Πῶς θ᾿ ἀπαλλαγῆ ὁ ἄνθρωπος ἀπό τήν ἐπήρεια τῆς μαγείας καί τίς ἐπιθέσεις τοῦ πονηροῦ ἐχθροῦ τῆς σωτηρίας μας;
Ἡ δράσις τῆς μαγείας στήν Ἀφρική.
Μοναχοῦ Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου
Κάποτε δέχθηκα τήν ἐρώτησι ἐάν τά μάγια «πιάνουν» καί τούς Ὀρθοδόξους. Ἡ ἀπάντησις εἶναι ἡ ἑξῆς: Ναί, πιάνουν καί τούς Ὀρθοδόξους, ἀλλά ὄχι ὅλους. Ὅσοι ἐξομολογοῦνται εἰλικρινά στόν Πνευματικό τους καί κοινωνοῦν μέ τήν εὐλογία του, δέν ἠμπορεῖ ὁ διάβολος νά τούς ἐνοχλήσει, μέσῳ μαγικῶν τεχνασμάτων τῶν μάγων.
Ὅσοι ὅμως ἀποκρύπτουν μέ τήν θέλησί τους καί ἀπό κακή προαίρεσι κάποιο μεγάλο ἁμαρτημά τους ἀπό τόν Πνευματικό τους, τότε ἀφήνουν ἕνα μεγάλο παραθυράκι στήν ψυχή τους ἀνοικτό. Ἀπό ἐκεῖ ὁ μάγος μπορεῖ νά στείλει τόν δαίμονα, ὁ ὁποῖος θά μπῆ μέσα του ἐξουσιαστικά γιά νά κάνει τήν ψυχή τοῦ δυστυχοῦς Χριστιανοῦ δικό του κατοικητήριο.
Ἡ ἀπόκρυψις μιᾶς ἁμαρτίας ἀπό τόν Πνευματικό, ὄχι μόνο δέν ἐπιφέρει στόν ἐξομολογούμενο τήν ἄφεσι τῶν ἄλλων ἁμαρτιῶν του, πού ἐξωμολογήθηκε, ἀλλά ἐπιτρέπει στόν διάβολο νά ἐξουσιάζει τήν ψυχή του, χωρίς νά ἠμπορεῖ πλέον νά εἰσέλθει μέσα του ἡ σωτήρια Χάρις τοῦ Θεοῦ.
Ὁ ἅγιος Ἰγνάτιος Ἀντιοιχείας λέγει νά συχνάζουν οἱ Χριστιανοί πιό συχνά στήν Ἐκκλησία γιά τήν λατρεία τοῦ Θεοῦ, διότι ἔτσι καταργοῦνται οἱ δυνάμεις τοῦ σατανᾶ μέ τήν ἑνότητα τῆς πίστεως.
2. Ἄν καί ὁ διάβολος καταδικάσθηκε διά τῆς Θυσίας τοῦ Χριστοῦ ἐπί τοῦ Σταυροῦ, στήν αἰωνία κόλασι, ὅμως εἶναι δυνατόν νά εἰσέλθει μέσα στόν Χριστιανό, ἀφοῦ πρῶτα πάρει τήν ἄδεια ἀπό τόν Βασιλέα Χριστό. Γι᾿ αὐτό καί ὁ Χριστός προσευχόταν στόν Κῆπο τῆς Γεθσημανῆ νά διαφυλάξει ὁ Οὐράνιος Πατέρας του τούς Μαθητές του καθαρούς ἀπό τίς ἐπήρειες τοῦ πονηροῦ (Πρβλ. Ἰωάν.17,15). Σ᾿ ἐμᾶς δέ διδάσκει πῶς νά προσευχώμεθα παρακαλῶντας Τον «νά μή εἰσενέγκη ἡμᾶς εἰς πειρασμόν». (Ματ.6,13).
Ἐάν ὁ Κύριος, παραχωρήσει νά δοκιμασθοῦμε σκληρά ἀπό κάποιον πειρασμόν, αὐτό δέν σημαίνει ὅτι ὁ Χριστιανός θά παραδοθεῖ ἀμαχητί στήν ἐξουσία τοῦ διαβόλου. Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος μᾶς λέγει: «Πιστός δέ ὁ Θεός, ὅς οὐκ ἐάσει ὑμᾶς πειρασθῆναι ὑπέρ ὅ δύνασθαι, ἀλλά ποιήσει σύν τῶ πειρασμῶ καί τήν ἔκβασιν τοῦ δύνασθαι ὑπηνεγκεῖν»(Α΄Κορ.10,13).
Ἡ ἔκβασις τῆς πνευματικῆς αὐτῆς πάλης μέ τόν διάβολο δέν ἐξαρτᾶται ἀπόλυτα ἀπό τήν Θεία Χάρι, ἀλλά ἀπό τήν στάσι τοῦ Χριστιανοῦ.
Ἐάν συγκατατεθῆ μέ τήν θέλησί του στόν πειρασμό, τότε θά ὁδηγηθεῖ στούς ἀτραπούς τῆς ψυχικῆς του ἀπωλείας. Ἐάν ἀντισταθῆ, θά ἔχει συναντιλήπτορα τόν Χριστόν καί τήν Ἐκκλησία Του, μέσα στήν ὁποία διά τῶν ἁγίων Μυστηρίων θά βαδίσει σταθερά τόν δρόμο γιά τήν σωτηρία του. Ὁ Ἀπόστολος Ἰάκωβος γράφει στήν Ἐπιστολή του (4,7): «Ἀντίστητε τῶ διαβόλῳ καί φεύξεται ἀφ᾿ ὑμῶν».
Ἐνῶ ὁ Χριστός μᾶς λέγει ἐπιγραμματικά: «Τοῦτο τό γένος (τῶν δαιμόνων) ἐν οὐδενί δύναται ἐξελθεῖν, εἰ μή ἐν προσευχῆ καί νηστείᾳ».((Μαρκ.9,29). Ἀκόμη οἱ Πρωτόπλαστοι νικήθηκαν ἀπό τόν διάβολο, διότι δέν ὑποτάχθηκαν πλήρως στό θέλημα τοῦ Θεοῦ. Ἄρα κι ἐμεῖς, ἐάν θέλουμε τήν σωτηρία μας καί τήν διαφύλαξί μας ἀπό τόν διάβολο καί τήν μαγεία, θά πρέπει νά μένουμε πιστοί καί ὑπάκουοι στό θέλημα τοῦ Κυρίου καί Σωτῆρος μας Ἰησοῦ Χριστοῦ.
3. Ἡ κατά κράτος νίκη τοῦ Χριστοῦ ἐπάνω στόν διάβολο καί στήν ἐξουσία του, σημαίνει ὅτι κατέστησε τόν διάβολο ἀνίσχυρο στίς πολεμικές του ἐπιχειρήσεις ἐναντίον τοῦ ἀνθρώπου. Γι᾿ αὐτό ὁ διάβολος παίρνει ἀπό τόν Χριστιανό ὅ,τι ἐκεῖνος τοῦ παραχωρήσει.
Ὅταν ὁ Χριστιανός θωρακίζεται μέ τήν θεία Χάρι τοῦ Χριστοῦ, δέν ἠμπορεῖ ὁ διάβολος οὔτε νά τόν ἀντικρύσει. Γι᾿ αὐτό καί ὁ Κύριος μᾶς παρηγορεῖ λέγοντάς μας: «Μή φοβηθῆτε ἀπό τῶν ἀποκτεννόντων τό σῶμα, τήν δέ ψυχήν μή δυναμένων ἀποκτεῖναι. Φοβήθητε δέ μᾶλλον τόν δυνάμενον καί ψυχήν καί σῶμα ἀπολέσαι ἐν γεέννῃ».(Ματ.10,28).
Εκδόσεις Ορθόδοξος Κυψέλη
Ἐπιμέλεια κειμένου Αναβάσεις
________________________________________________
Τό κείμενο προέρχεται ἀπό τά ἀρχεῖα τοῦ πατρός Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου, ἀπό τήν ἱεραποστολή τοῦ Κογκό, τόν ὁποῖον καί εὐχαριστοῦμε θερμά γιά τήν παραχώρηση τῶν ἀρχείων, ὅπως ἐπίσης εὐχαριστοῦμε καί τόν γέροντα τῆς Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου πατέρα Γεώργιο Καψάνη γιά τήν εὐλογία καί τήν ἄδεια δημοσίευσης.
Διαβάστε τά ὑπόλοιπα πατώντας π.Δαμασκηνός - Ἀφρική-Μαγεία
lhttp://anavaseis.blogspot.gr/2012/09/blog-post_8733.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου