~ Ό σατανάς δεν έχει την δύναμη καί την άδεια να κυριεύει, να ξεγελά ή να εξαναγκάζει την θέληση του ανθρώπου για την αμαρτία. Αυτός μόνο τον πειράζει με κάθε είδους τεχνάσματα, φαντασίες, εν­θυμήσεις, με τίς αισθήσεις, με τίς φυσικές αδυναμίες, με την ηδονή του κόσμου, με τους λογισμούς κ.λ.π.
Ο σατανάς ουδέποτε φανε­ρώνει στον άνθρωπο το πρόσωπο του, δεν αποκαλύπτεται κατευ­θείαν σαν εχθρός στον άνθρωπο. Άλλα τον πολεμά κρυφά ή φανερά ή με τους κακούς ανθρώπους, χρησιμοποιώντας κάθε είδους τεχνά­σματα πονηρά, ώστε να μην αποκαλυφθεί ό ίδιος, διότι ό σκοπός του είναι ή πτώσης μας στην αμαρτία καί ή απώλεια μας. Αυτός ονο­μάζεται πειρασμός καί πατήρ του ψεύδους διότι με τους πειρασμούς καί τίς ψεύτικες παγίδες του θέλει να μας οδήγηση στην αμαρτία.
Ό σατανάς ακόμη εξαναγκάζει την θέληση μας, υποδαυλίζει τα πά­θη καί τίς σαρκικές ορέξεις της ψυχής καί του σώματος, δημιουργεί αφορμές για την εκτέλεση αμαρτιών, μας στριφογυρίζει πάντοτε τον νου στις πτώσεις μας, αλλά δεν έχει την θέληση καί άδεια από τον Θεό να μας πιέση για την διάπραξη της αμαρτίας, διότι τότε δεν θα είχαμε καμιά ενοχή, ούτε τιμωρία καί κανείς δεν θα λυτρωνόταν α­πό τίς παγίδες του. Όμως, εάν ό άνθρωπος εξασθενεί κατά την θέληση του καί την προσευχή, εάν γλυκαίνεται από τα δελεάσματα του διαβόλου καί συγκατατίθεται στην αμαρτία, τότε δεν είναι γι’ αυτό ένοχος ό διάβολος, αλλά ό άνθρωπος.

Γι’ αυτό του δόθηκε φύλαξ άγγελος για να τον βοηθεί, να του χαρίζει την Χάρι του Αγίου Πνεύ­ματος, να τον ενισχύει, να τον οδηγεί στην εκκλησία, στην εξομολόγηση, δηλαδή στην κάθαρση των αμαρτιών του καί ό Πνευματικός να τον συμβουλεύει καί να τον συγχωρεί. Γι’ αυτό του υπόσχεται καί μισθό, εάν νικήσει, ή τιμωρία, εάν νικηθεί. Ό Θεός επιτρέπει στον διάβολο να πειράζει τον άνθρωπο, για να τον κάνη δυνατότερο στην πίστη καί ο άνθρωπος να έχει όλη την φροντίδα της σωτηρίας του μόνο στον Θεό, καί όχι στις δυνάμεις του. Επίσης ό πιστός άνθρω­πος, όταν αγωνίζεται περισσότερο, θα έχει περισσότερο μισθό από τον Θεό.
Ό Θεός αφήνει τον σατανά να πειράζει τον άνθρωπο αλλά δεν επιτρέπει στον διάβολο να τον πειράξει παραπάνω από τίς δυνά­μεις του (Α’ Κορ. 10,13).
Μόνο ό υπερήφανος καί άπιστος αφήνε­ται από τον Θεό να πειράζεται από τον διάβολο μέχρις ότου ταπεινωθεί καί ζητήση την βοήθεια του Θεού καί των λειτουργών Του. Στον άνθρωπο όμως του προσφέρεται ή δύναμις να νικήσει καί απομακρύνει τον διάβολο (Εφ. 6,11 Πέτρου 5,9).

Από το βιβλίο: «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΜΕ ΡΟΥΜΑΝΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ» ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ – 1980
http://omothimadon.gr/?p=44508