Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2021

«Ἡ ὑπακοὴ στὴν Ἐκκλησία δὲν εἶναι ἀπροϋπόθετη» Ἀρχιμανδρίτου Σάββα Ἁγιορείτου



Ἀπόσπασμα ὁμιλίας 22/08/21


Ἀκοῦμε συνεχῶς “κάντε ὑπακοὴ στὴν Ἐκκλησία”, καὶ σκέφτηκα μὲ τὴ χάρη τοῦ Θεοῦ νὰ πῶ τὶ εἶναι Ἐκκλησία. Ἐκκλησία, ὅπως λέγει ὁ Ἅγιος Πορφύριος καὶ ὅλοι οἱ Ἅγιοί μας, εἶναι ἡ Ἁγία Τριάδα, τὰ Τρία Πρόσωπα· ὁ Πατὴρ, ὁ Υἱὸς καὶ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα. Καὶ σ’ αὐτὴν τὴν πρώτη «ἀρχέγονη Ἐκκλησία», ὁ Θεὸς θέλησε νὰ ἐντάξει καὶ τοὺς ἀγγέλους καὶ τοὺς ἀνθρώπους. Καὶ δημιούργησε, λοιπὸν, τοὺς ἀγγέλους καὶ τοὺς ἐνέταξε σ’ αὐτὴν τὴν Ἐκκλησία Του. Καὶ μαζὶ μ’ αὐτοὺς, καὶ τοὺς ἀνθρώπους τοὺς πρωτόπλαστους· τὸν Ἀδὰμ καὶ τὴν Εὔα.

Ὅμως κάποιοι ἀπὸ τοὺς ἀγγέλους ἔφυγαν ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία γιατὶ ἀποστάτησαν καὶ ἔγιναν δαίμονες. Καὶ ἐμεῖς οἱ ἄνθρωποι, δυστυχῶς καὶ ἐμεῖς φύγαμε ἀπὸ τὴν κοινωνία μὲ τὸν Θεὸ γιατὶ ἀποστατήσαμε, διότι ἀκριβῶς κάναμε παρακοὴ στὴν συγκεκριμένη ἐντολὴ τοῦ Θεοῦ. Καὶ μετὰ ὁ Θεὸς ἔστειλε τὸν Υἱόν Του τὸν Μονογενῆ στὴ Γῆ, τὸν Κύριο ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστὸ, ὁ ὁποῖος ἐνανθρώπισε καὶ μᾶς ἔδωσε τὴν δυνατότητα νὰ ἐνταχθοῦμε πάλι στὴν Ἐκκλησία, ἡ ὁποία, ὅπως λέγει ὁ Ἅγιος Πορφύριος, εἶναι Ἄκτιστη· γιατὶ ἀκριβῶς εἶναι ὁ Πανάγιος Τριαδικὸς Θεὸς. Μᾶς ἔδωσε τὴν δυνατότητα διὰ τῆς μετανοίας, διὰ τῆς διορθώσεως τῆς ζωῆς μας καὶ διὰ τῆς ἐντάξεως στὴν Ἁγία μας Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία νὰ μποῦμε καὶ ἐμεῖς σ’ αὐτὴν τὴν κοινωνία μὲ τὸν Θεὸ, καὶ στὴν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, στὴν Ἄκτιστη Ἐκκλησία τοῦ Θεοῦ.

Ἐκκλησία, λοιπὸν, εἶναι ὅλοι οἱ Ἅγιοι. Ὅλοι αὐτοὶ οἱ ὁποῖοι μαζὶ μὲ τὸν Πανάγιο Τριαδικὸ Θεὸ, προγεύονται τὴν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ τὴν αἰώνια, καὶ μαζὶ μ’ αὐτοὺς καὶ ὅσοι ἐτελείωσαν τὸν βίο τους ἐν μετανοίᾳ. Μαζὶ μ’ αὐτοὺς εἶναι καὶ οἱ ζῶντες ἐν μετανοίᾳ, αὐτοὶ ποὺ ἔχουν ζωντανὴ σχέση μὲ τὸν Χριστὸ. Αὐτοὶ ποὺ δὲν εἶναι ἀναμάρτητοι βέβαια ἀλλὰ μετανοοῦν καὶ ἔτσι ἔχουν μέσα τους ζωντανὴ τὴ φλόγα τοῦ Ἁγίου Βαπτίσματος, τῆς προσωπικῆς τους Πεντηκοστῆς. Αὐτοὶ ἀποτελοῦν τὴν Ἐκκλησία. Εἶναι αὐτοὶ οἱ ὁποῖοι πιστεύουν ὀρθοδόξως καὶ ζοῦν ὀρθοδόξως. Καὶ ἄν κάπου παρεκκλίνουν, διορθώνονται διὰ τῆς μετανοίας.

Αὐτή, λοιπὸν, εἶναι ἡ Ἐκκλησία καὶ κατ’ ἐξοχὴν εἶναι ὁ Θεὸς σὺν πᾶσι τοῖς Ἁγίοις. Σ’ αὐτοὺς ὀφείλουμε νὰ κάνουμε ὑπακοὴ. Δὲν ὀφείλουμε νὰ κάνουμε ὑπακοὴ σὲ κάποιους, οἱ ὁποῖοι εἶναι ἐνδεχομένως καὶ ρασοφόροι, εἶναι καὶ ἐπίσκοποι, εἶναι καὶ ἱερεῖς ἤ καὶ ὁποιοσδήποτε συνάνθρωπός μας, ὅταν αὐτοὶ δὲν ὀρθοτομοῦν τὸν Λόγον τῆς Ἀληθείας, ὅταν δὲν διδάσκουν σωστὰ καὶ δὲν μᾶς δίνουν σωστὲς ἐντολὲς· δηλαδὴ, ἐντολὲς σύμφωνες μὲ τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ.

Λέει ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, «πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις ἡμῶν καὶ ὑπείκετε». Νὰ πείθεσθε καὶ νὰ ὑπακούετε στοὺς ἡγουμένους σας, στοὺς πνευματικοὺς σας δηλαδὴ προεστῶτες, στοὺς ἐπισκόπους, στοὺς πρεσβυτέρους, στοὺς πνευματικούς σας πατέρες. Ἀλλὰ πιὸ κάτω ἐπίσης λέει, «ὧν –τῶν ὁποίων δηλαδὴ- ἀναθεωροῦντες τὴν ἔκβασιν τῆς ἀναστροφῆς μιμεῖσθε τὴν πίστην». Ἀφοῦ ἐξετάζετε, λέγει, τὸ πῶς κηρύττουν καὶ τὸ πῶς συμπεριφέρονται, τότε νὰ τοὺς ὑπακούετε καὶ νὰ τοὺς μιμεῖσθε. Καὶ νὰ μιμεῖσθε τὴν πίστη τους τὴν Ὀρθόδοξη. Ποὺ σημαίνει ὅτι ἡ ὑπακοὴ στὰ θεσμικὰ αὐτὰ πρόσωπα στὴ Διοικοῦσα Ἐκκλησία, στοὺς πνευματικοὺς ὁδηγοὺς, σ’ αὐτοὺς ποὺ φοροῦνε ράσο καὶ θέλουν νὰ λέγονται πατέρες, δὲν εἶναι ἀπροϋπόθετη, εἶναι μὲ προϋποθέσεις. Ἐφόσον αὐτοὶ διδάσκουν ὀρθόδοξα καὶ ἐντέλλονται ὀρθόδοξα, τότε ὑπακούουμε. Ὄχι ἀπροϋπόθετα ἐπειδὴ αὐτὸς φέρει ἁπλῶς τὸ σχῆμα. Πολλοὶ φέρουν καὶ τὸ σχῆμα τοῦ γιατροῦ ἀλλὰ δὲν εἶναι σωστοὶ γιατροὶ. Καὶ ὁ σώφρων ἄνθρωπος δὲν πηγαίνει σ’ αὐτοὺς γιὰ νὰ παραδώσει τὸ σῶμα του γιὰ νὰ τὸ χειρουργήσει καὶ νὰ τὸ -ὑποτίθεται- θεραπεύσει. Τὸ ἴδιο, δὲν παραδίδουμε καὶ τὴν ψυχή μας καὶ τὴν ὕπαρξή μας σὲ ὁποιονδήποτε ποὺ ἐπαγγέλεται τὸν πατέρα καὶ τὸν πνευματικὸ ὁδηγό.

Ὀφείλουμε νὰ διακρίνουμε καὶ ὄχι νὰ κατακρίνουμε, βεβαίως, ἀλλὰ ὀφείλουμε νὰ κρίνουμε γιὰ νὰ διακρίνουμε· ὅπως εἶπε ὁ Κύριος, «τὴν δικαίαν κρίσιν κρίνετε». Δὲν κατακρίνουμε κανένα ἀλλὰ διακρίνουμε τὸν σωστὸ ποιμένα ἀπὸ τὸν ψευδοποιμένα, ἀπὸ τὸν λῦκο, ὅπως εἶπε ὁ ἴδιος ὁ Κύριος· διότι ὑπάρχουνε καὶ οἱ ψεύτικοι ποιμένες, οἱ μισθωτοὶ, οἱ ὁποῖοι δὲν εἰσέρχονται διὰ τῆς θύρας ἀλλὰ ἀναβαίνουν ἀλλαχόθεν, ἀπὸ ἀλλοῦ. Πηδᾶνε τὴ μάντρα καὶ μπαίνουν μέσα στὴν Ἐκκλησία ὄχι κανονικὰ. Καὶ αὐτοὶ ἀναγνωρίζονται ἀπὸ τὸ ποίμνιο ποὺ ἔχει τὴ σωστὴ κρίση καὶ ζεῖ σωστὰ καὶ μὲ νήψη καὶ πνευματικὴ ἐγρήγορση, καὶ δὲν ἀκολουθοῦν· τὸ ποίμνιο δὲν τοὺς ἀκολουθεῖ. Τοὺς ἀληθινοὺς ποιμένες τοὺς ἀναγνωρίζει καὶ τοὺς ἀκολουθεῖ γιατὶ αὐτοὶ ἀποτελοῦν τὴν Ἐκκλησία. Καὶ σὲ κάθε ἐποχὴ ἔχουμε τοὺς Ἁγίους μας, καὶ τοὺς ζωντανοὺς Ἁγίους.

Ὑπάρχουν θέματα ποὺ προκύπτουν στὴν ἐποχή μας, τὰ ὁποῖα δὲν εἶχαν προκύψει τὶς προηγούμενες ἐποχὲς, ὅπως αὐτὸ τὸ θέμα μὲ τὸ ἐμβόλιο, κ.λ.π., τὴν ψευτοπανδημία. Ὅλα αὐτὰ πῶς θὰ τὰ ἀντιμετωπίσουμε καὶ θὰ τὰ διακρίνουμε, καὶ πῶς θὰ διακρίνουμε τὶ πρέπει νὰ πράξουμε. Θὰ κρατηθοῦμε στοὺς συγχρόνους Ἁγίους μας Πατέρες, στοὺς Ἁγίους Γέροντες εἴτε εἶναι Ἁγιορεῖτες εἴτε ὄχι. Ὅπου ὑπάρχουν αὐτοὶ τὸ ποίμνιο τὸ Ὀρθόδοξο τοὺς διακρίνει, τοὺς ἀναγνωρίζει, καὶ ἡ φήμη τους εἶναι πανθομολογουμένη ἀπὸ τοὺς ἀληθινὰ πιστοὺς. Καὶ αὐτοὺς ἀκολουθοῦμε καὶ αὐτοὶ, λοιπὸν, μᾶς καθοδηγοῦν. Καὶ σύμπαντες οἱ Ἄγιοι Πατέρες μας μᾶς λένε γιὰ τὸ συγκεκριμένο θέμα, ὄχι, σὲ καμμιὰ περίπτωση δὲν πρέπει νὰ πάρουμε αὐτὸ τὸ ἐμβόλιο ποὺ εἶναι διαβόλιο, καὶ τὸ ὁποῖο ἔχει τελικὸ σκοπὸ νὰ κάνει τὸν ἄνθρωπο ρομπὸτ, ζόμπι. Θέλουν νὰ ἐπιτύχουν τὸν παγκόσμιο ἔλεγχο, τὸν ἔλεγχο τῆς ἀνθρωπότητας καὶ νὰ κατευθύνουν ὅπως αὐτοὶ θέλουν τὸν κάθε ἄνθρωπο.

Ἀλλά φυσικὰ, ὁ διάβολος θὰ ἀποτύχει ὅπως ἔλεγε καὶ ὁ Ἅγιος Παΐσιος· θὰ φάει μία μεγάλη σφαλιάρα ὅλο αὐτὸ τὸ διαβολικὸ σχέδιο καὶ θὰ γκρεμιστεῖ.

Μόνο προσοχὴ, ἀδελφοί μου, νὰ μὴ φοβηθοῦμε! Νὰ μὴν τρομοκρατηθοῦμε! Γιατὶ ὀ διάβολος ὅταν σὲ βλέπει νὰ φοβᾶσαι καὶ νὰ τρομοκρατεῖσαι, τότε παίρνει θάρρος καὶ ἐπιτίθεται, ὅπως ὁ σκῦλος. Ὅταν ὅμως σὲ δεῖ νὰ μὴ φοβᾶσαι, τότε σὲ φοβᾶται αὐτὸς. Σὲ τρέμει καὶ ἀπομακρύνεται. Δὲν ἔχουμε νὰ φοβηθοῦμε τίποτε, γιατὶ τίποτα δὲν μπορεῖ νὰ ἀπειλήσει τὸν Χριστιανὸ ποὺ εἶναι μὲ τὸν Χριστὸ, τὸν Κύριο τῶν ὅλων. Οὔτε βασανιστήρια οὔτε πεῖνα οὔτε θάνατος, γιατὶ δὲν ὑπάρχει θάνατος γιὰ τὸν Χριστιανὸ. Ὁ θάνατος εἶναι τὸ πέρασμα στὴν αἰώνια χαρὰ καὶ μακαριότητα. Ἑπομένως, δὲν προσέχουμε καθόλου τὶς ὅποιες ἀπειλές τους, γιατὶ ὅπως λένε καὶ τὰ δαιμόνια, ὁ διάβολος ὁ ἴδιος λέγει ὅτι «θὰ τοὺς χτυπήσω στὸ φαγητὸ, στὴν τροφὴ, γιὰ νὰ τοὺς ἀναγκάσω νὰ ἐμβολιαστοῦνε». Τὰ λένε, ἀδελφοί μου, οἱ δαιμονισμένοι, οἱ δαίμονες δηλαδὴ, ποὺ μιλᾶνε μὲ τὸ στόμα τῶν ταλαίπωρων αὐτῶν ἀνθρώπων. Εἶναι τὸ σχέδιο τοῦ διαβόλου νὰ τρομοκρατήσει τοὺς ἀνθρώπους καὶ νὰ τοὺς πειθαναγκάσει μὲ τὴν ἀπειλὴ τῆς στέρησης, τῆς τροφῆς, τῆς ἐργασίας, κ.λ.π., νὰ πάρουν αὐτὸ τὸ δικό του, ὅπως τὸ λένε πάλι οἱ δαίμονες, τὸ δικό του τὸ ἐμβόλιο, τὸ ὁποῖο θὰ ὑποτάξει καὶ θὰ στερήσει τὴν ἐλευθερία ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους· καὶ τὸ χειρότερο ἀπ’ ὅλα, τὴ σωτηρία, τὴ μετάνοια, ἡ ὁποία εἶναι ἀναγκαία γιὰ τὴν σωτηρία. Γιατὶ ὅπως λένε οἱ δαίμονες σ’ αὐτοὺς ποὺ παίρνει μέσα του, αὐτὸ τὸ διαβόλιο παίρνει μέσα του καὶ τὸν ἴδιο τὸν διάβολο. Καὶ ὁ διάβολος πῶς εἶναι μέσα του; Εἶναι μέσα στοὺς ἀνθρώπους αὐτοὺς μὲ τὸ αἷμα τῶν ἐμβρύων, τὰ ὁποῖα θυσιάστηκαν στὴ διαδικασία, τὴν παραγωγὴ αὐτῶν τῶν κυτταρικῶν σειρῶν. Καὶ ἑπομένως ὁ ἄνθρωπος μετὰ δυσκολεύεται πάρα πολὺ νὰ μετανοήσει.

Ἄν κάποιοι ἔκαναν τὸ λάθος καὶ ἔκαναν μιὰ-δυὸ δόσεις, ἄς μὴν προχωρήσουν πιὸ πέρα. Γιατὶ ὁ διάβολος ἔχει σχεδιάσει καὶ ἄλλα, καὶ ἄλλες δόσεις μέχρι τὴν τελικὴ ὅπου θὰ εἶναι πλέον ἡ πλήρης ὑποδούλωση τοῦ ἀνθρώπου στὸ ἀντίχριστο σύστημα. Ἄς μετανοήσουν, ἄς κλάψουν ὅσοι ἔκαναν τὸ λάθος καὶ μὲ πολὺ δάκρυ θὰ ἐπιτύχουν καὶ αὐτοὶ τὴ μετάνοια καὶ τὴ σωτηρία τους.

Αυτά θέλω νὰ πῶ στὴν ἀγάπη σας γιὰ νὰ μὴ μπερδευόμαστε καὶ νὰ μὴν ἔχουμε αἰσθήματα ἐνοχῆς, γιατὶ Ἐκκλησία δὲν εἶναι, ξαναλέω, οἱ ἐπίσκοποι, δὲν εἶναι μόνο οἱ ἐπίσκοποι ἤ οἱ ἱερεῖς ἤ ἐνδεχομένως μπορεῖ νὰ μὴν εἶναι κἄν Ἐκκλησία κάποιοι ἀπ’ αὐτοὺς, ὅταν δὲν ζοῦν σωστὰ καὶ δὲν κηρύττουν σωστὰ. Καὶ ὁ Ἄρειος ἤτανε πρεσβύτερος καὶ κήρυττε ἀλλὰ δὲν ἤτανε στὴν Ἐκκλησία· ἦταν αἱρετικὸς. Ἦταν ἀσκητικότατος ἀλλὰ ἤτανε καταστροφέας τῆς Ἐκκλησίας.

Ἑπομένως, ὑπακούομε στὸν Κύριό μας καὶ στοὺς Ἁγίους μας, καὶ σ’ αὐτοὺς, οἱ ὁποῖοι μᾶς δίνουν ἐντολὲς σύμφωνες μὲ τὸν Κύριο καὶ μὲ τὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ τοὺς Ἁγίους Πατέρες, καὶ ὄχι στὸν ὁποιονδήποτε.

Αὐτά ἤθελα νὰ πῶ στὴν ἀγάπη σας, καὶ νὰ εὐχαριστήσουμε τὸν Κύριο καὶ γιὰ τὴ σημερινή μας Θεία Λατρεία, καὶ νὰ πῶ καὶ ὅτι ἡ συνήθης ὁμιλία μας ἡ διαδικτυακὴ θὰ γίνει περίπου σὲ μισὴ ὥρα.

Δι’ εὐχῶν τῶν Ἁγίων Πατέρων ἡμῶν, Κύριε Ἰησοῦ Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν, ἐλέησον καὶ σῶσον ἡμᾶς. Ἀμήν.

Ἡ Ἁγία Τριὰς διαφυλάξοι πάντας ἡμᾶς. Ὁ Θεὸς μαζί μας.













Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible