσχεθεί και για τη Μονή του Αγίου Σάββα στα Ιεροσόλυμα. Όλοι οι άλλοι μοναχοί εκτός Αγίου Όρους, μικρόσχημοι ή μεγαλόσχημοι, παγώνουν και το σώμα τους κοκαλώνει, όπως και των υπολοίπων ανθρώπων.
 
Η ευλυγισία λοιπόν σε σκηνώματα κεκοιμημένων ιερομονάχων ή μοναχών εκτός Αγίου Όρους και Ιεράς Μονής Αγίου Σάββα του Ηγιασμένου, αποτελεί το πρώτο σημείο αγιότητος του κοιμηθέντος. Το ίδιο βέβαια σημαίνει όταν δούμε ευλυγισία και σε σκηνώματα λαϊκών.
Το δεύτερο και μεγαλύτερο σημείο που είδα και βίωσα στην κοίμηση του οσίου Γέροντος Νεκταρίου Βιτάλη ήταν η ώρα λίγο προ της ταφής όταν έπρεπε να βγάλουμε από το σκήνωμά του τον επιστήθιο σταυρό του και το κουκούλι του, το οποίο βρισκόταν επί της κεφαλής του και κάτω από το σώμα του και έπρεπε να τοποθετηθεί στο πρόσωπό του. Με τα δύο μου τα χέρια έπιασα από τους ώμους το άγιο λείψανό του, το οποίο ήταν βαρύ και αδυνατούσα να το σηκώσω. Τότε σκύβω και ασπάζομαι στο μάγουλο τον Γέροντα για τελευταία φορά και του λέγω στο αυτί του: «Γέροντα δεν μπορώ να σε σηκώσω, σε παρακαλώ βοήθησέ με» και τότε ω του θαύματος, ο Γέροντας με άκουσε και το σκήνωμά του ήρθε ξαφνικά μέσα στην αγκαλιά μου. Ήταν πλέον ελαφρύ σαν πούπουλο, έτσι βγάλαμε εύκολα τον σταυρό καθώς και το κουκούλι, το οποίο τοποθετήθηκε μετά στο πρόσωπό του.
 
Ο Γέροντας της Καμάριζας, ο Γέροντας του Λαυρίου Νεκτάριος Βιτάλης ζει και είναι ανάμεσά μας, ζει και είναι στην Βασιλεία του Θεού. Δεν θα ξεχάσω ποτέ την αγάπη που είχε προς την αναξιότητά μου. Δεν θα ξεχάσω ποτέ τα μεγάλα χρηματικά ποσά που μου έβαζε κρυφά στην τσέπη του ράσου μου, όπως ομοίως έκανε και η Γερόντισσα Μακαρία της Νέας Μάκρης, για να ανεγείρω το μοναστήρι στο Τρίκορφο της Φωκίδος. Δεν θα ξεχάσω ποτέ τη χαρά που έκανε όταν με έβλεπε πλησίον του και με καλωσόριζε λέγοντας: «Καλώς το Νεκταράκι μου, καλώς την αγάπη μου, τη λατρεία μου, το παιδί μου» και πριν προλάβω εγώ να ασπαστώ το χέρι του, ασπαζόταν εκείνος το δικό μου.
Ένας κληρικός ταπεινός, ελεήμων και με καρδιά γεμάτη αγάπη ήταν ο όσιος Γέροντας Νεκτάριος Βιτάλης. Όπως του είπα την τελευταία φορά που τον συνάντησα, το επαναλαμβάνω και τώρα: «Γέροντα, όταν βρεθείς ενώπιον του θρόνου του Θεού, μην παύσεις να προσεύχεσαι και να δέεσαι για εμάς». Αμήν.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Γιά τίς σαρκικές διαστροφές ἐντός τοῦ γάμου, Ἁγίου Παϊσίου Ἁγιορείτου





ΓΙΑ ΤΑ ΣΑΡΚΙΚΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΓΑΜΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥΣ» ΠΟΥ ΤΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ










Διήγησις τοῦ π. Σάββα Ἁγιορείτη
περί τοῦ Ἁγίου Παϊσίου: «Μοῦ διηγήθηκε κάποια κυρία ἀπό τήν Θεσσαλονίκη, ὅτι
κάποτε ὁ Ὅσιος Παΐσιος ἔδωσε δυναμικό τέλος σ’ ἕνα φορτικό καί ἄκρως ἐφάμαρτο
συζυγικό της βάσανο. Εἶχαν διαφορετικό Πνευματικό ἐκείνη καί ὁ σύζυγός της. Ὁ
δικός της Πνευματικός ἦταν πατερικός καί εὐσυνείδητος καί ὑπεδείκνυε τίς
θεοχάρακτες γραμμές καί προϋποθέσεις τοῦ τίμιου γάμου. Ὁ Πνευματικός τοῦ
συζύγου της ἦταν νεωτεριστής καί μεταπατερικός καί ἔλεγε στό σύζυγό της τό
γνωστό καί βλάσφημο καί ἀμοραλιστικό λόγιο ὅτι "ὁ Θεός ἀφήνει ἐλεύθερες
τίς κρεβατοκάμαρες καί δέν ἀσχολεῖται μέ τό τί κάνουν οἱ σύζυγοι κατά τήν σχέση,
ἀλλά μέ τήν καρδιά…". Ὁ σύζυγος ἀπαιτοῦσε νά μεταβληθεῖ ἡ σύζυγός του σέ
χοιρώδη καί λασπώδη κρεάτινη μάζα καί διαρκῶς τήν πίεζε νά ἐνδώσει, μέ εὐλογία
τοῦ Πνευματικοῦ του, στήν παρά φύσιν θεομίσητη καί βδελυρή ἁμαρτία!!! Ἐκείνη ἀκολουθοῦσε
τήν ὑπόδειξη τῆς φωνῆς τοῦ Θεοῦ μέσω τοῦ καλοῦ της Πνευματικοῦ καί οὐδέποτε
διανοήθηκε νά προβεῖ σέ ἕνα τέτοιο παθογενές ἀνοσιούργημα..


Κάποτε ἀπελπισμένη
κατέφυγε στήν Ἱερά Μονή Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου Σουρωτῆς καί συνάντησε τόν ἐκεῖ
παρεπιδημοῦντα Γέροντα τῆς ἀδελφότητος Ὅσιο καί Θεοφόρο πατέρα Παΐσιο τόν Ἁγιορείτη.
Τοῦ ἐκμυστηρεύθηκε τό πρόβλημά της καί ζήτησε τήν βοήθειά του. Ὁ Ὅσιος, κατά
μαρτυρία τῆς γυναίκας, ἔγινε κατά τό κοινῶς λεγόμενο «ἡφαίστειο» ἀπό ἱερά ἀγανάκτηση.
Ὑπέδειξε στή γυναίκα νά μήν ἐνδώσει οὔτε καί μέ ἀπειλή θανάτου στίς
σιχαμερότερες καί θανασιμότερες ἁμαρτίες πού ἔχει νά παρουσιάσει ὀ ἐκπεσών ἄνθρωπος.
Ἐξήγησε ὅτι μέσω αὐτῶν τῶν ἁμαρτιῶν ἐπεισέρχεται ὁ διάβολος στό γάμο καί
φυγαδεύεται ὁ Παράκλητος.


Γίνονται οἱ ἄνθρωποι ὑποκτηνώδη ὄντα, πού ἔπρεπε νἀ ἐντρέπονται
τά φυσιολογικά κτήνη καί νά διδάσκονται ἀπ’ αὐτά. Ἐξήγησε ἀκόμη ὅτι εἶναι ἀναίρεση
τοῦ σκοποῦ τοῦ γάμου πού διασώζει τό κατά φύσιν καί ἀναγάγει στό ὑπερ φύσιν,
καί ὅτι οἱ βδελυρές καί πυρίκαυστες οὐρανόθεν στά Σόδομα αὐτές πράξεις εἶναι οἱ
προσφιλέστερες στόν διάβολο, γιατί ὁδηγοῦν τόν κατ’ εἰκόνα καί ὁμοίωσιν Θεοῦ πλασθέντα
ἄνθρωπο στήν κατακόρυφη πτωτική κατεύθυνση τοῦ διεστραμμένου δαίμονα καί ὄχι
στήν ὑπερυψωθεῖσα θριαμβευτική θέση, πού ὑπέδειξε ἡ τεθεωμένη ἀνθρώπινη φύση
πού προσέλαβε ὁ Χριστός, ἤτοι στά δεξιά τοῦ Πατρός… Ὀνόμασε τίς πράξεις αὐτές
μάστιγα τῆς ἐποχῆς καί παθογένεια γιά τά διαζύγια, τήν ψυχική διάσπαση τῶν
συζύγων, καί ἰδίως γιά τήν διαστροφή καί κατρακύλα τῶν σημερινῶν παιδιῶν, πού εἰσροφοῦν
δαιμονική ἐνέργεια ἀπό τά κυριαρχικά δικαιώματα πού ἔχει ὁ διάβολος ἐπί τοῦ
γενετικοῦ ὑλικοῦ ἀπό τό ὁποῖο προέρχονται καί ἀπό τίς χαίνουσες πνευματικές
πληγές, πού ὐπάρχουν ἀθεράπευτες στίς ψυχές τῶν γονέων τους..


Ἐκεῖνο πού ἔκανε ἰδιαίτερη ἐντύπωση
στήν κυρία ἐκείνη, ἦταν ἡ ἐπιμονή τοῦ Ὁσίου Παϊσίου νά καταγγείλει τόν
«Πνευματικό» τοῦ συζύγου της στόν Ἐπίσκοπο του γιά νά τόν καθαιρέσει. Τῆς εἶπε ἐπί
λέξει: «Νά πᾶς νά τό πεῖς στό Δεσπότη γιά νά τόν ξυρίσει!!!».


Διαπιστώνουμε τήν
ξεκάθαρη, σύμφωνη μέ ὅλους τούς Ἁγίους Πατέρες, θέση τοῦ Ἁγίου Παϊσίου, ἐνάντια
στίς ὅποιες σαρκικές διαστροφές εἴτε ἐκτός, εἴτε ἐντός τοῦ γάμου. Αὐτές καθιστοῦν
τό γάμο ἕναν «νομιμοφανή» σοδομισμό μέ καταστροφικές συνέπειες τόσο στούς
συζύγους, πού ἄν δέν μετανοήσουν κολάζονται, ὄσο καί στά τέκνα τους. Διαπιστώνουμε ἐπίσης τήν ἁγιοπατερική στάση του ἀπέναντι ἐκείνων τῶν «Πνευματικῶν», τῶν χωρίς Ἅγιο Πνεῦμα, πού συμβουλεύουν ὀλέθρια τά πνευματικά τους τέκνα «χαϊδεύοντας» τά πάθη τους. Ὅπως μᾶς διδάσκει ἡ Ἁγιοπατερική Γραμματεία ὁ Πνευματικός ἔχει ἐξουσία νά συγχωρεῖ ἐκεῖνα πού συγχωροῦνται σύμφωνα μέ τόν νόμο τοῦ Θεοῦ καί ὄχι τά πάντα. Ἡ ἐθελοτυφλία καί ἡ ἄνομη κακή συγχώρηση αὐτῶν πού ἁμαρτάνουν ἀμετανόητα κολάζει τόσο τόν ἐξομολογούμενο ὅσο καί τόν Πνευματικό του.


Ὁ Κύριος νά μᾶς δίνει σύνεση καί νά μᾶς εὐλογεῖ ὅλους δι’ εὐχῶν τοῦ Ἁγίου
Του, Ὁσίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου».




























ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία: hristospanagia@yahoo.gr
.
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό hristospanagia@yahoo.gr

ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΤΕ ΟΜΙΛΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ- ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...