Στις 15 Μαΐου, η κυβέρνηση της Εσθονίας ενέκρινε νομοσχέδιο για τροποποιήσεις του οικογενειακού νόμου και άλλων συναφών νόμων και έχει πλέον υποβληθεί στο Κοινοβούλιο προς συζήτηση. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, ο γάμος δεν θα λογίζεται μεταξύ άνδρα και γυναίκας. Προβλέπεται ότι οι τροποποιήσεις θα τεθούν σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2024.
Τόσο η Εσθονική Ορθόδοξη Εκκλησία του Πατριαρχείου Μόσχας όσο και η Εσθονική Αποστολική Ορθόδοξη Εκκλησία του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως έχουν εκδώσει ανακοινώσεις υπέρ του παραδοσιακού γάμου.
«Η Εκκλησία πάντα προσπαθούσε να προστατεύσει την κοινωνία από την υποκατάσταση πνευματικών και ηθικών αξιών. Σήμερα, η απειλή μιας τέτοιας υποκατάστασης αυξάνει—θέλουν να αποκαλέσουν την «αμαρτία των Σοδόμων» «οικογένεια»», ξεκινά η δήλωση της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Εσθονίας , που υπογράφεται από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ταλίν Ευγένιο.
Το κοινό συναίσθημα και η Εντολή της Αγάπης χειραγωγούνται έξυπνα σήμερα, γράφει ο Σεβ. Ευγένιος, και έτσι όσοι ισχυρίζονται ότι υπερασπίζονται την «ελευθερία και την αγάπη» στην πραγματικότητα την καταστρέφουν.
«Οι πρόγονοί μας αμάρτησαν, αλλά αποκαλούσαν την αμαρτία αμαρτία, και οι σημερινοί φιλελεύθεροι, αμαρτωλοί, προσπαθούν να δικαιολογήσουν την αμαρτία», τόνιζε ο Άγιος Ιωάννης της Κρονστάνδης (+ 1908)». «Ο δίκαιος άνδρας θεωρούσε ότι η ηθική που γρήγορα εκπίπτει, είναι ένας τρομερός προάγγελος πολιτικών ανατροπών. Εάν οι αρχές παρερμηνεύουν την ελευθερία, τότε οι άνθρωποι δεν θα έχουν σαφή ιδέα αυτής της ελευθερίας».
Ο Σεβασμιώτατος παραθέτει επίσης τον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο και τον Άγιο Παΐσιο τον Αθωνίτη που λένε ότι, όταν η οικογένεια διαλύεται, όλος ο κόσμος καταρρέει.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο κόσμος αλλάζει, γράφει ο Σεβ. Ευγένιος, «αλλά οι μεταβολές δεν επιτρέπεται να είναι παρά φύσιν».
Ο ίδιος καταλήγει:
Σε σχέση με ένα άτομο, είναι πάντα απαραίτητο να εκπληρώσει κανείς την Εντολή της Αγάπης για τον πλησίον του. Επομένως, οι πιστοί δεν πρέπει να μισούν τους ανθρώπους που είναι «αδύναμοι στο πνεύμα», αλλά δεν πρέπει να αποδέχονται την αμαρτία των Σοδόμων ως κανόνα.
Στη δήλωσή του , ο Μητροπολίτης Ταλίν Στέφανος του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως τονίζει ότι «ο επαναπροσιορισμός του γάμου είναι ένα επικίνδυνο πείραμα» και ότι «ο όρος «ισότητα γάμου» που χρησιμοποιείται συχνά δημόσια είναι ανεπιτυχής και παραπλανητικός, Εν τέλει, η ισότητα του γάμου ισχύει σήμερα και επιτρέπει σε όλους όσοι δεν έχουν ειδικά εμπόδια να παντρευτούν με τον τρόπο που ήταν ανέκαθεν κατανοητό».
Ο γάμος δεν είναι μόνο νομικό ζήτημα, όπως θεωρεί το κράτος.
Για την Ορθόδοξη Εκκλησία, ένας σταθερός γάμος μεταξύ ενός άνδρα και μιας γυναίκας είναι «το θεμέλιο μιας ολόκληρης κοινωνίας και των ανθρώπινων σχέσεων», συνεχίζει. Αλλάζοντας αυτήν την αντίληψη, αλλάζει την γενικότερη αντίληψη περί ανθρώπου.
Όλοι αξίζουν σεβασμό, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι επικροτούμε τον τρόπο ζωής τους—«Χρειάζεται ένα σαφές όριο μεταξύ ασφαλούς και επικίνδυνου, λογικού και παράλογου, και πιστεύουμε ότι ο γάμος είναι ένας θεσμός που δεν επιτρέπεται να αλλάζει σύμφωνα με κάθε νέα θεωρία ή μόδα».
Αντί να αλλάξει η έννοια του γάμου, χρειάζεται ένας νόμος συγκατοίκησης «για να λυθούν τα προβλήματα των ομόφυλων ζευγαριών», είπε ο Σεβ. Στέφανος.
Επιπλέον, η εμπειρία άλλων χωρών δείχνει ότι η νομιμοποίηση των γάμων ομοφυλοφίλων είναι μια ολισθηρή οδός για καταστάσεις όπως η αλλαγή φύλου για όλο και νεώτερες ηλικίες, η μονόπλευρη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των παιδιών, η φίμωση της αντίθετης άποψης κ.λ.π.
Φαίνεται, ότι το τελευταίο διάστημα, «οι αυτοαποκαλούμενες προοδευτικές, με μαρξιστικές ρίζες ιδεολογίες που θέτουν ως λάβαρο την κοινωνική δικαιοσύνη έχουν καταλάβει τον δημόσιο χώρο μας και τα μυαλά των πολιτικών», γράφει ο ιεράρχης. Αυτό είναι κοσμικός εξτρεμισμός και φανατισμός.
Εν κατακλείδι, ο Μητροπολίτης Στέφανος γράφει: «Καλούμε όλες τις πλευρές σε μια ουσιαστική κοινωνική συζήτηση προκειμένου να κατανοήσουμε από κοινού τη φύση και τη σημασία του θεσμού του γάμου όσον αφορά στο μέλλον του έθνους μας».
orthochristian.com
Ορθόδοξος Τύπος
http://aktines.blogspot.com/2023/05/blog-post_51.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου