Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

Τρίτη, 5 Αυγούστου 2014

Γέροντας Παΐσιος: Πῶς ἀντιμετώπιζε τίς ἀρρώστιες του


π. Παϊσιος π τ 1949 (25 ετών), ς φαντάρος εχε προβλήματα γείας στος πνεύμονες΄ τ 1956 κανε θεραπεία γι φυματίωση χωρς βελτίωση, καθς ο αμοπτύσεις συνεχίζονταν, καί τελικ χειρουργήθηκε γι βρογχεκτασία τ 1966, μ νοσηλεία 4 μηνν. π τ χρόνο ατς τς πέμβασης, λόγω κακς ντίδρασης στν ντιβίωση, εχε μεγάλο πρόβλημα στ ντερο πο τν ταλαιπώρησε γι λα του τ χρόνια μ αμορραγίες κα πόνους΄ τ 1987, φο πέφερε χρόνια κ π κήλη, κανε γχείρηση βουβωνοκήλης. Ο ίδιος για αυτά μιλά:
«ταν ρχόταν κόσμος, ζοριζόμουν. Πέρασε κενο, μετ ρχισε αμορραγία. λκώδη κολίτιδα, μο επαν. λλη στορία... Πνε πτ χρόνια μ αμορραγίες, μ πόνους... λλ μ στεναχωριέστε΄ μόνο ν εχεστε γι τν γεία τς ψυχς μου.
Γιατί, ν μες πο χουμε λίγο φόβο Θεο, δν κάνουμε πομονή, τί θ κάνουν ο κοσμικοί;
ταν χεις κι σ κάποιον πόνο, σκέφτεσαι τν πόνο το λλου, ρχεσαι στν θέση του κα πονς πι πολ γι ‘κενον. πόνος δικός σου δηλαδ σ βοηθάει ν καταλάβεις τν πόνο τν λλων. Κα ταν δέχεσαι μ χαρ τν δικό σου πόνο, δίνεις στος πονεμένους παρηγοριά".

.....Μ ζω γεμάτη σωματικος πόνους, τν κτώβρη το 1993 πγε γι ξετάσεις λόγω ειλεο κα διαπιστώθηκε προχωρημένος καρκίνος ντέρου λλ χωρς μεταστάσεις. Ξεκίνησε κτινοθεραπεία κα τν Φεβρουάριο το 1994 φαιρέθηκε γκος το παχέος ντέρου, διαπιστώθηκαν μως κα μεταστάσεις σ πνεύμονες κα συκώτι, γι τς ποες ποβλήθηκε σ χημειοθεραπεία. «Και πριν από την εγχείρηση [στο μοναστήρι] στη Σουρωτή και στο νοσοκομείο και μετά πάλι στο μοναστήρι, περνούσαν πολλοί να τον δουν, να πουν τα βάσανά τους και να του ζητήσουν συγχώρεση. Αυτό πρόσθετε κόπο και ταλαιπωρία στους πόνους της ασθενείας του, αλλά ήταν αναπόφευκτο». 
Ο ίδιος λέει: «Πάντως λλο εναι ν μαθαίνεις τι ρρώστησε κάποιος κα λλο εναι νὰ ρρωσταίνεις διος. Τότε καταλαβαίνεις τν ρρωστο. κουγα «χημειοθεραπεες» κα νόμιζα τι εναι «χυμοθεραπεες», δηλαδ τι κάνουν στος καρκινοπαθες θεραπεία μ χυμούς, μ φυσικς τροφές! Πο ν ξέρω; Τώρα μως κατάλαβα τί ταλαιπωρία εναι".
- Ο χημειοθεραπεες, Γέροντα, εναι πι δύσκολες π τς κτινοβολίες;
- Πι δύσκολες; λα, κα ο κτινοβολίες κα ο χημειοθεραπεες εναι... Τὸ χειρότερο εναι πού σου κόβουν τν ρεξη... μ, πς ν φς, φο λα ατά σου κόβουν τν ρεξη κα σ κάνουν πτμα! ταν κανα κτινοβολίες, ν καιγόμουν, δν μποροσα ν πι καθόλου νερό. Μο ρχόταν ν κάνω μετό, ασθανόμουν πέχθεια κόμη κα γι τ νερό.
- Γέροντα, ν κάνατε λίγο νωρίτερα τν γχείρηση...
- Τί νωρίτερα; γ δν κάνω προσευχ ν περάσει, γιατί τσι συμπάσχω μ τν κόσμο πο ποφέρει. Καταλαβαίνω πι πολύ τους πονεμένους κα συμμετέχω στν πόνο τους. λλωστε κα μένα μ φελε πνευματικά. Ζητάω μόνο ν μπορ λίγο ν ξυπηρετομαι κα ν ξυπηρετ. ,τι θέλει μως Θεός.
- Γέροντα, γινε τελικ διάγνωση. γκος πο χετε εναι καρκίνος, κα μάλιστα γριος.
- Φέρε να μαντήλι ν χορέψω τ «χε γεια, καημένε κόσμε»! γ ποτ δν χόρεψα στν ζωή μου, λλ τώρα π τν χαρά μου πο πλησιάζει θάνατος θχορέψω.
- Γέροντα, γιατρς επε τι πρέπει ν γίνουν πρτα κτινοβολίες, γι ν συρρικνωθε γκος, κα μετ ν γίνει πέμβαση.
- Κατάλαβα! Πρτα θ βομβαρδίσει εροπορία κα μετ θ γίνει πίθεση! Λοιπν θ πάω πάνω κα θ σς φέρω νέα!... Μερικοί, κόμη κα γέροι, ν τους πε γιατρς «θ πεθάνεις» «πενήντα τος κατ πάρχει λπίδα ν ζήσεις», στεναχωριονται. Θέλουν ν ζήσουν. Τί θ βγάλουν; πορ! ν εναι κανες νέος, ε, κάπως δικαιολογεται, λλ νας γέρος ν κάνη προσπάθεια ν ζήση, ατ δν τ καταλαβαίνω. λλο εναι ν κάνη μι θεραπεία, γι ν μπορε ν ντέξει κάπως τν πόνο. Δν θέλει δηλαδ ν παρατείνει τν ζωή του, λλ θέλει μόνο ν εναι λίγο πι ποφερτο ο πόνοι κα ν ατοεξυπηρετεται, μέχρι ν πεθάνει΄ατ χει νόημα.
- Γέροντα, παρακαλομε τν Θε ν σς δώσει παράταση ζως.
- Γιατί;  Ψαλμς δν λέει τι βδομήκοντα εναι τ χρόνια της ζως μας;
- Προσθέτει μως Ψαλμωδς κα «ἐὰν ν δυναστείαις, γδοήκοντα»...
- Ναί, λλ λέει κα «τ πλεον ατν κόπος κα πόνος», πότε καλύτερη ἡ νάπαυση στν λλη ζωή!
- Μπορε, Γέροντα, κάποιος π ταπείνωση ν μν ασθάνεται τοιμος πνευματικ γι τν λλη ζω κα ν θέλει κόμη ν ζήση, γι ν τοιμασθε;
- Ατ εναι καλό, λλ πο ξέρει τι, ν ζήση κι λλο, δν θ γίνει χειρότερος;
- Γέροντα, πότε συμφιλιώνεται κανες μ τν θάνατο;
- Πότε; μα ζε μέσα του Χριστός, τότε εναι χαρ θάνατος. χι μως νὰ χαίρεται πο θ πεθάνει, γιατί βαρέθηκε τν ζωή του. ταν χαίρεσαι τν θάνατο, μ τν καλ ννοια, φεύγει θάνατος κα πάει ν βρε κανέναν φοβητσιάρη!» 
Σύμφωνα μ μαρτυρία το γιατροῦ, το Γεωρ. Μπλατζά, κάποια μέρα ο γέροντας το επε τι θεραπεία θ σταματήσει,  γιατί, όπως του είπε ο ίδιος:
«Τώρα δν μπορ ν κάνω τίποτε. Χθς θέλησα ν προσευχηθ γονατιστς κα δν μπόρεσα. Δν μπορ ν δ κανέναν΄ ληξε ποστολή μου. Ατ ταν. δ θ μ φήσετε».

«Τν τελευταία φορ πο τν εδα», λέει γιατρός του … «πτ μέρες πρν κοιμηθ, φαίνεται μουν στενοχωρημένος. Πολλς φορς μ πασχολοσε τ θέμα, ν ατ πο κάνουμε στος ρρώστους εναι τ σωστό. 
Μο επε: "κουσε Γιργο. λα γιναν πως πρεπε. ξιος μισθός σου. Μ στενοχωριέσαι. θελα ν ξέρης, ποτε μ χρειασθς, θ εμαι κοντά σου". 
–Γέροντα, τ συκώτι σς πρήστηκε κα σς πονάει, το επα, γιατί εχε κάνει μεταστάσεις φοβερές. 
Χαμογέλασε κα μο επε: ‘Ά, ατ εναι τ καμάρι μου, μ στενοχωριέσαι. Ατ μ κράτησε ς τ βδομντα, κα ατ τώρα μ στέλνει, σο πι γρήγορα μπορε, κε πο πρέπει ν πάω. Μ στενοχωριέσαι γι’ ατό, μι χαρ εμαι».

Το κείμενο αποτελεί απόσπασμα από την εργασία: ΠΩΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΑΝ ΤΗΝ ΑΡΡΩΣΤΙΑ: ΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΓ. ΠΟΡΦΥΡΙΟΥ, ΓΈΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΚΑΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΣΜΕΜΑΝ
Συγκέντρωση υλικού: Μαριάννα Δρέ-Λαιζηνού. Την ευχαριστούμε πολύ για την αποστολή του άρθρου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Γιά τίς σαρκικές διαστροφές ἐντός τοῦ γάμου, Ἁγίου Παϊσίου Ἁγιορείτου





ΓΙΑ ΤΑ ΣΑΡΚΙΚΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΓΑΜΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥΣ» ΠΟΥ ΤΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ










Διήγησις τοῦ π. Σάββα Ἁγιορείτη
περί τοῦ Ἁγίου Παϊσίου: «Μοῦ διηγήθηκε κάποια κυρία ἀπό τήν Θεσσαλονίκη, ὅτι
κάποτε ὁ Ὅσιος Παΐσιος ἔδωσε δυναμικό τέλος σ’ ἕνα φορτικό καί ἄκρως ἐφάμαρτο
συζυγικό της βάσανο. Εἶχαν διαφορετικό Πνευματικό ἐκείνη καί ὁ σύζυγός της. Ὁ
δικός της Πνευματικός ἦταν πατερικός καί εὐσυνείδητος καί ὑπεδείκνυε τίς
θεοχάρακτες γραμμές καί προϋποθέσεις τοῦ τίμιου γάμου. Ὁ Πνευματικός τοῦ
συζύγου της ἦταν νεωτεριστής καί μεταπατερικός καί ἔλεγε στό σύζυγό της τό
γνωστό καί βλάσφημο καί ἀμοραλιστικό λόγιο ὅτι "ὁ Θεός ἀφήνει ἐλεύθερες
τίς κρεβατοκάμαρες καί δέν ἀσχολεῖται μέ τό τί κάνουν οἱ σύζυγοι κατά τήν σχέση,
ἀλλά μέ τήν καρδιά…". Ὁ σύζυγος ἀπαιτοῦσε νά μεταβληθεῖ ἡ σύζυγός του σέ
χοιρώδη καί λασπώδη κρεάτινη μάζα καί διαρκῶς τήν πίεζε νά ἐνδώσει, μέ εὐλογία
τοῦ Πνευματικοῦ του, στήν παρά φύσιν θεομίσητη καί βδελυρή ἁμαρτία!!! Ἐκείνη ἀκολουθοῦσε
τήν ὑπόδειξη τῆς φωνῆς τοῦ Θεοῦ μέσω τοῦ καλοῦ της Πνευματικοῦ καί οὐδέποτε
διανοήθηκε νά προβεῖ σέ ἕνα τέτοιο παθογενές ἀνοσιούργημα..


Κάποτε ἀπελπισμένη
κατέφυγε στήν Ἱερά Μονή Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου Σουρωτῆς καί συνάντησε τόν ἐκεῖ
παρεπιδημοῦντα Γέροντα τῆς ἀδελφότητος Ὅσιο καί Θεοφόρο πατέρα Παΐσιο τόν Ἁγιορείτη.
Τοῦ ἐκμυστηρεύθηκε τό πρόβλημά της καί ζήτησε τήν βοήθειά του. Ὁ Ὅσιος, κατά
μαρτυρία τῆς γυναίκας, ἔγινε κατά τό κοινῶς λεγόμενο «ἡφαίστειο» ἀπό ἱερά ἀγανάκτηση.
Ὑπέδειξε στή γυναίκα νά μήν ἐνδώσει οὔτε καί μέ ἀπειλή θανάτου στίς
σιχαμερότερες καί θανασιμότερες ἁμαρτίες πού ἔχει νά παρουσιάσει ὀ ἐκπεσών ἄνθρωπος.
Ἐξήγησε ὅτι μέσω αὐτῶν τῶν ἁμαρτιῶν ἐπεισέρχεται ὁ διάβολος στό γάμο καί
φυγαδεύεται ὁ Παράκλητος.


Γίνονται οἱ ἄνθρωποι ὑποκτηνώδη ὄντα, πού ἔπρεπε νἀ ἐντρέπονται
τά φυσιολογικά κτήνη καί νά διδάσκονται ἀπ’ αὐτά. Ἐξήγησε ἀκόμη ὅτι εἶναι ἀναίρεση
τοῦ σκοποῦ τοῦ γάμου πού διασώζει τό κατά φύσιν καί ἀναγάγει στό ὑπερ φύσιν,
καί ὅτι οἱ βδελυρές καί πυρίκαυστες οὐρανόθεν στά Σόδομα αὐτές πράξεις εἶναι οἱ
προσφιλέστερες στόν διάβολο, γιατί ὁδηγοῦν τόν κατ’ εἰκόνα καί ὁμοίωσιν Θεοῦ πλασθέντα
ἄνθρωπο στήν κατακόρυφη πτωτική κατεύθυνση τοῦ διεστραμμένου δαίμονα καί ὄχι
στήν ὑπερυψωθεῖσα θριαμβευτική θέση, πού ὑπέδειξε ἡ τεθεωμένη ἀνθρώπινη φύση
πού προσέλαβε ὁ Χριστός, ἤτοι στά δεξιά τοῦ Πατρός… Ὀνόμασε τίς πράξεις αὐτές
μάστιγα τῆς ἐποχῆς καί παθογένεια γιά τά διαζύγια, τήν ψυχική διάσπαση τῶν
συζύγων, καί ἰδίως γιά τήν διαστροφή καί κατρακύλα τῶν σημερινῶν παιδιῶν, πού εἰσροφοῦν
δαιμονική ἐνέργεια ἀπό τά κυριαρχικά δικαιώματα πού ἔχει ὁ διάβολος ἐπί τοῦ
γενετικοῦ ὑλικοῦ ἀπό τό ὁποῖο προέρχονται καί ἀπό τίς χαίνουσες πνευματικές
πληγές, πού ὐπάρχουν ἀθεράπευτες στίς ψυχές τῶν γονέων τους..


Ἐκεῖνο πού ἔκανε ἰδιαίτερη ἐντύπωση
στήν κυρία ἐκείνη, ἦταν ἡ ἐπιμονή τοῦ Ὁσίου Παϊσίου νά καταγγείλει τόν
«Πνευματικό» τοῦ συζύγου της στόν Ἐπίσκοπο του γιά νά τόν καθαιρέσει. Τῆς εἶπε ἐπί
λέξει: «Νά πᾶς νά τό πεῖς στό Δεσπότη γιά νά τόν ξυρίσει!!!».


Διαπιστώνουμε τήν
ξεκάθαρη, σύμφωνη μέ ὅλους τούς Ἁγίους Πατέρες, θέση τοῦ Ἁγίου Παϊσίου, ἐνάντια
στίς ὅποιες σαρκικές διαστροφές εἴτε ἐκτός, εἴτε ἐντός τοῦ γάμου. Αὐτές καθιστοῦν
τό γάμο ἕναν «νομιμοφανή» σοδομισμό μέ καταστροφικές συνέπειες τόσο στούς
συζύγους, πού ἄν δέν μετανοήσουν κολάζονται, ὄσο καί στά τέκνα τους. Διαπιστώνουμε ἐπίσης τήν ἁγιοπατερική στάση του ἀπέναντι ἐκείνων τῶν «Πνευματικῶν», τῶν χωρίς Ἅγιο Πνεῦμα, πού συμβουλεύουν ὀλέθρια τά πνευματικά τους τέκνα «χαϊδεύοντας» τά πάθη τους. Ὅπως μᾶς διδάσκει ἡ Ἁγιοπατερική Γραμματεία ὁ Πνευματικός ἔχει ἐξουσία νά συγχωρεῖ ἐκεῖνα πού συγχωροῦνται σύμφωνα μέ τόν νόμο τοῦ Θεοῦ καί ὄχι τά πάντα. Ἡ ἐθελοτυφλία καί ἡ ἄνομη κακή συγχώρηση αὐτῶν πού ἁμαρτάνουν ἀμετανόητα κολάζει τόσο τόν ἐξομολογούμενο ὅσο καί τόν Πνευματικό του.


Ὁ Κύριος νά μᾶς δίνει σύνεση καί νά μᾶς εὐλογεῖ ὅλους δι’ εὐχῶν τοῦ Ἁγίου
Του, Ὁσίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου».




























ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία: hristospanagia@yahoo.gr
.
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό hristospanagia@yahoo.gr

ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΤΕ ΟΜΙΛΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ- ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...