Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2010

Ὁ Χριστός μᾶς σώζει. Ἀπό τί;

Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΣ ΣΩΖΕΙ. ΑΠΟ ΤΙ;                                                          «…κα καλέσεις τ νομα ατο ησον» (Ματθ. 1,21)
ΠΟΣΟ, γαπητοί μου, πόσο γρήγορα φεύγει χρόνος! Σ λίγο θ ορτάσουμε γι μία κόμη φορ τ μεγάλη ορτ τν Χριστουγέννων. Γι ατ Κυριακ ατ νομάζε­ται Κυριακ πρ τς Χριστο Γεννήσεως.                                                            * * *
­γία μας κκλησία ρισε ν διαβάζεται σήμερα ς ε­αγγέλιο ρχή, τ 1ο κεφάλαιο, το πρώτου ε­αγγελίου, το κατ Ματθαον. Εναι νας κα­τάλογος τν προγόνων το Χριστο. ―Μ εχε προγόνους Χριστός;… ς ναρχος Θεός, δν εχε· πατέρα χει τν ο­ράνιο Πατέρα. λλ’ φ του παρουσιάστηκε π τς γς, ς νθρωπος τέλει­ος πλν τς ­μαρτίας, φόρεσε σάρκα π τ γν αματα τς περαγίας Θεοτόκου. Κα γεννήθηκε κα­τ περφυσικ τρόπο· πατέρα πίγειο δν ­χει, μητέρα μόνο χει. Μητέρα του εναι Παν­αγία μας. Γονες πάλι τς Παναγίας εναι ωακεμ κα ννα, γονες δ το ωακεμ κα τς ννης εναι λλοι, κα οτω καθεξς. ­τσι σχηματίζεται μεγάλη λυσίδα προγόνων.

πρτος κρίκος τς λυσίδας τν προγό­νων το Χριστο εναι μία μεγάλη ­στορικ φυ­σιογνωμία, βραάμ. Στν βραάμ, πως κούσαμε στν πόστολο, δόθηκε μεγάλη ­πόσχεσι, τι π τος πογόνους του, π’ τ φυλ το ούδα, θ γεννηθ …Λυτρωτής!
Σύμφωνα μ τν κατάλογο ατόν,
·         π τν ­βραμ μέχρι τ Δαυδ εναι 14 γενεές,
·         π’ τ Δαυδ μέχρι τ μετοικεσία στ Βαβυλνα 14 γενεές, κι
·         π τ μετοικεσία στ Βαβυλνα μέχρι τ γέννησι το Χριστο πάλι 14 γενεές (Ματθ. 1,17).
Πενήντα περίπου νόματα, τ ποα σ’ μς δν κάνουν ντύπωσι. Εναι βραϊκ κα φαίνεται κουραστικ ν κομε «γέννησε…», «γέννησε…», «γέννησε…», σπου κατεβαίνοντας τν κλίμακα τν προγόνων ν φτάσ στν Παρθένο Μαρία, π τν ­ποία γεννήθηκε Χριστός.
Τ
νόματα μως ατά, πο μες τώρα τ’ ­­­κομε διάφορα, στν ποχή τους δημιουργοσαν μεγάλη ντύπωσι. ­π’ ατος
·         λλοι ­ταν στρατηγοί,
·         λλοι κυβερ­ντες,
·         λλοι προ­φ­τες,
·         λλοι πατριάρχες,
·         λ­λοι βασιλες,
·         λ­λοι πλούσιοι,
·         λλοι σοφοί, ­πως Σολομν, Δαυδ κ...
Τώρα δν κάνουν ντύπωσι. Τί διδάσκει ατό; πως ατ τ νόματα λησμονήθηκαν, τσι κα σοι σήμερα ντυπω­σιάζουν κα κούγονται κα προβάλλον­ται, στερα π 50 – 100 χρόνια ποιός θ τος θυμται; Κάπου σ κάποια σελίδα τς στορί­ας, μ ψι­λ γράμμα­τα, θά ’νε γραμμένο τι πέρασαν π’ τ γ. Σβήνουν πως τ πυροτεχνήμα­τα κα ο πυγο­λαμπίδες. Τ συμπέρασμα· «Μα­ταιότης μαται­­οτήτων, τ πάντα ματαιότης» (κκλ. 1,2). Μη­δν τ πλούτη, τ ξιώματα, μηδν λα. να μόνο μένει· ν κτελ κανες τ θέλημα το Θεο.

λλ’ ν τ νόματα τς σρα­ηλιτικς κα τς παγκοσμίου στορίας κα τς συγχρόνου ζως βυθίζονται στν βυσσο το χρόνου, ­να νομα μένει πάντοτε στν πικαιρότητα, ες πεσμα τν δαιμόνων. Ποιό; Εναι κενο πο δόθηκε στ Θεο βρέφος. γγελος κατ ντολν το Κυρίου επε στν ωσφ τν προ­στάτη τς Παναγίας· «Κα καλέσεις τ νομα ατο ησον» (Ματθ. 1,21). Τί σημαίνει τ ­νο­μα ησος; Δν εναι λληνικό, εναι βραϊκό, κα μεταφραζόμενο στ λληνικ σημαίνει «Σωτήρ». Τ παιδ δηλαδ πο θ γεννηθ εναι Σωτήρ. Σς παρακαλ ν προσέξουμε τ νομα ατό, «τ πρ πν νομα» (Φιλ. 2,9). Γιατί νομάστηκε Χριστς «Σωτήρ»; Πρέπει ν δώσουμε μία ξήγησι.                                                 * * *                                                                                                       
δ στ γ, πο ζομε φ του ν­θρωπος διώχθηκε π τν παράδεισο, σ ποιοδήποτε μέρος, νθρωπος μαστίζεται π ποικιλία δυστυχι­ν, πο εναι συνέπειες το ­μαρτωλο του βί­ου.
·          Πενα,
·          δίψα,
·          λλειψι ν­δύματος κα στέγης,
·          σθένειες…
Ατ εναι δεινά, τ κακά, πο προσπαθε ν ξαλείψ. λλ’ πάρχουν κι λλα. Εναι τ φυσικ κακά. Τέτοια κακ εναι σεισμός, νομβρία, πλημμύρα, πυρκαϊά, ο πιδημίες, ο θερά­πευτες σθένειες πως καρκίνος, κα τέλος
θάνατος.                                                                                                      λα ατ εναι φοβερ κακά.
Μ δ σς επα κόμα τίποτα. πάρχει κάτι σοβαρώτερο Θες ς φωτίσ ν τ καταλάβουμε. Τ π ριθμν να κακό, πο ­ποτελε τ ίζα λου το κακο, λης τς ­θλιότητός μας ―κα δυστυχς δν το δίνου­με τ σημασία πο πρέπει―, στ γλσσα τς ­­γίας Γραφς λέγεται μαρτία. π κε προ­έρχονται λα τ κακά· ατία εναι μαρτία. Φρίττουμε ταν κομε καρκίνο· μαρτία ­­­­μως δ μς προκαλε φρίκη. Παίζουμε μαζί της, πως τ παιδι τν πρωτοχρονι μ τ ­γιοβασιλειάτικα παιχνίδια. Δν τ θεωρομε τί­ποτα, ν τούτοις ατ μαστίζει τν νθρωπό­­τητα. Ετε ς
·         μοιχεία κα πορνεία κα
·         σέλγεια, ετε ς
·         λαιμαργία κα
·         γαστριμαργία, ετε ς
·         ζή­λεια κα
·         φθόνος, ετε ς
·         θυμς κα ρ­γ κα
·         ­γανάκτησις, ετε ς
·         κακία κα μσος κα κδίκη­σις κα
·         φόνος,
μαρτία, ατή εναι πηγ ­­λης τς θλιότητος. ν μποροσε μ’ να θα­­μα ν ξερριζωθ, γ θ γινόταν παράδεισος.

Ποιός θ μς σώσ; Κι ν μες σιωπήσουμε, κα ο πέτρες θ φωνάξουν· νας μόνο σ­ζει! νοίγοντας βέβαια τν στορία μπορε κάποιος ν μετρή­σ 155 πρόσωπα, πο ο λαοί, γι μικρς πηρεσίες πο ατο προσέφεραν, τος νόμασαν «σωτρες». Μικρο σωτ­ρες ατοί. Σωτήρας εναι νας· Χριστός.                                                                                 * * *
ν κάποιος σο κάν να καλό, τ θυμ­σαι, τν θεωρες ε­εργέτη. Στ γιατρ λ.χ. πο σ θεράπευσε κ­φράζεις ε­γνωμοσύνη. Παραπάνω μως π λους τος εεργέτες εναι Χριστός, διότι μς σ­ζει π’ τ χειρότερο κακό, τν μαρτία. Σζει μ τν κκλησία του.

Εναι ληθινς Σωτήρας. Τ α­σθανόμεθα; Μόνο ποιος νιώθει τν μαρτωλό­τητά του κα λέει πως τελώνης « Θεός, ­λάσθητί μοι τ μαρτω­λ» (Λουκ. 18,13), πως σωτος «μαρτον ες τν ορανν κα νώ­πιόν σου» (.. 15,18), ­πως λστς «Μνήσθητί μου, Κύ­ριε, ταν λ­θς ν τ βασιλεί σου» (.. 23,42), ατς καταλαβαίνει τι Χριστς εναι Σωτήρας.
Κα
δν ρκε βέβαια ν πς μόνο, τι εναι Σωτήρας τν νθρώπων γενικς· πρέπει ν νιώσς τι εναι κα προσωπικός δικός σου σω­τ­ήρας. Ατ θ σ ξιώσ Θες ν τ α­σθαν­θς, ν σκύψς ν μετανοί κα πς τ ­μαρτήματά σου στν πνευματικ πατέρα, ν ξομολογηθς. Τότε θ νιώσς, τι φεύγει ­π πάνω του να βουν κα θ ασθανθς γι τ Χριστ βαθει εγνωμοσύνη.

Ατ ασθάνθηκε
λστς στ σταυρό, α­τ ασθάνθηκαν
ο πόστολοι,
ο μάρτυρες,
­­­λοι ο γιοι, πως π.χ. γιος γνάτιος Θεοφόρος πίσκοπος ντιοχείας.
ταν τν ­δη­γοσαν στ Ρώμη γι τν ίξουν στ θηρία, γραφε γι τ Χριστό· « μς ρως σταύρωται», Χριστς δηλαδ εναι ρως τς καρ­δις μου». Μικρο ρωτες συγκινον σήμερα τν σαρκικ γενεά μας· μόνο τ σέξ. Δν τ κα­τηγορ, Θες τ μφύτευσε· λλ’ χι γι ν σβήσ λους τος λλους ρωτες.
γενεά μας, γενε Σοδόμων κα Γομόρρων, δν γνωρί­ζει λλους ρωτες. ρθς επε ­νας φιλόσοφος, τι ποχή μας εναι νέραστος. ν δν γαπήσς τ Χριστό, τίποτα δν κατάλαβες, ματαίως ρθες στ γ. ραοι ρωτες εναι ρως τς πιστήμης, ρως τς πατρί­δος, μ περάνω λων ρως το Χριστο.

Στ παλι τ χρόνια, τ νομα το Χριστο ταν τ γλυκύτερο πργμα. παιρνε στ γόνα­τά της τ μικρ παιδάκι γιαγιά, τ μάθαινε ν κάν σταυρό του, κα πρώτη λέξι πο μάθαι­νε ν λέ ταν λέξι …Χριστός! Εδα τέτοια πα­ραδείγματα. Τώρα δυστυχς θεος ρως ­χι μόνο χει σβήσει λλ μερικς φο­ρς ν­τι­­στρέφεται τελείως σ μσος σατανικό!
­ταν μουν εροκήρυκας στ Γρεβεν κα περι­ώδευα πάνω στ ψηλ βουνά, κε πο περπατοσα, κούω ξαφνικ μι βλαστήμια. Πρώτη φορ κουγα τέτοια βλαστήμια. Πώ πώ! λέω, τί εν’ δ; δαίμονες κατοικον δ πέρα; Πλησίασα λοιπν κα εδα· πίσω π ­να δέντρο καθόταν νας πατέρας, εχε στ γόνατά του να γοράκι κα τ μάθαινε ν βλαστημά τ Χριστό! Θεέ μου, κόμα δν ­γιναν τ στρα κεραυνο ν πέσουν στ κεφάλια μας; Πο εναι γάπη στ Χριστό;

ς βρίζεται μως κα ς τιμάζεται Χριστός· τ νομά Του θ μείν αώνιο. πως τ μαρα σύννεφα δν μπορον ν σβήσουν τν λιο, τσι κα ο βλαστήμιες δν μπορον ν σβήσουν τ νομα το Χριστο. Θ μείν ες αἰῶνας αώνων, ες πεσμα τν δαιμόνων.

Εχομαι στν τόπο μας, ν μν κούγεται οτε μία βλαστήμια, λλ μικρο κα μεγάλοι, ντρες κα γυνακες, λοι νεξαιρέτως ν λέμε· Ελογητς Θες κα δοξασμένο τ νομά Του· ν, παδες λλήνων, μνετε κα περ­υψοτε ες πάντας τος αἰῶνας· μήν.
n  Ομιλία Μητροπολίτου Φλωρίνης π. Αυγουστίνου Καντιώτου εις τον ιερό να του γίου Κωνσταντίνου & λένης μυνταίου 20-12-1987
http://www.augoustinos-kantiotis.gr/?p=18086 
Ἐπεξεργασία:
Rev. Evangelos S. Pepps
Share The Faith Ministries
PO Box 8, Portage, MI 49081

269/492-4344
fre@sharethefaith.net
http://osb.squarespace.com/speakers/fr-evangelos-pepps.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible