Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2012

Πνευματικοί Διάλογοι μέ τόν Ρουμάνο ἡσυχαστή π. Ἡλίε Κλεόπα. Ἕνατη συνομιλία (ερωτ. 241 -248)

Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλίε Κλεόπα. Ένατη συνομιλία (ερωτ. 241 -248)

241. Εάν ένας μοναχός στάλθηκε από το μοναστήρι τον σε ένα μέρος καί δεν επέστρεψε πάλι στην Μετάνοια του, είναι αυτό αμαρτία;

Εάν δεν δέσουμε την καρδιά σε έναν τόπο, ακόμη δεν αγαπήσαμε τον Θεό. Εάν θέλει ό Θεός να βάλει ένα φορτίο στις πλάτες μας, εμείς άραγε δεν θα το δεχθούμε; Ό Θεός δεν μας δίνει φορτίο μεγαλύτερο από τίς δυνάμεις μας. Το ίδιο συμβαίνει με τους πειρασμούς, με τους πόνους αλλά θα έλθει καί ή παρηγοριά του Θείου Πνεύματος στις καρδιές μας.

242. Ένας μοναχός τον ρώτησε: Πάτερ Κλεόπα, γιατί δεν μπορώ τώρα πλέον να προσευχηθώ με τον ίδιο ζήλο, πού είχα, όταν ήλθα στο μοναστήρι;

Λόγω της λήθης, διότι ξεχνάμε την ώρα του θανάτου καί της κρίσεως του Θεού. Οί Άγιοι Πατέρες μας διδάσκουν, ότι: «Όπως το νερό σβήνει την φωτιά, έτσι ή λησμονιά σβήνει την προσευχή».

243. Σ' ένα γέροντα, πού μάλωνε συχνά τον μαθητή του, του είπε:

—Πάτερ, τίποτε δεν είναι τόσο δύσκολο από το να κερδίσεις πνευματικά κάποιον. Ας μη ξεχνάμε αυτό πού λέγει ό άγιος Έφραίμ ό Σύρος, ότι ό μοναδικός τρόπος διορθώσεως καί σωτηρίας των ψυχών είναι ή πραότης.

244. Ένας αδελφός πού υπέφερε από κάποια βαρεία δοκιμασία, ρώτησε τον πατέρα Κλεόπα: Τι να κάνω, πάτερ, σ' αυτό τον πόνο πού έχω;

Υπομονή, αδελφέ μέχρι τέλους καί να ευχάριστης τον Θεό διότι αυτή ή βάσανος είναι σημείο του ελέους του Θεού καί όχι της οργής Του.

245. Ένας άλλος πάλι τον ρώτησε: Πάτερ Κλεόπα, μπορεί ένας χριστιανός ενάρετος να σώσει την οικογένεια του, το χωριό του, μία ανθρώπινη κοινωνία με την αγιότητα της ζωής του;

—Πώς δεν μπορεί, πάτερ! Όσο περισσότεροι ενάρετοι χριστιανοί είναι στον κόσμο, σε μία χώρα, σε μία κοινωνία, τόσο καί ή χώρα  ή κοινωνία εκείνη φυλάγεται από κινδύνους, πολέμους, ταραχές, πείνες καί κάθε κακό. Ενώ όσο λιγότεροι εκλεκτοί του Θεού υπάρχουν τόσο αυστηρότερη είναι καί ή απόφασης του Θεού. Κάποτε ερώτησαν ένα Άγιο: «Μπορεί ένας άνθρωπος να σώσει μία πο¬λιτεία; Μπορεί. Απάντησε αυτός. Παράδειγμα είναι ό προφήτης καί βασιλεύς Δαβίδ. Άκουσε Τι λέγει ό Θεός: Δια Δαβίδ τον δούλο μου, ου μη απολέσω την πόλιν Ιερουσαλήμ».

246. Πάτερ Κλεόπα, ρώτησε ένας πιστός, οί προ Χριστού άνθρωποι, πού μέχρι σήμερα δεν πίστευσαν στον Χριστό, υπήρξαν ανέκαθεν στην πρόνοια του Θεού ή όχι;

Όλοι οί άνθρωποι προ καί μετά Χριστόν, πιστοί καί άπιστοι, οί προπάτορές μας πού ήταν άλλοτε στην απιστία, όλοι ήταν καί έζησαν κάτω από την πρόνοια του Θεού. Διότι ή πρόνοια του Θεού υπήρξε ανέκαθεν καί όχι μόνο από την ενανθρώπιση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Ουδέποτε στερήθηκε ό κόσμος καί ολόκληρη ή δημιουργία του ελέους καί της προνοίας του Θεού.

247.
Κάποια ημέρα τον ρώτησε ένας μαθητής: Πάτερ Κλεόπα, πώς πρέπει να συμπεριφέρονται πνευματικά οι άνθρωποι;

Να συμπεριφέρονται στις εκδηλώσεις των προς τους άλλους με ταπείνωση καί αγάπη, ενώ μυστικά να ασχολούνται με την πνευματική εργασία της προσευχής. Αυτό είναι το μυστήριο της ζωής μας ή όπως λέγει το Γεροντικό: «Ή ωφέλεια του αδελφού είναι καί ωφέλεια σου».
Όταν βοηθούμε, ελεούμε, παρηγορούμε καί αγαπάμε τον πλησίον μας, τότε βοηθούμε στην σωτηρία της ψυχής μας. Ή προσευχή μας να γίνεται για να θρέψουμε, να ποτίσουμε, να αναπαύσουμε καί να ωφελήσουμε τους άλλους. Το ανώτερο από όλα είναι ή προσφορά στην κατάλληλη περίσταση της αγάπης παρά ή προσευχή. Διότι ή προσευχή είναι μόνο μία αρετή, ενώ ή αγάπη είναι «σύνδεσμος τελειότητας». Ή αγάπη περιέχει όλα τα έργα.

248.
Ένας μοναχός, αρχοντάρης κάποιας Μονής, ρώτησε , τον Γέροντα: Πάτερ Κλεόπα, πέστε μου, πώς πρέπει να δεχώμεθα τους επισκέπτες στο μοναστήρι;

Οι επισκέπτες έρχονται σε εμάς εν ονόματι του Χριστού. Γι' αυτό να τους δεχώμεθα με αγάπη στο Μοναστήρι, να τους αναπαύουμε, να τους φιλοξενούμε καί να τους ξεπροβοδίζουμε στη αναχωρήσει των, διότι μερικές φορές με τον αδελφό σου έρχεται καί ό Χριστός σε σένα. Έτσι με το μέσον αυτών έρχεται ό Χριστός μέσα μας. Εδώ είναι το κλειδί της μοναστηριακής καί χριστιανικής φιλοξενίας μας.


Εκδόσεις Ορθόδοξος Κυψέλη 1980
Πηγή στο διαδίκτυο - Ἐπιμέλεια κειμένου   Αναβάσεις
________________________________________________

Τό κείμενο προέρχεται ἀπό τά ἀρχεῖα τοῦ πατρός Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου, τόν ὁποῖον καί εὐχαριστοῦμε θερμά γιά τήν παραχώρηση τῶν ἀρχείων, ὅπως ἐπίσης εὐχαριστοῦμε καί τόν γέροντα τῆς Μονῆς Ὁσίου Γρηγορίου πατέρα Γεώργιο Καψάνη γιά τήν εὐλογία καί τήν ἄδεια δημοσίευσης.
http://anavaseis.blogspot.gr/2012/10/241-248.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible