Ἀπόσπασμα συνέντευξης στὸν π. Πέτρο Χὶρς (Fr. Peter Heers) στὶς 18/10/21
…Αὐτοὺς τοὺς ἀνθρώπους πρέπει νὰ τοὺς ἀποφεύγουμε. Ἀπαγορεύεται ρητὰ ἡ κοινωνία μὲ πρόσωπα τὰ ὁποῖα ἔχουν αἱρετικὰ φρονήματα. Λέει ὁ μέγας αὐτὸς Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας: «Ἐὰν ὁ Ἐπίσκοπος ἤ ὁ πρεσβύτερος, οἱ ὄντες ὀφθαλμοὶ τῆς Ἐκκλησίας, κακῶς ἀναστρέφωνται καὶ σκανδαλίζωσι τὸν λαόν, χρὴ αὐτοὺς ἐκβάλλεσθαι» (PG 35, 33). Ὅπως λέει ὁ Κύριος, ἄν σὲ σκανδαλίζει τὸ μάτι σου, νὰ τὸ βγάλεις (Ματθ. 18, 9). Ὀφθαλμὸς μὲ τὴν πνευματικὴ ἔννοια στὴν Ἐκκλησία εἶναι μάτι δηλαδὴ τῆς Ἐκκλησίας, εἶναι ὁ ἱερέας καὶ ὁ ἐπίσκοπος. Ὅταν αὐτοὶ λοιπόν, κηρύττουν αἵρεση εἴτε στὸ ἐπίπεδο – ξαναλέμε- τοῦ ἤθους εἴτε τοῦ δόγματος, ὀφείλει ὁ πιστὸς νὰ ξεχωρίζει ἀπὸ αὐτούς. Λέει μάλιστα ὁ Μέγας Ἀθανάσιος ὅτι «συμφέρον γὰρ ἄνευ αὐτῶν συναθροίζεσθαι εἰς εὐκτήριον οἶκον, ἤ μετ’ αὐτῶν ἐμβληθῆναι ὡς μετὰ Ἄννα καὶ Καϊάφα εἰς τὴν γέενναν τοῦ πυρὸς ἵνα ἡ Ἐκκλησία ἀσκανδαλίστως συναγομένη διαφυλαχθήσεται» (P.G. 27, 1369C). Εἶναι συμφέρον δηλαδή, νὰ συναθροίζεσθε χωρὶς αὐτοὺς σὲ ἕνα εὐκτήριο οἶκο. Μπορεῖ νὰ μὴν εἶναι ὁ ναὸς ἤ ἡ ἐκκλησία -τὰ ντουβάρια δηλαδὴ- ἀλλὰ νὰ εἶναι ἕνα σπίτι ὅπου ἐκεῖ χωρὶς αὐτοὺς τοὺς ἀρχιερεῖς καὶ τοὺς ἱερεῖς νὰ συναθροίζεται ὁ πιστὸς λαός, παρὰ νὰ εἶναι μαζὶ μὲ αὐτοὺς καὶ νὰ ριχτοῦν μαζὶ μὲ τὸν Ἄννα καὶ τὸν Καϊάφα στὴν γέεννα τοῦ πυρός. Ἔτσι, γιατὶ αὐτοὶ ποὺ κηρύσσουν αἵρεση, οὐσιαστικὰ τί κάνουν; Ξανασταυρώνουν τὸν Χριστό, ὅπως ὁ Ἄννας καὶ ὁ Καϊάφας. Σαφῶς λοιπόν, λέει ὁ Ἅγιος Ἀθανάσιος, ποτὲ δὲν θὰ πᾶμε σὲ τέτοιες ἐκκλησίες ὅπου κηρύσσεται αἵρεση, καὶ εἶναι πολὺ καλλίτερο νὰ μένουμε στὸ σπίτι μας καὶ νὰ συναθροιζόμαστε χωρὶς αὐτοὺς ποὺ κηρύσσουν αἵρεση. Εἶναι σαφὴς ὁ Πατερικὸς Λόγος. Καὶ γενικότερα, πρέπει νὰ γνωρίζουμε ὅτι ἡ ὑπακοὴ δὲν εἶναι χωρὶς προϋποθέσεις. Στὴν Ἐκκλησία λένε πολλοί, ἐκμεταλλευόμενοι τὸν Ἀπόστολο Παῦλο, ὅτι πρέπει νὰ πειθόμεθα στοὺς ἡγουμένους καὶ νὰ ὑπακούομε. Βεβαίως, ἀλλὰ προηγουμένως ὁ ἴδιος ὁ Ἀπόστολος Παῦλος λέγει, «ὧν ἀναθεωροῦντες τὴν ἔκβασιν τῆς ἀναστροφῆς μιμεῖσθε τὴν πίστιν» (Ἑβρ. 13, 7). Λέει νὰ μνημονεύουμε τοὺς πνευματικούς μας πατέρες οἱ ὁποῖοι μᾶς ἀποκάλυψαν τὸν Λόγο τοῦ Θεοῦ ἀλλὰ νὰ ἀναθεωροῦμε, δηλαδὴ νὰ ἐξετάζουμε τὸν τρόπο ποὺ ζοῦν καὶ κηρύττουν, τὶ μᾶς λένε, καὶ τότε νὰ τοὺς μιμούμαστε. Καὶ ὁ ἴδιος μάλιστα, εἶχε πεῖ ὅτι «ἄν ἀκόμα καὶ ἄγγελος ἀπὸ τὸν οὐρανὸ ἔρθει καὶ σᾶς πεῖ ἀντίθετα ἀπὸ αὐτὰ ποὺ σᾶς ἔχω πεῖ, ἀνάθεμα ἔστω, νὰ εἶναι ἀναθεματισμένος», λέγει ὁ μέγας αὐτὸς Ἀπόστολος στὴν Πρὸς Γαλάτας Ἐπιστολή του. «Θαυμάζω», λέγει, «ὅτι οὕτως ταχέως μετατίθεσθε ἀπὸ τοῦ καλέσαντος ὑμᾶς ἐν χάριτι Χριστοῦ εἰς ἕτερον εὐαγγέλιον, ὅ οὐκ ἔστιν ἄλλο»( Γαλ. 1, 6-7), «ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἤ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ’ ὅ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω» (Γαλ. 1, 8)· ἄν κάποιος ἄλλος σᾶς πεῖ ἀντίθετα ἀπ’ αὐτὰ ποὺ σᾶς λέμε, ἀκόμα καὶ ἀγγελος ἀπὸ τὸν οὐρανὸ νὰ εἶναι, ἄς εἶναι ἀναθεματισμένος. Ἔτσι δηλαδή, ὅποιος καὶ νὰ τὸ πεῖ, καὶ ἐπίσκοπος καὶ ὅλοι οἱ ἐπίσκοποι καὶ ὅλες οἱ Σύνοδοι, ὅταν εἶναι ἀντίθετο μὲ τὸν Λόγο τοῦ Θεοῦ αὐτὸ ποὺ μᾶς λένε, ὅπως τώρα μᾶς λένε γιὰ νὰ μπεῖς στὴν ἐκκλησία, θὰ πρέπει νὰ φονεύσεις, νὰ συμμετάσχεις σ’ αὐτοὺς τοὺς φόνους, δὲν πρέπει νὰ κάνουμε ὑπακοή. «Πείθεσθε», λοιπόν, «τοῖς ἡγουμένοις ὑμῶν καὶ ὑπείκετε», λέει ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος. Καὶ ἑρμηνεύει ὅμως καὶ λέγει: «Πότε πειθόμεθα καὶ ὑπακούουμε καὶ πότε δὲν πειθόμεθα;» Καὶ λέει σαφῶς, ὁ Ἱερὸς Χρυσόστομος, ὅτι ὅταν εἶναι θέμα πίστεως - καὶ αὐτὸ τώρα εἶναι θέμα πίστεως- τὸ νὰ καταστρατηγοῦμε τὴν ἐντολὴ τοῦ Θεοῦ ποὺ λέει «οὐ φονεύσεις», εἶναι βασικὸ θέμα καὶ δόγμα, θὰ λέγαμε, στὸ ἐπίπεδο τῆς ζωῆς, τοῦ ἤθους ὅτι δὲν ἐπιτρέπεται ὁ Χριστιανὸς νὰ φονεύει· καὶ μάλιστα, ἐν ἐπιγνώσει, θὰ λέγαμε. Ἐδῶ ἔχουμε Κανόνα τῆς Ἐκκλησίας ποὺ λέει ὅτι ἕνας κληρικός, ἄν χωρὶς νὰ τὸ θέλει φονεύσει κάποιον, πρέπει νὰ πάψει νὰ εἶναι κληρικός. Πρέπει νὰ κρεμάσει τὸ πετραχήλι του, ἄν κάνει ἕνα ἀτύχημα, ἄς ποῦμε, καὶ φονεύσει κάποιον ἄνθρωπο.
Καὶ ἐδῶ εἶναι πάλι ἕνα ἄλλο θέμα μὲ τοὺς κληρικοὺς αὐτοὺς ποὺ συνιστοῦν καὶ σπρώχνουν, καὶ κάποιοι ‘ἐτσιθελικὰ’ ἀναγκάζουν τὰ πνευματικά τους παιδιὰ νὰ ἐμβολιαστοῦν. Ἐὰν παρ’ ἐλπίδα, ὅπως μᾶς λένε οἱ γιατροί, κάποιοι ἀπ’ αὐτὰ τὰ πνευματικὰ παιδιὰ ποὺ μὲ παρότρυνση τῶν πνευματικῶν τους πατέρων πεθάνουν, δὲν ἐνέχονται σ’αὐτὸν τὸν Κανόνα; Δὲν ἐμπίπτουν σ’ αὐτὸν τὸν Κανόνα ποὺ λέει ὅτι ἄν κάποιος κληρικὸς χωρὶς νὰ τὸ θέλει φονεύσει κάποιον, πρέπει νὰ πάψει νὰ εἶναι κληρικός μετά; Εἶναι φοβερὸ αὐτὸ καὶ πρέπει νὰ ἀναλογιστοῦν τὴν εὐθύνη τους οἱ ἱερεῖς καὶ οἱ ἀρχιερεῖς ποὺ σπρώχνουν ἤ συνιστοῦν αὐτὸ τὸ ἐμβόλιο τὸ ὁποῖο μὴν ξεχνᾶμε ὅτι δὲν ἔχει δοκιμαστεῖ. Σύμφωνα μὲ τοὺς ἐπιστήμονες, χρειάζονται περίπου δεκαπέντε χρόνια κατὰ μέσο ὅρο γιὰ νὰ ἐλεγχθεῖ ἕνα ἐμβόλιο, ἄν εἶναι καλὸ νὰ δοθεῖ στὸν λαό, στοὺς ἀνθρώπους. Αὐτὸ μερικοὺς μῆνες - καὶ ἄν- δοκιμάστηκε, καὶ πῶς δοκιμάστηκε, καὶ φυσικά, δὲν ἔχει ὁλοκληρωθεῖ ἀκόμα τὸ πείραμα. Οἱ ἴδιοι τὸ λένε ὅτι τώρα εἴμαστε στὴν τέταρτη φάση, τὴν πειραματικὴ φάση ἡ ὁποία θὰ ὁλοκληρωθεῖ τὸ 2023. Αὐτὰ τὰ λένε οἱ ἴδιοι οἱ κατασκευαστὲς τῶν ἐμβολίων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου