Τό Ὑπουργεῖο ὀνομάζεται ἀκόμη Παιδείας καί Θρησκευμάτων!!! Ἔτσι δέν εἶναι κυρία Διαμαντοπούλου;
συνέχεια….μέρος τρίτο!
- Δημοκρατία
- Σύνταγμα
- Ἐπίσημη θρησκεία τοῦ Ἑλληνικοῦ κράτους
- Ἱστορία τοῦ Ἑλληνικοῦ κράτους
Τέσσερις ἔννοιες, πού φαίνεται ὅτι διαφεύγουν συστηματικά τό τελευταῖο διάστημα, ἀπό τό φάσμα σχεδιασμῶν - ἐνεργειῶν τῆς κ. Ὑπουργοῦ Παιδείας.
Καί νέες ἀντιδράσεις, στήν ἐπίθεση κατά τῶν μαθημάτων τῶν Θρησκευτικῶν, τῆς Ἱστορίας καί παράλληλα ἔντονοι προβληματισμοί γιά τήν περίεργη πορεία, στήν ὁποία «κατευθύνεται» ἡ Ἑλληνική Παιδεία μας!:
α)Ψήφισμα Μεταπτυχιακού Φοιτητικού Θεολογικού Συνδέσμου Αθηνών για το μάθημα των Θρησκευτικών
ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣΘεολογικὴ Σχολὴ - Πανεπιστημιούπολη
157 82 Ἄνω ἸλίσιαΑθήνα, 20 Οκτωβρίου 2010
Ἀρ. Πρωτ. 1
Προς Κυρία Άννα Διαμαντοπούλου
Υπουργό Παιδείας διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
ΨΗΦΙΣΜΑ
Η Γενική Συνέλευση του Μεταπτυχιακών Φοιτητών του Τμήματος Θεολογίας μετά την ανεπίσημη δημοσιοποίηση προθέσεων εκ μέρους του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για τη δομή του Νέου Λυκείου, εκφράζει τη βαθύτατη ανησυχία των μελών της, Μεταπτυχιακών Φοιτητών και υποψηφίων Διδακτόρων του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, για τη διαφαινόμενη υποβάθμιση του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Γενικό Λύκειο.
Το μάθημα των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση οφείλει να παραμείνει υποχρεωτικό συμφώνως προς τις συνταγματικές επιταγές (άρθρ. 16, παρ. 2), καθώς συμβάλλει στη θρησκευτική, γνωστική, ηθική και πολιτισμική ανάπτυξη των μαθητών, και οποιαδήποτε πρόθεση για υποβάθμιση και μετατροπή του σε επιλεγόμενο είναι αντισυνταγματική και θίγει τα εθνικά συμφέροντα.
Κυρία Υπουργέ, η συμμετοχή μας σε έναν ειλικρινή διάλογο είναι δεδομένη, ως εκ τούτου, παρακαλούμε να συμπεριλάβετε τον Σύνδεσμό μας, τον αρχαιότερο σύλλογο μεταπτυχιακών φοιτητών του Πανεπιστημίου Αθηνών, στη διαβούλευση για την τελική διαμόρφωση του Νέου Λυκείου.
Μετά τιμής
εκ μέρους της Γενικής Συνέλευσης
ὁ ΠρόεδροςΛεωνίδας Καρούζος
υπ. Μ.Δ.Ε. Ἑρμηνείας Καινής Διαθήκης
ὁ Γενικὸς ΓραμματέαςΓεώργιος Αρχοντής
υπ. Μ.Δ.Ε. Ιστορίας και Ερμηνείας Παλαιάς Διαθήκης
Κοιν.: Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος
Κοσμητεία Θεολογικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών
Τμήμα Θεολογίας Θεολογικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών
Το μάθημα των Θρησκευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση οφείλει να παραμείνει υποχρεωτικό συμφώνως προς τις συνταγματικές επιταγές (άρθρ. 16, παρ. 2), καθώς συμβάλλει στη θρησκευτική, γνωστική, ηθική και πολιτισμική ανάπτυξη των μαθητών, και οποιαδήποτε πρόθεση για υποβάθμιση και μετατροπή του σε επιλεγόμενο είναι αντισυνταγματική και θίγει τα εθνικά συμφέροντα.
Κυρία Υπουργέ, η συμμετοχή μας σε έναν ειλικρινή διάλογο είναι δεδομένη, ως εκ τούτου, παρακαλούμε να συμπεριλάβετε τον Σύνδεσμό μας, τον αρχαιότερο σύλλογο μεταπτυχιακών φοιτητών του Πανεπιστημίου Αθηνών, στη διαβούλευση για την τελική διαμόρφωση του Νέου Λυκείου.
Μετά τιμής
εκ μέρους της Γενικής Συνέλευσης
ὁ ΠρόεδροςΛεωνίδας Καρούζος
υπ. Μ.Δ.Ε. Ἑρμηνείας Καινής Διαθήκης
ὁ Γενικὸς ΓραμματέαςΓεώργιος Αρχοντής
υπ. Μ.Δ.Ε. Ιστορίας και Ερμηνείας Παλαιάς Διαθήκης
Κοιν.: Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος
Κοσμητεία Θεολογικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών
Τμήμα Θεολογίας Θεολογικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών
http://aktines.blogspot.com/2010/10/blog-post_1177.html
β)Κωνσταντίνος Χολέβας, Παιδεία Ελληνική ή Ι.Ε.Κ για αεροσυνοδούς;
Διάβασα με δυσάρεστη έκπληξη το προτεινόμενο σχέδιο για την Β’ και Γ’ Λυκείου, όπως αυτό δημοσιεύθηκε σε αθηναϊκές εφημερίδες περί τις αρχές Οκτωβρίου τ.έ. Ελπίζω να είναι κάποια δημοσιογραφική υπερβολή ή κάποιο προσωρινό προσχέδιο μιας μικρής ομάδας συμβούλων του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο θα μεταβληθεί και θα βελτιωθεί σε πολλά σημεία. Αν, όμως, πρόκειται έστω κατά μεγάλο ποσοστό για τον κορμό των προτάσεων της ηγεσίας του Υπουργείου, τότε διερωτώμαι μεγαλοφώνως: «Τελικά, ω αρμόδιοι-αναρμόδιοι, τι σκοπεύετε να δημιουργήσετε; Το νέο Λύκειο που θα δια-μορφώνει Ελληνόπουλα ή απλώς ένα Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης Αεροσυνοδών; Διότι ένα σχολείο που θα έχει ως υποχρεωτικά μαθήματα μόνον τα Νέα Ελληνικά, τα Αγγλικά και τη Γυμναστική θυμίζει μάλλον Ι.Ε.Κ. παρά σχολείο γενικής παιδείας. Σε ένα τέτοιο Ι.Ε.Κ. οι υποψήφιες αεροσυνοδοί θα κάνουν γυμναστική για να μην γίνουν υπέρβαρες, θα μαθαίνουν αγγλικά καλά για να συνεννοούνται με τους ξένους επιβάτες και θα βελτιώνουν τα ελληνικά τους, αφού θα έχουν και Έλληνες επιβάτες.
Σύμφωνα με το δημοσιευθέν σχέδιο όλα τα άλλα μαθήματα θα είναι προαιρετικά ή ορθότερα θα υπάρχει δυνατότητα επιλογής. Αν επιλέξεις, όμως, Αρχαία Ελληνικά ως κύριο μάθημα δεν θα έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις και τα Λατινικά που χρειάζονται στους υποψηφίους Θεολόγους, Φιλολόγους και Νομικούς. Αν θέλεις να μάθεις Ιστορία θα μπορείς να επιλέξεις μόνο μεταξύ Αρχαίας και Ευρωπαϊκής. Το Βυζάντιο, η Πονεμένη Ρωμηοσύνη της Τουρκοκρατίας, το Αθάνατο 1821, το 1912, το 1940, η Κυπριακή Εποποιία, η Μικρασία και ο Πόντος εξοβελίζονται! Σε μία ηλικία που οι νέοι και οι νέες μας ετοιμάζονται να ενηλικιωθούν και να ψηφίσουν θα αποκόπτονται από κάθε αίσθηση ρίζας, ελληνικότητας και ιστορικής συνέχειας. Τα Θρησκευτικά εντάσσονται στις Κοινωνικές Επιστήμες μαζί με άλλα έξι μαθήματα, ο δε μαθητής θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μόνον ένα μάθημα από κάθε ομάδα. Όποιος επιλέξει ως βασικό (εξάωρο) μάθημα τα Οικονομικά απαγορεύεται να επιλέξει ως τρίωρο μάθημα τα Θρησκευτικά! Άρα χιλιάδες Ελληνόπουλα που στρέφονται προς τις Οικονομικές και Διοικητικές Επιστήμες εμποδίζονται να λάβουν θρησκευτική παιδεία. Γενικά επικρατεί η λογική της ήσσονος προσπαθείας με λίγα μαθήματα και η φιλοσοφία της εξειδικεύσεως κατά την κρίση του μαθητή, ακυρώνοντας κάθε προσπάθεια για γενική, σφαιρική παιδεία και εγκυκλοπαιδική μόρφωση!
Ποιος έδωσε άραγε το δικαίωμα σ’ αυτούς τους φωστήρες να παραβιάζουν το Σύνταγμα της χώρας μας; Θυμίζω το άρθρο 16, παράγραφος 2, που ορίζει ως σκοπό της Παιδείας την ανάπτυξη εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως. Θυμίζω επίσης και το άρθρο 1, παρ. 3, που ορίζει ότι «όλες οι εξουσίες πηγάζουν από τον Λαό και υπάρχουν υπέρ του Λαού και του Έθνους». Επαναλαμβάνοντας τις ρήτρες παλαιοτέρων Συνταγμάτων ο νομοθέτης θέσπισε να λειτουργούν όλα τα όργανα του κράτους, άρα και το Υπουργείο (πρώην Εθνικής) Παιδείας υπέρ του Λαού αλλά και του Έθνους. Λαός είναι όλοι οι Έλληνες υπήκοοι σήμερα. Έθνος είναι ευρύτερη έννοια. Εκτείνεται στον χρόνο περιλαμβάνοντας τη μνήμη και την ιστορική συνείδηση, και στον χώρο περικλείοντας όχι μόνο τους κατοίκους αυτής της χώρας, αλλά και κάθε Έλληνα που ζει εκτός συνόρων, δηλαδή τους Κυπρίους, τους Βορειοηπειρώτες, τους Έλληνες των Σκοπίων και των άλλων χωρών της Ανατολικής Ευρώπης, τους Ομογενείς μας ανά την Υφήλιο. Υπέρ του Έθνους σημαίνει ότι κάθε κρατική λειτουργία άρα και η Παιδεία οφείλει να καλλιεργεί τον σεβασμό στα στοιχεία που θεμελίωσαν επί αιώνες την εθνική μας ταυτότητα, δηλαδή στην Ιστορία, τη Γλώσσα, την Ορθόδοξη Εκκλησία, στη συνέχεια του Ελληνισμού, στην Οικογένεια, την πολυτεκνία και την καλλιτεκνία, στα ήθη και στα έθιμα. Όλα αυτά το νέο σχέδιο για το Λύκειο τα πετά στον κάλαθο των αχρήστων. Με τρόπο αήθη και παράνομο!
Οι παλαιότεροι έλεγαν «μάθε παιδί μου γράμματα για να γίνεις άνθρωπος!». Κι όμως σήμερα όλο και περισσότερο ξεχνούμε την έννοια της Παιδείας, η οποία πλάθει ανθρώπους, καλλιεργεί ήθος, δια-μορφώνει χαρακτήρες, προβάλλει πρότυπα, προτείνει αξίες και ιδανικά. Και καταπίπτουμε στην επαγγελματική κατάρτιση, την επιμόρφωση, την φροντιστηριοποίηση του Λυκείου, στη θωπεία των μαθητικών αυτιών τάζοντάς τους… μοντέρνο Λύκειο με εύκολη πρόσβαση στα Α.Ε.Ι. Αν τελικά ισχύσουν τα όσα γράφονται το νέο Λύκειο θα αφίσταται παρασάγγας από τον ανθρωποπλαστικό σκοπό της Παιδείας. Θα παράγει αγγλόφωνα ρομπότ και καλογυμνασμένα πειθήνια όργανα του κάθε ξένου δανειστή ή εισβολέως. Ανθρωποειδή χωρίς ταυτότητα, χωρίς ηθικές αρχές, χωρίς αίσθημα υπερηφάνειας και αξιοπρέπειας, χωρίς επίγνωση της καταγωγής και του προορισμού τους. Μαθητές χωρίς Θεό και πατρίδα θέλουν να δημιουργήσουν οι κατασκευαστές του νέου ξενόφερτου Λυκείου. Αλλά τότε ας μη το ονομάζουν Λύκειο, διότι θα τρίζουν τα κόκκαλα του μακαρίτη Αριστοτέλη. Ας το ονομάσουν Σχολή Γυμνασμένων Αγγλομαθών ή Εργοστάσιο γλωσσομαθών ρομπότ. Όσοι θέλουν τη ρομποτοποίηση των παιδιών μας ας χειροκροτήσουν. Εμείς οι πολλοί που θέλουμε την δια-μόρφωση χαρακτήρων με σεβασμό στον Θεό, στην πατρίδα, στον συνάνθρωπο, στη δημοκρατία, στην κοινωνία, θα αντιδράσουμε. Οφείλουμε να διαμαρτυρηθούμε με κάθε τρόπο νόμιμο, χριστιανικό, δημοκρατικό και ειρηνικό. Ας γίνει ο αγώνας για Ελληνορθόδοξη παιδεία, ανθρωπιστική και όχι μόνο τεχνοκρατική, η αφορμή για μία ειρηνική επανάσταση συνειδήσεων. Όπως διώξαμε το απαράδεκτο βιβλίο Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού έτσι θα επιτύχουμε την απόσυρση των αντιπαιδαγωγικών σχεδιασμών.
Τα Θρησκευτικά πρέπει να παραμείνουν υποχρεωτικό μάθημα σε όλες τις τάξεις του Λυκείου. Μόνο με Χριστιανική αγωγή, με τη διδασκαλία του Ευαγγελίου και των Πατέρων, θα πλάσουμε ανθρώπους με Α κεφαλαίο και όχι τυχοδιώκτες που θα πατούν επί πτωμάτων. Για τους αλλοθρήσκους και ετεροδόξους ας προβλεφθεί ένα εναλλακτικό αλλά υποχρεωτικά εξεταζόμενο μάθημα Ηθικής/Φιλοσοφίας, όπως προτείνει και το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Κάτι ήξεραν οι Γερμανοί και Βέλγοι νομοθέτες που προέβλεψαν μέσα στα Συντάγματα αυτών των χωρών την υποχρεωτική θρησκευτική εκπαίδευση και στη Στοιχειώδη και στη Μέση Παιδεία. Την ώρα που οι πρώην κομμουνιστικές χώρες επαναφέρουν το μάθημα των Ορθοδόξων Θρησκευτικών, εμείς θα γίνουμε «μοντέρνοι» και θα τα καταργήσουμε;
Ας μην μας διαφεύγει και η εθνική και παιδαγωγική αξία των Αρχαίων Ελληνικών. Αν θέλουμε τα παιδιά μας να κατανοούν το Ευαγγέλιο, τη Θεία Λειτουργία, τη λογία παράδοση, αλλά και τους λογοτέχνες του 20ου αιώνος, πρέπει να διδάσκουμε και στις 6 τάξεις του Γυμνασίου-Λυκείου την Ενιαία Ελληνική. Τα Αρχαία είναι απλώς μία ιστορική περίοδος της γλώσσας μας. Δεν είναι ξένη γλώσσα. Επί πλέον έχει αποδειχθεί από πειράματα Ελλήνων ψυχολόγων και ιατρών ότι η εκμάθηση της Αρχαίας Ελληνικής και του Πολυτονικού απομακρύνουν τις δυσλεξίες και αναπτύσσουν τις μαθησιακές ικανότητες. Την ώρα που η Βρετανία εισάγει τα Αρχαία Ελληνικά στα Δημοτικά της Σχολεία θα φθάσουμε σε τέτοιο επίπεδο εξευτελισμού ώστε εμείς να τα περιθωριοποιούμε;
Ειρηνική Επανάσταση για την Ελληνική Παιδεία, λοιπόν. Θέλουμε Λύκειο για Ελληνόπουλα με αρχές και αξίες και όχι Ι.Ε.Κ. Αεροσυνοδών, με όλον τον σεβασμό προς το δύσκολο επάγγελμα της αεροσυνοδού.
Θέλουμε Παιδεία Ελληνορθόδοξη και όχι μία στεγνή επαγγελματική κατάρτιση. Θέλουμε Ελληνόπουλα με αξιοπρέπεια και όχι αγγλομαθείς οσφυοκάμπτες στις διαταγές ξένων κέντρων. Με τη βοήθεια του Θεού θα αγωνισθούμε και θα επιτύχουμε. Το χρωστούμε στα παιδιά μας!
Κωνσταντῖνος Χολέβας, Πολιτικός Ἐπιστήμων
http://aktines.blogspot.com/2010/10/blog-post_1370.html
Δεῖτε ἐπίσης:
γ)Ημερίδα Θεολόγων Ηπείρου, Κέρκυρας και Λευκάδος στην Ηγουμενίτσα
Με ιδιαίτερη επιτυχία και με τη συμμετοχή 150 και πλέον θεολόγων πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 23 Οκτωβρίου 2010 στην Ηγουμενίτσα η Ε΄ Επιμορφωτική Ημερίδα Θεολόγων Ηπείρου, Κέρκυρας και Λευκάδος που διοργάνωσε ο Σχολικός Σύμβουλος Θεολόγων κ. Τριαντάφυλλος Σιούλης υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Παραμυθίας, Φιλιατών, Γηρομερίου και Πάργας. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο οικείος Μητροπολίτης Παραμυθίας κ. Τίτος, ο Καθηγούμενος της Ι.Μονής Γηρομερίου Αρχιμανδρίτης Μεθόδιος,
ο Προϊστάμενος Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου κ. Ανδρέας Δήμου, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν.Θεσπρωτίας κ. Ευάγγελος Τζάνης, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ιωαννίνων κ. Γεώργιος Τσατσαρώνης, Σχολικοί Σύμβουλοι, ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας κ. Πέτρος Τσάπες, ο δήμαρχος Σαγιάδας κ. Βαγγέλης Μάστορας και άλλοι επίσημοι.
Το θέμα της Ημερίδας ήταν «Ο Θεολόγος του σήμερα μεταξύ Παράδοσης και Ανανέωσης» και πέραν των εισηγήσεων έγινε γόνιμος διάλογος τόσο για το μάθημα των Θρησκευτικών, το χαρακτήρα του, τη θέση του στο «νέο Λύκειο» όσο και για ζητήματα «λειτουργικής ανανέωσης» και μεταφράσεων των λειτουργικών κειμένων*.......
Στον Χαιρετισμό του ο Μητροπολίτης Παραμυθίας κ. Τίτος τόνισε μεταξύ άλλων: «Η παρουσία του θεολόγου ήταν πάντοτε σημαντική στα σχολεία. Σήμερα με επίγνωση ο θεολόγος είναι πάνω στην έπαλξη όχι μόνο για να διδάξει γνώσεις αλλά και για να οδηγεί τα παιδιά εις γνώσιν Θεού και ηθική ζωή».
Χαιρετισμό του Μητροπολίτου Νικοπόλεως και Πρεβέζης Μελετίου μετέφερε στους συνέδρους ο Αρχιμανδρίτης Βαρνάβας.
Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν.Θεσπρωτίας κ. Ευάγγελος Τζάνης σημείωσε στο σύντομο χαιρετισμό του: «Καθήκον του σύγχρονου θεολόγου είναι να μελετά, να ερευνά, να απορρίπτει τα άχρηστα και να κρατά «τα καλά και συμφέροντα ταις ψυχαίς ημών». Έκλεισε μάλιστα τονίζοντας ότι «Οι μέντορες της παιδείας μας, οι Τρεις Ιεράρχες αμφισβήτησαν το πρωτείο και το αλάθητο του Πάπα και προώθησαν την ιδέα «πίστευε και ερεύνα», για να τονίσει την ανάγκη διαρκούς έρευνας και μελέτης από τους θεολόγους.
Η Ημερίδα ολοκληρώθηκε με την από κοινού έγκριση Ψηφίσματος των Θεολόγων της Ηπείρου, της Κέρκυρας και της Λευκάδος για το μάθημα των Θρησκευτικών, κυρίως δε για τη θέση του στο Λύκειο.
Μετά το πέρας της Ημερίδας ακολούθησε γεύμα στο οποίο παρακάθισαν όλοι οι συμμετέχοντες στην Ημερίδα.
ο Προϊστάμενος Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου κ. Ανδρέας Δήμου, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν.Θεσπρωτίας κ. Ευάγγελος Τζάνης, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ιωαννίνων κ. Γεώργιος Τσατσαρώνης, Σχολικοί Σύμβουλοι, ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας κ. Πέτρος Τσάπες, ο δήμαρχος Σαγιάδας κ. Βαγγέλης Μάστορας και άλλοι επίσημοι.
Το θέμα της Ημερίδας ήταν «Ο Θεολόγος του σήμερα μεταξύ Παράδοσης και Ανανέωσης» και πέραν των εισηγήσεων έγινε γόνιμος διάλογος τόσο για το μάθημα των Θρησκευτικών, το χαρακτήρα του, τη θέση του στο «νέο Λύκειο» όσο και για ζητήματα «λειτουργικής ανανέωσης» και μεταφράσεων των λειτουργικών κειμένων*.......
Στον Χαιρετισμό του ο Μητροπολίτης Παραμυθίας κ. Τίτος τόνισε μεταξύ άλλων: «Η παρουσία του θεολόγου ήταν πάντοτε σημαντική στα σχολεία. Σήμερα με επίγνωση ο θεολόγος είναι πάνω στην έπαλξη όχι μόνο για να διδάξει γνώσεις αλλά και για να οδηγεί τα παιδιά εις γνώσιν Θεού και ηθική ζωή».
Χαιρετισμό του Μητροπολίτου Νικοπόλεως και Πρεβέζης Μελετίου μετέφερε στους συνέδρους ο Αρχιμανδρίτης Βαρνάβας.
Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν.Θεσπρωτίας κ. Ευάγγελος Τζάνης σημείωσε στο σύντομο χαιρετισμό του: «Καθήκον του σύγχρονου θεολόγου είναι να μελετά, να ερευνά, να απορρίπτει τα άχρηστα και να κρατά «τα καλά και συμφέροντα ταις ψυχαίς ημών». Έκλεισε μάλιστα τονίζοντας ότι «Οι μέντορες της παιδείας μας, οι Τρεις Ιεράρχες αμφισβήτησαν το πρωτείο και το αλάθητο του Πάπα και προώθησαν την ιδέα «πίστευε και ερεύνα», για να τονίσει την ανάγκη διαρκούς έρευνας και μελέτης από τους θεολόγους.
Η Ημερίδα ολοκληρώθηκε με την από κοινού έγκριση Ψηφίσματος των Θεολόγων της Ηπείρου, της Κέρκυρας και της Λευκάδος για το μάθημα των Θρησκευτικών, κυρίως δε για τη θέση του στο Λύκειο.
Μετά το πέρας της Ημερίδας ακολούθησε γεύμα στο οποίο παρακάθισαν όλοι οι συμμετέχοντες στην Ημερίδα.
http://exagorefsis.blogspot.com/2010/10/blog-post_4171.html#more
δ)Μιχάλης Μπεκίρης: "Να τοποθετηθεί δημόσια η Υπουργός για το αν καταργείται η όχι το μάθημα της ιστορίας" - Έντονες οι αντιδράσεις
Ο Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και πρώην Υφυπουργός Μιχάλης Μπεκίρης με ερώτησή του φέρνει το θέμα στη Βουλή σχετικά με το αν καταργείται η όχι το μάθημα της ιστορίας καταθέτοντας ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Ο κ. Μπεκίρης ζητά από την κα. Διαμαντοπούλου να κάνει άμεσα και δημόσια τοποθέτηση, προκειμένου να αποσαφηνιστεί εάν καταργείται ή όχι το μάθημα της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής «Με δημοκρατικές, κατ' ευφημισμόν διαδικασίες, αφού δεν έγινε η αλλαγή του βιβλίου, «κόβεται» το μάθημα της ιστορίας από το λύκειο, σύμφωνα με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στο Λύκειο που γίνονται από το υπουργείου Παιδείας και που είδαν το φως της δημοσιότητας.
Έντονες είναι όμως οι αντιδράσεις για τις σχεδιαζόμενες αλλαγές και πολλοί είναι οι φορείς που ζητούν την άμεση και δημόσια τοποθέτηση της υπουργού Παιδείας, προκειμένου να αποσαφηνιστεί εάν καταργείται ή όχι το μάθημα της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας από τα σχολεία και τονίζουν ότι όσοι προσπαθούν να κόψουν κάθε δεσμό της Παιδείας με την Ελλάδα, θα τους βρουν αντιμέτωπους.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες η πρόταση της επιτροπής είναι, να γίνει προαιρετικής παρακολούθησης μάθημα η ιστορία στη Β και Γ λυκείου, στο πλαίσιο της αναμόρφωσης του λυκείου. Μάλιστα στις προθέσεις της επιτροπής είναι να κοπεί η ιστορία του Βυζαντίου και του 1821, ενώ η αρχαία ελληνική ιστορία ενσωματώνεται στο μάθημα επιλογής "Ιστορία των Ιδεών", στο οποίο διδάσκεται ευρωπαϊκή Ιστορία.
Δυστυχώς, αποτελεί θλιβερό φαινόμενο, το πρώτο δείγμα αλλαγής στο χώρο της εκπαίδευσης να είναι η κατάργησης του μαθήματος της νεότερης Ελληνικής ιστορίας από το Λύκειο. Επίσης θλιβερό φαινόμενο είναι η απόφαση της Υπουργού να συνεχίζει τη ύπαρξη της μεικτής επιτροπής, που μαζί με Τούρκους ιστορικούς, να μελετούν τα βιβλία της ιστορίας όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, των δύο χωρών, προκειμένου να απαλειφθούν τα κεφάλαια που προκαλούν έριδες μεταξύ των δύο λαών.
Με την απόφαση αυτή εύλογα γεννιέται η απορία, με τους Τούρκους θα γράψουμε την ιστορία μας; Για τους παππούδες μας που τους έσφαζαν οι Τσέτες στη Σμύρνη, τι θα πουν, ότι αυτοκτόνησαν; Αυτό είναι σκέτη παράνοια!
Είναι γνωστό ότι πολλοί άνθρωποι, ιδιαίτερα νέοι, έχουν «αλλεργία» με την Ιστορία, επειδή είχαν την ατυχία να έρθουν σε επαφή μαζί της με λάθος τρόπο ίσως και από έλλειψη ουσιαστικής παιδείας των καθηγητών τους. Η Ιστορία όμως δεν είναι μια ξερή αποστήθιση ονομάτων και ημερομηνιών, μαχών και πολέμων. Την ιστορία την δημιούργησαν άνθρωποι, άνθρωποι που έζησαν και δημιούργησαν. Η Ιστορία είναι μια ανασκόπηση και μια περιγραφή της ίδιας της ζωής
Κατόπιν αυτών και με δεδομένο ότι λαός που δεν ξέρει την ιστορία του είναι καταδικασμένος σε αφάνεια, ΕΡΩΤΑΤΑΙ η αρμόδια Υπουργός εάν προτίθεται να κάνει άμεσα και δημόσια τοποθέτηση, προκειμένου να αποσαφηνιστεί εάν καταργείται ή όχι το μάθημα της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας;»
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής «Με δημοκρατικές, κατ' ευφημισμόν διαδικασίες, αφού δεν έγινε η αλλαγή του βιβλίου, «κόβεται» το μάθημα της ιστορίας από το λύκειο, σύμφωνα με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές στο Λύκειο που γίνονται από το υπουργείου Παιδείας και που είδαν το φως της δημοσιότητας.
Έντονες είναι όμως οι αντιδράσεις για τις σχεδιαζόμενες αλλαγές και πολλοί είναι οι φορείς που ζητούν την άμεση και δημόσια τοποθέτηση της υπουργού Παιδείας, προκειμένου να αποσαφηνιστεί εάν καταργείται ή όχι το μάθημα της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας από τα σχολεία και τονίζουν ότι όσοι προσπαθούν να κόψουν κάθε δεσμό της Παιδείας με την Ελλάδα, θα τους βρουν αντιμέτωπους.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες η πρόταση της επιτροπής είναι, να γίνει προαιρετικής παρακολούθησης μάθημα η ιστορία στη Β και Γ λυκείου, στο πλαίσιο της αναμόρφωσης του λυκείου. Μάλιστα στις προθέσεις της επιτροπής είναι να κοπεί η ιστορία του Βυζαντίου και του 1821, ενώ η αρχαία ελληνική ιστορία ενσωματώνεται στο μάθημα επιλογής "Ιστορία των Ιδεών", στο οποίο διδάσκεται ευρωπαϊκή Ιστορία.
Δυστυχώς, αποτελεί θλιβερό φαινόμενο, το πρώτο δείγμα αλλαγής στο χώρο της εκπαίδευσης να είναι η κατάργησης του μαθήματος της νεότερης Ελληνικής ιστορίας από το Λύκειο. Επίσης θλιβερό φαινόμενο είναι η απόφαση της Υπουργού να συνεχίζει τη ύπαρξη της μεικτής επιτροπής, που μαζί με Τούρκους ιστορικούς, να μελετούν τα βιβλία της ιστορίας όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, των δύο χωρών, προκειμένου να απαλειφθούν τα κεφάλαια που προκαλούν έριδες μεταξύ των δύο λαών.
Με την απόφαση αυτή εύλογα γεννιέται η απορία, με τους Τούρκους θα γράψουμε την ιστορία μας; Για τους παππούδες μας που τους έσφαζαν οι Τσέτες στη Σμύρνη, τι θα πουν, ότι αυτοκτόνησαν; Αυτό είναι σκέτη παράνοια!
Είναι γνωστό ότι πολλοί άνθρωποι, ιδιαίτερα νέοι, έχουν «αλλεργία» με την Ιστορία, επειδή είχαν την ατυχία να έρθουν σε επαφή μαζί της με λάθος τρόπο ίσως και από έλλειψη ουσιαστικής παιδείας των καθηγητών τους. Η Ιστορία όμως δεν είναι μια ξερή αποστήθιση ονομάτων και ημερομηνιών, μαχών και πολέμων. Την ιστορία την δημιούργησαν άνθρωποι, άνθρωποι που έζησαν και δημιούργησαν. Η Ιστορία είναι μια ανασκόπηση και μια περιγραφή της ίδιας της ζωής
Κατόπιν αυτών και με δεδομένο ότι λαός που δεν ξέρει την ιστορία του είναι καταδικασμένος σε αφάνεια, ΕΡΩΤΑΤΑΙ η αρμόδια Υπουργός εάν προτίθεται να κάνει άμεσα και δημόσια τοποθέτηση, προκειμένου να αποσαφηνιστεί εάν καταργείται ή όχι το μάθημα της Νεότερης Ελληνικής Ιστορίας;»
http://exagorefsis.blogspot.com/2010/10/blog-post_6140.html#more
ε)Γιώργος Κοντογιάννης: "Να παραμείνει ως υποχρεωτικό το μάθημα της ιστορίας" - Ενδιαφέρον του βουλευτή Ηλείας για τις προθέσεις της Κυβέρνησης
Για τις προθέσεις τις Κυβέρνησης αναφορικά με το ενδεχόμενο κατάργησης του μαθήματος της Νεώτερης Ελληνικής Ιστορίας από το Λύκειο και αντικατάστασής του µε ένα μάθημα επιλογής µε τον τίτλο Ευρωπαϊκή Ιστορία, που θα έχει ελάχιστες αναφορές στην Ελλάδα, ζητεί να πληροφορηθεί ο Βουλευτής Ηλείας της ΝΔ Γιώργο Κοντογιάννης με Αναφορά που κατέθεσε στη Βουλή προς την Υπουργό Παιδείας. Ο πρώην Υφυπουργός Απασχόλησης αναφέρθηκε στην σημασία της υποχρεωτικής διδασκαλίας της ελληνικής ιστορίας, τονίζοντας το πως μια ενδεχόμενη κατάργηση του εν λόγω μαθήματος, θα οδηγήσει στην δημιουργία μια γενιάς πολιτών η οποία δεν θα γνωρίζει τίποτα για το ιστορικό της παρελθόν της χώρας και η οποία κινδυνεύει σταδιακά θα οδηγηθεί σε απώλεια της εθνικής της συνείδησης.
Ακόμα ο Γιώργος Κοντογιάννης μετέφερε στην αρμόδια Υπουργό και τις σοβαρές ενστάσεις που διατυπώνονται από καθηγητές της Πληροφορικής των οποίων το μάθημα παύει να διδάσκεται στο Λύκειο, αλλά και από Θεολόγους καθώς τα Θρησκευτικά μετατρέπονται σε προαιρετικό μάθημα σε όλο το Λύκειο.
Ακόμα ο Γιώργος Κοντογιάννης μετέφερε στην αρμόδια Υπουργό και τις σοβαρές ενστάσεις που διατυπώνονται από καθηγητές της Πληροφορικής των οποίων το μάθημα παύει να διδάσκεται στο Λύκειο, αλλά και από Θεολόγους καθώς τα Θρησκευτικά μετατρέπονται σε προαιρετικό μάθημα σε όλο το Λύκειο.
http://exagorefsis.blogspot.com/2010/10/blog-post_6810.html
Κυρία Διαμαντοπούλου, ἀλλάξτε σύντομα ρότα, γιατί αὐτή πού ἀκολουθεῖτε, θά σᾶς ὁδηγήσει παρέα μέ τήν κυρία Δραγώνα καί ὄχι στόν ἀφελληνισμό καί στήν ἀποχριστιανοποίηση τῆς Παιδείας καί τῶν Ἑλληνόπουλων!
πηγή εἰκόνας: http://en.wikipedia.org/wiki/Krifo_scholio
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου