Ερώτηση 114
Φάνηκε εύλογο, σε μερικούς να λένε, ότι είναι αδύνατον κάποιος που φεύγει από τόπο όπου υπάρχει θανατικό σε άλλον τόπο, να γλιτώσει από το θάνατο. Τι λοιπόν πρέπει να πιστέψουμε εμείς για το θέμα αυτό;
O λόγος για τα θανατικά και το μυστήριο του είναι μυστήριο βαθύ και δύσκολο να κατανοηθεί και χωράει σε λίγους. Γιατί όσα χωράει ο νους εκείνου που διδάσκει, δεν μπορεί να τα χωρέσει, ο νους του λαού που διδάσκεται. Όμως άκουσα από ανθρώπους και μυστήρια του Θεού και παιδεία του λαού. Αλλά δεύτερος, λόγω της φθοράς των αέρων και των ατμών και των αναθυμιάσεων της γης, των υδάτων και των πτωμάτων και των κονιορτών και της δυσωδίας και της ακαθαρσίας. Και αυτό μεν που γίνεται με απειλή του Θεού, είναι θανατικό. Κανένας δεν μπορεί να καταλάβει ποιον καιρό γίνεται, και μάλιστα στις πολυάνθρωπες και γεμάτες υγρασία και υφάλμυρες χώρες. Γι’ αυτό είναι δυνατόν να δούμε πολλές πόλεις εθνικών ασεβών και δυσεβών ερημικές που δεν είχαν δοκιμαστεί από θανατικό. Τότε γιατί; Μήπως εξαιτίας της δικαιοσύνης τους; Καθόλου. Αλλά εξαιτίας της ανάμειξης των ξηρών και υγιεινών ανέμων. Νομίζω λοιπόν ότι είναι δυνατόν πολλές φορές, με τη θέληση του Θεού, να διαφύγει από ένα τόπο σε άλλους υγιεινούς αέρες και τόπους η θνητότητα που γίνεται με τη φθορά των αέρων. Την θνησιμότητα όμως που γίνεται σύμφωνα με εντολή του Θεού, εάν αυτός που φεύγει κατετάγει σε εκείνους που πεθαίνουν είναι αδύνατον να μην πεθάνει, όπου και να καταφύγει. Αν όμως δεν αποφασίστηκε θάνατος τώρα εναντίον του, δεν πεθαίνει. Κανένας όμως από αυτούς που άκουσαν να λέμε ότι από τους αέρηδες προκαλείται η θνησιμότητα, να μη νομίσει ότι αυτή γίνεται χωρίς το Θεό. Διότι είπαμε ότι είναι γραμμένο πως δύο σπουργίτια πωλούνται για ένα ασήμαντο νόμισμα, αλλά ούτε ένα από αυτά δεν θα πέσει στη γη χωρίς την έγκριση του ουράνιου πατέρα μου. Γι’ αυτό και αυτά που κάνουν κατά τρόπο φυσικό τα άστρα και η κτίση γίνονται με τη συγκατάθεση του Θεού.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ Ο ΣΙΝΑΪΤΟΥ
ΕΡΩΤΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ
ΒΑΣ.ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΥ
https://wra9.blogspot.com/2020/03/blog-post_29.h
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου