Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

Κυριακή, 7 Απριλίου 2013

Τὸ σημεῖο τοῦ Σταυροῦ στὴν καθημερινή μας ζωή

Δν εναι χωρς ξήγηση τ γεγονς τι Εκκλησία μας κα ο χριστιανο περιβάλλουμε τ σημεο το Σταυρο μ τ μέγιστη τιμ κα ελάβεια· κάνουμε δ χρήση του, τόσο συχν κατ τς διάφορες κολουθίες, πως κα στν καθημερινή μας ζωή. ναφέρουμε τ νομα το Θεο, τς Παναγίας, τν γίων κα σχηματίζουμε τ σημεο το τιμίου Σταυρο. ρχίζουμε τελειώνουμε τν μέρα μας μ᾿ ατό. Πρν κα μετ τ φαγητό μας, στν ναρξη κα λήξη τς ργασίας μας, καθς περνμε ξω π ερ ναό. Κα παντο ντικρύζουμε τ ζωοποι σχμα του: Στος τρούλους τν κκλησιν, στ κοιμητήρια, σ εκονοστάσια κατ μκος τν δρόμων, τ λαιμ ντρων, γυναικν κα παιδιν, στ κρεβάτια γιν κα σθενν, στς πιγραφς τν νοσοκομείων, στς προσόψεις τν φαρμακείων, σ κορυφς λόφων...

πάρχουν βέβαια κα «χριστιανο» πο μ τ ζω κα τ συμπεριφορά τους δείχνουν σέβεια πρς τν ζωοποι Σταυρό. Ετε μ τν τρόπο πο κάνουν τ σημεο το νευλαβς, χωρς ν τν σχηματίζουν κανονικ (νωμένα τ τρία πρτα δάχτυλα, κουμπισμένα τ λλ δύο στν παλάμη, καί. κινώντας τσι. Τ δεξ χέρι π τ μέτωπο στν κοιλι κα μετ στν δεξι κα ριστερ μο), ετε μ τ ν ντρέπονται ν κάνουν τν σταυρό τους δημόσια, ετε -χειρότερα- μ τ ν βλασφημον τν πανάγιο Σταυρό!
ς πρς τος βαθύτερους συμβολισμος γι τ σημεο το Σταυρο πο κάνουμε ο χριστιανοί, ς κούσουμε τί κριβς λεγε, μ πλ λλ διαίτερα βαθ θεολογικ τρόπο, γιος Κοσμς Ατωλός, διδάχος το Γένους·στν Ε διδαχή του:
«κούσατε, χριστιανοί μου, πς πρέπει ν γίνεται σταυρς κα τί σημαίνει. Μς λέγει τ ερν Εαγγέλιον πς για Τριάς, Θεός, δοξάζεται ες τν ορανν περισσότερον π τος γγέλους. Τί πρέπει ν κάμς κα σύ; Σμίγεις τ τρία σου δάκτυλα μ τ δεξιόν σου χέρι κα μ μπορώντας ν νεβς ες τν ορανν ν προσκυνήσς, βάνεις τ χέρι σου ες τ κεφάλι σου, διατ τ κεφάλι σου εναι στρογγυλ κα φανερώνει τν ορανν κα λέγεις μ τ στόμα: Καθς σες ο γγελοι δοξάζετε τν γίαν Τριάδα ες τν ορανόν, τσι κα γώ, ς δολος νάξιος, δοξάζω κα προσκυν τν για Τριήδα. Κα καθς ατ τ δάκτυλα, εναι τρία εναι ξεχωριστά, εναι κα μαζ τσι κα γία Τριάς, Θεός, τρία πρόσωπα, κα νας μόνος Θεός, Κατεβάζεις τ χέρι σου π τ κεφάλι κα τ βάνεις ες τν κοιλίαν σου κα λέγεις: Σ προσκυν κα σ λατρεύω, Κύριέ μου, τι κατεδέχθης κα σαρκώθης ες τν κοιλίαν τς Θεοτόκου δι τς μαρτίας μας. Τ βάζεις πάλιν ες τν δεξιόν σου μον κα λέγεις: Σ παρακαλ, Θεέ μου, ν μ συγχωρήσς κα ν μ βάλς ες τ δεξιά σου μ τος δικαίους. Βάνοντάς το πάλι ες τν ριστερν μον, λέγεις: Σ παρακαλ, Κύριέ μου, μ μ βάλης ες τ ριστερ μ τος μαρτωλούς.πειτα, κύπτοντας κάτω ες τν γν: Σ δοξάζω, Θεέ μου, σ προσκυν κα σ λατρεύω, τι, καθς βάλθηκες ες τν τάφον, τσι θ βαλθ κα γώ. Κα ταν σηκώνεσαι ρθός, φανερώνεις τν νάστασιν κα λέγεις: Σ δοξάζω, Κύριέ μου, σ προσκυν κα σ λατρεύω, πς ναστήθηκες π τος νεκρούς, δι ν μς χαρίσς τν ζων τν αώνιον. Ατ σημαίνει πανάγιος σταυρός».
Σύμφωνα μ λλη ρμηνεία, τ μν τρία νωμένα δάκτυλα συμβολίζουν τν να Θε μ τς τρες ποστάσεις πο εναι τρία πρόσωπα μοούσια κα νωμένο, «χωρίστως» κα «διαιρέτως», τ δ λλα δύο συμβολίζουν τς δύο φύσεις (θεία κα νθρώπινη), τς δύο θελήσεις κα νέργειες το Κυρίου μας. Σχηματίζοντας τσι τ σημεο το σταυρο κα κουμπώντας τ χέρι μας στ μέτωπο (τ διανοητικό μας κέντρο), τν κοιλι (κέντρο τν πιθυμιν) κα τος δύο μους (μέσον τν σωματικν δραστηριοτήτων μας), μολογομε τι ο σκέψεις, ο πιθυμίες κα ο πράξεις μας νήκουν στν Θε κα θέλουμε ν βρίσκονται κάτω π τν ελογία του.
* * *
σταυρός, λέει ερς Χρυσόστομος, «νελε τν μαρτίαν, καθάρσιον τς οκουμένης γένετο, καταλλαγ χρονίας χθρας, νέωξε το ορανο τς πύλας, τος μισουμένους φίλους ποίησεν, ες τν ορανν πανήγαγεν, ν δεξι το θρόνου κάθισε τν μετέραν φύσιν, μυρία τερα παρέσχεν μν γαθά» (Migne Ε.Π. 48, 867).τσι ξηγεται γιατ πεποίθηση τν χριστιανν θεωρε τν τίμιο Σταυρ «θέλημα το Πατρός, δόξα το Μονογενος, γαλλίαμα το Πνεύματος, κόσμημα τν γγέλων, σφάλεια τς κκλησίας, καύχημα το Παύλου, τεχος τν γίων, φς λης της οκουμένης» (ερς Χρυσόστομος, Ε.Π. 49, 396).
Παρόλο τι στν ποχή μας φαίνεται πς « το κόσμου σοφία τ πρωτεα φέρεται, παρωσαμένη τ καύχημα το σταυρο» (Μέγας Βασίλειος, Migne Ε.Π. 32, 473), ντούτοις θ συμφωνήσουμε πόλυτα μ τ διαπίστωση γκυρου θεολόγου (το Βασιλείου Μουστάκη, †) πο γραψε:
«π λους τους θησαυρος πο νωρύχθηκαν π τ σπλάγχνα τς γς θ νορυχθον στ μέλλον, δν πάρχει σφαλς πι πολύτιμος π τν Σταυρ το Κυρίου, πο γία ατοκράτειρα λένη νέσυρε στ ψς το λίου. Σταυρς εναι τ καύχημα τκ χριστιανοσύνης. Τ πανάκριβο κόσμημα πο λαβε σν δρο κα σν πόδειξη τς γάπης του π τν θεο Νυμφίο της κκλησία... Ατ τ σύμβολο τς τιμώσεως κα τς καταδίκης, πο προκαλοσε φρίκη στος ρχαίους λαούς, πέβη, μ τν θάνατο το Σωτρος πάνω του, πηγ τς χαρς, τς δυνάμεων κα τς δόξης. γινε τ κλειδί, μ τ ποο ξωσμένος δμ ξανάνοιξε τς πύλες τς δέμ... Τ πανίσχυρο πλο, μ τ ποο κατατροπώνονται ο δυνάμεις το κακο. καθέδρα, π᾿ που διδάχθηκε στς ψυχς μοναδικ λήθεια. Τ κατάρτι, πάνω στ ποο σαρίσθηκε σν παν περγαμην το Εαγγελίου, γι ν γίνει κατορθωτς πλος τς νθρωπότητος πρς τ λιμάνι τς νω ζως... Σταυρός, ραιότης τς κκλησίας, πως τν ποκαλε να τροπάριο, ς γίνει μορφι τς ζως το καθενός μας. Ατς πράγματι εναι λη, πο πάνω της συνέθεσε θεία γάπη τ ριστούργημα τς πολυτρώσεως. Χωρς ατν εναι δύνατο ν τ κάνει δικό του καθένας» (Θ.Η.Ε. 11, 439).
Γι᾿ ατ κι μες ψάλλουμε: «.Τν Σταυρόν σου προσκυνομεν, Δέσποτα, κα τν γίαν σου νάστασιν δοξάζομεν»!
http://agiosmgefiras.blogspot.gr/2012/08/blog-post_7177.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Γιά τίς σαρκικές διαστροφές ἐντός τοῦ γάμου, Ἁγίου Παϊσίου Ἁγιορείτου





ΓΙΑ ΤΑ ΣΑΡΚΙΚΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΓΑΜΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥΣ» ΠΟΥ ΤΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ










Διήγησις τοῦ π. Σάββα Ἁγιορείτη
περί τοῦ Ἁγίου Παϊσίου: «Μοῦ διηγήθηκε κάποια κυρία ἀπό τήν Θεσσαλονίκη, ὅτι
κάποτε ὁ Ὅσιος Παΐσιος ἔδωσε δυναμικό τέλος σ’ ἕνα φορτικό καί ἄκρως ἐφάμαρτο
συζυγικό της βάσανο. Εἶχαν διαφορετικό Πνευματικό ἐκείνη καί ὁ σύζυγός της. Ὁ
δικός της Πνευματικός ἦταν πατερικός καί εὐσυνείδητος καί ὑπεδείκνυε τίς
θεοχάρακτες γραμμές καί προϋποθέσεις τοῦ τίμιου γάμου. Ὁ Πνευματικός τοῦ
συζύγου της ἦταν νεωτεριστής καί μεταπατερικός καί ἔλεγε στό σύζυγό της τό
γνωστό καί βλάσφημο καί ἀμοραλιστικό λόγιο ὅτι "ὁ Θεός ἀφήνει ἐλεύθερες
τίς κρεβατοκάμαρες καί δέν ἀσχολεῖται μέ τό τί κάνουν οἱ σύζυγοι κατά τήν σχέση,
ἀλλά μέ τήν καρδιά…". Ὁ σύζυγος ἀπαιτοῦσε νά μεταβληθεῖ ἡ σύζυγός του σέ
χοιρώδη καί λασπώδη κρεάτινη μάζα καί διαρκῶς τήν πίεζε νά ἐνδώσει, μέ εὐλογία
τοῦ Πνευματικοῦ του, στήν παρά φύσιν θεομίσητη καί βδελυρή ἁμαρτία!!! Ἐκείνη ἀκολουθοῦσε
τήν ὑπόδειξη τῆς φωνῆς τοῦ Θεοῦ μέσω τοῦ καλοῦ της Πνευματικοῦ καί οὐδέποτε
διανοήθηκε νά προβεῖ σέ ἕνα τέτοιο παθογενές ἀνοσιούργημα..


Κάποτε ἀπελπισμένη
κατέφυγε στήν Ἱερά Μονή Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου Σουρωτῆς καί συνάντησε τόν ἐκεῖ
παρεπιδημοῦντα Γέροντα τῆς ἀδελφότητος Ὅσιο καί Θεοφόρο πατέρα Παΐσιο τόν Ἁγιορείτη.
Τοῦ ἐκμυστηρεύθηκε τό πρόβλημά της καί ζήτησε τήν βοήθειά του. Ὁ Ὅσιος, κατά
μαρτυρία τῆς γυναίκας, ἔγινε κατά τό κοινῶς λεγόμενο «ἡφαίστειο» ἀπό ἱερά ἀγανάκτηση.
Ὑπέδειξε στή γυναίκα νά μήν ἐνδώσει οὔτε καί μέ ἀπειλή θανάτου στίς
σιχαμερότερες καί θανασιμότερες ἁμαρτίες πού ἔχει νά παρουσιάσει ὀ ἐκπεσών ἄνθρωπος.
Ἐξήγησε ὅτι μέσω αὐτῶν τῶν ἁμαρτιῶν ἐπεισέρχεται ὁ διάβολος στό γάμο καί
φυγαδεύεται ὁ Παράκλητος.


Γίνονται οἱ ἄνθρωποι ὑποκτηνώδη ὄντα, πού ἔπρεπε νἀ ἐντρέπονται
τά φυσιολογικά κτήνη καί νά διδάσκονται ἀπ’ αὐτά. Ἐξήγησε ἀκόμη ὅτι εἶναι ἀναίρεση
τοῦ σκοποῦ τοῦ γάμου πού διασώζει τό κατά φύσιν καί ἀναγάγει στό ὑπερ φύσιν,
καί ὅτι οἱ βδελυρές καί πυρίκαυστες οὐρανόθεν στά Σόδομα αὐτές πράξεις εἶναι οἱ
προσφιλέστερες στόν διάβολο, γιατί ὁδηγοῦν τόν κατ’ εἰκόνα καί ὁμοίωσιν Θεοῦ πλασθέντα
ἄνθρωπο στήν κατακόρυφη πτωτική κατεύθυνση τοῦ διεστραμμένου δαίμονα καί ὄχι
στήν ὑπερυψωθεῖσα θριαμβευτική θέση, πού ὑπέδειξε ἡ τεθεωμένη ἀνθρώπινη φύση
πού προσέλαβε ὁ Χριστός, ἤτοι στά δεξιά τοῦ Πατρός… Ὀνόμασε τίς πράξεις αὐτές
μάστιγα τῆς ἐποχῆς καί παθογένεια γιά τά διαζύγια, τήν ψυχική διάσπαση τῶν
συζύγων, καί ἰδίως γιά τήν διαστροφή καί κατρακύλα τῶν σημερινῶν παιδιῶν, πού εἰσροφοῦν
δαιμονική ἐνέργεια ἀπό τά κυριαρχικά δικαιώματα πού ἔχει ὁ διάβολος ἐπί τοῦ
γενετικοῦ ὑλικοῦ ἀπό τό ὁποῖο προέρχονται καί ἀπό τίς χαίνουσες πνευματικές
πληγές, πού ὐπάρχουν ἀθεράπευτες στίς ψυχές τῶν γονέων τους..


Ἐκεῖνο πού ἔκανε ἰδιαίτερη ἐντύπωση
στήν κυρία ἐκείνη, ἦταν ἡ ἐπιμονή τοῦ Ὁσίου Παϊσίου νά καταγγείλει τόν
«Πνευματικό» τοῦ συζύγου της στόν Ἐπίσκοπο του γιά νά τόν καθαιρέσει. Τῆς εἶπε ἐπί
λέξει: «Νά πᾶς νά τό πεῖς στό Δεσπότη γιά νά τόν ξυρίσει!!!».


Διαπιστώνουμε τήν
ξεκάθαρη, σύμφωνη μέ ὅλους τούς Ἁγίους Πατέρες, θέση τοῦ Ἁγίου Παϊσίου, ἐνάντια
στίς ὅποιες σαρκικές διαστροφές εἴτε ἐκτός, εἴτε ἐντός τοῦ γάμου. Αὐτές καθιστοῦν
τό γάμο ἕναν «νομιμοφανή» σοδομισμό μέ καταστροφικές συνέπειες τόσο στούς
συζύγους, πού ἄν δέν μετανοήσουν κολάζονται, ὄσο καί στά τέκνα τους. Διαπιστώνουμε ἐπίσης τήν ἁγιοπατερική στάση του ἀπέναντι ἐκείνων τῶν «Πνευματικῶν», τῶν χωρίς Ἅγιο Πνεῦμα, πού συμβουλεύουν ὀλέθρια τά πνευματικά τους τέκνα «χαϊδεύοντας» τά πάθη τους. Ὅπως μᾶς διδάσκει ἡ Ἁγιοπατερική Γραμματεία ὁ Πνευματικός ἔχει ἐξουσία νά συγχωρεῖ ἐκεῖνα πού συγχωροῦνται σύμφωνα μέ τόν νόμο τοῦ Θεοῦ καί ὄχι τά πάντα. Ἡ ἐθελοτυφλία καί ἡ ἄνομη κακή συγχώρηση αὐτῶν πού ἁμαρτάνουν ἀμετανόητα κολάζει τόσο τόν ἐξομολογούμενο ὅσο καί τόν Πνευματικό του.


Ὁ Κύριος νά μᾶς δίνει σύνεση καί νά μᾶς εὐλογεῖ ὅλους δι’ εὐχῶν τοῦ Ἁγίου
Του, Ὁσίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου».




























ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία: hristospanagia@yahoo.gr
.
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό hristospanagia@yahoo.gr

ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΤΕ ΟΜΙΛΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ- ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...