Κατά το τρίτο έτος του κηρύγματος Του, ο Κύριος μιλούσε συχνά στους μαθητές Του γιά το επικείμενο Πάθος, αλλά και γιά τη μέλλουσα δόξα Του, μετά το μαρτύριό Του επί του Σταυρού. Γιά να μην εξουθενωθούν τελείως από το επικείμενο Πάθος Του και γιά να μην εκπέσει ούτε ένας από τη, Χάρη Του, ο Πάνσοφος Κύριος θέλησε να τούς δείξει μέρος της Θείας δόξης, προ του Πάθους Του.
Γιά τον λόγο αυτό παρέλαβε τον Πέτρο, τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη και μετέβησαν νύχτα στο ’Όρος Θαβώρ: εκεί μετεμορφώθη έμπροσθεν αυτών, και έλαμψε το πρόσωπον αυτού ως ο ήλιος, τα δε ιμάτια αυτού εγένετο λευκά ως το φώς. (Ματθ. 17,2). Δίπλα Του εμφανίστηκαν επίσης ο Μωυσής και ο Ήλίας, οι μεγάλοι προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης. Βλέποντάς τους οι μαθητές του Κυρίου Ιησού Χριστού κατεπλάγησαν. Είπε ο Πέτρος: Κύριε, καλόν έστιν ημάς ώδε είναι ει θέλεις, ποιησομεν ώδε τρεις σκηνάς, σοί μίαν και Μωσει μίαν και μίαν Ηλία. (Ματθ. 17,4).
Ένώ μιλούσε ο Πέτρος, ο Μωυσής και ο Ηλίας ανεχώρησαν και μία φωτεινή νεφέλη, επεσκίασε τον Κύριο και τούς μαθητές Του: έτι αυτού λαλούντος ιδού νεφέλη φωτεινή επεσκίασεν αυτούς, και ιδού φωνή εκ της νεφέλης Λέγουσα- ούτος εστίν ο υιός μου ο αγαπητός, εν ω ευδόκησα- αυτού ακούετε (Ματθ. 17,5).
Ακούγοντας τη φωνή, οι μαθητές έπεσαν πρηνείς στο έδαφος σαν νεκροί καί παρέμειναν έτσι, έντρομοι, μέχρι πού ηλθε ο Κύριος: και προσελθών ο Ιησούς Άφατο αυτών και είπεν- εγέρθητε και μη φοβείσθε. (Ματθ. 17,7).
Γιά ποιόν λόγο ο Κύριος παρέλαβε μαζί Του τρείς μόνον μαθητές στο Θαβώρ και όχι όλους;
Διότι ο Ιούδας δέν ήταν άξιος να δει τη Θεία δόξα του Διδασκάλου, τον Οποιον έμελλε να προδώσει• και ο Κύριος δεν ήθελε να τον αφήσει μόνο στους πρόποδες τού όρους, ώστε ο προδότης να μη δικαιολογήσει την προδοσία του, εξ αυτού του λόγου. Γιατί μετεμορφώθη ο Κύριός μας σ’ ένα όρος και όχι σε μια πεδιάδα; Γιά να μάς διδάξει δύο αρετές: τη φιλοπονία και τη θεοφροσύνη- καθότι η ανάβαση στά ύψη απαιτεί κόπο και, επιπλέον, τα ύψη καθ’ αυτά άντιπροσωπεύουν την ανύψωση της διανοίας μας στά του Θεού.
Γιατί μετεμορφώθη νύχτα ο Κύριός μας; Διότι η νύχτα είναι πιο κατάλληλη απ’ ότι η ημέρα, γιά προσευχή και ένθεες σκέψεις• η νύχτα δε, με το σκοτάδι της, κρύβει όλη την ομορφιά της γης και αποκαλύπτει την ομορφιά τού έναστρου στερεώματος τού ουρανού.
Γιατί εμφανίστηκαν ο Μωυσής και ο Ηλίας; Γιά να εκμηδενίσουν την Ιουδαϊκή πλάνη, οτι τάχα ο Χριστός ήταν ένας εκ των προφητών - ο Ηλίας ή ο Ιερεμίας ή κάποιος άλλος. Αυτός είναι ο λόγος που ο Κύριος εμφανίστηκε ως Βασιλεύς, υπεράνω των προφητών, αυτός είναι επίσης ο λόγος πού ο Μωυσης και ο Ηλίας εμφανίστηκαν ως διάκονοι Αυτού.
Μέχρι τότε ο Κύριός μας είχε εκδηλώσει πολλάκις την Θεία δύναμή Του στους μαθητές Αυτού• όμως, στο όρος Θαβώρ εκδήλωσε τη Θεία Φύση Του. Αυτή η όραση της Θεότητός Του όπως και η ακοή της ουρανίου μαρτυρίας, βεβαιούσης ότι Αυτός είναι ο Υιός του Θεού, πρέπει να ενίσχυσαν τούς μαθητές τις ημέρες του Πάθους του Κυρίου - εδραιώνοντας μέσα τους μια ακράδαντη πίστη σ' Αυτόν και στην τελική νίκη Του.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. Ο ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΑΧΡΙΔΟΣ. ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΗΣ ΑΧΡΙΔΟΣ. ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2018
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου