Ὁ Ἅγιος Πορφύριος γιά τόν Οἰκουμενισμό
καί τούς διαλόγους
Ὁ Ἅγιος Πορφύριος, ὅπως καί ὅλοι οἱ σύγχρονοι Ἅγιοι (Ἅγιος Παΐσιος, ὁ Ὅσιος Φιλόθεος Ζερβᾶκος κ.λ.π.), ἀκολουθώντας τήν διαχρονική διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας, εἶναι τελείως ἀντίθετοι μέ τόν σύγχρονο συγκρητισμό, πού καλεῖται Οἰκουμενισμός καί Πανθρησκεία. Ὅπως προκύπτει ἀπό τήν διδασκαλία καί τήν ζωή τους, δέν συμφωνοῦν οὔτε μέ τίς οἰκουμενιστικές διδασκαλίες-πρακτικές οὔτε μέ τούς διαλόγους μετά τῶν ἑτεροδόξων-ἑτεροθρήσκων καί τόν τρόπο πού διεξάγονται. Σχετικά διαβάζουμε: «Ἀμερικανίδα καθηγήτρια διαβίβασε σέ Ὀρθόδοξο κληρικό τήν ἐπιθυμία τοῦ πάπα νά προσκαλέσει τόν Γέροντα Παΐσιο καί Γέροντα Πορφύριο νά πᾶνε στό Βατικανό. Ἡ ἀπάντηση καί τῶν δύο ἦταν ἡ ἑξῆς: Ὄχι, δέν μποροῦμε νά πᾶμε. Διότι ἡ Ρωμαιοκαθολική Ἐκκλησία καί ὁ Πάπας δέν εἶναι ἕτοιμοι. Ἔχουν πολύ ἐγωισμό. Ὄχι μόνο θέλουν νά μᾶς ὑποτάξουν, ἀλλά καί δέν πιστεύουν ὅτι ἐμεῖς ἔχουμε τήν ἀλήθεια. Δέν χρειάζεται νά πᾶμε. Καλύτερα θά βοηθήσουμε τήν ὑπόθεση μέ τήν προσευχή μας»1.
Βλέπουμε ἀπό τά ἀνωτέρω, καθαρά, τίς θέσεις καί τῶν δύο Ἁγίων Γερόντων γιά τόν Πάπα καί τόν διάλογο μαζί του πού εἶναι οἱ ἑξῆς: 1) Ὁ Πάπας, ἔχει χάσει τήν Ὀρθοδοξία λόγῳ ἐγωισμοῦ καί εἶναι αἱρετικός, αἱρεσιάρχης καί ἀντίχριστος. 2) Δέν ὠφελεῖ ὁ διάλογος μέ τόν Πάπα, ἀλλά ἡ προσευχή· διότι ὁ Πάπας δέν εἶναι ἕτοιμος. 3) Ὁ Πάπας, σύμφωνα μέ τούς δύο ἁγίους Γέροντες, δέν φρονεῖ ὅτι οἱ Ὀρθόδοξοι ἔχουμε τήν ἀλήθεια καί πρέπει νά τόν ἀποφεύγουμε. Αὐτό ἀκριβῶς διδάσκει ἡ Ἁγία Γραφή. «Τόν αἱρετικό ἄνθρωπο μετά τήν πρώτη καί τήν δεύτερη νουθεσία νά τόν ἀφήνεις»2.
Ἀπόσπασμα ἀπό τό Βιβλίο:Ἐν Χριστῷ ἀγάπη ἤ Μεταπατερική θεολογία (Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου) – Νέο βιβλίο
1 http://www.pigizois.gr/afieromata/paisios/xaritomenes_didaxes.htm,
Σωτ. Λυσικάτου, Χαριτωμένες διδαχές τοῦ γέροντος Παϊσίου, ἐκδ. Παλίμψηστον, Θεσσαλονίκη 2004.
2 Τίτ. 3, 10: «αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ».
1 http://www.pigizois.gr/afieromata/paisios/xaritomenes_didaxes.htm,
Σωτ. Λυσικάτου, Χαριτωμένες διδαχές τοῦ γέροντος Παϊσίου, ἐκδ. Παλίμψηστον, Θεσσαλονίκη 2004.
2 Τίτ. 3, 10: «αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου