Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2015

Ἅγιος Θεοδόσιος τοῦ Μπάλτσι(+1845).Ἕνας νέος Ἅγιος τῆς Ὀρθοδοξίας μέ ἄφθαρτο λείψανο


Αγ. Θεοδόσιος Λεβίτσκι(1791-1845)

Μέχρι πριν από λίγα χρόνια η πρωσοπικότητα του ιερέως Θεοδοσίου Λεβίτσκι ήταν ένα θέμα ταμπού στην Ρωσική Εκκλησία.Τα τελευταία χρόνια,με την προτροπή του μητροπολίτου Οδησσού κ.Αγαθαγγέλου έγιναν έρευνες με σκοπό να φωτιστούν οι ''δύσκολες''πτυχές της ζωής του μεγάλου μυστικού.Έπειτα από αυτές τις έρευνες ο μητροπολίτης Αγαθάγγελος πήγε προσωπικά στο Μπάλτσι για να ανοίξει τον τάφο του Αγίου Θεοδοσίου.Η ευωδία και η αφθαρσία του σώματός του έκαναν τον μητροπολίτη από την Οδησσό να αναφωνήσει γεμάτος δάκρυα:«...πατέρα Θεοδόσιε συγχώρεσέ μας που σε ανακαλύψαμε τόσο αργά!»
Όσοι ήταν παρόντες δήλωσαν πως το λείψανο του Αγίου(163 χρόνια από την κοίμηση του) διατηρούνταν καλύτερα και από το λείψανο του Οσίου Κούκσα της Οδησσού...



Από τα αρχεία της Οδησσού μαθαίνουμε πως η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρωσίας είχε ετοιμαστεί για την αγιοκατάταξη αυτού του ιερέως αλλά την πρόλαβαν τα γεγονότα του 1917.
Στις 6 Μαρτίου 2007 η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας αποφάσισε την αγιοκατάταξη του  ιερέως Θεοδόσιος Λεβίτσκι από το Μπάλτσι


Ποιός ήταν όμως ο ιερέας Θεοδόσιος Λεβίτσκι και πως επηρέασε τον λαό;
Ήταν γιός ιερέα και γεννήθηκε στις 11 Ιανουαρίου του 1791 στο χωριό Κορετνάια, κοντά στην πόλη Μπάλτσι,όταν βρίσκονταν υπό πολωνική κατοχή.Στα 13 του χρόνια μπήκε στο Θεολογικό Σεμινάριο του Καμενέτς-Ποντόλσκ..Το 1815 με την προτροπή του διευθυντή του σεμιναρίου αρχιμανδρίτου Γεωργίου σκέφτηκε να γίνει μοναχός τελικά όμως με την ευλογία του μητροπολίτου Ποντολίας Ιωαννικίου παντρεύτηκε και χειροτονήθηκε ιερέας για τον ναό του Αγίου Νικολάου στο Μπάλτσι
Αυτό που επηρέαζε σε μεγάλο βαθμό τους πιστούς ήταν τα κηρύγματά του.Δεν υπήρχε ακολουθία που να μην κήρυττε τον Θείο λόγο.Από τα κηρύγματα της πρώτης περιόδου που έχουν διασωθεί διαπιστώνουμε πως δεν χρησιμοποιούσε ρητορικές κορώνες, αντιθέτως ξεχείλιζαν από μια βαθιά θρησκευτικότητα και μία σπάνια ζεστασιά που διείσδυε στις καρδιές των ακροατών.
Μετά την κοίμηση της συζύγου του (1818)και της μητέρας του απέμεινε μόνος.
Ο Θεοδόσιος λεβίτσκι αφιερώθηκε εξ ολοκλήρου στο κήρυγμα του Θείου λόγου.Ένα από τα βασικά θέματα που έθιγε στα κηρύγματά του ήταν η Δευτέρα Παρουσία και η τελική..κρίση.Βασιζόμενος στην Αγία Γραφή έγραψε ένα ολόκληρο σύγγραμα με τον τίτλο:''Περί της τελικής Κρίσεως''
το οποίο απέστειλε στον τσάρο Αλέξανδρο τον Α'(1777-1825) δια μέσου του υπουργού Γκολιτσίν.Η εργασία του ιερέως Θεοδοσίου άρεσε πολύ στον τσάρο και μέσω ενός γράμματος(3 Μαίου 1823) που απέστειλε ο Γκολιτσίν,προσκαλούσε τον Θεοδόσιο στην Πετρούπολη.


Από το Μπάλτσι ο Θεοδόσιος έφυγε στις 8 Μαίου 1823.Στην Πετρούπολη έφτασε στις 20 Μαίου 1823 και όπως του είχε γράψει ο ο υπουργός πρίγκηπας Γκολίτσιν,σταμάτησε στην επισκοπική οικία στο Τβερ,στον επίσκοπο Ιωνά.Μετά από λίγο κατέφτασε και ο υποργός Γκολίτσιν.Τόσο δυνατή ήταν η εντύπωση που του προκάλεσε ο Θεοδόσιος που αμέσως πήρε ευλογία, κάθησε κοντά του και έκανε λεπτομερή εξομολόγηση αρχίζοντας από την παιδική του ηλικία.
Σύντομα τον παρουσίασαν στον Τσάρο Αλέξανδρο τον Α'.Του είπε πως είναι πολύ ευχαριστημένος με το ιεραποστολικό του έργο και ότι του επέτρεπε να του κάνει γνωστή οποιαδήποτε σκέψη αγαθή του έφερνε στο νου ο Θεός.
Στην Πετρούπολη σύντομα άρχισαν να τον αναζητούν πολλοί πιστοι ζητώντας την συμβουλή του/
Ο π.Θεοδόσιος Λεβίτσκι ζούσε ταπεινά και δεν χρησιμοποιούσε τα ακριβά ρούχα και τα υλικά αγαθά που του προσέφερε ο Τσάρος.Περνούσε την μέρα του με προσευχή,ανάγνωση και συγγραφή θρησκευτικών βιβλίων



Στις 7 Νοεμβρίου μία μεγάλη πλημμύρα έπληξε την Πετρούπολη.

Σύμφωνα με τον Θεοδόσιο ήταν η αρχή της οργής του Θεού για τις αμαρτίες των ανθρώπων.Έτσι μία Κυριακή άρχισε να λέει στο κήρυγμά του πως η τρομερή αυτή πλημμύρα ήταν μία τιμωρία από τον Θεό για τις αμαρτίες των ανθρώπων...επειδή ούτε από την πλευρά της πνευματικής ηγεσίας,ούτε από την πλευρά της λαϊκής ηγεσίας δεν έβλεπε κάποιο ίχνος μετανοίας και αναγνώρισης των σφαλμάτων τους...Και εαν οι άνθρωποι δεν μετανοήσουν δεν θα σταματήσουν οι συμφορές.
 Έπειτα από αυτό το κήρυγμα,το βράδυ της 11ης Νοεμβρίου 1824 ο ιερέας Θεοδόσιος εξορίστηκε και στάλθηκε  σ'ένα μοναστήρι στο νησί Κόνεβετς, υπό επίβλεψη και χωρίς το δικαίωμα να βγει από το μοναστήρι και να τελεί τις ιερές ακολουθίες.
 Η εξορία του έλαβε τέλος το 1827 υπό τον Τσάρο Νικόλαο τον Α'και μετά από ένα μακρύ ταξίδι έφτασε στο Μπάλτσι στις 2 Φεβρουαρίου 1828 συνεχίζοντας την ποιμαντική του δραστηριότητα στον ναό του Αγίου Νικολάου,όπως πρώτα.
Με τα πενιχρά του έσοδα και με την βοήθεια των πιστών έφτιαξε ένα άσυλο για τους φτωχούς και τα ορφανά.Το 1834-1835 όταν υπήρξε μεγάλη πείνα,πολλούς ανθρώπους βοήθησε ο π.Θεοδόσιος.Του συνέβησαν όμως και πολλά δυσάρεστα από ανθρώπους που εκμεταλλεύονταν την καλωσύνη του

 
Η ζωή του ήταν τέτοια που όχι μόνο οι χριστιανοί αλλά και οι Εβραίοι του ζητούσαν συμβούλες και τον σέβονταν.Ήδη απ'όταν ήταν εν ζωή οι άνθρωποι τον θεωρούσαν άγιο.
 Εκοιμήθη στις 9 Μαρτίου 1845 και τον κήδεψαν στον οικογενειακό τάφο δίπλα από την σύζυγό του.Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των πιστών πολλά θαύματα γινόνταν στον τάφο του.

Απόδοση στα Ελληνικά π.Γεώργιος Κονισπολιάτης/ proskynitis.blogspot



http://proskynitis.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Γιά τίς σαρκικές διαστροφές ἐντός τοῦ γάμου, Ἁγίου Παϊσίου Ἁγιορείτου





ΓΙΑ ΤΑ ΣΑΡΚΙΚΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΓΑΜΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥΣ» ΠΟΥ ΤΑ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ










Διήγησις τοῦ π. Σάββα Ἁγιορείτη
περί τοῦ Ἁγίου Παϊσίου: «Μοῦ διηγήθηκε κάποια κυρία ἀπό τήν Θεσσαλονίκη, ὅτι
κάποτε ὁ Ὅσιος Παΐσιος ἔδωσε δυναμικό τέλος σ’ ἕνα φορτικό καί ἄκρως ἐφάμαρτο
συζυγικό της βάσανο. Εἶχαν διαφορετικό Πνευματικό ἐκείνη καί ὁ σύζυγός της. Ὁ
δικός της Πνευματικός ἦταν πατερικός καί εὐσυνείδητος καί ὑπεδείκνυε τίς
θεοχάρακτες γραμμές καί προϋποθέσεις τοῦ τίμιου γάμου. Ὁ Πνευματικός τοῦ
συζύγου της ἦταν νεωτεριστής καί μεταπατερικός καί ἔλεγε στό σύζυγό της τό
γνωστό καί βλάσφημο καί ἀμοραλιστικό λόγιο ὅτι "ὁ Θεός ἀφήνει ἐλεύθερες
τίς κρεβατοκάμαρες καί δέν ἀσχολεῖται μέ τό τί κάνουν οἱ σύζυγοι κατά τήν σχέση,
ἀλλά μέ τήν καρδιά…". Ὁ σύζυγος ἀπαιτοῦσε νά μεταβληθεῖ ἡ σύζυγός του σέ
χοιρώδη καί λασπώδη κρεάτινη μάζα καί διαρκῶς τήν πίεζε νά ἐνδώσει, μέ εὐλογία
τοῦ Πνευματικοῦ του, στήν παρά φύσιν θεομίσητη καί βδελυρή ἁμαρτία!!! Ἐκείνη ἀκολουθοῦσε
τήν ὑπόδειξη τῆς φωνῆς τοῦ Θεοῦ μέσω τοῦ καλοῦ της Πνευματικοῦ καί οὐδέποτε
διανοήθηκε νά προβεῖ σέ ἕνα τέτοιο παθογενές ἀνοσιούργημα..


Κάποτε ἀπελπισμένη
κατέφυγε στήν Ἱερά Μονή Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου Σουρωτῆς καί συνάντησε τόν ἐκεῖ
παρεπιδημοῦντα Γέροντα τῆς ἀδελφότητος Ὅσιο καί Θεοφόρο πατέρα Παΐσιο τόν Ἁγιορείτη.
Τοῦ ἐκμυστηρεύθηκε τό πρόβλημά της καί ζήτησε τήν βοήθειά του. Ὁ Ὅσιος, κατά
μαρτυρία τῆς γυναίκας, ἔγινε κατά τό κοινῶς λεγόμενο «ἡφαίστειο» ἀπό ἱερά ἀγανάκτηση.
Ὑπέδειξε στή γυναίκα νά μήν ἐνδώσει οὔτε καί μέ ἀπειλή θανάτου στίς
σιχαμερότερες καί θανασιμότερες ἁμαρτίες πού ἔχει νά παρουσιάσει ὀ ἐκπεσών ἄνθρωπος.
Ἐξήγησε ὅτι μέσω αὐτῶν τῶν ἁμαρτιῶν ἐπεισέρχεται ὁ διάβολος στό γάμο καί
φυγαδεύεται ὁ Παράκλητος.


Γίνονται οἱ ἄνθρωποι ὑποκτηνώδη ὄντα, πού ἔπρεπε νἀ ἐντρέπονται
τά φυσιολογικά κτήνη καί νά διδάσκονται ἀπ’ αὐτά. Ἐξήγησε ἀκόμη ὅτι εἶναι ἀναίρεση
τοῦ σκοποῦ τοῦ γάμου πού διασώζει τό κατά φύσιν καί ἀναγάγει στό ὑπερ φύσιν,
καί ὅτι οἱ βδελυρές καί πυρίκαυστες οὐρανόθεν στά Σόδομα αὐτές πράξεις εἶναι οἱ
προσφιλέστερες στόν διάβολο, γιατί ὁδηγοῦν τόν κατ’ εἰκόνα καί ὁμοίωσιν Θεοῦ πλασθέντα
ἄνθρωπο στήν κατακόρυφη πτωτική κατεύθυνση τοῦ διεστραμμένου δαίμονα καί ὄχι
στήν ὑπερυψωθεῖσα θριαμβευτική θέση, πού ὑπέδειξε ἡ τεθεωμένη ἀνθρώπινη φύση
πού προσέλαβε ὁ Χριστός, ἤτοι στά δεξιά τοῦ Πατρός… Ὀνόμασε τίς πράξεις αὐτές
μάστιγα τῆς ἐποχῆς καί παθογένεια γιά τά διαζύγια, τήν ψυχική διάσπαση τῶν
συζύγων, καί ἰδίως γιά τήν διαστροφή καί κατρακύλα τῶν σημερινῶν παιδιῶν, πού εἰσροφοῦν
δαιμονική ἐνέργεια ἀπό τά κυριαρχικά δικαιώματα πού ἔχει ὁ διάβολος ἐπί τοῦ
γενετικοῦ ὑλικοῦ ἀπό τό ὁποῖο προέρχονται καί ἀπό τίς χαίνουσες πνευματικές
πληγές, πού ὐπάρχουν ἀθεράπευτες στίς ψυχές τῶν γονέων τους..


Ἐκεῖνο πού ἔκανε ἰδιαίτερη ἐντύπωση
στήν κυρία ἐκείνη, ἦταν ἡ ἐπιμονή τοῦ Ὁσίου Παϊσίου νά καταγγείλει τόν
«Πνευματικό» τοῦ συζύγου της στόν Ἐπίσκοπο του γιά νά τόν καθαιρέσει. Τῆς εἶπε ἐπί
λέξει: «Νά πᾶς νά τό πεῖς στό Δεσπότη γιά νά τόν ξυρίσει!!!».


Διαπιστώνουμε τήν
ξεκάθαρη, σύμφωνη μέ ὅλους τούς Ἁγίους Πατέρες, θέση τοῦ Ἁγίου Παϊσίου, ἐνάντια
στίς ὅποιες σαρκικές διαστροφές εἴτε ἐκτός, εἴτε ἐντός τοῦ γάμου. Αὐτές καθιστοῦν
τό γάμο ἕναν «νομιμοφανή» σοδομισμό μέ καταστροφικές συνέπειες τόσο στούς
συζύγους, πού ἄν δέν μετανοήσουν κολάζονται, ὄσο καί στά τέκνα τους. Διαπιστώνουμε ἐπίσης τήν ἁγιοπατερική στάση του ἀπέναντι ἐκείνων τῶν «Πνευματικῶν», τῶν χωρίς Ἅγιο Πνεῦμα, πού συμβουλεύουν ὀλέθρια τά πνευματικά τους τέκνα «χαϊδεύοντας» τά πάθη τους. Ὅπως μᾶς διδάσκει ἡ Ἁγιοπατερική Γραμματεία ὁ Πνευματικός ἔχει ἐξουσία νά συγχωρεῖ ἐκεῖνα πού συγχωροῦνται σύμφωνα μέ τόν νόμο τοῦ Θεοῦ καί ὄχι τά πάντα. Ἡ ἐθελοτυφλία καί ἡ ἄνομη κακή συγχώρηση αὐτῶν πού ἁμαρτάνουν ἀμετανόητα κολάζει τόσο τόν ἐξομολογούμενο ὅσο καί τόν Πνευματικό του.


Ὁ Κύριος νά μᾶς δίνει σύνεση καί νά μᾶς εὐλογεῖ ὅλους δι’ εὐχῶν τοῦ Ἁγίου
Του, Ὁσίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου».




























ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία: hristospanagia@yahoo.gr
.
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό hristospanagia@yahoo.gr

ΑΚΟΥΣΤΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΤΕ ΟΜΙΛΙΕΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ- ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...