Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΑΣ
Αρχιμ. ΔΑΝΙΗΛ ΓΟΥΒΑΛΗ
Μία εσχατολογική πλάνη των Πεντηκοστιανών αφορά την καταγωγή του Αντιχρίστου. Διδάσκουν ότι ο Αντίχριστος θα είναι ελληνικής καταγωγής.
Όλοι οι Πατέρες της Εκκλησίας δια μέσου των αιώνων, ερμηνεύοντας την Βίβλο συμφωνούν ότι ο Αντίχριστος θα είναι εβραϊκής καταγωγής, και θα κατάγεται από την φυλή Δάν. Διδάσκουν ότι θα είναι ο αναμενόμενος Μεσσίας των Ιουδαίων.
Υπάρχει ο ένας Μεσσίας, και ο άλλος. Ο ένας είναι ο Αληθινός, ο άλλος είναι ο ψεύτικος. Και οι δύο έρχονται στην χώρα των Ιουδαίων. Ο ένας ήλθε. Ο άλλος θα έλθη.
Ο Ιησούς Χριστός, μετά την θεραπεία του ανθρώπου που ήταν επί τριάντα οκτώ έτη παράλυτος και παρέμενε στην κολυμβήθρα Βηθεσδά, άνοιξε έντονο διάλογο με τους Ιουδαίους. Η συζήτησις ξεκίνησε από το γεγονός ότι η θεραπεία έγινε ημέρα Σάββατο. Ο λόγος του Κυρίου προς τους Ιουδαίους ήταν αυστηρός. Σε μια στιγμή τους είπε: Εγώ έχω έλθει στο όνομα του Πατρός μου και δεν με δέχεσθε. Εάν έλθη άλλος στο δικό του όνομα, εκείνον θα τον δεχθήτε (Ιωάν. ζ 43).
Με άλλα λόγια «Σε σας τους Ιουδαίους, στην χώρα σας ήλθα εγώ με ταπεινό τρόπο, εξ ονόματος του Πατρός μου, κι εσείς με απορρίπτετε. Στο μέλλον σε σας τους Ιουδαίους στην χώρα σας θα έλθη κάποιος άλλος με εγωιστικό τρόπο, ζητώντας την δική του δόξα, και αυτόν θα τον δεχθήτε.»
Η Π. Διαθήκη προφητεύει ότι θα εμφανισθούν στο μέλλον ο Χριστός και ο Αντίχριστος. Φυσικά και οι δύο θα προέλθουν από τον Ισραηλιτικό λαό. Δεν λέει ότι θα προέλθουν από άλλο έθνος. Για τον ερχομό του Αντιχρίστου γίνεται λόγος και στο 11ο κεφάλαιο του προφήτου Ζαχαρία. Τον ονομάζει Ποιμένα που θα φέρη όλεθρο και καταστροφή στα πρόβατα (Πρβλ. Ζαχαρ. ια 15-16).
Ο Απόστολος Παύλος τονίζει στην Β' προς Θεσσαλονικείς επιστολή του ότι ο ψευδομεσσίας, ο άνθρωπος της αμαρτίας, θα εγκατασταθή στον Ναό του Θεού, δηλαδή στον Ιουδαϊκό που θα ανεγερθή στην Ιερουσαλήμ (Β Θεσ. β 4). Δεν μπορεί ένας Έλληνας, ένας απερίτμητος, να μείνη στον Ιουδαϊκό Ναό.
Μάλιστα, όπως το τονίζει ο Απόστολος Παύλος (Β Θεσ. β 4), ο ψευδομεσσίας αυτός θα διαμένη στον Ναό του Θεού, δηλαδή στον Ιουδαϊκό Ναό που θα ανεγερθή στα Ιεροσόλυμα. Δεν μπορεί ένας Έλληνας να μείνη στον Ιουδαϊκό ναό.
Οι Πατέρες της Εκκλησίας ερμηνεύοντας την προφητεία του Πατριάρχου Ιακώβ προς τον γυιό του Δαν (Γενεσ. μθ 16-17) -λόγος για δόλιο φίδι- διδάσκουν ότι από αυτήν την φυλή θα προέλθη ο Αντίχριστος.
Δεν θα είναι λοιπόν Έλληνας, αλλά Ιουδαίος, από την φυλή του Δαν. Αυτό φαίνεται και από το εβδομο κεφάλαιο της Αποκαλύψεως. Σ' αυτό γίνεται λόγος για τους εκλεκτούς Ισραηλίτες που στις έσχατες ημέρες θα ευαρεστήσουν τον Θεό, και θα πάρουν το σφράγισμα του Θεού. Αναφέρονται συμβολικά 12.000 σφραγισμένοι από κάθε φυλή. Πριν από την φυλή του Γαδ και την φυλή του Ασήρ, έπρεπε να αναφερθή η φυλή του Δαν. Αποκ. ζ 5-6: . . . εκ φυλής Γαδ δώδεκα χιλιάδες (εσφραγισμένοι), εκ φυλής Ασήρ δώδεκα χιλιάδες.
Ερωτούμε τους Πεντηκοστιανούς γιατί παραλείπεται η φυλή Δαν; Ξέρουμε ότι δεν μπορούν να μας απαντήσουν. Παλαιοί Πατέρες της Εκκλησίας, όπως ο Ειρηναίος και ο Ιππόλυτος αλλά και Ραβίνοι διδάσκουν ότι από την φυλή αυτή θα προέλθη ο Αντίχριστος (Πρβλ. Διαθήκη Δαν. 5, Ειρηναίου κατά αιρέσεων ζ 30, 2, Ιππολύτου περί Αντίχριστου 14). Παραλείπεται, σαν φυλή αποστασίας και σαν φυλή που θα δώση τον Αντίχριστο.
Μέσα στον προτεσταντικό χώρο υπάρχουν αρκετά υπομνήματα στο βιβλίο της Αποκαλύψεως. Στην Ελλάδα, ανάμεσα στους Ευαγγελικούς, κυκλοφορεί από το 1983 το έργο, Σπύρου Φίλου, Το κύκνειο άσμα της γης, Το βιβλίο της Αποκάλυψης, Κείμενο-Μετάφραση-Ερμηνεία.
Έτυχε να πέση στα χέρια μου. Από περιέργεια ήθελα να δω πως σχολιάζεται η απουσία της φυλής Δαν από τον κατάλογο των εσφραγισμένων. Διάβασα τα εξής:
«Ο κατάλογος αυτός των φυλών Ισραήλ έχει μερικές αλλαγές: Η φυλή Δαν δεν αναφέρεται, στην θέση της μπαίνει η φυλή Λευΐ, καίτοι μέχρι σήμερα δεν μετριόταν με τις άλλες φυλές, επειδή η φυλή αυτή είχε ιερατικές υπηρεσίες να εκτελέσει... Η φυλή Δαν ήταν η πρώτη που εγκατέλειψε τον Κύριο και λάτρευσε τα είδωλα (Κριτές 18/30) και μερικούς αιώνες αργότερα ήταν κέντρο της λατρείας των μόσχων (1 Βασ. 12/28-30).
Οι Ραβίνοι στηριζόμενοι στο εδάφιο Γέν. 49/17, πίστευαν ότι από τη φυλή Δαν θα προέλθη ο αντίχριστος -πράγμα που δεν φαίνεται απίθανο- μάλιστα, αν γενικότερα σκεφτεί κανείς ότι τα μεγαλύτερα αγαθά και τα μεγαλύτερα κακά που ήρθαν στην ανθρωπότητα έχουν ρίζα τους σε απόγονο του Ισραήλ» (σελ. 129). Ο συγγραφεύς, αν και Προτεστάντης, κλίνει προς την δική μας άποψι.
Στο περίφημο Υπόμνημα στην Αποκάλυψι του Ανδρέου αρχιεπίσκοπου Καισαρείας Καππαδοκίας (ΣΤ' αι.) αναφέρονται τα εξής: «Επισημαντέον δε τούτο, ότι η φυλή του Δαν, ως εξ αυτής τικτομένου του Αντίχριστου, ταις λοιπαίς ου συντέτακται» (Migne, PG 106, 281) «Να επισημάνουμε και τούτο, ότι η φυλή του Δαν δεν συγκαταριθμείται με τις άλλες φυλές, διότι από αυτήν θα γεννηθή ο Αντίχριστος».
Και συνεχίζει ο Ανδρέας: «αλλά αντί γι αυτήν αριθμείται η φυλή του Λευΐ, η οποία παλαιά σαν ιερατική δεν αριθμείτο».
Στην Παλαιά Διαθήκη, στο όγδοο κεφάλαιο του προφήτου Δανιήλ, σε ένα συμβολικό όραμα (τράγος, κέρατο μεγάλο του τράγου, στην θέσι του τέσσερα άλλα, κέρατο μικρό που μεγάλωσε υπερβολικά κ.λ.π.) συγχωνεύονται δύο σατανικές μορφές.
Ο Αντίοχος Δ' ο Επιφανής, βασιλεύς του κράτους των Σελευκιδών, και ο Αντίχριστος των εσχάτων ημερών. Ο Αντίοχος προσπάθησε να ξεριζώση την Μωσαϊκή θρησκεία. Προτυπώνει τον Αντίχριστο. Ο Αντίοχος ήταν Έλληνας, αφού καταγόταν από τον Σέλευκο, στρατηγό του Μ. Αλεξάνδρου.
Επειδή ο Αντίοχος, που αποτελεί προτύπωσι του Αντίχριστου, ήταν Έλληνας, δεν σημαίνει ότι και ο Αντίχριστος θα είναι Έλληνας. Εν τοιαύτη περιπτώσει και ο Ναβουχοδονόσορ, ο βασιλεύς της Βαβυλώνος ήταν προτύπωσις του Αντίχριστου. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο Αντίχριστος θα είναι Βαβυλώνιος.
Και ο Φαραώ αποτελεί προτύπωσι του Αντίχριστου. Αυτό δεν θα πη ότι και ο Αντίχριστος θα έχη αιγυπτιακή καταγωγή.
Οι Ιουδαίοι αναμένουν Μεσσία. Αυτός δεν θα είναι ούτε Αιγύπτιος, ούτε Βαβυλώνιος, ούτε Έλληνας. Θα είναι Ιουδαίος. Όσα λένε οι Πεντηκοστιανοί γι' αυτό το θέμα είναι λανθασμένα και παράλογα.
(απόσπασμα από το βιβλίο: ΝΕΦΕΛΑΙ ΑΝΥΔΡΟΙ)
http://fdanihl.blogspot.com/2017/04/blog-post_6.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου