Οἱ θεραπευτικές τῶν μυστηρίων- Τό Ἅγιον Βάπτισμα Α΄-Ἡ Θεραπευτική τῶν πνευματικῶν νοσημάτων, τομ. Α΄, Jean Claude Larchet, Τά πάθη-Βιβλίο «Φῶς στά Φῶτα», 12-9-2021, Αρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Σύν Θεῷ ἄν ὑπάρχουν ἐρωτήσεις παρακαλούμε στείλτε τες μας στό: AgiaTrias.erotiseis@gmail.com Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr
καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com
Κάνετε ἐγγραφή στό κανάλι μας "Κύριος Ἰησοῦς Χριστός Kyrios Ihsous Hristos" τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://www.youtube.com/channel/UCEtO...
Η τριπλή κατάδυση και η τριπλή ανάδυση του παιδιού στην κολυμβήθρα, συμβολίζει τον θάνατο και την τριήμερο Ανάσταση του Χριστού. (Μέγας Αθανάσιος) Είδες πόσες είναι οι δωρεές του βαπτίσματος; Αν και βέβαια πολλοί νομίζουν ότι η δωρεά παρέχει μόνο άφεση αμαρτημάτων, εμείς όμως απαριθμήσαμε 10 τιμές! Γι' αυτό βέβαια και βαπτίζουμε τα παιδιά, αν και δεν έχουν αμαρτίες, για να προστεθεί σ' αυτά αγιασμός, διακιοσύνη, υιοθεσία κάθε κληρονομιά αδελφότητα, το να είναι μέλη του Χριστού και να γίνουν κατοικητήριο του Πνεύματος. (Ιερός Χρυσόστομος) Ο Κύριος δεν βγάζει από τη μέση τον διάβολο και τον αφήνει να συγκρούεται μαζί σου, για να μάθεις την υπερβολή της Χάριτος και το μέγεθος της πνευματικής δυνάμεως που έλαβες από το Βάπτισμα, δίνοντάς σου παράλληλα, πολλές αφορμές για να κερδίσεις στεφάνια. (Ιερός Χρυσόστομος) Για ποιό λόγο στην Βάπτιση του Κυρίου άνοιξαν οι ουρανοί; Για να μάθεις, ότι κάτι τέτοιο γίνεται και όταν εσύ βαπτίζεσαι, Ο Θεός σε καλεί προς την άνω Πατρίδα. Σε πείθει, ότι τίποτε κοινό δεν έχεις προς το χώμα. (Ιερός Χρυσόστομος) Όπως δεν είναι δυνατόν να Σταυρωθεί για δεύτερη φορά ο Χριστός, έτσι δεν είναι δυνατόν να βαπτιστεί κανείς δεύτερη φορά. Αυτός που βαπτίζεται για δεύτερη φορά, πάλι Σταυρώνει τον Χριστό. (Ιερός Χρυσόστομος) Συλλογιστήκαμε τις μεγάλες υποχρεώσεις που αναλάβαμε, με το βάπτισμά μας, ενώπιον του Θεού; Συνειδητοποιήσαμε, ότι οφείλουμε να συμπεριφερόμαστε σαν παιδιά του Θεού και σαν αδελφοί του Κυρίου μας; Ότι έχουμε χρέος να συνταυτίσουμε το δικό μας θέλημα με το θέλημα του Θεού; Ότι πρέπει, σαν παιδιά δικά Του, να μένουμε ελεύθεροι από την αμαρτία; Ότι οφείλουμε να Τον αγαπάμε με όλη μας τη δύναμη, από τα βάθη της ψυχής και της καρδιάς μας; Ότι οφείλουμε να Τον λατρεύουμε και να λαχταρούμε την ένωση μαζί Του για πάντα; Σκεφτήκαμε άραγε, ότι η καρδιά μας πρέπει να είναι πλημμυρισμένη από την αγάπη, ώστε αυτή να ξεχύνεται και στον πλησίον μας; Έχουμε την συναίσθηση, ότι οφείλουμε να γίνουμε Άγιοι και τέλειοι και εικόνες του Θεού και παιδιά του Θεού και κληρονόμοι της Βασιλείας των Ουρανών;... (Άγιος Νεκτάριος) Φρόντιζε να σε φωνάζουν όλοι, με το όνομα που σε βάφτισε ο ιερέας. (Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης) Αν η Εκκλησία δεν είχε τον νηπιοβαπτισμό, όσοι θα πέθαιναν, πριν βαπτιστούν, τί θα γίνονταν; Γι' αυτό γίνεται ο νουνός εγγυητής, λέει το Σύμβολο της Πίστεως και έχει ευθύνη για το παιδάκι, ώσπου να μεγαλώσει. Μήπως αδικείται που βαπτίζεται μικρό; Όχι, ίσα-ίσα βοηθιέται, γιατί Κοινωνάει. Και όταν μεγαλώσει, αν μολύνει το Άγιο Βάπτισμα με κάποια αμαρτία, υπάρχει η μετάνοια και η εξομολόγηση. (Άγιος Παϊσιος ο Αγιορείτης) Το Άγιο Βάπτισμα τελειώθηκε και μας τελειοποιεί, αλλά δεν κάνει τέλειον αυτόν, που δεν τηρεί τις εντολές του Κυρίου. (Άγιος Μάρκος ο Ασκητής) Δύο καλά μας προμηθεύει η Θεία Χάρη με το Βάπτισμα, από τα οποία το ένα, είναι απείρως ανώτερο από το άλλο. Το ένα μας το χαρίζει: μας ανακαινίζει με το νερό του Βαπτίσματος και μας λαμπρύνει όλες τις γραμμές της ψυχής, δηλαδή την «εικόνα» του Θεού μέσα μας και μας καθαρίζει από κάθε κηλίδα της αμαρτίας. Το δεύτερο αγαθό, το «καθ' ομοίωσιν», η Χάρη περιμένει να το πραγματοποιήσει μαζί μας. Όταν λοιπόν αρχίσει ο νους με πολλή αίσθηση να γεύεται την αγαθότητα του Αγίου Πνεύματος, τότε πρέπει να γνωρίζουμε ότι η Χάρη άρχισε να ζωγραφίζει πάνω στο «κατ' εικόνα», το «καθ' ομοίωσιν». (Άγιος Διάδοχος Φωτικής) Την ώρα που βαπτιζόμαστε, η ψυχή λάμπει περισσότερο από τον ήλιο καθώς καθαίρεται από το Άγιο Πνεύμα. Και όχι μόνο ατενίζουμε την δόξα του Θεού, αλλά δεχόμαστε και εμείς κάποια λάμψη από αυτήν. Όπως δηλαδή το καθαρό ασήμι όταν εκτεθεί στις ακτίνες του ηλίου, εκπέμπει ακτίνες και αυτό, όχι μόνο από την ίδια του τη φύση, αλλά και από την ηλιακή λάμψη, έτσι και η ψυχή, όταν καθαρθεί και γίνει λαμπρότερη από κάθε ασήμι, δέχεται ακτίνα, από την λαμπρότητα του Αγίου Πνεύματος, η οποία γίνεται δική της λαμπρότητα. (Όσιοι Κάλλιστος και Ιγνάτος οι Ξανθόπουλοι)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου