Το ότι ένας
μαθητής θα γινόταν προδότης, ο Θεός το προγνώριζε. Άλλωστε το προφήτευσε και ο Δαβίδ στην Παλαιά Διαθήκη (Ψαλ. 40,10). Ο
Χριστός το προφήτευσε πολλές φορές.
Ο Χριστός το
προγνώριζε, αλλά δεν το προκαθόρισε. Το προφήτευσε, επειδή θα
γινόταν. Ο Θεός είδε την προδοσία και την προείπε. Δε φταίει η πρόγνωση του Θεού, αλλά η ελευθερία του Ιούδα.
Όταν, μετά
τον πολλαπλασιασμό των πέντε άρτων και των δύο ιχθύων, πολύ πριν από το Πάθος,
μιλούσε ο Χριστός για τη Θεία Κοινωνία, το σώμα και το αίμα Του, μερικοί
μαθητές Του είπαν: «σκληρός είναι ο λόγος αυτός» και έφυγαν από κοντά Του. Ο
Χριστός τότε είπε στους δώδεκα: «Μήπως θέλετε και σεις να φύγετε;».
Ο Πέτρος απάντησε: «Που
να πάμε, εσύ να μιλάς για την αιώνια ζωή και πιστεύσαμε και διαπιστώσαμε ότι
εσύ είσαι ο Χριστός, ο Υιός του Θεού του ζωντανού». Αποκρίθηκε ο
Χριστός: «εγώ δε σας διάλεξα εσάς τους δώδεκα; Κι όμως ένας από σας είναι
διάβολος (κατήγορός μου)». Εδώ εννούσε
τον Ιούδα (Ιωάν. 6,60-71). Εδώ ο Χριστός λέει το παράδοξο: «αν
και σας διάλεξα εγώ, ανάμεσά σας υπάρχει και προδότης».
Η θυσία του Χριστού στο σταυρό ήταν πιο
επώδυνη, αφού προδόθηκε από ένα μαθητή Του. Αυτή η προδοσία μάς διδάσκει πως
κινδυνεύουν όλοι όσοι βρίσκονται κοντά στο Χριστό. Ο Ιούδας αποτελεί πρότυπο πολλών μελλοντικών
προδοτών. Αν ο μαθητής του Χριστού που έβλεπε τα μεγάλα θαύματα του Χριστού τον
πρόδωσε, πόσο κινδυνεύουν οι μεταγενέστεροι που δε βλέπουν άμεσα το Χριστό και
τα θαύματά Του;
Ο Χριστός θα συλλαμβανόταν και θα θυσιαζόταν
και χωρίς τη μεσολάβηση του Ιούδα. Δεν είναι δυνατόν ο πανάγαθος Θεός να
χρησιμοποιεί έναν άνθρωπο για το σχέδιό Του οδηγώντας τον στην αιώνια απώλεια. Αν έκανε θεάρεστο έργο ο Ιούδας, δε θα τον
άφηνε ο Θεός να αυτοκτονήσει. Ο Ιούδας δείχνει τη μεγάλη διαφθορά των ανθρώπων
και την ανάγκη της θείας θυσίας.
Από το βιβλίο
«Νεανικές Αναζητήσεις - Α’ Τόμος: Ζητήματα πίστεως»
(σελ.101-102), Αρχ. Μαξίμου Παναγιώτου, Ιερά Μονή Παναγίας Παραμυθίας Ρόδου
http://makkavaios.blogspot.gr/ 2016/04/blog-post_420.html# more
http://makkavaios.blogspot.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου